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アジア太平洋地域のダートバイク市場展望、2030年

アジア太平洋地域のダートバイク市場展望、2030年


Asia-Pacific Dirt Bike Market Outlook, 2030

アジア太平洋地域には、中国、インド、東南アジアなど、最も急速に経済が拡大している地域があり、ダートバイクはニッチな趣味から主流のスポーツへと発展している。山、砂漠、ジャングルなど多様な地形を持つア... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年4月2日 US$3,450
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サマリー

アジア太平洋地域には、中国、インド、東南アジアなど、最も急速に経済が拡大している地域があり、ダートバイクはニッチな趣味から主流のスポーツへと発展している。山、砂漠、ジャングルなど多様な地形を持つアジア太平洋地域は、ダートバイクの活動にとって理想的な場所であり、こうした頑丈な乗り物の需要をさらに押し上げている。この需要は、アウトドア愛好家だけでなく、モトクロスやエンデューロレースのような競技イベントが増加し、大きな注目を集めていることも後押ししている。中国、インド、インドネシアなど、人口が多く中産階級が急成長している国では、ダートバイクの販売が急増している。さらに、アドベンチャー・ツーリズムへの関心の高まりは、オフロードバイク会社が繁栄する機会を生み出し、アドベンチャー・ツーリズムはタイ、マレーシア、フィリピンなどの国々で特に人気がある。レクリエーションとして、あるいはプロとして、ダートバイクに参加する若い愛好家が都市部から増えている。この傾向は、モータースポーツが数十年にわたって人気のある娯楽であった日本、オーストラリア、韓国などの国々で特に顕著である。これらの地域では、ダートバイク・レース、モトクロス・イベント、オフロード競技が盛んで、ダートバイクと関連ギアの需要をさらに押し上げている。この地域では、ダートバイクの使用に関してさまざまなレベルの規制があり、厳しい環境基準や安全規制を課している国もある。たとえば日本やオーストラリアでは、ダートバイクは厳しい排ガス基準に適合しなければならないため、よりクリーンで燃費のよいモデルが開発されている。これとは対照的に、インドやインドネシアのような発展途上の市場では、規制はそれほど厳しくないかもしれないが、その結果、規制のない車両改造やライダーの安全上の危険といった問題がしばしば発生する。

Bonafide Research社の調査レポート「アジア太平洋地域のダートバイク市場概要、2030年」によると、アジア太平洋地域のダートバイク市場は2025年から2030年にかけて年平均成長率8.22%以上で成長すると予測されている。オンライン販売プラットフォームが台頭し、電子商取引チャネルを通じてバイクやスペアパーツが入手しやすくなったことで、消費者は遠隔地でもバイクの購入やメンテナンスが容易になった。インドのHero MotoCorpや日本のヤマハといった地域メーカーは、生産施設を拡大し、強固なサプライチェーンを確立することで、需要の高まりを活用している。また、レクリエーション用、競技スポーツ用、オフロード探検用など、地域の嗜好に合わせた地域特化型モデルの生産にも力を入れている。タイ、インドネシア、フィリピンなどは、多様な自然景観を活かして、オフロードバイクの冒険を求める観光客に対応している。このため、ダートバイク専門のツアーやトレーニング・プログラムが生まれ、国内外の観光客を引きつけている。同時に、モトクロス、エンデューロ、ラリーレースなど、バイクをベースとしたスポーツやイベントの成長が、特殊なダートバイク、レース用品、アクセサリーの需要を生み出している。さまざまな文化圏でこうしたスポーツが受け入れられつつあることで、地域の大会、スポンサーシップ、プロリーグの発展に拍車がかかり、ダートバイク市場はさらに発展している。メーカー各社は、燃費効率が向上し、安全機能が強化された、より軽量で耐久性の高いバイクの生産にますます力を入れるようになっているが、これは消費者の需要と規制基準の高まりの両方に対応したものである。例えば、特に日本やオーストラリアなどの国々では、より厳しい環境規制が実施されているため、よりクリーンで環境に優しいモデルが開発されている。電動ダートバイクの導入は、最も重要な最近の技術革新の1つであり、低排出ガス、より静かなエンジン、持続可能性へのニーズが原動力となっている。電動ダートバイクは、特に環境政策が厳しい国々で、従来のガソリンエンジンモデルに代わる有力な選択肢として支持を集めている。


市場の推進要因

- スポーツ発展のための政府支援:アジア太平洋地域のいくつかの国では、ダートバイクを含むモータースポーツを支援することの経済的・社会的利益を認識するようになってきている。各国政府は、オフロード・レーシング・トラックやトレーニング・アカデミーなどのインフラ整備に投資し、さまざまなプログラムを通じてモータースポーツを推進している。たとえば、日本やオーストラリアなどでは、ダートバイクやモータースポーツを国のスポーツ文化の重要な一部として発展させるための政府の取り組みがある。これには、草の根レース・プログラムへの支援と、観光や国際的な注目を集める国際イベントの両方が含まれる。
- ソーシャルメディアとデジタルコンテンツの影響力の増大:ソーシャル・メディア・プラットフォームとデジタル・コンテンツの台頭は、アジア太平洋地域におけるダートバイク人気の牽引役として重要な役割を果たしている。インフルエンサー、プロのライダー、アマチュアの愛好家が、YouTube、Instagram、TikTokなどのプラットフォームで、自分の体験を共有し、ダートバイクを紹介している。このようなデジタルでの露出は波及効果をもたらし、従来のチャンネルではこのスポーツに触れる機会がなかったような、テクノロジーに精通した若い世代のライダーを惹きつけている。ソーシャルメディアはまた、企業が自社製品をより直接的に売り込むことを可能にし、ライダーが交流し、ヒントを共有し、お気に入りのブランドを宣伝できるコミュニティを作り出している。

