世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

音楽出版市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年2031年)

音楽出版市場規模、シェア、動向、産業分析、予測(2025年2031年)


Music Publishing Market Size, Share, Trends, Industry Analysis, and Forecast (2025 2031)

音楽出版市場規模 世界の音楽出版市場規模は、2025年に72.9億ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は7.0%で、2031年には109.4億ドルに達すると予測されている。 音楽出版市場の概要 音楽出版とは、音楽... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Diligence Insights LLP
ディリジェンスインサイト
2025年5月31日 US$2,899
シングルユーザライセンス(PDF)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
3営業日程度 121 英語

英語原文をAIを使って翻訳しています。


 

サマリー

音楽出版市場規模
世界の音楽出版市場規模は、2025年に72.9億ドルと評価され、予測期間中の年平均成長率は7.0%で、2031年には109.4億ドルに達すると予測されている。

音楽出版市場の概要
音楽出版とは、音楽作品の管理と収益化を意味し、プロモーション、流通、ライセンス供与、印税徴収などの活動を包含する。この分野は、楽曲が演奏されたり、ストリーミングされたり、さまざまなメディアで使用されたりするたびに、作詞家や作曲家がその創作物に対して適切な報酬を受け取れるようにするために重要な役割を果たしている。
企業は、販売やストリーミングによる機械使用料、ライブ演奏や放送による演奏使用料、映画やコマーシャル、ビデオゲームへの楽曲提供によるシンクロ使用料など、幅広い収益源を得ることができ、音楽出版から利益を得ることができます。さらに音楽出版社は、契約交渉、様々なメディアへの楽曲プロモーション、国際的なライセンス契約の促進など、アーティストの知名度と収益機会を大幅に向上させる貴重なサービスを提供することも多い。デジタルストリーミングが音楽業界を席巻し続ける中、音楽出版社の役割は、複雑な著作権法を巧みに操り、進化し続ける市場においてクリエイターに正当な報酬が支払われるようにするために、ますます不可欠なものとなっています。

音楽出版市場のダイナミクス
音楽出版市場は、デジタルストリーミングサービスの成長、世界的な音楽消費、新たな収益源の出現により、今後大きな成長が見込まれる。しかし、著作権侵害や海賊行為、複雑な国際著作権法、大手プレイヤーの統合などが市場の成長を抑制している。

さらに、新興市場への進出、音楽ディスカバリーにおけるaiの統合、ライブイベントやパフォーマンスの増加が、音楽出版市場を推進する主要なトレンドとなっている。

デジタルストリーミングサービスの成長が音楽出版市場を牽引
デジタル・ストリーミング・サービスの成長は、様々な企業やイニシアティブに代表されるように、音楽出版市場に大きな影響を与えている。
- 2023年、世界の音楽出版収入は101億ドルに達し、前年比12%増となったが、これは主にSpotifyやApple Musicのようなプラットフォームが原動力となっており、出版社にとって主要な収益源となっている。
- 2018年10月11日に制定された「音楽近代化法」は、機械的ライセンス権を管理する非営利団体を設立することで、ストリーミング経済における公正な報酬の枠組みを確立し、ストリーミングサービスに法的確実性を提供し、音楽出版社の収益分配を改善した。
さらに、音楽出版社はTikTokやMetaのようなプラットフォームとの非DSP(デジタルサービスプロバイダー)契約交渉に成功し、従来の契約と比較してより高いロイヤリティシェアを得ている。サブスクリプション数の急速な伸びは、この傾向をさらに際立たせている;
- スポティファイの有料会員数は2024年までに2億3,600万人を超え、ストリーミング・プラットフォームの収益の約70%が権利者に配分され、音楽出版社や作詞作曲家の収入を押し上げている。
さらに、インドネシアの2021年規則第56号のような政府のイニシアチブは、音楽を再生またはストリーミングするすべての商業施設が適切な著作権ライセンスを取得することを義務付けており、権利者への公正な報酬を確保し、音楽出版市場全体の構造を支えている。これらの動きを総合すると、デジタルストリーミングサービスが音楽出版の状況をどのように再構築し、クリエイターとパブリッシャー双方に利益をもたらす法的枠組みを育成しながら、収益の成長を促進しているかが浮き彫りになる。

