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2035年までのスマートホーム市場:製品タイプ別, プロトコルタイプ別, アプリケーションタイプ別, ソフトウェア&サービスタイプ別, エンドユーザータイプ別, 販売チャネルタイプ別, 主要地域別:2035年まで産業動向と世界予測

2035年までのスマートホーム市場:製品タイプ別, プロトコルタイプ別, アプリケーションタイプ別, ソフトウェア&サービスタイプ別, エンドユーザータイプ別, 販売チャネルタイプ別, 主要地域別:2035年まで産業動向と世界予測


Smart Home Market, Till 2035: Distribution by Type of Products, Type of Protocol, Type of Application, Type of Software & Services, Type of End User, Type of Sales Channel, Key Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts

スマートホーム市場の概要 Roots Analysisによると、スマートホームの世界市場規模は、2035年までの予測期間中にCAGR 20.47%で、現在の1,333億米ドルから2035年までに1兆336億8,000万米ドルに成長すると予測され... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
ルーツアナリシス
2025年4月25日 US$3,499
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サマリー

スマートホーム市場の概要
Roots Analysisによると、スマートホームの世界市場規模は、2035年までの予測期間中にCAGR 20.47%で、現在の1,333億米ドルから2035年までに1兆336億8,000万米ドルに成長すると予測されている。

スマートホーム市場の機会は、以下のセグメントに分布している:
製品タイプ
- エンターテインメント・デバイス
- スマート・ディスプレイ/テレビ
- サウンドバー/スピーカー
- ストリーミング・デバイス
- 家電製品
- スマート掃除機
- スマート洗濯機
- スマート給湯器
- ホームヘルスケア
- 空調
- センサー
- スマート・サーモスタット
- スマートベント
- その他
- 照明制御
- 調光器
- 占有センサー
- リレー&スイッチ
- スマートライト
- その他の製品
- セキュリティ&アクセスコントロール
- 遠隔監視ソフトウェア&サービス
- セキュリティカメラ
- スマートロック
- ビデオ・ドアホン
- その他
- スマートキッチン家電
- クッキングヒーター
- 食器洗い乾燥機
- 電子レンジ/オーブン
- 冷蔵庫
- スマート家具
- その他のデバイス

プロトコルの種類
- ハイブリッド
- C-BUS
- インステオン
- 無線プロトコル
- ブルートゥース
- EnOcean(エンオーシャン
- スレッド
- Wi-Fi
- ZigBee
- Zウェーブ
- その他
- 有線プロトコル
- BACnet
- DALI
- イーサネット
- KNX
- LONWoks
- ModBus
- UPB
- X10

アプリケーションの種類
- 新築
- レトロフィット

ソフトウェアとサービスの種類
- ビヘイビア
- プロアクティブ

エンドユーザー
- 住宅エンドユーザー
- ミッドレンジ・アパートメント/住宅
- アシスト住宅
- 低エネルギー住宅
- 商業エンドユーザー
- スマート病院
- スマートホテル
- その他の商業ビル

販売チャネル
- 直接
- 間接販売

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

スマートホーム市場:成長とトレンド
スマートホームとは、インターネットに接続されたスマートデバイスや家電製品を設置することで、利便性、安全性、効率性を提供し、スマートフォンやタブレット、音声インターフェースを介した遠隔操作を可能にする現代的な住居のことである。スマートホーム製品には、スマート照明、セキュリティーシステム、カメラ、サーモスタット、エンターテインメントシステム、キッチン家電など、さまざまなデバイスが含まれ、スマートホームで最も支持されているアイテムのひとつである。スマートホーム技術の目的は、接続されたデバイスを使用して、どこからでも利便性、セキュリティ、家庭全体の管理を強化することであり、その結果、スマートシティの概念に大きく貢献する。

