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中型・大型トラックの世界市場展望、2030年

中型・大型トラックの世界市場展望、2030年


Global Medium and Heavy Duty Truck Market Outlook, 2030

中型・大型トラック産業は世界経済の重要な基幹産業であり、都市部、農村部、そして国境を越えたルートでの商品、原材料、機器の移動を可能にしています。通常、車両総重量が6トンを超える車両として分類されるこ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2025年6月30日 US$4,950
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サマリー

中型・大型トラック産業は世界経済の重要な基幹産業であり、都市部、農村部、そして国境を越えたルートでの商品、原材料、機器の移動を可能にしています。通常、車両総重量が6トンを超える車両として分類されるこれらのトラックは、建設、鉱業、農業、製造、物流など、大きな荷物を確実かつ効率的に輸送しなければならない産業において不可欠な存在です。長年にわたり、この分野は目覚しい進化を遂げ、純粋に機械的な作業車から、技術的に進歩し、高度に最適化された輸送ソリューションへと移行してきました。今日の事業者は、パワフルで耐久性があるだけでなく、燃料効率が高く、環境に適合し、稼働時間と運転効率を最大化するためにデジタル接続されたトラックを要求しています。その結果、メーカーは、高度なテレマティクス、自動化機能、および圧縮天然ガス(CNG)、液化天然ガス(LNG)、バイオ燃料、そして最近では電気ドライブトレインなどの代替燃料技術を統合するための研究開発に多額の投資を行っています。こうした技術革新は、燃料費の高騰、排ガス規制の強化、ドライバー不足といった業界の課題に対処するのに役立つと同時に、持続可能で環境に優しい輸送ソリューションを求める社会的圧力にも応えている。中型・大型トラックの需要は、経済成長、インフラ整備、国際貿易と密接に結びついています。新興市場では、急速な都市化と産業活動の高まりが、建設用骨材から農産物まで、あらゆるものを取り扱うことのできる強固なフリートへのニーズに拍車をかけています。一方、北米や欧州のような成熟市場では、老朽化したディーゼル・トラックを低排出ガスまたはゼロ・エミッションの代替トラックに置き換えるという、車両更新に向けた強力な後押しが起こっている。このシフトは、インセンティブ、炭素基準の厳格化、充電・給油インフラの拡大を通じて、よりクリーンな技術を奨励する政府の政策によって支えられている。

Bonafide Research社の調査レポート「中型・大型トラックの世界市場展望、2030年」によると、中型・大型トラックの世界市場規模は2024年の2,673億2,000万米ドルから2030年には3,383億1,000万米ドルに達し、2025年から30年にかけて年平均成長率4.09%で成長すると予測されている。さらに、COVID-19パンデミックは業界に課題と機会の両方をもたらした。サプライチェーンの混乱と生産遅延が一時的に配送を遅らせた一方で、電子商取引の爆発的な普及は信頼性の高い道路貨物サービスに対する需要を恒久的に押し上げ、中型・大型トラックが現代の流通エコシステムにおいて果たす重要な役割を浮き彫りにした。この業界はまた、デジタル化によって形を変えつつあり、テレマティクス、予知保全、フリート管理ソフトウェア、運転支援システムのようなテクノロジーは、贅沢品というよりもむしろ標準機能となりつつある。これらのツールにより、フリートオペレーターはリアルタイムで車両の健康状態を監視し、ルートを最適化し、燃料消費を管理し、ドライバーや他の道路利用者の安全性を高めることができる。これと並行して、パイロット・プログラム中の半自律運転補助装置から完全自律走行トラックまでの自動化の進歩は、今後10年間で長距離トラック輸送を変革する可能性を秘めており、安全性と効率を高めながら、根強い運転手不足に対処する可能性がある。しかし、規制当局の承認、一般市民の受け入れ、高額な初期費用といった障壁は、広範な配備が実現する前に克服する必要がある。


市場ドライバー

- インフラの拡大と産業の成長:新しい高速道路、橋、工業団地、および物流ハブを含むインフラ開発への大規模投資が、世界中で中型・大型トラック需要を煽っています。新興経済圏では、建設活動、鉱業、大規模農業輸送が増加しており、トラック販売の持続的機会を創出しています。これらの車両は、しばしば困難な地形を越えて原材料、機械、完成品を輸送するために不可欠であり、産業の拡大と近代化のバックボーンとなっている。
- 電子商取引のブームとサプライチェーンの最適化:オンライン・ショッピングの爆発的な普及と、より迅速で確実な配送に対する消費者の期待の変化が、近代的で大容量かつ効率的なトラック・フリートの必要性を高めています。倉庫、配送センター、およびフルフィルメント・ハブは、サプライ・チェーンをつなぎ、ラスト・マイルおよび地域配送ルートをサポートするため、ますます中型・大型トラックに依存しています。世界貿易が拡大するにつれて、国境を越えた長距離貨物も、より厳しい配送スケジュールに対応しながらより大きな荷物を扱うことができるアップグレードされたフリートから利益を得ており、トラックは現代の商業にとって不可欠なものとなっています。

市場の課題

- 厳しい排出規制と環境圧力:北米、ヨーロッパ、そして多くのアジア市場における厳しい排ガス規制は、トラック・メーカーに、高度な排気処理システムや代替燃料オプションを含む、よりクリーンなテクノロジーの採用を迫っています。Euro VI、EPA、あるいは同様の基準を満たすには多額の投資が必要であり、これは車両コストを押し上げ、OEMとフリート所有者の双方にとって収益性を困難にしかねません。さらに、顧客はトラックに対して持続可能な運行を求めるようになっており、耐久性と性能を維持しながらグリーン・テクノロジーの採用を加速させなければならないというプレッシャーが高まっている。
- ドライバー不足と労働力の課題:高い離職率と労働力の高齢化と相まって、有能なドライバーのプールが減少していることが、業界の課題となっています。トラック運転に伴う厳しいライフスタイル、長時間労働、安全上の懸念から、若いドライバーの採用は難しい。このような労働力不足は、配送スケジュールを混乱させ、人件費を上昇させる可能性があり、特に季節的なピーク時や熟練したハンドリングを必要とする特殊なセグメントにおいて、増大する貨物需要に対応しようとするフリート・オペレーターにストレスを与える。