タイプ別では、デジタルセグメントが音楽出版市場の最大セグメントと予測
デジタルは、音楽出版市場において最大のセグメントであり、デジタルストリーミングサービスの普及を主因とするいくつかの相互関連要因によって牽引されている。2023年、世界の音楽出版市場は約68億ドルと評価され、2032年には約137億ドルに達し、2024年以降は年平均成長率(CAGR)7.8%で成長すると予測されている。この成長は、市場シェア30.5%を占めるSpotifyのようなプラットフォームが牽引し、音楽業界全体の収益の84%以上をストリーミングが占めるようになったことが大きな要因である。こうしたプラットフォームを通じた音楽消費の増加は、リスナーのアクセスを簡素化すると同時に、ストリーミングサービスから直接出版社に支払われる印税の徴収額を増加させ、レコード会社のような仲介業者を不要にした。さらに、インドの著作権改正法のような政府のイニシアチブは、著作権保護を強化し、クリエイターへの公正な報酬を確保することを目的としており、それによってデジタル音楽が活動する法的枠組みが強化されている。ビデオゲームや映画のシンクロライセンシングのような新たな収益源の出現は、音楽出版社がデジタルプラットフォームによってもたらされる多様な機会を活用することで、この需要をさらに促進している。さらに、データ分析の技術的進歩は、より効率的なロイヤリティの追跡と分配を可能にし、出版社がカタログを効果的に収益化することを容易にしている。これらの要因を総合すると、デジタル環境の中で音楽出版サービスの需要が堅調に伸びている理由がわかる。

地域別では、北米が市場収益の最大シェアを占める
北米が音楽出版市場で最大のシェアを占めているが、これは堅牢なデジタルインフラ、重要な業界プレーヤー、政府の支援策が組み合わさっていることが要因である。米国は、ソニー・ミュージック・パブリッシング、ユニバーサル・ミュージック・グループ、ワーナー・ミュージック・グループといった大手出版企業が集中し、従来型とデジタル型の両方の市場を支配しているため、この市場をリードしている。
- 2021年1月に施行された音楽近代化法も、ライセンシングプロセスを合理化し、デジタル時代におけるクリエイターへの公正な報酬を確保することで、市場の魅力を高める上で重要な役割を果たしている。
さらに、音楽出版社とデジタル・プラットフォーム間のパートナーシップは、収益の機会を拡大してきた;
- 例えば、2021年7月、TikTokは全米音楽出版社協会(NMPA)とライセンス契約を締結し、月間アクティブユーザー数が1億人を超える米国の広範なユーザーベースに対して、音楽著作権へのアクセス拡大を可能にした。
さらに、映画、広告、ビデオゲームで音楽が使用されるシンクロナイズド・ライセンシングによる新たな収益源の台頭は、パブリッシング・サービスに対するさらなる需要を生み出している。このようなダイナミックな環境は、北米が音楽パブリッシングの重要な拠点であり続け、イノベーション、コラボレーション、大きな経済的可能性を特徴としている理由を浮き彫りにしています。

主な対象者
- 音楽出版社
- ソングライターと作曲家
- レコーディング・アーティスト
- デジタル・ストリーミング・サービス
- 映画・テレビプロデューサー

本レポートに掲載されている主要プレイヤーのリストは以下の通り:
- ユニバーサル・ミュージック・グループ(UMG)
- ソニー・ミュージックエンタテインメント
- ワーナー・ミュージック・グループ
- コンコード・ミュージック・グループ
- BMGライツ・マネジメント
- コバルト・ミュージック・グループ
- ディズニー・ミュージック・グループ
- アトラス・ミュージック・パブリッシング
- ウィクセン・ミュージック・パブリッシング
- スーパー・カセット・インダストリーズ・プライベート・リミテッド

