世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

UAEのOTRタイヤ市場:車両タイプ別(農業、建設、鉱業、運搬、その他)、タイヤ構造別(ラジアル、バイアス)、需要カテゴリー別(OEM、交換)、地域別、競争、予測・機会、2018-2028年


UAE OTR Tire Market By Vehicle Type (Agriculture, Construction, Mining, Material Handling, Others), By Tire Construction (Radial, Bias), By Demand Category (OEM and Replacement), Regional, Competition, Forecast & Opportunities, 2018-2028

アラブ首長国連邦(UAE)のOTRタイヤ市場は2022年に1億1,252万米ドルとなり、予測期間のCAGRは5.95%で堅調な成長が予測されています。 アラブ首長国連邦(UAE)のオフザロード(OTR)タイヤ市場は、同国の産業、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
70 英語

 

サマリー

アラブ首長国連邦(UAE)のOTRタイヤ市場は2022年に1億1,252万米ドルとなり、予測期間のCAGRは5.95%で堅調な成長が予測されています。
アラブ首長国連邦(UAE)のオフザロード(OTR)タイヤ市場は、同国の産業、建設、オフロードセクターの拡大を反映するダイナミックな成長セグメントです。ここでは、この市場の主要な側面について詳しく説明する。
アラブ首長国連邦(UAE)は、急速な都市化と野心的な開発プロジェクトにより、建設・インフラブームに沸いている。高層ビル、空港、高速道路などを含むこれらのプロジェクトは、重機や土木機械に依存しており、これらすべてがOTRタイヤを必要としている。このような建設活動の急増により、OTRタイヤの需要は大幅に増加している。
建設業に加え、UAEでは鉱業・採石業も著しい成長を遂げています。OTRタイヤは採掘作業で使用される重機に不可欠であり、鉱物、骨材、その他の天然資源の需要が耐久性と信頼性の高いOTRタイヤの必要性を後押しし続けている。
UAEのOTRタイヤ市場におけるもう一つの注目すべき傾向は、オフロード観光の増加である。絵のように美しい砂漠の風景と険しい地形により、UAEは冒険旅行の拠点となっている。オフロード愛好家は、デューンバギー、オフロード車、その他の冒険用具に専用のOTRタイヤを必要とし、市場の成長に寄与している。
アラブ首長国連邦のOTRタイヤ市場は、建設、鉱業、観光など多様なセクターへの適応性が特徴で、国の経済多様化と成長に不可欠な要素となっている。市場の回復力と継続的な拡大は、同国の様々な産業やセクターを支える重要性を浮き彫りにしている。
主な市場牽引要因
インフラ整備
高層ビル、空港、高速道路、その他の主要プロジェクトの建設など、UAEの堅調なインフラ開発がOTRタイヤの需要を大幅に増加させている。これらの建設に使用される重機や土木機械は、耐久性と耐荷重性からOTRタイヤに依存している。
拡大する建設セクター
アラブ首長国連邦(UAE)では、急速な都市化と進行中のインフラプロジェクトによって建設セクターが著しく成長しており、OTRタイヤに対する安定したニーズが生まれています。建設機械の要求に耐えられる特殊なOTRタイヤが入手可能であることは、このセクターの効率にとって極めて重要です。
盛んな鉱業と採石業
UAEの鉱業と採石活動は、鉱物と骨材の需要に牽引されており、頑丈なOTRタイヤが必要です。鉱業部門では、これらのタイヤを装備した重機や車両が必要とされており、過酷な作業環境における生産性と耐久性を確保する上で、タイヤの重要性が強調されています。
オフロード観光
風光明媚な砂漠の風景と険しい地形により、オフロードツーリズムは盛んな分野となっています。砂漠サファリ、砂丘下り、その他のアドベンチャー・アクティビティに熱中する愛好家たちは、OTRタイヤを装着したオフロード専用車を必要としている。この分野はOTRタイヤ市場にユニークな局面をもたらしている。
工業と物流の成長
UAEの工業・物流セクターは拡大を続けており、マテリアルハンドリングや貨物輸送機器の使用が必要となっているが、これらはすべてOTRタイヤに依存している。これらのセクターにおける物資の効率的な移動は、タイヤの性能と耐久性と密接に結びついています。
品質と耐久性の要求
アラブ首長国連邦(UAE)の高温や悪路を含む過酷な気候条件は、OTRタイヤの品質と耐久性に高い要求を課しています。これらのタイヤは厳しい環境に耐え、その性能を維持しなければならないため、品質と耐久性は市場において極めて重要な要素となっている。
技術の進歩
OTRタイヤメーカーは、製品の性能と寿命を向上させるために、常に革新的な技術と材料を開発しています。これらの進歩はUAE市場に直接的な影響を及ぼし、様々な業界の需要を満たす高品質のOTRタイヤを供給することに貢献している。
政府のインフラ投資
UAE政府によるインフラや開発プロジェクトへの継続的な投資は、OTRタイヤ市場を牽引する上で重要な役割を果たしている。同国の輸送、物流、建設能力を強化するための政府の取り組みは、市場の成長に有利な環境を作り出している。
これらの要因は、国の多様な産業部門を支えるUAEのOTRタイヤ市場の多面的な役割を総体的に浮き彫りにしている。建設、鉱業からオフロード観光、物流に至るまで、市場の適応性と品質・耐久性へのこだわりが、UAEの経済景観における継続的な拡大と重要性に寄与している。
主な市場課題
厳しい気候条件
灼熱の気温と摩耗の激しい砂漠地帯を特徴とするUAEの極端な気候は、OTRタイヤにとって大きな課題となっている。このような環境は、タイヤの早期摩耗や寿命の低下につながる可能性があるため、高品質で耐久性のある素材や設計を使用する必要があります。
規制の遵守
UAE政府は、タイヤの品質と安全基準に関して厳しい規制を設けています。これらの規制要件を満たすことは、OTRタイヤメーカーやサプライヤーにとって難しい課題である。
市場競争
UAEのOTRタイヤ市場は競争が激しく、複数のグローバルメーカーや地域メーカーが市場シェアを争っている。このような競争環境は、価格と利益率を圧迫する可能性があり、中小企業が成功するのは難しい。
価格の変動
