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ブラジルのキッチン用品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(調理器具、ベーカリーウェア、食器)、用途別(家庭用、商業用)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店)、セグメント別予測、2025年~2033年

ブラジルのキッチン用品市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(調理器具、ベーカリーウェア、食器)、用途別(家庭用、商業用)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店)、セグメント別予測、2025年~2033年


Brazil Kitchenware Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Cookware, Bakeware, Tableware), By Application (Residential, Commercial), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Specialty Stores), And Segment Forecasts, 2025 - 2033

ブラジルのキッチン用品市場規模・動向 ブラジルの台所用品市場規模は2024年に21億6,290万米ドルと推定され、2025年から2033年にかけて年平均成長率7.0%で成長すると予測されている。ブラジルの台所用品市場... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年7月23日 US$3,950
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サマリー

ブラジルのキッチン用品市場規模・動向

ブラジルの台所用品市場規模は2024年に21億6,290万米ドルと推定され、2025年から2033年にかけて年平均成長率7.0%で成長すると予測されている。ブラジルの台所用品市場は、文化、経済、ライフスタイルの変化が相まって著しい成長を遂げている。ブラジルの台所用品市場は、文化的、経済的、ライフスタイルの変化と相まって、顕著な成長を遂げている。伝統的なブラジル料理は依然として家庭生活の基盤であり、この強い食の伝統が、耐久性に優れた高品質の台所用品への一貫した需要を後押ししている。じっくり煮込むフェイジョアーダに最適な鋳鉄製のフライパンから、ヘルシーな調理に適したノンスティック調理器具まで、消費者は日常の調理と特別な集まりの両方をサポートする道具への投資を続けている。このような家庭料理への文化的傾 向は、特に都市部の中流家庭を中心に、手料理への回帰が広まり、料理が社会との関わりや自己表現の一形態としても機能するようになったことで、さらに強まっている。

さらに、ブラジルでは、ホスピタリティと観光産業がキッチン用品の重要な消費者である。観光業とホスピタリティ産業の成長に伴い、ホテル、レストラン、カフェ、ケータリング・サービスで使用されるキッチン用品に対する需要が安定している。例えば、2023年のブラジルの国際観光客数は記録的で、年初8ヶ月で400万人を超え、2022年の2倍以上となっている。2023年、外国人観光客はブラジルで69億米ドルを消費し、これは2022年より39.5%多い。このように、ホスピタリティ&観光産業の成長は、ブラジルの業務用厨房用品市場の需要をさらに押し上げる。

ブラジル全土の都市化と可処分所得の増加は、厨房用品産業をさらに推進している。サンパウロやリオデジャネイロなどの都市では、コンパクトなライフスタイルを採用する消費者が増えており、多機能で省スペースなキッチン用品への需要が高まっている。家庭は、基本的な調理器具から、耐久性、デザイン、機能性を高めた中級・高級調理器具やベークウェアへのシフトを強めている。

さらに、メーカーは環境意識の高い消費者にアピールするため、竹、セラミック、リサイクル金属など環境に優しい素材を導入している。同時に、アプリと連動した家電製品やエネルギー効率の高い調理器具などのスマートキッチン技術が、ハイテクに精通した都市部のユーザーの間で人気を集めている。こうした技術革新は、利便性と美観に対する需要に応えるだけでなく、持続可能で機能的なキッチンライフを求める世界的なトレンドにも合致しており、市場は今後数年間も成長を続けるものと思われる。

ブラジルの台所用品市場レポート区分

本レポートでは、国レベルでの収益成長を予測し、2021年から2033年までの各サブセグメントにおける最新の業界動向と機会の分析を提供しています。この調査レポートは、ブラジルの台所用品市場レポートを製品、用途、流通チャネル別に分類しています。

- ブラジルの台所用品市場の製品展望(売上高、百万米ドル、2021年〜2033年)
- 調理器具
o 鍋とフライパン
o 圧力鍋
o マイクロウェア調理器具
- ベーキングウェア
o 缶&トレイ
o カップ
o 型
o フライパン&皿
o めん棒
o その他
- 食器類
o 食器類
o 平皿
o ステムウェア
- その他
クッキングラック
o 調理器具
- ブラジル台所用品市場の用途展望(売上高、百万米ドル、2021年~2033年)
- 住宅用
- 商業用
- ブラジル台所用品市場の流通経路展望(売上高、百万米ドル、2021年~2033年)
- スーパーマーケット&ハイパーマーケット
- 専門店
- オンライン小売
- その他