市場の課題

- 新興市場におけるインフラの限界:ダートバイクの人気は高まっているが、アジア太平洋諸国の多く、特に農村部や発展途上地域では、このスポーツへのアクセスや成長を制限するインフラの問題に直面している。多くの地域には、整備されたオフロード・トラックやダート・バイキングのための指定地域など、必要なインフラがないため、安全性に懸念が生じ、参加できる人の数が制限される可能性がある。この問題は、都市化がレクリエーション・スペースの整備を上回っている国々で特に顕著である。適切なインフラがなければ、レクリエーション・ライダーも競技ライダーも、合法的かつ安全に走行できる場所を見つけるという課題に直面し、特定の市場における成長の可能性を妨げてしまう。
- 他のアウトドア・スポーツやアドベンチャー・スポーツとの競合:アジア太平洋地域には、ハイキングやサイクリングからウォーター・スポーツやオフロード4輪走行まで、多種多様なアウトドア・アクティビティが豊富にある。その結果、ダートバイクは他のアドベンチャー・スポーツとの激しい競争に直面している。こうした代替スポーツは、初期投資が少なくてすんだり、特に家族連れや若い参加者にとってはより安全だと認識されていることが多い。たとえば、マウンテンバイク、ATVライディング、トレイルランニングは、アジア太平洋のいくつかの国で人気が高まっており、同等のスリルを提供するが、多くの場合、低コストで、または怪我のリスクが少ない。

市場動向

- 女性と若者の参加の増加:アジア太平洋地域のダートバイク業界では、このスポーツに参入する女性と若者の数が増加している。歴史的に、ダートバイクは男性優位のアクティビティと見なされてきたが、この認識は変わりつつある。日本やオーストラリア、さらにはインドやタイなどの新興市場では、レクリエーションと競技の両方のダートバイク・イベントに参加する女性が増えている。メーカーは、女性や若者向けの軽量モデルなど、より幅広い層に対応するバイクを製造することで対応している。さらに、ダートバイク・クラブやコミュニティは、女性の参加を奨励するための特別なトレーニング・プログラム、イベント、ギアを用意し、より包括的になってきている。
- 持続可能性と環境に優しい実践:環境問題が世界的な話題の中心を占め続ける中、アジア太平洋地域のダートバイク業界は、持続可能性の実践をますます採用するようになっている。メーカーは、二酸化炭素排出量や騒音公害を削減する電動モデルなど、環境にやさしいダートバイクの製造に力を入れている。日本や中国などの地域では、持続可能性に向けた動きが活発化しており、これは消費者の需要と規制政策の両方に影響を与えている。さらに、一部の企業は、バイク生産にリサイクル可能な素材を使用したり、ライダーに環境にやさしいギアオプションを提供したりするなど、環境に配慮した取り組みを導入している。業界はまた、オフロードスペースの責任ある利用を促進し、Leave No Traceの原則に従うことをライダーに奨励し、自然環境を尊重することで、より持続可能なライディング体験を生み出すことにも注力している。


アジア太平洋地域のダートバイク業界でエンデューロバイクの人気が高まっているのは、この地域でオフロードスポーツへの関心が高まっていること、インフラが発展していること、冒険やアウトドア体験、レクリエーション活動に価値を見出す中間層が拡大していることに起因している。

エンデューロバイクは、さまざまな要因が重なってアジア太平洋地域で急成長している。オーストラリア、ニュージーランド、インド、東南アジアなどの国々では、スリリングなアウトドア・アクティビティを求める人が増えており、エンデューロ・バイクは、自然の地形でチャレンジとアドレナリンの両方を体験したい人にとってエキサイティングな選択肢として浮上している。ハイキング、サイクリング、キャンプなどのアクティビティに自然を求める人が増え、アウトドア・ライフスタイルの魅力が広まったことで、アドベンチャー・スポーツへの欲求が高まっている。さらに、森、山、砂漠から海岸沿いの地形まで、この地域の多様な地形がエンデューロ・ライディングに最適な環境を提供し、その魅力をさらに高めている。オーストラリアやニュージーランドのような国では、整備されたトレイル、公園、オフロードゾーンがダートバイク専用に開発されており、エンデューロライディングをより身近なものにしている。インドのような発展途上国でも、オフロード・コースやライディング・パークが整備され、エンデューロ・ライディングの発展の道が開かれた。このような施設は、新参者が安全で管理された環境で学び、技術を磨くことを容易にし、ライダーのコミュニティ形成にも役立っている。近代的なバイクモデル、地元の販売店、修理サービスのネットワークの拡大も、エンデューロバイクをより身近で便利なものにし、所有やメンテナンスを容易にしている。アジア太平洋地域の中間層の台頭も、同地域におけるエンデューロバイクの成長に重要な役割を果たしている。可処分所得が増えるにつれて、人々はレジャー活動やモーターサイクルのようなレクリエーション用乗り物に費やす資金が増える。エンデューロバイクは汎用性が高く、さまざまな地形に対応できるため、都市生活からの逃避や新しいレクリエーションを求める人々にとって魅力的な投資先となる。インド、フィリピン、タイなど、従来はオフロードバイク文化があまり定着していなかった地域では、ソーシャルメディア、ライディンググループ、国際的なイベントを通じて、より多くの人々がこのスポーツを知るようになり、顕著な変化が起きている。

