世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAE自動車用温度センサー市場:車種別(乗用車、商用車)、製品タイプ別(抵抗温度検出器(RTD)、サーミスタ、MEMS、IC温度センサー、熱電対、赤外線温度)、技術別(接触型、非接触型)、地域別、市場競争、予測、機会:2018-2028年


UAE Automotive Temperature Sensor Market By Vehicle Type (Passenger Cars, Commercial Vehicle), By Product Type (Resistance Temperature Detectors (RTD), Thermistor, MEMS, IC Temperature Sensor, Thermocouple and Infrared Temperature), By Technology (Contact and Non-Contact), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

UAEの自動車用温度センサー市場は2022年に1億9,872万米ドルと評価され、予測期間のCAGRは6.10%で堅調な成長が予測されている。 UAEの自動車産業は、より精密で効率的な温度センサーを含む先進技術の統合を進めて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
90 英語

 

サマリー

UAEの自動車用温度センサー市場は2022年に1億9,872万米ドルと評価され、予測期間のCAGRは6.10%で堅調な成長が予測されている。
UAEの自動車産業は、より精密で効率的な温度センサーを含む先進技術の統合を進めてきた。これらのセンサーは、エンジンや部品の温度を監視するために不可欠であり、それによって、特にこの地域の極端な気象条件下で、自動車の安全性と最適な性能を保証している。
UAEは持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に取り組んでおり、電気自動車(EV)市場は増加傾向にあった。EVの温度センサーは、バッテリーシステムと電動ドライブトレインの熱状態を管理する上で重要な役割を果たし、電動モビリティの成功に貢献している。
UAE自動車用温度センサー市場には、国内外のメーカーやサプライヤーが進出している。UAEは自動車輸出の戦略的立地であり、高級車や高性能車の重要な市場であることから、世界の大手センサーメーカーがこの地域に進出している。
UAE政府は持続可能性とエネルギー効率に重点を置いており、自動車用途での温度センサーの使用を促進するイニシアティブをとっていた。これらのセンサーは、エンジン性能の最適化と燃料消費量の削減に役立ち、国の持続可能性の目標に合致している。交通網の拡大やスマートシティの開発など、現在進行中のインフラ・プロジェクトや自動車プロジェクトは、高度な温度センサーを搭載した自動車に対する需要を生み出している。これらのセンサーは、これらのプロジェクトで使用される車両の最適性能を監視・維持するために不可欠である。
市場ダイナミクスは時間の経過とともに変化する可能性があり、UAE自動車用温度センサー市場の最新情報と動向については、最新の業界レポートやリサーチを参照することが不可欠であることにご留意ください。さらに、自動車技術の進歩と政府の持続可能性への取り組みを考慮すると、これらのセンサーの市場は成長軌道を継続すると予想された。
主な市場促進要因
技術の進歩
より正確で信頼性の高いセンサーの開発など、温度センサー技術における技術革新は、UAE自動車用温度センサー市場の重要な促進要因となっている。これらの進歩は、自動車の性能、安全性、効率の向上に役立っており、特にUAEの極端な気象条件下では極めて重要である。
政府の持続可能性への取り組み
UAE政府は持続可能性と二酸化炭素排出量の削減に取り組んでおり、電気自動車(EV)や燃費の良い自動車の導入を促進している。EVの温度センサーは、バッテリーの温度状態を管理し、安全な運転を確保する上で重要な役割を果たしており、政府の持続可能性の目標に合致しています。
EVインフラの拡大
UAEは充電ステーションを含む電気自動車インフラに投資しており、温度センサーはこれらの充電ステーションの最適な運転状態を監視・維持するために不可欠です。このような拡大は、電気自動車のエコシステムにおける温度センサーの使用を促進する。
自動車アフターマーケットの成長
UAEの自動車アフターマーケット部門の成長により、温度センサーを含む交換部品の需要が高まっている。道路を走る自動車の数が増えるにつれて、効率的な自動車の運転とメンテナンスを保証するセンサーの必要性も高まっている。
自動車販売の増加
UAEの堅調な経済と高い可処分所得水準は、個人使用と商業目的の両方で、自動車販売の増加につながりました。温度センサーは、エンジン温度を監視し、車両全体の安全性と性能を向上させる、これらの車両に不可欠なコンポーネントです。
自動車プロジェクトの発展
交通網の拡大やスマートシティの開発など、現在進行中のインフラや自動車関連のプロジェクトが、高度な温度センサーを搭載した車両の需要を押し上げている。これらのプロジェクトでは、アラブ首長国連邦の厳しい環境条件に耐え、性能を発揮できる車両が必要とされている。
自動車メーカーの国際的プレゼンス
UAEは自動車輸出の戦略的立地であり、高級車や高性能車の市場として重要な位置を占めているため、国際的な自動車メーカーやサプライヤーがUAEで強い存在感を示している。この存在が、自動車における高品質温度センサーの需要を後押ししている。
安全性と性能
温度センサーは、UAEの過酷な気象条件下で自動車の安全性と性能を維持するために不可欠です。オーバーヒートやその他の温度関連問題の防止に役立ち、自動車の全体的な耐久性と長寿命化に貢献する。
これら8つのドライバーは、技術、持続可能性、地域特有の環境条件に重点を置き、UAE自動車温度センサー市場の成長と発展に寄与する多様な要因を総体的に浮き彫りにしています。この市場の進化する状況を理解するためには、最新の市場動向と政府の取り組みを常に把握することが重要です。
主な市場課題
極端な環境条件
アラブ首長国連邦(UAE)は、夏の灼熱や砂嵐など極端な気温に見舞われるため、温度センサーが試練にさらされることがあります。このような条件下でセンサーの信頼性と精度を確保することは、メーカーにとって重要な課題である。
技術の陳腐化
急速な技術進歩はセンサーの陳腐化につながります。メーカーは、競争力を維持するために、センサー技術の最新開発についていくために、常に革新的でなければなりません。
高い輸入コスト
