世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

2035年までのEラーニング市場:プロバイダーのタイプ別、展開モデルのタイプ別、技術のタイプ別、コースのタイプ別、配信モードのタイプ別、学習のタイプ別、エンドユーザーのタイプ別、企業規模のタイプ別、ビジネスモデルのタイプ別、主要地域別の分布:業界動向と世界予測

2035年までのEラーニング市場:プロバイダーのタイプ別、展開モデルのタイプ別、技術のタイプ別、コースのタイプ別、配信モードのタイプ別、学習のタイプ別、エンドユーザーのタイプ別、企業規模のタイプ別、ビジネスモデルのタイプ別、主要地域別の分布:業界動向と世界予測


E-Learning Market, Till 2035: Distribution by Type of Provider, by Type of Deployment Model, by Type of Technology, by Type of Courses, by Type of Delivery Mode, by Type of Learning, by Type of End-User, by Type of Company Size, by Type of Business Model, and Key Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts

eラーニング市場の概要 Roots Analysisによると、世界のeラーニング市場規模は、現在の3,493億4,000万米ドルから2035年までに2兆2,856億7,000万米ドルに成長し、2035年までの予測期間中に18.621%のCAGRで成長す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Roots Analysis
ルーツアナリシス
2025年4月25日 US$3,499
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
通常3-4営業日。医療・医薬以外のレポートは10営業日 201 英語

 

サマリー

eラーニング市場の概要
Roots Analysisによると、世界のeラーニング市場規模は、現在の3,493億4,000万米ドルから2035年までに2兆2,856億7,000万米ドルに成長し、2035年までの予測期間中に18.621%のCAGRで成長すると予測されている。

eラーニング市場の機会は、以下のセグメントに分布している:
プロバイダーのタイプ
- コンテンツプロバイダー
- サービスプロバイダー

展開モデルのタイプ
- クラウド
- オンプレミス

テクノロジーの種類
- LMS
- モバイルEラーニング
- オンラインEラーニング
- ラピッドEラーニング
- バーチャル教室

コースの種類
- 高等教育
- インストラクターによるバーチャルコース
- オンライン資格認定
- 専門能力開発
- 初等・中等教育
- 自習コース
- 試験準備

配信モードの種類
- ブレンデッド/ハイブリッドEラーニング
- ライブ・オンラインEラーニング
- 自習型Eラーニング

学習タイプ
- アカデミックEラーニング
- 企業向けeラーニング
- カスタムEラーニング
- 政府機関向けeラーニング
- レスポンシブeラーニング

企業規模
- 大企業
- 中小企業(SMEs)

ビジネスモデル
- B2B
- B2C
- B2B2C

エンドユーザーのタイプ
- アカデミック
- 企業
- 政府機関

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

eラーニング市場:成長と動向
eラーニング市場は、オンライン学習分野やデジタル教育分野とも呼ばれ、デジタル技術やインターネットを通じて教育コンテンツやサービスを提供するものである。この分野は急速に進化しており、先端技術の利用、教育需要の変化、インターネットアクセスの改善を通じて、従来の教育を再構築している。さらに、eラーニングは従業員のパフォーマンスを高めるため、多くの組織にとって不可欠な要素になりつつある。

逆に、対面での交流がないことや、より大きな自己啓発の必要性が、eラーニング業界の成長を妨げる可能性もある。さらに、サイバーセキュリティの問題が、eラーニング・プラットフォームの主要な障害として浮上している。こうした複雑な課題にもかかわらず、市場は拡大の機会と革新的なソリューションの開発により目覚ましい成長を遂げている。マイクロラーニング、ゲーミフィケーション、アダプティブ・ラーニング、モバイル・ラーニングといった新たなトレンドとともに、人工知能(AI)やバーチャル・リアリティ(VR)を含む最先端のツールは、オーダーメイドの教育、分析、ユーザー・エンゲージメントにさらなるチャンスを提供する。これらの技術は学習効果を向上させるため、eラーニング市場は予測期間中に大きく成長すると予想される。



eラーニング市場:主要セグメント

プロバイダーのタイプ別市場シェア
提供者のタイプにより、世界のeラーニング市場はコンテンツ提供者とサービス提供者に区分される。当社の推計によると、現在、高品質な教育リソースに対するニーズの高まりにより、コンテンツプロバイダーが市場の大半のシェアを占めている。コンテンツ・プロバイダは、文書コンテンツ、ビデオ講義、対話型演習、マルチメディア・ツールなどの教材を提供することを任務としている。