原材料価格、特にゴムとスチールの価格の変動は、タイヤの生産コストに影響を与える。これらの原材料の価格変動はOTRタイヤ全体の価格設定に影響し、メーカーとバイヤーの双方に難題をもたらす。
タイヤのメンテナンスと修理
採掘現場や砂漠のような遠隔地でのOTRタイヤのメンテナンスと修理は、論理的に困難な場合がある。このような場所では、専門機器や熟練技術者へのアクセスが制限される場合があり、ダウンタイムや運用コストの増加につながる可能性がある。
環境への懸念
タイヤの廃棄とリサイクルに関する環境問題への意識が高まっている。使用済みOTRタイヤを環境に配慮した方法で廃棄することは、業界にとって継続的な課題である。持続可能なタイヤ処理とリサイクルの実践がますます重要になってきている。
サプライチェーンの混乱
COVID-19の大流行時に経験したような世界的なサプライチェーンの混乱は、OTRタイヤの入手と流通に影響を与えている。生産と出荷の遅れは、業界の需要を満たすタイヤのタイムリーな供給に影響を与える可能性がある。
技術の進歩
技術の進歩はタイヤの性能を向上させる一方で、企業にとって課題ももたらします。最新のタイヤ技術を維持し、既存の設備との互換性を確保することは、業界関係者にとって課題となり得る。
このような課題にもかかわらず、UAEのOTRタイヤ市場は、同国の一貫した建設・インフラ開発、産業・鉱業活動の拡大、オフロード観光セクターの成長により、成長を続けている。高品質な規格を維持しながらこうした課題に適応できるタイヤメーカーやサプライヤーは、市場の好機から利益を得るのに有利な立場にある。
主要市場動向
持続可能性と環境責任
アラブ首長国連邦(UAE)のOTRタイヤ市場は、持続可能性と環境責任を重視する傾向が強まっている。製造業者と消費者の間では、タイヤの製造と廃棄が環境に与える影響を最小限に抑えるため、環境に優しいタイヤの選択肢や持続可能な廃棄方法への関心が高まっている。
技術の進歩
OTRタイヤメーカーは、タイヤの性能、耐久性、効率を向上させる先進技術を継続的に導入している。リアルタイムのモニタリングとメンテナンスのためのセンサーを装備したスマートタイヤなどの革新的技術が脚光を浴び、ダウンタイムを削減し、設備全体の生産性を向上させている。
タイヤのリトレッドの増加
古いOTRタイヤのリトレッドは、コスト削減と持続可能性の利点から人気を集めている。多くの企業や事業者がリトレッドタイヤを選択しており、性能や安全性を損なうことなく、費用対効果が高く環境に優しい代替案を提供している。
大型タイヤへの需要の高まり
UAEでは、特に鉱業と建設部門で大型OTRタイヤの需要が増加しています。これらの大型タイヤは、より重い荷物を運ぶことができ、地上高を増やすことができるため、大規模な産業運営に不可欠である。
人工知能(AI)の統合
タイヤ管理システムへのAI主導型ソリューションの統合が進んでいる。AI技術は予知保全を可能にし、企業がタイヤに関連する問題を予測し、先手を打ってメンテナンスを計画することを支援し、ダウンタイムと操業中断を削減する。
カスタマイズと特殊タイヤ
市場では、特注タイヤや特殊OTRタイヤの需要が高まっている。農業や鉱業を含む様々な産業が、独自の運用ニーズに対応する特殊なタイヤソリューションを必要としており、これがカスタマイズのトレンドに寄与している。
耐久性と耐性の向上
OTRタイヤメーカーは、極端な気温や摩耗の多い地形など、アラブ首長国連邦の厳しい条件に対するタイヤの耐久性と耐性を強化することに注力している。こうした改良により、OTRタイヤの寿命が延び、交換頻度が少なくなっている。
オンライン販売と電子商取引
デジタル変革は、OTRタイヤの購入・販売方法にも影響を与えている。オンライン・プラットフォームとEコマース・チャネルが普及し、顧客に利便性、透明性、幅広いOTRタイヤの選択肢を提供している。この傾向は、自動車業界におけるデジタル・ソリューションへの幅広いシフトと一致している。
これらの傾向は、UAE OTRタイヤ市場のダイナミックで適応性の高い性質を反映している。持続可能性、技術の進歩、カスタマイズ、デジタルソリューションは、市場の進化を促進する重要な要因であり、OTRタイヤがUAEの様々な産業部門の需要を満たし続けることを保証するものである。
セグメント別洞察
車両タイプ別
このセグメントは、UAEにおけるOTRタイヤの最も重要な消費者の1つである。ブルドーザー、掘削機、ローダーなどの建設・土木機械は、これらの特殊タイヤに大きく依存している。このカテゴリーでは、建設活動で遭遇する厳しい条件と高荷重のため、より大きく耐久性のあるタイヤへの需要が特に顕著である。
採鉱・採石セクターでは、鉱物や骨材を採取するための重機を支える頑丈なOTRタイヤが必要である。大型の採掘トラック、運搬車、ローダーは、困難な地形を移動するためにOTRタイヤに依存しています。アラブ首長国連邦とこの地域における鉱物需要の増加は、このセグメントの重要性を強調しています。
農業分野では、トラクターや収穫機を含む様々な農業機械にOTRタイヤが使用されている。これらのタイヤは、農業の現場で効果的に機能するために、高いトラクション、耐久性、浮揚能力を備えていなければならない。このセグメントのトレンドは、さまざまな農作業に特有のニーズを満たすためにタイヤをカスタマイズすることに重点を置いている。フォークリフトやリーチスタッカーのような産業機械やマテリアルハンドリング機器は、産業現場で重い荷物を運搬するためにOTRタイヤに依存している。このセグメントのトレンドは、摩耗を減らし、マテリアルハンドリングプロセスの効率を向上させるように設計された特殊なOTRタイヤの使用である。
アラブ首長国連邦(UAE)のオフロード観光セクターは、デューンバギー、砂漠サファリカー、オフロードアドベンチャーギア用の専用OTRタイヤの需要を牽引している。これらのタイヤには、卓越したオフロード性能、耐久性、過酷な砂漠条件への耐性が求められる。この傾向は、冒険旅行愛好家特有の要件を満たすことを中心に展開されている。
これらの各車種セグメントは、市場の適応性とUAEのOTRタイヤ市場のダイナミックな性質を反映している。建設機械や鉱山機械からオフロードアドベンチャー車まで、多様な車種があることから、同国における産業やレクリエーションの幅広いニーズに対応する市場の能力が浮き彫りになっている。これらのセグメントで進行中のトレンドは、UAEにおけるOTRタイヤの多様な要件を満たすためのカスタマイズ、技術統合、持続可能性の重要性を強調している。
需要カテゴリー別
