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南米ダートバイク市場の展望、2030年

南米ダートバイク市場の展望、2030年


South America Dirt Bike Market Outlook, 2030

南米のダートバイク市場は、アドレナリン全開のモータースポーツ愛好家やオフロード・アドベンチャーへの意欲の高まりに後押しされ、活性化している。鬱蒼とした熱帯雨林、標高の高い山々、広大な砂漠など、南米... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年4月2日 US$2,950
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サマリー

南米のダートバイク市場は、アドレナリン全開のモータースポーツ愛好家やオフロード・アドベンチャーへの意欲の高まりに後押しされ、活性化している。鬱蒼とした熱帯雨林、標高の高い山々、広大な砂漠など、南米大陸の多様で険しい景観はダートバイクに最適な地形であり、ブラジル、アルゼンチン、チリ、コロンビアなどの国々では、このスポーツは急速に文化的な定番になりつつある。ダカール・ラリーのようなオフロード・レース・イベントが知名度を高め、ダートバイクに対する地元の情熱に拍車をかけている。特に18歳から35歳の若い層が主要な消費者層で、エクストリーム・スポーツやアドベンチャー・ツーリズムへの関心が高まっている。さらに、地方や小さな町の数が増えていることも、オフロードバイクの需要増に貢献している。これらの地域の多くは、ダートバイクを実用的な移動手段と見なしており、特に道路が十分に整備されていなかったり、アクセスしにくかったりする場所に多い。このため、ダートバイクメーカーにとっては、困難な地形に適した信頼性と耐久性の高いモーターサイクルを求める新たな市場が生まれている。さらに、ダートバイクのエリートクラスが参加するダカール・ラリーのようなモータースポーツ・イベントの人気が高まっているため、消費者の関心が高まっているだけでなく、オフロードパークやレーシングトラックなど、こうしたイベントをサポートするインフラへの投資も活発化している。南米では、安全性、環境への影響、走行性能に関する規制が国によって異なる。ヘルメットの着用義務や排ガス基準など、オフロード・モーターサイクルに関する規制を定めている国もあるが、特に地方では施行に一貫性がないことがある。ブラジルやアルゼンチンなどの国々では、公道で走行するためにダートバイクが公道走行可能であることを現地の法律で義務付けていることが多いため、オンロードでもオフロードでも使用できるデュアルスポーツバイクの需要が高まっている。

Bonafide Research社の調査レポート「南米のダートバイク市場概要、2030年」によると、南米のダートバイク市場は2030年までに6億9000万米ドル以上の市場規模に達する見込みである。同地域の幅広い自然地形は、レクリエーション活動としてだけでなく、競技の追求としてもオフロードスポーツへの熱意を掻き立てている。特にモトクロスやエンデューロといったモータースポーツが盛んな南米では、ダートバイクを中心とした活気ある文化が育まれ、地元だけでなく国際的なイベントへの参加も増えている。南米で何度も開催されている権威あるオフロードレース、ダカールラリーは、この地域のダートバイク市場に大きな影響を与えた。このイベントは、この地域を世界のモータースポーツの地図に載せるのに役立ち、このような極限状態で競争するのに必要な技術、革新性、回復力に注目が集まった。地元の大会に加え、地域のレースイベントも勢いを増し、意欲的なアスリートたちの関心を高め、才能開発のためのプラットフォームを提供している。また、国際的なイベントに地元チームが参加することで、職業や本格的な趣味としてのダートバイクの人気が高まり、高級レーシングバイクやアクセサリーの市場が拡大している。経済成長も市場の拡大に重要な役割を果たしている。ブラジルやアルゼンチンなどの国々では、可処分所得の増加と中間層の増加により、ダートバイクを含むレクリエーション用車両の需要が高まっている。また、特に地方や隔絶された地域でのオフロード・ツーリングや冒険旅行への関心が高まっていることも、市場拡大に寄与している。南米の一部の地域では、道路インフラが十分に整備されていないため、ダートバイクは実用的で信頼性の高い移動手段として役立っており、これが手頃な価格で耐久性のあるオフロードバイクの需要をさらに高めている。


市場牽引要因

- モータースポーツの人気の高まり:南米におけるダートバイク産業の大きな原動力のひとつは、特にブラジル、アルゼンチン、チリなどの国々におけるモータースポーツ人気の高まりである。ダートバイク、特にモトクロスやエンデューロは主流スポーツとなり、多くの参加者や観客を引き付けている。2009年から南米諸国をルートに含むようになったダカール・ラリーのような国際的イベントの成功は、この地域でのスポーツの人気を高める上で重要な役割を果たしている。地元のライダーが国際大会でますます活躍するようになり、メディアがエクストリーム・スポーツを取り上げるようになったことが、さらに関心を高めている。その結果、アマチュアとプロのライダーが増加し、ダートバイクと関連アクセサリーの需要が高まっている。
- ダートバイクの技術的進歩:ダートバイクの設計と製造における技術革新も、南米の業界を前進させる上で極めて重要である。ホンダ、ヤマハ、KTMなどのブランドは、バイクの軽量フレーム、より強力なエンジン、より優れたサスペンション・システムに重点を置き、バイクの耐久性を高め、南米でよく見られる過酷な地形に適応できるように、バイクの性能を継続的に改善している。さらに、燃費効率、安全性、エルゴノミクスの向上は、しばしば厳しい地形に直面するこの地域のオフロードライダーに対応している。こうした改良が進むにつれて、市場には、より高い性能を体験し、より過酷なトレイルやレースに挑戦したいと望む新しいライダーが流入している。

