世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

エレクトリックギター市場の世界産業規模、シェア、動向、機会、予測、製品タイプ別(ソリッドボディ、セミホロウボディ、ホロウボディ)、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、地域別、競合別セグメント、2018-2028年


Electric Guitars Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Product Type (Solid Body, Semi-hollow Body, Hollow Body), By Distribution Channel (Online, Offline), By Region, By Competition, 2018-2028

エレキギターの世界市場は2022年に52億米ドルと評価され、2028年までのCAGRは7.67%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。世界のエレキギター市場は、音楽トレンド、技術の進歩、消費者の嗜好によって形成... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$4,900
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
183 英語

 

サマリー

エレキギターの世界市場は2022年に52億米ドルと評価され、2028年までのCAGRは7.67%で、予測期間中に力強い成長が予測されている。世界のエレキギター市場は、音楽トレンド、技術の進歩、消費者の嗜好によって形成されるダイナミックな性質を特徴とする盛況な産業である。エレクトリック・ギターは、フェンダーやギブソンといった象徴的なブランドが先導する形で、長い間音楽の世界における定番となってきた。この市場の成長の主な原動力のひとつは、あらゆる年齢層や背景を持つ人々の間で音楽への憧れが持続していることである。楽器の演奏に興味を示す人が増えるなか、エレクトリック・ギターは、その多用途性と現代的な魅力により、依然として人気の高い選択肢となっている。
特に新興経済圏における可処分所得の増加も、エレキギター市場の拡大に大きな役割を果たしている。これらの地域の消費者は、余暇活動や趣味に使えるお金が増えたため、エレキギターのような音楽や楽器にますます目を向けるようになっている。さらに、楽器を購入するためのオンライン・プラットフォームが普及したことで、ミュージシャンを目指す人々が幅広い種類のエレキギターにアクセスしやすくなり、市場の成長をさらに刺激している。
技術革新はエレキ・ギターの演奏体験を絶えず向上させており、ピックアップ、アンプ、デジタル・エフェクトの進歩はミュージシャンに新たな可能性をもたらしている。さらに、持続可能性や環境への配慮から、エレキギター業界では環境に優しい素材や生産プロセスが開発され、環境意識の高い消費者にアピールしている。
結論として、世界のエレクトリック・ギター市場は、その永続的な魅力、所得の増加、オンラインでのアクセス可能性、そして継続的な技術の進歩により、繁栄を続けている。音楽が世界中で愛される表現形態であり続ける中、エレキギター市場は今後も継続的な成長と革新が見込まれている。
主な市場牽引要因
音楽トレンドとジャンル
エレキギター市場を牽引する主な要因の1つは、変化し続ける音楽トレンドとジャンルです。ロックやメタルからポップスやブルースまで、さまざまなスタイルの音楽では、主要な楽器としてエレキギターが多用されています。これらの音楽ジャンルが進化し、人気が高まるにつれて、各ジャンルのサウンドや美学に合わせた特定のタイプのエレキギターに対する需要も高まっている。例えば、ヘビーメタル愛好家はハイゲイン・ピックアップとシャープなデザインのギターを好み、ブルース・プレイヤーはヴィンテージ・スタイルの楽器を選ぶかもしれません。メーカー各社は、新興ジャンルのサウンドやビジュアルの要求に応えるギターを生産することで、こうしたトレンドに絶えず適応し、市場の成長を牽引している。
技術の進歩
エレクトリック・ギターの技術は、この楽器が誕生して以来、長い道のりを歩んできた。ピックアップ、アンプ、デジタル・エフェクトの改良を含む技術革新は、ギタリストの創造の可能性を広げてきた。ノイズ・リダクション機能を備えた高品質ピックアップ、多機能なオンボード・エレクトロニクス、クラシックなヴィンテージ・アンプのサウンドを再現するモデリング・アンプなどは、エレキ・ギターの演奏体験を向上させた技術革新のほんの一例に過ぎません。これらの進歩は、最新のツールを求めるプロ・ミュージシャンを惹きつけるだけでなく、ユーザー・フレンドリーなオプションを求めるアマチュア・プレイヤーにも魅力的です。さらに、レコーディングやサウンド操作のためのデジタル・インターフェースやスマートフォン・アプリの統合は、現代のエレキギター市場においてますます重要性を増しており、利便性と汎用性を提供しています。
可処分所得の増加
エレキギター市場の成長には、経済的要因が重要な役割を果たしています。世界経済が成長し、可処分所得が増加するにつれて、音楽を含む趣味や余暇活動に投資する手段を持つ人が増えています。エレクトリック・ギターの価格は手頃なものから高級なものまで様々だが、幅広い層の消費者が手に入れやすい。この手頃な価格と、音楽を通じて創造的な表現をしたいという欲求が相まって、売上が伸びている。特に新興国では、中間層が拡大し、音楽に対する文化的関心が高まり続けているため、エレキギターの需要が急増している。
オンライン販売とEコマース
eコマースとオンライン小売の登場は、エレキギターを含む楽器の売買方法に革命をもたらした。オンライン・プラットフォームは、消費者が幅広いギター・モデル、ブランド、アクセサリーを閲覧、比較、購入できる便利で広大な市場を提供します。この変化により、グローバル市場へのアクセスが民主化され、遠隔地のミュージシャンも地元では手に入らない楽器を手に入れることができるようになった。さらに、オンライン・コミュニティやフォーラムは、ミュージシャンが知識を交換したり、アドバイスを求めたり、新製品を発見したりする場を作り出し、売上やブランド認知度の向上に貢献している。また、メーカーや小売業者もeコマースを採用し、自社の製品を世界中の顧客層が容易に入手できるようにすることで、市場の成長をさらに後押ししている。
持続可能性と環境にやさしい実践
環境への配慮と持続可能性は、エレキギター市場において重要な検討事項となっています。製造プロセスや素材が環境に与える影響に対する意識が高まる中、多くのメーカーが環境に優しい手法を採用しています。これには、持続可能な木材の使用、廃棄物の削減、エネルギー効率の高い生産方法の導入などが含まれます。より環境に配慮した選択肢を求める消費者の声に応え、環境意識の高いミュージシャンにアピールするエコ・フレンドリーなエレキギターを提供するメーカーもある。さらに、持続可能性への取り組みはアクセサリーやパッケージの開発にも及んでおり、ギターのエコシステム全体における二酸化炭素排出量の削減に重点を置いている。消費者の環境意識が高まるにつれて、エレクトリック・ギター市場は持続可能性と環境意識に牽引され、生産方法と消費者の選択の両方を形成している。
主な市場課題
飽和と競争
エレクトリック・ギター市場は長年にわたり高度に飽和しており、数多くのメーカーやブランドが多様な音楽ジャンルや嗜好に対応するために幅広いモデルを提供している。この飽和状態により競争が激化し、既存企業も新規参入企業も目立つことが難しくなっています。その結果、利益率は低くなり、メーカー各社は市場シェアを維持するために、常に製品を革新し、差別化する必要がある。
さらに、アジアのような生産コストの低い国々から、手頃な価格で高品質の楽器が入手できるようになったことも、競争を激化させている。これによってエレキギターは世界中の人々にとってより身近なものとなったが、その一方で、生産コストの高い米国のような地域の伝統的なメーカーにとってはプレッシャーとなっている。品質とブランドの評判を維持しながら、より手頃な価格で競争する方法を見つけなければならないのです。
カスタマイズされたハイエンドの楽器を提供するブティック・ギター・ビルダーが急増していることも、競争の一面である。これらの小規模メーカーはニッチ市場に対応していますが、大企業に挑戦し、消費者の嗜好に影響を与えることで、全体的な競争環境に貢献しています。
音楽トレンドの変化
音楽のトレンドはエレキギター市場に大きな影響を及ぼし、ジャンルやスタイルによって好みのギターや機能が異なるためです。トレンドの変化に伴い、特定のギターモデルやデザインに対する需要も変化します。例えば、エレクトロニック・ダンス・ミュージック(EDM)やヒップホップの台頭により、従来のロック志向のエレキギターの需要が減少しています。
さらに、新進のミュージシャンやプロデューサーの中には、伝統的でない楽器やデジタル制作方法を模索する者もおり、彼らの音楽における伝統的なエレキギターの必要性が低下している。このような音楽的嗜好の変化により、業界は変化する音楽情勢に適応し、関連性を維持するための革新的な方法を見出す必要に迫られている。
さらに、ヴィンテージ・ギターの根強い人気も課題となりうる。コレクターや愛好家は往々にして古いモデルを好むため、現代のエレクトリック・ギターから注目や需要がそれる可能性がある。メーカーは、ヴィンテージ・デザインを尊重することと、現代のミュージシャンを魅了する新しいイノベーションを導入することのバランスを取らなければなりません。
偽造品と模倣品
音楽のトレンドはエレキギター市場に大きな影響を与えます。トレンドの変化に伴い、特定のギター・モデルやデザインに対する需要も変化します。例えば、エレクトロニック・ダンス・ミュージック(EDM)やヒップホップの台頭により、従来のロック志向のエレキギターの需要が減少している。
さらに、新進のミュージシャンやプロデューサーの中には、伝統的でない楽器やデジタル制作方法を模索する者もおり、彼らの音楽における伝統的なエレキギターの必要性が低下している。このような音楽的嗜好の変化により、業界は変化する音楽情勢に適応し、関連性を維持するための革新的な方法を見出す必要に迫られている。
さらに、ヴィンテージ・ギターの根強い人気も課題となりうる。コレクターや愛好家は往々にして古いモデルを好むため、現代のエレクトリック・ギターから注目や需要がそれる可能性がある。メーカーは、ヴィンテージ・デザインを尊重しつつ、現代のミュージシャンを惹きつける新たなイノベーションを導入するというバランスを取る必要があります。
環境維持と規制
エレキギター業界は、他の多くの業界と同様、環境への影響に関する監視や規制の強化に直面しています。伝統的に、エレキギターの生産にはマホガニーやローズウッドなどの希少なエキゾチックウッドが使用されており、森林伐採や生息地の破壊につながる可能性があります。
