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ダートバイクの世界市場概要、2025-30年

ダートバイクの世界市場概要、2025-30年


Global Dirt Bike Market Overview, 2025-30

ダートバイクは主にオフロードレース、トレイルライド、レジャーライディングに使用され、冒険、自由、アドレナリンを重視する愛好家にアピールしている。モーターサイクル業界のこのニッチセグメントは、競技用... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年4月2日 US$2,950
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サマリー

ダートバイクは主にオフロードレース、トレイルライド、レジャーライディングに使用され、冒険、自由、アドレナリンを重視する愛好家にアピールしている。モーターサイクル業界のこのニッチセグメントは、競技用バイク、トレイルライダー向けのユーティリティモデル、初心者向けに設計されたエントリーレベルのモーターサイクルなど、多様な製品群によって特徴付けられる。ダートバイクの需要は、モトクロスやエンデューロレースのようなモータースポーツが根強い歴史を持つ北米、ヨーロッパ、アジアの一部などの地域で特に強い。メーカー各社は、地形やライディングスタイルに適応するインテリジェント・サスペンション・システムを導入しており、スマートフォンアプリの統合によって性能の追跡や診断が可能になる。衝突検知や位置情報の共有といった緊急時の機能も標準装備になりつつある。このトレンドは、従来のメーカーとテクノロジー企業とのコラボレーションを促進し、安全性を高め、データ収集によるイノベーションを促進している。例えば2024年4月、GASGASは若いライダー向けに設計されたバッテリー駆動のミニモトクロッサー、MC-E 3を発売し、製品ポートフォリオを拡大した。電動バランスバイクとMC-E 5の中間に位置するMC-E 3は、調整可能なシート高と複数の走行モードを備え、カスタマイズ可能なライディング体験を提供する。環境規制はダートバイク市場に大きな影響を及ぼしており、メーカー各社は厳しい排ガス・騒音基準を満たすため、研究開発に多額の投資を行う必要に迫られている。従来の2ストロークエンジンは、高い生産コストと市場の制約に直面している。土地利用規制、保護区規制、季節的な閉鎖によって、ライディングゾーンはさらに制限され、メーカーは性能とコンプライアンスのバランスを取る必要がある。業界はまた、土壌侵食、野生生物の混乱、生息地の保護など、環境問題への対応にも迫られている。

Bonafide Research社の調査レポート「ダートバイクの世界市場概要、2030年」によると、ダートバイクの世界市場規模は2024年に88億7000万米ドル以上で、2025-2030年の年平均成長率は7.29%である。改良されたサスペンションシステム、優れたタイヤグリップ、軽量フレーム、低燃費エンジンなどの技術革新は、ダートバイクの全体的な魅力に貢献している。さらに、オフロードレースや競技イベントへの参加が増加していることに加え、電動ダートバイクのような環境に優しい選択肢を求める傾向が強まっていることも、市場を拡大している。特に電動ダートバイクは、静かな走行、低いメンテナンスコスト、小さな環境フットプリントを提供するため、環境意識の高い消費者や、より持続可能な方法でオフロードアクティビティを楽しみたい人々を惹きつけている。例えば、2024年、川崎重工業はインドでKLX300RとKX85のダートバイクを発表した。この2台のダートバイクは、インドにおける同社のオフロードバイクの最新モデルである。また、モトブログの人気の高まりは、冒険ツアラーバイクに焦点を当てたダートバイク・セグメント全体にも大きな勢いをもたらしている。これらのバイクはまた、驚異的なオフロード性能と頑丈な作りを誇り、悪路や泥道で印象的な走りを披露する。ダートバイクのテクノロジーは急速なペースで進化を続けており、メーカー各社は性能、耐久性、ライダー体験を向上させるために絶えず技術革新を行っている。改良されたサスペンションシステムは悪路でのスムーズな走行を可能にし、軽量素材は敏捷性と操縦性に貢献しています。2022年9月、トライアンフ・モーターサイクルは2024年に権威あるFIMモトクロス世界選手権に参戦する計画を発表した。この発表のもと、トライアンフは新生トライアンフ・レーシングの旗印のもと、ファクトリーサポートのレースプログラムで参戦する。さらに、オフロード地形の増加、大学やモータースポーツ協会によるレクリエーション活動の促進、国別ラリー選手権の盛り上がりが、今後10年間に世界中でダートバイクの巨大なチャンスを広げると予想され、これが予測期間中の市場需要にその後の影響を与えると推測される。


市場促進要因

- 競技モータースポーツとイベントへの注目の高まり:モトクロスやオフロードレースなどの競技用モータースポーツは、世界のダートバイク産業の主要な牽引役であり続けている。モトクロス世界選手権、ダカールラリー、Red Bull Straight Rhythmなどの主要な国際イベントは、ダートバイクの性能を紹介するだけでなく、何千人ものライダーがこのスポーツを始めるきっかけにもなっている。これらのイベントは、大きなメディア報道、スポンサー契約、ブランドの知名度を生み出し、ダートバイクの世界的な普及に貢献している。地元や地域のイベントも、強力なモータースポーツ文化を育む上で重要な役割を果たしており、競技を希望する愛好家向けのダートバイクやパーツの販売増につながっている。
- 都市化の進展とコンパクトモデルへの関心:世界的に都市化が進むにつれ、都市環境とオフロード冒険の両方に適した、コンパクトで多用途なダートバイクへの関心が高まっている。人口密度の高い地域や都市では、交通渋滞のために従来の乗り物が実用的でない場合があり、コンパクトなダートバイクは魅力的な解決策となる。これらのバイクは小型で軽量なことが多く、操縦が容易なため、より機敏で費用対効果の高い移動手段を求める人々や、オフロード走行に関心のある人々にとって理想的である。アジアやラテンアメリカなど、都市部のモビリティが重要な課題となっている市場では、小型のダートバイクは、新規ライダーにとって手頃なエントリー・ポイントとなる。