市場の課題

- 経済的不安定性と手頃な価格:南米のダートバイク業界が直面する最大の課題の1つは、経済の不安定性である。この地域の多くの国では、インフレ、通貨切り下げ、変動する経済状況が発生しており、ダートバイクや関連アクセサリーは、多くの潜在的購入者にとって高価なものとなっている。ハイエンドモデルの輸入コストが上昇するにつれて、これらのバイクの手頃な価格は、人口の大部分にとって障壁となる。より手頃な価格のモデルを提供しようとする地元メーカーもあるが、融資の選択肢がなく、中間層が少ないため、高性能のダートバイクを購入できる人は少なくなっている。
- モトクロスやオフロードレースのためのインフラが限られている:もうひとつの課題は、多くの南米諸国ではモトクロストラックやオフロードレースのインフラが限られていることだ。強力なモータースポーツ文化が発達している地域もあるが、専門的に整備されたトラック、レース施設、公共のトレイルがないため、スポーツの成長が制限される可能性がある。ダートバイクに乗るのが一般的な多くの地方では、組織化された大会や安全なライディング・エリアへのアクセスが限られている場合がある。適切なインフラがなければ、才能を育てたり、頻繁にイベントを開催したり、持続可能なライダー・コミュニティを作ったりすることは難しくなる。政府や地元企業は、このようなインフラに投資してもすぐに見返りがあるとは限らない。

市場動向

- 電動ダートバイクの台頭:南米のダートバイク市場で牽引力を持ち始めている重要なトレンドは、電動ダートバイクの台頭である。従来のガス動力バイクが市場を支配してきたが、より持続可能で環境に優しい選択肢を求める動きが、電動モデルの出現につながっている。Zero MotorcyclesやAlta Motorsのようなブランドは、燃料バイクと同レベルの性能を提供しながら環境への影響を抑えた電動バイクの導入で躍進している。バッテリー技術の向上に伴い、電動ダートバイクは、特に環境意識の高いライダーの間で、都心部での人気が高まると予想される。
- モトクロスとエンデューロ・イベントの拡大:ダートバイク産業が成長するにつれ、南米各地でモトクロスやエンデューロイベントが拡大する傾向が強まっている。ブラジル、アルゼンチン、コロンビアのような国では、ローカルレースや国際レースの数が増加し、地域のライダーと国際的な才能の両方が集まっている。アルゼンチンで開催されたFIMモトクロス世界選手権のようなイベントの成功は、このような大会の開催に投資する地方自治体や民間スポンサーを増やすきっかけとなった。オーガナイズされたイベントの増加は、観光や地域経済を活性化させるだけでなく、スポーツのさらなるプロ化に貢献し、若いライダーたちがスキルを向上させ、国際的に活躍できる可能性を広げる機会を提供している。


南米のダートバイク産業におけるトレイルバイクの人気の高まりは、オフロード・アドベンチャーへの需要の高まり、多様な地形へのアクセスのしやすさ、アウトドア・レクリエーションとモータースポーツ文化へのこの地域の関心の拡大によってもたらされている。

オフロードバイクとしても知られるトレイルバイクは、南米で人気が急上昇している。アマゾン盆地の密林から険しいアンデス山脈や広大な平原まで、南米にはダートバイク愛好家を魅了するさまざまな地形がある。この多様な地形は、ライダーにとってエキサイティングな挑戦であり、トレイルバイクが繁栄するための完璧な環境を提供する。荒れた地形、急勾配、泥、岩の多いトレイルに対応できるトレイルバイクは、この地域の過酷な環境に適している。さらに、特にブラジル、アルゼンチン、チリ、コロンビアなどの国々でアウトドアレクリエーションの人気が高まっていることから、トレイルバイクはより幅広い層にとって身近な存在になりつつある。人々が冒険やアウトドア体験を求めるようになるにつれ、人里離れた困難な風景を探検できるアクティビティへの関心が高まっている。トレイルバイクは、オフロードレースのスリルと冒険を楽しむ機会を個人に提供し、カジュアルなライダーと競技モータースポーツ愛好家の両方にとって魅力的な選択肢となっている。さらに、南米のモータースポーツ文化は着実に進化しており、オフロードやアドベンチャー・スポーツに重点が置かれている。アルゼンチンやチリなど南米諸国をしばしば縦断するダカール・ラリーのようなイベントは、この地域のオフロード走行やダートバイクの知名度を高めるのに役立っている。こうした注目度の高いレースは、トレイルバイクの性能に注目を集め、多くの人が趣味として、あるいはプロとして競技に参加するために、このスポーツを始めるきっかけとなっている。ソーシャルメディアやオンラインプラットフォームも、トレイルバイクの魅力を広める上で重要な役割を果たしている。多くのライダーがYouTubeやInstagramなどのプラットフォームを通じて、体験談やヒント、ライディングの動画などを共有している。これにより、このスポーツを取り巻くコミュニティと興奮が生まれ、より多くの人々がトレイルバイクに挑戦し、冒険を共有するようになった。