市場動向

- 電動化と低排出ドライブトレイン:持続可能性目標と規制上のインセンティブに後押しされ、トラック・メーカーは電気トラック、水素燃料電池モデル、およびハイブリッド・ドライブトレインを導入しています。バッテリーのコストは徐々に低下しており、充電/燃料供給インフラも拡大しつつあるため、これらの選択肢は都市部の短距離ルートから、最終的には長距離運行まで、ますます実行可能になってきています。フリートオペレーターは、燃料費を削減し、企業の二酸化炭素削減目標を達成するために、これらのソリューションを試験的に導入している。
- テレマティクス、コネクティビティ、自律走行機能の統合:テレマティクス、コネクテッド・フリート・マネジメント・システム、予知保全、および半自律走行技術の台頭は、業界に変革をもたらしつつある。これらのイノベーションにより、オペレーターは車両の健康状態をリアルタイムでモニターし、ルートを最適化し、安全性を向上させ、ダウンタイムを削減することができる。ドライバー不足を解消し、長距離運行の効率を高めることを目的として、自律走行トラックのパイロット・プログラムが進行中である。並行して、データ主導の洞察は、企業がコスト、コンプライアンス、持続可能性目標をよりよく管理し、よりスマートで強靭な輸送エコシステムを構築するのに役立っている。


大型トラック(16トン以上)は、大量輸送が重要な長距離輸送、建設、および産業用途に必要な高い積載量と運転効率を提供するため、中型・大型トラック市場をリードしている。

大型トラックが中型・大型トラック市場を支配しているのは、それらが最も要求の厳しい輸送作業に対応するよう特別に設計されており、比類のない積載能力と、長距離輸送や集中的な産業作業に必要な耐久性を提供しているからです。鉱業、建設、製造、大規模物流などの産業は、原材料、機器、完成品を地域や国際国境を越えてコスト効率よく移動させるため、大型トラックに依存しています。これらのトラックは、堅牢なシャシー、強力なエンジン、高度なブレーキ・サスペンション・システムで設計されており、悪路や長距離のルートでも高荷重を安全に運ぶことができます。トレーラー牽引能力、多様な天候条件下での運転能力、高走行距離での信頼性維持能力により、貨物の回転率が高く、スケジュールがタイトなセクターにとって不可欠な存在となっています。インフラ・プロジェクトや電子商取引主導のサプライ・チェーンが世界的に拡大するにつれ、大型トラックに対する需要は増加の一途をたどっており、これは、最新でよりクリーンな大型モデルの採用を奨励する、車両のアップグレードや効率基準の厳格化によって支えられている。さらに、大型トラック・セグメントは、安全性を高め、ダウンタイムを減らし、生産性を最大化する、テレマティックス、予知保全、ドライバー支援機能などの先進技術から利益を得ている。

内燃エンジン(ICE)トラックは、航続距離、積載量、および燃料補給インフラが重要である要求の厳しい輸送用途において、実績があり、コスト効果が高く、広く支持されている性能を提供するため、中型・大型トラック市場をリードしています。

ICEを動力源とする中型・大型トラックは、長距離の重量物輸送に定評のある、信頼性の高い、手頃な価格のソリューションを提供するため、市場での支配的地位を維持してきた。特にディーゼル・エンジンは、その高トルク、燃料効率、耐久性で知られており、建設、鉱業、長距離物流、農業といった業界の主力となっています。ICEトラックは、厳しい地形や極端な気象条件下でも性能を維持しながら最大積載量を運搬することができるため、オペレーターから高く評価されています。もう一つの重要な利点は、ディーゼル用の広範囲に及ぶ世界的な燃料補給インフラであり、これによって、電気トラックや代替燃料トラックに伴う航続距離の不安や充電の遅れを伴うことなく、中断のない運転が可能になります。ICE車のメンテナンスと修理もよく理解されており、熟練した労働力、スペア部品、サービス・ネットワークがすぐに利用できるため、ダウンタイムを減らし、運転の中断を最小限に抑えることができる。業界がより環境に優しい代替燃料に移行しつつある一方で、現在の電気と水素の選択肢は、初期費用、航続距離の制限、充電や燃料補給の可用性、積載量を減少させうる重いバッテリー重量といった課題に依然として直面している。

リジッドトラックが中型・大型トラック市場をリードしているのは、リジッドトラックが、操縦性と積載量が鍵となる短・中距離貨物、建設、都市配送のニーズに対して、シンプルで汎用性があり、コスト効率の高いソリューションを提供しているからです。

リジッドトラックが中型・大型トラック市場でトップシェアを確保しているのは、幅広い用途に実用性、手頃な価格、そして柔軟性の理想的な組み合わせを提供するからです。一体化されたシャーシと車体設計により、リジッドトラックは、混雑した都市環境、建設現場、頻繁な停車やタイトな旋回が一般的な地域配送ルートにおいて運転しやすい、頑丈で自己完結型のプラットフォームを提供します。アーティキュレーテッド・トラックとは異なり、リジッド車両は一般にメンテナンス・コストが低く、ドライバー・トレーニングの要件がよりシンプルで、荷積み・荷降ろし時間が短く、これらすべてが、ローカル貨物や地域貨物を扱う企業にとってより高い業務効率をサポートします。複雑な連結システムを必要とせず、中型から大型の積載物を運ぶことができるため、建設、自治体の廃棄物管理、卸売商品の流通、小売業者の配送などの業界で人気があります。さらに、多くの地域の規制の枠組みやインフラは、より管理しやすいサイズと道路の摩耗の減少により、リジッドトラックをよりよく受け入れています。フリート所有者がコストを抑えながらルートの柔軟性を最大化することを求める中、リジッドトラックは信頼性、操縦性、および総合的価値のバランスのために好ましい選択であり続け、中型・大型トラック市場におけるリジッドトラックの継続的優位性を確実なものにしています。

