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ゲーム市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年~2031年)

ゲーム市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年~2031年)


Gaming Market Size, Share, Trends, Industry Analysis, and Forecast (2025 ? 2031)

ゲーミング市場規模 世界のゲーム市場規模は、2025年には3,694億1,000万ドルとなり、2031年には8,324億1,000万ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は14.5%である。 ゲーミング市場の概要 ゲー... もっと見る

 

 

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Diligence Insights LLP
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2025年7月15日 US$4,150
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サマリー

ゲーミング市場規模
世界のゲーム市場規模は、2025年には3,694億1,000万ドルとなり、2031年には8,324億1,000万ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は14.5%である。

ゲーミング市場の概要
ゲーム産業はエンターテインメント分野の主要セグメントへと発展し、多額の収益を生み出し、多様な視聴者を魅了している。2024年の推定市場規模は2,440億ドルを超え、2029年には3,970億ドルに達すると予測されており、企業はゲーム内課金、サブスクリプションサービス、広告などさまざまな収益モデルを活用することで、この成長から利益を得ることができる。
例えば、エピック・ゲームズやアクティビジョン・ブリザードのような企業は、「フォートナイト」や「コール・オブ・デューティ:ウォーゾーン」のようなゲームで無料プレイモデルをうまく活用し、マイクロトランザクションを通じて多額の収益を上げている。さらに、モバイルゲームの台頭は、2024年のゲーム総収入の約51%を占め、企業がアプリストアを介して消費者にリーチする新たな道を開き、配信を容易にし、世界中の視聴者にアクセスできるようにしました。さらに、ハイテクとエンターテインメント分野を支援する政府の取り組みが、ゲーム開発への革新と投資を促進している。たとえば、さまざまな国でゲーム開発者に対する税制優遇措置が実施され、地域産業の活性化が図られている。その結果、ゲーム市場は急拡大を続けており、企業がイノベーションを起こし、ますます熱心になっている消費者層の関心を引くための十分な機会を提供している。

ゲーム市場のダイナミクス
ゲーム市場は、ゲーム用ハードウェアとソフトウェアの技術的進歩、オンラインゲームとeスポーツの人気の高まり、スマートフォンの普及によるモバイルゲームの成長により、今後大きな成長が見込まれる。しかし、新規ゲームの開発・マーケティングコストの高さ、収益に影響を与える海賊版や著作権侵害、さまざまな地域における規制上の課題や法的制約が市場の成長を抑制している。

さらに、未開拓の成長可能性を秘めた新興市場、ゲーム内課金やサブスクリプションを含む革新的な収益化戦略、デバイス間でシームレスな体験を可能にするクロスプラットフォームゲームが、ゲーム市場を推進する主要なトレンドとなっている。

ゲームハードウェアとソフトウェアの技術進歩がゲーム市場を牽引
ゲーム用ハードウェアとソフトウェアの技術的進歩は、プレイヤーにより没入的で魅力的な体験を提供することで、ゲーム市場に大きな影響を与えている。
?例えば、2020年後半にPlayStation 5やXbox Series Xのような次世代ゲーム機が発売され、高速SSDストレージ、先進的なCPUとGPU、ハードウェアアクセラレーテッドレイトレーシングなどの最先端技術が導入された。
これらの技術革新により、ロード時間の短縮、圧倒的なグラフィック、より複雑なゲーム世界が実現する。
?2023年、NVIDIAは高度なレイトレーシング機能とDLSS(ディープラーニング・スーパーサンプリング)のようなAI駆動機能を組み込んだRTX 40シリーズグラフィックスカードをリリースし、ゲームにおけるビジュアル忠実度の限界をさらに押し上げた。
?さらに、Epic Gamesのような企業は、Unreal Engine 5のような強力なゲームエンジンを開発し、これらのハードウェアの進歩を利用して、超リアルな環境やキャラクターを作成しています。
各国の政府の取り組みも、技術開発のための資金援助や税制優遇措置を通じて、ゲーム業界を支援しています。
?例えば、2024年にカナダは、ゲーム分野におけるイノベーションの促進を目的とした新しい資金援助プログラムを発表し、開発者に新しい技術の探求を奨励しています。
全体として、こうした進歩はゲームプレイ体験を向上させるだけでなく、ゲーム開発者がイノベーションを起こし、視聴者とより効果的に関わるための新たな機会を開くものでもあります。