南米のダートバイク業界における150cc以下のモーターサイクルの成長は、この地域の多様な地形、経済状況、都市と農村の移動の課題に対応する、手頃な価格で燃費が良く、多用途に使えるモーターサイクルのニーズによってもたらされている。

エンジン容量が150cc以下のバイクは、手頃な価格、実用性、都市とオフロードの両方の環境に適していることから、南米のダートバイク産業で大きな支持を得ている。この変化の主な原動力の1つは、多くの南米諸国が置かれている経済状況である。経済的な課題が続く地域では、150cc以下のモーターサイクルが、ダートバイク市場への手頃なエントリーポイントとなっている。これらの小型エンジンバイクは、大型バイクよりも大幅に安い傾向があり、一般消費者にとってより身近な存在となっている。比較的低価格であるため、これらのモーターサイクルは幅広い層、特に若いライダーや初心者、手頃な価格の移動手段やレクリエーションを探している人たちを惹きつけている。手頃な価格であるため、大排気量バイクのような経済的な負担をかけずにモータースポーツやオフロード走行を楽しみたい家族や個人に最適である。南米の多くの地域では燃料費が大きな負担となることがあり、150cc以下のバイクはその優れた燃費経済性で知られている。これらのバイクは、最小限の燃料消費で長距離を走ることができ、これはレクリエーションライダーと通勤者の両方にとって重要な要素である。公共交通機関がまばらで信頼性に欠ける地方では、150cc以下のバイクは手頃で実用的な移動手段として役立つ。大型車や従来の交通機関では容易にアクセスできないような凸凹道を横断したり、人里離れた場所に行くことができる。この燃費効率の良さは、運用コストの低さと相まって、機能性と経済性の両方を求める日常的なライダーにとって特に魅力的だ。また、150cc以下のカテゴリーに属するバイクの多用途性も、人気の大きな要因となっている。これらのバイクは軽量で機敏、扱いやすいため、舗装された市街地でもオフロードのトレイルでも走行できる。南米の多くの地域には、山岳地帯、田舎の裏道、密林など、多様でしばしば困難な風景が広がっている。

レクリエーション・ユーザーが南米のダートバイク業界をリードしているのは、アドベンチャー・スポーツ、アクセスしやすいオフロード体験、多様で風光明媚な風景でのアウトドア探検に対するこの地域の需要の高まりによるものだ。

南米では、オフロードバイクの魅力が競技レースを超えてレジャーや冒険の領域にまで拡大したため、レクリエーション・ユーザーがダートバイク業界の支配的勢力となっている。この変化の主な原動力は、この地域全体でアウトドア・アクティビティとアドベンチャー・ツーリズムへの関心が高まっていることである。広大で変化に富んだ景観を持つ南米は、オフロード・ライディングにとって最も絵になる、チャレンジングな環境を提供している。険しいアンデス山脈や広大な砂漠から、アマゾンの密林や湿地帯まで、この地域の自然の美しさは、従来の交通手段ではアクセスできない遠隔地を探検したいレクリエーション・ライダーを惹きつけてやまない。こうした多様な地形を駆け抜ける魅力に惹かれ、個人的な楽しみやレクリエーション目的でダートバイクを求める人が急増している。ブラジル、アルゼンチン、コロンビア、チリなどの国々では、都市生活から離れ、自然界に没頭できるアクティビティを求める人が増えている。スリル、自由度、アクセスのしやすさを兼ね備えたダートバイクは、このムーブメントに完璧にフィットする。山道、川岸、海岸沿いの道など、大自然の中をバイクで冒険できることは、南米の隠れた魅力を発見したいと願う地元の人々や観光客の両方に魅力的だ。さらに、レクリエーションとしてのダートバイクは、初心者にも比較的入りやすい。エントリーモデルからパワフルなマシンまで、幅広い種類のバイクがあるので、あらゆるレベルのレクリエーションユーザーが自分のニーズに合ったダートバイクを見つけることができる。例えば、150cc以下のカテゴリーに属するバイクは、手頃な価格で燃費が良く、初心者からベテランライダーまで幅広く使えるため、レクリエーションライダーの間で特に人気がある。これらの小型バイクは、市街地からオフロードトレイルまで、この地域の多様な地形をナビゲートするのに理想的で、快適性、性能、アクセスの完璧なバランスを提供している。

内燃エンジン(ICE)は、その手頃な価格、メンテナンスと燃料供給のための確立されたインフラ、多様なオフロード地形に必要なパワーを供給する能力により、南米のダートバイク業界をリードしている。