150ccから250ccのレンジは、パワー、手頃な価格、多用途性、初心者から中級愛好家まで幅広いライダーへの適合性という完璧なバランスにより、多様な地形がありオフロードスポーツへの関心が高まっているこの地域で、アジア太平洋地域のダートバイク業界をリードしている。

アジア太平洋地域には、密林、山岳地帯、砂漠、沿岸地域など多様な地形を持つ国々があり、ダートバイクにとって挑戦とチャンスの両方がある。150ccから250ccのバイクは、パワーと操縦性の理想的なバランスを保っており、幅広いライダーが利用できる一方で、さまざまなオフロード条件に対応できる汎用性を備えている。これらのバイクは、エントリーモデルからのステップアップを求めるが、大型バイクのパワーはまだ必要ないという若いライダーや初心者が増えており、特に魅力的だ。150ccから250ccのレンジは、オフロードライディングを始めたばかりのライダーに最適なエントリーポイントを提供する。比較的控えめなエンジンサイズなので、ライダーはより高性能なマシンにステップアップする前に、よりコントロールしやすく扱いやすい環境でスキルを磨くことができる。アジア太平洋地域では、若い世代の間でダートバイクへの関心が高まっており、初めてオフロードバイクに乗るライダーが大幅に増加している。さらに、150cc~250ccのダートバイクは手ごろな価格であるため、価格志向が高まる市場において非常に魅力的である。インド、インドネシア、タイ、フィリピンのような新興経済国の多くの個人にとって、このカテゴリーのバイクを購入することは、大型でパワフルなモデルよりも経済的な選択肢となる。比較的低価格のため、消費者は大金を用意することなくダートバイクを所有するメリットを享受することができ、多くの人にオフロードスポーツへの情熱を追求する機会を提供している。また、これらのバイクは、さまざまなライダーにアピールする幅広い選択肢を提供する。レクリエーションのトレイルライド、競技レース、遠隔地の探検など、150ccから250ccのラインナップは、カジュアルなライダーにも本格的なライダーにも、スピードとコントロール性の適切な組み合わせを提供する。インドや東南アジアのような、道路状況が理想的でない国では、150cc-250ccバイクは、荒れた道、田舎道、未舗装のトレイルさえもナビゲートする理想的な選択肢となる。アジア太平洋地域では、ダートバイク・パーク、トレーニング施設、レース・イベントが増加しており、その多くが150cc~250ccのバイクに対応している。これらのバイクは、初心者ライダーや中級者ライダーが技術を練習したり、大会に参加したり、あるいは単に安全な環境でオフロード走行を楽しんだりするのに最適だ。

アジア太平洋地域では、アウトドア活動や冒険旅行への関心が高まっており、都市生活から逃避できるレジャースポーツへの欲求が高まっているため、レクリエーション・ユーザーがアジア太平洋地域のダートバイク業界をリードしている。

レクリエーション用ダートバイク市場は、アジア太平洋地域で大きな成長を遂げており、その主な要因は、アウトドア活動や冒険旅行への文化的シフトである。アジア太平洋地域の多くの国で都市化が急速に進むなか、都市生活から離れ、自然を探索する方法を求める個人が増えており、オフロードバイクは魅力的な選択肢となっている。ダートバイクは、特に森林、山、砂漠、沿岸地域など、多様な景観を誇るこの地域で、環境と関わるエキサイティングな方法を提供する。多くの人にとって、ダートバイクに乗ることはスピードのスリルだけでなく、アウトドアの自由を受け入れ、自然環境の美しさを体験することでもある。オーストラリア、ニュージーランド、インド、東南アジアなどの国々では、アウトドア・レクリエーションの人気が高まっており、日常から解放されるアドベンチャー・スポーツを求める人が増えている。アドベンチャー・ツーリズムの増加傾向は、レクリエーション用ダートバイクの需要にも拍車をかけ、観光客や地元のライダーがオフロードを走る目的地に集まっている。ニュージーランドの険しい地形、インドの挑戦的なトレイル、オーストラリアの広大な空き地などが、オフロード愛好家の拠点となっている。これらの地域では、ガイド付きバイクツアー、オフロードトレイル、爽快に自然を探検できるアドベンチャーパッケージなどを求める観光客が多いため、レクリエーション用ダートバイクの需要が高まっている。アジア太平洋地域のダートバイク市場でレクリエーション用ユーザーが増加しているもう1つの要因は、ダートバイクの価格が手頃になり、入手しやすくなっていることである。この地域、特に中国、インド、東南アジアなどの国々で中産階級が増加するにつれて、レクリエーション用車両に投資する経済的余裕を持つ人が増えている。オフロードを走るコミュニティ、クラブ、イベントの増加も、このスポーツのレクリエーション的魅力に貢献しており、人々は身体的活動とそれに伴う社会的側面の両方を楽しんでいる。このようなアクティビティに興味を持つ人が増えるにつれ、レクリエーション用バイクの市場は拡大し続けている。ライディング・トレイル、競技会、オフロード・ライディング・パークが地域全体に増え、個人がバイクを楽しむための安全な環境にアクセスしやすくなっている。