タイプ別では、オンライン・セグメントがゲーム市場最大のセグメントになると予測される。
オンラインはゲーム市場最大のセグメントであり、インターネットへのアクセスの増加、モバイルゲームの台頭、eスポーツの人気の高まり、スマートフォンやタブレット端末の普及など、複数の要因が相互に関連し合っている。
?例えば、2023年には北米のインターネット普及率が93%に達し、より多くの人々がオンラインゲームに参加できるようになった。
?エピック・ゲームズやライオット・ゲームズのような企業は、フォートナイトやリーグ・オブ・レジェンドのような人気タイトルを開発することで、この傾向に乗じており、何百万人ものプレイヤーを惹きつけるだけでなく、ゲーム内課金や広告を通じて多額の収益を上げている。
さらに、スウェーデンのゲームアリーナのような政府のイニシアチブは、リソースや資金を提供することでゲーム開発者を支援し、業界内のイノベーションを促進している。5Gのような技術の登場は、より高速な接続とスムーズなゲームプレイを可能にすることで、オンラインゲーム体験をさらに向上させている。全体として、これらの要因は、今日のデジタル環境においてオンラインゲーム分野がかつてない需要と成長を遂げている理由を示している。

地域別では、アジア太平洋地域が市場収益の最大シェアを占める
アジア太平洋地域は、スマートフォンの普及率の増加、中間層の急増、オンラインゲームやeスポーツの人気上昇などの要因によって、ゲーム市場で最大のシェアを占めている。この成長は、6億人以上のゲーマーを誇る中国のような国々で特に顕著であり、手頃な価格のスマートフォンと高速インターネットアクセスが普及しているため、モバイルゲームが大きな収益を生み出している。
?例えば、モバイル・プラットフォームを好むカジュアル・ゲーマーの増加により、2024年にはアジアのオンライン・ゲーム市場は1,300億米ドルに達すると予想されている。
?TencentやNetEaseのような企業は、現地の嗜好に合わせた人気モバイルゲームを開発することで、この傾向に乗じている。
さらに、各国の政府の取り組みもゲーム業界を支援している。たとえば、中国政府はeスポーツを公式スポーツとして認定し、より広範なエンターテインメント・セクターの一環としてその発展を促進している。東南アジアでは、ゲーム市場は2023年に51億米ドルの収益を上げ、2028年には71億米ドルに達すると予測されており、この地域の急成長の可能性を浮き彫りにしている。全体として、これらの要因は、アジア太平洋地域が世界のゲーム産業における強国になりつつあり、国内外の企業にとって大きなチャンスがあることを示している。

主な対象読者
?ゲーム開発者およびパブリッシャー
?ゲーム機メーカー
?モバイルゲーム開発者
eスポーツ団体とチーム
?ストリーミングプラットフォームとコンテンツクリエイター
?小売業者および配信業者

本レポートに掲載されている主要プレイヤーのリストは以下の通り:
?任天堂
?マイクロソフト株式会社
?エヌビディア株式会社
?Rovio Entertainment Corporation
?PlayJam Ltd.
?Valve Corporation.
?ソニーグループ株式会社
?ブルースタック・システムズ株式会社

最近の動向
?2025年1月、任天堂は1月16日のプレスリリースでNintendo Switch 2を正式に発表し、次世代ゲーム機が2025年後半に発売されることを明らかにした。Switch 2に特化した特別なNintendo Directが2025年4月2日?
?2025年3月、NVIDIAとMicrosoftは、DirectX内でのDLSS?4とニューラル・レンダリングのサポートを含む、ニューラル・シェーディング技術をNVIDIA RTX GPUに統合するパートナーシップをGDC?で発表し、AIで強化されたリアルタイム・グラフィックスの新時代を切り開いた。
?2024年4月、マイクロソフトはXbox Game Passにクラウドゲーム機能を追加し、ユーザーエンゲージメントを拡大する計画を明らかにした。

市場細分化:
この調査レポートは、以下のセグメントについて、規模、シェア、予測を含む業界分析を詳細に掲載しています:

ゲームタイプ別市場
?シューティングゲーム
?アクション
?スポーツ
?ロールプレイング
?その他のゲームの種類

タイプ別市場
?オンライン
?オフライン

デバイスタイプ別市場
?PC/MMO
?タブレット
?携帯電話
?テレビ/コンソール

エンドユーザー別市場
?男性
?女性

地域別市場
この調査レポートは、ゲーム市場の主要な地域と国についても分析しています。調査対象となる地域と国は以下の通り:
?北米(米国、カナダ、メキシコ)、市場推定、予測、機会分析
?ヨーロッパ(ドイツ、フランス、英国、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ諸国)、市場予測、予測、機会分析 ?
?アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域)の市場推定、予測、機会分析
?南米(ブラジル、アルゼンチン、チリ、南米のその他地域)の市場予測、見通し、機会分析
?中東・アフリカ(UAE, サウジアラビア, カタール, イラン, 南アフリカ, 中東・アフリカのその他地域)の市場予測, 予測, 機会分析