先進的な温度センサーの多くは輸入品であるため、メーカー、ひいては消費者のコストが高くなります。輸入コストの削減は業界が直面する課題である。
インフラ整備
インフラ・プロジェクトは自動車の需要を生み出す一方で、粉塵、極端な温度、振動といった建設現場の過酷な条件に耐えるセンサーも必要とされる。
競争と市場の飽和
UAEの自動車用温度センサー市場は競争が激しく、国内外のプレーヤーが複数存在する。飽和状態であるため、新規参入企業が市場で足場を築くのは難しいかもしれない。
規制への対応
特に、UAEでは自動車産業がグローバルスタンダードと整合しているため、これらの要件を満たすためにセンサーの適合が必要となります。
アフターマーケット・サービス
自動車アフターマーケットの成長により、古い車種に対応する温度センサーの入手可能性と、これらのセンサーを交換または修理する専門知識の確保が課題となっている。
需要の変動
景気変動やCOVID-19の大流行のような外的要因は、自動車業界に影響を与え、自動車や温度センサーの需要変動につながります。
UAE自動車用温度センサー市場では、こうした課題への継続的な技術革新、適応性、回復力が求められる。メーカーとサプライヤーは、技術の進歩とこの地域特有の環境条件の両方によって駆動される市場で成功するために、これらの障害に対処する必要があります。また、進化する業界標準や規制に関する情報を常に入手することも、こうした課題を克服する上で極めて重要です。
主な市場動向
電気自動車(EV)の普及
世界的に持続可能性への注目が高まる中、UAEでは電気自動車の導入が進んでいます。温度センサーはEVで重要な役割を果たし、バッテリーの温度を監視・管理することで、同地域でのEV普及に貢献している。
高度なセンサー技術
センサー技術の継続的な進歩により、より正確で耐久性があり、効率的な温度センサーが開発されています。これらのセンサーは、UAEの極端な気象条件下で自動車の安全性と最適な性能を確保するために不可欠である。
スマートセンサーとIoTの統合
温度センサーとモノのインターネット(IoT)の統合により、リアルタイムのデータモニタリングと遠隔診断が可能になります。このトレンドは、車両の安全性、メンテナンス、性能を向上させ、UAEが推進するスマートテクノロジーに合致する。
自律走行車
UAEは、温度センサーを含むさまざまなセンサーに依存する自律走行車技術を模索している。これらのセンサーは、自律走行車が環境条件に基づいて判断するのに役立ち、同地域における将来の自律走行輸送への道を開く。
自動車安全規制
厳しい安全規制により、エンジンや部品の安全性を確保するため、自動車の温度センサーの使用が増加している。こうした規制への対応は、市場の重要なトレンドとなっている。
エネルギー効率と燃費
温度センサーはエンジン効率の向上に貢献し、燃料消費量の削減と排出ガスの低減につながります。エネルギー効率が優先される中、温度センサーは自動車の燃費向上に不可欠です。
自動車サービスのデジタル化
デジタル化のトレンドには、コネクテッドカー、予知保全、高度診断などがあり、これらはすべて温度センサーに依存しています。これらのデジタルサービスは、UAEにおける全体的な運転体験と自動車所有に不可欠なものとなりつつある。
3Dプリンティングと現地製造
センサー部品の現地製造と3Dプリンティングへの関心が高まっている。この傾向は、輸入コストを削減し、サプライチェーンの弾力性を向上させ、国内のセンサー製造能力の開発を促進することを目的としている。
これらのトレンドは、UAE自動車用温度センサー市場の進化を反映している。これらは、持続可能性へのシフト、技術革新、自動車の安全性、性能、規制基準への準拠を確保するためのセンサーの役割の増大を強調している。UAEのダイナミックな自動車セクターで成功を目指す業界関係者にとって、こうしたトレンドを常に把握することは不可欠です。
セグメント別インサイト
自動車タイプ別
UAEでは、人口の豊かさと高級車や高性能車への関心の高さから、伝統的に乗用車が主要な車種となっている。このセグメントでは、温度センサーはエンジン温度を監視し、最適な性能を確保し、車両の安全性に貢献するために不可欠である。乗用車の顕著な傾向は、電気自動車やハイブリッド車への需要の増加であり、バッテリーの温度を管理し、安全で効率的な運転を確保するために温度センサーに大きく依存している。
トラックやバスを含む商用車は、アラブ首長国連邦の物流・輸送部門にとって不可欠である。これらの車両では、特にエンジンに大きな負荷がかかるヘビーデューティー用途で、エンジン温度の監視に温度センサーが欠かせない。UAEはインフラ整備と物流に力を入れており、この分野は温度センサー市場の重要なけん引役となっている。
UAEでは、環境問題への関心と政府の奨励策によって、電気自動車の採用が増加している。温度センサーは、バッテリーの温度を管理し、安全性を確保し、エネルギー使用を最適化するために、電気自動車で最も重要である。この分野は、よりクリーンな輸送手段への世界的なシフトに伴い、急速な成長が見込まれている。
UAEは、可処分所得水準の高さを反映して、高級車や高性能車の市場が強い。このセグメントの温度センサーは、過酷な条件下でも高性能エンジンが最適に機能するよう、厳しい性能要件を満たす必要がある。
UAEでは、自動車の整備や修理を含む自動車アフターマーケットが顕著な傾向を示している。温度センサーは、古い自動車が安全かつ効率的に運転し続けられるように、交換や修理サービスの需要がある。自動車人口の増加に伴い、アフターマーケット分野は成長すると予想される。UAEは、公共交通機関を含む様々な用途の自律走行車技術を模索している。自律走行車は温度センサーに大きく依存して環境条件をモニターし、安全で信頼性の高い自律走行を可能にしている。この新たなトレンドは、この地域の温度センサー市場を再形成する可能性を秘めている。
UAEではスマート・モビリティ・ソリューションが普及しつつあり、公共交通車両は乗客の快適性と安全性のために高度な温度センサーを組み込むようになっている。スマートセンサーとIoT統合は、このセグメントの重要なトレンドである。
UAE自動車用温度センサー市場の各車種タイプセグメントは、独自の課題と機会を提示する。UAEの自動車産業が持続可能性、革新性、技術的進歩に強く焦点を当てながら進化するにつれ、温度センサーはこれらのセグメント全体で自動車の安全性、性能、効率を高める上で重要な役割を果たし続けている。業界関係者は、市場の新たな機会を活用するために、これらの動向を注意深く監視する必要があります。
製品タイプ別
熱電対は、その耐久性と広い温度測定範囲により、自動車産業で広く使用されている。アラブ首長国連邦では、排気ガス温度、エンジン温度、その他の重要なパラメータの監視に重要な役割を果たしている。熱電対の重要なトレンドは、リアルタイムのデータ伝送と診断のための高度な電子機器との統合であり、自動車の性能と安全性を向上させる。