最近の動き
- 2024年9月、UMGはチューンド・グローバルとの新たなグローバル・ライセンシング契約におけるパートナーシップの拡大を発表し、クライアントはフィットネスやゲームなどの業界を横断する様々なプロジェクトにおいて、UMGの録音音楽カタログと技術的専門知識を利用できるようになった。
- 2024年11月、ソニーは2024年第3四半期の全世界における音楽著作権事業の売上高が前年同期比9.6%増の25億5,000万ドルになったと発表した。これには、前年同期比6.9%増の6億1220万ドルの音楽出版事業の売上が含まれる。
- 2024年8月、WMGは第3四半期決算を発表し、音楽出版事業がデジタルおよびパフォーマンス収入に牽引され、力強い成長を遂げたことを明らかにした。同四半期の音楽出版ストリーミング収入は7.9%増加した。

市場細分化:
本調査レポートでは、以下のセグメントについて、規模、シェア、予測を含む業界分析を詳細にカバーしている:

タイプ別市場
- パフォーマンス
- デジタル
- 同期
- メカニカル
- その他のタイプ

収益別市場
- ロイヤルティ
- 同期ライセンス
- サブスクリプション

用途別市場
- 商業
- 一般的な利益

エンドユーザー別市場
- レコードレーベル
- アーティストおよびソングライター
- メディアおよびエンターテイメント企業

地域別市場
音楽出版市場レポートでは、市場の主要な地域と国についても分析しています。対象となる地域と国は以下の通りです:
- 北米(米国、カナダ、メキシコ)、市場予測、機会分析
- ヨーロッパ(ドイツ、フランス、イギリス、イタリア、スペイン、その他のヨーロッパ諸国):市場予測、予測、機会分析
- アジア太平洋地域(中国, 日本, インド, 韓国, オーストラリア, ニュージーランド, その他アジア太平洋地域)の市場予測, 予測, 機会分析
- 南米(ブラジル, アルゼンチン, チリ, 南米のその他地域)の市場予測、見通し、機会分析
- 中東&アフリカ(UAE, サウジアラビア, カタール, イラン, 南アフリカ, 中東&アフリカのその他地域)の市場予測、予測、機会分析

本レポートでは、以下の側面に関する洞察を提供しています:
- 主要な市場動向、市場を牽引、抑制、脅かし、機会を提供する要因の分析
- 市場の様々なセグメントとサブセグメントを特定することによる市場構造の分析。
- 北米、ヨーロッパ、アジア太平洋、南米、中東・アフリカ市場の収益予測の把握。
- 市場の高成長セグメント/収益ポケットの特定による機会分析。
- 市場における主要プレイヤーのプロファイルを理解し、そのビジネス戦略を分析する。
- 市場におけるジョイントベンチャー、提携、M&A、新製品発表などの競合の動向を理解する。


ページTOPに戻る


目次

1 市場紹介
1.1 市場の定義
1.2 調査範囲とセグメンテーション
1.3 ステークホルダー
1.4 略語一覧

2 エグゼクティブサマリー

3 調査方法
3.1 データの特定
3.2 データ分析
3.3 検証
3.4 データソース
3.5 前提条件

4 市場ダイナミクス
4.1 市場促進要因
4.2 市場の抑制要因
4.3 市場機会
4.4 市場の課題

5 ポーターのファイブフォース分析
5.1 サプライヤーの交渉力
5.2 買い手の交渉力
5.3 新規参入の脅威
5.4 代替品の脅威
5.5 市場における競合関係

6 音楽出版の世界市場:タイプ別
6.1 概要
6.2 パフォーマンス
6.3 デジタル
6.4 同期
6.5 メカニカル
6.6 その他のタイプ

7 世界の音楽出版市場:売上高別
7.1 概要
7.2 ロイヤルティ
7.3 同期ライセンス
7.4 サブスクリプション

8 世界の音楽出版市場:用途別
8.1 概要
8.2 商業
8.3 共通の利益

9 音楽出版の世界市場:エンドユーザー別
9.1 概要
9.2 レコード会社
9.3 アーティストとソングライター
9.4 メディアおよびエンターテインメント企業