内燃エンジン(ICE)が南米のダートバイク業界を支配し続けているのには、いくつかの重大な理由がある。最も大きな要因の1つは、ICEエンジン搭載バイクが電動モデルと比較して手頃な価格であることだ。経済的制約によって多くの消費者の購買力が制限される南米では、内燃エンジンのダートバイクは、比較的低コストでスポーツに参入できる。特に150cc以下のカテゴリーで手頃な価格のモデルが広く出回っているため、気軽なレクリエーション・ユーザーから本格的な趣味愛好家まで、多くのライダーがこのスポーツに参加できる。ICEバイクは初期費用が安いため、幅広い層にとって現実的な選択肢となり、より多くの人が経済的に大きな負担をかけることなくダートバイクを所有し、維持することができる。このような経済的な利便性が、この地域でICEモーターサイクルの人気が持続する上で重要な役割を果たしている。燃料の入手可能性という点では、ガソリンが大陸全域で最も一般的な燃料源であり、ガソリンスタンドの広大なネットワークがあるため、ライダーがICEバイクに燃料を補給するのに非常に便利である。充電インフラに課題が残る電動バイクに比べ、ICEバイクは燃料が豊富にあり、燃料供給システムが確立されている。ダートバイクが盛んな地方や遠隔地では、燃料の入手が容易なため、ICEモーターサイクルは長距離ライダーやオフロードライダーにとって好ましい選択肢であり続けている。オフロード走行の愛好者が都市中心部から遠く離れ、電気充電スタンドがほとんどないか、存在しないことが多いこの地域では、ICEモーターサイクル用のこのレベルのインフラが不可欠である。地元メーカーは、この地域一帯で見られる険しく、しばしば困難な地形に適した耐久性と信頼性の高いICEバイクを製造する専門技術を磨いてきた。アンデス山脈からアマゾンの熱帯雨林まで、ICEバイクは南米の多様でしばしば過酷な環境に耐えられるように作られている。猛暑、埃、泥、水といったオフロードの過酷な条件に耐えるよう設計されたエンジンを搭載し、その耐久性で知られている。


ブラジルが南米のダートバイク業界をリードしている主な理由は、その強力なモータースポーツ文化、広範なインフラ、人材育成への多額の投資である。

ブラジルは長い間モータースポーツの強国であり、レースへの情熱はダートバイク産業にも及び、南米のリーダーとしての地位を確立している。歴史的遺産、盛んな競技シーン、モトクロスやオフロード・レースに対する地域社会の強力なサポートが組み合わさって、この優位性に拍車をかけている。ブラジルでは、ダートバイク・レースは単なるスポーツではなく、ライフスタイルなのだ。モトクロス・トラック、オフロード・コース、専門トレーニング施設の広大なネットワークが自慢で、ライダーがスキルを伸ばすには最高の場所のひとつだ。ローカルレースから全国選手権まで、イベントの数が非常に多いため、ライダーは競争し、スキルを磨き、露出する機会を十分に得ることができる。さらにブラジルは、世界で最も難易度の高いラリーレースのひとつとして知られるラリー・ドゥ・セルトンシュなど、主要な国際イベントの開催国としても知られている。このような国際的な露出は、外国人ライダーやチームを惹きつけ、ブラジルのダートバイク・ハブとしての評判をさらに高めている。ホンダやヤマハといったブラジルのメーカーは、ブラジルのダートバイク産業の成長に大きく貢献してきた。これらの企業は、ブラジルに生産施設を設置し、バイクとパーツの安定供給を確保しただけでなく、アマチュアとプロのライダーのニーズをサポートするのに十分な設備の整った市場を作り上げた。また、現地製造の存在は、消費者のコスト低減にも貢献し、ダートバイクをより多くの人々が入手しやすくしている。これにより、草の根の愛好家からプロの競技者まで、あらゆるレベルでスポーツが盛んになった。さらに、ブラジルのブランドは、地元の地形やライディングコンディションに合わせたバイクを製造しており、これが人気と性能をさらに高めている。ブラジルのライダーは国際大会で活躍することが多く、モトクロス・シーンが確立されたブラジルでは多くのライダーが出世している。ジャン・アゼベドのような著名なアスリートは、世界的な舞台でその名を知られるようになり、ブラジルがインフラを備えているだけでなく、世界最高峰のライダーと互角に戦える技術を持っていることを証明している。


本レポートでの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- ダートバイク市場の価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- モトクロスバイク
- エンデューロバイク
- トレイルバイク
- 電動ダートバイク
- その他(アドベンチャーバイク、ミニダートバイク、スーパーモトバイク、デュアルスポーツバイク)