RTDは、高い精度と安定性を提供するため、エンジン温度や精度が不可欠なその他のアプリケーションの測定に適しています。これらのセンサーは、アラブ首長国連邦が推進する燃費効率と排出ガス削減のための重要なコンポーネントであり、厳しい規制要件を満たすためにエンジン性能を最適化するのに役立っています。
赤外線温度センサーは非接触温度測定が可能なため、自動車業界で人気を博しています。タイヤの温度監視や空調制御などの用途に使用されている。赤外線センサのトレンドには、自動車の安全性と快適性を高めるための先進運転支援システム(ADAS)との統合が含まれます。
サーミスタは、エンジン冷却水や吸気口の温度監視など、さまざまな自動車用途で一般的に使用されている。アラブ首長国連邦(UAE)では、バッテリーの温度を監視して過熱から保護するために電気自動車に使用される傾向が顕著であり、同地域における電気自動車の普及拡大に貢献している。
マイクロ電気機械システム(MEMS)温度センサーは、そのコンパクトなサイズと低消費電力で知られている。これらのセンサーは、タイヤ空気圧モニタリングや空調制御を含むスマート車両システムへの統合が進んでいる。MEMSセンサーは、UAEの自動車セクターにおけるデジタル化とIoT統合のトレンドに合致している。
集積回路(IC)温度センサーは、その精度と電子システムへの組み込みやすさで知られている。アラブ首長国連邦では、IC温度センサーは車両の空調制御用の高度な電子機器に使用されることが多く、乗客の快適性とエネルギー効率を確保している。光ファイバー温度センサーは、電磁干渉に強く、過酷な条件下でも動作することで知られています。これらのセンサーは、高性能車や高級車のエンジンや排気系部品などの重要部品の温度監視に応用されている。
アラブ首長国連邦の自動車用温度センサー市場は、製品タイプごとに明確な利点と用途があります。これらのセンサーの採用動向は、正確で信頼性の高い温度測定の必要性、持続可能性への関心の高まり、高度な車両システムへのセンサーデータの統合に影響されています。メーカー、サプライヤー、その他の業界関係者がUAE自動車セクターの進化する需要に対応するためには、これらのトレンドに関する情報を常に入手することが不可欠です。
技術別
接触型温度センサーは、測定する表面と直接物理的に接触するため、非常に正確な測定値が得られます。UAEの自動車部門では、エンジン温度のモニタリングや排気ガスの温度測定などの用途に広く使用されている。このセグメントの新たなトレンドは、これらのセンサーをデジタル通信プロトコルと統合し、車両診断向上のためのリアルタイムデータ伝送を容易にすることである。
赤外線センサーを含む非接触温度センサーは、物理的な接触なしに温度を測定するリモート・センシング技術を使用している。これらは、タイヤの温度監視や自動車の空調制御などの用途に適している。アラブ首長国連邦(UAE)では、先進運転支援システム(ADAS)や安全性と快適性を高めるその他のスマート車両技術との統合が重要なトレンドとなっている。
車内温度センサーは、自動車の客室内の温度を監視・調整するために使用される特定の技術分野である。これらのセンサーは空調制御システムに不可欠であり、乗客の快適性を確保する。この分野の新たなトレンドは、車内温度センサーを自動空調システムやAI主導の機能と統合し、パーソナライズされた快適な車内体験を提供することである。
排気ガス温度センサーは、アラブ首長国連邦の自動車部門、特にディーゼルエンジンにとって極めて重要である。これらのセンサーは排気ガスの温度を監視し、排出ガスとエンジン性能を最適化する。この分野の主要トレンドは、高温・高圧状態に耐えるセンサーの開発であり、過酷な環境下での正確な測定と信頼性の高い動作を保証する。
タイヤ温度センサーは、タイヤの状態を監視し、タイヤの損傷や安全性の低下につながるオーバーヒートを防止するために不可欠である。UAEでは、高速走行時に最適なタイヤ性能と安全性を確保するため、同地域で普及している高性能車や高級車にこうしたセンサーを採用する傾向がある。
スマート温度センサーは、デジタル化とIoT統合という広範なトレンドに沿ったもので、UAEの自動車産業における成長トレンドである。これらのセンサーは、リアルタイムのデータ伝送、遠隔診断、車両制御システムとの統合が可能で、車両の安全性と性能を向上させる。
ワイヤレス温度センサーは、物理的な配線を必要とせず、設置やデータ伝送が容易という利点がある。この技術トレンドは、バッテリー温度を含む電気自動車の様々な温度監視に特に関連しており、ワイヤレスセンサーは設置プロセスを簡素化し、車両の制御システムにリアルタイムデータを提供することができる。
UAE自動車用温度センサー市場の各技術タイプセグメントは、正確な温度測定とセンサーデータの高度な車両システムへの統合の必要性によって、独自の利点とアプリケーションを提示している。メーカー、サプライヤー、自動車業界関係者がUAEの自動車セクターの進化する需要に対応するには、これらのトレンドに関する情報を常に入手することが不可欠です。
地域に関する洞察
ドバイはUAEにおける自動車産業の重要な拠点であり、複数の高級車ディーラーや自動車関連企業が進出している。ドバイの市場は高性能車への需要が特徴で、特に砂漠の極端な気温の下で、エンジンと排気システムの最適な性能を確保するために高度な温度センサーが不可欠です。さらに、スマートモビリティとインフラ整備に注力するドバイでは、技術革新と持続可能性を推進する同市の姿勢に合わせて、さまざまな用途で温度センサーのニーズが高まっている。
UAEの首都であるアブダビでは、交通安全向上のための政府の取り組みにより、安全性と性能が重視される自動車部門が成長している。このため、自動車、特に高級車や公共交通機関向けに設計された自動車の温度センサーの需要が高まっている。さらに、アブダビでは電気自動車市場の台頭が、電気自動車のバッテリー管理に不可欠な先進的温度センサーの採用に影響を与えている。
シャルジャの自動車市場は、産業と製造の中心地としての役割が特徴的で、温度センサーは機械や産業機器などさまざまな用途で使用されている。シャルジャでは商用車や重機の需要が高く、エンジンのモニタリングやメンテナンスに信頼性の高い温度センサーが必要とされている。この地域は製造業と工業の成長に重点を置いているため、これらの分野に対応する温度センサーメーカーやサプライヤーにビジネスチャンスがもたらされている。
ラスアルハイマ、アジュマーン、ウムアルクワイン、フジャイラといったUAEの他の首長国も自動車用温度センサー市場に貢献している。ドバイ、アブダビ、シャルジャほど目立たないかもしれないが、これらの首長国は自動車部門が成長しており、物流、建設、公共交通機関などで使用される車両に温度センサーのニーズがある。