アジア太平洋地域のダートバイク業界では、環境に優しい交通機関に対する需要の高まり、持続可能なエネルギーに対する政府の奨励策、静かな電動バイクの先進技術の開発により、電動推進力が成長している。

アジア太平洋地域のダートバイク産業における電動推進力の台頭は、同地域の持続可能性への取り組み、技術の進歩、環境意識の高いライダーの増加による嗜好の進化など、いくつかの要因によるものである。アジア太平洋地域の国々は、大気汚染、二酸化炭素排出、従来のガソリン車が環境に与える影響に対する懸念の高まりに直面しており、よりクリーンで環境に優しい代替品へのシフトが顕著になっている。この地域の各国政府は、補助金、税制優遇措置、インフラ整備を通じて電気自動車(EV)の利用を積極的に推進しており、これがダートバイク分野での電気推進力の成長にも影響を与えている。中国、インド、オーストラリアなど、都市の大気質や環境への懸念が政策課題の最前線にある国では、汚染レベルを削減する圧力が高まっており、電気自動車が重要な解決策とみなされている。持続可能なエネルギーを求める政府の後押しにより、電動ダートバイクはレクリエーション・ライダーにとってもプロの愛好家にとっても魅力的な選択肢となっている。環境に優しいという利点に加え、電動ダートバイクには現代のライダーを魅了するいくつかの重要な利点がある。一方、電動バイクは騒音を最小限に抑えて作動するため、ライダーは周囲の環境を乱すことなくアウトドアを楽しむことができる。これは、騒音規制が厳しくなり、屋外空間での騒音汚染が懸念されている地域では特に魅力的だ。さらに、電動ダートバイクは、ガソリンバイクに比べてメンテナンスが非常に少なくて済む。定期的なオイル交換、キャブレターの調整、燃料管理が不要な電動バイクは、メンテナンスにかかる全体的なコストと労力を削減し、ライダーにとってより便利なものとなる。アジア太平洋地域はまた、電気自動車技術の最も大きな進歩の本拠地でもあり、中国、日本、韓国の企業が高性能電気バイクの開発をリードしている。


中国がアジア太平洋地域のダートバイク業界をリードしている主な理由は、競争力のある製造能力、コスト効率の高い生産、急成長する国内外の需要である。

アジア太平洋地域のダートバイク産業における中国の優位性は、いくつかの重要な要因によるものだが、その最たるものが比類なき製造能力である。中国は、競争力のある価格で高品質の製品を生産する能力により、長い間製造業の世界的リーダーであり続けてきた。中国の広範な工場ネットワーク、効率的なサプライチェーン、手頃な労働力の利用により、現地メーカーは国内外を問わずダートバイク市場を支配してきた。このため、中国製ダートバイクは、性能を犠牲にすることなく手頃な価格を優先する予算重視の消費者にとって魅力的な選択肢となっている。コスト面のメリットに加え、中国メーカーは技術の進歩と研究開発に多大な投資を行い、製品の品質を長期にわたって向上させてきた。この技術革新が中国製ダートバイクの改良に貢献し、現在では多くのメーカーが耐久性、デザイン、性能の面で欧米ブランドに匹敵するモデルを生産している。中国における中間層の増加は、ダートバイクのようなレクリエーション活動への需要の増加につながり、国内外の企業がターゲットとする肥沃な土壌を提供した。その結果、国際市場のニーズも満たしながら、現地の嗜好や嗜好に特化した中国ブランドの台頭につながっている。さらに、中国の戦略的輸出政策と貿易協定は、その世界的なリーチを拡大する上で重要な役割を果たしてきた。有利な貿易条件と低い生産コストにより、中国のダートバイクメーカーは、アジア太平洋地域だけでなく、ヨーロッパや北米の市場にも進出することができた。これは、世界市場における中国の地位を強化しただけでなく、地域のイベント、レース大会、ライディング・コミュニティの設立など、この地域におけるダートバイク文化をめぐる強固なエコシステムの発展を促進した。


本レポートの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- ダートバイク市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- モトクロスバイク
- エンデューロバイク
- トレイルバイク
- 電動ダートバイク
- その他(アドベンチャーバイク、ミニダートバイク、スーパーモトバイク、デュアルスポーツバイク)

