世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAEの電気自動車市場:車両タイプ別(二輪車、乗用車、LCV、M&HCV、OTR)、推進力別(BEV、HEV、PHEV、FCEV)、航続距離別(0~50マイル、51~150マイル、151~200マイル、201~400マイル、400マイル以上)、地域別、競合・予測・機会:2018~2028年


UAE Electric Vehicle Market By Vehicle Type (Two-Wheeler, Passenger Car, LCV, M&HCV, OTR), By Propulsion (BEV, HEV, PHEV, FCEV), By Range (0-50 Miles, 51-150 Miles, 151-200 Miles, 201-400 Miles, Above 400 Miles), Regional, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

UAEの電気自動車市場は2022年に7億2,682万米ドルと評価され、予測期間には年平均成長率8.56%で力強い成長が予測されている。 UAE政府は、持続可能性と環境に関する広範な目標の一環として、電気自動車を促進す... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
80 英語

 

サマリー

UAEの電気自動車市場は2022年に7億2,682万米ドルと評価され、予測期間には年平均成長率8.56%で力強い成長が予測されている。
UAE政府は、持続可能性と環境に関する広範な目標の一環として、電気自動車を促進するためのイニシアチブをいくつか打ち出している。これらのイニシアチブには、減税、登録料の割引、充電インフラの利用といったインセンティブが含まれる。例えば、「Green Charger」イニシアチブは、全国にEV充電ステーションの包括的なネットワークを構築し、EVの導入をより実用的で便利にすることを目的としている。アラブ首長国連邦の高級車や高性能車への人気は、EVセグメントにも及んでいる。高級自動車メーカーは、地元市場の贅沢志向に応えるため、さまざまな電気自動車モデルを投入している。この傾向は、高級車のハブとしてのこの国の地位を反映し、ハイエンドEVの導入急増につながっている。
UAEでは充電インフラの整備が大きな焦点となっており、さまざまな官民団体が充電ステーション網の拡充に投資している。これにより、電気自動車所有者の「航続距離への不安」が解消され、より多くの消費者が電気自動車を日常の移動手段の有力な選択肢として検討するようになった。
経済の多様化と化石燃料への依存度低減に取り組むUAEの姿勢が、電動モビリティの推進を後押ししている。電気自動車と関連技術を推進することで、UAEは二酸化炭素排出量を削減し、より持続可能で環境に優しい未来に貢献することを目指している。
UAEは、スマートシティ構想に沿って、電気バスや路面電車などの電気公共交通システムに投資してきた。こうした環境に優しい交通手段は、持続可能性とイノベーションを重視する同国の姿勢に合致するものだ。UAEでは、急速充電器や大容量充電器など、革新的な充電技術の導入が進んでいる。これらのイノベーションは、充電時間を短縮し、EV所有の利便性を高めることを目的としている。
UAEは、EV分野での現地での技術革新と製造を促進してきた。これには、電気自動車や関連部品の現地生産を促進するための研究開発活動や、国際的なEVメーカーとの提携が含まれる。
主な市場牽引要因
政府のインセンティブとイニシアチブ
UAE政府は、電気自動車の普及を促進するためにさまざまなインセンティブを導入している。これには、登録料の割引、無料充電、EV専用レーンの利用などが含まれる。こうしたインセンティブは、消費者が電気自動車を選ぶことを促す上で極めて重要である。
持続可能な開発目標
UAEは持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に取り組んでいる。持続可能性目標の一環として、よりクリーンでエネルギー効率の高い交通手段への移行を強く推進している。電気自動車はこうした目標に合致しており、従来の自動車に代わる環境に優しい選択肢と考えられている。
充電インフラの拡大
強固な充電インフラ網の整備は、重要な推進力となっている。UAEは、公共の充電ステーションの数を拡大するために多大な投資を行っており、航続距離への不安の懸念に対処し、電気自動車の所有をより実用的なものにしている。
高性能・高級EV
UAEの高級車・高性能車志向は電気自動車にも及んでいる。大手自動車メーカーがプレミアム電気自動車モデルを発表し、この地域でのハイエンドEVの普及に貢献している。
エネルギー効率と燃料節約
電気自動車は、そのエネルギー効率とコスト削減が評価されている。UAEではガソリン価格が高騰しているため、EVの運転コストの低さは魅力的な提案であり、消費者の乗り換えを後押ししている。
充電技術の革新
UAEでは、大容量充電器や急速充電ステーションなど、EV充電技術の革新が進んでいる。こうした技術の進歩により、充電時間が短縮され、電気自動車所有の利便性が向上している。
環境意識
環境意識の高まりや大気環境への懸念から、環境に優しい交通手段として電気自動車への関心が高まっている。消費者は、環境への影響を減らすために電気自動車を選ぶようになってきている。
現地生産とイノベーション
UAEは、電気自動車分野の現地製造と技術革新を積極的に促進している。国際的な電気自動車メーカーとの協力や研究開発活動への投資は、電気自動車とその部品の国内生産を促進することを目的としている。
これらの推進力は、UAEが電気自動車の導入を促進するために取った多面的なアプローチを総体的に示している。政府の支援、持続可能性の目標、インフラ整備、高性能EVの魅力が、UAEにおける電気自動車市場の成長を後押ししている。
主な市場課題
初期費用の高さ
電気自動車は一般的に、従来のガソリン車よりも購入価格が高い。この価格差は、バッテリーと電気駆動系技術のコストに起因する。EVは燃料費やメンテナンスコストの削減を通じて長期的な節約につながるが、初期購入価格が高いため、特に価格に敏感な市場セグメントでは、多くの潜在的購入者にとって障壁となる可能性がある。
限られたモデルバリエーション
UAEの電気自動車市場は、主に高級EVと高性能EVに焦点を当ててきた。これらは高級車を好む国民性に対応しているが、手頃な価格の電気自動車モデルの種類は限られている。さまざまな価格帯のEVの選択肢が増えれば、より多くの消費者が電動モビリティにアクセスできるようになるだろう。
航続距離不安
航続距離不安とは、特に充電インフラが限られている地域で、走行中にバッテリー切れになるのではないかという不安を指す。EVのバッテリー技術が向上しているにもかかわらず、一部の消費者は電気自動車の航続距離に不安を抱いている。この課題を解決するには、EVの実際の航続距離に関する教育とともに、充電ステーションの普及が不可欠である。
充電インフラの課題
UAEは充電インフラの拡充に多大な投資を行ってきたが、課題も残っている。これには、国土全域をカバーすること、充電ステーションの信頼性を維持すること、特に交通量の多い地域でより高速な充電オプションの必要性に対処することなどが含まれる。充電インフラが、EVの走行台数の増加に対応できるようにすることが優先課題である。
バッテリー交換コスト
電気自動車のバッテリーは時間の経過とともに劣化し、走行距離が短くなる可能性がある。バッテリーパックの交換には多額の費用がかかるため、EV購入検討者は長期的な所有コストについて懸念を抱く可能性がある。
一般市民の認識不足
電気自動車の利点、技術、性能について、より広く一般に認識させ、教育する必要がある。潜在的な消費者の多くは、EVの利点について十分に知らされていない可能性があり、普及率をさらに制限している。
不十分なインセンティブ
登録料の減額や充電料の無料化など、政府によるインセンティブは実施されているが、直接購入のインセンティブや税金の払い戻しなど、より実質的なインセンティブがあれば、EVの普及をさらに促進できると考える関係者もいる。
充電の標準化
UAEは多くの地域と同様、充電インフラの標準化という課題に直面している。さまざまなメーカーがさまざまな充電コネクターや規格を利用しており、互換性の問題につながる可能性がある。充電インフラを標準化することで、すべてのEV所有者にとって充電ポイントの利便性とアクセシビリティが向上する可能性がある。
主な市場動向
充電インフラの拡大
