世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

2035年までのデジタル教育市場:配信モードのタイプ、デバイスのタイプ、認証のタイプ、学習のタイプ、コースのタイプ、アプリケーションのモード、エンドユーザー、企業規模、ビジネスモデルのタイプ、主要地域別に分布:業界動向と世界予測:業界動向と世界予測

2035年までのデジタル教育市場:配信モードのタイプ、デバイスのタイプ、認証のタイプ、学習のタイプ、コースのタイプ、アプリケーションのモード、エンドユーザー、企業規模、ビジネスモデルのタイプ、主要地域別に分布:業界動向と世界予測:業界動向と世界予測


Digital Education Market, Till 2035: Distribution by Type of Delivery Mode, Type of Device, Type of Certification, Type of Learning, Type of Course, Mode of Application, End User, Company Size, Type of Business Model and Key Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts: Industry Trends and Global Forecasts

デジタル教育市場の概要 Roots分析によると、世界のデジタル教育市場規模は、2035年までの予測期間中に22.38%のCAGRで、現在の241億米ドルから2035年までに2,223億2,000万米ドルに成長すると推定される。 ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Roots Analysis
ルーツアナリシス
2025年8月22日 US$3,499
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-4営業日。医療・医薬以外のレポートは10営業日 204 英語

 

サマリー

デジタル教育市場の概要
Roots分析によると、世界のデジタル教育市場規模は、2035年までの予測期間中に22.38%のCAGRで、現在の241億米ドルから2035年までに2,223億2,000万米ドルに成長すると推定される。



デジタル教育市場の機会は、以下のセグメントに分布している:

配信モードのタイプ
- ブレンデッド・ラーニング
- オンライン学習
- バーチャルリアリティ(VR)学習

デバイスの種類
- デスクトップ/ラップトップ
- モバイル機器
- ウェアラブルデバイス

認定資格の種類
- 認定コース
- 学位プログラム
- ディプロマコース
- 非認証コース

学習タイプ
- インストラクター主導
- 自分のペース

コースの種類
- ビジネスマネジメント
- STEM
- その他

応用モード
- 拡張現実(AR)
- チャットボットとAIアシスタント
- 電子メールベースの学習
- 学習管理システム(LMS)
- モバイルアプリケーション
- ビデオ会議ツール
- バーチャルリアリティ(VR)
- ウェブベースのプラットフォーム
- その他

エンドユーザー
- アカデミック
- 個人学習者
- 学校
- 大学
- 企業・公共機関
- 企業
- 政府機関
- その他

企業規模
- 大企業
- 中小企業(SMEs)

ビジネスモデル
- B2B
- B2C
- B2B2C

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

デジタル教育市場:成長と動向
デジタル教育は急速に進化している領域であり、先進技術を取り入れることで従来の学習を再構築している。この分野は、さまざまな学習環境において、教育の提供、アクセシビリティ、パーソナライゼーションの向上に重要な役割を果たしている。この分野には、オンラインコース、バーチャルクラスルーム、学習管理システム(LMS)、教育用アプリケーションなど、さまざまなソリューションが含まれ、これらはすべて、学習意欲と一貫性を確保しながら学習成果とアクセシビリティを高めることに重点を置いている。

多用途で利用しやすい教育への需要の高まりは、従来の教室環境からデジタル・プラットフォームへの移行を促し、学習効率を高め、学生と教育機関の双方にとって費用の削減につながる。この変革により、教育へのアクセスが拡大し、業界の成長に拍車がかかっている。さらに、スキルの向上や継続的な学習に対するニーズの高まりが、デジタル教育ソリューションの導入を促進している。これらのテクノロジーは、教育水準を維持し、さまざまな規制の要求に適応するのに役立っている。

逆に、洗練されたデジタル教育プラットフォームに必要な先行投資は、特に小規模な教育機関にとっては進歩の妨げになる可能性がある。さらに、サイバー脅威はオンライン学習環境にとって顕著な課題となっている。こうしたハードルにもかかわらず、市場は拡大の機会と革新的なソリューションの登場により、著しい成長を遂げている。