エンジン容量別
- 150 cc以下
- 150 cc - 250 cc
- 250 cc - 450 cc
- 450cc以上

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、農業関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.アジア太平洋地域のダートバイク市場展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.国別市場シェア
6.3.市場規模および予測、タイプ別
6.4.市場規模・予測:エンジン容量別
6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
6.7.中国ダートバイク市場の展望
6.7.1.金額別市場規模
6.7.2.タイプ別市場規模と予測
6.7.3.エンジン容量別市場規模・予測
6.8.日本ダートバイク市場の展望
6.8.1.金額別市場規模
6.8.2.タイプ別市場規模・予測
6.8.3.エンジン容量別市場規模・予測
6.9.インドのダートバイク市場展望
6.9.1.金額別市場規模
6.9.2.タイプ別市場規模・予測
6.9.3.エンジン容量別市場規模・予測
6.10.オーストラリアのダートバイク市場展望
6.10.1.金額別市場規模
6.10.2.タイプ別市場規模および予測
6.10.3.エンジン容量別市場規模・予測
6.11.韓国ダートバイク市場の展望
6.11.1.金額別市場規模
6.11.2.タイプ別市場規模および予測
6.11.3.エンジン容量別市場規模・予測
7.競争環境
7.1.競合ダッシュボード
7.2.主要企業の事業戦略
7.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
7.4.ポーターの5つの力
7.5.企業プロフィール
7.5.1.本田技研工業株式会社
7.5.1.1.会社概要
7.5.1.2.会社概要
7.5.1.3.財務ハイライト
7.5.1.4.地理的洞察
7.5.1.5.事業セグメントと業績
7.5.1.6.製品ポートフォリオ
7.5.1.7.主要役員
7.5.1.8.戦略的な動きと展開
7.5.2.ヤマハ発動機株式会社
7.5.3.KTM AG
7.5.4.ベータモーターS.p.A.
7.5.5.シェルコ
7.5.6.ハスクバーナAB
7.5.7.リエージュ
7.5.8.ゼロモーターサイクルズ
7.5.9.スズキ株式会社
7.5.10.川崎重工業株式会社
7.5.11.AJPモトス
7.5.12.ヒーロー・モトコープ・リミテッド
8.戦略的提言
9.付録
9.1.よくある質問
9.2.注意事項
9.3.関連レポート
10.免責事項


図表一覧

図1:ダートバイクの世界市場規模(億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:アジア太平洋地域のダートバイク市場国別シェア(2024年)
図6:中国ダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:日本のダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図8:インドのダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:オーストラリア ダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図10:韓国のダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図11:ダートバイク世界市場のポーターの5つの力


図表一覧

表1:ダートバイクの世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:ダートバイク市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模および予測(タイプ別)(2019年~2030F)(単位:億米ドル
表7:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表9:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:推進タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表10:中国ダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:中国ダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表12:日本のダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表13:日本のダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表14:インドのダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表15:インドのダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表16:オーストラリア ダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019〜2030F)(単位:億米ドル)
表17:オーストラリア ダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別 (2019〜2030F) (単位:億米ドル)
表18:韓国ダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表19:韓国ダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表20:上位5社の競争ダッシュボード(2024年

 

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Summary

The Asia Pacific region is home to some of the most rapidly expanding economies, including China, India, and Southeast Asia, where dirt biking has evolved from a niche hobby to a mainstream sport. The diverse geographical landscape of the Asia Pacific region, with its varied terrains such as mountains, deserts, and jungles, makes it an ideal location for dirt biking activities, further boosting the demand for these rugged vehicles. This demand is not only fueled by outdoor enthusiasts but also by a rising number of competitive events, such as motocross and enduro races, which have garnered significant attention. Countries like China, India, and Indonesia, with their large populations and rapidly growing middle class, have seen a surge in dirt bike sales. Additionally, the increasing interest in adventure tourism has created opportunities for off-road biking companies to thrive, with adventure tourism being particularly popular in countries like Thailand, Malaysia, and the Philippines. Young enthusiasts, often from urban areas, are increasingly participating in dirt biking activities, either recreationally or professionally. This trend is particularly visible in countries like Japan, Australia, and South Korea, where motorsports have been a popular pastime for decades. These regions are witnessing more dirt bike races, motocross events, and off-road competitions, which further drive the demand for dirt bikes and associated gear. The region is home to varying levels of regulation when it comes to the use of dirt bikes, with some countries imposing strict environmental standards and safety regulations. In Japan and Australia, for example, dirt bikes must comply with stringent emission standards, which has led to the development of cleaner, more fuel-efficient models. In contrast, developing markets like India and Indonesia may have less strict regulations, but this often results in issues like unregulated vehicle modifications and safety hazards for riders.

According to the research report "Asia pacific Dirt Bike Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the Asia Pacific Dirt Bike market is anticipated to grow at more than 8.22% CAGR from 2025 to 2030. The rise of online sales platforms and the increased availability of bikes and spare parts through e-commerce channels have made it easier for consumers to purchase and maintain their bikes, even in remote areas. Regional manufacturers, such as India’s Hero MotoCorp and Japan’s Yamaha, have capitalized on the rising demand by scaling up production facilities and establishing robust supply chains. They are also focusing on producing region-specific models that cater to local preferences, whether it’s for recreational riding, competitive sports, or off-road expeditions. Adventure tourism has become an increasingly important segment, with countries like Thailand, Indonesia, and the Philippines leveraging their diverse natural landscapes to cater to tourists seeking off-road biking adventures. This has given rise to specialized dirt biking tours and training programs that are attracting both domestic and international tourists. In tandem, the growth of motorbike-based sports and events, such as motocross, enduro, and rally races, has created a demand for specialized dirt bikes, racing equipment, and accessories. The growing acceptance of these sports across different cultures has spurred the development of local competitions, sponsorships, and professional leagues, further nurturing the dirt bike market. Manufacturers are increasingly focusing on producing lighter, more durable bikes with enhanced fuel efficiency and better safety features, which is in response to both consumer demand and the rising regulatory standards. For example, the implementation of stricter environmental regulations, particularly in countries like Japan and Australia, has led to the development of cleaner, more eco-friendly models. The introduction of electric dirt bikes is one of the most significant recent innovations, driven by the need for lower emissions, quieter engines, and sustainability. Electric dirt bikes are gaining traction, particularly in countries where environmental policies are stringent, as they are seen as a viable alternative to traditional gasoline-powered models.