エンジン容量別
- 150 cc以下
- 150 cc - 250 cc
- 250 cc - 450 cc
- 450cc以上

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、農業関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.要旨
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.南米ダートバイク市場の展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.国別市場シェア
6.3.市場規模および予測、タイプ別
6.4.市場規模・予測:エンジン容量別
6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
6.6.市場規模・予測:推進力タイプ別
6.7.ブラジルのダートバイク市場展望
6.7.1.金額別市場規模
6.7.2.タイプ別市場規模・予測
6.7.3.エンジン容量別市場規模・予測
6.8.アルゼンチンのダートバイク市場展望
6.8.1.金額別市場規模
6.8.2.タイプ別市場規模・予測
6.8.3.エンジン容量別市場規模・予測
6.9.コロンビアのダートバイク市場展望
6.9.1.金額別市場規模
6.9.2.タイプ別市場規模・予測
6.9.3.エンジン容量別市場規模・予測
7.競争環境
7.1.競合ダッシュボード
7.2.主要企業の事業戦略
7.3.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
7.4.ポーターの5つの力
7.5.企業プロフィール
7.5.1.本田技研工業株式会社
7.5.1.1.会社概要
7.5.1.2.会社概要
7.5.1.3.財務ハイライト
7.5.1.4.地理的洞察
7.5.1.5.事業セグメントと業績
7.5.1.6.製品ポートフォリオ
7.5.1.7.主要役員
7.5.1.8.戦略的な動きと展開
7.5.2.ヤマハ発動機株式会社
7.5.3.KTM AG
7.5.4.ベータモーターS.p.A.
7.5.5.シェルコ
7.5.6.ハスクバーナAB
7.5.7.リエージュ
7.5.8.川崎重工業
8.戦略的提言
9.別紙
9.1.よくある質問
9.2.注意事項
9.3.関連レポート
10.免責事項


図表一覧

図1:ダートバイクの世界市場規模(億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:南米のダートバイク市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:南米ダートバイク市場の国別シェア(2024年)
図6:ブラジルのダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:アルゼンチンダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図8:コロンビアのダートバイク市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:ダートバイク世界市場のポーターの5つの力


表一覧

表1:ダートバイクの世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:ダートバイク市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:南米のダートバイク市場規模・タイプ別予測(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表7:南米のダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:南米のダートバイク市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表9:南米ダートバイク市場規模・予測:推進タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表10:ブラジルのダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:ブラジルのダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表12:アルゼンチンのダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表13:アルゼンチンのダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表14:コロンビアのダートバイク市場規模・予測:タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表15:コロンビアのダートバイク市場規模・予測:エンジン容量別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表16:上位5社の競争ダッシュボード(2024年

 

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Summary

South America’s dirt bike market is revving up, fueled by adrenaline-pumping motorsport enthusiasts and an expanding appetite for off-road adventures. The continent’s diverse and rugged landscapes spanning dense rainforests, high-altitude mountains, and vast deserts offer the perfect terrain for dirt biking, and the sport is rapidly becoming a cultural staple in countries like Brazil, Argentina, Chile, and Colombia. From casual riders to world-class competitors, the demand for dirt bikes is soaring, with off-road racing events like the Dakar Rally boosting visibility and fueling local passion for the sport. The younger demographic, particularly those aged between 18 and 35, is the primary consumer group, with a rising interest in extreme sports and adventure tourism. Additionally, the growing number of rural areas and smaller towns is contributing to the increased demand for off-road motorcycles. Many of these regions see dirt bikes as practical means of transportation, especially where roads are poorly developed or inaccessible. This creates an additional market for dirt bike manufacturers, as people look for reliable, durable motorcycles suited for challenging terrains. Moreover, the increasing popularity of motorsport events like the Dakar Rally, which features an elite class of dirt bikes, has driven not only consumer interest but also investments in infrastructure to support such events, including off-road parks and racing tracks. Regulations around safety, environmental impact, and roadworthiness vary from country to country in South America. While some nations have established regulations for off-road motorcycles, such as mandatory helmet use and emission standards, enforcement can be inconsistent, particularly in rural areas. In countries like Brazil and Argentina, local laws often require dirt bikes to be street-legal in order to operate on public roads, which drives demand for dual-sport motorcycles that can be used both on and off the road.

According to the research report "South America Dirt Bike Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the South America Dirt Bike market is expected to reach a market size of more than USD 690 Million by 2030. The region's wide range of natural terrains has sparked an enthusiasm for off-road sports, not just as recreational activities but also as a competitive pursuit. South America's love for motorsports, particularly motocross and enduro, has fostered a vibrant culture around dirt biking, leading to more participation in both local and international events. The Dakar Rally, a prestigious off-road race, which has been held in South America multiple times, has had a massive impact on the region’s dirt bike market. The event helped put the region on the global motorsport map, attracting attention to the skill, innovation, and resilience required to compete in such extreme conditions. In addition to local competitions, regional racing events have gained momentum, increasing interest among aspiring athletes and providing a platform for talent development. The presence of local teams in international events has also heightened the popularity of dirt biking as a career or serious hobby, thereby expanding the market for high-end racing bikes and accessories. Economic growth has also played a crucial role in the market’s expansion. In countries such as Brazil and Argentina, an increase in disposable income and the growing middle class have led to higher demand for recreational vehicles, including dirt bikes. The rising interest in off-road touring and adventure travel, especially in rural and isolated regions, has also contributed to market growth. In some parts of South America, dirt bikes serve as practical, reliable means of transportation due to poorly developed road infrastructure, which has further bolstered demand for both affordable and durable off-road motorcycles.