これらのプロバイダーは通常、コース用のプラットフォームや、幅広い科目を網羅する広範なライブラリを提供している。総合的なeラーニング・ソリューションを提供するコンテンツ・プロバイダーと教育機関や企業とのパートナーシップは、この分野の急成長に大きく貢献している。

展開モデル別市場シェア
eラーニング市場は、導入モデルのタイプにより、クラウド型とオンプレミス型に区分される。当社の推計によると、現在、クラウドセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、その手頃な価格と、教育機関で人気が高まっている学生のための効果的なトレーニング方法に起因している。

クラウド技術は様々な学習アプリケーションやプラットフォームに対応しており、外出先での学習に対する柔軟性を高めている。さらに、この展開モデルにより、教育機関は学習者と講師の両方に仮想環境を構築することができ、業界をリードするセグメントとして位置づけられている。

技術タイプ別市場シェア
eラーニング市場は、テクノロジーのタイプに基づき、LMS、モバイルeラーニング、オンラインeラーニング、ラピッドeラーニング、バーチャルクラスルームに区分される。当社の推計によると、現在、eラーニング分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、オンラインでアクセス可能な教育およびトレーニングリソースの広範な多様性に起因している可能性があります。

数多くのアプリやプラットフォームを通じてこれらのリソースを簡単に利用できることが、この成長に寄与している。さらに、eラーニングの人気は、学習者がインターネットに接続するだけで、事実上どこからでも教材にアクセスできる利便性と費用対効果にも反映されている。

コースの種類別市場シェア
eラーニング市場は、コースの種類に基づき、高等教育、インストラクター主導のバーチャルコース、オンライン認定、専門能力開発、初等・中等教育、自習型コース、試験準備に区分される。当社の推計によると、現在、初等・中等教育分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、特にCOVID-19の影響を受けて、小学校でのデジタル教育方法の採用が拡大していることに起因している。

さらに、スマートフォンなどのデバイスを活用することで、教育の質が向上し、遠隔教育におけるeラーニングが効率化されることが示されている。さらに、学校教育にデジタルリソースを採用することで、コース提供の柔軟性が高まり、誰もが教育を受けやすくなる。

配信モード別市場シェア
eラーニング市場は、配信モードのタイプに基づき、ブレンデッド/ハイブリッドeラーニング、ライブ・オンラインeラーニング、自習型eラーニングに区分される。我々の推計によると、現在、自習型eラーニングが市場の大半のシェアを占めている。これは、学生が自分のペースで教材にアクセスし、コースを終了することができる、その適応性に起因している。

さらに、オンライン学習は一般的に、ブレンデッド・オンライン形式やライブ・オンライン形式と比べて経済的である。また、セルフペースのeラーニングは、多数の学習者が同時にコースに参加できる拡張性があるため、大規模なトレーニングのイニシアティブに効果的であることが証明されている。

学習タイプ別市場シェア
eラーニング市場は、学習のタイプに基づき、アカデミックeラーニング、コーポレートeラーニング、カスタムeラーニング、ガバメントeラーニング、レスポンシブeラーニングに区分される。当社の推計によると、現在、アカデミックeラーニング分野は、高度な技術と革新的な手法を通じて教育に大きな影響を与えているため、市場の大半のシェアを占めている。この分野は、学習リソースをデジタル化することで教育現場に革命をもたらし、学生にとって教育をより利用しやすく、柔軟で魅力的なものにしている。

しかし、学術的なeラーニングが主要なセグメントであるにもかかわらず、従業員のトレーニングと能力開発に対する需要の増加により、企業のeラーニングも急速に拡大していることに注意することが重要である。

エンドユーザー別市場シェア
eラーニング市場は、エンドユーザーのタイプに基づき、学術、企業、政府、その他に区分される。当社の推計によると、現在、学術分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、教育と学習体験の向上を目的とした教育現場で、デジタル学習リソースが広く使用されていることに起因している。さらに、柔軟で利用しやすい教育オプションに対する需要の高まりは、教育機関がさまざまな学習要件に対応するためにデジタルプラットフォームを採用することで、成長を大きく後押ししている。