UAEは、EVの需要拡大に対応するため、充電インフラ網を積極的に拡大している。この傾向には、主要幹線道路沿いやショッピングモール、都市中心部への急速充電ステーションの設置が含まれる。さらに、民間企業との提携や政府の取り組みにより、EV所有者の充電へのアクセスや利便性がさらに高まっている。
政府主導の取り組み
UAE政府は、電気自動車普及の推進力となっている。Green Charger」プログラムのようなイニシアチブは、電気自動車所有者に無料で充電を提供し、登録料の割引などのインセンティブを提供することを目的としている。政府主導のプロジェクトには、公共交通機関へのEVの統合や、さまざまな場所へのEV専用充電ステーションの設置も含まれる。
高級・高性能EV
UAEの高級車や高性能車への強い憧れは、電気自動車の分野にも及んでいる。高級自動車メーカーはこの嗜好を認識し、高級機能と卓越した性能を併せ持つプレミアムEVモデルを投入している。これらの高級EVは、地元市場の贅沢志向に応えている。
家庭用充電ソリューション
充電の利便性に対応するため、多くの住宅地や個人が家庭用充電ソリューションに投資している。住宅所有者はレベル2充電器を設置し、EV所有者が一晩中充電できるようにしている。これにより、公共の充電インフラへの依存度が下がり、EV市場全体の成長に寄与している。
現地生産とイノベーション
UAEは、電気自動車分野における地元の技術革新と製造を積極的に促進している。これには、国際的なEVメーカーとの協力や、電気自動車とその部品の現地生産を促進するための研究開発活動への投資が含まれる。こうした取り組みは、UAEにおける持続可能で革新的な自動車産業の成長に貢献している。
環境に優しい公共交通機関
UAEのスマートシティ・イニシアチブは、公共交通機関に変革をもたらしつつある。電気バスや路面電車はこうした取り組みに不可欠な要素となっており、環境に優しい公共交通機関の選択肢を提供している。こうした電動交通手段は、持続可能性と都市計画の革新に重点を置く国の姿勢と一致している。
技術の進歩
UAEのEV市場は、急速な技術進歩を目の当たりにしてきた。技術革新には、大容量バッテリー、航続距離の延長、高度な接続機能などがある。こうした進歩は、EVの所有体験全体を向上させ、消費者にとって電気自動車をより魅力的なものにしている。
EVエコシステムの発展
EV所有者に包括的なサポートを提供する、より広範なEVエコシステムが発展しつつある。これには、電気自動車に特化したメンテナンスや修理サービス、使用済みバッテリーを管理するためのバッテリー・リサイクル・イニシアチブ、中古EV市場の拡大などが含まれる。こうしたエコシステムの発展は、UAEにおけるEV市場の全体的な成長と持続可能性に貢献している。
このような傾向は、UAEが電動モビリティを推進し、二酸化炭素排出量の削減と持続可能な交通ソリューションの導入に向けた世界的な取り組みと足並みを揃えるというコミットメントを反映している。政府の支援による充電インフラの拡充、高級EVの選択肢、技術の進歩、成長するEVエコシステムの組み合わせが、同国における電気自動車への移行を促進している。
セグメント別インサイト
自動車タイプ別
UAEのEV市場では、乗用車が圧倒的なセグメントを占めている。同地域では高級車や高性能車が好まれるため、一流自動車メーカーがプレミアム電気自動車モデルを提供している。このセグメントは、電気自動車に関連する豪華さとハイテク機能を求める消費者に対応すると同時に、EVが提供するコスト削減と環境面でのメリットを享受している。乗用車のトレンドは、新しい高級EVモデルの継続的な導入と、都市部や高速道路沿いでの充電インフラの拡大である。
配送バンやトラックを含む電気商用車の利用も増加傾向にある。この傾向は、持続可能で環境に優しい物流・輸送ソリューションを求める世界的な動きと一致している。UAEの企業は、運用コストの削減、排出量の削減、国の持続可能性目標への貢献を目的に、電気商用車の採用を増やしている。この傾向は、政府のインセンティブとインフラ整備によって支えられており、電気商用車は物流企業にとって実行可能で経済的な選択肢となっている。
アラブ首長国連邦(UAE)では、特にスマートシティへの取り組みにおいて、電動公共交通が拡大傾向にある。電気バスや路面電車は、同国の都市交通システムにとって不可欠な要素となっている。こうした環境に優しい選択肢は、二酸化炭素排出量を削減するだけでなく、公共交通サービスの質を向上させる。この傾向は、持続可能性と革新的な都市計画に対するUAEの取り組みを反映している。
UAEでは、電動スクーターや電動自転車などの電動二輪車や、超小型モビリティ・ソリューションへの関心が高まっている。この傾向は、都市部の混雑に対する意識の高まり、効率的な交通手段の必要性、短時間の通勤に便利な小型電気自動車に後押しされている。電動二輪車と超小型モビリティ・ソリューションは、交通渋滞の緩和と持続可能な都市モビリティの支援に貢献している。
UAEはオフロードでの冒険や砂漠探検を好むことから、ニッチではあるが電動オフロード車市場が拡大している。電動砂丘バギーやオフロード車は、UAEの砂漠や起伏の多い地形をより静かで環境に優しい方法で楽しめることから人気を集めている。この傾向は、多様な消費者の嗜好に対応し、さまざまな車種に電気技術が適応できることを強調している。
これらのトレンドは、高級乗用車、実用的な商用車、持続可能な公共交通機関、超小型モビリティ、さらには環境に優しいオフロード車など、UAEの電気自動車市場の多様な状況を反映している。包括的なテーマは、持続可能性とイノベーションに対する国のコミットメントであり、政府のイニシアティブと、さまざまな車種での電動モビリティの採用を促進する充電インフラ網の拡大に支えられている。
推進力別
バッテリー電気自動車(BEV)は、UAEのEV市場で大きな牽引力となっている。このセグメントは、電気バッテリーのみを動力源とし、内燃機関を搭載しない車両を指す。BEVは、環境意識の高い消費者や、費用対効果の高い交通手段を求める消費者の間で人気を博している。UAE政府が持続可能性に重点を置いていることと、BEV所有者へのインセンティブが、このセグメントの成長につながった。バッテリー技術の進歩により、BEVは航続距離の延長、急速充電、手頃な価格を実現し、消費者にとってますます魅力的なものとなっている。
プラグインハイブリッド車(PHEV)は、UAEでニッチな地位を築いている。PHEVは、内燃エンジンに電気モーターと外部電源で充電可能なバッテリーを組み合わせた自動車である。PHEVは、ガソリンと電気の両方を使用することで、航続距離を延ばすことができるという利点がある。このセグメントは、特に長距離移動において、両方の動力源の柔軟性を求める消費者にアピールし、温室効果ガスの排出削減に貢献する。PHEVは、従来のガソリン車から電動モビリティへの移行に適している。
ハイブリッド車(HEV)もUAEのEV事情に存在する。HEVは内燃エンジンと電気モーターの両方を搭載しているが、外部からの充電ではなく、主に回生ブレーキによる充電に頼っている。このセグメントは、プラグイン充電インフラを必要とせず、燃費の向上と排出ガスの削減を求める消費者に対応している。HEVは、その信頼性と電源間のシームレスな移行で知られており、多くのドライバーにとって実用的な選択肢となっている。水素燃料電池電気自動車(FCEV)は、UAEにおける新たなトレンドである。FCEVは燃料源として水素を使用し、燃料電池の化学反応によって電気を発生させて車両に電力を供給する。UAEのクリーンで持続可能なエネルギー源への関心は、FCEVの可能性と一致している。水素充填ステーションのインフラ整備はまだ始まったばかりであるが、この分野は長期的にはゼロエミッションの輸送手段として有望である。
グリーンモビリティの観点から、アラブ首長国連邦(UAE)市場の一部では、既存のガソリン車やディー ゼル車を圧縮天然ガス(CNG)や液化石油ガス(LPG)に転換することに関心を示している。この傾向は、従来の車両に親しみやすさを維持しながら、二酸化炭素排出量を削減し、代替燃料に移行したいという願望によるものである。自動車の改造は、持続可能な輸送のための費用対効果の高い選択肢として検討されている。
UAEのEV市場は、消費者の嗜好や優先順位を幅広く反映し、多様な推進セグメントを包含している。純粋な電気自動車、プラグインハイブリッドの多用途性、ハイブリッドシステムの効率性、水素燃料電池技術の将来性、既存車両の代替燃料への転換など、消費者が求めているものが何であれ、市場はこうした嗜好に応えるべく進化している。この多様性は、持続可能で革新的な交通ソリューションに対するUAEのコミットメントを強調している。