Market Drivers

• Growing Popularity of Motorsports: One of the major drivers of the dirt bike industry in South America is the increasing popularity of motorsports, especially in countries like Brazil, Argentina, and Chile. Dirt biking, particularly motocross and enduro, has become a mainstream sport, attracting a large number of participants and spectators. The success of international events like the Dakar Rally, which has included South American countries in its route since 2009, has played a key role in growing the sport’s following in the region. Local riders’ increasing success in international competitions and the media’s portrayal of extreme sports have further fueled interest. As a result, there has been a rise in both amateur and professional riders, which in turn drives demand for dirt bikes and related accessories.
• Technological Advancements in Dirt Bikes: Technological innovations in dirt bike design and manufacturing have also been crucial in driving the industry forward in South America. Brands such as Honda, Yamaha, and KTM are continually improving bike performance, focusing on lighter frames, more powerful engines, and better suspension systems that make bikes more durable and adaptable to the harsh terrains commonly found in South America. Additionally, improvements in fuel efficiency, safety features, and better ergonomics cater to the region’s off-road riders who often face challenging terrains. As these advancements are made, the market sees an influx of new riders who want to experience enhanced performance and take on tougher trails and races.

Market Challenges

• Economic Instability and Affordability: One of the biggest challenges facing the dirt bike industry in South America is economic instability. Many countries in the region experience inflation, currency devaluation, and fluctuating economic conditions, which make dirt bikes and related accessories expensive for many potential buyers. As the cost of importing high-end models increases, the affordability of these bikes becomes a barrier for a large segment of the population. While there are local manufacturers that try to offer more affordable models, the lack of financing options and a smaller middle class means fewer people can afford to purchase high-performance dirt bikes.
• Limited Infrastructure for Motocross and Off-Road Racing: Another challenge is the limited infrastructure for motocross tracks and off-road racing in many South American countries. While some areas have developed a strong motorsports culture, the lack of professionally maintained tracks, racing facilities, and public trails can restrict the growth of the sport. In many rural regions, where dirt bike riding is more common, there may be limited access to organized competitions or safe riding areas. Without proper infrastructure, it becomes challenging to nurture talent, hold frequent events, or create a sustainable rider community. Governments and local businesses may not always see the immediate benefit of investing in this infrastructure, as it may not generate instant returns.

Market Trends

• Rise of Electric Dirt Bikes: A key trend that is starting to gain traction in the South American dirt bike market is the rise of electric dirt bikes. While traditional gas-powered bikes have dominated the market, the push toward more sustainable and eco-friendly options has led to the emergence of electric models. Brands like Zero Motorcycles and Alta Motors are making strides in introducing electric bikes that provide the same level of performance as their fuel counterparts but with reduced environmental impact. As battery technology improves, electric dirt bikes are expected to become more popular in urban centers, especially among environmentally conscious riders.
• Expansion of Motocross and Enduro Events: As the dirt bike industry grows, there has been an increasing trend toward the expansion of motocross and enduro events across South America. Countries like Brazil, Argentina, and Colombia are seeing a rise in the number of local and international races, attracting both regional riders and international talent. The success of events like the FIM Motocross World Championship, held in Argentina, has inspired more local governments and private sponsors to invest in hosting such competitions. The increase in organized events is not only boosting tourism and local economies but also helping to further professionalize the sport, offering more opportunities for young riders to develop their skills and potentially go international.


The growing popularity of trail bikes in South America's dirt bike industry is driven by an increasing demand for off-road adventure, accessibility to diverse terrains, and the region's expanding interest in outdoor recreation and motorsport culture.

Trail bikes, also known as off-road motorcycles, have seen a significant rise in popularity within South America due to several interrelated factors. From the dense forests of the Amazon Basin to the rugged Andes Mountains and vast open plains, South America offers a wide variety of terrains that appeal to dirt bike enthusiasts. This diverse landscape presents an exciting challenge for riders and provides the perfect environment for trail bikes to thrive. With the ability to handle rough terrain, steep inclines, mud, and rocky trails, these motorcycles are well-suited for the region's demanding environments. Additionally, trail bikes are becoming more accessible to a broader demographic, especially with the rising popularity of outdoor recreation in countries such as Brazil, Argentina, Chile, and Colombia. As people increasingly seek adventure and outdoor experiences, there is a growing interest in activities that allow for exploration of remote and challenging landscapes. Trail biking offers an opportunity for individuals to enjoy the thrill of off-road racing and adventure, making it an appealing option for both casual riders and competitive motorsport enthusiasts. Moreover, South America's motorsport culture has been steadily evolving, with more emphasis on off-road and adventure sports. Events such as the Dakar Rally, which often traverses South American countries like Argentina and Chile, have helped raise the profile of off-road riding and dirt biking in the region. These high-profile races bring attention to the capabilities of trail bikes and inspire many to take up the sport, either as a hobby or with the aspiration to compete professionally. Social media and online platforms have also played a crucial role in spreading the appeal of trail biking. Riders now have greater access to a global community, with many sharing experiences, tips, and videos of their rides through YouTube, Instagram, and other platforms. This has created a sense of community and excitement around the sport, attracting more people to try trailing biking and sharing their adventures.