ロジスティクス輸送が中型・大型トラック市場をリードしているのは、それがサプライ・チェーン全体にわたるグローバルな商品の流れを支え、効率的な流通のために高容量で信頼性が高く、柔軟なトラック輸送ソリューションを要求しているからです。

ロジスティクス輸送が中型・大型トラック市場において支配的なアプリケーション・セグメントとして浮上してきたのは、それがグローバルな商業のバックボーンであり、メーカー、倉庫、配送センター、小売業者、そして最終消費者間の原材料、完成品、そして必要不可欠な物資の移動を担っているからです。電子商取引の台頭、ジャスト・イン・タイムの在庫モデル、そしてめまぐるしく変化する消費者の嗜好は、商品を迅速かつ確実に、そして競争力のあるコストで届けるというサプライ・チェーンに大きな圧力をかけています。中型・大型トラックは、都市、地域、そして国境を越えるルートにまたがる多様な物流ネットワークをサポートするために必要とされる、高い積載能力、ルートの柔軟性、そして運行の弾力性を提供することにより、この枠組みにおいて重要な役割を果たしています。これらのトラックは、頻繁な荷積み・荷降ろし、高走行距離の移動、さまざまな道路状況に対応できるように作られているため、ダウンタイムを最小限に抑えながらタイトな配送スケジュールの維持を目指す物流事業者にとって好ましい選択肢となっている。最新のテレマティクス、運行管理システム、予知保全技術との統合能力は、生産性をさらに高め、より効率的なルート計画とコストの最適化を可能にする。世界的な貿易量が増加し、消費者の期待が高まるにつれて、物流輸送は引き続き中型・大型トラックの需要を牽引し、業界における主要な応用分野としての地位を固めていくでしょう。


アジア太平洋地域が中型・大型トラック市場をリードしているのは、その巨大な産業基盤、急速なインフラ成長、そして高容量商用車を必要とする輸送ネットワークへの大規模投資によるものです。

アジア太平洋地域は、経済のダイナミズム、産業の拡大、そして膨大な人口に牽引された物資移動の需要という強力な組み合わせにより、中型・大型トラック市場において支配的な地域となっています。中国、インド、インドネシア、ベトナムといった国々は、製造、鉱業、農業、建設活動を支援するため、道路、橋、港湾、産業回廊への大規模な投資を目の当たりにしている。このため、困難な地形や長距離を横断する多様で大量の輸送業務に対応できる、堅牢なトラック運送車両に対する大きなニーズが生まれている。加えて、電子商取引、都市化、地域貿易協定の急速な台頭は、サプライチェーンを円滑に維持するために中型・大型トラックに大きく依存する物流ネットワークに拍車をかけています。アジア太平洋地域はまた、強力な国内トラック製造能力、競争力のある価格設定、および車両のアップグレードと排出ガス改善を奨励する政府の支援政策からも恩恵を受けており、事業者が車両を近代化することを容易にしています。さらに、若く成長中の労働力と起業家精神にあふれた中小企業セクターの存在が、地域的・地方的流通のためのトラック需要をさらに促進しています。


- 2024年4月、ボルボ・グループはメキシコに大型トラック製造施設を建設し、米国での既存の生産に加える予定である。この開発により、OEMは2026年までにメキシコで製造施設を運営する米国クラス8市場の最後の主要プレーヤーとなる可能性がある。
- 2024年11月、ステランティスは、ハイブリッドパワートレインで690マイル、バッテリー電気で500マイルの航続距離を提供するSTLAフレームマルチエネルギープラットフォームを発表した。
- 2024年11月、TRATONはPlusとレベル4自律走行トラック・プログラムで提携し、テキサス州とスウェーデンでテスト・フリート走行を開始した:カミンズ、ダイムラー・トラック、PACCARによるAcceleraが、年産21 GWhのリチウム鉄リン酸塩電池工場にミシシッピ州を選定。
- 2023年11月、ハイゾン・モーターズは、2024年第1四半期に米国の顧客と次世代クラス8水素燃料電池電気トラックの試験を開始する意向を表明。


本レポートの考察
- 歴史的年:2019年
- 基準年2024
- 推定年2025
- 予測年2030

本レポートの対象分野
- 中型および大型トラック市場、その価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

車両クラス別
- 中型車(3.5トン以上16トン未満)
- 大型車(16トン以上)

推進力別
- ICE
- 電気
- その他

ボディタイプ別
- リジッドトラック
- トラクター・トレーラー / 連結トラック
- ティッパー/ダンプトラック
- その他

エンドユーザー別
- 物流輸送
- 建設・鉱業
- 農業・林業
- 公共事業・自治体
- その他

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず二次調査は、市場を理解し、市場に存在する企業をリストアップするために行われた。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要なプレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引を行いました。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、この業界に関連する団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが、市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、この業界に関する競合知識を高めることもできます。