本レポートでは、以下の側面に関する洞察を提供しています:
?主要な市場動向、市場を牽引、抑制、脅かし、機会を提供する要因の分析
?市場の様々なセグメントとサブセグメントを特定することによる市場構造の分析
?北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ市場の収益予測を理解する。
?市場の高成長セグメント/収益ポケットの特定による機会の分析。
?市場における主要プレイヤーのプロフィールを理解し、そのビジネス戦略を分析する。
?市場におけるジョイントベンチャー、提携、M&A、新製品発表などの競合動向を理解する。


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目次

1 市場紹介
1.1 市場の定義
1.2 調査範囲とセグメンテーション
1.3 ステークホルダー
1.4 略語一覧

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法
3.1 データの特定
3.2 データ分析
3.3 検証
3.4 データソース
3.5 前提条件

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 市場機会
4.4 市場の課題

5 ポーターのファイブフォース分析
5.1 サプライヤーの交渉力
5.2 買い手の交渉力
5.3 新規参入の脅威
5.4 代替品の脅威
5.5 市場における競合関係

6 世界のゲーム市場:ゲームタイプ別
6.1 概要
6.2 シューティング
6.3 アクション
6.4 スポーツ
6.5 ロールプレイング
6.6 その他のゲームの種類

7 世界のゲーム市場:タイプ別
7.1 概要
7.2 オンライン
7.3 オフライン

8 デバイスタイプ別ゲームの世界市場
8.1 概要
8.2 PC/MMO
8.3 タブレット
8.4 携帯電話
8.5 TV/コンソール

9 世界のゲーム市場:エンドユーザー別
9.1 概要
9.2 男性
9.3 女性

10 ゲームの世界市場(地域別
10.1 概要
10.2 北米
10.2.1 米国
10.2.2 カナダ
10.2.3 メキシコ
10.3 ヨーロッパ
10.3.1 ドイツ
10.3.2 フランス
10.3.3 イギリス
10.3.4 イタリア
10.3.5 スペイン
10.3.6 その他のヨーロッパ
10.4 アジア太平洋
10.4.1 中国
10.4.2 日本
10.4.3 インド
10.4.4 韓国
10.4.5 オーストラリア
10.4.6 ニュージーランド
10.4.7 その他のアジア太平洋地域
10.5 南米
10.5.1 ブラジル
10.5.2 アルゼンチン
10.5.3 チリ
10.5.4 その他の南米地域
10.6 中東・アフリカ
10.6.1 アラブ首長国連邦
10.6.2 サウジアラビア
10.6.3 カタール
10.6.4 イラン
10.6.5 南アフリカ
10.6.6 その他の中東・アフリカ

11 主要開発

12 会社プロファイル
12.1 任天堂
12.1.1 事業概要
12.1.2 製品/サービスの提供
12.1.3 財務概要
12.1.4 SWOT分析
12.1.5 主要な活動
12.2 マイクロソフト株式会社
12.3 エヌビディア株式会社
12.4 ロビオ・エンターテインメント株式会社
12.5 PlayJam Ltd.
12.6 Valve Corporation.
12.7 ソニーグループ株式会社
12.8 ブルースタック・システムズ

 

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Summary

Gaming Market Size
The global gamingmarket size was valued at $369.41 billion in 2025 and is projected to reach $832.41 billion by 2031, growing at a CAGR of 14.5% during the forecast period.

Gaming Market Overview
The gaming industry has evolved into a major segment of the entertainment sector, generating significant revenue and attracting a diverse audience. With an estimated worth of over $244 billion in 2024, projected to reach $397 billion by 2029, companies can benefit from this growth by tapping into various revenue models, including in-game purchases, subscription services, and advertising.
For instance, companies like Epic Games and Activision Blizzard have successfully leveraged free-to-play models with games like Fortnite and Call of Duty: Warzone, which generate substantial revenue through microtransactions. Additionally, the rise of mobile gaming, accounting for around 51% of total gaming revenue in 2024, has opened new avenues for companies to reach consumers via app stores, allowing for easy distribution and access to a global audience. Furthermore, government initiatives supporting the tech and entertainment sectors are fostering innovation and investment in game development. For example, various countries are implementing tax incentives for game developers to stimulate local industries. As a result, the gaming market continues to expand rapidly, providing ample opportunities for companies to innovate and capture the interest of an increasingly engaged consumer base.