市場の課題

- 断片化した市場と地域差:ダートバイク業界は非常に細分化されており、消費者の嗜好、インフラ、規制は地域によって大きく異なる。北米やヨーロッパの消費者には魅力的でも、走行条件や地形、地域の習慣が大きく異なるアジアやアフリカの消費者には魅力的でないかもしれない。例えば、2サイクルエンジンや4サイクルエンジンの嗜好は異なるかもしれず、先進国市場では高性能バイクが求められているが、新興国市場では、スピードよりも耐久性を重視した、より手頃で頑丈なモデルが求められるかもしれない。このような細分化は、多様な地域特有の需要に応じ てマーケティング戦略、流通網、製品ラインアップを調整しなけれ ばならないメーカーにとって、課題となる。
- 代替アウトドア・アクティビティとの競争:ダート・バイクは依然として人気があるが、マウンテンバイク、トレイル・ランニング、オフロード・サイクリングなど、他のアウトドア・アクティビティやエクストリーム・スポーツとの競争に直面している。こうした代替スポーツは、特にモータースポーツに対する規制が厳しい国では、より身近で環境に優しい選択肢と見なされることがある。ガソリンを動力源とするダートバイクが環境に与える影響に対する認識が高まるにつれ、ライダーの中には、より静かで邪魔にならないアクティビティに惹かれる人も出てくる可能性があり、ダートバイク市場の維持・拡大という課題の一因となっている。メーカーやイベント主催者は、ダートバイクの競争力を維持するため、特にオフロード・トレイルや自然景観が限られた資源である市場において、これらの代替品に対抗できるよう絶えず革新する必要がある。

市場動向

- 自転車のカスタマイズと個性化:世界のダートバイク市場における成長トレンドの1つは、カスタマイズとパーソナライゼーションに対する需要の高まりである。ライダーは、個人のスタイルや性能ニーズ、特定の走行条件に合わせてバイクを改造する方法をますます求めるようになっている。これには、カスタム・グラフィック、シートの改造、アップグレードされた排気システム、サスペンションの微調整、性能強化パーツなどが含まれる。オンラインマーケットプレイスや専門小売店の台頭により、ライダーは幅広いアフターマーケットパーツやアクセサリーに簡単にアクセスできるようになり、自分の好みに合わせてバイクをカスタマイズできるようになった。さらに、一部のメーカーは、このようなユニークなカスタマイズバイクへの需要の高まりに対応するため、ファクトリーオプションや限定モデルを提供するようになった。
- 持続可能なグリーン製造へのシフト:世界のダートバイク業界では、持続可能性がますます重要な焦点になりつつある。環境への関心が高まるにつれ、メーカーはバイクの設計と生産工程の両方において、より持続可能な実践へとシフトしている。これには、バイクの構造にリサイクル素材や環境に優しい素材を使用すること、製造時のエネルギー効率を改善すること、サプライチェーンが環境に与える影響を減らすことなどが含まれる。例えば、生産施設に再生可能エネルギーを採用したり、廃棄物の最小化に取り組んでいる企業もある。この傾向は、より持続可能な製品や実践を目指す世界的な動きと一致しており、環境意識の高い消費者にアピールしている。


電動ダートバイクは、その優れたパワー伝達、瞬時のトルク、ギアシフトが不要なため、さまざまな地形でより効率的で応答性が高く、世界のダートバイク業界で最速である。

電動ダートバイクは、その画期的な性能特性により、世界のダートバイク業界で急速に勢いを増しており、市場最速の選択肢となっている。従来のガソリンエンジン駆動のダートバイクは、燃焼エンジンと複雑なギアシステムに依存して動力伝達を管理していたが、電動ダートバイクはよりシンプルなシステムで作動する。電動モーターはホイールに直接パワーを供給するため、ライダーはスロットルをひねるとすぐにパワーが急増する。この瞬間的な加速により、電動ダートバイクは、特に従来のバイクでは勢いを維持するのに苦労するような坂道や砂地、泥道などの厳しい地形でも、より速く加速し、より高い速度を簡単に維持することができる。さらに電動ダートバイクでは、ライダーの反応速度を低下させ、ライディング体験を複雑なものにするギアシフトが不要になる。ギアがないことで、ライダーは適切なタイミングで適切なギアにシフトすることを常に気にする必要がなく、地形をナビゲートすることだけに集中できる。このシームレスでスムーズなパワーデリバリーにより、電動ダートバイクは驚くほどレスポンスが良くなり、ライダーはコントロール性が向上し、必要なときに瞬時に調整する能力を得ることができる。このハンドリングと加速の効率性は、特に競技レースや厳しい走行条件下で、電動バイクに明確なアドバンテージをもたらす。一方、電動ダートバイクは可動部品が圧倒的に少ないため、メンテナンスの手間が大幅に軽減される。これにより、長期的なコストパフォーマンスが向上するだけでなく、従来のバイクのパフォーマンスを妨げるエンジン故障やオーバーヒートのリスクもなく、より安定したパフォーマンスを発揮することができる。メンテナンスに費やす時間が減ることで、ライダーはトレイルやレーストラックでより多くの時間を費やすことができ、さらにスキルを磨き、バイクをより高速にプッシュすることができる。

250ccから450ccのラインナップは、さまざまな地形や競技レベルのアマチュアライダーとプロライダーの両方にとって、パワー、汎用性、アクセシビリティの理想的なバランスを実現しているため、世界のダートバイク業界で成長を続けている。