絶滅のおそれのある野生動植物の種の国際取引に関する条約(CITES)などの規制は、特定の木材の取引を制限しており、ギター生産に必要な材料の入手可能性とコストに影響を与えている。さらに、消費者の間では、購入品が環境に与える影響に対する意識が高まっており、より持続可能で環境に優しいギターを求める声が高まっています。
メーカー各社は、サステナブル・ウッドや再生木材、環境に優しい仕上げなど、代替素材を模索することで対応している。こうした努力は称賛に値するが、コスト面や大規模な研究開発の必要性から、大規模に実施するのは難しい。
さらに、環境規制を遵守し、持続可能な素材を調達することは、特に小規模なメーカーにとっては複雑なことです。持続可能な慣行への要望と市場の経済的現実とのバランスを取ることは、エレキギター業界にとって重要な課題となっています。
主な市場動向
デジタル接続と統合
エレキギター市場の顕著なトレンドは、デジタル接続と統合がますます重視されていることです。最近のエレキギターには、デジタル機器やソフトウェアと簡単に統合できる電子機器が内蔵されていることが多い。USBポート、Bluetooth接続、MIDI機能により、ギタリストは楽器をコンピューター、スマートフォン、レコーディング機器に直接接続することができます。
このトレンドは、シームレスなレコーディング、ライブ・パフォーマンスの向上、膨大なデジタル・エフェクトやアンプ・シミュレーションへのアクセスといったミュージシャンの欲求に応えるものだ。ギタリストは現在、ソフトウェア・プラグインを通じて様々なトーンやエフェクトを試すことができ、物理的なペダルやアンプを使わずに幅広いサウンドを簡単に実現できる。
さらに、モバイル・アプリやソフトウェア・プラットフォームは、ギタリストに学習、練習、作曲のためのツールを提供している。これらのアプリケーションには、コード・ライブラリ、バッキング・トラック、インタラクティブ・レッスンなどが搭載されていることが多く、あらゆるレベルのプレイヤーに貴重なリソースを提供している。
ヴィンテージ・リバイバルとノスタルジー
モダン・テクノロジーの普及にもかかわらず、エレキ・ギター市場ではヴィンテージの美学やサウンドを求める傾向が強まっています。多くのミュージシャンやコレクターが、フェンダーやギブソンといった有名メーカーのクラシック・ギター・デザインやヴィンテージ楽器の時代を超越した魅力に惹かれています。
この傾向は、ヴィンテージ・スタイルのエレキ・ギターの復活や、象徴的なモデルのリイシューにつながっています。メーカー各社は、細部にまで細心の注意を払ってクラシック・デザインを再現し、エイジド・フィニッシュ、ヴィンテージ・ハードウェア、時代を反映したピックアップを使用することで、過去の象徴的なギターのエッセンスを取り入れている。これらの楽器はベテラン・ミュージシャンにアピールするだけでなく、ヴィンテージ・ギターのレトロな魅力を求める新しい世代のプレイヤーも惹きつけている。
さらに、ヴィンテージ・トレンドは美的感覚にとどまらず、クラシックなアナログ・トーンやエフェクトを探求するミュージシャンにも広がっている。真空管アンプ、アナログ・ストンプボックス、ヴィンテージ・スタイルのピックアップは、ミュージシャンが往年の暖かくオーガニックなサウンドを再現しようとする中で、高い需要がある。
エクステンデッド・レンジとマルチスケール・ギター
エレクトリック・ギター市場におけるもうひとつの注目すべきトレンドは、エクステンデッド・レンジ・ギターとマルチスケール・デザインの人気が高まっていることです。伝統的に、エレキ・ギターは標準的なスケール長を特徴としており、フェンダー・スタイルのギターは25.5インチ前後、ギブソン・スタイルのギターは24.75インチ前後が一般的です。しかし、現在では多くのプレイヤーが、低音域や高音域の拡張性において、より多用途性を提供するエクステンデッド・レンジの楽器を求めている。
7弦、8弦、あるいはそれ以上の弦を備えたエクステンデッド・レンジ・ギターは、低音域のチューニングを追求し、より幅広いサウンド・パレットにアクセスできることから、メタルやプログレッシブ・ロックのギタリストに好まれています。マルチスケール・ギターは、弦ごとに異なるスケール長を持ち、指板全体でイントネーションと演奏性を向上させます。
このトレンドは、進化するミュージシャンのニーズと、伝統的なギター演奏の限界を押し広げ、新しいジャンルやサウンドの可能性を追求したいという彼らの願望を反映しています。
持続可能な素材と環境に優しい実践
サステイナビリティ(持続可能性)は、より広範な環境への配慮を反映し、エレキギター市場において重要な検討事項となっています。多くの消費者は、製造工程や素材が地球に与える影響についてますます意識するようになっています。その結果、ギター製造においてサステイナブルな実践や環境に優しい素材の使用を目指す傾向が強まっています。
メーカー各社は、再生材や竹、責任を持って調達された素材など、従来のトーンウッドに代わるものを模索しています。さらに、環境に優しい仕上げを施し、生産工程における廃棄物を削減する企業もある。
この傾向は、環境意識の高い消費者にアピールするだけでなく、持続可能性の問題に取り組み、ワシントン条約(絶滅のおそれのある野生動植物の種の国際取引に関する条約)のような絶滅のおそれのある木材の取引に関する規制を遵守しようとする業界の取り組みとも一致している。
カスタマイズと個性化
ギタリストは、自分の個性やスタイルを反映した楽器を求めるようになっています。その結果、カスタマイズとパーソナライゼーションは、エレキギター市場における重要なトレンドとなっています。多くのメーカーやブティック・ビルダーは、ギターのフィニッシュやハードウェアからピックアップやエレクトロニクスに至るまで、すべてをカスタマイズできるオプションを提供しています。
カスタマイズにより、ミュージシャンは自分の楽器を特定のニーズや好みに合わせることができ、アーティスティックな表現のためのユニークなツールを手に入れることができる。手の込んだインレイやユニークな塗装、個性的なヘッドストックデザインを選び、世界に1本だけのギターを作るプレイヤーもいる。
さらに、オンライン・コンフィギュレーターを提供し ている会社もあり、顧客はさまざまなオプションから自分 の夢のギターをデザインし、パーソナライズされた楽器を作 ることができる。
ハイブリッドで革新的なデザイン
エレキギター市場では、伝統的なギター構造の概念を覆すような、革新的でハイブリッドなデザインがトレンドとなっています。こうしたデザインは、異なるタイプのギターの要素を融合させたり、斬新な機能や素材を導入したりすることが多い。
例えば、アコースティックとエレクトリックのハイブリッド・ギターは、伝統的なアコースティック・ギターのアコースティックな響きに、内蔵ピックアップと増幅用エレクトロニクスを組み合わせたものです。これらの楽器は、アコースティック・サウンドとエレクトリック・サウンドを柔軟に切り替えることができる。
ファン・フレット・デザイン、人間工学に基づいたボディ・シェイプ、代替素材といった革新的な特徴も人気を集めている。これらのデザインは、演奏性、快適性、音色の多様性を高めることを目的としており、現代のギタリストの多様なニーズに対応している。
セグメント別インサイト
製品タイプ別インサイト
エレクトリック・ギター市場において、セミホロウ・ボディ・ギター・セグメントが著しい成長を遂げている。このカテゴリーのギターは、センターブロックを貫通させた部分的に空洞化したボディが特徴で、幅広いプレイヤーや音楽スタイルに対応するユニークな機能の融合を提供している。
セミホロウ・ボディ・ギターの成長を牽引する重要な要因のひとつは、その汎用性である。ソリッド・ボディ・ギターのようなサスティーンやハウリングへの耐性がありながら、完全なホロウ・ボディの楽器に似た暖かく響くトーンを生み出すその能力は、ミュージシャンから高く評価されている。この汎用性により、セミ・ホロウ・ボディ・ギターはジャズ、ブルース、ロック、インディーなど様々なジャンルに適している。
もうひとつの要因は、セミホロウ・ボディ・ギターの美的魅力だ。そのエレガントでヴィンテージ風のデザインとFホールは、多くのプレイヤーやコレクターの心に響くクラシックな魅力を添えている。この審美的な魅力とユニークなトーン特性が相まって、セミホロウ・ボディ・ギターはミュージシャンや愛好家の目に非常に魅力的に映っている。
さらに、製造技術や材料の進歩により、より手頃な価格のセミホロウ・ボディ・ギターが製造されるようになり、より幅広いプレイヤーに入手しやすくなりました。現在、多くの有名ギター・メーカーがさまざまな価格帯のセミホロウ・ボディ・モデルを提供しており、このセグメントの成長をさらに後押ししている。
全体として、セミホロウ・ボディ・ギター市場の成長は、その多用途性、美的魅力、手頃な価格の増加によるもので、従来のホロウ・ボディ・ギターとソリッド・ボディ・ギターのギャップを埋める楽器を求めるミュージシャンの間で、ますます人気の高い選択肢となっている。音楽のトレンドが進化するにつれて、セミホロウ・ボディ・セグメントは、その拡大と革新を継続する好位置につけている。
販売チャネルの洞察
エレキギター市場のオンライン・セグメントは、デジタル時代の進化するダイナミクスに牽引され、力強く継続的な成長を遂げている。このトレンドは、消費者がエレキギターや関連製品を発見し、購入し、交流する方法を再構築している。
まず、オンライン・ショッピングの利便性とアクセシビリティが、このセグメントの成長に極めて重要な役割を果たしている。消費者は自宅にいながらにして、膨大な種類のエレキギター、アンプ、エフェクター、アクセサリーを調べることができ、実店舗に足を運ぶ必要がなくなる。オンライン市場は幅広い選択肢を提供するため、購入者は価格を比較し、レビューを読み、十分な情報に基づいた意思決定を行うことができる。
第二に、Eコマース・プラットフォームやオンライン音楽専門店の台頭は、既存ブランドと小規模メーカーの双方に、世界中の聴衆にリーチする新たな機会を生み出した。その結果、ユーザーフレンドリーなウェブサイト、安全な支払方法、効率的な配送とカスタマーサービスに各社が注力するようになり、競争と革新が激化した。
さらに、オンライン・セグメントは、中古・ヴィンテージ・ギター市場の成長を促進した。eBay、Reverb、各種フォーラムなどのプラットフォームは、個人がギター、アンプ、その他のギアを売買、取引するためのマーケットプレイスを提供している。ミュージシャンは、従来の小売ルートでは手に入らないような、希少価値の高い楽器やコレクターズアイテムを見つけることができる。
さらに、オンライン環境はミュージシャン同士のコミュニティ意識を育んでいる。ソーシャルメディア・プラットフォーム、フォーラム、ギター・レビューやチュートリアルに特化したYouTubeチャンネルは、世界中のプレイヤーをつなぎ、知識の共有やコラボレーションを促進している。これらのオンライン・コミュニティは、初心者にも経験豊富なギタリストにも貴重なリソースとなっています。