企業規模別市場シェア
eラーニング市場は、企業規模によって大企業と中小企業に区分される。当社の推計によると、現在、大企業が市場の大半のシェアを占めている。大企業は、研究開発、製造インフラ、マーケティングに多額の投資を行うために必要なリソースと能力を有しており、中小の競合他社よりも低い単価でeラーニング・ソリューションを製造することができる。さらに、中堅・中小企業には、良質のeラーニング・オプションを提供する費用対効果の高い選択肢が用意されている。

ビジネスモデル別市場シェア
ビジネスモデルに基づき、eラーニング市場はB2B、B2C、B2B2Cに区分される。当社の推計によると、現在、B2Bが市場の大半のシェアを占めている。これは、従業員のスキルを効果的かつ手頃な価格で向上させたいと考える様々な業界によって、eラーニング技術の採用が拡大しているためである。しかし、B2Cモデルは予測期間中により高いCAGRで成長すると予測されている。

地域別市場シェア
eラーニング市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推定によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、高度な技術インフラ、インターネットへのアクセスの高さ、オンライン教育プラットフォームが広く受け入れられていることに起因している。さらに、教育と継続的な専門能力開発への強い関心が、デジタル学習ソリューションへのニーズを刺激している。

Eラーニング市場のプレーヤー例
- アドビ
- バイドゥ
- CERTPOINT
- シスコシステムズ
- D2Lコーポレーション
- エドックス
- フューチャーラーン
- ギットハブ
- グーグル
- IBM
- インフォア
- カーンアカデミー
- マイクロソフト
- オラクル
- ピアソン・サバ
- SAP SE
- スキルソフト
- トムソン・ロイター
- ユーデミー

eラーニング市場:調査対象範囲
この調査レポートは、eラーニング市場を調査・分析した報告書です:
- 市場規模と機会分析:A]プロバイダーの種類、[B]展開モデルの種類、[C]技術の種類、[D]コースの種類、[E]配信モードの種類、[F]学習の種類、[G]エンドユーザー、[H]企業規模、[I]ビジネスモデル、[J]地域など、主要な市場セグメントに焦点を当てたeラーニング市場の詳細分析。
- 競争環境:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造などの関連パラメータに基づいて、Eラーニング市場に従事する企業を包括的に分析。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]eラーニングポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークで、その領域の強み、弱み、機会、脅威を強調します。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在eラーニング市場に従事している企業は何社あるか?
- この市場における主要企業はどこか?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競争状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 10%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート


ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.回答された主な質問
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源
2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ
3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)
3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.3.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析
3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編
3.5.強固な品質管理
3.6.主要市場セグメント
3.7.制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測
4.2.2.通貨カバレッジ
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響
4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略
4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響
4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響
4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略
4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段
4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ
4.2.9.戦争影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争
4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略
4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.Eラーニングの概要
6.2.1.Eラーニングの主な特徴
6.2.2.プロバイダーの種類
6.2.3.展開モデルのタイプ
6.2.4.テクノロジーの種類
6.2.5.コースの種類
6.2.6.提供形態の種類
6.2.7.学習形態
6.2.8.応用分野のタイプ
6.2.9.エンドユーザーのタイプ
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.eラーニング市場全体の状況
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.会社概要
8.1.各章の概要
8.2.アドビ
8.2.1.会社概要
8.2.2.会社の使命
8.2.3.フットプリント
8.2.4.経営陣
8.2.5.連絡先
8.2.6.財務実績
8.2.7.事業セグメント
8.2.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
8.2.9.MOAT分析
8.2.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。

8.3.百度
8.4.CERTPOINT
8.5.シスコシステムズ
8.6.D2Lコーポレーション
8.7. edX
8.8.フューチャーラーン
8.9.ギットハブ
8.10.グーグル
8.11.IBM
8.12.インフォア
8.13.カーン・アカデミー
8.14.マイクロソフト
8.15.オラクル
8.16.ピアソン・サバ
8.17.SAP SE
8.18.スキルソフト
8.19.トムソン・ロイター
8.20.ユーデミー
8.21.その他

9.バリューチェーン分析

10.SWOT分析

11.世界のeラーニング市場
11.1.各章の概要
11.2.主な前提条件と方法論
11.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
11.4.世界のEラーニング市場、過去動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
11.5.多変量シナリオ分析
11.5.1.保守的シナリオ
11.5.2.楽観的シナリオ
11.6.主要市場セグメント

