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モバイルタワーディフェンスゲーム市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年~2031年)

モバイルタワーディフェンスゲーム市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年~2031年)


Mobile Tower Defense Games Market Size, Share, Trends, Industry Analysis, and Forecast (2025 ? 2031)

モバイルタワーディフェンスゲーム市場規模 世界のモバイルタワーディフェンスゲーム市場規模は、2025年に30.8億ドルと評価され、予測期間中に11.0%のCAGRで成長し、2031年までに57.6億ドルに達すると予測され... もっと見る

 

 

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Diligence Insights LLP
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2025年7月15日 US$4,150
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サマリー

モバイルタワーディフェンスゲーム市場規模
世界のモバイルタワーディフェンスゲーム市場規模は、2025年に30.8億ドルと評価され、予測期間中に11.0%のCAGRで成長し、2031年までに57.6億ドルに達すると予測されている。

モバイルタワーディフェンスゲーム市場概要
モバイルタワーディフェンスゲームは、戦略的なゲームプレイと魅力的なメカニクスを組み合わせた人気のジャンルであり、プレイヤーはタワーを建設してアップグレードし、敵の波を撃退することができる。これらのゲームは多様なテーマとユニークなゲームプレイ要素を特徴とすることが多く、カジュアルゲーマーからハードコアゲーマーまで幅広い層にアピールしている。
この分野の企業は、「クラッシュ・ロワイヤル」や「キングダム・ラッシュ」といったタイトルが数百万ダウンロードとアクティブ・プレイヤー・ベースを獲得していることからもわかるように、モバイルゲームの人気の高まりから大きな利益を得ることができる。例えば、2016年に発売されたスーパーセルの「クラッシュ・ロワイヤル」は、定期的なアップデートとコミュニティへの参加を通じて関連性を維持し、モバイルゲームの売上高上位の1つとしての地位に貢献している。モバイルゲームが拡大し続ける中、企業はソーシャル機能、対戦要素、没入感のある物語を組み込んだ革新的なタワーディフェンスタイトルを開発することで、このトレンドを活用することができ、最終的にはアプリ内課金や広告を通じて収益を上げることができる。

モバイルタワーディフェンスゲーム市場のダイナミクス
モバイルタワーディフェンスゲーム市場は、スマートフォンの普及とモバイルインターネットへのアクセスの増加、無料プレイ(F2P)モデルの人気の高まり、拡張現実(AR)統合を含む魅力的で没入感のあるゲーム体験に対する需要の高まりにより、今後大きな成長が見込まれる。しかし、開発者間の激しい競争につながる市場の飽和、ゲームパブリッシャーの収益性に影響を与えるユーザー獲得コストの高さ、ゲームの収益化戦略に影響を与える法的規制が市場の成長を抑制しています。

さらに、モバイルデバイスの利用が増加している新興市場への進出、より幅広い視聴者にリーチするためのクロスプラットフォーム機能の開発、ゲームプレイ体験を向上させるためのARやVRのような先進技術の統合が、モバイルタワーディフェンスゲーム市場を推進している主要な動向である。

スマートフォンの普及率とモバイルインターネットへのアクセシビリティの向上がモバイルタワーディフェンスゲーム市場を牽引
スマートフォンの普及率とモバイルインターネットへのアクセシビリティの向上は、特にモバイルゲームがエンターテインメント文化に深く組み込まれているアジア太平洋地域などのモバイルタワーディフェンスゲーム市場に大きな影響を与えている。
?2022年現在、世界人口の83%以上がスマートフォンを所有しており、そのユーザー数は約66億人に上り、Android端末が市場シェアの70%以上を占めています。
このように広く普及しているため、「Plants vs. Zombies」や「Clash Royale」といった様々なタワーディフェンスゲームに簡単にアクセスすることができる。
?例えば、2021年には、アジア太平洋地域は、世界のモバイルタワーディフェンスゲーム市場の収益の56.9%以上を生み出し、この分野での優位性を強調している。
さらに、中国やインドのような国では、政府のイニシアチブがデジタルインフラとモバイルアプリ開発を促進し、モバイルゲームへのアクセスをさらに強化している。その結果、モバイルタワーディフェンスゲーム市場は、このようなユーザーベースの拡大と様々な層におけるモバイルゲームの人気の高まりによって、2021年の9億3760万ドルから2030年には推定23億ドルに成長すると予測されている。