Gaming Market Dynamics
The gamingmarket is expected to witness significant growth in the future due to the technological advancements in gaming hardware and software, increasing popularity of online gaming and eSports, and growth of mobile gaming due to widespread smartphone adoption. However, the high development and marketing costs for new games, piracy and copyright infringement impacting revenue, and regulatory challenges and legal constraints in various regions are restraining the growth of the market.

Furthermore, emerging markets with untapped potential for growth, innovative monetization strategies, including in-game purchases and subscriptions, and cross-platform gaming allowing seamless experiences across devices are the key trends propelling the gamingmarket.

Technological Advancements in Gaming Hardware and Software is Driving the Gaming Market
The Technological advancements in gaming hardware and software are significantly impacting the gamingmarket, by providing more immersive and engaging experiences for players.
? For instance, the launch of next-generation consoles like the PlayStation 5 and Xbox Series X in late 2020 introduced cutting-edge technologies such as high-speed SSD storage, advanced CPUs and GPUs, and hardware-accelerated ray tracing.
These innovations allow for faster load times, stunning graphics, and more complex game worlds.
? In 2023, NVIDIA released its RTX 40-series graphics cards, which incorporate advanced ray tracing capabilities and AI-driven features like DLSS (Deep Learning Super Sampling), further pushing the boundaries of visual fidelity in gaming.
? Additionally, companies like Epic Games have developed powerful game engines such as Unreal Engine 5, which utilize these hardware advancements to create hyper-realistic environments and characters.
Government initiatives in various countries are also supporting the gaming industry through funding and tax incentives for technology development.
? For example, in 2024, Canada announced a new funding program aimed at fostering innovation in the gaming sector, encouraging developers to explore new technologies.
Overall, these advancements not only improve gameplay experiences but also open up new opportunities for game developers to innovate and engage with their audiences more effectively.

By Type, the Online Segment is projected to be the Largest Segment in the Gaming Market
Online is the largest segment in the gamingmarket, driven by several interconnected factors, including increased internet accessibility, the rise of mobile gaming, and the growing popularity of eSports, widespread adoption of smartphones and tablets, which has made gaming more accessible to a broader audience.
? For example, in 2023, internet penetration in North America reached 93%, enabling more people to engage in online gaming activities.
? Companies like Epic Games and Riot Games have capitalized on this trend by developing popular titles such as Fortnite and League of Legends, which not only attract millions of players but also generate substantial revenue through in-game purchases and advertising.
Additionally, government initiatives, such as Sweden's Game Arena, support game developers by providing resources and funding, fostering innovation within the industry. The advent of technologies like 5G is further enhancing the online gaming experience by enabling faster connections and smoother gameplay. Overall, these factors illustrate why the online gaming segment is experiencing unprecedented demand and growth in today's digital landscape.

By Geography, Asia Pacific Holds the Largest Share in the Market Revenue
Asia Pacific holds the largest share of the gamingmarket, driven by factors such as increasing smartphone penetration, a burgeoning middle class, and the rising popularity of online gaming and eSports. This growth is particularly evident in countries like China, which boasts over 600 million gamers, with mobile gaming generating significant revenue due to the widespread availability of affordable smartphones and high-speed internet access.
? For example, in 2024, the online gaming market in Asia is expected to reach USD 130 billion, driven by the increasing number of casual gamers who prefer mobile platforms.
? Companies like Tencent and NetEase have capitalized on this trend by developing popular mobile games that cater to local tastes.
Additionally, government initiatives across various countries are supporting the gaming industry; for instance, the Chinese government has recognized eSports as an official sport, promoting its development as part of the broader entertainment sector. In Southeast Asia, the gaming market generated USD 5.1 billion in revenue in 2023 and is projected to reach USD 7.1 billion by 2028, highlighting the region's rapid growth potential. Overall, these factors illustrate that the Asia Pacific region is becoming a powerhouse in the global gaming industry, with significant opportunities for both local and international companies.

Key Target Audience:
? Game Developers and Publishers
? Console Manufacturers
? Mobile Game Developers
? eSports Organizations and Teams
? Streaming Platforms and Content Creators
? Retailers and Distributors

List of the Key Players Profiled in the Report Includes:
? Nintendo
? Microsoft Corporation
? NVIDIA Corporation
? Rovio Entertainment Corporation
? PlayJam Ltd.
? Valve Corporation.
? Sony Group Corporation
? Bluestack Systems, Inc.