人工知能(AI)や仮想現実(VR)を含む最先端のツールは、カスタマイズされた学習、分析、エンゲージメントにさらなる可能性をもたらしている。これらの技術は、学習効果を向上させ、退学率を低下させ、潜在的な教育成果を高めるものであり、デジタル教育市場が予測期間中に大きな成長を遂げることを示唆している。

デジタル教育市場:主要セグメント
配信モード別市場シェア
配信モードのタイプに基づき、世界のデジタル教育市場はブレンド学習、オンライン学習、仮想現実(VR)学習に区分される。当社の推計によると、現在、オンライン学習分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、オンライン教育プラットフォームが、さまざまな学習嗜好やスケジュールに合わせて、オンライン・マーケティング・クラスなど、どこからでもアクセスできるさまざまなコースを提供していることに起因している。高速インターネットの台頭とテクノロジーの進歩が、オンライン教育の人気上昇に重要な役割を果たしている。

デバイスの種類別市場シェア
デジタル教育市場は、デバイスの種類によって、デスクトップ/ノートパソコン、モバイルデバイス、ウェアラブルデバイスに区分される。当社の推計によると、現在、モバイル・デバイス・セグメントが市場の大半を占めている。これは、携帯性、アクセシビリティ、スマートフォンの世界的な普及拡大により、学習者がいつでも、どこからでも教材にアクセスできるようになったためである。モバイル・デバイスは様々な学習アプリケーションやプラットフォームを容易にするため、移動中の学習に非常に適している。

資格の種類別市場シェア
デジタル教育市場は、認定資格の種類によって、認定資格コース、学位プログラム、ディプロマコース、非認定資格コースに区分される。当社の推計によると、現在、認定コース分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、費用対効果が高いこと、期間が短いこと、現在の雇用市場の需要に沿った具体的で実践的なスキルを提供できることなどが理由と考えられる。

スキルアップとキャリアアップのニーズの高まりが、集中的な学習効果と迅速な投資回収を実現し、市場成長をさらに促進するため、修了証プログラムの魅力を高めている。

学習タイプ別市場シェア
デジタル教育市場は、学習の種類によってインストラクター主導型と自習型に区分される。当社の推計によると、現在、自習型学習が市場の大半を占めている。これは、学習者が自分のペースで学習を進め、他の仕事と両立できる利便性と柔軟性に起因している。このアプローチは、さまざまな学習嗜好やスケジュールに対応し、幅広い個人にとって非常に魅力的である。

コースの種類別市場シェア
コースの種類によって、デジタル教育市場はビジネス・マネジメント、科学・技術・工学・数学(STEM)、その他に区分される。当社の推計によると、現在、工学・数学(STEM)分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、継続的な技術の進歩や、さまざまな業界における技術的能力に対するニーズの高まりによって煽られた強い需要に起因している。

STEM教育の重視は、技能不足に対応し、イノベーションを促進するものであり、生徒と教育機関の双方にとって重要な優先事項として位置づけられている。さらに、技術を中心としたキャリアへの注目が高まっていることも、市場の成長をさらに後押ししている。

応用形態別市場シェア
デジタル教育市場は、アプリケーションのモードに基づいて、拡張現実(AR)、チャットボットとAIアシスタント、電子メールベースの学習、学習管理システム(LMS)、モバイルアプリケーション、ビデオ会議ツール、仮想現実(VR)、ウェブベースのプラットフォーム、およびその他にセグメント化される。当社の推定によると、現在、学習管理システム(LMS)分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、コース管理、モニタリング、レポーティングを容易にする豊富な機能に起因している。拡張性と統合性に優れているため、教育機能の強化を目指す組織や機関には最適である。

エンドユーザー別市場シェア
デジタル教育市場は、エンドユーザー別に、アカデミック(個人学習者、学校、大学を含む)、企業・公共部門(企業、政府機関を含む)、その他に区分される。当社の推計によると、現在、学術分野が市場の大半のシェアを占めている。