12.プロバイダーのタイプに基づく市場機会
12.1.概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.収益シフト分析
12.4.市場の動き分析
12.5.普及-成長(P-G)マトリックス
12.6.コンテンツプロバイダー向けeラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.7.サービスプロバイダ向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.8.データの三角測量と検証

13.展開モデルのタイプに基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主要前提条件と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.クラウド向けeラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.オンプレミス向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.データの三角測量と検証

14.技術の種類に基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.LMS向けeラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.7.モバイルEラーニングのEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.8.オンラインEラーニングのEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.9.高速Eラーニング向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.10.バーチャルEラーニングのEラーニング市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.11.データの三角測量と検証

15.コースの種類に基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.高等教育向けeラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.7.インストラクター主導バーチャルコース向けEラーニング市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.8.オンライン認定向けEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.9.職業能力開発向けeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.10.初等・中等教育向けEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.11.自習コース向けeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.12.試験対策向けeラーニング市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで) 12:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.13.データの三角測量と検証

16.配信モードの種類に基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.ブレンデッド/ハイブリッド型Eラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.ライブオンラインEラーニングのEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.8.自習型eラーニングのeラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.9.データの三角測量と検証

17.学習タイプに基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.アカデミック向けEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.7.企業向けeラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.8.カスタムEラーニング向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.9.官公庁向けeラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.10.レスポンシブeラーニングのeラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.11.データの三角測量と検証

18.エンドユーザーのタイプに基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.学術向けeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.7.企業向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.8.官公庁向けEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.9.その他向けEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.10.データの三角測量と検証

19.企業規模に基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.大企業向けeラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.中小企業向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.8.データの三角測量と検証

20.ビジネスモデルに基づく市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.B2B向けeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.B2C向けEラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.8.B2B2C向けEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.9.データの三角測量と検証

21.北米におけるEラーニングの市場機会
21.1.各章の概要
21.2.主な前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.北米のeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.米国のEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.2.カナダのEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.メキシコのEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.その他の北米諸国のEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.欧州におけるeラーニングの市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.欧州のeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.オーストリアのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.ベルギーのeラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.デンマークのeラーニング市場デンマークのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.フランスのeラーニング市場フランスのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.ドイツのeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.アイルランドのeラーニング市場アイルランドのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.7.イタリアのeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.8.オランダのeラーニング市場オランダの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.9.ノルウェーのeラーニング市場ノルウェーのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.10.ロシアのeラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.11.スペインのeラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.12.スウェーデンのeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.13.スイスのEラーニング市場スイスのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.14.イギリスのEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.15.その他のヨーロッパ諸国のEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.アジアにおけるeラーニングの市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.アジアのeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.中国のEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.2.インドのeラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.日本のEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.シンガポールのeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.韓国のeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.その他のアジア諸国のEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.7.データの三角測量と検証

24.中東・北アフリカ(MENA)におけるeラーニングの市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主要前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.中東・北アフリカ(MENA)のEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.エジプトのeラーニング市場:過去の推移(2019年以降)と予測(二〇〇五年まで)
24.6.2.イランのeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.イラクのeラーニング市場イラクの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.イスラエルのeラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.5.クウェートのeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.6.サウジアラビアのeラーニング市場サウジアラビアの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.8.その他のMENA諸国のEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.ラテンアメリカにおけるeラーニングの市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主要な仮定と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.ラテンアメリカのeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.アルゼンチンのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ブラジルのeラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.チリのEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.4.コロンビアのEラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.5.ベネズエラのeラーニング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.6.その他のラテンアメリカ諸国のEラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.7.データの三角測量と検証

26.その他の地域におけるeラーニングの市場機会
26.1.各章の概要
26.2.主要前提条件と方法論
26.3.収益シフト分析
26.4.市場の動き分析
26.5.普及-成長(P-G)マトリックス
26.6.その他の地域のeラーニング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.1.オーストラリアのEラーニング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.2.ニュージーランドのeラーニング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.3.その他の国のeラーニング市場
26.7.データの三角測量と検証

27.表データ
28.企業・団体リスト
29.カスタマイズの機会
30.ルーツサブスクリプションサービス

 

ページTOPに戻る


 

Summary

E-Learning Market Overview
As per Roots Analysis, the global e-learning market size is estimated to grow from USD 349.34 billion in the current year to USD 2,285.67 billion by 2035, at a CAGR of 18.621% during the forecast period, till 2035.