***注:ご注文確認後、レポートのお届けまで48時間(2営業日)かかります。

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目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.3.1.XXXX
2.3.2.XXXX
2.3.3.XXXX
2.3.4.XXXX
2.3.5.XXXX
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.世界の中型・大型車市場の展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模・予測:自動車クラス別
6.5.市場規模・予測:推進力別
6.6.市場規模・予測:ボディタイプ別
6.7.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.北米の中型・大型車市場展望
7.1.市場規模:金額ベース
7.2.国別市場シェア
7.3.自動車クラス別市場規模および予測
7.4.市場規模・予測:推進力別
7.5.市場規模・予測:ボディタイプ別
7.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.7.米国の中型・大型車市場の展望
7.7.1.金額別市場規模
7.7.2.車両クラス別の市場規模と予測
7.7.3.推進力別の市場規模・予測
7.7.4.ボディタイプ別市場規模・予測
7.7.5.エンドユーザー別市場規模・予測
7.8.カナダの中型・大型車市場の展望
7.8.1.金額別市場規模
7.8.2.車両クラス別の市場規模と予測
7.8.3.推進力別の市場規模・予測
7.8.4.ボディタイプ別市場規模・予測
7.8.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
7.9.メキシコの中型・大型車市場の展望
7.9.1.金額別市場規模
7.9.2.車両クラス別市場規模および予測
7.9.3.推進力別の市場規模・予測
7.9.4.ボディタイプ別市場規模・予測
7.9.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
8.欧州中型・大型車市場の展望
8.1.金額別市場規模
8.2.国別市場シェア
8.3.自動車クラス別市場規模および予測
8.4.市場規模・予測:推進力別
8.5.市場規模・予測:ボディタイプ別
8.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.7.ドイツの中型・大型車市場の展望
8.7.1.金額別市場規模
8.7.2.車両クラス別市場規模と予測
8.7.3.推進力別の市場規模・予測
8.7.4.ボディタイプ別市場規模・予測
8.7.5.エンドユーザー別市場規模・予測
8.8.イギリス(英国)の中型・大型車市場の展望
8.8.1.金額別市場規模
8.8.2.車両クラス別市場規模と予測
8.8.3.推進力別の市場規模・予測
8.8.4.ボディタイプ別市場規模・予測
8.8.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
8.9.フランスの中型・大型車市場の展望
8.9.1.金額別市場規模
8.9.2.車両クラス別市場規模および予測
8.9.3.推進力別の市場規模・予測
8.9.4.ボディタイプ別市場規模・予測
8.9.5.エンドユーザー別市場規模・予測
8.10.イタリアの中型・大型車市場の展望
8.10.1.金額別市場規模
8.10.2.車両クラス別市場規模と予測
8.10.3.推進力別の市場規模と予測
8.10.4.ボディタイプ別市場規模・予測
8.10.5.エンドユーザー別市場規模・予測
8.11.スペインの中型・大型車市場の展望
8.11.1.金額別市場規模
8.11.2.車両クラス別市場規模と予測
8.11.3.推進力別の市場規模・予測
8.11.4.ボディタイプ別市場規模・予測
8.11.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
8.12.ロシアの中型・大型車市場の展望
8.12.1.金額別市場規模
8.12.2.車両クラス別市場規模および予測
8.12.3.推進力別の市場規模・予測
8.12.4.ボディタイプ別市場規模・予測
8.12.5.エンドユーザー別市場規模・予測
9.アジア太平洋地域の中型・大型車市場の展望
9.1.金額別市場規模
9.2.国別市場シェア
9.3.自動車クラス別市場規模および予測
9.4.市場規模・予測:推進力別
9.5.市場規模・予測:ボディタイプ別
9.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.7.中国中型・大型車市場の展望
9.7.1.金額別市場規模
9.7.2.車両クラス別市場規模と予測
9.7.3.推進力別の市場規模・予測
9.7.4.ボディタイプ別市場規模・予測
9.7.5.エンドユーザー別市場規模・予測
9.8.日本の中型・大型車市場の展望
9.8.1.金額別市場規模
9.8.2.車両クラス別市場規模と予測
9.8.3.推進力別の市場規模・予測
9.8.4.ボディタイプ別市場規模・予測
9.8.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
9.9.インドの中型・大型車市場の展望
9.9.1.金額別市場規模
9.9.2.車両クラス別の市場規模と予測
9.9.3.推進力別の市場規模・予測
9.9.4.ボディタイプ別市場規模・予測
9.9.5.エンドユーザー別市場規模・予測
9.10.オーストラリアの中型・大型車市場の展望
9.10.1.金額別市場規模
9.10.2.車両クラス別市場規模と予測
9.10.3.推進力別の市場規模と予測
9.10.4.ボディタイプ別市場規模・予測
9.10.5.エンドユーザー別市場規模・予測
9.11.韓国の中型・大型車市場の展望
9.11.1.金額別市場規模
9.11.2.車両クラス別の市場規模と予測
9.11.3.推進力別の市場規模・予測
9.11.4.ボディタイプ別市場規模・予測
9.11.5.エンドユーザー別市場規模・予測
10.南米の中型・大型車市場展望
10.1.市場規模(金額ベース
10.2.国別市場シェア
10.3.自動車クラス別市場規模および予測
10.4.市場規模・予測:推進力別
10.5.市場規模・予測:ボディタイプ別
10.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
10.7.ブラジルの中型・大型車市場の展望
10.7.1.市場規模(金額ベース
10.7.2.車両クラス別市場規模と予測
10.7.3.推進力別の市場規模・予測
10.7.4.ボディタイプ別市場規模・予測
10.7.5.エンドユーザー別市場規模・予測
10.8.アルゼンチン中型・大型車市場の展望
10.8.1.金額別市場規模
10.8.2.車両クラス別市場規模および予測
10.8.3.推進力別の市場規模・予測
10.8.4.ボディタイプ別市場規模・予測
10.8.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
10.9.コロンビアの中型・大型車市場の展望
10.9.1.金額ベースの市場規模
10.9.2.車両クラス別市場規模および予測
10.9.3.推進力別の市場規模・予測
10.9.4.ボディタイプ別市場規模・予測
10.9.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
11.中東・アフリカの中型・大型車市場展望
11.1.金額別市場規模
11.2.国別市場シェア
11.3.自動車クラス別市場規模および予測
11.4.市場規模・予測:推進力別
11.5.市場規模・予測:ボディタイプ別
11.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.7.アラブ首長国連邦(UAE)の中型・大型車市場の展望
11.7.1.市場規模(金額ベース
11.7.2.車両クラス別市場規模・予測
11.7.3.推進力別の市場規模・予測
11.7.4.ボディタイプ別市場規模・予測
11.7.5.エンドユーザー別市場規模・予測
11.8.サウジアラビアの中型・大型車市場の展望
11.8.1.金額別市場規模
11.8.2.車両クラス別の市場規模および予測
11.8.3.推進力別の市場規模・予測
11.8.4.ボディタイプ別市場規模・予測
11.8.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
11.9.南アフリカの中型・大型車市場の展望
11.9.1.金額別市場規模
11.9.2.車両クラス別市場規模および予測
11.9.3.推進力別の市場規模・予測
11.9.4.ボディタイプ別市場規模・予測
11.9.5.市場規模・予測 エンドユーザー別
12.競争環境
12.1.競合ダッシュボード
12.2.主要企業の事業戦略
12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年
12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
12.5.ポーターの5つの力
12.6.企業プロフィール
12.6.1.メルセデス・ベンツ・グループAG
12.6.1.1.会社概要
12.6.1.2.会社概要
12.6.1.3.財務ハイライト
12.6.1.4.地理的洞察
12.6.1.5.事業セグメントと業績
12.6.1.6.製品ポートフォリオ
12.6.1.7.主要役員
12.6.1.8.戦略的な動きと展開
12.6.2.いすゞ自動車
12.6.3.トヨタ自動車株式会社
12.6.4.ABボルボ
12.6.5.フォード・モーター・カンパニー
12.6.6.フォルクスワーゲンAG
12.6.7.イヴェコ・グループN.V.
12.6.8.PACCAR Inc.
12.6.9.タタ・モーターズ・リミテッド
12.6.10.アショク・レイランド・リミテッド
12.6.11.バッジャートラック&オートグループ
12.6.12.エレクトリック・オートノミー
12.6.13.オートカーカンパニー
12.6.14.チェコスロバキアグループ
12.6.15.マヒンドラ・アンド・マヒンドラ・リミテッド
12.6.16.第一汽車集団公司
12.6.17.東風汽車有限公司
12.6.18.北京汽車集団有限公司
12.6.19.パターソン・チェニー・ホールディングス・ピーティーイー・リミテッド
12.6.20.中国重型汽車集団有限公司 6.20.
13.戦略的提言
14.付録
14.1.よくある質問
14.2.注意事項
14.3.関連レポート
15. 免責事項


