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米国サイクルツーリズム市場規模・シェア・動向分析レポート:グループ別(グループ/友人、カップル、家族、ソロ)、予約モード別(ダイレクト、旅行代理店、マーケットプレイス予約)、年齢層別(18~30歳、31~50歳、50歳以上)、およびセグメント別予測、2025~2033年

米国サイクルツーリズム市場規模・シェア・動向分析レポート:グループ別(グループ/友人、カップル、家族、ソロ)、予約モード別(ダイレクト、旅行代理店、マーケットプレイス予約)、年齢層別(18~30歳、31~50歳、50歳以上)、およびセグメント別予測、2025~2033年


U.S. Cycle Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Group (Groups/Friends, Couples, Family, Solo), By Booking Mode (Direct, Travel Agent, Marketplace Booking), By Age Group (18 to 30 Years, 31 to 50 Years, Above 50 Years), And Segment Forecasts, 2025 - 2033

米国のサイクルツーリズム市場規模・動向 米国のサイクルツーリズム市場規模は2024年に288.7億米ドルと推定され、2033年には673.2億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は10.2%であ... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年8月29日 US$3,950
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サマリー

米国のサイクルツーリズム市場規模・動向

米国のサイクルツーリズム市場規模は2024年に288.7億米ドルと推定され、2033年には673.2億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は10.2%である。米国におけるサイクルツーリズムの成長には、健康とウェルネスに対する意識の高まり、サイクリング・インフラの整備、より長いルートをより幅広い旅行者が利用しやすくするe-bikeの人気の高まりが寄与している。同時に、持続可能で環境に優しい旅行へのシフトが、観光客に低負荷の代替手段としてのサイクリングを選ぶよう促している。また、ラグブライやサイクル・オレゴンなどの大規模なイベントが数千人を集め続け、全米の関心と参加を高めている。

グレート・アメリカン・レールトレイル(Great American Rail-Trail)、パシフィック・コースト・バイク・ルート(Pacific Coast Bike Route)、イースト・コースト・グリーンウェイ(East Coast Greenway)など、自転車専用コリドーの開発が進んでいることも、米国における長距離の風光明媚なサイクリングをより安全で魅力的なものにしている。例えば、グレート・アメリカン・レール・トレイルは、海岸から海岸までの全長3,700マイルを計画するルートで、現在、自転車走行可能なトレイルは2,068マイル以上に及び、55%以上が完成している。

サイクリングは、個人の二酸化炭素排出量を大幅に削減するゼロ・エミッションの移動手段を提供することで、環境意識の高い旅行者の価値観と密接に一致している。エコツーリズムのひとつであるサイクリング・ツーリズムは、大気汚染やエネルギー消費を最小限に抑えながら、よりゆっくりと、より没入感のある旅を促進し、地域社会や風景とのより深いつながりを育む。このことを認識し、米国の地方自治体や観光局は、サイクリングロードの拡大、トレイル開発の支援、地元企業との提携などを通じて、持続可能性と地域社会への恩恵を重視したサイクリング・ベースの体験を提供することで、自転車にやさしい観光を積極的に推進している。

アイオワ州のラグブライ(RAGBRAI)、コロラド州のライド・ザ・ロッキーズ(Ride the Rockies)、サイクル・オレゴン(Cycle Oregon)といった人気のある数日間のサイクリング・イベントには、毎年何千人ものライダーが参加し、地域経済を大きく活性化させている。RAGBRAIだけで、アイオワ州全域の農村コミュニティに年間およそ2,500万米ドルが注入され、宿泊する町は5,000米ドルから15,000米ドルのイベント俸給を受け取り、レストラン、宿泊施設、小売店などの地元企業はイベント期間中、売上が大幅に増加する。オレゴン州の地方を横断する非営利ツアー「サイクル・オレゴン」は、同州観光局と共同で企画されたもので、風光明媚な景観を強調すると同時に、小さな町に具体的な経済効果をもたらす。

ミニマリストのキャンプとサイクリングを融合させたバイクパッキングは、米国のサイクルツーリズム市場で急成長しているニッチ分野であり、特に自給自足と没入型のアウトドア体験を切望する冒険好きのミニマリストにアピールしている。特にユタ、モンタナ、アリゾナといった州の国立公園や公有地を横切る人里離れたトレイルを探検することができる。ココペリ・トレイル(コロラド州~ユタ州)、アリゾナ・トレイル、キャニオンランズ国立公園のホワイト・リムといった象徴的なルートは、バイクパッキングが提供する自由と自然とのつながりに惹かれる愛好家の数を増やしている。