世界市場における250ccから450ccのダートバイクの成長は、パワーとアクセシビリティの完璧なバランスにより、多様なライダーとライディング環境に理想的なバイクとなっていることに起因している。これらのバイクは、険しいトレイルや密林から高速の砂漠砂丘まで、さまざまな地形に対応するのに十分なパワーを持ちながら、アマチュア愛好家にもプロの競技者にも扱いやすく汎用性が高い。500ccや700ccの大型バイクのような極端なパワーを必ずしも必要とせず、パフォーマンスとエキサイティングさを求める幅広いライダーに適しているため、このシリーズは特に人気がある。初心者や中級者のライダーには、250ccから450ccのレンジが、無理のない適度なパワーを提供する。これらのバイクは、扱いやすいレベルの性能を備えており、ライダーは、よりパワフルなバイクのような威圧感を感じることなく、スキルとテクニックを向上させることができる。特に250ccダートバイクは軽量で知られ、操縦性とコントロールのしやすさに貢献している。そのため、若いライダーやオフロードライディングを始めたばかりのライダーにとって理想的な選択肢となる。ライダーが経験を積むにつれて、450ccバイクはより充実したパワーとスピードを提供するようになり、自分の限界に挑戦し、レースに出場しようとする上級ライダーに適している。250ccと450ccのモデルは、モトクロスというペースの速い世界で必要とされる敏捷性、スピード、持久力を理想的にミックスしているため、国内外の大会でよく見られる。これらのバイクは、テクニカルなショートコースと耐久性の高いロングコースの両方で優れた性能を発揮するため、汎用性が高い。エンジン容量が大きい450ccバイクは、スピードとトルクの点で有利であり、性能の限界に挑戦する必要があるプロレーサーに好まれる。一方、250ccのダートバイクは、より俊敏で、体力的な負担が少なく、軽快な走りを求めるライダーに適している。

レンタルと観光のエンドユーザー・セグメントは、世界のダートバイク産業で最も急成長している。これは、アドベンチャー・ツーリズムとオフロード体験の需要が増加しているためで、新しいエキサイティングなレクリエーション活動を求める国内外のライダーが集まっている。

レンタルと観光のエンドユーザー部門は、世界のダートバイク産業で最も急成長している部門として浮上しているが、これは主に冒険旅行とオフロード体験の人気の高まりによるものである。世界の観光市場が発展するにつれて、旅行者は興奮と自然との深いつながりを提供する没入型のアウトドア体験をますます求めるようになっており、ダートバイクの走行はこの願望に完全に合致している。砂漠、森林、山岳地帯、沿岸地域など、多様な地形を持つ国々は、ダートバイク観光のホットスポットとなっており、初心者から熟練ライダーまで幅広いスキルレベルに対応するユニークな体験を提供している。ダートバイクのレンタルは、観光客にとって、バイクを所有しなくてもこれらの風景を探索できる簡単で費用対効果の高い方法を提供し、オフロード走行の経験がない人でも利用しやすくなっている。このトレンドは、世界中の人々がアドレナリンや冒険、探検気分を味わえるアクティビティを求めていることから、人気を集めている。人気の観光地、特に東南アジアや中央アメリカ、ヨーロッパや北米の一部地域では、ガイド付きツアーやセルフガイドのライドにダートバイクのレンタルを提供する会社が急増している。観光客は、伝統的な観光だけでなく、目的地を体験する斬新な方法をますます求めるようになっており、オフロードライディングはそのための爽快な方法を提示している。例えば、ライダーは人里離れた山道、風光明媚な砂漠の小道、手つかずのビーチなどを、困難な地形をナビゲートするスリルを味わいながら探検することができ、多くのスリルを求める人にとってバケットリストのアクティビティとなっている。さらに、レンタル・観光セグメントの成長は、ダートバイク技術の進歩によって支えられてきた。最新のダートバイクは、高度なサスペンションシステム、軽量フレーム、ユーザーフレンドリーな制御装置で設計されており、初心者ライダーにも経験豊富な愛好家にも利用しやすくなっている。このため、家族連れや若いライダー、従来のオフロードバイクのパワーや複雑さに怖気づいていた年配の人など、幅広い層がダートバイク観光に参加するようになった。

電動推進力は、その優れた動力供給、低メンテナンス要件、環境上の利点により、世界のダートバイク業界で最も急速に成長しているタイプであり、効率的で持続可能な高性能オフロード体験を求める現代の需要に合致している。

電気推進は、性能の優位性、持続可能性への懸念、メンテナンスが少なく高性能な車両への需要の高まりが相まって、世界のダートバイク産業で最も急成長している技術となっている。急速な普及の理由は、瞬時にトルクを発生できることにある。従来のガソリンエンジンがパワーを生み出し、ギアをシフトするのに時間を要するのとは異なり、電気モーターは即座にパワーを供給する。ライダーがスロットルをひねると、バイクはスムーズかつ瞬時に加速し、特に難しい地形では、レスポンスがよくスリリングな爽快な走りを提供する。この瞬発力により、特に狭いトレイルや急な登り坂でのハンドリングがより効率的になり、ライダーはエンジンが要求に追いつくのを待つ必要がない。電動ダートバイクはまた、ギアがないため、よりシンプルなライディング体験を提供する。従来のオフロードバイクは通常、ライダーが手動でギアをシフトする必要があり、初心者には使いこなすのが難しかったり、経験豊富なライダーがプレッシャーのかかる状況でペースを落としてしまうことがあった。一方、電動バイクはギアのないスムーズな走りを提供する。この使い勝手の良さが、初心者やカジュアルライダーにとって電動ダートバイクを特に魅力的なものにしている。また、変速の必要がないため、ライダーは地形ナビゲーションや環境に集中することができ、常に出力を調整する精神的負担が軽減される。最近の電動バイクは、より長い走行時間、より速い充電時間、より効率的なパワー・マネージメント・システムを提供するようになり、性能と航続距離の点でガソリンバイクに匹敵するようになった。バッテリー技術が向上し続けるにつれて、電動ダートバイクはさらにパワフルになり、プロのモトクロスやオフロードレース競技の要求に応えられるようになると予想される。