The growth of motorcycles below 150cc in South America's dirt bike industry is driven by the need for affordable, fuel-efficient, and versatile bikes that cater to the region's diverse terrains, economic conditions, and urban-rural mobility challenges.

Motorcycles with engine capacities below 150cc have gained considerable traction in South America's dirt bike industry due to a combination of affordability, practicality, and suitability for both urban and off-road environments. One of the key drivers behind this shift is the economic context in which many South American countries operate. In regions where economic challenges persist, motorcycles under 150cc provide an affordable entry point into the dirt bike market. These smaller-engine bikes tend to be significantly cheaper than their larger counterparts, making them more accessible for the average consumer. With a relatively low price point, these motorcycles attract wider demographic, especially young riders, beginners, and those looking for an affordable means of transportation and recreation. The affordability factor makes them ideal for families or individuals who want to engage in motorsport or off-road riding without the substantial financial commitment that comes with higher-displacement bikes. Fuel costs can be a significant burden in many parts of South America, and motorcycles below 150cc are known for their exceptional fuel economy. These bikes are able to cover long distances with minimal fuel consumption, which is a crucial factor for both recreational riders and commuters. In rural areas, where public transportation may be sparse or unreliable, motorcycles under 150cc serve as an affordable and practical solution for mobility. They allow individuals to traverse uneven roads and reach remote areas that larger vehicles or traditional transportation systems cannot easily access. This fuel efficiency, combined with their lower operational costs, makes them particularly appealing for the everyday rider who seeks both functionality and economy. The versatility of bikes in the 150cc and below category is also a significant factor contributing to their popularity. These motorcycles are lightweight, agile, and easy to handle, making them ideal for navigating both paved city streets and off-road trails. Many parts of South America feature diverse and often challenging landscapes, including mountainous regions, rural backroads, and dense forests.

Recreational users are leading the South American dirt bike industry due to the region's growing demand for adventure sports, accessible off-road experiences, and the desire for outdoor exploration in diverse and scenic landscapes.

In South America, recreational users have become the dominant force in the dirt bike industry as the appeal of off-road biking has expanded beyond competitive racing and into the realm of leisure and adventure. A major driving factor behind this shift is the increasing interest in outdoor activities and adventure tourism across the region. South America, with its vast and varied landscapes, offers some of the most picturesque and challenging environments for off-road riding. From the rugged Andes mountains and sprawling deserts to the dense forests and wetlands of the Amazon, the region's natural beauty attracts recreational riders who want to explore remote areas that are otherwise inaccessible by traditional means of transportation. The allure of riding through these diverse terrains has led to a surge in the number of individuals seeking dirt bikes for personal enjoyment and recreational purposes. People in countries like Brazil, Argentina, Colombia, and Chile are increasingly looking for activities that allow them to disconnect from urban life and immerse themselves in the natural world. Dirt biking, with its combination of thrill, freedom, and accessibility, fits perfectly into this movement. The ability to take a motorcycle on an adventure through the wilderness, whether on mountain trails, riverbanks, or along coastal roads, appeals to both locals and tourists who are eager to discover South America's hidden gems. Moreover, dirt biking as a recreational activity is relatively easy to enter for newcomers. With a wide range of bikes available, from entry-level models to more powerful machines, recreational users of all skill levels can find a dirt bike that suits their needs. Bikes in the 150cc and under category, for example, are particularly popular among recreational riders because they are affordable, fuel-efficient, and versatile enough for both beginners and experienced riders. These smaller bikes are ideal for navigating the region’s diverse terrain, from city streets to off-road trails, offering a perfect balance of comfort, performance, and accessibility.

Internal combustion engines (ICE) are leading the South American dirt bike industry due to their affordability, well-established infrastructure for maintenance and fuel availability, and their ability to deliver the power needed for diverse off-road terrains.

Internal combustion engines (ICE) continue to dominate the South American dirt bike industry for several critical reasons. One of the most significant factors is the affordability of ICE-powered bikes compared to electric models. In South America, where economic constraints can limit the purchasing power of many consumers, internal combustion engine dirt bikes offer a relatively low-cost entry point into the sport. The widespread availability of affordable models, especially in the 150cc and under category, ensures that a large number of riders, from casual recreational users to more serious hobbyists, can engage with the sport. The lower initial cost of ICE bikes makes them a viable option for a broad demographic, allowing more people to own and maintain dirt bikes without significant financial strain. This economic accessibility has played a vital role in ensuring the continued popularity of ICE motorcycles in the region. In terms of fuel availability, gasoline is the most common fuel source across the continent, with a vast network of gas stations, making it much more convenient for riders to refuel their ICE bikes. Compared to electric motorcycles, which still face challenges in terms of charging infrastructure, ICE motorcycles benefit from the extensive availability of fuel and established fuel distribution systems. In rural and remote areas where dirt biking is popular, the ease of accessing fuel ensures that ICE motorcycles remain the preferred choice for long-distance and off-road riders. This level of infrastructure for ICE motorcycles is essential in a region where off-road riding often takes enthusiasts far from urban centers where electric charging stations are rare or nonexistent. Local manufacturers have honed their expertise in building durable and reliable ICE bikes that are suited to the rugged and often challenging terrains found throughout the region. From the Andes mountains to the Amazon rainforest, ICE bikes are built to withstand the diverse and often harsh environments in South America. They are known for their durability, with engines designed to endure the demanding conditions of off-road riding, such as extreme heat, dust, mud, and water.