 

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図表リスト

図表一覧

図1:世界の中型・大型車市場規模(10億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:中型・大型車の世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:中型・大型車の世界地域別市場シェア(2024年)
図6:北米の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:北米の中型・大型車市場 国別シェア(2024年)
図8:米国の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:カナダの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図10:メキシコの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図11:欧州の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図12:欧州の中型・大型車市場の国別シェア(2024年)
図13:ドイツの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図14:イギリス(英国)の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図15:フランス 中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図16:イタリアの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図17:スペインの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図18:ロシアの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図19:アジア太平洋地域の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図20:アジア太平洋地域の中型・大型車市場の国別シェア(2024年)
図21:中国の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図22:日本の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図23:インドの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図24:オーストラリアの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図25:韓国の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図26:南米の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図27:南米の中型・大型車市場の国別シェア(2024年)
図 28:ブラジルの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図29:アルゼンチンアルゼンチン中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル)
図30:コロンビアの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図31:中東・アフリカの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図 32:中東・アフリカの中型・大型車市場の国別シェア(2024年)
図33:アラブ首長国連邦(UAEアラブ首長国連邦(UAE)の中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図34:サウジアラビアの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル)
図35:南アフリカの中型・大型車市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル)
図36:世界の中型・大型車市場のポーターの5つの力
 


表一覧

表1:中型・大型車の世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:中型・大型車市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米国通貨への平均為替レートドル
表6:中型・大型車の世界市場規模・予測:地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表7:中型・大型車の世界市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:中型・大型車の世界市場規模・予測:推進力別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表9:中型・大型車の世界市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表10:中型・大型車の世界市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:北米の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表12:北米の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表13:北米の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表14:北米の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表15:米国の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表16:米国の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表17:米国の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表18:米国の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表19:カナダの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表20:カナダの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表21:カナダの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表22:カナダの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表23:メキシコの中型・大型車市場規模・予測:自動車クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表24:メキシコの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表25:メキシコの中型・大型車市場メキシコの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表26:メキシコの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表27:欧州の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表28:欧州の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表29:欧州中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表30:欧州中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表31:ドイツドイツの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表32:ドイツの中型・大型車市場ドイツの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019年~2030F)(単位:億米ドル)
表33:ドイツの中型・大型車市場ドイツの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表34:ドイツの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表 35:イギリス(UK)の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表36:イギリス(英国)の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019年~2030F) (単位:億米ドル)
表37:イギリス(英国)の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 38:イギリス(英国)の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表39:フランスフランス中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表40:フランスの中型・大型車市場フランス中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表41:フランスの中型・大型車市場フランス中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表42:フランスの中型・大型車市場フランス中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表43:イタリアイタリアの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表44:イタリアの中型・大型車市場イタリアの中型・大型車市場規模・予測:推進力別 (2019〜2030F) (単位:億米ドル)
表45:イタリアの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表46:イタリアの中型・大型車市場イタリアの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表 47:スペインの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表48:スペインの中型・大型車市場スペインの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表49:スペインの中型・大型車市場スペインの中型および大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表50:スペインの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表51:ロシアの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別 (2019〜2030F) (単位:億米ドル)
表52:ロシアの中型・大型車市場ロシア 中型・大型車市場規模・予測:推進力別 (2019〜2030F) (単位:億米ドル)
表53:ロシアの中型・大型車市場ロシア 中型車・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別 (2019〜2030F) (単位:億米ドル)
表54:ロシア 中型・大型車市場規模・予測 エンドユーザー別 (2019年~2030F) (単位:億米ドル)
表55:アジア太平洋地域の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表56:アジア太平洋地域の中型・大型車市場アジア太平洋地域の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表57:アジア太平洋地域の中型・大型車市場アジア太平洋地域の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表58:アジア太平洋地域の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表59:中国中国の中型・大型車市場規模・予測:自動車クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表60:中国の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表61:中国の中型・大型車市場中国中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表62:中国中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表63:日本の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表64:日本の中型・大型車市場日本の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表65:日本の中型・大型車市場日本の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 66:日本の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表67:インドの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表68:インドの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表69:インドの中型・大型車市場インドの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表70:インド中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表71:オーストラリアオーストラリア中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表72:オーストラリアの中型・大型車市場オーストラリアの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表73:オーストラリアの中型・大型車市場オーストラリア中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019〜2030F)(単位:億米ドル)
表74:オーストラリアの中型・大型車市場オーストラリア中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表 75:韓国の中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表76:韓国の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表77:韓国の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 78:韓国の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表 79:南米の中型・大型車市場規模・予測:自動車クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表80:南米の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表81:南米の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表82:南米の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表83:ブラジルの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表84:ブラジルの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表85:ブラジルの中型・大型車市場ブラジルの中型および大型車市場規模・予測:ボディタイプ別 (2019〜2030F) (単位:億米ドル)
表86:ブラジルの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表87:アルゼンチンの中型・大型車市場規模・予測:自動車クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表88:アルゼンチンの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表89:アルゼンチンの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表90:アルゼンチンの中型・大型車市場アルゼンチン中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表91:コロンビアの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表92:コロンビアの中型・大型車市場コロンビアの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表93:コロンビアの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表94:コロンビアの中型・大型車市場コロンビアの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表 95:中東・アフリカの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表96:中東・アフリカの中型・大型車市場中東・アフリカの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 97:中東・アフリカ中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表 98:中東・アフリカ中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表99:アラブ首長国連邦(UAEアラブ首長国連邦(UAE)の中型・大型車市場規模・予測:自動車クラス別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表100:アラブ首長国連邦(UAE)の中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表101:アラブ首長国連邦(UAE)の中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表102:アラブ首長国連邦(UAE)の中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表103:サウジアラビアの中型・大型車市場規模・予測 自動車クラス別 (2019年~2030F) (単位:億米ドル)
表104:サウジアラビアの中型・大型車市場規模・予測:推進力別 (2019〜2030F) (単位:USD Billion)
表105:サウジアラビアの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表106:サウジアラビアの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F) (単位:USD Billion)
表107:南アフリカの中型・大型車市場規模・予測:車両クラス別(2019〜2030F)(単位:億米ドル)
表108:南アフリカの中型・大型車市場規模・予測:推進力別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表109:南アフリカの中型・大型車市場南アフリカの中型・大型車市場規模・予測:ボディタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表110:南アフリカの中型・大型車市場規模・予測:エンドユーザー別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表111:上位5社の競争ダッシュボード(2024年
表112:主要企業の中型・大型車市場シェアに関する洞察と分析(2024年