さらに、オンライン・ギター・レッスンやコースのトレンドも勢いを増している。多くの熟練ギタリストや教育者がウェブサイトやビデオ・プラットフォームを通じてレッスンを提供しており、生徒は自分のペースで質の高い指導を受けることができる。
しかし、偽造品への対応や安全な取引の確保など、この成長には課題も伴う。ブランドやマーケットプレイスは、詐欺的な販売者や粗悪な商品から消費者を守るため、警戒を怠らない必要がある。
結論として、エレクトリック・ギター市場のオンライン・セグメントは、その利便性、グローバルな展開、ミュージシャン間のコミュニティ意識を醸成する役割により、成長を続けている。Eコマース・プラットフォームとデジタル技術が進化するにつれ、このセグメントは世界中のプレーヤーがエレキギターを購入、販売、体験する方法の未来をさらに形作ることが期待される。
地域別の洞察
欧州は、世界のエレキギター市場の中で成長し、ダイナミックなセグメントとして浮上している。欧州におけるエレキギターの需要増加にはいくつかの要因が寄与しており、この業界の重要なプレーヤーとなっている。
欧州の成長の主な要因の1つは、この地域の豊かな音楽遺産と多様な音楽シーンである。ヨーロッパには、クラシックやフォークからロックやエレクトロニック・ダンス・ミュージック(EDM)まで、さまざまな音楽ジャンルの歴史が深く根付いている。この文化的多様性がエレキギターの幅広い市場を生み出し、さまざまな音楽的背景や好みを持つミュージシャンに対応している。
もうひとつの重要な要因は、ヨーロッパ各国のローカルでインディペンデントな音楽シーンの台頭です。新進のバンドやアーティストたちは、自分たちの音楽を創作し演奏するためにエレキギターを積極的に求めており、エントリー・レベルからハイエンドまで幅広い需要を牽引しています。この傾向は、音楽学校、スタジオ、ライブハウスの存在感を高め、エレキギターのニーズをさらに高めている。
欧州市場はまた、持続可能性と環境にやさしい慣行への強い注目からも恩恵を受けている。環境への関心が高まるにつれ、持続可能な方法で調達された材料と環境に優しい生産方法で作られたエレキギターへの需要が高まっている。欧州のメーカーは、生産工程をこうした原則に沿わせる傾向を強めており、このセグメントの成長に貢献している。
さらに、オンライン・プラットフォームやeコマースへのアクセスが容易になったことで、欧州の消費者は世界中のエレキギターを簡単に検索・購入できるようになった。オンライン小売業者やマーケットプレイスは、幅広いブランドとモデルを取り揃えており、欧州の消費者により多くの選択肢と利便性を提供している。
さらに、欧州市場の成長を支えているのは、中古・ヴィンテージ・ギター市場の活況だ。コレクターや愛好家はヴィンテージや希少な楽器を求めており、欧州のセラーはしばしばユニークな楽器を入手できるため、エレキギター市場全体の活気に貢献しています。
結論として、エレキギター市場で欧州のセグメントが拡大しているのは、豊かな音楽遺産、多様な音楽シーン、ローカルな音楽ムーブメントの台頭、持続可能性への注目、オンライン・プラットフォームへのアクセスのしやすさに起因しています。ヨーロッパ中のミュージシャンが創造的な表現、演奏、レコーディングのためにエレキギターを求め続けているため、このセグメントはさらに拡大し、業界の革新と多様性を促進すると予想される。
主要市場プレイヤー
エピフォン
ディーン・ギターズ
マイケル・ケリー・ギター
コルト・ギターズ
ESPギター社
ヤマハ株式会社
アイバニーズ・ギターズ
カール・ヘフナーGmbH & Co.KG
フェンダー楽器株式会社
ギブソン・ブランズ
レポートの範囲
本レポートでは、エレクトリックギターの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- エレクトリックギター市場:製品タイプ別
o ソリッドボディ
oセミホロウボディ
o中空ボディ
- エレクトリックギター市場:流通チャネル別
o オンライン
o オフライン
- エレクトリックギター市場:地域別
o 北米
 米国
 カナダ
 メキシコ
ヨーロッパ
 フランス
 イギリス
 イタリア
 ドイツ
 スペイン
o アジア太平洋
 中国
 インド
 日本
 オーストラリア
 韓国
 インドネシア
中東・アフリカ
 南アフリカ
 サウジアラビア
 UAE
 トルコ
o 南米
 アルゼンチン
 コロンビア
 ブラジル
競争状況
企業プロフィール:エレキギターの世界市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社は、与えられた市場データをもとに、エレクトリックギターの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.お客様の声
4.1.ブランド認知度
4.2.購買決定要因
4.3.情報源
5.エレキギターの世界市場展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析(ソリッドボディ、セミホロウボディ、ホロウボディ)
5.2.2.流通チャネル別市場シェア分析(オンライン、オフライン)
5.2.3.地域別市場シェア分析
5.2.3.1.北米市場シェア分析
5.2.3.2.ヨーロッパ市場シェア分析
5.2.3.3.アジア太平洋市場シェア分析
5.2.3.4.中東・アフリカ市場シェア分析
5.2.3.5.南米市場シェア分析
5.2.4.上位5社別市場シェア分析、その他(2022年)
5.3.エレキギターの世界市場マッピングと機会評価
5.3.1.製品タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.販売チャネル別市場マッピングと機会評価
5.3.3.地域別市場マッピングと機会評価
6.北米エレクトリックギター市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.3.国別市場シェア分析
6.2.3.1.米国エレキギター市場展望
6.2.3.1.1.市場規模・予測
6.2.3.1.1.1.金額ベース
6.2.3.1.2.市場シェアと予測
6.2.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.3.1.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.3.2.カナダのエレクトリックギター市場展望
6.2.3.2.1.市場規模・予測
6.2.3.2.1.1.金額ベース
6.2.3.2.2.市場シェアと予測
6.2.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.3.2.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
6.2.3.3.メキシコエレクトリックギター市場展望
6.2.3.3.1.市場規模・予測
6.2.3.3.1.1.金額ベース
6.2.3.3.2.市場シェアと予測
6.2.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
6.2.3.3.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
7.欧州エレクトリックギター市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.3.国別市場シェア分析
7.2.3.1.フランスエレクトリックギター市場展望
7.2.3.1.1.市場規模・予測
7.2.3.1.1.1.金額ベース
7.2.3.1.2.市場シェアと予測
7.2.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.3.1.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.3.2.イギリスエレクトリックギター市場展望
7.2.3.2.1.市場規模・予測
7.2.3.2.1.1.金額ベース
7.2.3.2.2.市場シェアと予測
7.2.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.3.2.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.3.3.イタリアのエレキギター市場展望
7.2.3.3.1.市場規模・予測
7.2.3.3.1.1.金額ベース
7.2.3.3.2.市場シェアと予測
7.2.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.3.3.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.3.4.ドイツのエレキギター市場展望
7.2.3.4.1.市場規模・予測
7.2.3.4.1.1.金額ベース
7.2.3.4.2.市場シェアと予測
7.2.3.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.3.4.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
7.2.3.5.スペインエレクトリックギター市場展望
7.2.3.5.1.市場規模・予測
7.2.3.5.1.1.金額ベース
7.2.3.5.2.市場シェアと予測
7.2.3.5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.3.5.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.アジア太平洋地域のエレキギター市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.3.国別市場シェア分析
8.2.3.1.中国エレキギター市場展望
8.2.3.1.1.市場規模と予測
8.2.3.1.1.1.金額ベース
8.2.3.1.2.市場シェアと予測
8.2.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.3.1.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.3.2.インドのエレキギター市場展望
8.2.3.2.1.市場規模・予測
8.2.3.2.1.1.金額ベース
8.2.3.2.2.市場シェアと予測
8.2.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.3.2.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.3.3.日本エレキギター市場展望