Market Drivers

• Government Support for Sports Development: Several Asia Pacific countries are increasingly recognizing the economic and social benefits of supporting motorsports, including dirt biking. Governments are investing in infrastructure development, such as off-road racing tracks, training academies, and promoting motorsports through various programs. For example, in countries like Japan and Australia, there are government initiatives to develop dirt biking and motorsports as a key part of national sports culture. This includes support for both grassroots racing programs and international events, which can bring in tourism and international attention.
• Increased Influence of Social Media and Digital Content: The rise of social media platforms and digital content is playing a significant role in driving the popularity of dirt biking in Asia Pacific. Influencers, professional riders, and amateur enthusiasts alike are sharing their experiences and showcasing dirt biking on platforms like YouTube, Instagram, and TikTok. This digital exposure has a ripple effect, attracting a younger, tech-savvy generation of riders who may not have had exposure to the sport through traditional channels. Social media also allows companies to market their products more directly, creating a community where riders can interact, share tips, and promote their favorite brands.

Market Challenges

• Infrastructure Limitations in Emerging Markets: Although dirt biking is becoming more popular, many Asia Pacific countries, especially in rural or developing areas, face challenges with infrastructure that limits the accessibility and growth of the sport. Many regions do not have the necessary infrastructure, such as well-maintained off-road tracks or designated areas for dirt biking, which can create safety concerns and limit the number of people who can participate. This problem is particularly evident in countries where urbanization has outpaced the development of recreational spaces. Without proper infrastructure, both recreational and competitive riders face challenges finding places to ride legally and safely, stunting growth potential in certain markets.
• Competition from Other Outdoor and Adventure Sports: The Asia Pacific region has a rich variety of outdoor activities, from hiking and cycling to water sports and off-road four-wheeling. As a result, dirt biking faces intense competition from other adventure sports. These alternatives often require lower initial investments or are perceived as safer, particularly for families or younger participants. For example, mountain biking, ATV riding, and trail running are becoming increasingly popular in several Asia Pacific countries, offering comparable thrills but often at a lower cost or with less risk of injury.

Market Trends

• Rise of Women and Youth Participation: The Asia Pacific dirt bike industry is seeing an increasing number of women and youth entering the sport. Historically, dirt biking has been viewed as a male-dominated activity, but this perception is changing. In countries like Japan, Australia, and even emerging markets like India and Thailand, more women are participating in both recreational and competitive dirt biking events. Manufacturers are responding by producing bikes that cater to a broader demographic, including lighter models for women and youth. Additionally, dirt bike clubs and communities are becoming more inclusive, with specific training programs, events, and gear designed to encourage female participation.
• Sustainability and Eco-friendly Practices: As environmental concerns continue to dominate global conversations, the Asia Pacific dirt bike industry is increasingly adopting sustainability practices. Manufacturers are focusing on creating eco-friendly dirt bikes, such as electric models that reduce carbon emissions and noise pollution. In regions like Japan and China, there’s a growing push towards sustainability, which is influencing both consumer demand and regulatory policies. Additionally, some companies are introducing green initiatives, such as using recyclable materials in bike production and offering eco-friendly gear options for riders. The industry is also focusing on creating more sustainable riding experiences by promoting the responsible use of off-road spaces, encouraging riders to follow Leave No Trace principles and respecting the natural environment.


The growing popularity of Enduro bikes in the Asia-Pacific dirt bike industry can be attributed to the region's increasing interest in off-road sports, evolving infrastructure, and the expanding middle class that values adventure, outdoor experiences, and recreational activities.

Enduro bikes have seen a rapid rise in the Asia-Pacific region due to a combination of factors. As more people in countries like Australia, New Zealand, India, and Southeast Asia seek thrilling outdoor activities, Enduro biking has emerged as an exciting option for those looking to experience both challenge and adrenaline in natural terrains. The desire for adventure sports has been fostered by the wider appeal of outdoor lifestyles, as more individuals turn to nature for activities like hiking, biking, and camping. Additionally, the region’s diverse geography, ranging from forests, mountains, and deserts to coastal terrains, offers the perfect setting for Enduro riding, further fueling its appeal. In countries like Australia and New Zealand, well-maintained trails, parks, and off-road zones have been developed specifically for dirt biking, making Enduro riding more accessible. Even in developing countries like India, the establishment of more off-road tracks and riding parks has paved the way for the growth of the sport. These facilities make it easier for newcomers to access safe, controlled environments for learning and honing their skills, which helps in building a larger community of riders. The availability of modern bike models, local dealerships, and an expanding network of repair services also makes Enduro bikes more accessible and convenient to own and maintain. The rise of the middle class across Asia-Pacific has also played a crucial role in the growth of Enduro bikes in the region. As disposable incomes increase, people have more resources to spend on leisure activities and recreational vehicles like motorcycles. Enduro bikes, with their versatility and ability to handle a variety of terrains, offer an attractive investment for those seeking an escape from city life or a new form of recreation. In places like India, the Philippines, and Thailand, where off-road biking culture has traditionally been less established, there has been a noticeable shift as more people become aware of the sport through social media, riding groups, and international events.