 

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Summary

The medium and heavy-duty truck industry is a critical backbone of the global economy, enabling the movement of goods, raw materials, and equipment across urban, rural, and cross-border routes. These trucks, typically classified as vehicles with gross vehicle weight ratings above 6 tons, are indispensable in industries such as construction, mining, agriculture, manufacturing, and logistics, where large loads must be transported reliably and efficiently. Over the years, the sector has evolved tremendously, moving from purely mechanical workhorses to technologically advanced, highly optimized transport solutions. Operators today demand trucks that are not only powerful and durable but also fuel-efficient, environmentally compliant, and digitally connected to maximize uptime and operational efficiency. As a result, manufacturers are investing heavily in research and development to integrate advanced telematics, automation features, and alternative fuel technologies such as compressed natural gas (CNG), liquefied natural gas (LNG), biofuels, and, increasingly, electric drivetrains. These innovations are helping to address industry challenges like rising fuel costs, stricter emission regulations, and driver shortages, while also responding to societal pressures for sustainable, greener transportation solutions. The demand for medium and heavy-duty trucks is closely tied to economic growth, infrastructure development, and international trade. In emerging markets, rapid urbanization and rising industrial activity are fueling the need for robust fleets capable of handling everything from construction aggregates to agricultural produce. Meanwhile, mature markets like North America and Europe are experiencing a strong push toward fleet renewal, replacing aging diesel-powered trucks with lower-emission or zero-emission alternatives. This shift is supported by government policies that encourage cleaner technologies through incentives, stricter carbon standards, and the expansion of charging and fueling infrastructure.

According to the research report “Global Medium & heavy-duty Truck Market Outlook, 2030” published by Bonafide Research, the global Medium & heavy-duty Truck market is projected to reach market size of USD 338.31 Billion by 2030 increasing from USD 267.32 Billion in 2024, growing with 4.09% CAGR by 2025-30. Additionally, the COVID-19 pandemic brought about both challenges and opportunities for the industry. While supply chain disruptions and production delays temporarily slowed deliveries, the explosion of e-commerce has permanently boosted demand for reliable road freight services, highlighting the vital role medium and heavy-duty trucks play in the modern distribution ecosystem. The industry is also being reshaped by digitalization, with technologies like telematics, predictive maintenance, fleet management software, and driver-assistance systems becoming standard features rather than luxuries. These tools enable fleet operators to monitor vehicle health in real time, optimize routes, manage fuel consumption, and enhance safety for drivers and other road users. In parallel, advances in automation from semi-autonomous driver aids to fully autonomous trucks under pilot programs hold the potential to transform long-haul trucking over the next decade, potentially addressing the persistent driver shortage while increasing safety and efficiency. However, barriers such as regulatory approvals, public acceptance, and high initial costs still need to be overcome before widespread deployment can occur.


Market Drivers

• Infrastructure Expansion and Industrial Growth: Massive investments in infrastructure development, including new highways, bridges, industrial parks, and logistics hubs, are fueling demand for medium and heavy-duty trucks worldwide. In emerging economies, rising construction activity, mining, and large-scale agricultural transport are creating sustained opportunities for truck sales. These vehicles are essential for transporting raw materials, machinery, and finished products across often challenging terrains, making them the backbone of industrial expansion and modernization.
• E-commerce Boom and Supply Chain Optimization: The explosion of online shopping and changing consumer expectations for faster, more reliable deliveries are driving the need for modern, high-capacity, and efficient trucking fleets. Warehouses, distribution centers, and fulfillment hubs increasingly rely on medium and heavy-duty trucks to connect supply chains and support last-mile and regional delivery routes. As global trade expands, cross-border and long-haul freight also benefits from upgraded fleets that can handle greater loads while meeting tighter delivery timelines, making trucks indispensable to modern commerce.