先端技術の普及に伴い、人工知能やモノのインターネット(IoT)の出現がスマートホーム製品の需要増加をもたらし、スマートホームデバイスの人気は高まり続けている。さらに、スマートフォンユーザーの増加と5Gインターネット技術の組み合わせが、IoT家電の受容に重要な役割を果たしている。音声コマンドによるタスク自動化を促進するグーグル・アシスタントやアレクサのようなデジタルアシスタントとAIや機械学習の統合は、より強化された便利なユーザー体験を提供している。特に2024年8月には、アップルがSiriをホームロボットに置き換え、ユーザーによりパーソナライズされた体験を提供する意向を明らかにした。ホームオートメーションに加えて、スマートオフィス市場は、主に商業環境におけるIoT技術家電の普及によって影響を受けている。

さらに、利便性に対する意識の高まりが、快適性、効率性、セキュリティ、生活全体の質の向上をもたらすスマートホームの採用を促進している。さらに、革新的な製品の利点とアクセシビリティに対する意識の高まり、IoT技術採用の増加、セキュリティへの関心の高まりは、予測期間中の市場の潜在的成長を促進すると予想される重要な要因の一部である。



スマートホーム市場:主要セグメント

製品タイプ別市場シェア
スマートホームの世界市場は、製品のタイプ別に、エンターテインメント機器(スマートディスプレイ/テレビ、サウンドバー&スピーカー、ストリーミング機器)、家電製品(スマート掃除機、スマート洗濯機、スマート給湯器)、ホームヘルスケア、HVAC(センサー、スマートサーモスタット、換気口など)、照明制御(調光器、照明制御(調光器、照度センサー、リレー&スイッチ、スマートライト、その他)、セキュリティ&アクセス制御(遠隔監視ソフトウェア&サービス、セキュリティカメラ、スマートロック、テレビドアホン、その他)、スマート家具、スマートキッチン家電(調理台、食器洗い機、電子レンジ/オーブン、冷蔵庫)、その他機器。

当社の推定によると、現在、エンターテインメント機器分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、スマートディスプレイ/テレビ、サウンドバー、ストリーミングデバイスの需要が伸びているためである。デジタル化の進展とIoT技術の統合の進展により、スマート・エンターテインメント・デバイスの採用が急増している。さらに、エンターテインメント・ソフトウェアやデバイスに対する消費者支出の増加が、このセグメントの成長をさらに後押ししている。しかし、セキュリティおよびアクセス制御分野は、予測期間中に最も高いCAGRを経験すると予測されている。

プロトコルタイプ別市場シェア
プロトコルの種類によって、スマートホーム市場はハイブリッド(C-BUS、Insteon)、無線プロトコル(Bluetooth、EnOcean BACnet、DALI、Ethernet、KNX、LonWorks、Modbus、UPB、X10)、有線プロトコルに区分される。当社の推計によると、現在、無線プロトコルが市場の大半を占めている。これは、Wi-Fi、ZigBee、モバイル接続用のBluetoothなど、ワイヤレスで接続する機器の需要が増加しているためと考えられる。

アプリケーションタイプ別市場シェア
アプリケーションのタイプに基づき、スマートホーム市場は新築と改修に区分される。当社の推定によると、現在、新築分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、新規プロジェクトにおけるスマートデバイスの統合が簡単であることと、世界的に住宅数が増加していることに起因している。通常、新築プロジェクトでは、設置に伴う物流が簡単なため、多数のスマートホーム製品が統合される。しかし、改修分野は予測期間中により高いCAGRで成長すると予測されている。

ソフトウェアの種類とサービスの種類別市場シェア
ソフトウェアの種類とサービスの種類に基づいて、スマートホーム市場は行動型と予防型に区分される。当社の予測によると、現在、プロアクティブソフトウェアセグメントが市場の大半のシェアを占めている。

人工知能と機械学習を活用したプロアクティブ・ソフトウェアは、ユーザーのニーズや好みを予測し、必要に応じてスケジューリングや調整を行うことができる。例えば、スマート照明システムは、時間帯やユーザーの習慣に基づいて照明を自動的に変更することができる。さらに、このソフトウェアは、スマートホームデバイス向けにカスタマイズされた機能を提供し、行動的な対応と比較してより高いデータ転送速度を可能にする。その結果、この分野は予測期間を通じて大幅な成長が見込まれる。