走行距離別
短距離用電気自動車は通常、1回の充電で最大160kmの走行が可能である。航続距離の短いEVは長距離の移動には適さないかもしれないが、都市部での通勤や地域の移動ニーズには適している。これらのEVは、毎日の通勤や用事など、主に短距離の移動に車を使う消費者に人気がある。短距離用EVは、多くの場合、より手頃な価格で、幅広い消費者にとって利用しやすい。
中距離EVは、1回の充電で約100~200マイル(160~320km)の走行が可能である。この航続距離のセグメントは、長期の旅行や都市部以外への時折の旅行により柔軟性を求める消費者にとって理想的である。ミッドレンジEVは汎用性が高く、毎日の通勤にも週末のお出かけにも実用的な選択肢となる。
ロングレンジEVは、1回の充電で320km以上の走行が可能で、都市部だけでなく長距離の移動にも適している。これらのEVは、より大きなバッテリーパックと先進のバッテリー技術を搭載しており、航続距離不安に関する懸念に対処しながら、驚異的な航続距離を実現している。航続距離の長いEVは、頻繁な充電を必要としない電動モビリティの利便性と多用途性を優先する消費者にアピールする。
超長距離EVは、UAEのEV市場における最新のトレンドである。これらの車は、1回の充電で300マイル(480キロメートル)以上という驚異的な航続距離を実現する。超長距離EVの導入は、排出ガス削減に妥協することなく、長時間の移動のニーズに対応するものです。これらの車両は、アラブ首長国連邦内の都市や地域を頻繁に行き来する消費者に適しており、航続距離の長さが保証されている。
電気バス、トラック、オフロード・ユーティリティ・ビークルなどの商用車や特殊な電気自動車には、それぞれの用途に合わせたカスタム・レンジ・オプションが用意されていることが多い。電気商用車は、ロジスティクス、公共輸送、産業運営の需要に応えるように設計されている。UAEは持続可能性と環境意識を重視しているため、さまざまな用途で電気商用車の導入が進んでいる。
UAEのEV市場は、さまざまな消費者層のニーズや嗜好に応える多様な走行距離の選択肢を反映している。短距離EVは費用対効果の高い都市型モビリティを提供し、中・長距離EVはさまざまな移動要件に対する柔軟性を高めている。超長距離EVの登場は、排出ガスを出さずに長時間移動したいという要望に応えるものである。さらに、商用および特殊なEVは、国内の持続可能な輸送に大きな影響を与えている。これらの異なる航続距離のセグメントが利用可能であることは、UAEが電動モビリティの状況において多様な消費者ニーズに対応するというコミットメントを強調している。
地域別インサイト
ドバイは、UAEにおける電動モビリティの中心的な拠点となっている。同首長国の富裕層は、高級車や高性能の電気自動車に強い関心を示しており、プレミアムEVの有力な市場となっている。登録料の減免や充電料の無料化といった政府の優遇措置が、電気自動車の普及をさらに後押ししている。ドバイのインフラ整備には、都市部の人口に対応し、長時間の移動をサポートする急速充電ステーションのネットワークが含まれる。ドバイの持続可能性へのコミットメントは、電気公共交通、環境に優しいタクシー、革新的なスマートシティプロジェクトへの注力と一致している。
アラブ首長国連邦の首都であるアブダビは、電気自動車の導入を推進する上で極めて重要な役割を果たしている。同首長国政府は、持続可能性と環境意識を促進するために数多くのイニシアチブを実施している。電気自動車は電気バスや路面電車などの公共交通システムに組み込まれており、都市モビリティの質を高めている。アブダビはまた、特に物流や配送を目的とした電気商用車を重視している。新しい持続可能なコミュニティやスマートシティ開発など、同首長国の大規模なインフラ・プロジェクトは、EV市場の成長にさらに貢献している。
シャルジャ、ラスアルハイマ、アジュマーン、ウムアルクワイン、フジャイラを含む北部首長国連邦は、徐々に電動モビリティを受け入れている。ドバイやアブダビほど顕著ではないが、これらの地域では、特に都市部の通勤や産業用途で電気自動車の導入が増加している。これらの地域では、電動二輪車や超小型モビリティ・ソリューションが、住民や観光客のニーズに応えて活躍している。充電インフラが拡大し続けるにつれて、これらの地域はEVの広範な導入に貢献すると予想される。
アラブ首長国連邦(UAE)の工業地帯や商業地帯は、電気商用車を受け入れている。ロジスティクス企業は、持続可能性の目標に沿った排出量と運転コストの削減を実現する電動配送バンやトラックの利点を模索している。これらのゾーンにおける充電インフラは、電気自動車の運行をサポートするために不可欠であり、効率的な充電ソリューションを確保するための取り組みが進行中である。砂漠やオフロードの冒険観光地では、電気オフロード車が関心を集めている。電動デューンバギーやユーティリティ・ビークルは、砂漠探検により静かで環境に優しい選択肢を提供する。これらの地域は、レクリエーションや観光目的など、さまざまな用途への電動モビリティ・ソリューションの適応性を際立たせている。
UAEのEV市場は多様な地域力学を反映しており、首長国や地域ごとに電動モビリティの幅広い導入に貢献している。経済と行政の中心地であるドバイとアブダビは、高級EV、先進インフラ、持続可能な都市計画に注力し、先頭を走っている。一方、北部の首長国連邦、商業ゾーン、冒険旅行エリアでは、それぞれ独自のニーズや好みに応じて、電動モビリティが徐々に受け入れられている。これらの地域的な洞察は、UAEが電気自動車と持続可能な輸送ソリューションを促進するために取っている包括的なアプローチを強調している。
主要市場プレイヤー
現代自動車
テスラ
フォルクスワーゲン・モーター・カンパニーLTM
ゼネラルモーターズ
ルノー
BMW AG
フォード・モーター・カンパニー
ワンモト・テクノロジーズ
リビアン・エルエルシー
三菱ふそうトラック・バス株式会社
レポートの範囲
本レポートでは、UAEの電気自動車市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- UAEの電気自動車市場:自動車タイプ別
o 二輪車
o 乗用車
o LCV
o M&HCV
o OTR
- UAEの電気自動車市場、推進力別
o BEV
HEV
o PHEV
FCEV
- UAE電気自動車市場:航続距離別
o 0-50マイル
o 51-150マイル
o 151-200マイル
o 201-400マイル
o 400マイル以上
- UAEの電気自動車市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他の地域
競合状況
企業プロフィール:UAE電気自動車市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAE電気自動車市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のUAE電気自動車市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.UAE電気自動車市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.台数・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.自動車タイプ別市場シェア分析(二輪車、乗用車、LCV、M&HCV、OTR)
6.2.2.推進力別市場シェア分析(BEV、HEV、PHEV、FCEV)
6.2.3.航続距離別市場シェア分析(0~50マイル、51~150マイル、151~200マイル、201~400マイル、400マイル以上)
6.2.4.地域別市場シェア分析
6.2.4.1.ドバイ市場シェア分析
6.2.4.2.アブダビ市場シェア分析
6.2.4.3.シャルジャ市場シェア分析
6.2.4.4.その他のUAE市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.UAE電気自動車市場のマッピングと機会評価
6.3.1.車両タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.推進力別市場マッピングと機会評価
6.3.3.航続距離別市場マッピングと機会評価
6.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