このカテゴリーにおけるOTRタイヤの需要は、主に同国で進行中の建設・インフラ開発プロジェクトに牽引されている。アースムーバーや大型ローダーなどの大型建設機械はOTRタイヤに依存している。このセグメントの傾向として、建設作業に伴う厳しい条件や高荷重に耐えるため、より大きく耐久性のあるタイヤが好まれる。
鉱業・採石セクターでは、鉱物や骨材を採取するための重機にOTRタイヤが必要である。この分野の需要は、鉱業の成長と密接に結びついており、また、採掘現場の摩耗しやすく険しい条件に耐えるタイヤの必要性とも密接に結びついている。傾向としては、大型運搬トラックやローダーなど、特定のタイプの採掘機械用に設計されたOTRタイヤが使用されている。
農業用OTRタイヤの需要は、トラクター、収穫機、その他の農業機械が中心である。これらのタイヤは、様々な農作業のために高いトラクション、浮力、耐久性を提供しなければならない。このセグメントではカスタマイズが重要なトレンドであり、メーカーは様々なタイプの農作業に特化したニーズに対応するテーラーメイドのソリューションに注力している。このカテゴリーには、フォークリフト、リーチスタッカー、コンテナハンドラーなどの産業機械が含まれる。これらの用途に使用されるOTRタイヤは、重い荷物を支え、産業環境で効率的に動作する必要がある。このセグメントのトレンドは、マテリアルハンドリングを強化し、摩耗を減らして作業効率の向上に貢献する特殊なOTRタイヤの開発である。
アドベンチャーツーリズムやレクリエーションのオフロード活動のトレンドが高まっているため、デューンバギー、砂漠サファリカー、その他のアドベンチャーギアなどの車両に特殊OTRタイヤの需要が高まっている。これらのタイヤは、オフロード性能、耐久性、極端な砂漠条件への耐性を考慮して設計されており、冒険旅行愛好家特有の要件に対応している。
これらの各需要区分は、UAEのOTRタイヤ市場がいかに多様な産業ニーズや消費者の嗜好に適応しているかを示している。建設、鉱業から農業、レクリエーションに至る様々なセグメントは、UAEにおける幅広い用途に対応する市場の能力を浮き彫りにしている。これらのセグメントで進行中のトレンドは、さまざまな産業や使用カテゴリーにまたがるOTRタイヤの特定の需要を満たす上で、カスタマイズ、技術の進歩、持続可能性が重要であることを強調している。
地域別の洞察
ドバイはUAE OTRタイヤ市場の重要なハブとして際立っており、その大規模な建設とインフラ開発プロジェクトがその原動力となっている。そびえ立つ高層ビル、空港、高速道路に代表される同首長国の建設セクターでは、重機用OTRタイヤの需要が高い。ドバイには数多くのディーラーやショールームがあり、建設用の大型で耐久性の高いタイヤからオフロード観光用の特殊タイヤまで、幅広い選択肢を提供している。
アラブ首長国連邦(UAE)の首都であるアブダビは、OTRタイヤ市場において重要な役割を果たしており、品質、安全性、耐久性を重視しているのが特徴です。同首長国の厳しい政府規制により、OTRタイヤは最高基準を満たしています。アブダビのOTRタイヤは、信頼性と耐久性が最重要視される建設、鉱業、工業セクターに対応しています。認定中古タイヤ(CPO)プログラムも人気を集めており、タイヤ品質における信頼と透明性に対するアブダビのコミットメントと一致している。
北部首長国連邦は、国の多角化努力を反映して、OTRタイヤ市場で徐々に重要なプレーヤーになりつつある。ドバイやアブダビほどではないが、これらの地域ではOTRタイヤの販売が増加している。これらの首長国の住民は、日々の通勤や実用的なニーズのために信頼性が高く耐久性のあるタイヤを求めることが多く、カスタマイズやタイヤの耐久性のトレンドに合致している。
UAEの工業地帯や商業地区では、物流やマテリアルハンドリング機器に使用されるOTRタイヤに対する特定の需要がある。ロジスティクスや工業関連の企業は、専用のOTRタイヤを装着したメンテナンスの行き届いた中古のトラック、バン、ユーティリティビークルを必要としている。このセグメントでは耐久性と実用性が重視され、所有者との直接取引や産業機器に重点を置くことが多い。沿岸都市や砂漠地帯を含む観光地では、OTRタイヤに対する独特の需要がある。砂漠の観光地では、観光や冒険活動を目的としたオフロード車や4WD車が好まれる。海岸沿いの都市では、観光や輸送セクター向けのコンパクトなOTRタイヤに関心が集まっています。レンタカーフリートから中古のOTRタイヤが入手可能であることは、観光の中心地における顕著な傾向であり、よく整備されたフリート車両を反映している。
このような地域の動きは、UAEのOTRタイヤ市場を形成する様々な特徴と消費者の嗜好を強調している。地域によって異なる需要や政府規制の影響に対する市場の適応性は、OTRタイヤの品質、安全性、信頼性に対する国のコミットメントを強調している。市場が進化し続ける中、UAEのOTRタイヤ産業における幅広いトレンドを理解する上で、地域別の見識は極めて重要な役割を果たしている。
主要市場プレイヤー
ヨコハマタイヤUAE
トレルボルグ・ホイール・システムズ・ミドルイースト社
ミシュランタイヤ
バルクリシュナ・インダストリーズ・リミテッド(BKT)
コンチネンタルME
グッドイヤーミドルイーストFZE
ブリヂストンミドルイースト
TVS Srichakra Limited
アポロタイヤズ・ミドルイーストFZE
ペルタスタイヤ(AKOグループ)
レポートの範囲
本レポートでは、UAEのOTRタイヤ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- UAEのOTRタイヤ市場:車種別
o 農業
o 建設
o 農業 o 建設 o 鉱業
o マテリアルハンドリング
o その他
- UAEのOTRタイヤ市場、タイヤ構造別
o ラジアル
バイアス
- UAEのOTRタイヤ市場:需要カテゴリー別
o OEM
代替
- アラブ首長国連邦のOTRタイヤ市場:地域別
o ドバイ
o アブダビ
o シャルジャ
o その他の地域
競争状況
企業プロフィール:UAEのOTRタイヤ市場における主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
Tech Sci Research社のUAE OTRタイヤ市場レポートは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.製品概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.研究の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.主要産業パートナー