エンドユーザー別市場シェア
エンドユーザーのタイプに基づき、スマートホーム市場は住宅エンドユーザー(高級住宅、中級アパート/住宅、介護付き住宅、低エネルギー住宅)、商業エンドユーザー(スマートホテル、スマート病院)、その他の商業ビルに区分される。当社の推定によると、現在、商業エンドユーザー分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、利便性、セキュリティ、安全性を確保するために、人間のニーズに合わせて設計された監視カメラ、警報システム、スマートロック、照明などの高度な機能が必要とされることが多いスマートホテルや病院などの施設で、スマートホーム技術が広く使用されていることに起因している。さらに、これらのスマートデバイスは、スマートフォン、タブレット、リモコンなどの接続されたガジェットを使用して遠隔管理することができ、エネルギー効率を促進する。

しかし、予測期間中、住宅ユーザー・セグメントのCAGRが最も高くなると予測されている。

販売チャネル別市場シェア
販売チャネルのタイプに基づき、スマートホーム市場は直接販売と間接販売に区分される。当社の推計によると、現在、間接販売チャネルが市場の大半のシェアを占めている。しかし、直接販売チャネル、すなわち実店舗のセグメントは予測期間中に最も高いCAGRを経験すると予測されている。

地域別市場シェア
スマートホーム市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推計によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、スマートホームの数の増加とエネルギー効率の高いスマートホーム技術に対する需要の高まり、さらにこの地域に数多くのハイテク企業が存在することに起因している。しかし、アジア市場は予測期間中に最も高いCAGRを経験すると予測されている。

スマートホーム市場参入企業
- ABB
- ADT
- アマゾン
- アップル
- ASSA ABLOY
- Control4
- クレストロン
- エマソン・エレクトリック
- エコビー
- ゼネラル・エレクトリック
- グーグル
- ハネウェル
- ジョンソンコントロールズ
- LG
- ルートロン
- ルグラン
- ロバート・ボッシュ
- サムスン電子
- シュナイダーエレクトリック
- シーメンス
- シンプリセーフ
- ソニー
- ウォザート・テクノロジー

スマートホーム市場:調査範囲
この調査レポートは、スマートホーム市場に関する以下のような考察を掲載しています:
- 市場規模と機会分析:A]製品の種類、[B]プロトコルの種類、[C]アプリケーションの種類、[D]ソフトウェア&サービスの種類、[E]エンドユーザーの種類、[F]販売チャネルの種類、[G]地域など、主要な市場セグメントに焦点を当てたスマートホーム市場の詳細な分析。
- 競合情勢:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造などの関連パラメータに基づいて、スマートホーム市場に従事する企業を包括的に分析。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先詳細、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]スマートホーム・ポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供する。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークにより、当該事業領域における強み、弱み、機会、脅威を浮き彫りにします。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析も提供します。

本レポートで答えている主な質問
- 現在、スマートホーム市場に参入している企業は何社あるか?
- この市場の主要企業はどこか?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競争状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 10%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート

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目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.回答された主な質問
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源

2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ

3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)

3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.2.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析

3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編

3.5.強固な品質管理
3.6.主な市場セグメント
3.7. 制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測

4.2.2.通貨カバー率
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響

4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略

4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響

4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響

4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略

4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段

4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ

4.2.9.戦争の影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争

4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略

4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.スマートホームの概要
6.2.1.スマートホームの種類
6.2.2.プロトコルの種類
6.2.3.アプリケーションの種類
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.食品安全性試験市場全体の展望
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.会社概要
8.1.各章の概要
8.2.1.ABB*.
8.2.1.1.会社概要
8.2.1.2.企業使命
8.2.1.3.フットプリント
8.2.1.4.経営陣
8.2.1.5.連絡先
8.2.1.6.財務実績
8.2.1.7.事業セグメント
8.2.1.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
8.2.1.9.MOAT分析
8.2.1.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。