The opportunity for e-learning market has been distributed across the following segments:
Type of Provider
- Content Provider
- Service Provider

Type of Deployment Model
- Cloud
- On-Premises

Type of Technology
- LMS
- Mobile E-Learning
- Online E-Learning
- Rapid E-Learning
- Virtual Classroom

Type of Courses
- Higher Education
- Instructor-led Virtual Courses
- Online Certification
- Professional Development
- Primary & Secondary Education
- Self-Paced Courses
- Test Preparation

Type of Delivery Mode
- Blended/Hybrid E-Learning
- Live Online E-Learning
- Self-Paced E-Learning

Type of Learning
- Academic E-Learning
- Corporate E-Learning
- Custom E-Learning
- Government E-Learning
- Responsive E-Learning

Company Size
- Large Enterprises
- Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)

Business Model
- B2B
- B2C
- B2B2C

Type of End User
- Academic
- Corporate
- Government

Geographical Regions
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

E-LEARNING MARKET: GROWTH AND TRENDS
The e-learning market, also referred to as the online learning sector or digital education field, involves the delivery of educational content and services via digital technology and the internet. This field is rapidly evolving, reshaping traditional education through the use of advanced technologies, shifting educational demands, and improved internet access. Moreover, e-learning is becoming a vital component for many organizations as it boosts employee performance.

Conversely, the absence of in-person interactions and the necessity for greater self-motivation can hinder the growth of the e-learning industry. Additionally, cybersecurity issues are rising as major obstacles for e-learning platforms. Despite these intricate challenges, the market is experiencing impressive growth due to opportunities for expansion and the development of innovative solutions. Cutting-edge tools, including Artificial Intelligence (AI) and Virtual Reality (VR), along with emerging trends like microlearning, gamification, adaptive learning, and mobile learning provide further chances for tailored education, analytics, and user engagement. These technologies improve learning effectiveness, suggesting that the e-learning market is anticipated to grow significantly, during the forecast period.



E-LEARNING MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Provider
Based on the type of provider, the global e-learning market is segmented into content provider and service providers. According to our estimates, currently, content providers capture the majority share of the market, owing to the increasing need for high-quality educational resources. Content providers are tasked with delivering educational materials such as written content, video lectures, interactive exercises, and multimedia tools.

These providers typically offer platforms for courses and extensive libraries that encompass a wide array of subjects. The partnership between content providers and educational institutions, as well as corporations, significantly contributes to the rapid growth of this segment, as they offer comprehensive e-learning solutions.

Market Share by Type of Deployment Model
Based on the type of deployment model, the e-learning market is segmented into cloud and on-premises. According to our estimates, currently, cloud segment captures the majority share of the market. This is attributed to its affordability and the effective training methods for students that are increasingly gaining popularity in educational institutions.

Cloud technology accommodates various learning applications and platforms, which enhances its flexibility for learning on the go. Additionally, this deployment model allows educational organizations to create a virtual environment for both learners and instructors, positioning it as the leading segment in the industry.

Market Share by Type of Technology
Based on the type of technology, the e-learning market is segmented into LMS, mobile e-learning, online e-learning, rapid e-learning, and virtual classroom. According to our estimates, currently, the e-learning segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the extensive variety of educational and training resources accessible online.

The easy availability of these resources through numerous apps and platforms contributes to this growth. Further, its popularity is also reflected in its convenience and cost-effectiveness, allowing learners to access materials from virtually anywhere with just an internet connection.

Market Share by Type of Courses
Based on the type of courses, the e-learning market is segmented into higher education, instructor-led virtual courses, online certification, professional development, primary & secondary education, self-paced courses and test preparation. According to our estimates, currently, primary and secondary education segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the growing adoption of digital teaching methods in elementary schools, especially following the impact of COVID-19.

Further, utilizing devices like smartphones has been shown to enhance educational quality and streamline e-learning in distance education. Additionally, employing digital resources in school education provides greater flexibility in course delivery, making education more attainable for everyone.

Market Share by Type of Delivery Mode
Based on the type of delivery mode, the e-learning market is segmented into blended/hybrid e-learning, live online e-learning, and self-paced e-learning. According to our estimates, currently, self-paced e-learning segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its adaptability, enabling students to access educational materials and finish their courses at their own pace.