アジア太平洋地域は、若者の参加の増加、インフラの改善、可処分所得の増加、モータースポーツ、特にオフロード活動への根強い情熱が相まって、世界のダートバイク産業で急速に成長している。

アジア太平洋地域は、世界のダートバイク産業にとって最も重要な成長市場の1つとなっており、その原動力となっているのは、急増する若者人口、経済的繁栄の増大、アウトドアやモータースポーツ活動に対する文化的親和性など、いくつかのダイナミックな要因である。この分野が急成長している第一の主な理由は、中国、インド、日本、インドネシアなどの国々における大規模な若年人口である。これらの国々が都市化と発展を続けるなか、レクリエーションや競技スポーツへの関心が高まっており、ダートバイクは若者にとってエキサイティングな場となっている。特にミレニアル世代とZ世代は、自己表現、競争、冒険の手段としてエクストリーム・スポーツにますます惹かれている。この人口動態の変化は、ダートバイク産業が継続的に成長するための強力な基盤となっている。若いライダーたちは、特にオフロード走行がより身近な地方や郊外で、新しくスリリングなアクティビティを求めているからだ。この地域のインフラの発展も、業界の成長に極めて重要な役割を果たしている。多くのアジア太平洋諸国がインフラの近代化と改善を続けているため、指定コース、オフロード施設、モトクロス・イベントの数が増えている。さらに、日本やオーストラリアのような国々は、先進的なレーストラック、トレーニングセンター、競技用サーキットを擁し、ダートバイク文化が古くから根付いている。これらの国々は、この地域の他の国々の先例となり、政府や民間部門の投資家に、このスポーツをサポートするための同様のインフラ建設を促している。たとえば、インドネシアやベトナムのような国では、モトクロスの全国大会が開催されるようになった。一方、小規模な国では、オフロード・トレイルや地元のイベントが増加し、あらゆる階層の愛好家が集まるようになっている。文化的にも、ダートバイクはアジア太平洋諸国の多くに深く根付いているアウトドア精神、冒険精神によく合致している。オフロードレースやダートバイクは、自然や探検との結びつきがあり、この地域の冒険、自由、アドレナリンへの愛と共鳴する。


最近の動き

- 2023年11月カワサキは、インドで待望のダートバイクKX 85とKLX 300Rの発売を発表した。KX 85は84cc単気筒2ストロークエンジン、KLX 300Rは292cc水冷4ストロークエンジンを搭載。
- 2023年11月Triumph MotorcyclesがTF 250-Xを発表し、現代的なダートバイク分野に参入。ヤマハYZ250FやKTM 250SX-Fといった強豪が参戦し、性能と革新性の爽快な対決が繰り広げられる。
- 2022年12月:ヤマハ発動機株式会社は、インド市場で最も待ち望まれていたWR 155Rダートバイクの発売を発表した。これ以前、同社はインドでダートバイクを発売していなかったため、インドでの事業成長のために新たな道を積極的に開拓している。
- 2022年12月:ハスクバーナは2023 FC 450 rockstar editionダートバイクを発表した。このバイクは同社唯一のファクトリーエディションである。単気筒SOHCエンジンを搭載し、68馬力を発揮する。
- 2022年11月:川崎重工業は、インドで2023年モデルのKX250ダートバイクを発売すると発表した。同社関係者によると、価格は7.99万インドルピー。アルミ製ペリメーターフレームを採用し、レンタール製アルミファットバーを装備。エンジンは249cc水冷。


本レポートにおける考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- ダートバイク市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- モトクロスバイク
- エンデューロバイク
- トレイルバイク
- 電動ダートバイク
- その他(アドベンチャーバイク、ミニダートバイク、スーパーモトバイク、デュアルスポーツバイク)

エンジン容量別
- 150 cc以下
- 150 cc - 250 cc
- 250 cc - 450 cc
- 450cc以上

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、農業関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.ダートバイクの世界市場展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模・予測:タイプ別
6.5.市場規模・予測:エンジン容量別
6.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.7.市場規模・予測:推進力タイプ別
7.北米ダートバイク市場展望
7.1.市場規模:金額別
7.2.国別市場シェア
7.3.市場規模および予測、タイプ別
7.4.市場規模・予測:エンジン容量別
7.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
8.欧州ダートバイク市場展望
8.1.市場規模:金額ベース
8.2.国別市場シェア
8.3.市場規模および予測、タイプ別
8.4.市場規模・予測:エンジン容量別
8.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
9.アジア太平洋地域のダートバイク市場展望
9.1.市場規模:金額別
9.2.国別市場シェア
9.3.市場規模および予測、タイプ別
9.4.市場規模・予測:エンジン容量別
9.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
10.南米ダートバイク市場の展望
10.1.市場規模:金額ベース
10.2.国別市場シェア
10.3.市場規模および予測、タイプ別
10.4.市場規模・予測:エンジン容量別
10.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
10.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
11.中東・アフリカのダートバイク市場展望
11.1.市場規模:金額ベース
11.2.国別市場シェア
11.3.市場規模および予測、タイプ別
11.4.市場規模・予測:エンジン容量別
11.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
12.競争環境
12.1.競合ダッシュボード
12.2.主要企業の事業戦略
12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年
12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
12.5.ポーターの5つの力
12.6.企業プロフィール
12.6.1.本田技研工業株式会社
12.6.1.1.会社概要
12.6.1.2.会社概要
12.6.1.3.財務ハイライト
12.6.1.4.地理的洞察
12.6.1.5.事業セグメントと業績
12.6.1.6.製品ポートフォリオ
12.6.1.7.主要役員
12.6.1.8.戦略的な動きと展開
12.6.2.ヤマハ発動機株式会社
12.6.3.KTM AG
12.6.4.ベータモーターS.p.A.
12.6.5.シェルコ
12.6.6.ハスクバーナAB
12.6.7.リエージュ
12.6.8.ゼロモーターサイクルズ
12.6.9.スズキ株式会社
12.6.10.川崎重工業株式会社 6.10.
13.戦略的提言
14.別紙
14.1.よくある質問
14.2.注意事項
14.3.関連レポート
15.免責事項