8.2.2.ADT
8.2.3.アマゾン
8.2.4.アップル
8.2.5.クレストロンエレクトロニクス
8.2.6.グーグル
8.2.7.ハネウェル
8.2.8.ロバート・ボッシュ
8.2.9.サムスン電子
8.2.10.シュナイダーエレクトリック
8.2.11.シーメンス
8.2.12.ソニー

9.バリューチェーン分析

10.SWOT分析

11.世界のスマートホーム市場
11.1.各章の概要
11.2.主要前提条件と方法論
11.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
11.4.世界のスマートホーム市場、過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
11.5.多変量シナリオ分析
11.5.1.保守的シナリオ
11.5.2.楽観的シナリオ
11.6.主要市場セグメント

12.製品の種類に基づく市場機会
12.1.概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.収益シフト分析
12.4.市場の動き分析
12.5.普及-成長(P-G)マトリックス
12.6.エンターテインメント機器向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.1.スマートディスプレイ/テレビのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.2.サウンドバー/スピーカーのスマートホーム市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.6.3.ストリーミングデバイスのスマートホーム市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.7.家電向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.7.1.スマート掃除機のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.7.2.スマート洗濯機のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.7.3.スマート給湯器のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.8.在宅医療向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.9.HVAC向けスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.9.1.センサーのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.9.2.スマートサーモスタットのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.9.3 スマートベントのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.9.4.その他のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.10.照明制御向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.10.1.調光器のスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.10.2.照明点灯センサーのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.10.3.リレー・スイッチのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.10.4.スマートライトのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.10.5.その他の製品のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.11.セキュリティ・アクセスコントロールのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.11.1.遠隔監視ソフトウェア&サービスのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.11.2.セキュリティカメラのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.11.3.スマートロックのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.11.4.ビデオドアホンのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.11.5.その他のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.12.スマート家具向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.13.スマートキッチン家電のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.13.1.クックトップのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.13.2.食器洗い機のスマートホーム市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.13.3.電子レンジ/オーブンのスマートホーム市場:歴史推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.13.4.冷蔵庫のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.14.その他のデバイス向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
12.15.データの三角測量と検証

13.プロトコルの種類に基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主な仮定と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及率-成長率(P-G)マトリックス
13.6 ハイブリッド向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.6.1 C-BUS向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.6.2.Insteonのスマートホーム市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.ワイヤレスプロトコルのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.1.Bluetoothのスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.2.EnOceanのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.3.スレッドのスマートホーム市場歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.4. Wi-Fiのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.5.ZigBeeのスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.6.Z波のスマートホーム市場:過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.7.7.その他のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.有線プロトコルのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.1.BACnetのスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.2.DALIのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.3.その他のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.4.イーサネット向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.5.KNXのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.6.LONWoksのスマートホーム市場:歴史的推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.7.ModBusのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.8.UPBのスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
13.8.9.X10のスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)

13.9.データの三角測量と検証

14.アプリケーションの種類に基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.新築向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.7.改修向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
14.8.データの三角測量と検証


15.ソフトウェアとサービスの種類に基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.行動のスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.7.プロアクティブ向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
15.8.データの三角測量と検証

16.エンドユーザーに基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.住宅エンドユーザー向けスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.6.1.アシストホーム向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.6.2.低エネルギー住宅向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)

16.7.ミッドレンジアパート/住宅向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.商業エンドユーザー向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.1 スマート病院向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.2.スマートホテル向けスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.7.3 その他の商業ビル向けスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
16.8.データの三角測量と検証

17.販売チャネルの種類に基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.ダイレクト向けスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.7.スマートホームの間接市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
17.8.データの三角測量と検証

18.北米におけるスマートホームの市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.北米のスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.6.1.米国のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.6.2.カナダのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.6.3.メキシコのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.6.4.その他の北米諸国のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.7.データの三角測量と検証