Moreover, online learning is generally more economical when compared to blended or live online formats, largely because of its reliance on pre-recorded content. Self-paced e-learning has also proven effective for large training initiatives due to its ability to scale, allowing numerous learners to participate in courses at the same time.

Market Share by Type of Learning
Based on type of learning, the e-learning market is segmented into academic e-learning, corporate e-learning, custom e-learning, government e-learning and responsive e-learning. According to our estimates, currently, academic e-learning segment captures the majority share of the market, owing to its considerable influence on education through advanced technology and innovative methods. This sector has revolutionized the educational landscape by digitizing learning resources, thereby making education more accessible, flexible, and engaging for students.

However, it is important to note that although academic e-learning is the predominant segment, corporate e-learning is also rapidly expanding due to the increasing demand for employee training and development.

Market Share by Type of End User
Based on type of end user, the e-learning market is segmented into academic, corporate, government and others. According to our estimates, currently, academic segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the widespread use of digital learning resources in educational settings aimed at improving teaching and learning experiences. Additionally, the rising demand for flexible and accessible educational options significantly drives growth, as educational institutions adopt digital platforms to cater to a variety of learning requirements.

Market Share by Company Size
Based on company size, the e-learning market is segmented into large companies and small and mid-size companies. According to our estimates, currently, large companies capture the majority share of the market. Large companies possess the necessary resources and capabilities to make significant investments in research and development, manufacturing infrastructure, and marketing, allowing them to produce e-learning solutions at a lower cost per unit than smaller competitors. In addition, medium and small businesses are provided with cost-effective alternatives that offer good quality e-learning options.

Market Share by Business Model
Based on business model the e-learning market is segmented into B2B, B2C and B2B2C. According to our estimates, currently, B2B captures the majority share of the market. This can be attributed to the growing adoption of e-learning technologies by various industries eager to effectively and affordably enhance the skills of their workforce. However, B2C model is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Geographical Regions
Based on the geographical regions, the e-learning market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and Rest of the World. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to its advanced technological infrastructure, high levels of internet access, and broad acceptance of online education platforms. Further, strong focus on education and ongoing professional development stimulates the need for digital learning solutions.

Example Players in E-Learning Market
- Adobe
- Baidu
- CERTPOINT
- Cisco Systems
- D2L Corporation
- edX
- FUTURELEARN
- GitHub
- Google
- IBM
- Infor
- Khan Academy
- Microsoft
- Oracle
- Pearson Saba
- SAP SE
- Skillsoft
- Thomson Reuters
- Udemy

E-LEARNING MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the e-learning market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the e-learning market, focusing on key market segments, including [A] type of provider, [B] type of deployment model, [C] type of technology, [D] type of course, [E] type of delivery mode, [F] type of learning, [G] end user and [H] company size, [I] business model, and [J] geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the E-learning market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the E-learning market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] e-learning portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in e-learning market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 10% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach
3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.3.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis
3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation
3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of E-Learning
6.2.1. Key Characteristics of E-Learning
6.2.2. Type of Provider
6.2.3. Type of Deployment Model
6.2.4. Type of Technology
6.2.5. Type of Courses
6.2.6. Type of Delivery Mode
6.2.7. Type of Learning
6.2.8. Type of Area of Application
6.2.9. Type of End User
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. E-Learning: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. COMPANY PROFILES
8.1. Chapter Overview
8.2. Adobe
8.2.1. Company Overview
8.2.2. Company Mission
8.2.3. Company Footprint
8.2.4. Management Team
8.2.5. Contact Details
8.2.6. Financial Performance
8.2.7. Operating Business Segments
8.2.8. Service / Product Portfolio (project specific)
8.2.9. MOAT Analysis
8.2.10. Recent Developments and Future Outlook

* Similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain

8.3. Baidu
8.4. CERTPOINT
8.5. Cisco Systems
8.6. D2L Corporation
8.7. edX
8.8. FUTURELEARN
8.9. GitHub
8.10. Google
8.11. IBM
8.12. Infor
8.13. Khan Academy
8.14. Microsoft
8.15. Oracle
8.16. Pearson Saba
8.17. SAP SE
8.18. Skillsoft
8.19. Thomson Reuters
8.20. Udemy
8.21. Others