これは、教育と学習体験の向上を目的とした教育現場において、デジタル学習リソースが広く導入されていることに起因している。さらに、学校や大学がさまざまな学習要件に対応するためにデジタルプラットフォームを採用しているため、適応性が高く利用しやすい教育オプションに対するニーズの高まりが、この市場の成長を後押ししている。

企業規模別市場シェア
デジタル教育市場は、企業規模によって大企業と中小企業に区分される。当社の推計によると、現在、大企業が市場の大半のシェアを占めている。これは、大企業が研究開発、生産インフラ、マーケティングに多額の投資を行うリソースと能力を有しているため、中小のライバル企業よりも低い単価でデジタル教育を提供できることに起因している。

さらに、中堅・中小企業のデジタル教育オプションは、良質な品質を維持しながらも、手頃な価格の代替品として機能している。このセグメントは、市場におけるデジタル教育の需要の高まりと利用可能性の向上により、予測期間中により大きなシェアを獲得すると予想される。

ビジネスモデル別市場シェア
ビジネスモデルに基づき、デジタル教育市場はB2B、B2C、B2B2Cに区分される。当社の推計によると、現在、B2Bセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、航空宇宙、製造、ヘルスケア、金融など、さまざまな分野でデジタル教育技術の利用が増加していることに起因している。

しかし、B2Cモデルは予測期間中に相対的に高いCAGRで成長すると予想される。これは、デジタル教育技術がユーザーにとってより身近になり、消費者がパーソナライズされたアプリケーション、スマートフォンとの互換性、強化されたユーザー体験を選ぶようになっているためである。

地域別市場シェア
デジタル教育市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推計によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、洗練された技術インフラ、インターネットアクセスの高さ、オンライン学習プラットフォームの普及に起因している。

さらに、官民双方からの多額の投資が、デジタル教育技術の進歩と革新に貢献している。北米の著名な大学や教育機関もデジタル・トランスフォーメーションを採用し、世界中の聴衆を惹きつける多様なオンライン・コースやプログラムを提供している。

デジタル教育市場におけるプレーヤー例
- アリソン
- Brain4ce
- ビジュズ
- Coursera
- クリエイティブライブ
- CXL
- データキャンプ
- エドモド
- edX
- フェデリカ
- FutureLearn
- Go1
- Intellipaat
- Iversity
- ジグソー
- カデンツ
- カーンアカデミー
- リンクトイン
- リンクストリート・ラーニン
- ミリアダックス
- マイムーク
- ノボエド
- プラッツィ
- Pluralsight
- ロゼッタストーン
- スキルシェア
- スワヤム
- シンクフル
- ツリーハウス
- Udacity
- Udemy
- Xuetangx

デジタル教育市場:調査範囲
この調査レポートは、デジタル教育市場を調査・分析した報告書です:
- 市場規模と機会分析:A]配信モードのタイプ、[B]デバイスのタイプ、[C]認証のタイプ、[D]学習のタイプ、[E]コースのタイプ、[F]アプリケーションのモード、[G]エンドユーザー、[H]企業規模、[I]ビジネスモデルのタイプ、[J]主要地域など、主要市場セグメントに焦点を当てたデジタル教育市場の詳細分析
- 競争環境:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有形態などの関連パラメータに基づいて、デジタル教育市場に従事する企業を包括的に分析。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先詳細、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]サービス/製品ポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークにより、当該事業領域における強み、弱み、機会、脅威を浮き彫りにします。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在、デジタル教育市場に参入している企業は何社あるか?
- この市場における主要企業はどこか?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題を含む市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 15%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート


ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.主な質問に対する回答
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源
2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ
3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)
3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.3.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析
3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編
3.5.強固な品質管理
3.6.主要市場セグメント
3.7.制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測
4.2.2.通貨カバレッジ
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響
4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略
4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響
4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響
4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略
4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段
4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ
4.2.9.戦争影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争
4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略
4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.デジタル教育の概要
6.2.1.デジタル教育の主な特徴
6.2.2.配信モードの種類
6.2.3.デバイスの種類
6.2.4.認証の種類
6.2.5.学習の種類
6.2.6.コースの種類
6.2.7.申し込み方法
6.2.8.エンドユーザーのタイプ
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.デジタル教育市場全体の状況
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.会社概要
8.1.各章の概要
8.2.アリソン
8.2.1.会社概要
8.2.2.会社の使命
8.2.3.フットプリント
8.2.4.経営陣
8.2.5.連絡先
8.2.6.財務実績
8.2.7.事業セグメント
8.2.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
8.2.9.MOAT分析
8.2.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。

8.3.ブレインフォース
8.4.ビジュズ
8.5.コーセラ
8.6.クリエイティブ・ライブ
8.7.CXL
8.8.データキャンプ
8.9.エドモド
8.10. edX
8.11.フェデリカ
8.12.フューチャーラーン
8.13.Go1
8.14.インテリパット

9.バリューチェーン分析

10.SWOT分析

11.世界のデジタル教育市場
11.1.各章の概要
11.2.主要前提条件と方法論
11.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
11.4.世界のデジタル教育市場、過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
11.5.多変量シナリオ分析
11.5.1.保守的シナリオ
11.5.2.楽観的シナリオ
11.6.主要市場セグメント

12.デリバリー・モードのタイプに基づく市場機会
12.1.各章の概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.収益シフト分析
12.4.市場の動き分析
12.5.普及-成長(P-G)マトリックス
12.6.ブレンデッドラーニング向けデジタル教育市場過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
12.7.オンライン学習向けデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
12.8.VR(バーチャルリアリティ)学習向けデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
12.9.データの三角測量と検証

13.デバイスの種類に基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主要前提条件と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.デスクトップ/ノートPC向けデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.7.モバイルデバイス向けデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.8.ウェアラブルデバイス向けデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.9.データの三角測量と検証

14.認証の種類に基づく市場機会
14.1.章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.認定コース向けデジタル教育市場過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.7.学位プログラム向けデジタル教育市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.8.ディプロマコースのデジタル教育市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.9.非資格コースのデジタル教育市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.10.データの三角測量と検証

15.学習タイプに基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.インストラクター主導のデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
15.7.自習型デジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
15.8.データの三角測量と検証

16.コースの種類に基づく市場機会
16.1.章の概要
16.2.主要な仮定と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.経営管理向けデジタル教育市場過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
16.7.STEM分野のデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
16.8.その他のデジタル教育市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
16.9.データの三角測量と検証

17.応用モードに基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.拡張現実のデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.7.チャットボットとAIアシスタントのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.8.メールベースのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.9.学習管理システムのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.10.モバイルアプリケーションのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.11.ビデオ会議ツールのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.12.バーチャルリアリティのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.13.ウェブベースプラットフォームのデジタル教育市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.14.その他向けデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.15.データの三角測量と検証

18.エンドユーザーに基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.学術向けデジタル教育市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
18.7.企業・公共部門向けデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
18.8.その他向けデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
18.9.データの三角測量と検証

19.企業規模に基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.大企業向けデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.7.中小企業向けデジタル教育市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.8.データの三角測量と検証

20.ビジネスモデルに基づく市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.B2B向けデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
20.7.B2C向けデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
20.8.B2B2C向けデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
20.9.データの三角測量と検証

21.北米におけるデジタル教育の市場機会
21.1.各章の概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.北米のデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.米国のデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.2.カナダのデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.メキシコのデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.その他の北米諸国のデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.欧州におけるデジタル教育の市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.欧州のデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.オーストリアのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.ベルギーのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.デンマークのデジタル教育市場デンマークのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.フランスのデジタル教育市場フランスのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.ドイツのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.アイルランドのデジタル教育市場アイルランドのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.7.イタリアのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.8.オランダのデジタル教育市場オランダのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.9.ノルウェーのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.10.ロシアのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.11.スペインのデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.12.スウェーデンのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.13.スイスのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.14.イギリスのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.15.その他の欧州諸国のデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.アジアにおけるデジタル教育の市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.アジアのデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.中国のデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.2.インドのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.日本のデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.シンガポールのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.韓国のデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.その他のアジア諸国のデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.7.データの三角測量と検証