19.欧州におけるスマートホームの市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.欧州のスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.1.オーストリアのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.2.ベルギーのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.3.デンマークのスマートホーム市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.4.フランスのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.5.ドイツのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.6.アイルランドのスマートホーム市場アイルランドのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.7.イタリアのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.8.オランダのスマートホーム市場過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.9.ノルウェーのスマートホーム市場過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.10.ロシアのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.11.スペインのスマートホーム市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.12.スウェーデンのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.13.スウェーデンのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.14.スイスのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.15.イギリスのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.6.16.その他の欧州諸国のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.データの三角測量と検証

20.アジアにおけるスマートホームの市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.アジアのスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.1.中国のスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.2.インドのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.3.日本のスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.4.シンガポールのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.5.韓国のスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.6.6.その他のアジア諸国のスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.データの三角測量と検証

21.中東・北アフリカ(メナ)におけるスマートホームの市場機会
21.1.各章の概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.中東・北アフリカ(MENA)のスマートホーム市場:過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.エジプトのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(205年まで)
21.6.2.イランのスマートホーム市場過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.イラクのスマートホーム市場イラクの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.イスラエルのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.5.クウェートのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.6.サウジアラビアのスマートホーム市場サウジアラビアの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.6.8.その他のMENA諸国のスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.ラテンアメリカにおけるスマートホームの市場機会
22.2.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.ラテンアメリカのスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.アルゼンチンのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.ブラジルのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.チリのスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.コロンビアのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.ベネズエラのスマートホーム市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.その他の中南米諸国のスマートホーム市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.その他の地域におけるスマートホームの市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.その他の地域のスマートホーム市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.オーストラリアのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.2.ニュージーランドのスマートホーム市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.その他の国のスマートホーム市場
23.7.データの三角測量と検証

24.集計データ
25.企業・団体リスト
26.カスタマイズの機会
27.ルーツサブスクリプションサービス
28.著者詳細

 

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Summary

Smart Home Market Overview
As per Roots Analysis, the global smart home market size is estimated to grow from USD 133.3 billion in the current year to USD 1,033.68 billion by 2035, at a CAGR of 20.47% during the forecast period, till 2035.

The opportunity for smart home market has been distributed across the following segments:
Type of Product
- Entertainment Devices
- Smart Display / TV
- Sound Bars & Speakers
- Streaming Devices
- Home Appliances
- Smart Vacuum Cleaners
- Smart Washing Machines
- Smart Water Heater
- Home Healthcare
- HVAC
- Sensors
- Smart Thermostats
- Smart Vents
- Others
- Lighting control
- Dimmers
- Occupancy Sensors
- Relays & Switches
- Smart Lights
- Other Products
- Security & Access Controls
- Remote Monitoring Software & Services
- Security Cameras
- Smart Locks
- Video Door Phones
- Others
- Smart Kitchen Appliances
- Cooktops
- Dishwasher
- Microwave / Ovens
- Refrigerators
- Smart Furniture
- Other Devices

Type of Protocols
- Hybrid
- C-BUS
- Insteon
- Wireless Protocols
- Bluetooth
- EnOcean
- Thread
- Wi-Fi
- ZigBee
- Z Wave
- Others
- Wired Protocols
- BACnet
- DALI
- Ethernet
- KNX
- LONWoks
- ModBus
- UPB
- X10

Type of Application
- New Constructions
- Retrofit

Type of Software & Services
- Behavioral
- Proactive

Type of End User
- Residential End-User
- Mid-Range Apartments / Homes
- Assisted Homes
- Low Energy Homes
- Commercial End-Users
- Smart Hospitals
- Smart Hotels
- Other Commercial Buildings

Type of Sales Channel
- Direct
- Indirect

Geographical Regions
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

SMART HOME MARKET: GROWTH AND TRENDS
Smart homes are contemporary dwellings that offer convenience, security, and efficiency through the installation of internet-connected smart devices and appliances, enabling remote control via smartphones, tablets, and voice-activated interfaces. The range of smart home products includes various devices, such as smart lighting, security systems, cameras, thermostats, entertainment systems, and kitchen appliances, which are among the most favored smart home items. The aim of smart home technology is to enhance convenience, security, and overall home management from any location using connected devices, thus making a substantial contribution to the concept of smart cities.

