世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

2035年までのチャットボット市場:チャットボットタイプ別、技術タイプ別、提供タイプ別、展開形態別、適用分野別、エンドユーザータイプ別、組織規模別、企業規模別、ビジネスモデルタイプ別、主要地域別の分布:業界動向と世界予測

2035年までのチャットボット市場:チャットボットタイプ別、技術タイプ別、提供タイプ別、展開形態別、適用分野別、エンドユーザータイプ別、組織規模別、企業規模別、ビジネスモデルタイプ別、主要地域別の分布:業界動向と世界予測


Chatbot Market Till 2035: Distribution by Type of Chatbot, by Type of Technology, by Type of Offering, by Mode of Deployment, by Areas of Application, by Type of End User, Organization Size, by Company Size, by Type of Business Model, and Key Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts

世界のチャットボット市場:概要 Roots Analysisによると、チャットボットの世界市場規模は、2035年までの予測期間中に23.94%のCAGRで、現在の58.4億米ドルから2035年までに619.7億米ドルに成長すると推定されて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Roots Analysis
ルーツアナリシス
2025年4月25日 US$3,499
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-4営業日。医療・医薬以外のレポートは10営業日 177 英語

 

サマリー

世界のチャットボット市場:概要
Roots Analysisによると、チャットボットの世界市場規模は、2035年までの予測期間中に23.94%のCAGRで、現在の58.4億米ドルから2035年までに619.7億米ドルに成長すると推定されている。

チャットボット市場の機会は、以下のセグメントに分散されている:
チャットボットのタイプ
- メッセンジャーベース
- スタンドアロン
- ウェブベース

テクノロジーの種類
- 人工知能
- 機械学習
- 自然言語処理(NLP)

提供タイプ
- ソリューション
- サービス

導入形態
- クラウド
- ハイブリッド
- オンプレミス

適用分野
- カスタマーサービス
- 電子商取引支援
- 教育サポート
- 財務アドバイザリー
- 人的資源
- ヘルスケア支援
- ITサービス管理
- パーソナル・アシスタント
- セールス&マーケティング
- トラベルプランニング

エンドユーザーのタイプ
- 銀行・金融
- 教育機関
- 政府・公共機関
- ヘルスケア
- 製造業
- メディア & エンターテインメント
- 小売・Eコマース
- 旅行&ホスピタリティ
- 電気通信
- その他

企業規模
- 大企業
- 中小企業

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

チャットボット市場:成長とトレンド
チャットボットとは、主にインターネット上で人間のユーザーとの会話を模倣するために作成されたソフトウェアプログラムである。人工知能(AI)や自然言語処理(NLP)などの技術により、チャットボットはユーザーからの問い合わせをよりよく理解し、適切な回答を返すことができる。これらのチャットボットは、カスタマーサービス、情報検索、オンラインショッピングなど様々な分野で活用され、24時間体制でユーザーに即時サポートを提供している。

チャットボット業界は、近年かなりの成長を遂げている。24時間365日のカスタマーサポートを提供する傾向、チャットボットにタスクを割り当てることによる運用コストの削減、セルフサービスオプションに対する顧客の嗜好の増加などが、世界のチャットボット市場の成長を後押ししている。さらに、メッセージングプラットフォームと統合するために開発されたチャットボットも、市場内で大きな成長と需要に直面している。


さらに、企業が販売と顧客サービスの自動化に重点を置くようになるにつれて、世界のチャットボット市場は予測期間中に健全なペースで成長すると予想される。

チャットボット市場:主要セグメント

チャットボットタイプ別市場シェア
チャットボットのタイプに基づき、世界のチャットボット市場はメッセンジャーベース、スタンドアロン、ウェブベースに区分される。当社の推計によると、現在、スタンドアロン型セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、スタンドアロン型チャットボットに対する消費者の嗜好が高まっているためであり、これにより企業は業務を強化し、コストを削減し、24時間体制で顧客に効果的なサポートを提供できるようになる。

技術タイプ別市場シェア
技術の種類に基づき、チャットボット市場は人工知能、機械学習、自然言語処理(NLP)に区分される。当社の推定によると、現在、人工知能セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、多数の企業によるAI技術の採用の高まりと、人間の言葉を効果的に理解することを可能にする、より高度なチャットボットの作成に起因することができます。その結果、顧客とのインタラクションが強化され、パーソナライズされた体験が提供されることになる。しかし、自然言語処理(NLP)セグメントは予測期間中、より高いCAGRで成長すると予測されている。