2.4.主な協会と二次情報源
2.5.予測方法
2.6.データの三角測量と検証
2.7.仮定と限界
3.要旨
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要地域
3.4.主要セグメント
4.COVID-19のUAE OTRタイヤ市場への影響
5.顧客の声分析
5.1.ブランド認知度
5.2.ブランド満足度
5.3.購買決定要因
6.アラブ首長国連邦のOTRタイヤ市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.数量・金額別
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.車両タイプ別市場シェア分析(農業、建設、鉱業、マテリアルハンドリング、その他)
6.2.2.タイヤ構造別市場シェア分析(ラジアル、バイアス)
6.2.3.需要カテゴリー別市場シェア分析(OEM、交換用)
6.2.4.地域別市場シェア分析
6.2.4.1.ドバイ市場シェア分析
6.2.4.2.アブダビ市場シェア分析
6.2.4.3.シャルジャ市場シェア分析
6.2.4.4.その他のUAE市場シェア分析
6.2.5.企業別市場シェア分析(上位5社、その他-金額ベース、2022年)
6.3.UAEのOTRタイヤ市場マッピングと機会評価
6.3.1.車両タイプ別市場マッピングと機会評価
6.3.2.タイヤ構造別市場マッピングと機会評価
6.3.3.需要カテゴリー別市場マッピングと機会評価
6.3.4.地域別市場マッピングと機会評価
7.アラブ首長国連邦の農業車両用OTRタイヤ市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.数量・金額別
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイヤ構造別市場シェア分析
7.2.2.需要カテゴリー別市場シェア分析
8.UAE建設車両用OTRタイヤの市場展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.数量・金額別
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.タイヤ構造別市場シェア分析
8.2.2.需要カテゴリー別市場シェア分析
9.UAE鉱山車両用OTRタイヤの市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.数量・金額別
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.タイヤ構造別市場シェア分析
9.2.2.需要カテゴリー別市場シェア分析
10.UAEマテリアルハンドリングOTRタイヤ市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.数量・金額別
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.タイヤ構造別市場シェア分析
10.2.2.需要カテゴリー別市場シェア分析
11.SWOT分析
11.1.強み
11.2.弱み
11.3.機会
11.4.脅威
12.市場ダイナミクス
12.1.市場促進要因
12.2.市場の課題
13.市場の動向と発展
14.政策と規制
15.UAE経済プロフィール
16.競争環境
16.1.企業プロフィール(主要10社まで)
16.1.1.ヨコハマタイヤ UAE
16.1.1.1.会社概要
16.1.1.2.主要製品
16.1.1.3.最近の動向
16.1.1.4.主要経営陣
16.1.2.トレルボルグ・ホイール・システムズ・ミドルイースト・リミテッド
16.1.2.1.会社概要
16.1.2.2.主要製品
16.1.2.3.最近の動向
16.1.2.4.主要経営陣
16.1.3.ミシュランタイヤ
16.1.3.1.会社概要
16.1.3.2.主要製品
16.1.3.3.最近の動向
16.1.3.4.主要経営陣
16.1.4.バルクリシュナ・インダストリーズ社(BKT)
16.1.4.1.会社概要
16.1.4.2.主要製品
16.1.4.3.最近の動向
16.1.4.4.主要経営陣
16.1.5.コンチネンタルME
16.1.5.1.会社概要
16.1.5.2.主要製品
16.1.5.3.最近の動向
16.1.5.4.主要経営陣
16.1.6.グッドイヤーミドルイーストFZE
16.1.6.1.会社概要
16.1.6.2.主要製品
16.1.6.3.最近の動向
16.1.6.4.主要経営陣
16.1.7.TVSスリチャクラ・リミテッド
16.1.7.1.会社概要
16.1.7.2.主要製品
16.1.7.3.最近の動向
16.1.7.4.主要経営陣
16.1.8.アポロタイヤミドルイーストFZE
16.1.8.1.会社概要
16.1.8.2.主要製品
16.1.8.3.最近の動向
16.1.8.4.主要経営陣
16.1.9.ブリヂストン中東FZE
16.1.9.1.会社概要
16.1.9.2.主要製品
16.1.9.3.最近の動向
16.1.9.4.主要経営陣
16.1.10.カーズスイッチ
16.1.10.1.会社概要
16.1.10.2.主要製品
16.1.10.3.最近の動向
16.1.10.4.主要経営陣
17.戦略的提言
17.1.重点分野
17.1.1.対象地域
17.1.2.対象車種
17.1.3.対象需要カテゴリー
会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The UAE OTR Tire Market has valued at USD 112.52 Million in 2022 and is anticipated to project robust growth with a CAGR of 5.95% in the forecast period.
The United Arab Emirates (UAE) Off-the-Road (OTR) Tire Market is a dynamic and growing segment that mirrors the country's expanding industrial, construction, and off-road sectors. Here is a detailed overview of the key facets of this market.