Recent Developments:
? In January 2025, Nintendo officially announced the Nintendo Switch 2 via press release on January?16, revealing that the next-gen console will launch later in 2025. A special Nintendo Direct dedicated to the Switch 2 was scheduled for April?2?2025 to provide deeper details on hardware and software features.
? In March 2025, NVIDIA and Microsoft announced a partnership to integrate neural shading technology into NVIDIA RTX GPUs, including DLSS?4 and neural rendering support within DirectX, at GDC?ushering in a new era of AI-enhanced real-time graphics.
? In April 2024, Microsoft revealed plans to enhance Xbox Game Pass with a new tier featuring cloud gaming capabilities to expand user engagement.

Market Segmentation:
The research report includes in-depth coverage of the industry analysis with size, share, and forecast for the below segments:

Market by, Game Type:
? Shooter
? Action
? Sports
? Role Playing
? Other Game Types

Market by, Type:
? Online
? Offline

Market by, Device Type:
? PC/MMO
? Tablet
? Mobile Phone
? TV/Console

Market by, End-User:
? Male
? Female

Market by, Geography:
The gamingmarket report also analyzes the major geographic regions and countries of the market. The regions and countries covered in the study include:
? North America (The United States, Canada, Mexico), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, Rest of Europe), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? South America (Brazil, Argentina, Chile, Rest of South America), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? Middle East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, Iran, South Africa, Rest of Middle East & Africa), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis

The report offers insights into the following aspects:
? Analysis of major market trends, factors driving, restraining, threatening, and providing opportunities for the market.
? Analysis of the market structure by identifying various segments and sub-segments of the market.
? Understand the revenue forecast of the market for North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
? Analysis of opportunities by identification of high-growth segments/revenue pockets in the market.
? Understand major player profiles in the market and analyze their business strategies.
? Understand competitive developments such as joint ventures, alliances, mergers and acquisitions, and new product launches in the market.



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Table of Contents

1 Market Introduction
1.1 Market Definition
1.2 Research Scope and Segmentation
1.3 Stakeholders
1.4 List of Abbreviations

2 Executive Summary

3 Research Methodology
3.1 Identification of Data
3.2 Data Analysis
3.3 Verification
3.4 Data Sources
3.5 Assumptions

4 Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Market Opportunities
4.4 Market Challenges

5 Porter's Five Force Analysis
5.1 Bargaining Power of Suppliers
5.2 Bargaining Power of Buyers
5.3 Threat of New Entrants
5.4 Threat of Substitutes
5.5 Competitive Rivalry in the Market

6 Global Gaming Market by, Game Type
6.1 Overview
6.2 Shooter
6.3 Action
6.4 Sports
6.5 Role Playing
6.6 Other Game Types

7 Global Gaming Market by, Type
7.1 Overview
7.2 Online
7.3 Offline

8 Global Gaming Market by, Device Type
8.1 Overview
8.2 PC/MMO
8.3 Tablet
8.4 Mobile Phone
8.5 TV/Console

9 Global Gaming Market by, End-User
9.1 Overview
9.2 Male
9.3 Female

10 Global GamingMarket by, Geography
10.1 Overview
10.2 North America
10.2.1 US
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.2 France
10.3.3 UK
10.3.4 Italy
10.3.5 Spain
10.3.6 Rest of Europe
10.4 Asia Pacific
10.4.1 China
10.4.2 Japan
10.4.3 India
10.4.4 South Korea
10.4.5 Australia
10.4.6 New Zealand
10.4.7 Rest of Asia Pacific
10.5 South America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Argentina
10.5.3 Chile
10.5.4 Rest of South America
10.6 Middle East & Africa
10.6.1 UAE
10.6.2 Saudi Arabia
10.6.3 Qatar
10.6.4 Iran
10.6.5 South Africa
10.6.6 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

12 Company Profiling
12.1 Nintendo
12.1.1 Business Overview
12.1.2 Product/Service Offering
12.1.3 Financial Overview
12.1.4 SWOT Analysis
12.1.5 Key Activities
12.2 Microsoft Corporation
12.3 NVIDIA Corporation
12.4 Rovio Entertainment Corporation
12.5 PlayJam Ltd.
12.6 Valve Corporation.
12.7 Sony Group Corporation
12.8 Bluestack Systems, Inc.

 

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