プラットフォーム別では、Androidセグメントがモバイルタワーディフェンスゲーム市場で最大のセグメントになると予測される。
Androidはモバイルタワーディフェンスゲーム市場において最大のセグメントであり、その圧倒的な市場シェアとモバイルゲームに従事するユーザー数の増加が牽引している。
?2022年第4四半期現在、アンドロイドは世界のモバイルOS市場の約72%を占めており、これはゲームのダウンロード数と収益の増加につながる。
?2022年9月に発表されたAstute Analyticaのレポートによると、モバイルタワーディフェンスゲームの総売上の約69%はアンドロイド端末によるものであり、これは同プラットフォームの手頃な価格とアクセスのしやすさに後押しされている。
特に、「Plants vs. Zombies」や「Clash Royale」のような人気タイトルはAndroidで成功を収めており、このプラットフォームが多様なゲームを提供できることを示している。
?さらに、TencentやSupercellのような企業は、Androidユーザー向けに新しいコンテンツやアップデートを継続的にリリースしており、プラットフォームの広範なリーチを活用している。
インドのような国の政府の取り組みも一役買っている;
?例えば2023年、インド政府はモバイルアプリ開発を支援する10億ドルの基金を発表し、ゲームエコシステムをさらに後押ししている。
このように、膨大なユーザーベース、革新的なゲーム開発、支援政策が組み合わさることで、2030年までに23億ドルに達すると予測されるモバイルタワーディフェンスゲーム市場において、Androidセグメントは大幅な成長を遂げることができる。

地域別では、アジア太平洋地域が市場収益の最大シェアを占める
モバイルタワーディフェンスゲーム市場において、アジア太平洋地域が最大のシェアを占めており、その背景には、大規模なモバイルユーザーベース、ゲームの文化的統合、政府の支援策がある。
?2022年現在、同地域は世界市場シェアの56%以上を占めており、その原動力となっているのは、モバイルゲームが日常的な娯楽の重要な一部となっている中国やインドなどの国々である。
?例えば、中国政府は2023年、モバイルインターネットへのアクセスを強化するため、デジタルインフラに14億ドルを投資する計画を発表し、モバイルゲームの成長をさらに促進している。
?TencentやNetEaseのような企業は、「King of Glory」や「Clash Royale」のような人気タイトルを発売することで、何百万ものダウンロード数とアクティブユーザーを獲得し、このトレンドに乗じている。
さらに、アンドロイド・プラットフォームはこの地域の市場を支配しており、その普及とカジュアル・ゲーマーにアピールする無料プレイ・モデルの普及により、総売上の69%以上を占めている。また、拡張現実(AR)のような先進技術の統合も状況を形成している。「ウォーキング・デッド:アワ・ワールド(The Walking Dead: Our World)」のようなゲームは、プレイヤーの共感を呼ぶ没入型体験を提供することで人気を集めている。これらの要因が相まって、アジア太平洋地域でモバイルタワーディフェンスゲームが成功するための肥沃な環境が整いつつある。

主なターゲットオーディエンス
?ゲーム開発者
?モバイルプラットフォームプロバイダー
?パブリッシャーとディストリビューター
?プレーヤーとゲーマー
?広告主とマーケティング担当者

本レポートに掲載されている主要プレイヤーのリストは以下の通りである:
?バタースコッチ・シェナニガン
?ゲームロフト
?テイルワールド・エンターテイメント
?Ludosity
?リファイナリー・プロダクション
?ニンジャ・キウィ
?ニバル・インタラクティブ
?アイアンハイドゲームスタジオ

最近の動向
?2025年6月、Ninja KiwiはAndroid、iOS、Apple Arcadeで配信中のBloons TD 6+の無料アップデートの一環として、まったく新しいモンキータワーとそれに付随するマップである「Desperado」ヒーローをリリースした。このアップデートは、長年にわたる発売後のコンテンツサポートを継続するものです。
?2025年2月、Ironhideは一部の国(英国、カナダ、オーストラリア、ニュージーランド、ウルグアイ)のGoogle Playで、ポスト黙示録的タワーディフェンスタイトル『JUNKWORLD』を事前登録向けにソフトローンチし、フランチャイズの多様性を拡大した。

市場セグメンテーション:
この調査レポートは、以下のセグメントについて、規模、シェア、予測を含む業界分析を詳細に掲載しています:

製品タイプ別市場
?無料プレイ
?ペイ・ツー・プレイ

プラットフォーム別市場
?アンドロイド
iOS
?その他のプラットフォーム

年齢層別マーケット
?18歳未満
?19-35歳
?36-60歳
?60歳以上

地域別市場:
この調査レポートは、モバイルタワーディフェンスゲーム市場の主要な地域と国についても分析しています。調査対象となる地域と国は以下の通りです:
?北米(米国、カナダ、メキシコ)、市場推定、予測、機会分析
?ヨーロッパ(ドイツ、フランス、イギリス、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ諸国)、市場予測、予測、機会分析 ?
?アジア太平洋地域(中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、ニュージーランド、その他のアジア太平洋地域)の市場推定、予測、機会分析
?南米(ブラジル、アルゼンチン、チリ、南米のその他地域)の市場予測、見通し、機会分析
?中東・アフリカ(UAE, サウジアラビア, カタール, イラン, 南アフリカ, 中東・アフリカのその他地域)の市場予測, 予測, 機会分析

本レポートでは、以下の側面に関する洞察を提供しています:
?主要な市場動向、市場を牽引、抑制、脅かし、機会を提供する要因の分析
?市場の様々なセグメントとサブセグメントを特定することによる市場構造の分析
?北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ市場の収益予測を理解する。
?市場の高成長セグメント/収益ポケットの特定による機会の分析。
?市場における主要プレイヤーのプロフィールを理解し、そのビジネス戦略を分析する。
?市場におけるジョイントベンチャー、提携、M&A、新製品発表などの競争動向を理解する。


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目次

1 市場紹介
1.1 市場の定義
1.2 調査範囲とセグメンテーション
1.3 ステークホルダー
1.4 略語一覧

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法
3.1 データの特定
3.2 データ分析
3.3 検証
3.4 データソース
3.5 前提条件

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 市場機会
4.4 市場の課題

5 ポーターのファイブフォース分析
5.1 サプライヤーの交渉力
5.2 買い手の交渉力
5.3 新規参入の脅威
5.4 代替品の脅威
5.5 市場における競合関係

6 モバイルタワーディフェンスゲームの世界市場:製品タイプ別
6.1 概要
6.2 基本プレイ無料
6.3 有料

7 モバイルタワーディフェンスゲームの世界市場:プラットフォーム別
7.1 概要
7.2 Android
7.3 iOS
7.4 その他のプラットフォーム

8 モバイルタワーディフェンスゲームの世界市場(年齢層別
8.1 概要
8.2 18歳未満
8.3 19~35歳
8.4 36-60歳代
8.5 60歳以上

9 モバイルタワーディフェンスゲームの世界市場:地域別
9.1 概要
9.2 北米
9.2.1 米国
9.2.2 カナダ
9.2.3 メキシコ
9.3 ヨーロッパ
9.3.1 ドイツ
9.3.2 フランス
9.3.3 イギリス
9.3.4 イタリア
9.3.5 スペイン
9.3.6 その他のヨーロッパ
9.4 アジア太平洋
9.4.1 中国
9.4.2 日本
9.4.3 インド
9.4.4 韓国
9.4.5 オーストラリア
9.4.6 ニュージーランド
9.4.7 その他のアジア太平洋地域
9.5 南米
9.5.1 ブラジル
9.5.2 アルゼンチン
9.5.3 チリ
9.5.4 その他の南米地域
9.6 中東・アフリカ
9.6.1 アラブ首長国連邦
9.6.2 サウジアラビア
9.6.3 カタール
9.6.4 イラン
9.6.5 南アフリカ
9.6.6 その他の中東・アフリカ

10 主要開発

11 会社プロファイル
11.1 バタースコッチ・シェナニガン
11.1.1 事業概要
11.1.2 製品/サービスの提供
11.1.3 財務概要
11.1.4 SWOT分析
11.1.5 主要な活動
11.2 ゲームロフト
11.3 テイルワールド・エンターテインメント
11.4 ルドシティ
11.5 リファイナリー・プロダクションズ
11.6 ニンジャ・キウイ
11.7 Nival Interactive Inc.
11.8 アイアンハイド・ゲームスタジオ

 

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Summary

Mobile Tower Defense Games Market Size
The global mobile tower defense gamesmarket size was valued at $3.08 billion in 2025 and is projected to reach $5.76 billion by 2031, growing at a CAGR of 11.0% during the forecast period.

Mobile Tower Defense Games Market Overview
Mobile Tower Defense games are a popular genre that combines strategic gameplay with engaging mechanics, allowing players to build and upgrade towers to fend off waves of enemies. These games often feature diverse themes and unique gameplay elements, appealing to a wide audience of casual and hardcore gamers alike.
Companies in this sector can benefit significantly from the growing popularity of mobile gaming, as evidenced by the success of titles like "Clash Royale" and "Kingdom Rush," which have garnered millions of downloads and active player bases. For example, Supercell's "Clash Royale," launched in 2016, has maintained its relevance through regular updates and community engagement, contributing to its status as one of the top-grossing mobile games. As mobile gaming continues to expand, companies can capitalize on this trend by developing innovative tower defense titles that incorporate social features, competitive elements, and immersive narratives, ultimately driving revenue through in-app purchases and advertising.