The UAE is experiencing a construction and infrastructure boom, driven by rapid urbanization and ambitious development projects. These projects, including skyscrapers, airports, highways, and more, rely on heavy machinery and earthmoving equipment, all of which require OTR tires. This surge in construction activities has significantly increased the demand for OTR tires.
In addition to construction, the mining and quarrying sector has seen remarkable growth in the UAE. OTR tires are indispensable for the heavy equipment used in mining operations, and the demand for minerals, aggregates, and other natural resources continues to drive the need for durable and reliable OTR tires.
Another noteworthy trend in the UAE OTR Tire Market is the rise of off-road tourism. The country's picturesque desert landscapes and rugged terrains have made it a hub for adventure tourism. Off-road enthusiasts require specialized OTR tires for their dune buggies, off-road vehicles, and other adventure gear, contributing to the market's growth.
The UAE OTR Tire Market is characterized by its adaptability to diverse sectors, including construction, mining, and tourism, making it an integral component of the nation's economic diversification and growth. The market's resilience and continued expansion highlight its significance in supporting the country's various industries and sectors.
Key Market Drivers
Infrastructure Development
The UAE's robust infrastructure development, including the construction of skyscrapers, airports, highways, and other major projects, has significantly increased the demand for OTR tires. Heavy machinery and earthmoving equipment used in these construction endeavors rely on OTR tires for their durability and load-bearing capacity.
Expanding Construction Sector
The construction sector's remarkable growth in the UAE, driven by rapid urbanization and ongoing infrastructure projects, creates a consistent need for OTR tires. The availability of specialized OTR tires that can withstand the demands of construction equipment is pivotal to the sector's efficiency.
Thriving Mining and Quarrying Industry
The UAE's mining and quarrying activities, driven by the demand for minerals and aggregates, necessitate robust OTR tires. The mining sector's need for heavy equipment and vehicles equipped with these tires underscores their importance in ensuring productivity and durability in harsh working environments.
Off-Road Tourism
The country's scenic desert landscapes and rugged terrain have made off-road tourism a thriving sector. Enthusiasts engage in desert safaris, dune bashing, and other adventure activities that require specialized off-road vehicles fitted with OTR tires. This segment adds a unique dimension to the OTR tire market.
