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米国の音楽観光市場規模、シェア、動向分析レポート:イベント別(コンサート、フェスティバル)、年齢層別(18歳以下、18~34歳、34~54歳、55歳以上)、予約形態別(直接予約、旅行代理店)、およびセグメント別予測、2025~2033年

米国の音楽観光市場規模、シェア、動向分析レポート:イベント別(コンサート、フェスティバル)、年齢層別(18歳以下、18~34歳、34~54歳、55歳以上)、予約形態別(直接予約、旅行代理店)、およびセグメント別予測、2025~2033年


U.S. Music Tourism Market Size, Share & Trends Analysis Report By Event (Concert, Festival), By Age Group (18 & Less, 18 to 34 Years, 34 to 54 Years, 55+ Years), By Booking Mode (Direct Booking, Travel Agents), And Segment Forecasts, 2025 - 2033

米国の音楽観光市場規模・動向 米国の音楽観光市場規模は、2024年に275.8億米ドルと推定され、2025年から2033年にかけて年平均成長率15.5%で成長すると予測されている。米国の音楽観光は、豊かで多様な音楽遺... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年7月3日 US$3,950
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サマリー

米国の音楽観光市場規模・動向

米国の音楽観光市場規模は、2024年に275.8億米ドルと推定され、2025年から2033年にかけて年平均成長率15.5%で成長すると予測されている。米国の音楽観光は、豊かで多様な音楽遺産、音楽フェスティバルの人気上昇、没入型旅行体験に対する需要の高まりなど、さまざまな要因によって後押しされている。加えて、テクノロジーの進歩、ソーシャルメディアの影響力、政府の支援的イニシアティブはすべて、全米で音楽に焦点を当てた旅行を促進し、可能にする上で重要な役割を果たしている。

米国では毎年800を超える音楽フェスティバルが開催され、様々な音楽的関心にアピールし、全米の多くの聴衆を魅了している。アメリカの成人の約54%が少なくとも1回はフェスティバルに参加したことがあり、音楽ツーリズムが旅行風景の中でますます人気と影響力を増していることは明らかだ。

音楽ツーリズムはまた、様々なフェスティバルや音楽イベントが多様な嗜好や好みにアピールすることで、オーダーメイドの旅行体験を可能にしている。ナッシュビルで開催されるCMAフェスにカントリー・ミュージック愛好家が参加しようが、マイアミで開催されるウルトラ・ミュージック・フェスティバルにエレクトロニック・ダンス・ミュージック・ファンが集まろうが、誰もが楽しめるイベントがある。このようなパーソナライゼーションは旅行者の関与を高め、音楽、感情、発見の間の深いつながりを強調し、音楽ツーリズムを米国旅行業界で最も魅力的でダイナミックなセグメントの一つとして確固たるものにしている。

米国には豊かで多様な音楽フェスティバル・シーンがあり、それが全米の音楽ツーリズムの成長を牽引している。カリフォルニアのコーチェラ(Coachella)やシカゴのロラパルーザ(Lollapalooza)のような主要イベントは、世界的なフェスティバル文化を形成し、国際的な大観衆を集めている。これ以外にも、アメリカではシカゴ・ブルース・フェスティバル、ニューオーリンズ・ジャズ&ヘリテージ・フェスティバル、マイアミのローリング・ラウド、テネシーのボナルーといったジャンル別のフェスティバルが開催されている。

音楽観光の成長には、政府の支援が欠かせない。2024年アメリカ音楽観光法は、国の音楽遺産を強調し、国内外の旅行を後押しするために導入された。アメリカ音楽の豊かな文化的ルーツを活用することで、この法律は、世界中の音楽愛好家にとってアメリカが最高の目的地となることを目指している。

ユニークで没入感のある体験に対する需要の高まりとソーシャルメディアの強い影響力により、ファンはライブ・イベントのために長距離を移動することが多い。この傾向を支える大きな力となっているのが、モノよりも体験を重視するZ世代とミレニアル世代だ。この年齢層の約60%が、老後の蓄えよりも思い出に残る体験にお金を使いたいと考えている。