Mobile Tower Defense Games Market Dynamics
The mobile tower defense gamesmarket is expected to witness significant growth in the future due to the increasing smartphone penetration and accessibility of mobile internet, growing popularity of free-to-play (F2P) models, and rising demand for engaging and immersive gaming experiences, including augmented reality (AR) integration. However, the market saturation leading to intense competition among developers, high user acquisition costs affecting profitability for game publishers, and legal regulations impacting game monetization strategies are restraining the growth of the market.

Furthermore, expansion into emerging markets with increasing mobile device usage, development of cross-platform capabilities to reach a broader audience, and integration of advanced technologies like AR and VR for enhanced gameplay experiences are the key trends propelling the mobile tower defense gamesmarket.

Increasing Smartphone Penetration and Accessibility of Mobile Internet is Driving the Mobile Tower Defense Games Market
The increasing smartphone penetration and accessibility of mobile internet is significantly impacting the mobile tower defense gamesmarket, particularly in regions like Asia Pacific, where mobile gaming is deeply integrated into the entertainment culture.
? As of 2022, over 83% of the global population owns a smartphone, translating to approximately 6.6 billion users, with Android devices holding over 70% of the market share.
This widespread availability allows for easy access to a variety of tower defense games, such as "Plants vs. Zombies" and "Clash Royale," which have seen millions of downloads and active players.
? For instance, in 2021, the Asia Pacific region generated over 56.9% of the revenue for the global mobile tower defense games market, highlighting its dominance in this sector.
Furthermore, government initiatives in countries like China and India are promoting digital infrastructure and mobile app development, further enhancing access to mobile gaming. As a result, the mobile tower defense games market is projected to grow from $937.6 million in 2021 to an estimated $2.3 billion by 2030, driven by this expanding user base and the increasing popularity of mobile gaming across various demographics.

By Platform, the Android Segment is projected to be the Largest Segment in the Mobile Tower Defense Games Market
Android is the largest segment in the mobile tower defense gamesmarket, driven by its dominant market share and the increasing number of users engaging with mobile games.
? As of Q4 2022, Android held approximately 72% of the global mobile operating system market, which translates to a higher number of game downloads and revenues.
? According to a report by Astute Analytica published in September 2022, around 69% of the total revenue from mobile tower defense games comes from Android devices, driven by the platform's affordability and accessibility.
Notably, popular titles like "Plants vs. Zombies" and "Clash Royale" have thrived on Android, showcasing the platform's capacity for diverse game offerings.
? Furthermore, companies such as Tencent and Supercell are continually releasing new content and updates tailored for Android users, capitalizing on the platform's extensive reach.
Government initiatives in countries like India are also playing a role;
? For instance, in 2023, the Indian government announced a $1 billion fund to support mobile app development, further boosting the gaming ecosystem.
This combination of a vast user base, innovative game development, and supportive policies positions the Android segment for substantial growth in the Mobile Tower Defense games market, projected to reach $2.3 billion by 2030.

By Geography, Asia Pacific Holds the Largest Share in the Market Revenue
Asia Pacific holds the largest share of the mobile tower defense gamesmarket, driven by a combination of a massive mobile user base, cultural integration of gaming, and supportive government initiatives.
? As of 2022, the region accounted for over 56% of the global market share, driven by countries like China and India, where mobile gaming has become a significant part of daily entertainment.
? For example, in 2023, the Chinese government announced a plan to invest $1.4 billion in digital infrastructure to enhance mobile internet access, further facilitating the growth of mobile gaming.
? Companies like Tencent and NetEase have capitalized on this trend by launching popular titles such as "King of Glory" and "Clash Royale," which have amassed millions of downloads and active users.
Additionally, the Android platform dominates the market in this region, contributing over 69% of total revenue due to its widespread adoption and the prevalence of free-to-play models that appeal to casual gamers. The integration of advanced technologies like augmented reality (AR) is also shaping the landscape; games such as "The Walking Dead: Our World" are gaining traction by providing immersive experiences that resonate with players. Collectively, these factors are creating a fertile environment for Mobile Tower Defense games to thrive in the Asia Pacific region.