提供タイプ別市場シェア

チャットボット市場は、提供形態によってソリューションとサービスに区分される。当社の推計によると、現在、ソリューションセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、社内チャットボット技術が広く採用されていることに起因している。しかし、サービスセグメントは、予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されている

導入形態別市場シェア
チャットボット市場は、導入形態によってクラウド、ハイブリッド、オンプレミスに区分される。当社の推計によると、現在、クラウドセグメントが市場の大半のシェアを占めており、このセグメントは将来的に高いCAGRで成長すると予測されている。その理由は、柔軟性、拡張性、コスト効率にある。特に、クラウドベースのシステムは、さまざまな需要があり、高い拡張性を必要とする企業にとって有利である。こうした企業は、物理的なインフラに多額の費用をかけることなく、AIチャットボット・ソリューションをリアルタイムで変更し、必要に応じて増減させることができる。

応用分野別市場シェア
チャットボット市場は、応用分野に基づき、顧客サービス、電子商取引支援、教育支援、財務アドバイザリー、人事、医療支援、ITサービス管理、個人アシスタント、営業・マーケティング、旅行計画に区分される。当社の推計によると、現在、顧客サービス分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、24時間体制の顧客サポートを提供し、運用コストを削減し、反復作業を自動化するためにチャットボットを採用する企業の増加傾向に起因している可能性があります。チャットボット、特に会話型AIは、コスト削減でタイムリーな支援を提供し、さまざまなチャネルで一貫したサポートを確保することで、顧客サービスを大幅に強化している。しかし、予測期間中、セールス&マーケティング分野はより高いCAGRで成長すると予測されている。

エンドユーザー別市場シェア
エンドユーザーのタイプに基づき、チャットボット市場は銀行・金融、教育、政府・公共機関、ヘルスケア、製造、メディア・エンターテイメント、小売・eコマース、旅行・ホスピタリティ、通信、その他に区分される。当社の推定によると、現在、小売&eコマース部門が市場の大半のシェアを占めている。これは、AIチャットボットが顧客エンゲージメントの向上とオンラインショッピング体験の最適化に果たす重要な役割に起因している。Eコマースサイトは、チャットボットを使用して、サポートソリューション、製品詳細、トラブルシューティングなどの即時の顧客支援を提供し、顧客満足度を大幅に向上させている。

企業タイプ別市場シェア
企業のタイプに基づき、チャットボット市場は大企業と中小企業に区分される。当社の推計によると、現在、大企業セグメントが市場の大半のシェアを占めている。しかし、中小企業セグメントは予測期間中に高いCAGRで成長すると予測されている。

地域別市場シェア
地理的地域に基づき、チャットボット市場は北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推定によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、同地域の強力な技術インフラと先進的なAI技術の早期導入に起因している。さらに、この地域は、新技術に迅速に適応する傾向がある高度に技術に精通した消費者ベースの恩恵を受け、AIチャットボット市場の成長に有利な環境を作り出している。

チャットボット市場のプレーヤー例
- 24/7.ai
- アキュベイト
- アイボ
- 人工ソリューション
- Avaamo
- ボットファイ
- クリエイティブ・バーチャル
- イー・ゲイン
- グップシャップ
- ハプティック
- ヘルプシフト
- IBM
- インベンタ
- カシスト
- ライブチャット
- メニーチャット
- メタ
- マイクロソフト
- ニュアンス・コミュニケーションズ
- ネクストIT
- オラクル
- SAP SE
- スマートボット
- ベリントシステムズ
- イエローメッセンジャー