24.中東・北アフリカ(MENA)におけるデジタル教育の市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主要前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.中東・北アフリカ(MENA)のデジタル教育市場過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.エジプトのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(205年まで)
24.6.2.イランのデジタル教育市場イランの歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.イラクのデジタル教育市場イラクのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.イスラエルのデジタル教育市場イスラエルのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.5.クウェートのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.6.サウジアラビアのデジタル教育市場サウジアラビアの歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.8.その他のMENA諸国のデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.ラテンアメリカにおけるデジタル教育の市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主要前提条件と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.ラテンアメリカのデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.アルゼンチンのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ブラジルのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.チリのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.4.コロンビアのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.5.ベネズエラのデジタル教育市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.6.その他のラテンアメリカ諸国のデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.7.データの三角測量と検証

26.その他の地域におけるデジタル教育の市場機会
26.1.各章の概要
26.2.主要前提条件と方法論
26.3.収益シフト分析
26.4.市場の動き分析
26.5.普及-成長(P-G)マトリックス
26.6.その他の地域のデジタル教育市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
26.6.1.オーストラリアのデジタル教育市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
26.6.2.ニュージーランドのデジタル教育市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
26.6.3.その他の国のデジタル教育市場
26.7.データの三角測量と検証

27.集計データ
28.企業・団体リスト
29.カスタマイズの機会
30.ルーツサブスクリプションサービス
31.著者詳細

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Digital Education Market Overview
As per Roots Analysis, the global digital education market size is estimated to grow from USD 24.10 billion in the current year to USD 222.32 billion by 2035, at a CAGR of 22.38% during the forecast period, till 2035.



The opportunity for digital education market has been distributed across the following segments:

Type of Delivery Mode
- Blended Learning
- Online Learning
- Virtual Reality (VR) Learning

Type of Device
- Desktop / Laptop
- Mobile Devices
- Wearable Devices

Type of Certification
- Certificate Courses
- Degree Programs
- Diploma Courses
- Non-certification Courses

Type of Learning
- Instructor-led
- Self-paced

Type of Course
- Business Management
- STEM
- Others

Mode of Application
- Augmented Reality (AR)
- Chatbots and AI Assistants
- Email-based Learning
- Learning Management Systems (LMS)
- Mobile Applications
- Video Conferencing Tools
- Virtual Reality (VR)
- Web-based Platforms
- Others

End User
- Academic
- Individual learners
- Schools
- Universities
- Enterprises & Public Sector
- Corporations
- Government organizations
- Others

Company Size
- Large Enterprises
- Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)

Business Model
- B2B
- B2C
- B2B2C

Geographical Regions
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

DIGITAL EDUCATION MARKET: GROWTH AND TRENDS
The digital education landscape is a rapidly evolving domain, that is reshaping conventional learning by incorporating advanced technologies. This sector plays a vital role in improving educational delivery, accessibility, and personalization across various learning settings. It includes an array of solutions such as online courses, virtual classrooms, learning management systems (LMS), and educational applications, all focused on enhancing learning outcomes and accessibility while ensuring engagement and consistency.

The growing demand for versatile and accessible education has prompted a transition from traditional classroom environments to digital platforms, which boosts learning efficiency and reduces expenses for both students and institutions. This transformation has expanded access to education and fueled the growth of the industry. Moreover, the rising need for skill enhancement and continuous learning fosters the uptake of digital education solutions. These technologies aid in preserving educational standards and adapting to different regulatory demands.

Conversely, the upfront investment required for sophisticated digital education platforms can impede progress, particularly for smaller institutions. In addition, cyber threats present notable challenges for online learning settings. Despite these hurdles, the market is experiencing remarkable growth due to opportunities for expansion and the launch of innovative solutions.