The 150cc-250cc range is leading the Asia-Pacific dirt bike industry due to its perfect balance of power, affordability, versatility, and suitability for a wide range of riders, from beginners to intermediate enthusiasts, in a region with diverse terrains and growing interest in off-road sports.

The Asia-Pacific region, which includes countries with diverse terrains like dense forests, mountainous regions, deserts, and coastal areas, presents both challenges and opportunities for dirt biking. The 150cc-250cc bikes strike an ideal balance between power and maneuverability, making them versatile enough to handle a wide range of off-road conditions while remaining accessible to a wide spectrum of riders. These bikes are particularly attractive for the growing number of young riders and beginners who are looking for a step up from entry-level models but don’t yet need the power of larger motorcycles. The 150cc-250cc range offers an excellent entry point for those new to off-road riding. With the relatively moderate engine size, riders can develop their skills in a more controlled and manageable environment before progressing to higher-performance machines. This is a critical factor, as the increasing interest in dirt biking among younger generations in the Asia-Pacific region has seen a significant rise in first-time riders. Moreover, the affordability of 150cc-250cc dirt bikes makes them highly attractive in an increasingly price-conscious market. For many individuals in emerging economies like India, Indonesia, Thailand, and the Philippines, purchasing a bike in this category represents a more economical option than the larger, more powerful models. The relatively low price point allows consumers to enjoy the benefits of owning a dirt bike without breaking the bank, offering an opportunity for many to pursue their passion for off-road sports. These bikes also offer a broader range of options that appeal to a variety of riders. Whether it's for recreational trail riding, competitive racing, or exploring remote areas, the 150cc-250cc range provides the right mix of speed and control for both casual and more serious riders. In countries like India and Southeast Asia, where road conditions can be less than ideal, a 150cc-250cc bike is an ideal choice for navigating rough paths, rural roads, and even unpaved trails. The Asia-Pacific region has seen an increase in dirt bike parks, training facilities, and race events, many of which cater to bikes in the 150cc-250cc range. These bikes are perfect for novice riders and intermediate enthusiasts looking to practice their skills, participate in competitions, or simply enjoy off-road riding in a safe environment.

Recreational users are leading the Asia-Pacific dirt bike industry due to the region’s growing interest in outdoor activities, adventure tourism, and the increasing desire for leisure sports that offer an escape from urban life.

The recreational dirt bike market has seen significant growth in the Asia-Pacific region, largely driven by a cultural shift toward outdoor activities and adventure tourism. With rapid urbanization in many countries across the region, more individuals are seeking ways to disconnect from city life and explore nature, making off-road motorcycling an appealing option. Dirt biking offers an exciting way to engage with the environment, particularly in a region that boasts diverse landscapes, including forests, mountains, deserts, and coastal areas. For many, riding a dirt bike is not just about the thrill of speed but also about embracing the freedom of the outdoors and experiencing the beauty of natural surroundings. In countries like Australia, New Zealand, India, and Southeast Asia, outdoor recreation has become increasingly popular, with more people seeking adventure sports that provide a break from their daily routines. The growing trend of adventure tourism has also fueled the demand for recreational dirt bikes, with tourists and local riders alike flocking to off-road riding destinations. Destinations like the rugged terrain of New Zealand, the challenging trails in India, or the vast open spaces in Australia are becoming hubs for off-road enthusiasts. These areas cater to tourists seeking guided bike tours, off-road trails, and adventure packages that allow them to explore nature in an exhilarating way, thereby increasing the demand for recreational dirt bikes. Another factor contributing to the rise of recreational users in the Asia-Pacific dirt bike market is the increasing affordability and accessibility of dirt bikes. As the middle class grows across the region, particularly in countries like China, India, and Southeast Asia, more people now have the financial means to invest in recreational vehicles. The rise of off-road riding communities, clubs, and events also contributes to the recreational appeal of the sport, with people enjoying both the physical activity and the social aspects that come with it. As more people become interested in these activities, the market for recreational bikes continues to expand. Riding trails, competitions, and off-road riding parks have grown in number across the region, making it easier for individuals to access safe environments to enjoy their bikes.

Electric propulsion is growing in the Asia-Pacific dirt bike industry due to the region’s increasing demand for eco-friendly transportation, government incentives for sustainable energy, and the development of advanced electric bike technologies that offer quiet.