チャットボット市場:調査範囲
チャットボット市場に関するレポートでは、以下のような様々なセクションに関する洞察を掲載しています:
- 市場サイジングと機会分析:A]チャットボットのタイプ、[B]技術のタイプ、[C]提供のタイプ、[D]展開のモード、[E]アプリケーションの分野、[F]エンドユーザーのタイプ、[G]企業規模、[H]地域など、主要な市場セグメントに焦点を当てたチャットボット市場の詳細な分析。
- 競合情勢:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造など、いくつかの関連パラメータに基づいて、チャットボット市場に従事する企業の包括的な分析。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]Chatbotポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークで、ドメインの強み、弱み、機会、脅威を強調します。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在、何社がこの市場に参入しているか?
- この市場における主要企業は?
- チャットボット市場におけるエッジAIの重要性は?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要な市場セグメントにどのように分配されそうですか?
- 市場を支配すると予想されるチャットボットのタイプは?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントの詳細な収益予測を提供します。この情報は、既存の市場リーダーと新興参入企業の両方にとって価値があります。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 10%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.回答された主な質問
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源
2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ
3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)
3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.3.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析
3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編
3.5.強固な品質管理
3.6.主要市場セグメント
3.7.制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測
4.2.2.通貨カバレッジ
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響
4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略
4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響
4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響
4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略
4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段
4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ
4.2.9.戦争影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争
4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略
4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.チャットボット市場の概要
6.2.1.チャットボットの種類
6.2.2.テクノロジーの種類
6.2.3.提供形態
6.2.4.展開形態
6.2.5.適用分野の種類
6.2.6.エンドユーザーのタイプ
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.チャットボット市場全体のランドスケープ
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.チャットボット市場におけるスタートアップエコシステム
8.1.チャットボット市場スタートアップの市場ランドスケープ
8.1.1.設立年別分析
8.1.2.企業規模別分析
8.1.3.企業規模別・設立年別分析
8.1.4.本社所在地別分析
8.1.5.企業規模別・本社所在地別分析
8.1.6.オーナーシップ構造による分析
8.2.主な調査結果

9.企業プロフィール
9.1.各章の概要
9.2.24/7.ai*について
9.2.1.会社概要
9.2.2.会社の使命
9.2.3.フットプリント
9.2.4.経営陣
9.2.5.連絡先
9.2.6.財務実績
9.2.7.事業セグメント
9.2.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
9.2.9.MOAT分析
9.2.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。

9.3.アキュベイト
9.4.アイボ
9.5.アーティフィシャル・ソリューション
9.6.アバアモ
9.7.ボットファイ
9.8.クリエイティブ・バーチャル
9.9.イー・ゲイン
9.10.グップシャップ
9.11.ハプティック
9.12.ヘルプシフト
9.13.IBM
9.14.インベンタ
9.15.カシスト
9.16.ライブチャット

10.バリューチェーン分析

11.SWOT分析

12.世界のチャットボット市場
12.1.各章の概要
12.2.主な前提条件と方法論
12.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
12.4.チャットボットの世界市場、過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.5.多変量シナリオ分析
12.5.1.保守的シナリオ
12.5.2.楽観的シナリオ
12.6.主要市場セグメント

13.チャットボットの種類に基づく市場機会
13.1.章 概要
13.2.主な前提条件と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.メッセンジャー系チャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.スタンドアロン向けチャットボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.ウェブベース向けチャットボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.9.データの三角測量と検証

14.技術の種類に基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.人工知能向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.7.機械学習向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.8.自然言語処理(NLP)向けチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.9.データの三角測量と検証

15.提供タイプに基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.ソリューション向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.7.サービス向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.8.データの三角測量と検証

16.展開モードに基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.クラウド向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.ハイブリッド向けチャットボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.8.オンプレミス向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.9.データの三角測量と検証

17.応用分野の種類に基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.カスタマーサービス向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.7.Eコマース支援向けチャットボット市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.8.教育支援向けチャットボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.9.金融アドバイザリー向けチャットボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.10.人事向けチャットボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.11.ヘルスケア支援向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.12.ITサービス管理向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.13.パーソナルアシスタント向けチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.14.セールス&マーケティング向けチャットボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.15.旅行計画向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.16.データの三角測量と検証

18.エンドユーザーのタイプに基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.銀行・金融向けチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測予測(2035年まで)
18.7.教育向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.8.政府・公共部門向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.9.ヘルスケア向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.10.製造業向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.11.メディア・エンターテインメント向けチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.12.小売・Eコマース向けチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.13.旅行・ホスピタリティ向けチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.14.通信向けチャットボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.15.その他向けチャットボット市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.16.データの三角測量と検証

19.北米におけるチャットボットの市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主な前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.北米のチャットボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.1.米国のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.2.カナダのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.3.メキシコのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.4.その他の北米諸国のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.データの三角測量と検証