Industrial and Logistics Growth
The UAE's industrial and logistics sectors continue to expand, necessitating the use of material handling and cargo transport equipment, all of which rely on OTR tires. The efficient movement of goods and materials in these sectors is closely tied to the performance and durability of these tires.
Quality and Durability Demands
The UAE's extreme climatic conditions, including high temperatures and rough terrains, place high demands on the quality and durability of OTR tires. These tires must withstand challenging environments and maintain their performance, making quality and durability pivotal factors in the market.
Technological Advancements
OTR tire manufacturers are constantly developing innovative technologies and materials to improve the performance and longevity of their products. These advancements have a direct impact on the UAE market, as they contribute to the availability of high-quality OTR tires that meet the demands of various industries.
Government Infrastructure Investments
The UAE government's ongoing investments in infrastructure and development projects play a significant role in driving the OTR tire market. Government initiatives to enhance the country's transport, logistics, and construction capabilities create a favorable environment for the market's growth.
These drivers collectively highlight the multifaceted role of the UAE OTR Tire Market in supporting the nation's diverse industrial sectors. From construction and mining to off-road tourism and logistics, the market's adaptability and commitment to quality and durability contribute to its ongoing expansion and significance in the UAE's economic landscape.
Key Market Challenges
Harsh Climatic Conditions
The UAE's extreme climate, characterized by scorching temperatures and abrasive desert terrains, poses a significant challenge for OTR tires. These conditions can lead to premature tire wear and reduced longevity, necessitating the use of high-quality, durable materials and designs.
Regulatory Compliance
The UAE government has stringent regulations regarding tire quality and safety standards. Meeting these regulatory requirements can be a challenge for OTR tire manufacturers and suppliers, as non-compliance can result in restrictions and penalties.
Market Competition
The OTR tire market in the UAE is highly competitive, with several global and regional manufacturers vying for market share. This competitive landscape can put pressure on prices and profit margins, making it challenging for smaller players to thrive.
Price Volatility
Fluctuations in raw material prices, especially for rubber and steel, impact the cost of tire production. Price volatility in these materials can affect the overall pricing of OTR tires, posing a challenge to both manufacturers and buyers.
Tire Maintenance and Repair
Maintenance and repair of OTR tires in remote areas, such as mining sites and desert locations, can be logistically challenging. Access to specialized equipment and skilled technicians in these locations may be limited, potentially leading to downtime and increased operational costs.
Environmental Concerns
There is growing awareness of environmental issues related to tire disposal and recycling. Disposing of used OTR tires in an environmentally responsible manner is an ongoing challenge for the industry. Sustainable tire disposal and recycling practices are increasingly important.
Supply Chain Disruptions
The global supply chain disruptions, such as those experienced during the COVID-19 pandemic, have affected the availability and distribution of OTR tires. Delays in production and shipping can impact the timely supply of tires to meet industry demand.
Technological Advancements
While technological advancements offer improved tire performance, they also pose challenges for businesses. Staying up-to-date with the latest tire technologies and ensuring compatibility with existing equipment can be a challenge for industry players.
Despite these challenges, the UAE OTR Tire Market continues to thrive due to the country's consistent construction and infrastructure development, expanding industrial and mining activities, and the growing off-road tourism sector. Tire manufacturers and suppliers that can adapt to these challenges while maintaining high-quality standards are well-positioned to benefit from the market's opportunities.
Key Market Trends
Sustainability and Environmental Responsibility
The UAE OTR Tire Market is witnessing a growing emphasis on sustainability and environmental responsibility. Manufacturers and consumers are increasingly interested in eco-friendly tire options and sustainable disposal practices to minimize the environmental impact of tire production and disposal.
Technological Advancements
OTR tire manufacturers are continually introducing advanced technologies to enhance tire performance, durability, and efficiency. Innovations such as smart tires equipped with sensors for real-time monitoring and maintenance have gained prominence, reduced downtime and improving overall equipment productivity.
Increased Tire Retreading
Retreading old OTR tires has gained popularity due to cost savings and sustainability benefits. Many companies and operators opt for retreaded OTR tires, which offer a cost-effective and eco-friendly alternative without compromising performance and safety.
Growing Demand for Larger Tires
The demand for larger OTR tires is on the rise in the UAE, particularly in the mining and construction sectors. These larger tires can carry heavier loads and offer increased ground clearance, making them essential for large-scale industrial operations.
Integration of Artificial Intelligence (AI)
AI-driven solutions are becoming increasingly integrated into tire management systems. AI technology enables predictive maintenance, helping companies anticipate tire-related issues and plan maintenance proactively, reducing downtime and operational disruptions.
Customization and Specialty Tires
The market is witnessing a growing demand for custom-made and specialty OTR tires. Various industries, including agriculture and mining, require specialized tire solutions that cater to their unique operational needs, contributing to the customization trend.
Improved Durability and Resistance
OTR tire manufacturers are focusing on enhancing tire durability and resistance to the challenging conditions of the UAE, including extreme temperatures and abrasive terrains. These improvements ensure that OTR tires have a longer lifespan and require less frequent replacement.
Online Sales and E-Commerce
The digital transformation has impacted the way OTR tires are bought and sold. Online platforms and e-commerce channels are gaining traction, offering customers convenience, transparency, and a wide selection of OTR tire options. This trend aligns with the broader shift toward digital solutions in the automotive industry.