As advanced technology becomes more prevalent, the popularity of smart home devices continues to rise, driven by the emergence of artificial intelligence and the Internet of Things (IoT), which has resulted in increased demand for smart home products. Further, the increasing number of smartphone users paired with 5G internet technology has played a key role in the acceptance of IoT household appliances. The integration of AI and machine learning with digital assistants like Google Assistant and Alexa, which facilitate task automation through voice commands, is offering an enhanced and more convenient user experience. Notably, in August 2024, Apple revealed its intention to replace Siri with a home robot to deliver a more personalized experience for users. In addition to home automation, the smart office market has been primarily influenced by the widespread use of IoT technology household appliances in commercial settings.

Moreover, the rising awareness for convenience is driving the adoption of smart homes, which provide improved comfort, efficiency, security, and overall quality of life. Moreover, the growing awareness of the benefits and accessibility of innovative products, the rise in IoT technology adoption, and heightened security concerns are some of the critical factors expected to drive the potential growth of the market during the forecast period.



SMART HOME MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Product
Based on the type of product, the global smart home market is segmented into entertainment devices (smart display / TV, sound bars & speakers, streaming devices), home appliances (smart vacuum cleaners, smart washing machines and smart water heater), home healthcare, HVAC (sensors, smart thermostats, vents and others) lighting control (dimmers, occupancy sensors, relays & switches, smart lights and other products) security & access controls (remote monitoring software & services, security cameras, smart locks, video door phones and others), smart furniture, smart kitchen appliances, (cooktops, dishwasher, microwave/ovens and refrigerators) and other devices.

According to our estimates, currently, entertainment device segment captured the majority share of the market. This can be attributed to the growing demand for smart displays / TVs, sound bars, and streaming devices. The rise in digitalization and the increasing integration of IoT technology have led to a surge in the adoption of smart entertainment devices. Additionally, the increase in consumer expenditure on entertainment software and devices has further bolstered the growth of this segment. However, security and access control segment is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Protocol
Based on type of protocol, the smart home market is segmented into hybrid (C-BUS and Insteon), wireless protocol (Bluetooth, EnOcean BACnet, DALI, Ethernet, KNX, LonWorks, Modbus, UPB, and X10), and wired Protocols. According to our estimates, currently, wireless protocol captures the majority share of the market. This can be attributed to the increased demand for devices that connect wirelessly, like Wi-Fi, ZigBee, and Bluetooth for mobile connectivity.

Market Share by Type of Application
Based on type of application, the smart home market is segmented into new construction and retrofit. According to our estimates, currently, new construction segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the simplicity of integrating smart devices in new projects and the rising number of residential buildings worldwide. Typically, new construction undertakings integrate numerous smart home products because of the straightforward logistics involved in their installation. However, retrofitting segment is anticipated to grow at a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Software and Type of Services
Based on type of software and type of services, the smart home market is segmented into behavioral and proactive. According to our estimates, currently, proactive software segment captures the majority share of the market.

Utilizing artificial intelligence and machine learning, proactive software can anticipate user needs and preferences while assisting in scheduling and making adjustments as needed. For example, a smart lighting system is capable of automatically modifying the lighting based on the time of day and the habits of the user. Further, this software offers tailored functionality for smart home devices and enables higher data transfer rates compared to its behavioral counterpart. As a result, this segment is expected to experience substantial growth throughout the projected period.

Market Share by Type of End-User
Based on type of end-user, the smart home market is segmented into residential end-users (luxury homes, mid-range apartments / homes, assisted homes and low-energy homes), commercial end-users (smart hotels and smart hospitals), and other commercial buildings. According to our estimates, currently, commercial end users segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the widespread use of smart home technology in establishments like smart hotels and hospitals, which often necessitate advanced features such as surveillance cameras, alarm systems, smart locks, and lighting designed for human needs to ensure convenience, security, and safety. Moreover, these smart devices can be managed remotely using connected gadgets like smartphones, tablets, and remotes, promoting energy efficiency.