UAEの自動車用温度センサー市場は多様性に富み、各首長国のユニークな特性の影響を受けている。ドバイは高級車や高性能車が目立つため依然として圧倒的な力を持ち、アブダビは安全性と電動モビリティに重点を置いている。シャルジャの産業成長は、機械や商用車の温度センサー需要を牽引している。UAEの全体的なトレンドは、先進性、持続可能性、先端技術の統合であり、温度センサーは国内の首長国全体で自動車の安全性、性能、効率を確保する上で重要な役割を果たしている。
主要市場プレイヤー
コンチネンタル
デルファイ
パナソニック
NXPセミコンダクターズ
ロバート・ボッシュ
センサタ・テクノロジー
TEコネクティビティ
マイクロチップ
TDK株式会社
村田製作所

レポートの範囲
本レポートでは、UAEの車載用温度センサー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- UAE自動車用温度センサー市場:車種別
o 乗用車
o 商用車
- UAE自動車用温度センサー市場:製品タイプ別
o 抵抗温度検出器(RTD)
o サーミスタ
o MEMS
o IC温度センサー
o 熱電対
o 赤外線温度
- UAE自動車用温度センサー市場、技術別
o 接触
o非接触
- UAE自動車用温度センサー市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他の地域
競合状況
企業プロフィール:UAEの自動車用温度センサー市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAE自動車用温度センサー市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のUAE自動車用温度センサー市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.UAE自動車用温度センサーの市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.数量・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.車種別市場シェア分析(乗用車、商用車)
6.2.2.製品タイプ別市場シェア分析(抵抗温度検出器(RTD)、サーミスタ、MEMS、IC温度センサ、熱電対、赤外線温度)
6.2.3.技術別市場シェア分析(接触型、非接触型)
6.2.4.地域別市場シェア分析
6.2.4.1.ドバイ市場シェア分析
6.2.4.2.アブダビ市場シェア分析
6.2.4.3.シャルジャ市場シェア分析
6.2.4.4.その他のUAE市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.UAE自動車用温度センサー市場のマッピングと機会評価
6.3.1.自動車タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.製品タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.3.技術別市場マッピングと機会評価
6.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
7.UAE乗用車UAE温度センサー市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.数量・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
7.2.2.技術別市場シェア分析
8.UAE商用車用温度センサーの市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.数量・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品タイプ別市場シェア分析
8.2.2.技術別市場シェア分析
9.SWOT分析
9.1.強み
9.2.弱み
9.3.機会
9.4.脅威
10.市場ダイナミクス
10.1.市場促進要因
10.2.市場の課題
11.市場の動向と発展
12.政策と規制
13.UAE経済プロフィール
14.競争環境
14.1.企業プロフィール(主要10社まで)
14.1.1.コンチネンタル
14.1.1.1.会社概要
14.1.1.2.主要製品
14.1.1.3.最近の動向
14.1.1.4.主要経営陣
14.1.2.デルファイ
14.1.2.1.会社概要
14.1.2.2.主要製品
14.1.2.3.最近の動向
14.1.2.4.主要経営陣
14.1.3.パナソニック株式会社
14.1.3.1.会社概要
14.1.3.2.主要製品
14.1.3.3.最近の動向
14.1.3.4.主要経営陣
14.1.4.NXPセミコンダクターズ
14.1.4.1.会社概要
14.1.4.2.主要製品
14.1.4.3.最近の動向
14.1.4.4.主要経営陣
14.1.5.ロバート・ボッシュ
14.1.5.1.会社概要
14.1.5.2.主要製品
14.1.5.3.最近の動向
14.1.5.4.主要経営陣
14.1.6.センサータ・テクノロジーズ
14.1.6.1.会社概要
14.1.6.2.主要製品
14.1.6.3.最近の動向
14.1.6.4.主要経営陣
14.1.7.TEコネクティビティ
14.1.7.1.会社概要
14.1.7.2.主要製品
14.1.7.3.最近の動向
14.1.7.4.主要経営陣
14.1.8.マイクロチップ
14.1.8.1.会社概要
14.1.8.2.主要製品
14.1.8.3.最近の動向
14.1.8.4.主要経営陣
14.1.9.TDK株式会社
14.1.9.1.会社概要
14.1.9.2.主要製品
14.1.9.3.最近の動向
14.1.9.4.主要経営陣
14.1.10.村田製作所
14.1.10.1.会社概要
14.1.10.2.主要製品
14.1.10.3.最近の動向
14.1.10.4.主要経営陣
15.戦略的提言
15.1.重点分野
15.1.1.対象地域
15.1.2.対象車種
15.1.3.対象製品タイプ
会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

UAE Automotive Temperature Sensor Market has valued at USD 198.72 Million in 2022 and is anticipated to project robust growth with a CAGR of 6.10% in the forecast period.
