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2035年までの電子書籍リーダー市場:画面サイズタイプ別、画面タイプ別、接続タイプ別、流通チャネルタイプ別、エンドユーザー別、バッテリー寿命タイプ別、メモリストレージタイプ別:2035年まで業界動向と電子書籍リーダーの世界市場予測

2035年までの電子書籍リーダー市場:画面サイズタイプ別、画面タイプ別、接続タイプ別、流通チャネルタイプ別、エンドユーザー別、バッテリー寿命タイプ別、メモリストレージタイプ別:2035年まで業界動向と電子書籍リーダーの世界市場予測


E-Reader Market, Till 2035: Distribution by Type of Screen Size, Type of Screen, Type of Connectivity, Type of Distribution Channel, End-User, Type of Battery Life, Type of Memory Storage: Industry Trends and Global E-Reader Market Forecasts

世界の電子書籍リーダー市場:概要 Roots Analysisによると、電子書籍リーダーの世界市場規模は、現在の84.6億米ドルから2035年までに169.3億米ドルに成長し、2035年までの予測期間中にCAGR 6.51%で成長すると... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
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サマリー

世界の電子書籍リーダー市場:概要
Roots Analysisによると、電子書籍リーダーの世界市場規模は、現在の84.6億米ドルから2035年までに169.3億米ドルに成長し、2035年までの予測期間中にCAGR 6.51%で成長すると予測されている。

電子書籍リーダー市場の機会は以下のセグメントに分布している:
画面サイズの種類
- 6インチ未満
- 6~8インチ
- 8インチ以上

スクリーンの種類
- 電子インク
- LCD

接続性
- WI-FI
- 3/4G
- 3/4G & WI-FI

エンドユーザー
- キッズ
- シニア
- 学生
- 社会人
- その他

バッテリー寿命
- 1-3週間
- 4-7週間
- 7週間以上

メモリーの種類
- 4 GB
- 8 GB
- 16 GB
- 16GB以上

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

電子書籍リーダー市場:成長とトレンド
電子書籍リーダーは、文学や教育コンテンツとの関わり方を一変させ、デジタル時代における便利な読書オプションに対する需要の高まりに応えてきた。電子書籍端末はデジタル教育において重要な役割を果たしており、ユーザーはクリックするだけで何千冊もの書籍、雑誌、文書をダウンロードし、保存することができる。また、電子書籍リーダーは、フォントサイズの調整、内蔵辞書、テキストのハイライトや注釈のオプションなどの機能を提供し、アクセシビリティを高め、全体的な読書体験を向上させている。

電子書籍リーダーの主な利点としては、電子書籍の購読料が通常、物理的なコピーよりも安いため、コストを節約できること、広範なデジタル・ライブラリにすぐにアクセスできること、携帯性に優れていることなどが挙げられる。電子書籍は、子ども、学生、社会人、高齢者など、幅広いユーザーに人気がある。技術の進歩が進み、電子書籍リーダーも持続可能な読書習慣に貢献していることから、近い将来、電子書籍リーダーの需要は大幅に高まると予想される。例えば2024年8月、Onyx Booxは7.8インチのカラーE-Inkディスプレイと洗練された軽量デザインを特徴とする電子書籍リーダー、Boox Nova Air Cを発表した。

電子書籍リーダー市場は、革新と技術の進歩により常に進化している。この進化により、高解像度、優れたグレイスケール性能、長バッテリー寿命を実現する改良型E-インク・ディスプレイを搭載した電子書籍リーダーが開発され、鮮明さと快適さの点で従来の印刷物に匹敵するようになった。もう一つの特筆すべき進歩は、マルチメディア要素を含むインタラクティブな電子書籍の登場であり、ビデオやオーディオを通じてより魅力的な読書体験を提供している。さらに、電子書籍用クラウドストレージと人工知能の統合により、個人の嗜好や読書習慣に適応するパーソナライズされた読書体験の機会が生まれている。