図表一覧

図1:ダートバイクの世界市場規模(億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:ダートバイクの世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:ダートバイクの世界市場地域別シェア(2024年)
図6:北米ダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:北米ダートバイク市場国別シェア(2024年)
図8:欧州ダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:欧州ダートバイク市場 国別シェア(2024年)
図10:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図11:アジア太平洋地域のダートバイク市場国別シェア(2024年)
図12:南米のダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図13:南米ダートバイク市場 国別シェア(2024年)
図14:中東・アフリカのダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図15:中東・アフリカのダートバイク市場国別シェア(2024年)
図16:ダートバイク世界市場のポーターの5つの力


表一覧

表1:ダートバイクの世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:ダートバイク市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米国通貨への平均為替レートドル
表6:ダートバイクの世界市場規模・予測:地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表7:ダートバイクの世界市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:ダートバイクの世界市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表9:ダートバイクの世界市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表10:ダートバイクの世界市場規模・予測:推進タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:北米のダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表12:北米のダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表13:北米ダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表14:北米ダートバイク市場規模・予測:推進タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表15:欧州ダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表16:欧州ダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019〜2030F)(単位:億米ドル)
表17:欧州ダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表18:欧州ダートバイク市場規模・予測:推進タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表19:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019〜2030F)(単位:億米ドル)
表20:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表21:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表22:アジア太平洋地域のダートバイク市場規模・予測:推進タイプ別(2019〜2030F)(単位:億米ドル)
表23:南米のダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表24:南米のダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表25:南米のダートバイク市場南米のダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表26:南米のダートバイク市場南米のダートバイク市場規模・予測:推進力タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表27:中東・アフリカのダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表28:中東・アフリカのダートバイク市場中東・アフリカのダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表29:中東・アフリカのダートバイク市場中東・アフリカのダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表30:中東・アフリカのダートバイク市場中東・アフリカのダートバイク市場規模・予測:推進タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表31:ダートバイク市場上位5社の競争ダッシュボード(2024年
表32:2024年のダートバイク市場における主要プレイヤーの市場シェア洞察と分析

 

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Summary

Dirt bikes are primarily used for off-road racing, trail riding, and leisure riding, appealing to enthusiasts who value adventure, freedom, and adrenaline. This niche segment of the motorcycle industry is characterized by a diverse range of products, including competition-focused bikes, utility models for trail riders, and entry-level motorcycles designed for beginners. Demand for dirt bikes is particularly strong in regions like North America, Europe, and parts of Asia, where motorsports like motocross and enduro racing have deep-rooted histories. Manufacturers are introducing intelligent suspension systems that adapt to terrain and riding styles, while smartphone app integration enables performance tracking and diagnostics. Emergency features like crash detection and location sharing are becoming standard. This trend is fostering collaborations between traditional manufacturers and technology firms, enhancing safety and driving innovation through data collection. For instance, in April 2024, GASGAS expanded its product portfolio with the launch of the MC-E 3, a battery-powered mini-motocrosser designed for young riders. Positioned between the electric balance bikes and the MC-E 5, it features adjustable seat height and multiple ride modes, offering a customizable riding experience. Environmental regulations are significantly impacting the dirt bike market, driving manufacturers to invest heavily in R&D to meet strict emission and noise standards. Traditional two-stroke engines face higher production costs and market constraints. Land use restrictions, protected area regulations, and seasonal closures further limit riding zones, requiring manufacturers to balance performance with compliance. The industry also faces pressure to address environmental concerns, including soil erosion, wildlife disruption, and habitat preservation.

According to the research report, "Global Dirt Bike Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the Global Dirt Bike market was valued at more than USD 8.87 Billion in 2024, with the CAGR of 7.29% from 2025-2030. Innovations like improved suspension systems, better tire grip, lightweight frames, and fuel-efficient engines contribute to the overall appeal of dirt bikes. Furthermore, the increasing participation in off-road racing and competitive events, along with a growing trend toward eco-friendly alternatives like electric dirt bikes, is expanding the market. Electric dirt bikes, in particular, offer silent riding, lower maintenance costs, and a smaller environmental footprint, attracting environmentally conscious consumers and those looking for a more sustainable way to enjoy off-road activities. For instance, in 2024, Kawasaki Heavy Industries Ltd unveiled its KLX300R and KX85 dirt bikes in India. The two dirt bikes are the latest additions to the company's range of off-road motorcycles in the country. Further, the rising popularity of moto-vlogging has also provided significant momentum to the overall dirt bike segment focused on adventurer tourer bikes as well. These bikes also boast amazing off-road capabilities and a rugged build, making them impressive over rough terrain and mud. Dirt bike technology continues to evolve at a rapid pace, with manufacturers constantly innovating to enhance performance, durability, and rider experience. Improved suspension systems provide smoother rides over rough terrain, while lightweight materials contribute to agility and maneuverability. In September 2022, Triumph Motorcycles announced plans to compete in the prestigious FIM Motocross World Championship in 2024. Under this announcement, the company would compete with its factory-supported race program under the all-new Triumph Racing banner. Furthermore, Increasing off-road terrains, promoting recreational activities by Universities and motorsports associations coupled with rising national rally championships is anticipated to unfold enormous opportunities for dirt bikes across the globe over the coming next decade, and this is presumed to have a subsequent impact on market demand during the forecast period.