10 音楽出版の世界市場:地域別
10.1 概要
10.2 北米
10.2.1 米国
10.2.2 カナダ
10.2.3 メキシコ
10.3 ヨーロッパ
10.3.1 ドイツ
10.3.2 フランス
10.3.3 イギリス
10.3.4 イタリア
10.3.5 スペイン
10.3.6 その他のヨーロッパ
10.4 アジア太平洋
10.4.1 中国
10.4.2 日本
10.4.3 インド
10.4.4 韓国
10.4.5 オーストラリア
10.4.6 ニュージーランド
10.4.7 その他のアジア太平洋地域
10.5 南米
10.5.1 ブラジル
10.5.2 アルゼンチン
10.5.3 チリ
10.5.4 その他の南米地域
10.6 中東・アフリカ
10.6.1 アラブ首長国連邦
10.6.2 サウジアラビア
10.6.3 カタール
10.6.4 イラン
10.6.5 南アフリカ
10.6.6 その他の中東・アフリカ

11 主要開発

12 会社プロファイル
12.1 ユニバーサル ミュージック グループ(UMG)
12.1.1 事業概要
12.1.2 製品/サービスの提供
12.1.3 財務概要
12.1.4 SWOT分析
12.1.5 主要な活動
12.2 ソニー・ミュージックエンタテインメント
12.3 ワーナー・ミュージック・グループ
12.4 コンコード・ミュージック・グループ
12.5 BMGライツ・マネジメント
12.6 コバルト・ミュージック・グループ
12.7 ディズニー・ミュージック・グループ
12.8 アトラス・ミュージック・パブリッシング
12.9 ウィクセン・ミュージック・パブリッシング
12.10 スーパー・カセット・インダストリーズ・プライベート・リミテッド

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Music Publishing Market Size
The global music publishingmarket size was valued at $7.29 billion in 2025 and is projected to reach $10.94 billion by 2031, growing at a CAGR of 7.0% during the forecast period.

Music Publishing Market Overview
Music publishing refers to the management and monetization of musical works, encompassing activities such as promotion, distribution, licensing, and royalty collection. This sector plays a crucial role in ensuring that songwriters and composers receive proper compensation for their creations whenever their music is performed, streamed, or used in various media.
Companies can benefit from music publishing by gaining access to a wide array of revenue streams, including mechanical royalties from sales and streaming, performance royalties from live performances and broadcasts, and synchronization fees from licensing music for films, commercials, and video games. Additionally, music publishers often provide valuable services such as negotiating contracts, promoting songs to various media outlets, and facilitating international licensing agreements, which can significantly enhance an artist’s visibility and revenue opportunities. As digital streaming continues to dominate the music landscape, the role of music publishers becomes increasingly vital in navigating the complexities of copyright laws and ensuring that creators are fairly compensated in an evolving market.

Music Publishing Market Dynamics
The music publishingmarket is expected to witness significant growth in the future due to the growth of digital streaming services, global music consumption, and emergence of new revenue streams. However, the copyright infringement and piracy, complex international copyright laws, and consolidation of major players are restraining the growth of the market.

Furthermore, expansion into emerging markets, integration of ai in music discovery, and increased live events and performances are the key trends propelling the music publishingmarket.

Growth of Digital Streaming Services is Driving the Music Publishing Market
The growth of digital streaming services is significantly impacting the music publishingmarket, exemplified by various companies and initiatives.
• In 2023, global music publishing revenues reached $10.1 billion, reflecting a 12% increase from the previous year, largely driven by platforms like Spotify and Apple Music, which have become primary revenue sources for publishers.
• The enactment of the Music Modernization Act on October 11, 2018, established a framework for fair compensation in the streaming economy by creating a non-profit organization to manage mechanical licensing rights, providing legal certainty for streaming services and improving revenue distribution for music publishers.
Additionally, music publishers have successfully negotiated non-DSP (Digital Service Provider) deals with platforms like TikTok and Meta, yielding higher royalty shares compared to traditional agreements. The rapid growth in subscription numbers further underscores this trend;
• Spotify reached over 236 million paid subscribers by 2024, with approximately 70% of streaming platform revenues allocated to rights holders, boosting income for music publishers and songwriters alike.
Furthermore, government initiatives such as Indonesia's Regulation Number 56 of 2021 mandate that all commercial venues playing or streaming music obtain appropriate copyright licenses, ensuring fair compensation for rights holders and supporting the overall structure of the music publishing market. These developments collectively highlight how digital streaming services are reshaping the landscape of music publishing, driving revenue growth while fostering legal frameworks that benefit creators and publishers alike.