電子書籍リーダー市場:主要セグメント

画面サイズ別市場シェア
画面サイズの種類によって、世界の電子書籍リーダー市場は6インチ未満、6~8インチ、8インチ以上に区分される。当社の推計によると、現在、6~8インチが市場の大半を占めている。これは、アマゾン・キンドルのような人気モデルが示すように、携帯性と機能性を完璧に兼ね備え、移動中の読書に理想的であるためと考えられる。しかし、8インチセグメントは予測期間中により高いCAGRで成長すると予想される。

画面タイプ別市場シェア
スクリーンの種類によって、電子書籍リーダー市場はe-inkとLCDに区分される。当社の推定によると、現在、電子インク・セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、紙に近い読みやすさ、低エネルギー消費、長バッテリー寿命などの明確な利点があること、また、明るい日光の下でも良好な性能を発揮し、まぶしさを抑えて読みやすさを向上させるe-inkディスプレイのように、製造における継続的な機能強化が行われていることに起因している。

接続性タイプ別市場シェア
電子書籍リーダー市場は、接続方式によってWi-Fi、3/4G、3/4G & Wi-Fiに区分される。当社の推計によると、現在、3/4G & Wi-Fi分野が市場の大半のシェアを占めており、この分野は今後さらに高いCAGRで成長すると予想されている。この成長の主な要因としては、モバイルネットワークを通じて移動中に、またWi-Fiを通じて自宅でコンテンツにアクセスできる適応性が挙げられる。重要なのは、インターネットの可用性と費用対効果が高まっていることである。

流通チャネル別市場シェア
電子書籍リーダー市場は、流通チャネルの種類によってオフラインとオンラインに区分される。当社の推計によると、現在、オフライン・セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、顧客と個人的な関係を築くことができ、ロイヤリティを高めるのに役立つからである。しかし、オンライン・セグメントは予測期間中、より高いCAGRで成長すると予測されている。

エンドユーザー別市場シェア
エンドユーザーに基づき、電子書籍リーダー市場は子供、高齢者、学生、労働者、その他に区分される。当社の推計によると、現在、学生セグメントが市場の大半のシェアを占めており、予測期間中、このセグメントが最も急成長すると予測されている。これは、e-ラーニングへの注目の高まりとポータブル読書ソリューションへの需要に後押しされ、教育環境におけるデジタル読書デバイスの使用が増加しているためと考えられる。

電池寿命タイプ別市場シェア
電子書籍リーダー市場は、バッテリー寿命の種類によって1~3週間、4~7週間、7週間以上に区分される。当社の推計によると、現在、4~7週間タイプが市場の大半を占めている。これは、このバッテリー持続時間帯が利便性と使いやすさのバランスに優れ、バッテリー残量を気にすることなく長時間の読書を可能にするためと考えられる。しかし、7週間以上のセグメントは予測期間中、より高いCAGRで成長すると予想される。

メモリー・ストレージのタイプ別市場シェア
電子書籍リーダー市場は、メモリー・ストレージの種類によって、4GB、8GB、16GB、16GB以上に区分される。当社の推計によると、現在、8GBセグメントが市場の大半のシェアを占めているが、これは手頃な価格と機能の理想的な組み合わせによるものである。しかし、16GBセグメントは予測期間中により高いCAGRで成長すると予測されている。

地域別市場シェア
電子書籍リーダー市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推定によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、ハイテクに精通した消費者層、確立されたデジタルインフラ、スマートフォンやタブレット端末などのコネクテッドデバイスの利用増加に後押しされた電子書籍リーダーへの大きな需要など、さまざまな要因によるものである。しかし、アジアの市場は予測期間中により高いCAGRで成長すると予想される。

電子書籍リーダー市場のプレーヤー例
- アルラテック
- アマゾン
- バーンズ&ノーブル
- ブックキーン
- エクタクト
- エマティック
- ハンボン・テクノロジー
- イノベーティブ・テクノロジー
- ニュース・コーポレーション
- オニキスインターナショナル
- ポケットブック・インターナショナル
- 楽天Kobo
- ソニー
- ウェクスラーフレックス