Market Drivers

• Increased Focus on Competitive Motorsports and Events: Competitive motorsports, including motocross and off-road racing, continue to be a major driver in the global dirt bike industry. Major international events like the Motocross World Championship, Dakar Rally, and Red Bull Straight Rhythm not only showcase the capabilities of dirt bikes but also inspire thousands of riders to take up the sport. These events generate significant media coverage, sponsorship deals, and brand visibility, contributing to the global promotion of dirt biking. Local and regional events also play an important role in fostering a strong motorsport culture, leading to increased sales in dirt bikes and parts for enthusiasts who wish to compete.
• Increased Urbanization and Interest in Compact Models: As urbanization continues globally, there is growing interest in compact, versatile dirt bikes that are suitable for both urban environments and off-road adventures. In densely populated regions or cities where traditional vehicles may be impractical due to traffic congestion, compact dirt bikes offer an attractive solution. These bikes are often smaller, lighter, and easier to maneuver, making them ideal for people who want a more agile and cost-effective mode of transport, as well as those interested in off-road riding. In markets like Asia and Latin America, where urban mobility is a key issue, smaller dirt bikes provide an affordable entry point for new riders.

Market Challenges

• Fragmented Market and Regional Differences: The dirt bike industry is highly fragmented, with significant differences in consumer preferences, infrastructure, and regulations across various regions. What appeals to consumers in North America or Europe might not be as attractive in parts of Asia or Africa, where riding conditions, terrain, and local customs can differ greatly. For instance, the preference for two-stroke or four-stroke engines may vary, and while high-performance bikes are in demand in developed markets, emerging markets may require more affordable and rugged models designed for durability rather than speed. This fragmentation presents challenges for manufacturers who must tailor their marketing strategies, distribution networks, and product offerings to meet the specific demands of diverse regions.
• Competition from Alternative Outdoor Activities: While dirt biking remains popular, it faces competition from other outdoor activities and extreme sports, such as mountain biking, trail running, and off-road cycling. These alternatives can sometimes be seen as more accessible or environmentally friendly options, particularly in countries with more restrictive regulations on motorsports. As awareness of the environmental impacts of gasoline-powered dirt bikes grows, some riders may be drawn to quieter and less intrusive activities, which contribute to the challenge of maintaining and expanding the dirt bike market. Manufacturers and event organizers need to continuously innovate to keep dirt biking competitive against these alternatives, especially in markets where off-road trails and natural landscapes are a limited resource.

Market Trends

• Customization and Personalization of Bikes: One of the growing trends in the global dirt bike market is the increasing demand for customization and personalization. Riders are increasingly looking for ways to modify their bikes to suit their personal style, performance needs, and specific riding conditions. This includes custom graphics, seat modifications, upgraded exhaust systems, suspension tweaks, and enhanced performance parts. The rise of online marketplaces and specialty retailers has made it easier for riders to access a wide range of aftermarket parts and accessories, allowing them to tailor their bikes to their exact preferences. Additionally, some manufacturers now offer factory options or limited-edition models that cater to this growing demand for unique, customized bikes.
• Shift Toward Sustainable and Green Manufacturing: Sustainability is becoming an increasingly important focus within the global dirt bike industry. As environmental concerns rise, manufacturers are shifting toward more sustainable practices, both in the design of their bikes and in the production processes. This includes using recycled or eco-friendly materials in bike construction, improving energy efficiency during manufacturing, and reducing the environmental impact of supply chains. For instance, some companies are adopting renewable energy sources for production facilities or working on minimizing waste. This trend aligns with the broader global movement toward more sustainable products and practices, appealing to environmentally conscious consumers.


Electric dirt bikes are the fastest in the global dirt bike industry due to their superior power delivery, instant torque, and the absence of gear-shifting, making them more efficient and responsive on various terrains.

Electric dirt bikes have rapidly gained momentum in the global dirt bike industry due to their groundbreaking performance characteristics, which make them the fastest option in the market. Unlike traditional gasoline-powered dirt bikes, which rely on a combustion engine and a complex system of gears to manage power delivery, electric dirt bikes operate with a simpler system. Electric motors deliver power directly to the wheels, meaning that riders experience an immediate surge of power as soon as they twist the throttle. This instant acceleration enables electric dirt bikes to accelerate faster and maintain higher speeds with greater ease, particularly on challenging terrains like hills, sand, or mud, where traditional bikes might struggle to maintain momentum. Moreover, electric dirt bikes eliminate the need for gear-shifting, which can slow down a rider’s response time and add complexity to the riding experience. The absence of gears means that riders don’t need to constantly worry about shifting to the correct gear at the right time, allowing them to focus solely on navigating the terrain. This seamless and smooth power delivery makes electric dirt bikes incredibly responsive, providing riders with enhanced control and the ability to make split-second adjustments when needed. This efficiency in handling and acceleration gives electric bikes a distinct advantage, particularly in competitive racing or challenging riding conditions. Electric dirt bikes, on the other hand, have far fewer moving parts, significantly reducing the amount of maintenance required. This not only makes them more cost-effective over time but also allows for more consistent performance without the risk of engine failures or overheating, which can hinder the performance of traditional bikes. With less time spent on maintenance, riders can spend more time on the trails or racing tracks, further honing their skills and pushing their bikes to higher speeds.