However, residential user segment is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Sale Channels
Based on type of sale channels, the smart home market is segmented into direct and indirect. According to our estimates, currently, indirect sales channel captures the majority share of the market. However, direct sales channels, or physical retail stores segment is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period.

Market Share by Geography
Based on geography, the smart home market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and Rest of the World. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to the growth in the number of smart homes and the rising demand for energy-efficient smart home technologies, along with the presence of numerous tech companies in the region. However, market in Asia is anticipated to experience the highest CAGR during the forecast period

Example Players in Smart Home Market
- ABB
- ADT
- Amazon
- Apple
- ASSA ABLOY
- Control4
- Crestron Electronics
- Emerson Electric
- Ecobee
- General Electric
- Google
- Honeywell
- Johnson Controls
- LG
- Lutron
- Legrand
- Robert Bosch
- Samsung Electronics
- Schneider Electric
- Siemens
- SimpliSafe
- Sony
- Wozart Technology

SMART HOME MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the smart home market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the smart home market, focusing on key market segments, including [A] type of product, [B] type of protocol, [C] type of application, [D] type of software & service, [E] type of end user, [F] type of sales channel, and [G] geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the smart home market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters, [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the smart home market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] smart home portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in smart home market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 10% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



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Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources

2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach

3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)

3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.2.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis

3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation

3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7 Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates

4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry

4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk

4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market

4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution

4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk

4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation

4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario

4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War

4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies

4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Smart Home
6.2.1. Type of Smart Home
6.2.2. Type of Protocol
6.2.3. Type of Application
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. Food Safety Testing: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. COMPANY PROFILES
8.1. Chapter Overview
8.2.1. ABB*
8.2.1.1. Company Overview
8.2.1.2. Company Mission
8.2.1.3. Company Footprint
8.2.1.4. Management Team
8.2.1.5. Contact Details
8.2.1.6. Financial Performance
8.2.1.7. Operating Business Segments
8.2.1.8. Service / Product Portfolio (project specific)
8.2.1.9. MOAT Analysis
8.2.1.10. Recent Developments and Future Outlook

* similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain

8.2.2. ADT
8.2.3. Amazon
8.2.4. Apple
8.2.5. Crestron Electronics
8.2.6. Google
8.2.7. Honeywell
8.2.8. Robert Bosch
8.2.9. Samsung Electronics
8.2.10. Schneider Electric
8.2.11. Siemens
8.2.12. Sony

9. VALUE CHAIN ANALYSIS

10. SWOT ANALYSIS

11. GLOBAL SMART HOME MARKET
11.1. Chapter Overview
11.2. Key Assumptions and Methodology
11.3. Trends Disruption Impacting Market
11.4. Global Smart Home Market, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
11.5. Multivariate Scenario Analysis
11.5.1. Conservative Scenario
11.5.2. Optimistic Scenario
11.6. Key Market Segmentations

12. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PRODUCT
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Revenue Shift Analysis
12.4. Market Movement Analysis
12.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
12.6. Smart Home Market for Entertainment Devices: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.1. Smart Home Market for Smart Display / TV: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.2. Smart Home Market for Sound Bars & Speakers: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.6.3. Smart Home Market for Streaming Devices: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7. Smart Home Market for Home Appliances: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7.1. Smart Home Market for Smart Vacuum Cleaners: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7.2. Smart Home Market for Smart Washing Machines: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7.3. Smart Home Market for Smart Water Heater: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.8. Smart Home Market for Home Healthcare: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9. Smart Home Market for HVAC: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9.1. Smart Home Market for Sensors: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9.2. Smart Home Market for Smart Thermostats: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9.3 Smart Home Market for Smart Vents: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9.4. Smart Home Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.10. Smart Home Market for Lighting Control: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.10.1. Smart Home Market for Dimmers: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.10.2. Smart Home Market for Lighting Occupancy Sensors: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.10.3. Smart Home Market for Relays & Switches: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.10.4. Smart Home Market for Smart Lights: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.10.5. Smart Home Market for Other Products: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.11. Smart Home Market for Security & Access Controls: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.11.1. Smart Home Market for Remote Monitoring Software & Services: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.11.2. Smart Home Market for Security Cameras: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.11.3. Smart Home Market for Smart Locks: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.11.4. Smart Home Market for Video Door Phones: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.11.5. Smart Home Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.12. Smart Home Market for Smart Furniture: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.13. Smart Home Market for Smart Kitchen Appliances: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.13.1. Smart Home Market for Cooktops: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.13.2. Smart Home Market for Dishwasher: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.13.3. Smart Home Market for Microwave/Ovens: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.13.4. Smart Home Market for Refrigerators: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.14. Smart Home Market for Other Devices: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.15. Data Triangulation and Validation

