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オランダのサイクルツーリズム市場規模、シェア、動向分析レポート:グループ別(グループ/友人、カップル、家族、ソロ)、予約モード別(ダイレクト、旅行代理店、マーケットプレイス予約)、年齢層別(18~30歳)、セグメント別予測、2025~2033年

オランダのサイクルツーリズム市場規模、シェア、動向分析レポート:グループ別(グループ/友人、カップル、家族、ソロ)、予約モード別(ダイレクト、旅行代理店、マーケットプレイス予約)、年齢層別(18~30歳)、セグメント別予測、2025~2033年


Netherlands Cycle Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Group (Groups/Friends, Couples, Family, Solo), By Booking Mode (Direct, Travel Agent, Marketplace Booking), By Age Group (18 To 30 Years), And Segment Forecasts, 2025 - 2033

オランダのサイクルツーリズム市場動向 オランダのサイクルツーリズム市場規模は、2024年に80.5億米ドルと推定され、2033年には191.3億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は10.5%... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年8月29日 US$3,950
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サマリー

オランダのサイクルツーリズム市場動向

オランダのサイクルツーリズム市場規模は、2024年に80.5億米ドルと推定され、2033年には191.3億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は10.5%である。オランダの世界トップクラスのサイクリング・インフラは、サイクルツーリズム市場の成長の重要な原動力となっている。オランダはサイクリングで世界をリードしており、全旅行の27%が自転車で移動している。同国は、10,534の番号付きジャンクションを含む36,493km以上の整備されたジャンクション・ルートネットワークと3,765kmの標識付き長距離LFルートを誇り、観光客にとって安全で便利な国となっている。

さらに、ユーロベロのルートは、国境を越えた国際的な引力と連続性をもたらしている。オランダのサイクリング観光客の半数以上が長距離サイクリング・ルートを利用しており、最も人気があるのはLF Maasroute(EuroVelo 19 - Meuse Cycle Routeの一部)とLF Kustroute(EuroVelo 12 - North Sea Cycle Routeの一部)である。例えば、ユーロベロ12北海サイクルルートは、オランダのLFクストルート(海岸ルート)を利用し、自動車交通が禁止されている保護された砂丘地帯を通る。

オランダは現在、交通予算の約7%をサイクリングに費やしている(国民1人当たり年間約35米ドル)。ロッテルダムやハーグなどの都市は、サイクリストを優先するスマート交通システムを導入し、アクセシビリティを高めている。例えば、アイントホーフェンにある吊り下げ式自転車ロータリーのホーフェンリングは、革新的なデザインを示す観光名所となっている。このような投資により、オランダはレジャーと冒険の両方の観光客に魅力的な、トップクラスのサイクリング・デスティネーションであり続けている。こうした要因が、オランダのサイクルツーリズム産業の成長をさらに後押ししている。

オランダのサイクルツーリズム産業が力強い成長を遂げているのは、旅行者がレジャーの選択において持続可能性を優先する傾向が強まっているためだ。オランダでは、1日の旅行の約28%が自転車によるもので、2022年には自転車旅行が48億回、走行距離が182億キロメートルに達する。アムステルダムやユトレヒトなどの都市は自転車レンタルや専用レーンを推進し、グリーンツーリズムを奨励している。例えば、"Fietsvakantie"(自転車休暇)というトレンドが急増しており、グリーンピースのような企業が排出量削減のためのサイクリングツアーを推奨している。観光客は環境への影響をより意識するようになっており、サイクリングは低炭素で環境に優しい観光地巡りの方法として、このトレンドにぴったりと当てはまる。

オランダ交通政策分析研究所(2023年)によると、オランダのサイクリング・ネットワークの大部分(28%)は、緑がほとんどない、あるいはまったくない既成市街地に位置している。さらに20%は、緑が多い既成市街地にある。したがって、サイクリング・ネットワークのほぼ半分(47%)は、都市開発がほとんど行われていない地域(野原、牧草地、農村地帯など)に位置している。オランダの多くの地域では、サイクリストを歓迎する道や道路の長さの方が、自動車を歓迎する道路の長さよりも長い。ランスタッド都市圏の大部分、ワッデン諸島、フレヴォラント、ヴェルヴェ、アーネム・ナイメーヘン、アイントホーフェンなどがそうである。

健康志向の旅行トレンドがオランダのサイクルツーリズム市場の成長に拍車をかけている。心身の健康のためにアクティブな休暇を好む観光客が増加している。サイクリングは運動と探索を組み合わせ、ウェルネスを求める人々にアピールする。チューリップ・サイクリングのような企業は、風光明媚なチューリップ畑を巡るガイド付きツアーを提供し、このトレンドを活用している。さらにオランダでは、アイントホーフェンとヌエネンを結ぶ全長600メートルのソーラーサイクリング・ロードが公開された。このサイクリング・ロードは、ゴッホの「星降る夜」に着想を得た渦巻き模様で夜間に光り輝き、イルミネーションに彩られた夢のようなサイクリングを体験させてくれる。