20.欧州におけるチャットボットの市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主な前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.欧州のチャットボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測予測(2035年まで)
20.6.1.オーストリアのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.2.ベルギーのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.3.デンマークのチャットボット市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.4.フランスのチャットボット市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.5.ドイツのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.6.アイルランドのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.7.イタリアのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.8.オランダのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.9.ノルウェーのチャットボット市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.10.ロシアのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.11.スペインのチャットボット市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.12.スウェーデンのチャットボット市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.13.スウェーデンのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.14.スイスのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.15.イギリスのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測推計(2035年まで)
20.6.16.その他のヨーロッパ諸国のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.データの三角測量と検証

21.アジアにおけるチャットボットの市場機会
21.1.各章の概要
21.2.主な前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.アジアのチャットボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.中国のチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.2.インドのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.日本のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.シンガポールのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.5.韓国のチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.6.その他のアジア諸国のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.中東・北アフリカ(MENA)におけるチャットボットの市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主な前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.中東・北アフリカ(MENA)のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.エジプトのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(205年まで)
22.6.2.イランのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測推計(2035年まで)
22.6.3.イラクのチャットボット市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.イスラエルのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.クウェートのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.サウジアラビアのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.8.その他のMENA諸国のチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.ラテンアメリカにおけるチャットボットの市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主な前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.ラテンアメリカのチャットボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.アルゼンチンのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.2.ブラジルのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.チリのチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.コロンビアのチャットボット市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.ベネズエラのチャットボット市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.その他の中南米諸国のチャットボット市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.7.データの三角測量と検証

24.その他の地域におけるチャットボットの市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主な前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.その他の地域のチャットボット市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.オーストラリアのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.2.ニュージーランドのチャットボット市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.その他の国のチャットボット市場
24.7.データの三角測量と検証

25.集計データ
26.企業・団体リスト
27.カスタマイズの機会
28.ルーツサブスクリプションサービス
29.著者詳細

 

ページTOPに戻る


 

Summary

GLOBAL CHATBOT MARKET: OVERVIEW
As per Roots Analysis, the global chatbot market size is estimated to grow from USD 5.84 billion in the current year to USD 61.97 billion by 2035, at a CAGR of 23.94% during the forecast period, till 2035.

The opportunity for chatbot market has been distributed across the following segments:
Type of Chatbot
- Messenger-based
- Standalone
- Web-Based

Type of Technology
- Artificial Intelligence
- Machine Learning
- Natural Language Processing (NLP)

Type of Offering
- Solution
- Services

Mode of Deployment
- Cloud
- Hybrid
- On-Premises

Areas of Application
- Customer Service
- E-Commerce Assistance
- Educational Support
- Financial Advisory
- Human Resources
- Healthcare Assistance
- IT Service Management
- Personal Assistant
- Sales & Marketing
- Travel Planning

Type of End-Users
- Banking & Finance
- Education
- Government & Public Sector
- Healthcare
- Manufacturing
- Media & Entertainment
- Retail & E-Commerce
- Travel & Hospitality
- Telecommunications
- Others

Company Size
- Large Enterprises
- Small and Medium Enterprises

Geographical Regions
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

CHATBOT MARKET: GROWTH AND TRENDS
A chatbot is a software program created to mimic conversation with human users, primarily over the internet. Technologies such as artificial intelligence (AI) and natural language processing (NLP) enable chatbots to comprehend user inquiries better and produce relevant responses. These chatbots are utilized in various sectors, including customer service, information retrieval, and online shopping, offering users instant support around the clock.

The chatbot industry has experienced considerable growth over recent years. The trend of providing 24/7 customer support, reducing operational costs by assigning tasks to chatbots, and an increase in customer preference for self-service options have all propelled the growth in global chatbot market. Additionally, chatbots that have been developed to integrate with messaging platforms are also facing significant growth and demand within the market.


Further, as companies become more focused on automating sales and customer service, the global chatbot market is expected to grow at a healthy pace during the forecast period.

CHATBOT MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Chatbot
Based on the type of chatbot, the global chatbot market is segmented into messenger-based, standalone, web-based. According to our estimates, currently, standalone segment captures the majority share of the market. This can be attributed growing preference among consumers for standalone chatbots, as they enable businesses to enhance operations, lower costs, and provide effective support to customers round-the-clock.