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.セカンダリータイプと第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.製品展望
2.3.アプリケーションの展望
2.4.流通チャネルの展望
2.5.競争環境スナップショット
第3章.ブラジル台所用品市場の変数と動向
3.1.市場紹介
3.2.普及・成長展望マッピング
3.3.業界バリューチェーン分析
3.3.1.販売/小売チャネルの分析と動向
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.市場促進要因分析
3.4.2.市場阻害要因分析
3.4.3.市場機会
3.4.4.市場の課題
3.5.業界分析ツール
3.5.1.ポーターのファイブフォース分析
3.6.市場参入戦略
第4章.ブラジルの台所用品市場製品推定と動向分析
4.1.ブラジルの台所用品市場:製品別主要データ
4.2.製品タイプ別動向分析と市場シェア、2024年・2033年
4.3.市場予測:製品タイプ別、2021年~2033年(百万米ドル)
4.3.1.調理器具
4.3.1.1.市場の推定と予測、2021〜2033年(USD Million)
4.3.1.2.鍋・フライパン
4.3.1.2.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.1.3.圧力鍋
4.3.1.3.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.1.4.電子レンジ調理器具
4.3.1.4.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.2.ベークウェア
4.3.2.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.2.2.缶・トレー
4.3.2.2.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.2.3.カップ
4.3.2.3.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.2.4.金型
4.3.2.4.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.2.5.フライパン・皿
4.3.2.5.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.2.6.麺棒
4.3.2.6.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.2.7.その他のベーカリー製品
4.3.2.7.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.3.テーブルウェア
4.3.3.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.3.2.ディナーウェア
4.3.3.2.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.3.3.フラットウェア
4.3.3.3.1.市場の推定と予測、2021~2033年 (百万米ドル)
4.3.3.4.ステムウェア
4.3.3.4.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.4.その他のキッチン用品
4.3.4.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.4.2.調理ラック
4.3.4.2.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
4.3.4.3.調理器具
4.3.4.3.1.市場の推定と予測、2021~2033年(百万米ドル)
第5章.ブラジルの台所用品市場用途別推定と動向分析
5.1.ブラジルの台所用品市場:用途別主要データ
5.2.用途別動向分析と市場シェア、2024年・2033年
5.3.2021~2033年の用途別市場予測・予想(百万米ドル)
5.3.1.住宅用
5.3.1.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
5.3.2.商業用
5.3.2.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Million)
第6章.ブラジルの台所用品市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.ブラジルの台所用品市場:流通経路別主要データ
6.2.流通チャネルの動向分析と市場シェア、2024年・2033年
6.3.2021~2033年流通チャンネル別市場予測・予測(百万米ドル)
6.3.1.スーパーマーケットとハイパーマーケット
6.3.1.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
6.3.2.専門店
6.3.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Million)
6.3.3.オンライン小売
6.3.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Million)
6.3.4.その他
6.3.4.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
第7章.ブラジルの台所用品市場競合分析
7.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参入企業の概要
7.4.財務実績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析、2024年
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.ターゲット・ブランズ
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.サービスポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.ニューウェルブランド
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.サービスポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.グループSEB
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.サービスポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.マイヤー・インターナショナル・ホールディングス
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.サービスポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.トラモンティーナ
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.サービスポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.ヴォラス・カンパニーLLC
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.サービスポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.ライフタイムブランド
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.サービスポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.ハミルトンビーチ・ブランズ・ホールディング・カンパニー
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.サービスポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.クイジナート
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.サービスポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.OXO International, Ltd.
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.サービスポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

Brazil Kitchenware Market Size & Trends

The Brazil kitchenware market size was estimated at USD 2,162.9 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 7.0% from 2025 to 2033.The kitchenware market in Brazil is experiencing notable growth, driven by a combination of cultural, economic, and lifestyle shifts. Traditional Brazilian cuisine remains a cornerstone of domestic life, and this strong culinary heritage fuels consistent demand for durable and high-quality kitchenware. From cast-iron pans ideal for slow-cooked feijoada to non-stick cookware suitable for healthier preparations, consumers continue to invest in tools that support both everyday cooking and special gatherings. This cultural inclination towards home cooking has been reinforced by a broader return to homemade meals, particularly among urban middle-class families, where cooking also serves as a form of social engagement and personal expression.