オランダのサイクルツーリズム市場レポート区分

本レポートでは、2021年から2033年までの国レベルでの収益成長を予測し、各サブセグメントにおける最新動向と機会の分析を提供しています。この調査レポートは、オランダのサイクルツーリズム市場をグループ別、予約形態別、年齢層別に分類しています:

- グループの展望(売上高、10億米ドル、2021年~2033年)
- グループ/友人
- カップル
- 家族
- ソロ
- 予約モードの展望(売上高、10億米ドル、2021~2033年)
- ダイレクト
- 旅行代理店
- マーケットプレイス予約
- 年齢層の展望(売上高、10億米ドル、2021~2033年)
- 18~30歳
- 31歳から50歳
- 50歳以上

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.グループの展望
2.3.予約モードの展望
2.4.年齢グループ展望
2.5.競合状況のスナップショット
第3章 オランダのサイクルツーリズム市場オランダのサイクルツーリズム市場の変数、動向と範囲
3.1.市場の系譜の展望
3.1.1.関連市場の展望
3.2.普及・成長展望マッピング
3.3.業界バリューチェーン分析
3.3.1.予約チャネルの動向
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.市場促進要因分析
3.4.2.市場阻害要因分析
3.4.3.市場機会
3.4.4.市場の課題
3.5.業界分析ツール
3.5.1.ポーターのファイブフォース分析
3.6.市場参入戦略
第4章.オランダのサイクルツーリズム市場消費者行動分析
4.1.人口動態分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章 オランダのサイクルツーリズム市場オランダのサイクルツーリズム市場グループ推計とトレンド分析
5.1.オランダのサイクルツーリズム市場:グループ別主要データ
5.2.グループの動向分析と市場シェア、2024年および2033年
5.3.2021〜2033年のグループ別市場推定・予測(億米ドル)
5.3.1.グループ/友人
5.3.1.1.市場の予測・予測、2021年〜2033年(USD Billion)
5.3.2.カップル
5.3.2.1.市場の推計と予測、2021〜2033年 (USD Billion)
5.3.3.家族
5.3.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年 (億米ドル)
5.3.4.ソロ
5.3.4.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
第6章.オランダのサイクルツーリズム市場予約モードの推定と動向分析
6.1.オランダのサイクルツーリズム市場:予約モード別主要データ
6.2.予約モードの動向分析と市場シェア、2024年・2033年
6.3.2021年~2033年の予約モード別市場推定・予測(10億米ドル)
6.3.1.ダイレクト
6.3.1.1.市場の推計と予測、2021年〜2033年(USD Billion)
6.3.2.旅行代理店
6.3.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
6.3.3.マーケットプレイス予約
6.3.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
第7章.オランダのサイクルツーリズム市場年齢層別推計と動向分析
7.1.オランダのサイクルツーリズム市場:年齢グループ別主要データ
7.2.年齢層別動向分析と市場シェア、2024年および2033年
7.3.2021〜2033年の年齢層別市場予測・予想(億米ドル)
7.3.1.18~30歳
7.3.1.1.市場の推計と予測、2021年〜2033年(USD Billion)
7.3.2.31~50歳
7.3.2.1.市場の予測および予測、2021年~2033年(USD Billion)
7.3.3.50歳以上
7.3.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
第8章.オランダのサイクルツーリズム市場競合分析
8.1.主要市場参加者による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.サービスベンチマーク
8.6.各社の市場シェア分析、2024年(%)
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.ダッチ・バイク・ツアーズ
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.製品ポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.オランダ自転車ツアー
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.製品ポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.チューリップサイクリング
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.製品ポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.バイク&バージ・ホランド
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.製品ポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.ユーロバイク
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.製品ポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.トリップサイト
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.製品ポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.バイクプラネットツアー
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.製品ポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.ボート・バイクツアー
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.製品ポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.ラド+ライゼン
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.製品ポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ
8.9.10.ウィ・バイク・アムステルダム
8.9.10.1.会社概要
8.9.10.2.業績
8.9.10.3.製品ポートフォリオ
8.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Netherlands Cycle Tourism Market Trends

The Netherlands cycle tourism market size was estimated at USD 8.05 billion in 2024 and is projected to reach USD 19.13 billion by 2033, growing at a CAGR of 10.5% from 2025 to 2033. The Netherlands’ world-class cycling infrastructure is a key driver of growth for the cycle tourism market. The Netherlands leads the way in cycling, with 27% of all trips being made by bike. The country boasts over 36,493 km of well-maintained junction-route network with 10,534 numbered junctions and 3,765 km of signposted long-distance LF routes, making it safe and convenient for tourists.