The UAE's automotive industry had been progressively integrating advanced technologies, including more precise and efficient temperature sensors. These sensors are essential for monitoring engine and component temperatures, thereby ensuring vehicle safety and optimal performance, especially in the extreme weather conditions of the region.
With the UAE's commitment to sustainability and reducing carbon emissions, the market for electric vehicles (EVs) had been on the rise. Temperature sensors in EVs play a critical role in managing the thermal conditions of battery systems and electric drivetrains, contributing to the success of electric mobility initiatives.
The UAE Automotive Temperature Sensor Market had witnessed a presence of both domestic and international manufacturers and suppliers. Leading global sensor manufacturers had established themselves in the region, given the UAE's strategic location for automotive exports and its position as a significant market for luxury and high-performance vehicles.
The UAE government's focus on sustainability and energy efficiency had led to initiatives promoting the use of temperature sensors in automotive applications. These sensors help optimize engine performance and reduce fuel consumption, aligning with the country's sustainability goals. Ongoing infrastructure and automotive projects, such as the expansion of transportation networks and the development of smart cities, have created a demand for vehicles equipped with advanced temperature sensors. These sensors are crucial for monitoring and maintaining the optimal performance of vehicles used in these projects.
Please note that market dynamics can evolve over time, and it's essential to consult the latest industry reports and research for the most up-to-date information and trends in the UAE Automotive Temperature Sensor Market. Additionally, considering the advancements in automotive technology and the government's commitment to sustainability, the market for these sensors was expected to continue its growth trajectory.
Key Market Drivers
Technological Advancements
Technological innovations in temperature sensor technology, such as the development of more accurate and reliable sensors, have been a significant driver in the UAE Automotive Temperature Sensor Market. These advancements help improve the performance, safety, and efficiency of vehicles, which is particularly crucial in the extreme weather conditions of the UAE.
Government Sustainability Initiatives
The UAE government's commitment to sustainability and reducing carbon emissions has promoted the adoption of electric vehicles (EVs) and more fuel-efficient vehicles. Temperature sensors in EVs play a vital role in managing the thermal conditions of batteries and ensuring their safe operation, aligning with the government's sustainability goals.
Expansion of EV Infrastructure
With the UAE investing in electric vehicle infrastructure, including charging stations, temperature sensors are essential for monitoring and maintaining the optimal operating conditions of these charging stations. This expansion encourages the use of temperature sensors in the electric vehicle ecosystem.
Growth of the Automotive Aftermarket
The UAE's growing automotive aftermarket sector has led to a rising demand for replacement parts, including temperature sensors. As the number of vehicles on the road increases, so does the need for sensors to ensure efficient vehicle operation and maintenance.
Increased Vehicle Sales
The robust economy and high disposable income levels in the UAE have led to increased vehicle sales, both for personal use and commercial purposes. Temperature sensors are critical components in these vehicles, monitoring engine temperatures and enhancing overall vehicle safety and performance.
Automotive Project Developments
Ongoing infrastructure and automotive projects, such as the expansion of transportation networks and smart city developments, have driven the demand for vehicles equipped with advanced temperature sensors. These projects necessitate vehicles capable of withstanding and performing in the challenging environmental conditions of the UAE.
International Presence of Automotive Manufacturers
International automotive manufacturers and suppliers have a strong presence in the UAE due to its strategic location for automotive exports and its significance as a luxury and high-performance vehicle market. This presence drives the demand for high-quality temperature sensors in vehicles.
Safety and Performance
Temperature sensors are integral to maintaining the safety and performance of vehicles in the extreme weather conditions of the UAE. They help prevent overheating and other temperature-related issues, contributing to the overall durability and longevity of vehicles.
These eight drivers collectively highlight the diverse factors contributing to the growth and development of the UAE Automotive Temperature Sensor Market, with a strong emphasis on technology, sustainability, and the unique environmental conditions of the region. It's important to stay updated with the latest market trends and government initiatives to understand the evolving landscape of this market.