Market Share by Type of Technology
Based on the type of technology, the chatbot market is segmented into artificial intelligence, machine learning, natural language processing (NLP). According to our estimates, currently, artificial intelligence segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the rising adoption of AI technologies by numerous businesses and the creation of more advanced chatbots, which enable them to effectively understand human language. As a result, this will enhance customer interactions and deliver personalized experiences. However, natural language processing (NLP) segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Offering

Based on the type of offering, the chatbot market is segmented into solution and services. According to our estimates, currently, solutions segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the to the widespread adoption of in-house chatbot technologies. However, services segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period

Market Share by Mode of Deployment
Based on the mode of deployment, the chatbot market is segmented into cloud, hybrid and on-premises. According to our estimates, currently, cloud segment captures the majority share of the market further, this segment is anticipated to grow at a higher CAGR in the future. This can be attributed its flexibility, scalability, and cost-efficiency. Notably, cloud-based systems are advantageous for companies that experience varying demand and require high scalability. It enables these businesses to modify their AI chatbot solutions in real-time, adjusting up or down as necessary, without incurring large expenses for physical infrastructure.

Market Share by Areas of Application
Based on the areas of application, the chatbot market is segmented into customer service, e-commerce assistance, educational support, financial advisory, human resources, healthcare assistance, IT service management, personal assistant, sales & marketing, and travel planning. According to our estimates, currently, customer service segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the increasing trend of businesses adopting chatbots to offer round-the-clock customer support, reduce operational costs, and automate repetitive tasks. Chatbots, particularly conversational AIs, are significantly enhancing customer services by providing timely assistance at reduced costs and ensuring consistent support across various channels. However, sales & marketing segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of End Users
Based on the type of end users, the chatbot market is segmented into banking & finance, education, government & public sector, healthcare, manufacturing, media & entertainment, retail & e-commerce, travel & hospitality, telecommunications and others. According to our estimates, currently, retail & e-commerce segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the essential role that AI chatbots play in improving customer engagement and optimizing the online shopping experience. E-commerce sites use chatbots to offer immediate customer assistance, such as support solutions, product details, and troubleshooting, which significantly enhances customer satisfaction.

Market Share by Type of Enterprise
Based on the type of enterprise, the chatbot market is segmented into large and small and medium enterprise. According to our estimates, currently, large enterprise segment captures the majority share of the market. However, small and medium enterprise segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Geographical Regions
Based on the geographical regions, the chatbot market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and Rest of the World. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to its strong technological infrastructure and the early embrace of advanced AI technologies in the area. Additionally, this region benefits from a highly tech-savvy consumer base that tends to quickly adapt to new technologies, creating a favorable environment for the growth of the AI chatbot market.

Example Players in Chatbot Market
- 24/7.ai
- Acuvate
- Aivo
- Artificial Solutions
- Avaamo
- Botsify
- Creative Virtual
- eGain
- Gupshup
- Haptik
- Helpshift
- IBM
- Inbenta
- Kasisto
- LiveChat
- ManyChat
- Meta
- Microsoft
- Nuance Communications
- Next IT
- Oracle
- SAP SE
- SmartBots
- Verint Systems
- Yellow Messenger

CHATBOT MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the chatbot market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the chatbot market, focusing on key market segments, including [A] type of chatbot, [B] type of technology, [C] type of offering, [D] mode of deployment, [E] areas of application, [F] type of end-users, [G] company size and [H] geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the Chatbot market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the Chatbot market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] Chatbot portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in this market?
- Which are the leading companies in this market?
- What is the significance of edge AI in the chatbot market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?
- Which type of chatbot is expected to dominate the market?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 10% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach
3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.3.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis
3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation
3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Chatbot Market
6.2.1. Type of Chatbot
6.2.2. Type of Technology
6.2.3. Type of Offering
6.2.4. Mode of Deployment
6.2.5. Type of Areas of Application
6.2.6. Type of End-Users
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. Chatbot: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. STARTUP ECOSYSTEM IN THE CHATBOT MARKET
8.1. Chatbot Market: Market Landscape of Startups
8.1.1. Analysis by Year of Establishment
8.1.2. Analysis by Company Size
8.1.3. Analysis by Company Size and Year of Establishment
8.1.4. Analysis by Location of Headquarters
8.1.5. Analysis by Company Size and Location of Headquarters
8.1.6. Analysis by Ownership Structure
8.2. Key Findings

9. COMPANY PROFILES
9.1. Chapter Overview
9.2. 24/7.ai*
9.2.1. Company Overview
9.2.2. Company Mission
9.2.3. Company Footprint
9.2.4. Management Team
9.2.5. Contact Details
9.2.6. Financial Performance
9.2.7. Operating Business Segments
9.2.8. Service / Product Portfolio (project specific)
9.2.9. MOAT Analysis
9.2.10. Recent Developments and Future Outlook

* similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain

9.3. Acuvate
9.4. Aivo
9.5. Artificial Solutions
9.6. Avaamo
9.7. Botsify
9.8. Creative Virtual
9.9. eGain
9.10. Gupshup
9.11. Haptik
9.12. Helpshift
9.13. IBM
9.14. Inbenta
9.15. Kasisto
9.16. LiveChat

10. VALUE CHAIN ANALYSIS

11. SWOT ANALYSIS

12. GLOBAL CHATBOT MARKET
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Trends Disruption Impacting Market
12.4. Global Chatbot Market, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.5. Multivariate Scenario Analysis
12.5.1. Conservative Scenario
12.5.2. Optimistic Scenario
12.6. Key Market Segmentations

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF CHATBOT
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. Chatbot Market for Messenger-based: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. Chatbot Market for Standalone: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. Chatbot Market for Web-Based: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.9. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF TECHNOLOGY
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. Chatbot Market for Artificial Intelligence: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. Chatbot Market for Machine Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. Chatbot Market for Natural Language Processing (NLP): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.9. Data Triangulation and Validation

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF OFFERING
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. Chatbot Market for Solution: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. Chatbot Market for Services: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON MODE OF DEPLOYMENT
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. Chatbot Market for Cloud: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. Chatbot Market for Hybrid: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. Chatbot Market for On-Premises: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.9. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF AREAS OF APPLICATION
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. Chatbot Market for Customer Service: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. Chatbot Market for E-Commerce Assistance: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. Chatbot Market for Educational Support: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.9. Chatbot Market for Financial Advisory: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.10. Chatbot Market for Human Resources: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.11. Chatbot Market for Healthcare Assistance: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.12. Chatbot Market for IT Service Management: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.13. Chatbot Market for Personal Assistant: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.14. Chatbot Market for Sales & Marketing: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.15. Chatbot Market for Travel Planning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.16. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF END USERS
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. Chatbot Market for Banking & Finance: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. Chatbot Market for Education: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. Chatbot Market for Government & Public Sector: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. Chatbot Market for Healthcare: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.10. Chatbot Market for Manufacturing: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.11. Chatbot Market for Media & Entertainment: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.12. Chatbot Market for Retail & E-Commerce: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.13. Chatbot Market for Travel & Hospitality: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.14. Chatbot Market for Telecommunications: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.15. Chatbot Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.16. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES FOR CHATBOTS IN NORTH AMERICA
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. Chatbot Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.1. Chatbot Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.2. Chatbot Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.3. Chatbot Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.4. Chatbot Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES FOR CHATBOTS IN EUROPE
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. Chatbot Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.1. Chatbot Market in Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.2. Chatbot Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.3. Chatbot Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.4. Chatbot Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.5. Chatbot Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.6. Chatbot Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.7. Chatbot Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.8. Chatbot Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.9. Chatbot Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.10. Chatbot Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.11. Chatbot Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.12. Chatbot Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.13. Chatbot Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.14. Chatbot Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.15. Chatbot Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.16. Chatbot Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES FOR CHATBOTS IN ASIA
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. Chatbot Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. Chatbot Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.2. Chatbot Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. Chatbot Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. Chatbot Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.5. Chatbot Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.6. Chatbot Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES FOR CHATBOTS IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. Chatbot Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. Chatbot Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
22.6.2. Chatbot Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. Chatbot Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. Chatbot Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. Chatbot Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. Chatbot Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.7. Chatbot Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.8. Chatbot Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR CHATBOTS IN LATIN AMERICA
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. Chatbot Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. Chatbot Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.2. Chatbot Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. Chatbot Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. Chatbot Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. Chatbot Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. Chatbot Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR CHATBOTS IN REST OF THE WORLD
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. Chatbot Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. Chatbot Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.2. Chatbot Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. Chatbot Market in Other Countries
24.7. Data Triangulation and Validation

25. TABULATED DATA
26. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
27. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
28. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
29. AUTHOR DETAILs

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Roots Analysis社のIT&通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(end user)の最新刊レポート


よくあるご質問


Roots Analysis社はどのような調査会社ですか?


Roots Analysisは2013年設立の医薬品・医療機器が専門の調査会社です。 医薬品の製造委託や創薬のデジタル化など、最新の医薬業界の分析を行っています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/06/13 10:27

144.08 円

166.89 円

198.16 円

ページTOPに戻る