8.2.3.3.1.市場規模・予測
8.2.3.3.1.1.金額ベース
8.2.3.3.2.市場シェアと予測
8.2.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.3.3.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.3.4.オーストラリアエレキギター市場展望
8.2.3.4.1.市場規模・予測
8.2.3.4.1.1.金額ベース
8.2.3.4.2.市場シェアと予測
8.2.3.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.3.4.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.3.5.韓国エレキギター市場展望
8.2.3.5.1.市場規模と予測
8.2.3.5.1.1.金額ベース
8.2.3.5.2.市場シェアと予測
8.2.3.5.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.3.5.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
8.2.3.6.インドネシアのエレクトリックギター市場展望
8.2.3.6.1.市場規模・予測
8.2.3.6.1.1.金額ベース
8.2.3.6.2.市場シェアと予測
8.2.3.6.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.3.6.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
9.中東・アフリカエレキギター市場展望
9.1.市場規模・予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.3.国別市場シェア分析
9.2.3.1.南アフリカのエレキギター市場展望
9.2.3.1.1.市場規模・予測
9.2.3.1.1.1.金額ベース
9.2.3.1.2.市場シェアと予測
9.2.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.3.1.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.3.2.サウジアラビアのエレキギター市場展望
9.2.3.2.1.市場規模・予測
9.2.3.2.1.1.金額ベース
9.2.3.2.2.市場シェアと予測
9.2.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.3.2.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.3.3.UAEエレクトリックギター市場展望
9.2.3.3.1.市場規模・予測
9.2.3.3.1.1.金額ベース
9.2.3.3.2.市場シェアと予測
9.2.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.3.3.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
9.2.3.4.トルコのエレキギター市場展望
9.2.3.4.1.市場規模・予測
9.2.3.4.1.1.金額ベース
9.2.3.4.2.市場シェアと予測
9.2.3.4.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
9.2.3.4.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
10.南米エレキギター市場展望
10.1.市場規模・予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
10.2.3.国別市場シェア分析
10.2.3.1.アルゼンチンエレキギター市場展望
10.2.3.1.1.市場規模・予測
10.2.3.1.1.1.金額ベース
10.2.3.1.2.市場シェアと予測
10.2.3.1.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.3.1.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
10.2.3.2.コロンビアのエレキギター市場展望
10.2.3.2.1.市場規模・予測
10.2.3.2.1.1.金額ベース
10.2.3.2.2.市場シェアと予測
10.2.3.2.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.3.2.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
10.2.3.3.ブラジルエレクトリックギター市場展望
10.2.3.3.1.市場規模・予測
10.2.3.3.1.1.金額ベース
10.2.3.3.2.市場シェアと予測
10.2.3.3.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
10.2.3.3.2.2.販売チャネル別市場シェア分析
11.市場ダイナミクス
11.1.推進要因
11.2.課題
12.COVID-19がエレキギターの世界市場に与える影響
12.1.影響評価モデル
12.1.1.影響を受ける主要セグメント
12.1.2.影響を受ける主要販売チャネル
12.1.3.影響を受ける主要国
13.市場動向
14.競争環境
14.1.企業プロフィール
14.1.1.エピフォン
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.製品
14.1.1.3.財務(入手可能な限り)
14.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.1.5.最近の動向
14.1.1.6.主要経営陣
14.1.2.ディーンギター
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.製品
14.1.2.3.財務(入手可能な限り)
14.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.2.5.最近の動向
14.1.2.6.主要経営陣
14.1.3.マイケル・ケリー・ギター社
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.製品
14.1.3.3.財務(入手可能な限り)
14.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.3.5.最近の動向
14.1.3.6.主要経営陣
14.1.4.コルト・ギターズ
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.製品
14.1.4.3.財務(入手可能な限り)
14.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.4.5.最近の動向
14.1.4.6.主要経営陣
14.1.5.ESPギター・カンパニー
14.1.5.1.会社の詳細
14.1.5.2.製品
14.1.5.3.財務(入手可能な限り)
14.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.5.5.最近の動向
14.1.5.6.主要経営陣
14.1.6.ヤマハ株式会社
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.取扱製品
14.1.6.3.財務(入手可能な限り)
14.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.6.5.最近の動向
14.1.6.6.主要経営陣
14.1.7.Ibanezギター
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.製品
14.1.7.3.財務(入手可能な限り)
14.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.7.5.最近の動向
14.1.7.6.主要経営陣
14.1.8.カール・ヘフナーGmbH & Co.KG
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.製品
14.1.8.3.財務(入手可能な限り)
14.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.8.5.最近の動向
14.1.8.6.主要経営陣
14.1.9.フェンダー・ミュージカル・インストゥルメンツ・コーポレーション
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.製品
14.1.9.3.財務(入手可能な限り)
14.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.9.5.最近の動向
14.1.9.6.主要経営陣
14.1.10.ギブソン・ブランズ社
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.製品
14.1.10.3.財務(入手可能な限り)
14.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
14.1.10.5.最近の動向
14.1.10.6.主要経営陣
15.戦略的提言/行動計画
15.1.重点分野
15.2.ターゲット製品タイプ
15.3.ターゲット販売チャネル
16.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Electric Guitars Market has valued at USD 5.2 Billion in 2022 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 7.67% through 2028. The global electric guitars market is a thriving industry characterized by its dynamic nature, shaped by musical trends, technological advancements, and consumer preferences. Electric guitars have long been a staple in the world of music, with iconic brands like Fender and Gibson leading the way. One of the key drivers of this market's growth is the enduring fascination with music among people of all ages and backgrounds. As more individuals express interest in playing musical instruments, electric guitars remain a popular choice due to their versatility and contemporary appeal.