Key Market Challenges
Extreme Environmental Conditions
The UAE experiences extreme temperatures, with scorching heat in the summer and sandstorms, which can put temperature sensors to the test. Ensuring the reliability and accuracy of these sensors under such conditions is a significant challenge for manufacturers.
Technological Obsolescence
Rapid technological advancements can lead to sensor obsolescence. Manufacturers must constantly innovate to keep up with the latest developments in sensor technology to stay competitive.
High Import Costs
Many advanced temperature sensors are imported, resulting in higher costs for manufacturers and, ultimately, consumers. Reducing import costs is a challenge that the industry faces.
Infrastructure Development
While infrastructure projects create demand for vehicles, they also require sensors that can withstand the harsh conditions of construction sites, such as dust, extreme temperatures, and vibrations.
Competition and Market Saturation
The UAE Automotive Temperature Sensor Market is competitive, with several local and international players. This saturation can make it difficult for new entrants to gain a foothold in the market.
Regulatory Compliance
Compliance with international safety and environmental regulations can be challenging, particularly as the UAE aligns its automotive industry with global standards, necessitating sensor adaptations to meet these requirements.
Aftermarket Services
The growing automotive aftermarket presents challenges in ensuring the availability of compatible temperature sensors for older vehicle models and the expertise to replace or repair these sensors.
Demand Fluctuations
Economic fluctuations and external factors like the COVID-19 pandemic can impact the automotive industry, leading to fluctuations in demand for vehicles and temperature sensors.
These challenges require continuous innovation, adaptability, and resilience within the UAE Automotive Temperature Sensor Market. Manufacturers and suppliers need to address these obstacles to thrive in a market driven by both technological advancements and the unique environmental conditions of the region. Staying informed about evolving industry standards and regulations is also crucial to overcoming these challenges.
Key Market Trends
Electric Vehicle (EV) Adoption
With a growing global focus on sustainability, the UAE is increasingly embracing electric vehicles. Temperature sensors play a vital role in EVs, monitoring and managing battery temperature, contributing to the adoption of these vehicles in the region.
Advanced Sensor Technology
Continuous advancements in sensor technology have led to more accurate, durable, and efficient temperature sensors. These sensors are essential for ensuring the safety and optimal performance of vehicles in the extreme weather conditions of the UAE.
Smart Sensors and IoT Integration
The integration of temperature sensors with the Internet of Things (IoT) allows for real-time data monitoring and remote diagnostics. This trend enhances vehicle safety, maintenance, and performance, aligning with the UAE's push for smart technologies.
Autonomous Vehicles
The UAE is exploring autonomous vehicle technology, which relies on a range of sensors, including temperature sensors. These sensors help autonomous vehicles make decisions based on environmental conditions, paving the way for future autonomous transportation in the region.
Automotive Safety Regulations
Stringent safety regulations have led to increased use of temperature sensors in vehicles to ensure engine and component safety. Compliance with these regulations is a significant trend in the market.
Energy Efficiency and Fuel Economy
Temperature sensors contribute to improved engine efficiency, resulting in reduced fuel consumption and lower emissions. As energy efficiency becomes a priority, these sensors are integral to enhancing fuel economy in vehicles.
Digitalization of Automotive Services
Digitalization trends include connected cars, predictive maintenance, and advanced diagnostics, which all rely on temperature sensors. These digital services are becoming integral to the overall driving experience and vehicle ownership in the UAE.
3D Printing and Local Manufacturing
There is a growing interest in local manufacturing and 3D printing of sensor components. This trend aims to reduce import costs, improve supply chain resilience, and promote the development of domestic sensor manufacturing capabilities.
These trends collectively reflect the evolving landscape of the UAE Automotive Temperature Sensor Market. They underscore the shift towards sustainability, technological innovation, and the increased role of sensors in ensuring vehicle safety, performance, and compliance with regulatory standards. Staying abreast of these trends is vital for industry players looking to thrive in the UAE's dynamic automotive sector.
Segmental Insights
By Vehicle Type
In the UAE, passenger cars have traditionally been a dominant vehicle type, primarily due to the affluence of the population and a strong interest in luxury and high-performance vehicles. Within this segment, temperature sensors are essential for monitoring engine temperatures, ensuring optimal performance, and contributing to vehicle safety. A notable trend in passenger cars is the increasing demand for electric and hybrid vehicles, which rely heavily on temperature sensors to manage battery temperature and ensure safe and efficient operation.
Commercial vehicles, including trucks and buses, are essential for the UAE's logistics and transportation sectors. Temperature sensors are crucial in these vehicles for monitoring engine temperature, especially in heavy-duty applications where engines are under significant stress. The UAE's focus on infrastructure development and logistics makes this segment an important driver for the temperature sensor market.
The adoption of electric vehicles is on the rise in the UAE, driven by environmental concerns and government incentives. Temperature sensors are paramount in EVs for managing battery temperature, ensuring safety, and optimizing energy use. This segment is expected to witness rapid growth, in line with the global shift toward cleaner transportation.
The UAE has a strong market for luxury and performance vehicles, reflecting the country's high disposable income levels. Temperature sensors in this segment must meet stringent performance requirements to ensure the optimal functioning of high-performance engines under extreme conditions.
The automotive aftermarket, including vehicle servicing and repair, presents a notable trend in the UAE. Temperature sensors are in demand for replacement and repair services, ensuring that older vehicles continue to operate safely and efficiently. The aftermarket segment is expected to grow as the vehicle population increases. The UAE is exploring autonomous vehicle technologies for various applications, including public transportation. Autonomous vehicles rely heavily on temperature sensors to monitor environmental conditions, enabling safe and reliable autonomous operation. This emerging trend has the potential to reshape the temperature sensor market in the region.