7.UAE二輪車電気自動車市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.台数・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.推進力別市場シェア分析
7.2.2.航続距離別市場シェア分析
8.UAE乗用車用電気自動車の市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.台数・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.推進力別市場シェア分析
8.2.2.航続距離別市場シェア分析
9.UAEのLCV電気自動車市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.台数・金額別
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.推進力別市場シェア分析
9.2.2.航続距離別市場シェア分析
10.UAEのM&HCV電気自動車市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.台数・金額別
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.推進力別市場シェア分析
10.2.2.航続距離別市場シェア分析
11.UAEのOTR電気自動車市場展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.台数・金額別
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.推進力別市場シェア分析
11.2.2.航続距離別市場シェア分析
12.SWOT分析
12.1.強み
12.2.弱み
12.3.機会
12.4.脅威
13.市場ダイナミクス
13.1.市場促進要因
13.2.市場の課題
14.市場の動向と発展
15.政策と規制
16.UAE経済プロフィール
17.競争環境
17.1.企業プロフィール(主要10社まで)
17.1.1.現代自動車
17.1.1.1.会社概要
17.1.1.2.主要製品
17.1.1.3.最近の動向
17.1.1.4.主要経営陣
17.1.2.テスラ社
17.1.2.1.会社概要
17.1.2.2.主要製品
17.1.2.3.最近の動向
17.1.2.4.主要経営陣
17.1.3.フォルクスワーゲン・モーター・カンパニーLTM
17.1.3.1.会社概要
17.1.3.2.主要製品
17.1.3.3.最近の動向
17.1.3.4.主要経営陣
17.1.4.ゼネラルモーターズ・カンパニー
17.1.4.1.会社概要
17.1.4.2.主要製品
17.1.4.3.最近の動向
17.1.4.4.主要経営陣
17.1.5.グループ・ルノー
17.1.5.1.会社概要
17.1.5.2.主要製品
17.1.5.3.最近の動向
17.1.5.4.主要経営陣
17.1.6.BMW AG
17.1.6.1.会社概要
17.1.6.2.主要製品
17.1.6.3.最近の動向
17.1.6.4.主要経営陣
17.1.7.フォード・モーター・カンパニー
17.1.7.1.会社概要
17.1.7.2.主要製品
17.1.7.3.最近の動向
17.1.7.4.主要経営陣
17.1.8.ワンモト・テクノロジーズ
17.1.8.1.会社概要
17.1.8.2.主要製品
17.1.8.3.最近の動向
17.1.8.4.主要経営陣
17.1.9.リビアン・エルエルシー
17.1.9.1.会社概要
17.1.9.2.主要製品
17.1.9.3.最近の動向
17.1.9.4.主要経営幹部
17.1.10.三菱ふそうトラック・バス株式会社
17.1.10.1.会社概要
17.1.10.2.主要製品
17.1.10.3.最近の動向
17.1.10.4.主要経営陣
18.戦略的提言
18.1.重点分野
18.1.1.対象地域
18.1.2.対象車種
18.1.3.目標推進力
会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Electric Vehicle Market has valued at USD 726.82 Million in 2022 and is anticipated to project robust growth with a CAGR of 8.56% in the forecast period.
The UAE government has launched several initiatives to promote electric vehicles as part of its broader sustainability and environmental goals. These initiatives include incentives such as tax breaks, reduced registration fees, and access to charging infrastructure. The "Green Charger" initiative, for instance, aimed to establish a comprehensive network of EV charging stations across the country, making EV adoption more practical and convenient. The UAE's affinity for luxury and high-performance vehicles extends to the EV segment. Luxury automakers have introduced a range of electric models to cater to the local market's taste for opulence. This trend has led to a surge in the adoption of high-end EVs, reflecting the country's status as a hub for luxury vehicles.
The development of charging infrastructure has been a significant focus in the UAE, with various public and private entities investing in expanding the network of charging stations. This has alleviated "range anxiety" for EV owners and has encouraged more consumers to consider electric vehicles as a viable option for their daily transportation needs.
The UAE's commitment to economic diversification and reducing its dependence on fossil fuels has driven the push for electric mobility. By promoting electric vehicles and related technologies, the UAE aims to reduce its carbon footprint and contribute to a more sustainable and eco-friendly future.
The UAE has been investing in electric public transportation systems, including electric buses and trams, in line with its smart city initiatives. These eco-friendly transport options align with the country's focus on sustainability and innovation. The UAE has seen the integration of innovative charging technologies, including fast chargers and high-capacity chargers. These innovations are aimed at reducing charging times and increasing the convenience of EV ownership.