電子書籍リーダー市場:調査範囲
電子書籍リーダー市場に関する本レポートは、以下のような様々なセクションに関する考察を掲載しています:
- 市場規模と機会分析:A]画面サイズの種類、[B]画面の種類、[C]接続性の種類、[D]流通チャネルの種類、[E]エンドユーザー、[F]バッテリー寿命の種類、[G]メモリストレージの種類、[H]地域など、主要な市場セグメントに焦点を当てた電子書籍リーダー市場の詳細分析。
- 競合情勢:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造など、いくつかの関連パラメータに基づいて、電子書籍リーダー市場に従事する企業を包括的に分析。
- 企業プロフィールA]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先詳細、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]電子書籍リーダーポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づく将来の見通しに関する詳細を提供します。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークにより、当該領域における強み、弱み、機会、脅威を浮き彫りにします。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在、電子書籍リーダー市場に参入している企業は何社あるか?
- この市場におけるリーディング企業は?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 本レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 10%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート


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目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.回答された主な質問
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源
2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ
3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)
3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.3.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析
3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編
3.5.強固な品質管理
3.6.主要市場セグメント
3.7.制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測
4.2.2.通貨カバレッジ
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響
4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略
4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響
4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響
4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略
4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段
4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ
4.2.9.戦争影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争
4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略
4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.電子書籍リーダー市場の概要
6.2.1.画面サイズの種類
6.2.2.画面の種類
6.2.3.接続の種類
6.2.4.配信チャネルの種類
6.2.5.アプリケーションの種類
6.2.6.電池寿命のタイプ
6.2.7.メモリーの種類
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.電子書籍リーダー全体的な市場展望
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.電子書籍リーダー市場における新興企業のエコシステム
8.1.電子書籍リーダー市場新興企業の市場展望
8.1.1.設立年別分析
8.1.2.企業規模別分析
8.1.3.企業規模別・設立年別分析
8.1.4.本社所在地別分析
8.1.5.企業規模別・本社所在地別分析
8.1.6.オーナーシップ構造による分析
8.2.主な調査結果

9.企業プロフィール
9.1.各章の概要
9.2.アルラテック *.
9.2.1.会社概要
9.2.2.会社の使命
9.2.3.フットプリント
9.2.4.経営陣
9.2.5.連絡先
9.2.6.財務実績
9.2.7.事業セグメント
9.2.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
9.2.9.MOAT分析
9.2.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。

9.3.アマゾン
9.4.バーンズ&ノーブル
9.5.ブックキーン
9.6.エクタクト
9.7.エマティック
9.8.ハンボン・テクノロジー
9.9.イノベーティブ・テクノロジー
9.10.ニュース・コーポレーション
9.11.オニキスインターナショナル
9.12.ポケットブック・インターナショナル
9.13.楽天Kobo
9.14.ソニー
9.15.ウェクスラーフレックス

10.バリューチェーン分析

11.SWOT分析

12.世界の電子書籍リーダー市場
12.1.各章の概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
12.4.世界の電子書籍リーダー市場、過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.5.多変量シナリオ分析
12.5.1.保守的シナリオ
12.5.2.楽観的シナリオ
12.6.主要市場セグメント

13.スクリーンサイズの種類に基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主な仮定と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.6インチ以下の電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.6~8インチ向け電子書籍リーダー市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.8インチ以上の電子書籍リーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.9.データの三角測量と検証

14.スクリーンの種類に基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.Eインクの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.7.LCD用電子書籍リーダー市場歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.8.データの三角測量と検証

15.接続タイプに基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.WI-FI対応電子書籍リーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.7.3/4G向け電子書籍リーダー市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.8.3/4G&WI-FI向け電子書籍リーダー市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.9.データの三角測量と検証

16.流通チャネルの種類に基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.オフライン向け電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.オンライン向け電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.8.データの三角測量と検証

17.エンドユーザーに基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.子供向け電子書籍リーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.7.シニア向け電子書籍リーダー市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.8.学生向け電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.9.社会人向け電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.10.その他向け電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.11.データの三角測量と検証

18.電池寿命の種類に基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.1~3週用電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.7.4~7週用電子書籍リーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.8.7週間以上のEリーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.9.データの三角測量と検証

19.メモリストレージの種類に基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.4GB向け電子書籍リーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.8GB向け電子書籍リーダー市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.8.16GB向け電子書籍リーダー市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.9.16GB超の電子書籍リーダー市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.10.データの三角測量と検証