Brazil leads the South American dirt bike industry primarily due to its strong motorsports culture, extensive infrastructure, and significant investment in talent development.

Brazil has long been a powerhouse in motorsports, and this passion for racing extends to the dirt bike industry, where the country has established itself as a leader in South America. A combination of historical legacy, a thriving competitive scene, and strong community support for motocross and off-road racing has fueled this dominance. In Brazil, dirt bike racing isn't just a sport; it’s a lifestyle. The country boasts a vast network of motocross tracks, off-road trails, and specialized training facilities, making it one of the best places for riders to develop their skills. The sheer number of events, from local races to national championships, provides riders with ample opportunities to compete, sharpen their skills, and gain exposure. Additionally, Brazil has been a frequent host of major international events, such as the renowned Rally dos Sertões, which is one of the most challenging rally races in the world and draws top international talent to the country. This international exposure attracts foreign riders and teams, further cementing Brazil’s reputation as a dirt bike hub in the region. Brazilian manufacturers, such as Honda and Yamaha, have made significant contributions to the growth of the dirt bike industry in the country. These companies have not only set up production facilities in Brazil, ensuring a steady supply of bikes and parts, but have also created a market that is well-equipped to support the needs of amateur and professional riders alike. The local manufacturing presence has also helped to lower costs for consumers, making dirt bikes more accessible to a broader audience. This has allowed the sport to flourish at all levels, from grassroots enthusiasts to professional competitors. Moreover, Brazilian brands have tailored their bikes to meet the specific demands of local terrain and riding conditions, which further enhances their popularity and performance. Brazilian riders frequently excel in international competitions, with many rising through the ranks in the country’s well-established motocross scene. Notable athletes, such as Jean Azevedo, have made a name for themselves on the global stage, proving that Brazil not only has the infrastructure but also the skill to compete with the world’s best.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Dirt Bike Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Motocross Bikes
• Enduro Bikes
• Trail Bikes
• Electric Dirt Bikes
• Others (Adventure Bikes, Mini Dirt Bikes, Supermoto Bikes, Dual-Sport Bikes)

By Engine Capacity
• Below 150 cc
• 150 cc - 250 cc
• 250 cc - 450 cc
• Above 450 cc

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to agriculture industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. South America Dirt Bike Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Country
6.3. Market Size and Forecast, By Type
6.4. Market Size and Forecast, By Engine Capacity
6.5. Market Size and Forecast, By End User
6.6. Market Size and Forecast, By Propulsion Type
6.7. Brazil Dirt Bike Market Outlook
6.7.1. Market Size by Value
6.7.2. Market Size and Forecast By Type
6.7.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
6.8. Argentina Dirt Bike Market Outlook
6.8.1. Market Size by Value
6.8.2. Market Size and Forecast By Type
6.8.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
6.9. Colombia Dirt Bike Market Outlook
6.9.1. Market Size by Value
6.9.2. Market Size and Forecast By Type
6.9.3. Market Size and Forecast By Engine Capacity
7. Competitive Landscape
7.1. Competitive Dashboard
7.2. Business Strategies Adopted by Key Players
7.3. Key Players Market Positioning Matrix
7.4. Porter's Five Forces
7.5. Company Profile
7.5.1. Honda Motor Co., Ltd.
7.5.1.1. Company Snapshot
7.5.1.2. Company Overview
7.5.1.3. Financial Highlights
7.5.1.4. Geographic Insights
7.5.1.5. Business Segment & Performance
7.5.1.6. Product Portfolio
7.5.1.7. Key Executives
7.5.1.8. Strategic Moves & Developments
7.5.2. Yamaha Motor Co., Ltd
7.5.3. KTM AG
7.5.4. Betamotor S.p.A.
7.5.5. Sherco
7.5.6. Husqvarna AB
7.5.7. Rieju
7.5.8. Kawasaki Heavy Industries Ltd.
8. Strategic Recommendations
9. Annexure
9.1. FAQ`s
9.2. Notes
9.3. Related Reports
10. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Global Dirt Bike Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: South America Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: South America Dirt Bike Market Share By Country (2024)
Figure 6: Brazil Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: Argentina Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 8: Colombia Dirt Bike Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Porter's Five Forces of Global Dirt Bike Market


List of Tables

Table 1: Global Dirt Bike Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Dirt Bike Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By End User (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: South America Dirt Bike Market Size and Forecast, By Propulsion Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Brazil Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: Brazil Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: Argentina Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: Argentina Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: Colombia Dirt Bike Market Size and Forecast By Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: Colombia Dirt Bike Market Size and Forecast By Engine Capacity (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024

 

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