米国サイクルツーリズム市場レポート区分

本レポートでは、国レベルでの収益成長を予測し、2021年から2033年までの各サブセグメントにおける最新の業界動向と機会の分析を提供しています。この調査レポートは、米国のサイクルツーリズム市場をグループ別、予約モード別、年齢層別に分類しています:

- グループの展望(売上高、10億米ドル、2021年~2033年)
o グループ/友人
o カップル
o 家族
o ソロ
- 予約モードの展望(売上高、10億米ドル、2021年~2033年)
o ダイレクト
o 旅行代理店
o マーケットプレイス予約
- 年齢層の展望(売上、10億米ドル、2021年~2033年)
o 18歳から30歳
o 31歳から50歳
o 50歳以上

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.グループの展望
2.3.予約モードの展望
2.4.年齢グループ展望
2.5.競合状況のスナップショット
第3章.米国のサイクルツーリズム市場の変数と動向
3.1.市場紹介
3.2.普及・成長見通しマッピング
3.3.業界バリューチェーン分析
3.3.1.予約モードの分析と動向
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.市場促進要因分析
3.4.2.市場阻害要因分析
3.4.3.市場機会
3.4.4.市場の課題
3.5.業界分析ツール
3.5.1.ポーターのファイブフォース分析
3.6.市場参入戦略
第4章.米国のサイクルツーリズム市場グループ推計とトレンド分析
4.1.米国のサイクルツーリズム市場:グループ別主要なポイント
4.2.グループの動向分析と市場シェア、2024年および2033年
4.3.2021〜2033年のグループ別市場推定・予測(10億米ドル)
4.3.1.グループ/友人
4.3.1.1.市場の推定と予測、2021年〜2033年(USD Billion)
4.3.2.カップル
4.3.2.1.市場の推計と予測、2021〜2033年 (USD Billion)
4.3.3.家族
4.3.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年 (億米ドル)
4.3.4.ソロ
4.3.4.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
第5章.米国のサイクルツーリズム市場予約モードの推定と動向分析
5.1.米国のサイクルツーリズム市場:予約モード別主要なポイント
5.2.予約モードの動向分析と市場シェア、2024年と2033年
5.3.2021年~2033年の予約モード別市場予測・予想(10億米ドル)
5.3.1.直接予約
5.3.1.1.市場の予測・予測、2021年〜2033年(USD Billion)
5.3.2.旅行代理店
5.3.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
5.3.3.マーケットプレイス予約
5.3.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
第6章.米国のサイクルツーリズム市場年齢層別推計とトレンド分析
6.1.米国のサイクルツーリズム市場:年齢層別主要なポイント
6.2.年齢層の動き分析と市場シェア、2024年と2033年
6.3.2021〜2033年年齢層別市場予測・予想(億米ドル)
6.3.1.18~30歳
6.3.1.1.市場の推定と予測、2021〜2033年(USD Billion)
6.3.2.31~50歳
6.3.2.1.市場の予測および予測、2021年~2033年(USD Billion)
6.3.3.50歳以上
6.3.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
第7章.米国のサイクルツーリズム市場競合分析
7.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参入企業の概要
7.4.財務実績
7.5.サービスベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析、2024年
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.バックロード
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.サービスポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.トレック・トラベル
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.サービスポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.デュバイン・サイクリング+アドベンチャー社
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.サービスポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.バターフィールド&ロビンソン社
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.サービスポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.エクスペリエンスプラス自転車ツアー
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.サービスポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.スパイスロード サイクリング
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.サービスポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.ライド&シーク
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.サービスポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.アービュタスの路線
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.サービスポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.サドルスケダドル
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.サービスポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.アドベンチャーサイクリング協会
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.サービスポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. Cycle Tourism Market Size & Trends

The U.S. cycle tourism market size was estimated at USD 28.87 billion in 2024 and is expected to reach USD 67.32 billion by 2033, growing at a CAGR of 10.2% from 2025 to 2033. The growth of cycle tourism in the U.S. is fueled by rising health and wellness awareness, improved cycling infrastructure, and the increasing popularity of e-bikes, which make longer routes more accessible to a wider range of travelers. At the same time, a shift toward sustainable and eco-friendly travel encourages tourists to choose cycling as a low-impact alternative, while major events such as RAGBRAI and Cycle Oregon continue to draw thousands, boosting interest and participation nationwide.