By Type, the Digital Segment is projected to be the Largest Segment in the Music Publishing Market
Digital is the largest segment in the music publishingmarket, driven by several interrelated factors, primarily driven by the proliferation of digital streaming services. In 2023, the global music publishing market was valued at approximately $6.8 billion and is projected to reach around $13.7 billion by 2032, growing at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.8% from 2024 onward. This growth is largely attributed to the fact that streaming now accounts for over 84% of total music industry revenue, with platforms like Spotify, which holds a 30.5% market share, leading the charge. The rise in music consumption through these platforms has simplified access for listeners while simultaneously increasing royalty collections for publishers directly from streaming services, eliminating the need for intermediaries like record labels. Additionally, government initiatives such as India's Copyright Amendment Act aim to strengthen copyright protections and ensure fair compensation for creators, thereby enhancing the legal framework within which digital music operates. The emergence of new revenue streams, such as synchronization licensing for video games and films, further fuels this demand as music publishers capitalize on diverse opportunities presented by digital platforms. Moreover, technological advancements in data analytics enable more efficient tracking and distribution of royalties, making it easier for publishers to monetize their catalogs effectively. Collectively, these factors illustrate why there is a robust and growing demand for music publishing services in the digital landscape.

By Geography, North America Holds the Largest Share in the Market Revenue
North America holds the largest share of the music publishingmarket, driven by a combination of robust digital infrastructure, significant industry players, and supportive government initiatives. The United States leads this market due to its concentration of major publishing companies such as Sony Music Publishing, Universal Music Group, and Warner Music Group, which dominate both traditional and digital landscapes.
• The implementation of the Music Modernization Act in January 2021 has also played a crucial role in enhancing the market's appeal by streamlining licensing processes and ensuring fair compensation for creators in the digital age.
Additionally, partnerships between music publishers and digital platforms have expanded revenue opportunities;
• For instance, in July 2021, TikTok signed a licensing agreement with the National Music Publishers Association (NMPA), allowing for greater access to music rights for its extensive user base in the U.S., which exceeds 100 million monthly active users.
Furthermore, the rise of new revenue streams from synchronization licensing—where music is used in films, advertisements, and video games—has created additional demand for publishing services. This dynamic environment underscores why North America remains a critical hub for music publishing, characterized by innovation, collaboration, and significant economic potential.

Key Target Audience:
• Music Publishers
• Songwriters and Composers
• Recording Artists
• Digital Streaming Services
• Film and Television Producers

List of the Key Players Profiled in the Report Includes:
• Universal Music Group (UMG)
• Sony Music Entertainment
• Warner Music Group
• Concord Music Group
• BMG Rights Management
• Kobalt Music Group
• Disney Music Group
• Atlas Music Publishing
• Wixen Music Publishing.
• Super Cassettes Industries Private Ltd.

Recent Developments:
• In September 2024, UMG announced an expanded partnership with Tuned Global in a new global licensing agreement, enabling clients to access UMG's catalogue of recorded music and technological expertise for various projects across industries like fitness and gaming.
• In November 2024, Sony reported that its global music rights operation generated $2.55 billion in Q3 2024, marking a 9.6% increase year-on-year. This includes $612.2 million from its music publishing operation, which grew by 6.9% compared to the previous year.
• In August 2024, WMG announced its fiscal Q3 results, highlighting strong growth in music publishing driven by digital and performance revenue. The company reported a 7.9% increase in music publishing streaming revenue during this quarter.