Cutting-edge tools, including Artificial Intelligence (AI) and Virtual Reality (VR), present further possibilities for customized learning, analytics, and engagement. These technologies improve learning effectiveness, lower dropout rates, and enhance potential educational outcomes, suggesting that the digital education market is expected to witness significant growth during the forecast period.

DIGITAL EDUCATION MARKET: KEY SEGMENTS
Market Share by Type of Delivery Mode
Based on type of delivery mode, the global digital education market is segmented into blended learning, online learning, and virtual reality (VR) learning. According to our estimates, currently, online learning segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the fact that online education platforms present a variety of courses that can be accessed from any location, including online marketing classes, tailored to meet different learning preferences and schedules. The rise of high-speed internet and advancements in technology have played a critical role in its increasing popularity.

Market Share by Type of Device
Based on type of device, the digital education market is segmented into desktop / laptop, mobile devices, and wearable devices. According to our estimates, currently, mobile devices segment captures the majority of the market. This is attributed to their portability, accessibility, and the growing global penetration of smartphones, enabling learners to access educational materials at any time and from any location. Mobile devices facilitate various learning applications and platforms, which makes them exceptionally adaptable for learning while on the move.

Market Share by Type of Certification
Based on type of certification, the digital education market is segmented into certificate courses, degree programs, diploma courses, and non-certification courses. According to our estimates, currently, certificate courses segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the fact that they are cost-effective, have a shorter timeframe, and provide specific, practical skills that align with current job market demands.

The rising need for upskilling and career advancement fuels the appeal of certificate programs, as they deliver focused learning results and prompt returns on investment, further enhancing market growth.

Market Share by Type of Learning
Based on type of learning, the digital education market is segmented into instructor-led and self-paced learning. According to our estimates, currently, self-paced learning segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its convenience and flexibility, enabling learners to advance at their own pace and integrate their studies with other responsibilities. This approach caters to various learning preferences and schedules, making it very appealing to a wide range of individuals.

Market Share by Type of Course
Based on type of course, the digital education market is segmented into business management, and science, technology, engineering and mathematics (STEM), and others. According to our estimates, currently, engineering and mathematics (STEM) segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the strong demand fueled by ongoing technological advancements and a rising need for technical abilities across different industries.

The emphasis on STEM education responds to skill shortages and fosters innovation, positioning it as a key priority for both students and educational organizations. Additionally, the increasing focus on career centered around technology further propels the market growth.

Market Share by Mode of Application
Based on mode of application, the digital education market is segmented into augmented reality (AR), chatbots and AI assistants, Email-based learning, learning management systems (LMS), mobile applications, video conferencing tools, virtual reality (VR), web-based platforms, and others. According to our estimates, currently, learning management systems (LMS) segment captures the majority share of the market. This can be attributed to their extensive features that facilitate course management, monitoring, and reporting. Their ability to scale and integrate well makes them perfect for organizations and institutions aiming to enhance educational functions.

Market Share by End User
Based on end user, the digital education market is segmented into academic (including individual learners, schools, and universities), Enterprises and Public Sector (comprising corporations and government organizations), and others. According to our estimates, currently, academic segment captures the majority share of the market.

This can be attributed to the widespread implementation of digital learning resources in educational settings aimed at improving both teaching and learning experiences. Additionally, the growing need for adaptable and accessible educational options is fueling the growth of this market, as schools and universities adopt digital platforms to cater to various learning requirements.

Market Share by Company Size
Based on company size, the digital education market is segmented into large, and small and mid-size companies. According to our estimates, currently, large enterprises capture the majority share of the market. This can be attributed to the fact that larger firms possess the resources and capabilities to make significant investments in research and development, production infrastructure, and marketing, allowing them to offer digital education at a lower cost per unit than their smaller rivals.

Additionally, digital education options in medium and small companies serve as affordable alternatives that maintain good quality. This segment is anticipated capture a larger share, during the forecast period, owing to rising demand and improved availability of digital education in the market.