Smart mobility solutions are gaining traction in the UAE, and public transportation vehicles are increasingly incorporating advanced temperature sensors for passenger comfort and safety. Smart sensors and IoT integration are significant trends in this segment.
Each vehicle type segment in the UAE Automotive Temperature Sensor Market presents its own set of challenges and opportunities. As the automotive industry in the UAE evolves with a strong focus on sustainability, innovation, and technological advancements, temperature sensors continue to play a crucial role in enhancing vehicle safety, performance, and efficiency across these segments. Industry players should closely monitor these trends to capitalize on emerging opportunities in the market.
By Product Type
Thermocouples are widely used in the automotive industry due to their durability and wide temperature measurement range. In the UAE, they play a crucial role in monitoring exhaust gas temperature, engine temperature, and other critical parameters. A significant trend in thermocouples is their integration with advanced electronics for real-time data transmission and diagnostics, enhancing vehicle performance and safety.
RTDs offer high accuracy and stability, making them suitable for measuring engine temperature and other applications where precision is essential. These sensors are a vital component in the UAE's push for fuel efficiency and emission reduction, helping optimize engine performance to meet stringent regulatory requirements.
Infrared temperature sensors have gained popularity in the automotive industry for their non-contact temperature measurement capabilities. They are used for applications like tire temperature monitoring and climate control. The trend in infrared sensors includes their integration with advanced driver assistance systems (ADAS) to enhance vehicle safety and comfort.
Thermistors are commonly used in various automotive applications, including temperature monitoring of engine coolant and air intake. In the UAE, a notable trend is their use in electric vehicles to monitor battery temperature and protect against overheating, contributing to the growing adoption of EVs in the region.
Micro-Electro-Mechanical Systems (MEMS) temperature sensors are known for their compact size and low power consumption. These sensors are increasingly integrated into smart vehicle systems, including tire pressure monitoring and climate control. MEMS sensors align with the trend of digitalization and IoT integration in the UAE automotive sector.
Integrated Circuit (IC) temperature sensors are known for their accuracy and ease of integration into electronic systems. In the UAE, IC temperature sensors are often used in advanced electronics for vehicle climate control, ensuring passenger comfort and energy efficiency. Fiber optic temperature sensors are known for their immunity to electromagnetic interference and ability to operate in harsh conditions. These sensors find application in temperature monitoring of critical components, such as engine and exhaust system parts, in high-performance and luxury vehicles.
Each product type segment in the UAE Automotive Temperature Sensor Market presents distinct advantages and applications. Trends in the adoption of these sensors are influenced by the need for accurate and reliable temperature measurements, increasing focus on sustainability, and the integration of sensor data into advanced vehicle systems. Staying informed about these trends is vital for manufacturers, suppliers, and other industry stakeholders to cater to the evolving demands of the UAE automotive sector.
By Technology
Contact temperature sensors come into direct physical contact with the surface they are measuring, providing highly accurate readings. They are widely used in the UAE automotive sector for applications such as engine temperature monitoring and exhaust gas temperature measurement. An emerging trend in this segment is the integration of these sensors with digital communication protocols to facilitate real-time data transmission for improved vehicle diagnostics.
Non-contact temperature sensors, including infrared sensors, use remote sensing technology to measure temperature without physical contact. They are well-suited for applications like tire temperature monitoring and climate control in vehicles. In the UAE, a significant trend is their integration with advanced driver assistance systems (ADAS) and other smart vehicle technologies to enhance safety and comfort.
In-cabin temperature sensors are a specific technology segment used for monitoring and regulating the temperature inside the vehicle's passenger compartment. These sensors are integral to climate control systems, ensuring passenger comfort. An emerging trend in this segment is the integration of in-cabin temperature sensors with automated climate control systems and AI-driven features to provide a personalized and comfortable in-cabin experience.
Exhaust gas temperature sensors are crucial in the UAE's automotive sector, especially for diesel engines. These sensors monitor the temperature of exhaust gases to optimize emissions and engine performance. A key trend in this segment is the development of sensors that can withstand high-temperature and high-pressure conditions, ensuring accurate measurements and reliable operation in harsh environments.
Tire temperature sensors are essential for monitoring tire conditions and preventing overheating, which can lead to tire damage and reduced safety. In the UAE, a trend is the use of these sensors in high-performance and luxury vehicles, which are prevalent in the region, to ensure optimal tire performance and safety during high-speed driving.
Smart temperature sensors are a growing trend in the UAE's automotive industry, aligning with the broader trend of digitalization and IoT integration. These sensors are capable of real-time data transmission, remote diagnostics, and integration with vehicle control systems, enhancing vehicle safety and performance.
Wireless temperature sensors provide the advantage of easy installation and data transmission without the need for physical wires. This technology trend is particularly relevant for monitoring various temperature aspects in electric vehicles, including battery temperature, where wireless sensors can simplify the installation process and provide real-time data to the vehicle's control systems.
Each technology type segment in the UAE Automotive Temperature Sensor Market presents unique advantages and applications, driven by the need for accurate temperature measurements and the integration of sensor data into advanced vehicle systems. Staying informed about these trends is essential for manufacturers, suppliers, and automotive industry stakeholders to meet the evolving demands of the UAE's automotive sector.
Regional Insights
Dubai is a significant hub for the automotive industry in the UAE, housing several luxury car dealerships and automotive businesses. The market in Dubai is characterized by the demand for high-performance vehicles, where advanced temperature sensors are essential to ensure optimal engine and exhaust system performance, especially under the extreme desert temperatures. Moreover, Dubai's focus on smart mobility and infrastructure development has led to an increasing need for temperature sensors in various applications, aligning with the city's push for innovation and sustainability.