米国の音楽観光市場レポート区分

本レポートでは、2021年から2033年までの国レベルでの収益成長を予測し、各サブセグメントにおける最新の業界動向とビジネスチャンスの分析を提供しています。本調査の目的で、Grand View Research社は米国の音楽観光市場レポートをイベント別、年齢層別、予約モード別に区分しました。

- イベントの展望(売上高、10億米ドル、2021年~2033年)
- コンサート
- フェスティバル
- その他
- 年齢層の展望(売上高、10億米ドル、2021~2033年)
- 18歳未満
- 18~34歳
- 34~54歳
- 55歳以上
- 予約モードの展望(売上高、10億米ドル、2021~2033年)
- 直接予約
- 旅行代理店
- オンライン旅行会社(OTA)

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.イベント展望
2.3.年齢層の見通し
2.4.予約モード展望
2.5.競合状況のスナップショット
第3章.米国の音楽観光市場の変数と動向
3.1.市場紹介
3.2.普及と成長の見通しマッピング
3.3.業界バリューチェーン分析
3.3.1.予約チャネルの分析と動向
3.4.規制の枠組み
3.5.市場ダイナミクス
3.5.1.市場促進要因分析
3.5.2.市場阻害要因分析
3.5.3.市場機会
3.5.4.市場の課題
3.6.業界分析ツール
3.6.1.ポーターのファイブフォース分析
3.7.市場参入戦略
第4章.米国の音楽観光市場イベントの推定とトレンド分析
4.1.米国の音楽観光市場:イベント別主要なポイント
4.2.イベントタイプの動向分析と市場シェア、2024年・2033年
4.3.2021〜2033年イベントタイプ別市場予測・予想(億米ドル)
4.3.1.コンサート
4.3.1.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Billion)
4.3.2.フェスティバル
4.3.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
4.3.3.その他
4.3.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
第5章.米国の音楽観光市場年齢別推計と動向分析
5.1.米国の音楽観光市場:年齢層別主要なポイント
5.2.年齢層の動き分析と市場シェア、2024年と2033年
5.3.2021〜2033年の年齢層別市場予測・予想(億米ドル)
5.3.1.18歳未満
5.3.1.1.市場の推定と予測、2021〜2033年(USD Billion)
5.3.2.18~34歳
5.3.2.1.市場の推計と予測、2021年〜2033年(USD Billion)
5.3.3.35〜54歳
5.3.3.1.市場の予測および予測、2021年〜2033年(USD Billion)
5.3.4.55歳以上
5.3.4.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
第6章.米国の音楽観光市場予約モードの推定と動向分析
6.1.米国の音楽観光市場:予約モード別主要なポイント
6.2.予約モードの動向分析と市場シェア、2024年と2033年
6.3.2021〜2033年の予約モード別市場予測・予想(億米ドル)
6.3.1.直接予約
6.3.1.1.2021年〜2033年の市場予測・予想(USD Billion)
6.3.2.旅行代理店
6.3.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
6.3.3.オンライン旅行会社
6.3.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(10億米ドル)
第7章.米国の音楽観光市場競合分析
7.1.主要市場参加者の最新動向と影響分析
7.2.企業の分類
7.3.参入企業の概要
7.4.財務実績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析、2024年
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.コーチェラ・バレー・ミュージック・アンド・アーツ・フェスティバル
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.サービスポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.ロラパルーザ
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.サービスポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.AEGプレゼント
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.サービスポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.チケットマスター
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.サービスポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.ビビッドシート
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.サービスポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.インソムニアック・ホールディングス
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.サービスポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.クラウド 9 アドベンチャーズ LLC.
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.サービスポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.イベントブライト
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.サービスポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.バンドシンタウン
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.サービスポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.ダニー・ウィマー・プレゼンツ
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.サービスポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. Music Tourism Market Size & Trends

The U.S. music tourism market size was estimated at USD 27.58 billion in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 15.5% from 2025 to 2033.Music tourism in the U.S. is fueled by various factors, including the nation's rich and diverse musical heritage, the rising popularity of music festivals, and a growing demand for immersive travel experiences. Additionally, advancements in technology, the influence of social media, and supportive government initiatives have all played key roles in promoting and enabling music-focused travel across the country.