The UAE has been fostering local innovation and manufacturing in the EV sector. This includes research and development activities and partnerships with international EV manufacturers to promote the local production of electric vehicles and related components.
Key Market Drivers
Government Incentives and Initiatives
The UAE government has introduced a range of incentives to promote electric vehicle adoption. These include reduced registration fees, free charging, and access to dedicated EV lanes. These incentives have been pivotal in encouraging consumers to opt for electric vehicles.
Sustainable Development Goals
The UAE is committed to sustainability and reducing its carbon footprint. As part of its sustainability goals, there is a strong push to transition to cleaner and more energy-efficient transportation options. Electric vehicles align with these goals and are seen as an eco-friendly alternative to traditional vehicles.
Charging Infrastructure Expansion
The development of a robust charging infrastructure network has been a critical driver. The UAE has invested significantly in expanding the number of public charging stations, addressing range anxiety concerns and making EV ownership more practical.
High-Performance and Luxury EVs
The UAE's penchant for luxury and high-performance vehicles extends to electric cars. Leading automakers have introduced premium electric models, contributing to the growing adoption of high-end EVs in the region.
Energy Efficiency and Fuel Savings
Electric vehicles are recognized for their energy efficiency and cost savings. With the price of gasoline in the UAE, the lower operating costs of EVs are an attractive proposition, driving consumers to make the switch.
Innovation in Charging Technology
The UAE has seen innovations in EV charging technology, including high-capacity chargers and fast-charging stations. These technological advancements reduce charging times and enhance the convenience of electric vehicle ownership.
Environmental Awareness
Growing environmental consciousness and concerns about air quality have led to a greater interest in electric vehicles as an eco-friendly mode of transportation. Consumers are increasingly opting for EVs to reduce their environmental impact.
Local Manufacturing and Innovation
The UAE is actively fostering local manufacturing and innovation in the electric vehicle sector. Collaborations with international EV manufacturers and investment in research and development activities have aimed to promote the production of electric vehicles and their components within the country.
These drivers collectively showcase the multi-faceted approach the UAE has taken to encourage the adoption of electric vehicles. Government support, sustainability goals, infrastructure development, and the allure of high-performance EVs have been instrumental in driving the growth of the electric vehicle market in the UAE.
Key Market Challenges
High Upfront Costs
Electric vehicles are generally more expensive to purchase than traditional gasoline-powered cars. This price differential is due to the cost of the battery and electric drivetrain technology. While EVs offer long-term savings through reduced fuel and maintenance costs, the higher initial purchase price can be a barrier for many potential buyers, especially in price-sensitive market segments.
Limited Model Variety
The UAE's electric vehicle market has primarily focused on luxury and high-performance EVs. While these cater to the country's preference for premium vehicles, there is a limited variety of affordable electric models. A broader range of EV options at various price points would make electric mobility more accessible to a wider consumer base.