Rising disposable incomes, particularly in emerging economies, have also played a significant role in fueling the electric guitar market's expansion. As consumers in these regions have more money to spend on leisure activities and hobbies, they are increasingly turning to music and musical instruments like electric guitars. Moreover, the proliferation of online platforms for purchasing musical instruments has made it easier for aspiring musicians to access a wide range of electric guitars, further stimulating market growth.
Technological innovations have continually enhanced the electric guitar playing experience, with advancements in pickups, amplification, and digital effects opening up new possibilities for musicians. Additionally, sustainability and environmental concerns have led to the development of eco-friendly materials and production processes in the electric guitar industry, appealing to environmentally conscious consumers.
In conclusion, the global electric guitars market continues to thrive due to its enduring appeal, rising incomes, online accessibility, and ongoing technological advancements. As music remains a cherished form of expression worldwide, the electric guitar market is poised for continued growth and innovation in the years ahead.
Key Market Drivers
Musical Trends and Genres
One of the primary drivers of the electric guitar market is the ever-changing landscape of musical trends and genres. Different styles of music, from rock and metal to pop and blues, often rely heavily on electric guitars as their primary instruments. As these musical genres evolve and gain popularity, so too does the demand for specific types of electric guitars tailored to the sound and aesthetics of each genre. For instance, heavy metal enthusiasts may prefer guitars with high-gain pickups and sharp designs, while blues players may opt for vintage-style instruments. Manufacturers continually adapt to these trends by producing guitars that cater to the sonic and visual demands of emerging genres, thereby driving market growth.
Technological Advancements
Electric guitar technology has come a long way since the instrument's inception. Technological innovations, including improvements in pickups, amplification, and digital effects, have expanded the creative possibilities for guitarists. High-quality pickups with noise reduction capabilities, versatile onboard electronics, and modeling amplifiers that replicate the sound of classic vintage amps are just a few examples of innovations that have enhanced the electric guitar playing experience. These advancements not only attract professional musicians seeking the latest tools but also appeal to amateur players looking for user-friendly options. Additionally, the integration of digital interfaces and smartphone apps for recording and sound manipulation has become increasingly important in the modern electric guitar market, offering convenience and versatility.
Rising Disposable Incomes
Economic factors play a crucial role in the electric guitar market's growth. As global economies grow and disposable incomes rise, more people have the means to invest in hobbies and leisure activities, including music. Electric guitars, while ranging in price from affordable to premium, are accessible to a broad spectrum of consumers. This affordability, combined with the desire for creative expression through music, has led to increased sales. Emerging economies, in particular, have witnessed a surge in demand for electric guitars as their middle classes expand and cultural interest in music continues to grow.
Online Sales and E-Commerce
The advent of e-commerce and online retail has revolutionized the way musical instruments, including electric guitars, are bought and sold. Online platforms provide a convenient and vast marketplace for consumers to browse, compare, and purchase a wide range of guitar models, brands, and accessories. This shift has democratized access to a global market, allowing musicians in remote areas to acquire instruments they might not find locally. Moreover, online communities and forums have created spaces for musicians to exchange knowledge, seek advice, and discover new products, contributing to increased sales and brand awareness. Manufacturers and retailers have also embraced e-commerce, further boosting market growth by making their products readily available to a global customer base.