Key Target Audience:
? Game Developers
? Mobile Platform Providers
? Publishers and Distributors
? Players and Gamers
? Advertisers and Marketers

List of the Key Players Profiled in the Report Includes:
? Butterscotch Shenanigans
? Gameloft
? TaleWorlds Entertainment
? Ludosity
? Refinery Productions
? Ninja Kiwi
? Nival Interactive Inc.
? Ironhide Game Studio

Recent Developments:
? In June 2025, Ninja Kiwi released the “Desperado” hero, an all-new monkey tower and accompanying map, as part of a free update for Bloons TD 6+ across Android, iOS, and Apple Arcade. This update continues their long-standing post-launch content support.
? In February 2025, Ironhide soft-launched JUNKWORLD, a post?apocalyptic tower defense title, for pre-registration on Google Play in select countries (UK, Canada, Australia, New Zealand, Uruguay), expanding its franchise diversity.

Market Segmentation:
The research report includes in-depth coverage of the industry analysis with size, share, and forecast for the below segments:

Market by, Product Type:
? Free-to-Play
? Pay-to-Play

Market by, Platform:
? Android
? iOS
? Other Platforms

Market by, Age Group:
? Less than 18yrs
? 19-35yrs
? 36-60yrs
? Above 60yrs

Market by, Geography:
The mobile tower defense gamesmarket report also analyzes the major geographic regions and countries of the market. The regions and countries covered in the study include:
? North America (The United States, Canada, Mexico), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, Rest of Europe), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? South America (Brazil, Argentina, Chile, Rest of South America), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
? Middle East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, Iran, South Africa, Rest of Middle East & Africa), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis

The report offers insights into the following aspects:
? Analysis of major market trends, factors driving, restraining, threatening, and providing opportunities for the market.
? Analysis of the market structure by identifying various segments and sub-segments of the market.
? Understand the revenue forecast of the market for North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
? Analysis of opportunities by identification of high-growth segments/revenue pockets in the market.
? Understand major player profiles in the market and analyze their business strategies.
? Understand competitive developments such as joint ventures, alliances, mergers and acquisitions, and new product launches in the market.



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Table of Contents

1 Market Introduction
1.1 Market Definition
1.2 Research Scope and Segmentation
1.3 Stakeholders
1.4 List of Abbreviations

2 Executive Summary

3 Research Methodology
3.1 Identification of Data
3.2 Data Analysis
3.3 Verification
3.4 Data Sources
3.5 Assumptions

4 Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Market Opportunities
4.4 Market Challenges

5 Porter's Five Force Analysis
5.1 Bargaining Power of Suppliers
5.2 Bargaining Power of Buyers
5.3 Threat of New Entrants
5.4 Threat of Substitutes
5.5 Competitive Rivalry in the Market

6 Global Mobile Tower Defense Games Market by, Product Type
6.1 Overview
6.2 Free-to-Play
6.3 Pay-to-Play

7 Global Mobile Tower Defense Games Market by, Platform
7.1 Overview
7.2 Android
7.3 iOS
7.4 Other Platforms

8 Global Mobile Tower Defense Games Market by, Age Group
8.1 Overview
8.2 Less than 18yrs
8.3 19-35yrs
8.4 36-60yrs
8.5 Above 60yrs

9 Global Mobile Tower Defense Games Market by, Geography
9.1 Overview
9.2 North America
9.2.1 US
9.2.2 Canada
9.2.3 Mexico
9.3 Europe
9.3.1 Germany
9.3.2 France
9.3.3 UK
9.3.4 Italy
9.3.5 Spain
9.3.6 Rest of Europe
9.4 Asia Pacific
9.4.1 China
9.4.2 Japan
9.4.3 India
9.4.4 South Korea
9.4.5 Australia
9.4.6 New Zealand
9.4.7 Rest of Asia Pacific
9.5 South America
9.5.1 Brazil
9.5.2 Argentina
9.5.3 Chile
9.5.4 Rest of South America
9.6 Middle East & Africa
9.6.1 UAE
9.6.2 Saudi Arabia
9.6.3 Qatar
9.6.4 Iran
9.6.5 South Africa
9.6.6 Rest of Middle East & Africa

10 Key Developments

11 Company Profiling
11.1 Butterscotch Shenanigans
11.1.1 Business Overview
11.1.2 Product/Service Offering
11.1.3 Financial Overview
11.1.4 SWOT Analysis
11.1.5 Key Activities
11.2 Gameloft
11.3 TaleWorlds Entertainment
11.4 Ludosity
11.5 Refinery Productions
11.6 Ninja Kiwi
11.7 Nival Interactive Inc.
11.8 Ironhide Game Studio

 

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