Range Anxiety
Range anxiety refers to the fear of running out of battery power while driving, particularly in areas with limited charging infrastructure. Despite improvements in EV battery technology, some consumers remain concerned about the driving range of electric vehicles. Widespread availability of charging stations, along with education on the actual range capabilities of EVs, is crucial to address this challenge.
Charging Infrastructure Challenges
Although the UAE has made significant investments in expanding its charging infrastructure, challenges remain. These include ensuring comprehensive coverage across the country, maintaining the reliability of charging stations, and addressing the need for faster charging options, especially in high-traffic areas. Ensuring that charging infrastructure keeps pace with the growing number of EVs on the road is a priority.
Battery Replacement Costs
Over time, electric vehicle batteries degrade, which can result in reduced driving range. Replacing the battery pack can be a costly affair and may raise concerns among prospective EV buyers about the long-term ownership costs.
Lack of Public Awareness
There is still a need for broader public awareness and education regarding the benefits, technology, and capabilities of electric vehicles. Many potential consumers may not be fully informed about the advantages of EVs, further limiting adoption rates.
Insufficient Incentives
While there are government incentives in place, such as reduced registration fees and free charging, some stakeholders believe that more substantial incentives, including direct purchase incentives and tax rebates, could further stimulate EV adoption.
Charging Standardization
The UAE, like many regions, faces the challenge of standardizing charging infrastructure. Different manufacturers utilize various charging connectors and standards, potentially leading to compatibility issues. Standardizing charging infrastructure could enhance the convenience and accessibility of charging points for all EV owners.
Key Market Trends
Expansion of Charging Infrastructure
The UAE is actively expanding its charging infrastructure network to meet the growing demand for EVs. This trend includes the installation of fast-charging stations along major highways, in shopping malls, and urban centers. Additionally, partnerships with private companies and government initiatives are further enhancing the accessibility and convenience of charging for EV owners.
Government-Led Initiatives
The UAE government is a driving force in promoting electric vehicles. Initiatives like the "Green Charger" program aim to provide free charging for electric vehicle owners and incentives such as reduced registration fees. Government-led projects also include the integration of EVs into public transportation fleets and the installation of dedicated EV charging stations in various locations.
Luxury and High-Performance EVs
The UAE's strong affinity for luxury and high-performance vehicles extends to the electric vehicle segment. Luxury automakers have recognized this preference and introduced premium EV models that offer both high-end features and exceptional performance. These luxury EVs cater to the local market's taste for opulence.
Home Charging Solutions
To address the convenience of charging, many residential communities and individuals are investing in home charging solutions. Homeowners are installing Level 2 chargers, allowing EV owners to charge their vehicles overnight. This reduces the reliance on public charging infrastructure and contributes to the overall growth of the EV market.
Local Manufacturing and Innovation
The UAE is actively fostering local innovation and manufacturing in the electric vehicle sector. This includes collaborations with international EV manufacturers and investments in research and development activities to promote the local production of electric vehicles and their components. Such initiatives contribute to the growth of a sustainable and innovative automotive industry in the UAE.
Eco-Friendly Public Transport
The UAE's smart city initiatives are transforming public transportation. Electric buses and trams have become integral components of these initiatives, offering eco-friendly public transport options. These electric modes of transportation align with the nation's focus on sustainability and innovation in urban planning.
Technological Advancements
The UAE EV market has witnessed rapid technological advancements. Innovations include high-capacity batteries, extended driving ranges, and advanced connectivity features. These advancements enhance the overall EV ownership experience, making electric vehicles more attractive to consumers.
EV Ecosystem Development
A broader EV ecosystem is evolving, providing comprehensive support to EV owners. This includes specialized maintenance and repair services for electric vehicles, battery recycling initiatives to manage end-of-life batteries, and a growing market for used EVs. The development of this ecosystem contributes to the overall growth and sustainability of the EV market in the UAE.
These trends collectively reflect the UAE's commitment to promoting electric mobility and aligning with global efforts to reduce carbon emissions and embrace sustainable transportation solutions. The combination of government support expanded charging infrastructure, luxury EV options, technological advancements, and a growing EV ecosystem is driving the transition toward electric vehicles in the country.
Segmental Insights
By Vehicle Type
Passenger cars represent a dominant segment within the UAE's EV market. The preference for luxury and high-performance vehicles in the region has led to the availability of premium electric models from prestigious automakers. This segment caters to consumers who seek the opulence and high-tech features associated with electric vehicles while also enjoying the cost savings and environmental benefits that EVs offer. The trend in passenger cars is characterized by the continuous introduction of new luxury EV models and the expansion of charging infrastructure in urban areas and along highways.
The use of electric commercial vehicles, including delivery vans and trucks, is on the rise. This trend aligns with the global push for sustainable and eco-friendly logistics and transportation solutions. Businesses in the UAE are increasingly adopting electric commercial vehicles to reduce operating costs, decrease emissions, and contribute to the country's sustainability goals. The trend is supported by government incentives and infrastructure development, making electric commercial vehicles a viable and economical choice for logistics companies.
Electric public transportation is a growing trend in the UAE, particularly in its smart city initiatives. Electric buses and trams have become essential components of the country's urban transportation systems. These eco-friendly options not only reduce carbon emissions but also enhance the quality of public transportation services. The trend reflects the UAE's commitment to sustainability and innovative urban planning.
The UAE is witnessing increased interest in electric two-wheelers, including electric scooters and bicycles, as well as micro-mobility solutions. This trend is driven by a growing awareness of urban congestion, the need for efficient transportation, and the convenience of compact electric vehicles for short commutes. Electric two-wheelers and micro-mobility solutions are contributing to reducing traffic congestion and supporting sustainable urban mobility.
The UAE's penchant for off-road adventures and desert exploration has led to a niche but growing market for electric off-road vehicles. Electric dune buggies and off-road vehicles are gaining popularity as they provide a quieter and more environmentally friendly way to enjoy the country's deserts and rugged terrain. The trend underscores the adaptability of electric technology to various vehicle types, catering to diverse consumer preferences.