These trends collectively reflect the dynamic and adaptable nature of the UAE OTR Tire Market. Sustainability, technological advancements, customization, and digital solutions are key factors driving the market's evolution and ensuring that OTR tires continue to meet the demands of various industrial sectors in the UAE.
Segmental Insights
By Vehicle Type
This segment represents one of the most significant consumers of OTR tires in the UAE. Construction and earthmoving equipment, such as bulldozers, excavators, and loaders, rely heavily on these specialized tires. The demand for larger and more durable tires is particularly notable within this category due to the rigorous conditions and heavy loads encountered in construction activities.
The mining and quarrying sector requires robust OTR tires to support the heavy machinery used in extracting minerals and aggregates. Large mining trucks, haulers, and loaders depend on OTR tires to navigate challenging terrains. The growing demand for minerals in the UAE and the region underscores the importance of this segment.
The agriculture segment utilizes OTR tires for a variety of farming machinery, including tractors and harvesters. These tires must provide high traction, durability, and flotation capabilities to perform effectively in agricultural settings. The trend in this segment focuses on customizing tires to meet the specific needs of different farming practices. Industrial and material handling equipment, such as forklifts and reach stackers, rely on OTR tries to transport heavy loads in industrial settings. The trend in this segment involves the use of specialized OTR tires designed to reduce wear and improve efficiency in material handling processes.
The off-road tourism sector in the UAE drives the demand for specialized OTR tires for dune buggies, desert safari vehicles, and off-road adventure gear. These tires require exceptional off-road performance, durability, and resistance to extreme desert conditions. The trend here revolves around meeting the unique requirements of adventure tourism enthusiasts.
Each of these vehicle type segments reflects the market's adaptability and the dynamic nature of the UAE's OTR Tire Market. The diverse range of vehicle types, from construction and mining equipment to off-road adventure vehicles, highlights the market's ability to cater to a wide array of industrial and recreational needs in the country. The ongoing trends in these segments emphasize the importance of customization, technology integration, and sustainability in meeting the varied requirements of OTR tires in the UAE.
By Demand Category
The demand for OTR tires in this category is primarily driven by the country's ongoing construction and infrastructure development projects. Large construction equipment, such as earthmovers and heavy-duty loaders, rely on OTR tires. Trends within this segment include a preference for larger and more durable tires to withstand the challenging conditions and heavy loads associated with construction work.
The mining and quarrying sector requires OTR tires for the heavy machinery used in extracting minerals and aggregates. The demand in this segment is closely tied to the mining industry's growth, as well as the need for tires that can withstand the abrasive and rugged conditions of mining sites. Trends involve the use of OTR tires designed for specific types of mining equipment, such as large haul trucks and loaders.
Agricultural demand for OTR tires centers around tractors, harvesters, and other farming machinery. These tires must provide high traction, flotation, and durability for various farming practices. Customization is a key trend within this segment, with manufacturers focusing on tailored solutions to meet the specific needs of different types of farming operations. This category includes industrial equipment like forklifts, reach stackers, and container handlers. OTR tires used in these applications need to support heavy loads and operate efficiently in industrial settings. The trend within this segment is the development of specialized OTR tires that enhance material handling and reduce wear, contributing to improved operational efficiency.
The growing trend in adventure tourism and recreational off-road activities fuels the demand for specialized OTR tires in vehicles like dune buggies, desert safari vehicles, and other adventure gear. These tires are designed for off-road performance, durability, and resistance to extreme desert conditions, catering to the unique requirements of adventure tourism enthusiasts.
Each of these demand category segments illustrates how the UAE OTR Tire Market adapts to diverse industry needs and consumer preferences. The various segments, from construction and mining to agriculture and recreation, highlight the market's ability to cater to a broad range of applications in the UAE. The ongoing trends in these segments underscore the importance of customization, technological advancements, and sustainability in meeting the specific demands of OTR tires across different industries and usage categories.
Regional Insights
Dubai stands out as a significant hub for the UAE OTR Tire Market, driven by its extensive construction and infrastructure development projects. The emirate's construction sector, marked by towering skyscrapers, airports, and highways, necessitates a high demand for OTR tires for heavy machinery. Dubai is also home to numerous dealerships and showrooms, offering a wide range of tire options, from larger and more durable tires for construction to specialty tires for off-road tourism.
As the capital of the UAE, Abu Dhabi plays a crucial role in the OTR tire market, characterized by its emphasis on quality, safety, and durability. The emirate's stringent government regulations ensure that OTR tires meet the highest standards. OTR tires in Abu Dhabi cater to the construction, mining, and industrial sectors, where reliability and durability are paramount. Certified Pre-Owned (CPO) tire programs are also gaining popularity, aligning with Abu Dhabi's commitment to trust and transparency in tire quality.
The Northern Emirates are gradually becoming important players in the OTR Tire Market, reflecting the country's diversification efforts. While not as prominent as Dubai or Abu Dhabi, these regions are witnessing an increase in OTR tire sales. Residents in these emirates often seek reliable and durable tires for daily commuting and practical needs, aligning with the trend of customization and tire durability.