As the capital of the UAE, Abu Dhabi has a growing automotive sector, with a strong emphasis on safety and performance, driven by the government's initiatives to improve road safety. This has led to an increased demand for temperature sensors in vehicles, particularly those designed for luxury and public transportation. In addition, the emergence of the electric vehicle market in Abu Dhabi is influencing the adoption of advanced temperature sensors, which are vital for battery management in EVs.
Sharjah's automotive market is marked by its role as an industrial and manufacturing hub, where temperature sensors are used in various applications, including machinery and industrial equipment. The demand for commercial vehicles and heavy machinery in Sharjah has led to the need for reliable temperature sensors for engine monitoring and maintenance. The region's focus on manufacturing and industrial growth has presented opportunities for temperature sensor manufacturers and suppliers catering to these sectors.
Other emirates in the UAE, such as Ras Al Khaimah, Ajman, Umm Al Quwain, and Fujairah, also contribute to the Automotive Temperature Sensor Market. While they may not be as prominent as Dubai, Abu Dhabi, or Sharjah, these emirates have growing automotive sectors, with a need for temperature sensors in vehicles, including those used in logistics, construction, and public transportation.
The UAE's Automotive Temperature Sensor Market is diverse and influenced by the unique characteristics of each emirate. Dubai remains a dominant force due to its prominence in luxury and high-performance vehicles, while Abu Dhabi focuses on safety and electric mobility. Sharjah's industrial growth is driving the demand for temperature sensors in machinery and commercial vehicles. The overall trend in the UAE is one of advancement, sustainability, and the integration of advanced technologies, with temperature sensors playing a crucial role in ensuring vehicle safety, performance, and efficiency across the nation's emirates.
Key Market Players
Continental
Delphi
Panasonic Corporation
NXP Semiconductors
Robert Bosch
Sensata Technologies
TE Connectivity
Microchip
TDK Corporation
Murata

Report Scope:
In this report, the UAE Automotive Temperature Sensor Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE Automotive Temperature Sensor Market, By Vehicle Type:
o Passenger Cars
o Commercial Vehicle
• UAE Automotive Temperature Sensor Market, By Product Type:
o Resistance Temperature Detectors (RTD)
o Thermistor
o MEMS
o IC Temperature Sensor
o Thermocouple
o Infrared Temperature
• UAE Automotive Temperature Sensor Market, By Technology:
o Contact
o Non-Contact
• UAE Automotive Temperature Sensor Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest Of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the UAE Automotive Temperature Sensor Market.
Available Customizations:
UAE Automotive Temperature Sensor Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on UAE Automotive Temperature Sensor Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. UAE Automotive Temperature Sensor Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Cars, Commercial Vehicle)
6.2.2. By Product Type Market Share Analysis (Resistance Temperature Detectors (RTD), Thermistor, MEMS, IC Temperature Sensor, Thermocouple and Infrared Temperature)
6.2.3. By Technology Market Share Analysis (Contact and Non-Contact)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. Dubai Market Share Analysis
6.2.4.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
6.2.4.3. Sharjah Market Share Analysis
6.2.4.4. Rest of UAE Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. UAE Automotive Temperature Sensor Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Technology Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. UAE Passenger Cars UAE Temperature Sensor Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
7.2.2. By Technology Market Share Analysis
8. UAE Commercial Vehicle Temperature Sensor Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
8.2.2. By Technology Market Share Analysis
9. SWOT Analysis
9.1. Strength
9.2. Weakness
9.3. Opportunities
9.4. Threats
10. Market Dynamics
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy & Regulatory Landscape
13. UAE Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
14.1.1. Continental
14.1.1.1. Company Details
14.1.1.2. Key Product Offered
14.1.1.3. Recent Developments
14.1.1.4. Key Management Personnel
14.1.2. Delphi
14.1.2.1. Company Details
14.1.2.2. Key Product Offered
14.1.2.3. Recent Developments
14.1.2.4. Key Management Personnel
14.1.3. Panasonic Corporation
14.1.3.1. Company Details
14.1.3.2. Key Product Offered
14.1.3.3. Recent Developments
14.1.3.4. Key Management Personnel
14.1.4. NXP Semiconductors
14.1.4.1. Company Details
14.1.4.2. Key Product Offered
14.1.4.3. Recent Developments
14.1.4.4. Key Management Personnel
14.1.5. Robert Bosch
14.1.5.1. Company Details
14.1.5.2. Key Product Offered
14.1.5.3. Recent Developments
14.1.5.4. Key Management Personnel
14.1.6. Sensata Technologies
14.1.6.1. Company Details
14.1.6.2. Key Product Offered
14.1.6.3. Recent Developments
14.1.6.4. Key Management Personnel
14.1.7. TE Connectivity
14.1.7.1. Company Details
14.1.7.2. Key Product Offered
14.1.7.3. Recent Developments
14.1.7.4. Key Management Personnel
14.1.8. Microchip
14.1.8.1. Company Details
14.1.8.2. Key Product Offered
14.1.8.3. Recent Developments
14.1.8.4. Key Management Personnel
14.1.9. TDK Corporation
14.1.9.1. Company Details
14.1.9.2. Key Product Offered
14.1.9.3. Recent Developments
14.1.9.4. Key Management Personnel
14.1.10. Murata
14.1.10.1. Company Details
14.1.10.2. Key Product Offered
14.1.10.3. Recent Developments
14.1.10.4. Key Management Personnel
15. Strategic Recommendations
15.1. Key Focus Areas
15.1.1. Target Regions
15.1.2. Target Vehicle Type
15.1.3. Target Product Type
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(ADAS)の最新刊レポート

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(automotive)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/19 10:26

158.49 円

173.02 円

207.86 円

ページTOPに戻る