Market Challenges

• Stringent Emission Regulations and Environmental Pressures: Tougher emission norms in North America, Europe, and many Asian markets are forcing truck manufacturers to adopt cleaner technologies, including advanced exhaust treatment systems and alternative fuel options. Meeting Euro VI, EPA, or similar standards requires significant investments, which can drive up vehicle costs and challenge profitability for both OEMs and fleet owners. Furthermore, customers increasingly expect trucks to operate sustainably, adding pressure to accelerate adoption of green technologies while maintaining durability and performance.
• Driver Shortages and Workforce Challenges: A shrinking pool of qualified drivers, combined with high attrition rates and an aging workforce, continues to challenge the industry. Recruiting younger drivers is difficult due to the demanding lifestyle, long hours, and safety concerns associated with truck driving. These workforce shortages can disrupt delivery schedules and raise labor costs, putting stress on fleet operators trying to meet rising freight demand, particularly during seasonal peaks or in specialized segments requiring skilled handling.

Market Trends

• Electrification and Low-Emission Drivetrains: Driven by sustainability targets and regulatory incentives, truck manufacturers are introducing electric trucks, hydrogen fuel cell models, and hybrid drivetrains that reduce or eliminate emissions while improving operational efficiency. Battery costs are slowly declining, and charging/fueling infrastructure is expanding, making these alternatives increasingly viable for both short-haul urban routes and, eventually, long-distance operations. Fleet operators are piloting these solutions to cut fuel expenses and meet corporate carbon-reduction goals.
• Integration of Telematics, Connectivity, and Autonomous Features: The rise of telematics, connected fleet management systems, predictive maintenance, and semi-autonomous driving technologies is transforming the industry. These innovations allow operators to monitor vehicle health in real time, optimize routes, improve safety, and reduce downtime. Pilot programs for autonomous trucks are underway, aiming to solve driver shortages and boost efficiency in long-haul operations. In parallel, data-driven insights are helping companies better manage costs, compliance, and sustainability targets, creating smarter, more resilient transport ecosystems.


Heavy trucks (16 tonnes and above) lead the medium and heavy-duty truck market because they offer the high payload capacity and operational efficiency required for long-haul, construction, and industrial applications where transporting large volumes is critical.

Heavy-duty trucks dominate the medium and heavy-duty truck market because they are specifically designed to handle the most demanding transport tasks, providing unmatched payload capacity and the durability needed for long-distance hauling and intensive industrial operations. Industries such as mining, construction, manufacturing, and large-scale logistics rely on heavy trucks to move raw materials, equipment, and finished goods across regions and international borders in a cost-effective way. These trucks are engineered with robust chassis, powerful engines, and advanced braking and suspension systems, allowing them to safely carry high loads over rough terrain and long routes. Their ability to pull trailers, operate in diverse weather conditions, and maintain reliability over high mileage makes them indispensable to sectors with high freight turnover and tight schedules. As infrastructure projects and e-commerce-driven supply chains expand worldwide, the demand for heavy trucks continues to rise, supported by fleet upgrades and stricter efficiency standards that encourage the adoption of modern, cleaner heavy-duty models. Furthermore, the heavy truck segment benefits from advanced technologies, such as telematics, predictive maintenance, and driver-assistance features, that boost safety, reduce downtime, and maximize productivity.

Internal combustion engine (ICE) trucks lead the medium and heavy-duty truck market because they deliver proven, cost-effective, and widely supported performance for demanding transport applications where range, payload, and fueling infrastructure are critical.

ICE-powered medium and heavy-duty trucks have maintained a dominant position in the market because they offer a well-established, reliable, and affordable solution for transporting heavy loads over long distances. Diesel engines, in particular, are known for their high torque, fuel efficiency, and durability, making them the workhorses of industries like construction, mining, long-haul logistics, and agriculture. Operators value ICE trucks for their ability to haul maximum payloads while maintaining performance even in challenging terrains and extreme weather conditions. Another crucial advantage is the extensive global refueling infrastructure for diesel, which enables uninterrupted operations without the range anxiety or charging delays associated with electric or alternative-fuel trucks. Maintenance and repairs for ICE vehicles are also well-understood, with skilled labor, spare parts, and servicing networks readily available, reducing downtime and minimizing operational disruptions. While the industry is moving toward greener alternatives, current electric and hydrogen options still face challenges around upfront costs, range limitations, charging or fueling availability, and heavy battery weights that can reduce payload capacity.

Rigid trucks lead the medium and heavy-duty truck market because they offer simple, versatile, and cost-effective solutions for short- to medium-distance freight, construction, and urban delivery needs where maneuverability and payload capacity are key.

Rigid trucks have secured a leading share of the medium and heavy-duty truck market because they deliver the ideal combination of practicality, affordability, and flexibility for a wide range of applications. With their integrated chassis and body design, rigid trucks provide a sturdy, self-contained platform that is easier to operate in congested urban environments, construction sites, and regional distribution routes where frequent stops and tighter turns are common. Unlike articulated trucks, rigid vehicles generally have lower maintenance costs, simpler driver training requirements, and shorter loading and unloading times, all of which support higher operational efficiency for businesses handling local or regional freight. Their ability to carry moderate-to-large payloads without requiring complex coupling systems makes them popular with industries such as construction, municipal waste management, wholesale goods distribution, and retail deliveries. Additionally, regulatory frameworks and infrastructure in many regions better accommodate rigid trucks due to their more manageable size and reduced wear on roads. As fleet owners seek to maximize route flexibility while keeping costs down, rigid trucks remain the preferred choice for their balance of reliability, maneuverability, and overall value, ensuring their continued dominance in the medium and heavy-duty truck market.

Logistics transportation leads the medium and heavy-duty truck market because it underpins the global flow of goods across supply chains, demanding high-capacity, reliable, and flexible trucking solutions for efficient distribution.