Market Segmentation:
The research report includes in-depth coverage of the industry analysis with size, share, and forecast for the below segments:

Market by, Type:
• Performance
• Digital
• Synchronization
• Mechanical
• Other Types

Market by, Revenue:
• Royalties
• Sync Licensing
• Subscriptions

Market by, Application:
• Commercial
• Common Weal

Market by, End-Users:
• Record Labels
• Artists and Songwriters
• Media and Entertainment Companies

Market by, Geography:
The music publishingmarket report also analyzes the major geographic regions and countries of the market. The regions and countries covered in the study include:
• North America (The United States, Canada, Mexico), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Europe (Germany, France, UK, Italy, Spain, Rest of Europe), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Australia, New Zealand, Rest of Asia Pacific), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• South America (Brazil, Argentina, Chile, Rest of South America), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis
• Middle East & Africa (UAE, Saudi Arabia, Qatar, Iran, South Africa, Rest of Middle East & Africa), Market Estimates, Forecast & Opportunity Analysis

The report offers insights into the following aspects:
• Analysis of major market trends, factors driving, restraining, threatening, and providing opportunities for the market.
• Analysis of the market structure by identifying various segments and sub-segments of the market.
• Understand the revenue forecast of the market for North America, Europe, Asia-Pacific, South America, and Middle East & Africa.
• Analysis of opportunities by identification of high-growth segments/revenue pockets in the market.
• Understand major player profiles in the market and analyze their business strategies.
• Understand competitive developments such as joint ventures, alliances, mergers and acquisitions, and new product launches in the market.



ページTOPに戻る


Table of Contents

1 Market Introduction
1.1 Market Definition
1.2 Research Scope and Segmentation
1.3 Stakeholders
1.4 List of Abbreviations

2 Executive Summary

3 Research Methodology
3.1 Identification of Data
3.2 Data Analysis
3.3 Verification
3.4 Data Sources
3.5 Assumptions

4 Market Dynamics
4.1 Market Drivers
4.2 Market Restraints
4.3 Market Opportunities
4.4 Market Challenges

5 Porter's Five Force Analysis
5.1 Bargaining Power of Suppliers
5.2 Bargaining Power of Buyers
5.3 Threat of New Entrants
5.4 Threat of Substitutes
5.5 Competitive Rivalry in the Market

6 Global Music Publishing Market by, Type
6.1 Overview
6.2 Performance
6.3 Digital
6.4 Synchronization
6.5 Mechanical
6.6 Other Types

7 Global Music Publishing Market by, Revenue
7.1 Overview
7.2 Royalties
7.3 Sync Licensing
7.4 Subscriptions

8 Global Music Publishing Market by, Application
8.1 Overview
8.2 Commercial
8.3 Common Weal

9 Global Music Publishing Market by, End-Users
9.1 Overview
9.2 Record Labels
9.3 Artists and Songwriters
9.4 Media and Entertainment Companies

10 Global Music Publishing Market by, Geography
10.1 Overview
10.2 North America
10.2.1 US
10.2.2 Canada
10.2.3 Mexico
10.3 Europe
10.3.1 Germany
10.3.2 France
10.3.3 UK
10.3.4 Italy
10.3.5 Spain
10.3.6 Rest of Europe
10.4 Asia Pacific
10.4.1 China
10.4.2 Japan
10.4.3 India
10.4.4 South Korea
10.4.5 Australia
10.4.6 New Zealand
10.4.7 Rest of Asia Pacific
10.5 South America
10.5.1 Brazil
10.5.2 Argentina
10.5.3 Chile
10.5.4 Rest of South America
10.6 Middle East & Africa
10.6.1 UAE
10.6.2 Saudi Arabia
10.6.3 Qatar
10.6.4 Iran
10.6.5 South Africa
10.6.6 Rest of Middle East & Africa

11 Key Developments

12 Company Profiling
12.1 Universal Music Group (UMG)
12.1.1 Business Overview
12.1.2 Product/Service Offering
12.1.3 Financial Overview
12.1.4 SWOT Analysis
12.1.5 Key Activities
12.2 Sony Music Entertainment
12.3 Warner Music Group
12.4 Concord Music Group
12.5 BMG Rights Management
12.6 Kobalt Music Group
12.7 Disney Music Group
12.8 Atlas Music Publishing
12.9 Wixen Music Publishing.
12.10 Super Cassettes Industries Private Ltd.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります


よくあるご質問


Diligence Insights LLP社はどのような調査会社ですか?


エレクトロニクスと半導体、自動車、情報技術と通信、化学と材料に特に焦点を当て、世界中および主要地域にわたって幅広い市場調査レポートを発行しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/07/09 10:26

147.89 円

173.71 円

203.56 円

ページTOPに戻る