Market Share by Business Model
Based on business model, the digital education market is segmented into B2B, B2C and B2B2C. According to our estimates, currently, B2B segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the rising use of digital education technology across various sectors, including aerospace, manufacturing, healthcare, finance, and more.

However, B2C model is expected to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period, owing to the fact that digital education technologies become more accessible to users, with consumers increasingly opting for personalized applications, smartphone compatibility, and enhanced user experiences.

Market Share by Geographical Regions
Based on geographical regions, the digital education market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and the rest of the world. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to its sophisticated technological infrastructure, high levels of internet access, and the prevalent use of online learning platforms.

Further, substantial investments from both public and private sectors contribute to the advancement and innovation of digital education technologies. Prominent universities and educational institutions in North America have also adopted digital transformation, providing a diverse selection of online courses and programs that draw a global audience.

Example Players in Digital Education Market
- Alison
- Brain4ce
- Byju’s
- Coursera
- CreativeLive
- CXL
- Datacamp
- Edmodo
- edX
- Federica
- FutureLearn
- Go1
- Intellipaat
- Iversity
- Jigsaw
- Kadenze
- Khan Academy
- LinkedIn
- Linkstreet Learnin
- Miriadax
- My Mooc
- NovoEd
- Platzi
- Pluralsight
- Rosetta Stone
- Skillshare
- SWAYAM
- Thinkful
- Treehouse
- Udacity
- Udemy
- Xuetangx

DIGITAL EDUCATION MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the digital education market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the digital education market, focusing on key market segments, including [A] type of delivery mode, [B] type of device, [C] type of certification, [D] type of learning, [E] type of course, [F] mode of application, [G] end user, [H] company size, [I] type of business model and [J] key geographical regions
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the digital education market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters and [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the digital education market, providing details on [A] location of headquarters, [B] company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] service / product portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in digital education market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 15% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach
3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.3.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis
3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation
3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Digital Education
6.2.1. Key Characteristics of Digital Education
6.2.2. Type of Delivery Mode
6.2.3. Type of Device
6.2.4. Type of Certification
6.2.5. Type of Learning
6.2.6. Type of Course
6.2.7. Mode of Application
6.2.8. Type of End User
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. Digital Education: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. COMPANY PROFILES
8.1. Chapter Overview
8.2. Alison*
8.2.1. Company Overview
8.2.2. Company Mission
8.2.3. Company Footprint
8.2.4. Management Team
8.2.5. Contact Details
8.2.6. Financial Performance
8.2.7. Operating Business Segments
8.2.8. Service / Product Portfolio (project specific)
8.2.9. MOAT Analysis
8.2.10. Recent Developments and Future Outlook

* Similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain

8.3. Brain4ce
8.4. Byju’s
8.5. Coursera
8.6. CreativeLive
8.7. CXL
8.8. Datacamp
8.9. Edmodo
8.10. edX
8.11. Federica
8.12. FutureLearn
8.13. Go1
8.14. Intellipaat

9. VALUE CHAIN ANALYSIS

10. SWOT ANALYSIS

11. GLOBAL DIGITAL EDUCATION MARKET
11.1. Chapter Overview
11.2. Key Assumptions and Methodology
11.3. Trends Disruption Impacting Market
11.4. Global Digital Education Market, Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
11.5. Multivariate Scenario Analysis
11.5.1. Conservative Scenario
11.5.2. Optimistic Scenario
11.6. Key Market Segmentations

12. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DELIVERY MODE
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Revenue Shift Analysis
12.4. Market Movement Analysis
12.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
12.6. Digital Education Market for Blended Learning: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7. Digital Education Market for Online Learning: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.8. Digital Education Market for Virtual Reality (VR) Learning: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9. Data Triangulation and Validation

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DEVICE
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. Digital Education Market for Desktop/Laptop: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. Digital Education Market for Mobile Devices: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. Digital Education Market for Wearable Devices: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.9. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF CERTIFICATION
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. Digital Education Market for Certificate Courses: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. Digital Education Market for Degree Programs: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. Digital Education Market for Diploma Courses: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.9. Digital Education Market for Non-certification Courses: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.10. Data Triangulation and Validation