The 250cc to 450cc range is growing in the global dirt bike industry because it strikes the ideal balance between power, versatility, and accessibility for both amateur and professional riders across a wide variety of terrains and competition levels.

The growth of 250cc to 450cc dirt bikes in the global market can be attributed to their perfect balance between power and accessibility, making them ideal for a diverse range of riders and riding environments. These bikes are powerful enough to handle a wide array of terrains, from rugged trails and dense forests to high-speed desert dunes, while remaining manageable and versatile for both amateur enthusiasts and professional competitors. This range is particularly popular because it suits a wide variety of riders who seek performance and excitement but don't necessarily need the extreme power of larger, 500cc or 700cc bikes. For novice and intermediate riders, the 250cc to 450cc range offers the right amount of power without being overwhelming. These bikes provide a manageable level of performance that allows riders to develop their skills and technique without the intimidation factor of more powerful motorcycles. The 250cc dirt bike, in particular, is known for its light weight, which contributes to increased maneuverability and ease of control. This makes it an ideal option for younger riders or those just starting in off-road riding, as it provides enough power to challenge their skills but not to the point where it becomes unmanageable. As riders progress in their experience, the 450cc bike offers more substantial power and speed, making it suitable for more advanced riders who seek to push their limits and compete in races. The 250cc and 450cc models are commonly seen in national and international competitions, as they provide the ideal mix of agility, speed, and endurance required in the fast-paced world of motocross. These bikes excel on both short, technical tracks and longer, endurance courses, making them highly versatile. The 450cc bike, with its more significant engine capacity, offers an advantage in terms of speed and torque, making it the preferred choice for professional racers who need to push the limits of performance. The 250cc dirt bike, on the other hand, is more agile and suited for riders looking for a more nimble and less physically demanding experience, while still offering sufficient power to compete at high levels.

The rental and tourism end-user segment is the fastest-growing in the global dirt bike industry due to the increasing demand for adventure tourism and off-road experiences, which attract both local and international riders seeking new and exciting recreational activities.

The rental and tourism end-user segment has emerged as the fastest-growing sector in the global dirt bike industry, primarily driven by the rise in adventure tourism and the growing popularity of off-road experiences. As the global tourism market evolves, travelers are increasingly seeking immersive, outdoor experiences that offer excitement and a deeper connection to nature, and dirt bike riding perfectly fits this desire. Countries with diverse terrains, such as deserts, forests, mountains, and coastal regions, have become hotspots for dirt bike tourism, offering unique experiences that cater to a wide range of skill levels, from beginners to seasoned riders. Dirt bike rentals provide an easy and cost-effective way for tourists to explore these landscapes without needing to own a bike, making it accessible to people who may not have any prior experience with off-road riding. This trend has gained traction as people across the world look for activities that provide adrenaline, adventure, and a sense of exploration. Popular tourist destinations, particularly in regions like Southeast Asia, Central America, and parts of Europe and North America, have seen a sharp rise in companies offering dirt bike rentals for guided tours or self-guided rides. Tourists are increasingly looking for novel ways to experience a destination beyond traditional sightseeing, and off-road riding presents an exhilarating way to do so. For instance, riders can explore remote mountain trails, scenic desert paths, or pristine beaches while enjoying the thrill of navigating challenging terrain, making it a bucket-list activity for many thrill-seekers. Moreover, the growth of the rental and tourism segment has been supported by advances in dirt bike technology, which have made these bikes easier to ride and more versatile. Modern dirt bikes are designed with advanced suspension systems, lightweight frames, and user-friendly controls, making them accessible to both novice riders and experienced enthusiasts. This has encouraged a broader demographic to participate in dirt bike tourism, including families, younger riders, and older individuals who may have previously been intimidated by the power or complexity of traditional off-road bikes.

Electric propulsion is the fastest-growing type in the global dirt bike industry due to its superior power delivery, low maintenance requirements, and environmental benefits, which align with modern demands for efficient, sustainable, and high-performance off-road experiences.

Electric propulsion has become the fastest-growing technology in the global dirt bike industry, driven by a combination of performance advantages, sustainability concerns, and growing demand for low-maintenance, high-performance vehicles. The core reason for its rapid adoption lies in its ability to deliver instant torque. Unlike traditional gasoline-powered engines, which require time to build power and shift gears, electric motors provide immediate power delivery. As soon as the rider twists the throttle, the bike accelerates smoothly and instantly, offering an exhilarating ride that is responsive and thrilling, particularly on challenging terrains. This instantaneous power makes electric dirt bikes more efficient in terms of handling, especially on tight trails or during steep climbs, as riders don’t need to wait for the engine to catch up with their demands.Electric dirt bikes also offer a simpler riding experience due to the absence of gears. Traditional off-road bikes typically require riders to manually shift gears, which can be difficult to master for newcomers or can slow down experienced riders in high-pressure situations. Electric bikes, on the other hand, provide a smoother, gear-free ride. This ease of use makes electric dirt bikes especially attractive to newcomers and casual riders, who seek a more approachable entry into the world of off-road riding. The elimination of shifting gears also ensures that riders can focus entirely on their terrain navigation and environment, reducing the mental load of constantly adjusting power output. Modern electric bikes now offer longer ride times, faster charging times, and more efficient power management systems, making them comparable to their gasoline counterparts in terms of performance and range. As battery technology continues to improve, it’s expected that electric dirt bikes will become even more powerful and capable of meeting the demands of professional motocross and off-road racing events.