20.北米における電子書籍リーダーの市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.北米の電子書籍リーダー市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.1.米国の電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.2.カナダの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.3.メキシコの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.4.その他の北米諸国の電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.データの三角測量と検証

21.欧州における電子書籍リーダーの市場機会
21.1.各章の概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.欧州の電子書籍リーダー市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.オーストリアの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.2.ベルギーの電子書籍リーダー市場ベルギーの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.デンマークの電子書籍リーダー市場デンマークの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.フランスの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.5.ドイツの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.6.アイルランドの電子書籍リーダー市場アイルランドの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.7.イタリアの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.8.オランダの電子書籍リーダー市場オランダの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.9.ノルウェーの電子書籍リーダー市場ノルウェーの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.10.ロシアの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.11.スペインの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.12.スウェーデンの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.13.スウェーデンの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.14.スイスの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.15.イギリスの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.16.その他の欧州諸国の電子書籍リーダー市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.アジアにおける電子書籍リーダーの市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.アジアの電子書籍リーダー市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.中国の電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.インドの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.日本の電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.シンガポールの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.韓国の電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.その他アジア諸国の電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.中東・北アフリカ(MENA)における電子書籍リーダーの市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.中東・北アフリカ(MENA)の電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.エジプトの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(205年まで)
23.6.2.イランの電子書籍リーダー市場イランの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.イラクの電子書籍リーダー市場イラクの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.イスラエルの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.クウェートの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.サウジアラビアの電子書籍リーダー市場サウジアラビアの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)の電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.8.その他のMENA諸国の電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.7.データの三角測量と検証

24.ラテンアメリカにおける電子書籍リーダーの市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主要前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.ラテンアメリカの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.アルゼンチンの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.2.ブラジルの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.チリの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.コロンビアの電子書籍リーダー市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.5.ベネズエラの電子書籍リーダー市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.6.その他の中南米諸国の電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.その他の地域における電子書籍リーダーの市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主要前提条件と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.その他の地域の電子書籍リーダー市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.オーストラリアの電子書籍リーダー市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ニュージーランドの電子書籍リーダー市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.その他の国の電子書籍リーダー市場
25.7.データの三角測量と検証

26.集計データ
27.企業・団体リスト
28.カスタマイズの機会
29.ルーツサブスクリプションサービス
30.著者詳細

 

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Summary

GLOBAL E-READER MARKET: OVERVIEW
As per Roots Analysis, the global e-reader market size is estimated to grow from USD 8.46 billion in the current year to USD 16.93 billion by 2035, at a CAGR of 6.51% during the forecast period, till 2035.

The opportunity for e-reader market has been distributed across the following segments:
Type of Screen Size
- Below 6 Inch
- 6-8 Inch
- More Than 8 Inch

Type of Screen
- E-ink
- LCD

Type of Connectivity
- WI-FI
- 3/4G
- 3/4G & WI-FI

End User
- Kids
- Senior People
- Students
- Workers
- Others

Type of Battery Life
- 1-3 Week
- 4-7 Weeks
- More than 7 Weeks

Type of Memory Storage
- 4 GB
- 8 GB
- 16 GB
- More than 16 GB

Geographical Regions
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

E-READER MARKET: GROWTH AND TRENDS
E-readers have transformed the way we engage with literature and educational content, meeting the increasing demand for convenient reading options in the digital age. These devices play a crucial role in digital education, enabling users to download and store thousands of books, magazines, and documents with just a click. E-readers also offer features such as adjustable font sizes, built-in dictionaries, and options to highlight and annotate text, which enhance accessibility and improve the overall reading experience.

Some key benefits of e-readers include cost savings, as e-book subscriptions are typically cheaper than physical copies, instant access to extensive digital libraries, and portability. They are popular among a wide range of users, including children, students, professionals, and seniors. With ongoing technological advancements and the e-reader's contribution to sustainable reading practices, the demand for these devices is anticipated to rise significantly in the near future. For instance, in August 2024, Onyx Boox introduced the Boox Nova Air C, an e-reader featuring a 7.8-inch color E-Ink display and a sleek, lightweight design.