Sustainability and Eco-friendly Practices
Environmental consciousness and sustainability have become important considerations in the electric guitar market. With a growing awareness of the environmental impact of manufacturing processes and materials, many manufacturers are adopting eco-friendly practices. This includes using sustainably sourced woods, reducing waste, and implementing energy-efficient production methods. In response to consumer demand for more environmentally responsible choices, some companies offer eco-friendly electric guitars that appeal to environmentally conscious musicians. Additionally, sustainability efforts extend to the development of accessories and packaging, with an emphasis on reducing the carbon footprint of the entire guitar ecosystem. As consumers become more environmentally aware, the electric guitar market is driven towards sustainability and eco-consciousness, shaping both production methods and consumer choices.
Key Market Challenges
Saturation and Competition
The electric guitar market has become highly saturated over the years, with numerous manufacturers and brands offering a wide range of models to cater to diverse musical genres and preferences. This saturation has resulted in intense competition, making it challenging for both established companies and newcomers to stand out. As a result, profit margins can be slim, and manufacturers must constantly innovate and differentiate their products to maintain market share.
Furthermore, the availability of affordable and quality instruments from countries with lower production costs, such as those in Asia, has increased competition. While this has made electric guitars more accessible to a global audience, it has also put pressure on traditional manufacturers in regions like the United States, where production costs are higher. They must find ways to compete with more budget-friendly options while maintaining quality and brand reputation.
The proliferation of boutique guitar builders, offering customized and high-end instruments, is another aspect of competition. While these small-scale manufacturers cater to niche markets, they contribute to the overall competitive landscape by challenging larger companies and influencing consumer preferences.
Changing Musical Trends
Musical trends have a profound impact on the electric guitar market, as different genres and styles favor distinct types of guitars and features. As trends shift, the demand for specific guitar models and designs changes accordingly. For instance, the rise of electronic dance music (EDM) and hip-hop has led to a decrease in demand for traditional rock-oriented electric guitars.
Additionally, some emerging musicians and producers are exploring non-traditional instruments and digital production methods, reducing the need for traditional electric guitars in their music. This shift in musical preferences challenges the industry to adapt and find innovative ways to remain relevant in a changing musical landscape.
Moreover, the enduring popularity of vintage guitars can also be a challenge. Collectors and enthusiasts often prefer older models, which can divert attention and demand away from contemporary electric guitars. Manufacturers must strike a balance between honoring vintage designs and introducing new innovations to attract modern musicians.
Counterfeit and Imitation Products
Musical trends have a profound impact on the electric guitar market, as different genres and styles favor distinct types of guitars and features. As trends shift, the demand for specific guitar models and designs changes accordingly. For instance, the rise of electronic dance music (EDM) and hip-hop has led to a decrease in demand for traditional rock-oriented electric guitars.
Additionally, some emerging musicians and producers are exploring non-traditional instruments and digital production methods, reducing the need for traditional electric guitars in their music. This shift in musical preferences challenges the industry to adapt and find innovative ways to remain relevant in a changing musical landscape.
Moreover, the enduring popularity of vintage guitars can also be a challenge. Collectors and enthusiasts often prefer older models, which can divert attention and demand away from contemporary electric guitars. Manufacturers must strike a balance between honoring vintage designs and introducing new innovations to attract modern musicians.
Environmental Sustainability and Regulation
The electric guitar industry, like many others, faces increasing scrutiny and regulation regarding its environmental impact. Traditionally, the production of electric guitars involves the use of rare and exotic woods, such as mahogany and rosewood, which can contribute to deforestation and habitat destruction.
Regulations such as the Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora (CITES) restrict the trade of certain woods, affecting the availability and cost of materials for guitar production. Additionally, there is growing awareness among consumers about the environmental impact of their purchases, leading to a demand for more sustainable and eco-friendly guitars.
Manufacturers are responding by exploring alternative materials, such as sustainable woods, reclaimed wood, and eco-friendly finishes. While these efforts are commendable, they can be challenging to implement on a large scale due to cost considerations and the need for extensive research and development.
Furthermore, complying with environmental regulations and sourcing sustainable materials can be complex, especially for smaller manufacturers. Balancing the desire for sustainable practices with the economic realities of the market poses a significant challenge for the electric guitar industry.
Key Market Trends
Digital Connectivity and Integration
A prominent trend in the electric guitar market is the increasing emphasis on digital connectivity and integration. Modern electric guitars often come equipped with built-in electronics that allow for easy integration with digital devices and software. USB ports, Bluetooth connectivity, and MIDI capabilities enable guitarists to connect their instruments directly to computers, smartphones, and recording equipment.
This trend caters to musicians' desires for seamless recording, live performance enhancements, and access to a vast array of digital effects and amp simulations. Guitarists can now experiment with different tones and effects through software plugins, making it easier to achieve a wide range of sounds without the need for physical pedals or amplifiers.
Additionally, mobile apps and software platforms offer guitarists tools for learning, practicing, and composing music. These applications often feature chord libraries, backing tracks, and interactive lessons, providing valuable resources for players of all skill levels.
Vintage Revival and Nostalgia
Despite the prevalence of modern technology, there is a growing trend in the electric guitar market for vintage aesthetics and sounds. Many musicians and collectors are drawn to the timeless appeal of classic guitar designs and vintage instruments from renowned manufacturers like Fender and Gibson.
This trend has led to the resurgence of vintage-style electric guitars and reissues of iconic models. Manufacturers are recreating classic designs with meticulous attention to detail, using aged finishes, vintage hardware, and period-correct pickups to capture the essence of iconic guitars from the past. These instruments not only appeal to seasoned musicians but also attract a new generation of players seeking the retro charm of vintage guitars.
Moreover, the vintage trend extends beyond aesthetics, with musicians exploring classic analog tones and effects. Tube amplifiers, analog stompboxes, and vintage-style pickups are in high demand as musicians seek to replicate the warm and organic sounds of bygone eras.
Extended Range and Multiscale Guitars
Another notable trend in the electric guitar market is the increasing popularity of extended-range guitars and multiscale designs. Traditionally, electric guitars have featured a standard scale length, typically around 25.5 inches for Fender-style guitars and 24.75 inches for Gibson-style guitars. However, many players now seek extended-range instruments that offer more versatility in terms of low-end and extended high-range capabilities.
Extended-range guitars, often featuring seven, eight, or even more strings, are favored by metal and progressive rock guitarists for their ability to explore lower tunings and access a broader sonic palette. Multiscale guitars, with varying scale lengths for different strings, enhance intonation and playability across the entire fretboard.
This trend reflects the evolving needs of musicians and their desire to push the boundaries of traditional guitar playing, exploring new genres and sonic possibilities.
Sustainable Materials and Eco-friendly Practices
Sustainability has become a critical consideration in the electric guitar market, reflecting broader environmental concerns. Many consumers are increasingly aware of the impact of manufacturing processes and materials on the planet. As a result, there is a growing trend towards sustainable practices and the use of eco-friendly materials in guitar production.
Manufacturers are exploring alternatives to traditional tonewoods, such as reclaimed wood, bamboo, and responsibly sourced materials. Additionally, some companies are implementing eco-friendly finishes and reducing waste in their production processes.
This trend not only appeals to environmentally conscious consumers but also aligns with industry efforts to address sustainability issues and comply with regulations related to the trade of endangered woods, such as those governed by CITES (Convention on International Trade in Endangered Species of Wild Fauna and Flora).