The U.S. has over 800 music festivals annually, appealing to various musical interests and attracting large audiences nationwide. With approximately 54% of American adults having attended at least one festival, it's clear that music tourism is becoming an increasingly popular and influential part of the travel landscape.

Music tourism also allows tailored travel experiences, with various festivals and music events appealing to diverse tastes and preferences. Whether country music enthusiasts attend the CMA Fest in Nashville or electronic dance music fans flock to Miami for the Ultra Music Festival, there’s something for everyone. This personalization enhances traveler involvement and highlights the deep connection between music, emotion, and discovery, solidifying music tourism as one of the U.S. travel industry's most captivating and dynamic segments.

The U.S. offers a rich and diverse music festival scene that drives the growth of music tourism across the country. Major events like Coachella in California and Lollapalooza in Chicago have shaped global festival culture, drawing massive international crowds. Beyond these, the U.S. hosts genre-specific festivals such as the Chicago Blues Festival, New Orleans Jazz & Heritage Festival, Rolling Loud in Miami, and Bonnaroo in Tennessee.

Government support is crucial to the growth of music tourism. The American Music Tourism Act of 2024 was introduced to highlight the nation’s musical legacy and boost domestic and international travel. By tapping into the rich cultural roots of American music, the legislation seeks to position the U.S. as a premier destination for music lovers worldwide.

The growing demand for unique, immersive experiences and the strong influence of social media often inspire fans to travel long distances for live events. A major force behind this trend is Gen Z and Millennials, who value experiences more than material goods. Around 60% of individuals in this age group prefer spending money on memorable experiences rather than saving for retirement.

U.S. Music Tourism Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For the purpose of this study, Grand View Research has segmented theU.S. music tourism market report by event, age group, and booking mode.

• Event Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Concert
• Festival
• Others
• Age Group Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Below 18 Years
• 18 to 34 Years
• 34 to 54 Years
• 55 Years & Above
• Booking Mode Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Direct Booking
• Travel Agents
• Online Travel Agencies (OTAs)



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Event Outlook
2.3. Age Group Outlook
2.4. Booking Mode Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. Music Tourism Market Variables and Trends
3.1. Market Introduction
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Booking Channel Analysis & Trends
3.4. Regulatory Framework
3.5. Market Dynamics
3.5.1. Market Driver Analysis
3.5.2. Market Restraint Analysis
3.5.3. Market Opportunities
3.5.4. Market Challenges
3.6. Industry Analysis Tools
3.6.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.7. Market Entry Strategies
Chapter 4. U.S. Music Tourism Market: Event Estimates & Trend Analysis
4.1. U.S. Music Tourism Market, By Event: Key Takeaways
4.2. Event type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
4.3. Market Estimates & Forecasts, by Event type, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.1. Concert
4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.2. Festival
4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
4.3.3. Others
4.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 5. U.S. Music Tourism Market: Age Group Estimates & Trend Analysis
5.1. U.S. Music Tourism Market, By Age Group: Key Takeaways
5.2. Age Group Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Age Group, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.1. Below 18 years
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.2. 18 - 34 years
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.3. 35 - 54 years
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3.4. 55 and above
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 6. U.S. Music Tourism Market: Booking Mode Estimates & Trend Analysis
6.1. U.S. Music Tourism Market, By Booking Mode: Key Takeaways
6.2. Booking Mode Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Booking Mode, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.1. Direct Booking
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.2. Travel Agents
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3.3. Online Travel Agencies
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 7. U.S. Music Tourism Market: Competitive Analysis
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Coachella Valley Music and Arts Festival
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial performance
7.9.1.3. Service Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Lollapalooza
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial performance
7.9.2.3. Service Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. AEG Presents
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial performance
7.9.3.3. Service Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Ticketmaster
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial performance
7.9.4.3. Service Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. Vivid Seats LLC.
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial performance
7.9.5.3. Service Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. Insomniac Holdings, LLC.
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial performance
7.9.6.3. Service Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Cloud 9 Adventures, LLC.
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial performance
7.9.7.3. Service Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Eventbrite, Inc.
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial performance
7.9.8.3. Service Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. BANDSINTOWN, LLC
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial performance
7.9.9.3. Service Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. Danny Wimmer Presents
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial performance
7.9.10.3. Service Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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2025/10/09 10:26

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