The Asia-Pacific region is rapidly growing in the global dirt bike industry due to a combination of increasing youth participation, improving infrastructure, rising disposable incomes, and a deep-rooted passion for motorsports, particularly off-road activities.

The Asia-Pacific region has become one of the most significant growth markets for the global dirt bike industry, driven by several dynamic factors including a booming youth population, increasing economic prosperity, and a cultural affinity for outdoor and motorsport activities. The first key reason for the rapid growth in this sector is the large, young population in countries like China, India, Japan, and Indonesia. As these nations continue to urbanize and develop, there is a growing interest in recreational and competitive sports, with dirt biking being an exciting outlet for young people. In particular, the millennial and Gen Z generations are increasingly drawn to extreme sports as a means of personal expression, competition, and adventure. This demographic shift creates a strong base for the continued growth of the dirt bike industry, as young riders seek new and thrilling activities, particularly in rural and suburban areas where off-road riding is more accessible. The region’s developing infrastructure also plays a pivotal role in the industry’s growth. As many Asia-Pacific countries continue to modernize and improve their infrastructure, there is an increasing number of designated tracks, off-road facilities, and motocross events. In addition, countries like Japan and Australia have long-established dirt biking cultures, with advanced racetracks, training centers, and competitive circuits. These nations set a precedent for other countries in the region, encouraging governments and private sector investors to build similar infrastructure to support the sport. For example, nations like Indonesia and Vietnam have started to host national motocross competitions, while smaller countries are seeing a rise in off-road trails and local events that draw in enthusiasts from all walks of life. Culturally, dirt biking aligns well with the outdoor, adventurous spirit that is deeply embedded in the fabric of many Asia-Pacific nations. Off-road racing and dirt biking, with their connection to nature and exploration, resonate with the region's love for adventure, freedom, and adrenaline.


Recent Developments

• November 2023: Kawasaki announced the much awaited launch of KX 85 and KLX 300R dirt bikes in India. The KX 85 is powered by an 84cc single-cylinder 2-stroke engine whereas KLX 300R uses a 292cc liquid-cooled 4-stroke engine.
• November 2023: Triumph Motorcycles proudly introduced the TF 250-X, marking its inaugural foray into the modern dirt bike segment. Among its challengers stand stalwarts like the Yamaha YZ250F and the KTM 250SX-F, setting the stage for an exhilarating showdown of performance and innovation.
• December 2022: Yamaha Motor Corporation announced the most awaited launch of the WR 155R dirt bike in the Indian market. Before this, the company did not launch any dirt bikes in India, and thus, it is actively taking up new avenues for the company's business growth in India.
• December 2022: Husqvarna revealed its 2023 FC 450 rockstar edition dirt bike. The bike is the company's factory edition bike which is the only one of its kind. The bike offers a single-cylinder SOHC engine, which takes out 68 horsepower.
• November 2022: Kawasaki Heavy Industries announced the launch of the 2023 KX250 dirt bike in India. According to company officials, the bike is priced at INR 7.99 lakhs. The bike is based on the aluminum perimeter frame and features a Renthal aluminum fat bar. The bike offers a 249 CC liquid-cooled engine.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Dirt Bike Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Motocross Bikes
• Enduro Bikes
• Trail Bikes
• Electric Dirt Bikes
• Others (Adventure Bikes, Mini Dirt Bikes, Supermoto Bikes, Dual-Sport Bikes)

By Engine Capacity
• Below 150 cc
• 150 cc - 250 cc
• 250 cc - 450 cc
• Above 450 cc

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to agriculture industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Dirt Bike Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Type
6.5. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
6.6. Market Size and Forecast, By End User
6.7. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
7. North America Dirt Bike Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
7.5. Market Size and Forecast, By End User
7.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
8. Europe Dirt Bike Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Type
8.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
8.5. Market Size and Forecast, By End User
8.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
9. Asia-Pacific Dirt Bike Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Type
9.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
9.5. Market Size and Forecast, By End User
9.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
10. South America Dirt Bike Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Type
10.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
10.5. Market Size and Forecast, By End User
10.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
11. Middle East & Africa Dirt Bike Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Type
11.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
11.5. Market Size and Forecast, By End User
11.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2024
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Honda Motor Co., Ltd.
12.6.1.1. Company Snapshot
12.6.1.2. Company Overview
12.6.1.3. Financial Highlights
12.6.1.4. Geographic Insights
12.6.1.5. Business Segment & Performance
12.6.1.6. Product Portfolio
12.6.1.7. Key Executives
12.6.1.8. Strategic Moves & Developments
12.6.2. Yamaha Motor Co., Ltd
12.6.3. KTM AG
12.6.4. Betamotor S.p.A.
12.6.5. Sherco
12.6.6. Husqvarna AB
12.6.7. Rieju
12.6.8. Zero Motorcycles, Inc.
12.6.9. Suzuki Motor Corporation
12.6.10. Kawasaki Heavy Industries Ltd.
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Dirt Bike Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Global Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Dirt Bike Market Share By Region (2024)
Figure 6: North America Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 8: Europe Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 10: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 12: South America Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 14: Middle East & Africa Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 16: Porter's Five Forces of Global Dirt Bike Market


List of Tables

Table 1: Global Dirt Bike Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Dirt Bike Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Dirt Bike Market Size and Forecast, By Geography (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Global Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Global Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: Global Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Global Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: North America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: North America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: North America Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: North America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: Europe Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: Europe Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: Europe Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: Europe Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 21: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 22: Asia-Pacific Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 23: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 24: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 25: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 26: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 27: Middle East & Africa Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 28: Middle East & Africa Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 29: Middle East & Africa Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 30: Middle East & Africa Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 31: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024
Table 32: Key Players Market Share Insights and Anaylysis for Dirt Bike Market 2024

 

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2025/05/01 10:26

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