These trends reflect the diverse landscape of the UAE's electric vehicle market, encompassing luxury passenger cars, practical commercial vehicles, sustainable public transportation, micro-mobility options, and even eco-friendly off-road vehicles. The overarching theme is the country's commitment to sustainability and innovation, supported by government initiatives and a growing charging infrastructure network that promotes the adoption of electric mobility across various vehicle types.
By Propulsion
Battery Electric Vehicles, or BEVs, have gained significant traction in the UAE's EV market. This segment represents vehicles powered exclusively by electric batteries, with no internal combustion engine. BEVs have become popular among environmentally conscious consumers and those looking for cost-effective transportation. The UAE government's focus on sustainability, along with incentives for BEV owners, has led to the growth of this segment. With advancements in battery technology, BEVs offer longer ranges, quicker charging, and greater affordability, making them increasingly attractive to consumers.
Plug-in Hybrid Electric Vehicles, or PHEVs, have carved a niche for themselves in the UAE. These vehicles combine an internal combustion engine with an electric motor and a battery that can be charged via an external power source. PHEVs offer the advantage of extended driving ranges through the use of both gasoline and electricity. This segment appeals to consumers who seek the flexibility of both power sources, especially for longer journeys, and contributes to the reduction of greenhouse gas emissions. PHEVs are well-suited for those transitioning from traditional gasoline vehicles to electric mobility.
Hybrid Electric Vehicles, or HEVs, are also present in the UAE's EV landscape. HEVs feature both an internal combustion engine and an electric motor, but they primarily rely on regenerative braking to charge their batteries, rather than external charging. This segment caters to consumers looking for improved fuel efficiency and reduced emissions without the need for plug-in charging infrastructure. HEVs are known for their reliability and seamless transition between power sources, making them a practical choice for many drivers. Hydrogen Fuel Cell Electric Vehicles, or FCEVs, represent an emerging trend in the UAE. FCEVs use hydrogen as a fuel source and generate electricity through a chemical reaction in the fuel cell to power the vehicle. The UAE's interest in clean and sustainable energy sources aligns with the potential of FCEVs. Although infrastructure development for hydrogen refueling stations is in its infancy, this segment holds promise for zero-emission transportation in the long term.
In the context of green mobility, some segments of the UAE market have shown interest in converting existing gasoline or diesel vehicles to Compressed Natural Gas (CNG) or Liquefied Petroleum Gas (LPG) propulsion. This trend is driven by the desire to reduce carbon emissions and transition to alternative fuels while maintaining the familiarity of conventional vehicles. Vehicle conversions are being explored as a cost-effective option for sustainable transportation.
The UAE's EV market encompasses a diverse range of propulsion segments, reflecting a broad spectrum of consumer preferences and priorities. Whether consumers are seeking pure electric vehicles, the versatility of plug-in hybrids, the efficiency of hybrid systems, the promise of hydrogen fuel cell technology, or the conversion of existing vehicles to alternative fuels, the market is evolving to cater to these preferences. This diversity underscores the UAE's commitment to sustainable and innovative transportation solutions.
By Range
Short-range electric vehicles typically offer a driving range of up to 100 miles (160 kilometers) on a single charge. While short-range EVs may not be suitable for long-distance travel, they are well-suited for urban commuting and local transportation needs. These EVs are popular among consumers who primarily use their vehicles for short trips, such as daily commutes and errands. Short-range EVs are often more affordable and accessible for a broader range of consumers.
Mid-range electric vehicles offer a driving range of approximately 100 to 200 miles (160 to 320 kilometers) on a single charge. This range segment is ideal for consumers who require more flexibility for longer trips and occasional travel outside urban areas. Mid-range EVs are versatile and can serve as practical choices for both daily commuting and weekend getaways.
Long-range electric vehicles provide an extended driving range of over 200 miles (320 kilometers) on a single charge, making them suitable for both urban and long-distance travel. These EVs are equipped with larger battery packs and advanced battery technology to deliver impressive ranges, addressing concerns related to range anxiety. Long-range EVs appeal to consumers who prioritize the convenience and versatility of electric mobility without the need for frequent charging.
Ultra-long-range electric vehicles represent the latest trend in the UAE's EV market. These vehicles offer extraordinary driving ranges exceeding 300 miles (480 kilometers) or more on a single charge. The introduction of ultra-long-range EVs addresses the need for extended travel without compromising on emissions reduction. These vehicles are well-suited for consumers who frequently travel between cities and regions within the UAE, providing the assurance of extensive range capabilities.
Commercial and specialized electric vehicles, such as electric buses, trucks, and off-road utility vehicles, often come with custom range options tailored to their specific applications. Electric commercial vehicles are designed to meet the demands of logistics, public transportation, and industrial operations. The UAE's focus on sustainability and environmental consciousness is driving the adoption of electric commercial vehicles for various purposes.
The UAE's EV market reflects a diverse range of driving range options, catering to the needs and preferences of different consumer segments. Short-range EVs offer cost-effective urban mobility, while mid-range and long-range EVs provide increased flexibility for various travel requirements. The emergence of ultra-long-range EVs addresses the desire for extended travel capabilities without emissions. Furthermore, commercial and specialized EVs are making a significant impact on sustainable transportation in the country. The availability of these different range segments underscores the UAE's commitment to accommodating diverse consumer needs in the electric mobility landscape.
Regional Insights
Dubai stands as a central hub for electric mobility in the UAE. The Emirate's affluent residents have shown a strong interest in luxury and high-performance electric vehicles, making it a prominent market for premium EVs. Government incentives, such as reduced registration fees and free charging, have further boosted the adoption of electric cars. Dubai's infrastructure development includes a network of fast-charging stations that cater to the urban population and support longer journeys. The city's commitment to sustainability aligns with its focus on electric public transportation, eco-friendly taxis, and innovative smart city projects.
As the capital of the UAE, Abu Dhabi plays a pivotal role in driving the adoption of electric vehicles. The Emirate's government has implemented numerous initiatives to promote sustainability and environmental consciousness. Electric vehicles are integrated into the public transportation system, including electric buses and trams, enhancing the quality of urban mobility. Abu Dhabi also emphasizes electric commercial vehicles, particularly for logistics and delivery purposes. The Emirate's expansive infrastructure projects, such as new sustainable communities and smart city developments, further contribute to the growth of the EV market.