The e-reader market is constantly evolving due to innovation and technological progress. This evolution has led to the development of e-readers with improved e-ink displays that provide higher resolution, better grayscale performance, and longer battery life, making them more comparable to traditional print in terms of clarity and comfort. Another notable advancement is the emergence of interactive e-books that include multimedia elements, offering a more engaging reading experience through videos and audio. Additionally, the integration of cloud storage for e-books and artificial intelligence is creating opportunities for personalized reading experiences that adapt to individual preferences and reading habits.



E-READER MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Screen Size
Based on the type of screen size, the global e-reader market is segmented into below 6-inch, 6-8 inch and more than 8 inch. According to our estimates, currently, 6?8 inch segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its perfect combination of portability and functionality, making it ideal for reading on the move, as demonstrated by popular models like the Amazon Kindle. However, 8 inch segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Screen
Based on the type of screen, the e-reader market is segmented into e-ink and LCD. According to our estimates, currently, e-ink segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its distinct benefits, such as reading ease similar to paper, low energy consumption, long battery life, and ongoing enhancements in manufacturing, like e-ink displays that perform well in bright sunlight, reducing glare and improving readability.

Market Share by Type of Connectivity
Based on the type of connectivity, the e-reader market is segmented into Wi-Fi, 3/4G and 3/4G & Wi-Fi. According to our estimates, currently, the 3/4G & Wi-Fi segment captures the majority share of the market, further this segment is anticipated to grow at a higher CAGR in the future. The main factors contributing to this growth include its adaptability, enabling users to access content while traveling through mobile networks and at home via Wi-Fi. Importantly, the increasing availability and cost-effectiveness of the internet are significant primary drivers.

Market Share by Type of Distribution Channel
Based on the type of distribution channel, the e-reader market is segmented into offline and online. According to our estimates, currently, offline segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its ability to create personal relationships with customers, which aids in building loyalty. However, online segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by End-User
Based on the end-user, the e-reader market is segmented into kids, senior people, students, workers and others. According to our estimates, currently, students segment captures the majority share of the market, further this segment is anticipated to experience the fastest growth during the forecast period. This can be attributed to the increasing use of digital reading devices in educational environments, propelled by the growing focus on e-learning and the demand for portable reading solutions.

Market Share by Type of Battery Life
Based on type of battery life, the e-reader market is segmented into 1-3 week, 4-7 weeks and more than 7 weeks. According to our estimates, currently, 4-7 weeks segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the fact that this battery life range offers a good balance between convenience and usability, enabling users to read for long durations without the concern of battery running low. However, more than 7 weeks segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Memory Storage
Based on type of memory storage, the e-reader market is segmented into 4 GB, 8 GB, 16 GB and more than 16 GB. According to our estimates, currently, 8 GB segment captures the majority share of the market, owing to its ideal combination of affordability and features. However, 16 GB segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Geographical Regions
Based on the geographical regions, the e-reader market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and Rest of the World. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to a variety of factors including consumer base that is highly tech-savvy, a well-established digital infrastructure, and a significant demand for e-readers, fueled by the increasing use of connected devices such as smartphones and tablets. However, market in Asia is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Example Players in E-reader Market
- Aluratec
- Amazon
- Barnes & Noble
- Bookeen
- Ectacto
- Ematic
- Hanvon Technology
- Innovative technology
- News Corporation
- Onyx International
- Pocketbook International
- Rakuten Kobo
- Sony
- Wexler flex

E-READER MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the e-reader market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the e-reader market, focusing on key market segments, including [A] type of screen size, [B] type of screen, [C] type of connectivity, [D] type of distribution channel, [E] end-user, [F] type of battery life, [G] type of memory storage and [H] geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the E-reader market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the E-reader market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] e-reader portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in e-reader market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 10% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