The ongoing development of dedicated bike corridors, such as the Great American Rail‑Trail, Pacific Coast Bike Route, and East Coast Greenway, makes long-distance, scenic cycling in the U.S. safer and more appealing. For instance, the Great American Rail‑Trail, a planned 3,700‑mile coast-to-coast route, is now over 55% complete with more than 2,068 miles of bikeable trail.

Cycling aligns closely with the values of environmentally conscious travelers by offering a zero-emission mode of transport that significantly reduces individual carbon footprints. As an eco-tourism, bike tourism minimizes air pollution and energy consumption while promoting slower, more immersive travel that fosters deeper connections with local communities and landscapes. Recognizing this, local governments and tourism boards in the U.S. are actively promoting bike-friendly tourism through initiatives such as expanding bike paths, supporting trail development, and partnering with local businesses to offer cycling‑based experiences that emphasize sustainability and community benefits.

Popular multi‑day cycling events such as RAGBRAI in Iowa, Ride the Rockies in Colorado, and Cycle Oregon draw thousands of riders annually, significantly boosting local economies. RAGBRAI alone injects roughly USD 25 million per year into rural communities across Iowa, with overnight towns receiving between USD 5,000 and USD 15,000 in event stipends and local businesses, including restaurants, lodging, and retail, seeing major spikes in sales during the event. Cycle Oregon, a non‑profit tour across rural Oregon, was designed with the state’s tourism board to highlight scenic landscapes while delivering a tangible financial impact for small towns.

Bikepacking, a blend of minimalist camping and cycling, has emerged as a rapidly growing niche within the U.S. cycle tourism market, especially appealing to adventure-driven minimalists who crave self-sufficiency and immersive outdoor experiences. With lightweight, integrated gear setups, riders can explore remote trails across national parks and public lands, particularly in states such as Utah, Montana, and Arizona. Iconic routes such as the Kokopelli Trail (Colorado to Utah), the Arizona Trail, and the White Rim in Canyonlands National Park attract an increasing number of enthusiasts drawn to the freedom and connection with nature that bikepacking offers.

U.S. Cycle Tourism Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. cycle tourism market report by group, booking mode, and age group:

• Group Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
o Groups/Friends
o Couples
o Family
o Solo
• Booking Mode Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
o Direct
o Travel Agent
o Marketplace Booking
• Age Group Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
o 18 to 30 Years
o 31 to 50 Years
o Above 50 Years



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Group Outlook
2.3. Booking Mode Outlook
2.4. Age Group Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. Cycle Tourism Market Variables and Trends
3.1. Market Introduction
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Booking Mode Analysis and Trends
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Driver Analysis
3.4.2. Market Restraint Analysis
3.4.3. Market Opportunities
3.4.4. Market Challenges
3.5. Industry Analysis Tools
3.5.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.6. Market Entry Strategies
Chapter 4. U.S. Cycle Tourism Market: Group Estimates & Trend Analysis
4.1. U.S. Cycle Tourism Market, By Group: Key Takeaways
4.2. Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
4.3. Market Estimates & Forecasts, By Group, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.1. Groups/Friends
4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.2. Couples
4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.3. Family
4.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.4. Solo
4.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 5. U.S. Cycle Tourism Market: Booking Mode Estimates & Trend Analysis
5.1. U.S. Cycle Tourism Market, By Booking Mode: Key Takeaways
5.2. Booking Mode Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Booking Mode, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.1. Direct Booking
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.2. Travel Agent
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.3. Marketplace Booking
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 6. U.S. Cycle Tourism Market: Age Group Estimates & Trend Analysis
6.1. U.S. Cycle Tourism Market, By Age Group: Key Takeaways
6.2. Age Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
6.3. Market Estimates & Forecasts, By Age Group, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.1. 18 to 30 Years
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.2. 31 to 50 Years
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.3. Above 50
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 7. U.S. Cycle Tourism Market: Competitive Analysis
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial performance
7.5. Service Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Backroads
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial performance
7.9.1.3. Service Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Trek Travel
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial performance
7.9.2.3. Service Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. DuVine Cycling + Adventure Co.
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial performance
7.9.3.3. Service Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Butterfield & Robinson Inc.
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial performance
7.9.4.3. Service Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. ExperiencePlus! Bicycle Tours
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial performance
7.9.5.3. Service Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. SpiceRoads Cycling
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial performance
7.9.6.3. Service Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Ride and Seek
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial performance
7.9.7.3. Service Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Arbutus Routes
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial performance
7.9.8.3. Service Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. Saddle Skedaddle Ltd.
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial performance
7.9.9.3. Service Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. Adventure Cycling Association
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial performance
7.9.10.3. Service Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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