Customization and Personalization
Guitarists are increasingly seeking instruments that reflect their individuality and style. As a result, customization and personalization have become significant trends in the electric guitar market. Many manufacturers and boutique builders offer options for customizing everything from the guitar's finish and hardware to pickups and electronics.
Customization allows musicians to tailor their instruments to their specific needs and preferences, ensuring they have a unique tool for artistic expression. Some players opt for elaborate inlays, unique paint jobs, or personalized headstock designs, making their guitars one-of-a-kind.
Additionally, some companies offer online configurators that enable customers to design their dream guitars, selecting from a range of options to create a personalized instrument.
Hybrid and Innovative Designs
The electric guitar market is witnessing a trend towards innovative and hybrid designs that challenge traditional concepts of guitar construction. These designs often blend elements of different types of guitars or introduce novel features and materials.
For example, hybrid acoustic-electric guitars combine the acoustic resonance of traditional acoustic guitars with built-in pickups and electronics for amplification. These instruments offer the flexibility to switch between acoustic and electric sounds.
Innovative features like fan-fret designs, ergonomic body shapes, and alternative materials are also gaining popularity. These designs aim to enhance playability, comfort, and tonal versatility, catering to the diverse needs of modern guitarists.
Segmental Insights
Product Type Insights
The semi-hollow body guitar segment is experiencing remarkable growth within the electric guitar market. This category of guitars, characterized by a partially hollowed-out body with a center block running through it, offers a unique blend of features that cater to a wide range of players and musical styles.
One key factor driving the growth of semi-hollow body guitars is their versatility. Musicians appreciate their ability to produce warm, resonant tones akin to those of fully hollow body instruments, while still offering the sustain and feedback resistance associated with solid-body guitars. This versatility makes semi-hollow body guitars suitable for various genres, including jazz, blues, rock, and indie.
Another contributing factor is the aesthetic appeal of semi-hollow body guitars. Their elegant, vintage-inspired designs and f-holes add a touch of classic charm that resonates with many players and collectors. This aesthetic allure, combined with the unique tonal characteristics, makes semi-hollow body guitars highly desirable in the eyes of musicians and enthusiasts.
Additionally, advancements in manufacturing techniques and materials have led to the production of more affordable semi-hollow body guitars, broadening their accessibility to a wider range of players. Many well-known guitar manufacturers now offer semi-hollow body models across different price points, further fueling the segment's growth.
Overall, the semi-hollow body guitar market's growth can be attributed to its versatility, aesthetic appeal, and increased affordability, making it an increasingly popular choice among musicians seeking an instrument that bridges the gap between traditional hollow body and solid-body guitars. As musical trends evolve, the semi-hollow body segment is well-positioned to continue its expansion and innovation.
Sales Channel Insights
The online segment of the electric guitar market is experiencing robust and continuous growth, driven by the evolving dynamics of the digital age. This trend is reshaping the way consumers discover, purchase, and interact with electric guitars and related products.
Firstly, the convenience and accessibility of online shopping have played a pivotal role in the growth of this segment. Consumers can explore a vast array of electric guitars, amplifiers, effects pedals, and accessories from the comfort of their homes, eliminating the need to visit physical stores. The online marketplace offers a wide variety of choices, enabling buyers to compare prices, read reviews, and make informed decisions.
Secondly, the rise of e-commerce platforms and specialized online music stores has created new opportunities for both established brands and smaller manufacturers to reach a global audience. This has led to increased competition and innovation, with companies focusing on user-friendly websites, secure payment options, and efficient shipping and customer service.
Moreover, the online segment has facilitated the growth of the used and vintage guitar market. Platforms like eBay, Reverb, and various forums provide a marketplace for individuals to buy, sell, and trade guitars, amplifiers, and other gear. Musicians can find rare and collectible instruments that may not be available through traditional retail channels.
Additionally, the online environment has fostered a sense of community among musicians. Social media platforms, forums, and YouTube channels dedicated to guitar reviews and tutorials connect players from around the world, fostering knowledge-sharing and collaboration. These online communities serve as valuable resources for both beginners and experienced guitarists.
Furthermore, the trend of online guitar lessons and courses has gained momentum. Many accomplished guitarists and educators offer lessons through websites and video platforms, allowing students to access high-quality instruction at their own pace.
However, challenges accompany this growth, including the need to address counterfeit products and ensure secure transactions. Brands and marketplaces must remain vigilant in protecting consumers from fraudulent sellers and subpar merchandise.
In conclusion, the online segment of the electric guitar market continues to thrive due to its convenience, global reach, and role in fostering a sense of community among musicians. As e-commerce platforms and digital technologies evolve, this segment is expected to further shape the future of how electric guitars are bought, sold, and experienced by players around the world.
Regional Insights
Europe is emerging as a growing and dynamic segment within the global electric guitar market. Several factors contribute to the increasing demand for electric guitars in Europe, making it a significant player in this industry.
One key driver of growth in Europe is the region's rich musical heritage and diverse music scenes. Europe has a deep-rooted history in various music genres, from classical and folk to rock and electronic dance music (EDM). This cultural diversity creates a broad market for electric guitars, catering to musicians with different musical backgrounds and preferences.
Another significant factor is the rise of local and independent music scenes across European countries. Emerging bands and artists are actively seeking electric guitars to create and perform their music, driving demand for both entry-level and high-end instruments. This trend has led to an increased presence of music schools, studios, and live music venues, further fueling the need for electric guitars.
The European market also benefits from a strong focus on sustainability and environmentally friendly practices. As concerns about the environment grow, there is a rising demand for electric guitars made from sustainably sourced materials and eco-friendly production methods. Manufacturers in Europe are increasingly aligning their production processes with these principles, contributing to the segment's growth.
Additionally, the ease of access to online platforms and e-commerce has made it simpler for European consumers to explore and purchase electric guitars from around the world. Online retailers and marketplaces offer a wide selection of brands and models, providing European customers with greater choice and convenience.
Furthermore, the European market's growth is supported by a thriving used and vintage guitar market. Collectors and enthusiasts seek vintage and rare instruments, and European sellers often have access to unique pieces, contributing to the overall vibrancy of the electric guitar market.
In conclusion, Europe's growing segment in the electric guitar market can be attributed to its rich musical heritage, diverse music scenes, the emergence of local music movements, a focus on sustainability, and the accessibility of online platforms. As musicians across Europe continue to seek electric guitars for creative expression, performance, and recording, this segment is expected to expand further, fostering innovation and diversity in the industry.
Key Market Players
Epiphone
DEAN GUITARS
Michael Kelly Guitar Co.
Cort Guitars
The ESP Guitar Company
Yamaha Corporation
Ibanez Guitars
Karl Höfner GmbH & Co. KG
Fender Musical Instruments Corporation
Gibson Brands, Inc.
Report Scope:
In this report, the Global Electric Guitars Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Electric Guitars Market, By Product Type:
o Solid Body
o Semi-hollow Body
o Hollow Body
• Electric Guitars Market, By Distribution Channel:
o Online
o Offline
• Electric Guitars Market, By Region:
o North America
 United States
 Canada
 Mexico
o Europe
 France
 United Kingdom
 Italy
 Germany
 Spain
o Asia-Pacific
 China
 India
 Japan
 Australia
 South Korea
 Indonesia
o Middle East & Africa
 South Africa
 Saudi Arabia
 UAE
 Turkey
o South America
 Argentina
 Colombia
 Brazil
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Electric Guitars Market.