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Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach
3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.3.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis
3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation
3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of E-Reader Market
6.2.1. Type of Screen Size
6.2.2. Type of Screen
6.2.3. Type of Connectivity
6.2.4. Type of Distribution Channel
6.2.5. Type of Application
6.2.6. Type of Battery Life
6.2.7. Type of Memory Storage
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. E-Reader: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. STARTUP ECOSYSTEM IN THE E-READER MARKET
8.1. E-Reader Market: Market Landscape of Startups
8.1.1. Analysis by Year of Establishment
8.1.2. Analysis by Company Size
8.1.3. Analysis by Company Size and Year of Establishment
8.1.4. Analysis by Location of Headquarters
8.1.5. Analysis by Company Size and Location of Headquarters
8.1.6. Analysis by Ownership Structure
8.2. Key Findings

9. COMPANY PROFILES
9.1. Chapter Overview
9.2. Aluratec *
9.2.1. Company Overview
9.2.2. Company Mission
9.2.3. Company Footprint
9.2.4. Management Team
9.2.5. Contact Details
9.2.6. Financial Performance
9.2.7. Operating Business Segments
9.2.8. Service / Product Portfolio (project specific)
9.2.9. MOAT Analysis
9.2.10. Recent Developments and Future Outlook

* similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain

9.3. Amazon
9.4. Barnes & Noble
9.5. Bookeen
9.6. Ectacto
9.7. Ematic
9.8. Hanvon Technology
9.9. Innovative technology
9.10. News Corporation
9.11. Onyx International
9.12. Pocketbook International
9.13. Rakuten Kobo
9.14. Sony
9.15. Wexler flex

10. VALUE CHAIN ANALYSIS

11. SWOT ANALYSIS

12. GLOBAL E-READER MARKET
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Trends Disruption Impacting Market
12.4. Global E-Reader Market, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.5. Multivariate Scenario Analysis
12.5.1. Conservative Scenario
12.5.2. Optimistic Scenario
12.6. Key Market Segmentations

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF SCREEN SIZE
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. E-Reader Market for Below 6 Inch: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. E-Reader Market for 6-8 Inch: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. E-Reader Market for More Than 8 Inch: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.9. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF SCREEN
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. E-Reader Market for E-ink: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. E-Reader Market for LCD: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. Data Triangulation and Validation

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF CONNECTIVITY
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. E-Reader Market for WI-FI: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. E-Reader Market for 3/4G: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. E-Reader Market for 3/4G & WI-FI: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.9. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DISTRIBUTION CHANNEL
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. E-Reader Market for Offline: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. E-Reader Market for Online: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON END-USER
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. E-Reader Market for Kids: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. E-Reader Market for Senior People: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. E-Reader Market for Students: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.9. E-Reader Market for Workers: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.10. E-Reader Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.11. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF BATTERY LIFE
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. E-Reader Market for 1-3 Weeks: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. E-Reader Market for 4-7 Weeks: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. E-Reader Market for More than 7 Weeks: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF MEMEORY STORAGE
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. E-Reader Market for 4GB: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. E-Reader Market for 8GB: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.8. E-Reader Market for 16 GB: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.9. E-Reader Market for More than 16 GB: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.10. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES E-READER IN NORTH AMERICA
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. E-Reader Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.1. E-Reader Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.2. E-Reader Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.3. E-Reader Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.4. E-Reader Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-READER IN EUROPE
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. E-Reader Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. E-Reader Market in Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.2. E-Reader Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. E-Reader Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. E-Reader Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.5. E-Reader Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.6. E-Reader Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.7. E-Reader Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.8. E-Reader Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.9. E-Reader Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.10. E-Reader Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.11. E-Reader Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.12. E-Reader Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.13. E-Reader Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.14. E-Reader Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.15. E-Reader Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.16. E-Reader Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-READER IN ASIA
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. E-Reader Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. E-Reader Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. E-Reader Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. E-Reader Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. E-Reader Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. E-Reader Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. E-Reader Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-READER IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. E-Reader Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. E-Reader Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
23.6.2. E-Reader Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. E-Reader Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. E-Reader Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. E-Reader Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. E-Reader Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.7. E-Reader Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.8. E-Reader Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-READER IN LATIN AMERICA
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. E-Reader Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. E-Reader Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.2. E-Reader Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. E-Reader Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. E-Reader Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.5. E-Reader Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.6. E-Reader Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-READER IN REST OF THE WORLD
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. E-Reader Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. E-Reader Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. E-Reader Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. E-Reader Market in Other Countries
25.7. Data Triangulation and Validation

26. TABULATED DATA
27. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
28. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
29. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
30. AUTHOR DETAILS

 

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