9. VALUE CHAIN ANALYSIS

10. SWOT ANALYSIS

11. GLOBAL E-LEARNING MARKET
11.1. Chapter Overview
11.2. Key Assumptions and Methodology
11.3. Trends Disruption Impacting Market
11.4. Global E-Learning Market, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
11.5. Multivariate Scenario Analysis
11.5.1. Conservative Scenario
11.5.2. Optimistic Scenario
11.6. Key Market Segmentations

12. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PROVIDER
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Revenue Shift Analysis
12.4. Market Movement Analysis
12.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
12.6. E-Learning Market for Content Provider: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7. E-Learning Market for Service Provider: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.8. Data Triangulation and Validation

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DEPLOYMENT MODEL
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. E-Learning Market for Cloud: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. E-Learning Market for On-Premises: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF TECHNOLOGY
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. E-Learning Market for LMS: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. E-Learning Market for Mobile E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. E-Learning Market for Online E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.9. E-Learning Market for Rapid E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.10. E-Learning Market for Virtual E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.11. Data Triangulation and Validation

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF COURSES
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. E-Learning Market for Higher Education: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. E-Learning Market for Instructor-led Virtual Courses: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. E-Learning Market for Online Certification: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.9. E-Learning Market for Professional Development: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.10. E-Learning Market for Primary & Secondary Education: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.11. E-Learning Market for Self-Paced Courses: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.12. E-Learning Market for Test Preparation: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.13. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DELIVERY MODE
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. E-Learning Market for Blended/Hybrid E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. E-Learning Market for Live Online E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. E-Learning Market for Self-Paced E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.9. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF LEARNING
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. E-Learning Market for Academic E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. E-Learning Market for Corporate E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. E-Learning Market for Custom E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.9. E-Learning Market for Government E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.10. E-Learning Market for Responsive E-Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.11. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF END USER
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. E-Learning Market for Academic: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. E-Learning Market for Corporate: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. E-Learning Market for Government: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.9. E-Learning Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.10. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON COMPANY SIZE
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. E-Learning Market for Large Enterprises: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. E-Learning Market for Small and Medium-sized Enterprises (SMEs): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.8. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON BUSINESS MODEL
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. E-Learning Market for B2B: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. E-Learning Market for B2C: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.8. E-Learning Market for B2B2C: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.9. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-LEARNING IN NORTH AMERICA
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. E-Learning Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. E-Learning Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.2. E-Learning Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. E-Learning Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. E-Learning Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-LEARNING IN EUROPE
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. E-Learning Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. E-Learning Market in the Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. E-Learning Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. E-Learning Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. E-Learning Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. E-Learning Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. E-Learning Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.7. E-Learning Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.8. E-Learning Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.9. E-Learning Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.10. E-Learning Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.11. E-Learning Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.12. E-Learning Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.13. E-Learning Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.14. E-Learning Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.15. E-Learning Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-LEARNING IN ASIA
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. E-Learning Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. E-Learning Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.2. E-Learning Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. E-Learning Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. E-Learning Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. E-Learning Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. E-Learning Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-LEARNING IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. E-Learning Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. E-Learning Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
24.6.2. E-Learning Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. E-Learning Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. E-Learning Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.5. E-Learning Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.6. E-Learning Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.7. E-Learning Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.8. E-Learning Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-LEARNING IN LATIN AMERICA
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. E-Learning Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. E-Learning Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. E-Learning Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. E-Learning Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.4. E-Learning Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.5. E-Learning Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.6. E-Learning Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.7. Data Triangulation and Validation

26. MARKET OPPORTUNITIES FOR E-LEARNING IN REST OF THE WORLD
26.1. Chapter Overview
26.2. Key Assumptions and Methodology
26.3. Revenue Shift Analysis
26.4. Market Movement Analysis
26.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
26.6. E-Learning Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.1. E-Learning Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.2. E-Learning Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.3. E-Learning Market in Other Countries
26.7. Data Triangulation and Validation

27. TABULATED DATA
28. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
29. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
30. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Roots Analysis社のIT&通信分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(industry)の最新刊レポート


よくあるご質問


Roots Analysis社はどのような調査会社ですか?


Roots Analysisは2013年設立の医薬品・医療機器が専門の調査会社です。 医薬品の製造委託や創薬のデジタル化など、最新の医薬業界の分析を行っています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/05/02 10:26

146.99 円

166.15 円

197.83 円

ページTOPに戻る