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF LEARNING
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. Digital Education Market for Instructor-led: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. Digital Education Market for Self-paced: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF COURSE
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. Digital Education Market for Business Management: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. Digital Education Market for STEM: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. Digital Education Market for Others: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.9. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON MODE OF APPLICATION
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. Digital Education Market for Augmented Reality: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. Digital Education Market for Chatbots and AI Assistants: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. Digital Education Market for Email-based Learning: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.9. Digital Education Market for Learning Management Systems: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.10. Digital Education Market for Mobile Applications: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.11. Digital Education Market for Video Conferencing Tools: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.12. Digital Education Market for Virtual Reality: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.13. Digital Education Market for Web-based Platforms: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.14. Digital Education Market for Others: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.15. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON END USER
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. Digital Education Market for Academic: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. Digital Education Market for Enterprises & Public Sector: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. Digital Education Market for Others: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON COMPANY SIZE
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. Digital Education Market for Large Enterprises: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. Digital Education Market for Small and Medium-sized Enterprises (SMEs): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.8. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON BUSINESS MODEL
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. Digital Education Market for B2B: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Digital Education Market for B2C: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.8. Digital Education Market for B2B2C: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.9. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES FOR DIGITAL EDUCATION IN NORTH AMERICA
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. Digital Education Market in North America: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. Digital Education Market in the US: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.2. Digital Education Market in Canada: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. Digital Education Market in Mexico: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. Digital Education Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES FOR DIGITAL EDUCATION IN EUROPE
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. Digital Education Market in Europe: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. Digital Education Market in the Austria: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. Digital Education Market in Belgium: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. Digital Education Market in Denmark: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. Digital Education Market in France: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. Digital Education Market in Germany: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. Digital Education Market in Ireland: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.7. Digital Education Market in Italy: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.8. Digital Education Market in the Netherlands: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.9. Digital Education Market in Norway: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.10. Digital Education Market in Russia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.11. Digital Education Market in Spain: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.12. Digital Education Market in Sweden: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.13. Digital Education Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.14. Digital Education Market in the UK: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.15. Digital Education Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR DIGITAL EDUCATION IN ASIA
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. Digital Education Market in Asia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. Digital Education Market in China: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.2. Digital Education Market in India: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. Digital Education Market in Japan: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. Digital Education Market in Singapore: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. Digital Education Market in South Korea: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. Digital Education Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR DIGITAL EDUCATION IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. Digital Education Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. Digital Education Market in Egypt: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 205)
24.6.2. Digital Education Market in Iran: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. Digital Education Market in Iraq: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. Digital Education Market in Israel: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.5. Digital Education Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.6. Digital Education Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.7. Digital Education Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.8. Digital Education Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES FOR DIGITAL EDUCATION IN LATIN AMERICA
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. Digital Education Market in Latin America: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. Digital Education Market in Argentina: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. Digital Education Market in Brazil: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. Digital Education Market in Chile: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.4. Digital Education Market in Colombia Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.5. Digital Education Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.6. Digital Education Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.7. Data Triangulation and Validation

26. MARKET OPPORTUNITIES FOR DIGITAL EDUCATION IN REST OF THE WORLD
26.1. Chapter Overview
26.2. Key Assumptions and Methodology
26.3. Revenue Shift Analysis
26.4. Market Movement Analysis
26.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
26.6. Digital Education Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.1. Digital Education Market in Australia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.2. Digital Education Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.3. Digital Education Market in Other Countries
26.7. Data Triangulation and Validation

27. TABULATED DATA
28. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
29. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
30. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
31. AUTHOR DETAILS

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート

Roots Analysis社の IT&通信分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(education)の最新刊レポート


よくあるご質問


Roots Analysis社はどのような調査会社ですか?


Roots Analysisは2013年設立の医薬品・医療機器が専門の調査会社です。 医薬品の製造委託や創薬のデジタル化など、最新の医薬業界の分析を行っています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。


詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/12/26 10:26

157.51 円

185.98 円

215.46 円

ページTOPに戻る