In addition, the hospitality and tourism sectors are significant consumers of kitchenware in Brazil. With the growth of tourism and the hospitality industry, there is a steady demand for kitchenware products for use in hotels, restaurants, cafes, and catering services. For instance, in 2023, Brazil's international tourism is on record, with more than 4 million visitors in the first eight months of the year, more than double the number of visitors in 2022. In 2023, international tourists spent USD 6.9 billion in Brazil, which is 39.5% more than in 2022. Thus, the growth of hospitality & tourism further drives the demand for commercial kitchenware market in Brazil.

Urbanization and rising disposable income across Brazil are further propelling the kitchenware industry. As more consumers in cities such as São Paulo and Rio de Janeiro adopt compact lifestyles, there is growing demand for multifunctional and space-saving kitchenware products. Households are increasingly shifting from basic utensils to mid- and high-end cookware and bakeware that offer enhanced durability, design, and functionality.

Moreover, manufacturers are introducing eco-friendly materials such as bamboo, ceramic, and recycled metals to appeal to environmentally conscious consumers. Simultaneously, smart kitchen technologies such as app-connected appliances and energy-efficient cooking tools are gaining traction among tech-savvy urban users. These innovations not only cater to the demand for convenience and aesthetics but also align with the global trend toward sustainable and functional kitchen living, positioning the market for continued growth in the coming years.

Brazil Kitchenware Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the Brazil kitchenware market report by product, application, and distribution channel.

• Brazil Kitchenware Market Product Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Cookware
o Pots & Pan
o Pressure Cooker
o Microware Cookware
• Bakeware
o Tins & Trays
o Cups
o Molds
o Pans & Dishes
o Rolling Pin
o Others
• Tableware
o Dinnerware
o Flatware
o Stemware
• Others
o Cooking Racks
o Cooking Tools
• Brazil Kitchenware Market Application Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Residential
• Commercial
• Brazil Kitchenware Market Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Supermarkets & Hypermarkets
• Specialty Stores
• Online Retail
• Others



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Type s & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Product Outlook
2.3. Application Outlook
2.4. Distribution Channel Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. Brazil Kitchenware Market Variables and Trends
3.1. Market Introduction
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Sales/Retail Channel Analysis & Trends
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Driver Analysis
3.4.2. Market Restraint Analysis
3.4.3. Market Opportunities
3.4.4. Market Challenges
3.5. Industry Analysis Tools
3.5.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.6. Market Entry Strategies
Chapter 4. Brazil Kitchenware Market: Product Estimates & Trend Analysis
4.1. Brazil Kitchenware Market, By Product: Key Takeaways
4.2. Product type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
4.3. Market Estimates & Forecasts, by Product type, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.1. Cookware
4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.1.2. Pots & Pans
4.3.1.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.1.3. Pressure Cooker
4.3.1.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.1.4. Microwave Cookware
4.3.1.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2. Bakeware
4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2.2. Tins & Trays
4.3.2.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2.3. Cups
4.3.2.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2.4. Molds
4.3.2.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2.5. Pans & Dishes
4.3.2.5.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2.6. Rolling Pin
4.3.2.6.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2.7. Others Bakeware Products
4.3.2.7.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.3. Tableware
4.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.3.2. Dinnerware
4.3.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.3.3. Flatware
4.3.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.3.4. Stemware
4.3.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.4. Others kitchenware Products
4.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.4.2. Cooking Racks
4.3.4.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.4.3. Cooking Tools
4.3.4.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 5. Brazil Kitchenware Market: Application Estimates & Trend Analysis
5.1. Brazil Kitchenware Market, By Application: Key Takeaways
5.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
5.3. Market Estimates & Forecasts, by Application, 2021 - 2033 (USD Million)
5.3.1. Residential
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
5.3.2. Commercial
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 6. Brazil Kitchenware Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Brazil Kitchenware Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.1. Supermarkets and Hypermarkets
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.2. Specialty Stores
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.3. Online Retail
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.4. Others
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 7. Brazil Kitchenware Market: Competitive Analysis
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Target Brands, Inc
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial performance
7.9.1.3. Service Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Newell Brands
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial performance
7.9.2.3. Service Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. Groupe SEB
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial performance
7.9.3.3. Service Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Meyer International Holdings Limited
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial performance
7.9.4.3. Service Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. Tramontina
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial performance
7.9.5.3. Service Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. The Vollrath Company, LLC
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial performance
7.9.6.3. Service Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Lifetime Brands
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial performance
7.9.7.3. Service Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Hamilton Beach Brands Holding Company
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial performance
7.9.8.3. Service Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. Cuisinart
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial performance
7.9.9.3. Service Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. OXO International, Ltd.
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial performance
7.9.10.3. Service Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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