Industrial zones and commercial areas in the UAE have a specific demand for OTR tires used in logistics and material handling equipment. Logistics and industrial companies require well-maintained used trucks, vans, and utility vehicles with specialized OTR tires. This segment emphasizes durability and utility, often involving direct owner transactions and a focus on industrial equipment. Tourism destinations, including coastal cities and desert areas, have unique demands for OTR tires. Off-road and 4x4 vehicles are favored in desert destinations, catering to tourism and adventure activities. Coastal cities often see interest in compact OTR tires for tourism and transportation sectors. The availability of used OTR tires from rental car fleets is a notable trend in tourism hubs, reflecting well-maintained fleet vehicles.
These regional dynamics underline the varied characteristics and consumer preferences that shape the UAE OTR Tire Market. The market's adaptability to different regional demands and the influence of government regulations underscores the country's commitment to quality, safety, and reliability in OTR tires. As the market continues to evolve, regional insights play a crucial role in understanding the broader trends in the UAE's OTR tire industry.
Key Market Players
Yokohama Tyres UAE
Trelleborg Wheel Systems Middle East Ltd
Michelin Tyres
Balkrishna Industries Limited (BKT)
Continental ME
Goodyear Middle East FZE
Bridgestone Middle East FZE
TVS Srichakra Limited
Apollo Tyres Middle East FZE
Peltas Tyres (AKO Group)
Report Scope:
In this report, the UAE OTR Tire Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• UAE OTR Tire Market, By Vehicle Type:
o Agriculture
o Construction
o Mining
o Material Handling
o Others
• UAE OTR Tire Market, By Tire Construction:
o Radial
o Bias
• UAE OTR Tire Market, By Demand Category:
o OEM
o Replacement
• UAE OTR Tire Market, By Region:
o Dubai
o Abu Dhabi
o Sharjah
o Rest Of UAE
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the UAE OTR Tire Market.
Available Customizations:
UAE OTR Tire Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on UAE OTR Tire Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. UAE OTR Tire Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Agriculture, Construction, Mining, Material Handling, Others)
6.2.2. By Tire Construction Market Share Analysis (Radial, Bias)
6.2.3. By Demand Category Market Share Analysis (OEM and Replacement)
6.2.4. By Regional Market Share Analysis
6.2.4.1. Dubai Market Share Analysis
6.2.4.2. Abu Dhabi Market Share Analysis
6.2.4.3. Sharjah Market Share Analysis
6.2.4.4. Rest of UAE Market Share Analysis
6.2.5. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2022)
6.3. UAE OTR Tire Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Vehicle Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Tire Construction Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Demand Category Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
7. UAE Agriculture Vehicle OTR Tire Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Tire Construction Market Share Analysis
7.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
8. UAE Construction Vehicle OTR Tire Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Tire Construction Market Share Analysis
8.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
9. UAE Mining Vehicle OTR Tire Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume & Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Tire Construction Market Share Analysis
9.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
10. UAE Material Handling OTR Tire Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume & Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Tire Construction Market Share Analysis
10.2.2. By Demand Category Market Share Analysis
11. SWOT Analysis
11.1. Strength
11.2. Weakness
11.3. Opportunities
11.4. Threats
12. Market Dynamics
12.1. Market Drivers
12.2. Market Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. UAE Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
16.1.1. Yokohama Tyres UAE
16.1.1.1. Company Details
16.1.1.2. Key Product Offered
16.1.1.3. Recent Developments
16.1.1.4. Key Management Personnel
16.1.2. Trelleborg Wheel Systems Middle East Ltd
16.1.2.1. Company Details
16.1.2.2. Key Product Offered
16.1.2.3. Recent Developments
16.1.2.4. Key Management Personnel
16.1.3. Michelin Tyres
16.1.3.1. Company Details
16.1.3.2. Key Product Offered
16.1.3.3. Recent Developments
16.1.3.4. Key Management Personnel
16.1.4. Balkrishna Industries Limited (BKT)
16.1.4.1. Company Details
16.1.4.2. Key Product Offered
16.1.4.3. Recent Developments
16.1.4.4. Key Management Personnel
16.1.5. Continental ME
16.1.5.1. Company Details
16.1.5.2. Key Product Offered
16.1.5.3. Recent Developments
16.1.5.4. Key Management Personnel
16.1.6. Goodyear Middle East FZE
16.1.6.1. Company Details
16.1.6.2. Key Product Offered
16.1.6.3. Recent Developments
16.1.6.4. Key Management Personnel
16.1.7. TVS Srichakra Limited
16.1.7.1. Company Details
16.1.7.2. Key Product Offered
16.1.7.3. Recent Developments
16.1.7.4. Key Management Personnel
16.1.8. Apollo Tyres Middle East FZE
16.1.8.1. Company Details
16.1.8.2. Key Product Offered
16.1.8.3. Recent Developments
16.1.8.4. Key Management Personnel
16.1.9. Bridgestone Middle East FZE
16.1.9.1. Company Details
16.1.9.2. Key Product Offered
16.1.9.3. Recent Developments
16.1.9.4. Key Management Personnel
16.1.10. Carswitch
16.1.10.1. Company Details
16.1.10.2. Key Product Offered
16.1.10.3. Recent Developments
16.1.10.4. Key Management Personnel
17. Strategic Recommendations
17.1. Key Focus Areas
17.1.1. Target Region
17.1.2. Target Vehicle Type
17.1.3. Target Demand Category
About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/19 10:26

158.49 円

173.02 円

207.86 円

ページTOPに戻る