Moreover, EuroVelo routes add international pull and continuity across borders. More than half of cycling tourists in the Netherlands take long-distance cycle routes, and the most popular are LF Maasroute (part of EuroVelo 19 - Meuse Cycle Route) and LF Kustroute (part of EuroVelo 12 - North Sea Cycle Route). For instance, the EuroVelo 12 North Sea Cycle Route uses the Netherlands’ LF Kustroute (Coastal Route), threading protected dune landscapes where motor traffic is not allowed, a unique selling point for overseas visitors seeking quiet, scenic riding.

The Netherlands currently spends approximately 7 percent of its transport budget on cycling (about USD 35 per capita per year). Cities like Rotterdam and The Hague have introduced smart traffic systems prioritizing cyclists, enhancing accessibility. For instance, the Hovenring, a suspended bicycle roundabout in Eindhoven, has become a tourist attraction, showcasing innovative design. Such investments ensure the Netherlands remains one of the top cycling destinations, appealing to both leisure and adventure tourists. These factors are further driving the growth of the Netherlands' cycle tourism industry.

The Netherlands’ cycle tourism industry is experiencing strong growth because travelers are increasingly prioritizing sustainability in their leisure choices. In the Netherlands, about 28% of daily trips are by bike, with 4.8 billion bike trips and 18.2 billion kilometers traveled in 2022. Cities like Amsterdam and Utrecht promote bike rentals and dedicated lanes, encouraging green tourism. For example, the "Fietsvakantie" (bike holiday) trend has surged, with companies like Greenpeace endorsing cycling tours to cut emissions. Tourists are becoming more conscious of their environmental impact, and cycling fits perfectly into this trend as a low-carbon, eco-friendly way to explore destinations.

According to the Netherlands Institute for Transport Policy Analysis (2023), a large proportion of the Netherlands cycling network (28%) is located in built-up areas with little or no greenery. A further 20% is located in built-up areas with lots of greenery. Almost half of the cycling network (47%) is therefore located in areas with little to no urban development (such as fields, pastures, and rural areas). In many regions of the Netherlands, the length of paths and roads where cyclists are welcome is greater than the length of roads where cars are welcome. This applies to large parts of the Randstad conurbation, the Wadden Islands, Flevoland, the Veluwe, and the regions of Arnhem-Nijmegen and Eindhoven.

Health-conscious travel trends are fueling the cycle tourism market growth in the Netherlands. A rising number of tourists are preferring active holidays for physical and mental well-being. Cycling combines exercise with exploration, appealing to wellness seekers. Companies like Tulip Cycling offer guided tours through scenic tulip fields, capitalizing on this trend. Moreover, the Netherlands has unveiled a 600-meter solar-powered cycle path between Eindhoven and Nuenen that glows at night in swirling patterns inspired by Van Gogh’s Starry Night, creating a dreamlike, illuminated riding experience.

Netherlands Cycle Tourism Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis of the latest trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the Netherlands cycle tourism market report based on group, booking mode, and age group:

• Group Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Groups/Friends
• Couples
• Family
• Solo
• Booking Mode Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Direct
• Travel Agent
• Marketplace Booking
• Age Group Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• 18 to 30 Years
• 31 to 50 Years
• Above 50 Years



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualisation
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Group Outlook
2.3. Booking Mode Outlook
2.4. Age Group Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Netherlands Cycle Tourism Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.1.1. Related Market Outlook
3.2. Penetration and Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Booking Channel Trends
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Driver Analysis
3.4.2. Market Restraint Analysis
3.4.3. Market Opportunities
3.4.4. Market Challenges
3.5. Industry Analysis Tools
3.5.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.6. Market Entry Strategies
Chapter 4. Netherlands Cycle Tourism Market: Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends & Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decisions
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. Netherlands Cycle Tourism Market: Group Estimates & Trend Analysis
5.1. Netherlands Cycle Tourism Market, By Group: Key Takeaways
5.2. Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Group, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.1. Groups/Friends
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.2. Couples
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.3. Family
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.4. Solo
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 6. Netherlands Cycle Tourism Market: Booking Mode Estimates & Trend Analysis
6.1. Netherlands Cycle Tourism Market, By Booking Mode: Key Takeaways
6.2. Booking Mode Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Booking Mode, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.1. Direct
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.2. Travel Agent
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.3. Marketplace Booking
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 7. Netherlands Cycle Tourism Market: Age Group Estimates & Trend Analysis
7.1. Netherlands Cycle Tourism Market, By Age Group: Key Takeaways
7.2. Age Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
7.3. Market Estimates & Forecasts, by Age Group, 2021 - 2033 (USD Billion)
7.3.1. 18 to 30 Years
7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
7.3.2. 31 to 50 Years
7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
7.3.3. Above 50 Years
7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 8. Netherlands Cycle Tourism Market: Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Service Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Dutch Bike Tours
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. Holland Bike Tours
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Tulip Cycling
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Bike & Barge Holland
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. Eurobike
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. Tripsite
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. Bike Planet Tours
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Boat Bike Tours
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. Rad+Reisen
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. We Bike Amsterdam
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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2025/12/05 10:26

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