Available Customizations:
Global Electric Guitars market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Sources of Information
5. Global Electric Guitars Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Solid Body, Semi-hollow Body, Hollow Body)
5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
5.2.3. By Regional Market Share Analysis
5.2.3.1. North America Market Share Analysis
5.2.3.2. Europe Market Share Analysis
5.2.3.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
5.2.3.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
5.2.3.5. South America Market Share Analysis
5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
5.3. Global Electric Guitars Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. North America Electric Guitars Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.3. By Country Market Share Analysis
6.2.3.1. United States Electric Guitars Market Outlook
6.2.3.1.1. Market Size & Forecast
6.2.3.1.1.1. By Value
6.2.3.1.2. Market Share & Forecast
6.2.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.3.2. Canada Electric Guitars Market Outlook
6.2.3.2.1. Market Size & Forecast
6.2.3.2.1.1. By Value
6.2.3.2.2. Market Share & Forecast
6.2.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
6.2.3.3. Mexico Electric Guitars Market Outlook
6.2.3.3.1. Market Size & Forecast
6.2.3.3.1.1. By Value
6.2.3.3.2. Market Share & Forecast
6.2.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
6.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7. Europe Electric Guitars Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.3. By Country Market Share Analysis
7.2.3.1. France Electric Guitars Market Outlook
7.2.3.1.1. Market Size & Forecast
7.2.3.1.1.1. By Value
7.2.3.1.2. Market Share & Forecast
7.2.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.3.2. United Kingdom Electric Guitars Market Outlook
7.2.3.2.1. Market Size & Forecast
7.2.3.2.1.1. By Value
7.2.3.2.2. Market Share & Forecast
7.2.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.3.3. Italy Electric Guitars Market Outlook
7.2.3.3.1. Market Size & Forecast
7.2.3.3.1.1. By Value
7.2.3.3.2. Market Share & Forecast
7.2.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.3.4. Germany Electric Guitars Market Outlook
7.2.3.4.1. Market Size & Forecast
7.2.3.4.1.1. By Value
7.2.3.4.2. Market Share & Forecast
7.2.3.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.3.4.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7.2.3.5. Spain Electric Guitars Market Outlook
7.2.3.5.1. Market Size & Forecast
7.2.3.5.1.1. By Value
7.2.3.5.2. Market Share & Forecast
7.2.3.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.3.5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8. Asia-Pacific Electric Guitars Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.3. By Country Market Share Analysis
8.2.3.1. China Electric Guitars Market Outlook
8.2.3.1.1. Market Size & Forecast
8.2.3.1.1.1. By Value
8.2.3.1.2. Market Share & Forecast
8.2.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.3.2. India Electric Guitars Market Outlook
8.2.3.2.1. Market Size & Forecast
8.2.3.2.1.1. By Value
8.2.3.2.2. Market Share & Forecast
8.2.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.3.3. Japan Electric Guitars Market Outlook
8.2.3.3.1. Market Size & Forecast
8.2.3.3.1.1. By Value
8.2.3.3.2. Market Share & Forecast
8.2.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.3.4. Australia Electric Guitars Market Outlook
8.2.3.4.1. Market Size & Forecast
8.2.3.4.1.1. By Value
8.2.3.4.2. Market Share & Forecast
8.2.3.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.3.4.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.3.5. South Korea Electric Guitars Market Outlook
8.2.3.5.1. Market Size & Forecast
8.2.3.5.1.1. By Value
8.2.3.5.2. Market Share & Forecast
8.2.3.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.3.5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8.2.3.6. Indonesia Electric Guitars Market Outlook
8.2.3.6.1. Market Size & Forecast
8.2.3.6.1.1. By Value
8.2.3.6.2. Market Share & Forecast
8.2.3.6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.3.6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9. Middle East & Africa Electric Guitars Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.3. By Country Market Share Analysis
9.2.3.1. South Africa Electric Guitars Market Outlook
9.2.3.1.1. Market Size & Forecast
9.2.3.1.1.1. By Value
9.2.3.1.2. Market Share & Forecast
9.2.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.3.2. Saudi Arabia Electric Guitars Market Outlook
9.2.3.2.1. Market Size & Forecast
9.2.3.2.1.1. By Value
9.2.3.2.2. Market Share & Forecast
9.2.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.3.3. UAE Electric Guitars Market Outlook
9.2.3.3.1. Market Size & Forecast
9.2.3.3.1.1. By Value
9.2.3.3.2. Market Share & Forecast
9.2.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
9.2.3.4. Turkey Electric Guitars Market Outlook
9.2.3.4.1. Market Size & Forecast
9.2.3.4.1.1. By Value
9.2.3.4.2. Market Share & Forecast
9.2.3.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
9.2.3.4.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
10. South America Electric Guitars Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
10.2.3. By Country Market Share Analysis
10.2.3.1. Argentina Electric Guitars Market Outlook
10.2.3.1.1. Market Size & Forecast
10.2.3.1.1.1. By Value
10.2.3.1.2. Market Share & Forecast
10.2.3.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.3.1.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
10.2.3.2. Colombia Electric Guitars Market Outlook
10.2.3.2.1. Market Size & Forecast
10.2.3.2.1.1. By Value
10.2.3.2.2. Market Share & Forecast
10.2.3.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.3.2.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
10.2.3.3. Brazil Electric Guitars Market Outlook
10.2.3.3.1. Market Size & Forecast
10.2.3.3.1.1. By Value
10.2.3.3.2. Market Share & Forecast
10.2.3.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
10.2.3.3.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Impact of COVID-19 on Global Electric Guitars Market
12.1. Impact Assessment Model
12.1.1. Key Segments Impacted
12.1.2. Key Sales Channel Impacted
12.1.3. Key Countries Impacted
13. Market Trends & Developments
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles
14.1.1. Epiphone
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Products
14.1.1.3. Financials (As Per Availability)
14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.1.5. Recent Developments
14.1.1.6. Key Management Personnel
14.1.2. DEAN GUITARS
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Products
14.1.2.3. Financials (As Per Availability)
14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.2.5. Recent Developments
14.1.2.6. Key Management Personnel
14.1.3. Michael Kelly Guitar Co.
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Products
14.1.3.3. Financials (As Per Availability)
14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.3.5. Recent Developments
14.1.3.6. Key Management Personnel
14.1.4. Cort Guitars
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Products
14.1.4.3. Financials (As Per Availability)
14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.4.5. Recent Developments
14.1.4.6. Key Management Personnel
14.1.5. The ESP Guitar Company
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Products
14.1.5.3. Financials (As Per Availability)
14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.5.5. Recent Developments
14.1.5.6. Key Management Personnel
14.1.6. Yamaha Corporation
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Products
14.1.6.3. Financials (As Per Availability)
14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.6.5. Recent Developments
14.1.6.6. Key Management Personnel
14.1.7. Ibanez Guitars
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Products
14.1.7.3. Financials (As Per Availability)
14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.7.5. Recent Developments
14.1.7.6. Key Management Personnel
14.1.8. Karl Höfner GmbH & Co. KG
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Products
14.1.8.3. Financials (As Per Availability)
14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.8.5. Recent Developments
14.1.8.6. Key Management Personnel
14.1.9. Fender Musical Instruments Corporation
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Products
14.1.9.3. Financials (As Per Availability)
14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.9.5. Recent Developments
14.1.9.6. Key Management Personnel
14.1.10. Gibson Brands, Inc.
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Products
14.1.10.3. Financials (As Per Availability)
14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
14.1.10.5. Recent Developments
14.1.10.6. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations/Action Plan
15.1. Key Focus Areas
15.2. Target Product Type
15.3. Target Sales Channel
16. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る