The Northern Emirates, including Sharjah, Ras Al Khaimah, Ajman, Umm Al Quwain, and Fujairah, are gradually embracing electric mobility. While not as prominent as Dubai or Abu Dhabi, these regions have seen an uptick in the adoption of electric vehicles, particularly for urban commuting and industrial applications. Electric two-wheelers and micro-mobility solutions have found their place in these areas, catering to the needs of residents and tourists. As the charging infrastructure continues to expand, these regions are expected to contribute to the broader adoption of EVs.
Industrial areas and commercial zones in the UAE have been receptive to electric commercial vehicles. Logistics companies are exploring the benefits of electric delivery vans and trucks, reducing emissions and operating costs in line with sustainability goals. Charging infrastructure in these zones is vital to supporting electric fleet operations, and initiatives are underway to ensure efficient charging solutions. In desert and off-road adventure tourism destinations, electric off-road vehicles have gained interest. Electric dune buggies and utility vehicles provide a quieter and more eco-friendly option for desert exploration. These regions highlight the adaptability of electric mobility solutions to various applications, including recreational and tourism purposes.
The UAE's EV market reflects diverse regional dynamics, with each Emirate and area contributing to the broader adoption of electric mobility. Dubai and Abu Dhabi, as economic and governmental centers, lead the way with their focus on luxury EVs, advanced infrastructure, and sustainable urban planning. Meanwhile, the Northern Emirates, commercial zones, and adventure tourism areas are gradually embracing electric mobility, each according to its unique needs and preferences. These regional insights underscore the comprehensive approach the UAE is taking to promote electric vehicles and sustainable transportation solutions.
Key Market Players
Hyundai Motor Company
Tesla, Inc.
Volkswagen Motor Company LTM
General Motors Company
Groupe Renault
BMW AG
Ford Motor Company
One Moto Technologies LTD.
Rivian, LLC
Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation
Report Scope:
In this report, the UAE Electric Vehicle Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Electric Vehicle Market, By Vehicle Type:
o Two-Wheeler
o Passenger Car
o LCV
o M&HCV
o OTR
• UAE Electric Vehicle Market, By Propulsion:
o BEV
o HEV
o PHEV
o FCEV
• UAE Electric Vehicle Market, By Range:
o 0-50 Miles
o 51-150 Miles
o 151-200 Miles
o 201-400 Miles
o Above 400 Miles
• UAE Electric Vehicle Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest Of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the UAE Electric Vehicle Market.
Available Customizations:
UAE Electric Vehicle Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on UAE Electric Vehicle Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. UAE Electric Vehicle Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Two-Wheeler, Passenger Car, LCV, M&HCV, OTR)
6.2.2. By Propulsion Market Share Analysis (BEV, HEV, PHEV, FCEV)
6.2.3. By Range Market Share Analysis (0-50 Miles, 51-150 Miles, 151-200 Miles, 201-400 Miles, above 400 Miles)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. Dubai Market Share Analysis
6.2.4.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
6.2.4.3. Sharjah Market Share Analysis
6.2.4.4. Rest of UAE Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. UAE Electric Vehicle Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Propulsion Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Range Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. UAE Two-Wheeler Electric Vehicle Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Propulsion Market Share Analysis
7.2.2. By Range Market Share Analysis
8. UAE Passenger Car Electric Vehicle Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Propulsion Market Share Analysis
8.2.2. By Range Market Share Analysis
9. UAE LCV Electric Vehicle Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume & Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Propulsion Market Share Analysis
9.2.2. By Range Market Share Analysis
10. UAE M&HCV Electric Vehicle Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume & Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Propulsion Market Share Analysis
10.2.2. By Range Market Share Analysis
11. UAE OTR Electric Vehicle Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Volume & Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Propulsion Market Share Analysis
11.2.2. By Range Market Share Analysis
12. SWOT Analysis
12.1. Strength
12.2. Weakness
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Market Dynamics
13.1. Market Drivers
13.2. Market Challenges
14. Market Trends and Developments
15. Policy & Regulatory Landscape
16. UAE Economic Profile
17. Competitive Landscape
17.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
17.1.1. Hyundai Motor Company
17.1.1.1. Company Details
17.1.1.2. Key Product Offered
17.1.1.3. Recent Developments
17.1.1.4. Key Management Personnel
17.1.2. Tesla, Inc.
17.1.2.1. Company Details
17.1.2.2. Key Product Offered
17.1.2.3. Recent Developments
17.1.2.4. Key Management Personnel
17.1.3. Volkswagen Motor Company LTM
17.1.3.1. Company Details
17.1.3.2. Key Product Offered
17.1.3.3. Recent Developments
17.1.3.4. Key Management Personnel
17.1.4. General Motors Company
17.1.4.1. Company Details
17.1.4.2. Key Product Offered
17.1.4.3. Recent Developments
17.1.4.4. Key Management Personnel
17.1.5. Groupe Renault
17.1.5.1. Company Details
17.1.5.2. Key Product Offered
17.1.5.3. Recent Developments
17.1.5.4. Key Management Personnel
17.1.6. BMW AG
17.1.6.1. Company Details
17.1.6.2. Key Product Offered
17.1.6.3. Recent Developments
17.1.6.4. Key Management Personnel
17.1.7. Ford Motor Company
17.1.7.1. Company Details
17.1.7.2. Key Product Offered
17.1.7.3. Recent Developments
17.1.7.4. Key Management Personnel
17.1.8. One Moto Technologies LTD.
17.1.8.1. Company Details
17.1.8.2. Key Product Offered
17.1.8.3. Recent Developments
17.1.8.4. Key Management Personnel
17.1.9. Rivian, LLC
17.1.9.1. Company Details
17.1.9.2. Key Product Offered
17.1.9.3. Recent Developments
17.1.9.4. Key Management Personnel
17.1.10. Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation
17.1.10.1. Company Details
17.1.10.2. Key Product Offered
17.1.10.3. Recent Developments
17.1.10.4. Key Management Personnel
18. Strategic Recommendations
18.1. Key Focus Areas
18.1.1. Target Regions
18.1.2. Target Vehicle Type
18.1.3. Target Propulsion
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(vehicle)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/12 10:27

160.11 円

174.44 円

209.47 円

ページTOPに戻る