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PROTOCOL
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6 Smart Home Market for Hybrid: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.6.1 Smart Home Market for C-BUS: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.6.2. Smart Home Market for Insteon: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. Smart Home Market for Wireless Protocols: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.1. Smart Home Market for Bluetooth: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.2. Smart Home Market for EnOcean: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.3. Smart Home Market for Thread: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.4 Smart Home Market for Wi-Fi: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.5. Smart Home Market for ZigBee: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.6. Smart Home Market for Z Wave: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7.7. Smart Home Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. Smart Home Market for Wired Protocols: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.1. Smart Home Market for BACnet: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.2. Smart Home Market for DALI: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.3. Smart Home Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.4. Smart Home Market for Ethernet: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.5. Smart Home Market for KNX: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.6. Smart Home Market for LONWoks: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.7. Smart Home Market for ModBus: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.8. Smart Home Market for UPB: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8.9. Smart Home Market for X10: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)

13.9. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF APPLICATION
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. Smart Home Market for New Constructions: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. Smart Home Market for Retrofit: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. Data Triangulation and Validation


15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF SOFTWARE & SERVICES
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. Smart Home Market for Behavioral: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. Smart Home Market for Proactive: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON END-USER
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. Smart Home Market for Residential End User: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.6.1. Smart Home Market for Assisted Homes: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.6.2. Smart Home Market for Low Energy Homes: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)

16.7. Smart Home Market for Mid-Range Apartments / Homes: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. Smart Home Market for Commercial End-user: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7.1 Smart Home Market for Smart Hospitals: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7.2. Smart Home Market for Smart Hotels: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7.3 Smart Home Market for Other Commercial Buildings: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF SALES CHANNEL
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. Smart Home Market for Direct: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. Smart Home Market for Indirect: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES FOR SMART HOMES IN NORTH AMERICA
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. Smart Home Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.6.1. Smart Home Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.6.2. Smart Home Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.6.3. Smart Home Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.6.4. Smart Home Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES FOR SMART HOME IN EUROPE
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. Smart Home Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.1. Smart Home Market in Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.2. Smart Home Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.3. Smart Home Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.4. Smart Home Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.5. Smart Home Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.6. Smart Home Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.7. Smart Home Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.8. Smart Home Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.9. Smart Home Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.10. Smart Home Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.11. Smart Home Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.12. Smart Home Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.13. Smart Home Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.14. Smart Home Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.15. Smart Home Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.6.16. Smart Home Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES FOR SMART HOME IN ASIA
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. Smart Home Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.1. Smart Home Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.2. Smart Home Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.3. Smart Home Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.4. Smart Home Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.5. Smart Home Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.6.6. Smart Home Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES FOR SMART HOME IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. Smart Home Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. Smart Home Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
21.6.2. Smart Home Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. Smart Home Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. Smart Home Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.5. Smart Home Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.6. Smart Home Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.7. Smart Home Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.8. Smart Home Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES FOR SMART HOME IN LATIN AMERICA
22.2. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. Smart Home Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. Smart Home Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. Smart Home Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. Smart Home Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. Smart Home Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. Smart Home Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. Smart Home Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR SMART HOME IN REST OF THE WORLD
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. Smart Home Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. Smart Home Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.2. Smart Home Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. Smart Home Market in Other Countries
23.7. Data Triangulation and Validation

24. TABULATED DATA
25. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
26. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
27. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
28. AUTHOR DETAIL

 

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