The rise of electric propulsion in the Asia-Pacific dirt bike industry can be attributed to several factors, including the region’s commitment to sustainability, technological advancements, and the evolving preferences of a growing base of environmentally conscious riders. As countries in the Asia-Pacific region face growing concerns about air pollution, carbon emissions, and the environmental impact of traditional gasoline-powered vehicles, there is a significant shift toward cleaner, greener alternatives. Governments across the region are actively promoting the use of electric vehicles (EVs) through subsidies, tax incentives, and infrastructure development, which has influenced the growth of electric propulsion in the dirt bike sector as well. In countries like China, India, and Australia, where urban air quality and environmental concerns are at the forefront of policy agendas, there is increasing pressure to reduce pollution levels, and electric vehicles are seen as a key solution. This government push for sustainable energy has made electric dirt bikes an attractive option for both recreational riders and professional enthusiasts. In addition to the eco-friendly advantages, electric dirt bikes offer several key benefits that appeal to the modern rider. Electric bikes, on the other hand, operate with minimal noise, allowing riders to enjoy the outdoors without disturbing the surrounding environment. This is particularly appealing in regions where noise regulations are becoming stricter and where noise pollution in outdoor spaces is a growing concern. Furthermore, electric dirt bikes require much less maintenance than their gasoline counterparts. Without the need for regular oil changes, carburetor adjustments, or fuel management, electric bikes reduce the overall cost and effort involved in upkeep, making them more convenient for riders. The Asia-Pacific region is also home to some of the most significant advances in electric vehicle technology, with companies in China, Japan, and South Korea leading the development of high-performance electric bikes.


China is leading the Asia-Pacific dirt bike industry primarily due to its competitive manufacturing capabilities, cost-effective production, and rapidly growing domestic and international demand.

China's dominance in the Asia-Pacific dirt bike industry can be attributed to several key factors, with its unmatched manufacturing prowess standing at the forefront. The country has long been a global leader in manufacturing due to its ability to produce high-quality goods at competitive prices. China’s extensive network of factories, efficient supply chains, and access to affordable labor have allowed local manufacturers to dominate the dirt bike market both domestically and internationally. This has positioned Chinese dirt bikes as an attractive option for budget-conscious consumers, who prioritize affordability without sacrificing performance. In addition to the cost benefits, Chinese manufacturers have significantly invested in technological advancements and R&D, enhancing the quality of their products over time. This innovation has contributed to the improvement of Chinese dirt bikes, with many manufacturers now producing models that rival those of Western brands in terms of durability, design, and performance. The growing middle class in China has led to increased demand for recreational activities such as dirt biking, providing a fertile ground for both domestic and foreign companies to target. In turn, this has led to the rise of Chinese brands that cater specifically to local tastes and preferences while also meeting the needs of international markets. Furthermore, China’s strategic export policies and trade agreements have played a crucial role in enhancing its global reach. With favorable trade conditions and low production costs, Chinese dirt bike manufacturers have been able to penetrate markets across the Asia-Pacific region, as well as in Europe and North America. This has not only bolstered China’s position in the global market but has also fostered the development of a robust ecosystem around dirt bike culture in the region, including the establishment of local events, racing competitions, and riding communities.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Dirt Bike Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Motocross Bikes
• Enduro Bikes
• Trail Bikes
• Electric Dirt Bikes
• Others (Adventure Bikes, Mini Dirt Bikes, Supermoto Bikes, Dual-Sport Bikes)

By Engine Capacity
• Below 150 cc
• 150 cc - 250 cc
• 250 cc - 450 cc
• Above 450 cc

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to agriculture industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Asia-Pacific Dirt Bike Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Type
6.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
6.7. China Dirt Bike Market Outlook
6.7.1. Market Size by Value
6.7.2. Market Size and Forecast By Type
6.7.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
6.8. Japan Dirt Bike Market Outlook
6.8.1. Market Size by Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Type
6.8.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
6.9. India Dirt Bike Market Outlook
6.9.1. Market Size by Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Type
6.9.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
6.10. Australia Dirt Bike Market Outlook
6.10.1. Market Size by Value
6.10.2. Market Size and Forecast By Type
6.10.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
6.11. South Korea Dirt Bike Market Outlook
6.11.1. Market Size by Value
6.11.2. Market Size and Forecast By Type
6.11.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
7. Competitive Landscape
7.1. Competitive Dashboard
7.2. Business Strategies Adopted by Key Players
7.3. Key Players Market Positioning Matrix
7.4. Porter's Five Forces
7.5. Company Profile
7.5.1. Honda Motor Co., Ltd.
7.5.1.1. Company Snapshot
7.5.1.2. Company Overview
7.5.1.3. Financial Highlights
7.5.1.4. Geographic Insights
7.5.1.5. Business Segment & Performance
7.5.1.6. Product Portfolio
7.5.1.7. Key Executives
7.5.1.8. Strategic Moves & Developments
7.5.2. Yamaha Motor Co., Ltd
7.5.3. KTM AG
7.5.4. Betamotor S.p.A.
7.5.5. Sherco
7.5.6. Husqvarna AB
7.5.7. Rieju
7.5.8. Zero Motorcycles, Inc.
7.5.9. Suzuki Motor Corporation
7.5.10. Kawasaki Heavy Industries Ltd.
7.5.11. AJP Motos
7.5.12. Hero MotoCorp Limited
8. Strategic Recommendations
9. Annexure
9.1. FAQ`s
9.2. Notes
9.3. Related Reports
10. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Dirt Bike Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Asia-Pacific Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 6: China Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: Japan Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 8: India Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Australia Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 10: South Korea Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Porter's Five Forces of Global Dirt Bike Market


List of Tables

Table 1: Global Dirt Bike Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Dirt Bike Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: China Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: China Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: Japan Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: Japan Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: India Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: India Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: Australia Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: Australia Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: South Korea Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: South Korea Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024

 

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