Logistics transportation has emerged as the dominant application segment within the medium and heavy-duty truck market because it is the backbone of global commerce, responsible for moving raw materials, finished products, and essential supplies between manufacturers, warehouses, distribution centers, retailers, and end consumers. The rise of e-commerce, just-in-time inventory models, and fast-changing consumer preferences have put immense pressure on supply chains to deliver goods quickly, reliably, and at competitive costs. Medium and heavy-duty trucks play a vital role in this framework by offering the high payload capacity, route flexibility, and operational resilience needed to support diverse logistics networks spanning urban, regional, and cross-border routes. These trucks are built to handle frequent loading and unloading, high-mileage travel, and varying road conditions, making them the preferred choice for logistics operators aiming to maintain tight delivery schedules while minimizing downtime. Their ability to integrate with modern telematics, fleet management systems, and predictive maintenance technologies further boosts productivity, enabling more efficient route planning and cost optimization. As global trade volumes grow and consumer expectations rise, logistics transportation will continue to drive demand for medium and heavy-duty trucks, cementing its position as the leading application area in the industry.


Asia-Pacific leads the medium and heavy-duty truck market because of its massive industrial base, rapid infrastructure growth, and large-scale investments in transportation networks that demand high-capacity commercial vehicles.

Asia-Pacific has become the dominant region in the medium and heavy-duty truck market due to its powerful combination of economic dynamism, industrial expansion, and vast population-driven demand for goods movement. Countries such as China, India, Indonesia, and Vietnam are witnessing massive investments in roads, bridges, ports, and industrial corridors to support manufacturing, mining, agriculture, and construction activities. This has created a huge need for robust trucking fleets capable of handling diverse, high-volume transport tasks across challenging terrains and long distances. In addition, the rapid rise of e-commerce, urbanization, and regional trade agreements has fueled logistics networks that depend heavily on medium and heavy-duty trucks to keep supply chains running smoothly. The Asia-Pacific region also benefits from strong domestic truck manufacturing capabilities, competitive pricing, and supportive government policies encouraging fleet upgrades and emissions improvements, making it easier for operators to modernize their vehicles. Moreover, the presence of a young, growing workforce and an entrepreneurial small-business sector further drives truck demand for regional and local distribution.


• In April 2024, Volvo Group plans to construct a heavy-duty truck manufacturing facility in Mexico, adding to its existing production in the U.S. With this development, the OEM could become the final major player in the U.S. Class 8 market to operate a manufacturing facility in Mexico by 2026.
• In November 2024, Stellantis unveiled the STLA Frame multi-energy platform, offering 690 miles of range for hybrid powertrains and 500 miles for battery-electric, aimed at commercial towing and payload needs.
• In November 2024, TRATON partnered with Plus on Level 4 autonomous truck programs and began test fleets in Texas and Sweden, with commercial routes expected by late 2025.January 2024: Accelera by Cummins, Daimler Truck, and PACCAR selected Mississippi for a USD 2–3 billion lithium-iron-phosphate battery plant with 21 GWh annual capacity.
• In November 2023, Hyzon Motors expressed intentions to initiate testing of its next-generation Class 8 hydrogen fuel cell electric trucks with U.S. customers in the first quarter of 2024.


Considered in this report
• Historic Year: 2019
• Base year: 2024
• Estimated year: 2025
• Forecast year: 2030

Aspects covered in this report
• Medium and Heavy Duty Truck Market with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Vehicle Class
• Medium (3.5 to 16 Tonnes)
• Heavy (16 Tonnes and Above)

By Propulsion
• ICE
• Electric
• Other

By Body Type
• Rigid Trucks
• Tractor-Trailers / Articulated Truck
• Tipper / Dump Trucks
• Other

By end users
• Logistic transportation
• Construction and Mining
• Agriculture and Forestry
• Utility And Municipal
• Other

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and listing out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual report of companies, analyzing the government generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducted trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to this industry, government bodies and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.


***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.



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Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.3.1. XXXX
2.3.2. XXXX
2.3.3. XXXX
2.3.4. XXXX
2.3.5. XXXX
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Medium and Heavy Duty Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Vehicle Class
6.5. Market Size and Forecast, By Propulsion
6.6. Market Size and Forecast, By Body Type
6.7. Market Size and Forecast, By end users
7. North America Medium and Heavy Duty Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Class
7.4. Market Size and Forecast, By Propulsion
7.5. Market Size and Forecast, By Body Type
7.6. Market Size and Forecast, By end users
7.7. United States Medium and Heavy Duty Market Outlook
7.7.1. Market Size by Value
7.7.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
7.7.3. Market Size and Forecast By Propulsion
7.7.4. Market Size and Forecast By Body Type
7.7.5. Market Size and Forecast By end users
7.8. Canada Medium and Heavy Duty Market Outlook
7.8.1. Market Size by Value
7.8.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
7.8.3. Market Size and Forecast By Propulsion
7.8.4. Market Size and Forecast By Body Type
7.8.5. Market Size and Forecast By end users
7.9. Mexico Medium and Heavy Duty Market Outlook
7.9.1. Market Size by Value
7.9.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
7.9.3. Market Size and Forecast By Propulsion
7.9.4. Market Size and Forecast By Body Type
7.9.5. Market Size and Forecast By end users
8. Europe Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Class
8.4. Market Size and Forecast, By Propulsion
8.5. Market Size and Forecast, By Body Type
8.6. Market Size and Forecast, By end users
8.7. Germany Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.7.1. Market Size by Value
8.7.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
8.7.3. Market Size and Forecast By Propulsion
8.7.4. Market Size and Forecast By Body Type
8.7.5. Market Size and Forecast By end users
8.8. United Kingdom (UK) Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.8.1. Market Size by Value
8.8.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
8.8.3. Market Size and Forecast By Propulsion
8.8.4. Market Size and Forecast By Body Type
8.8.5. Market Size and Forecast By end users
8.9. France Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.9.1. Market Size by Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
8.9.3. Market Size and Forecast By Propulsion
8.9.4. Market Size and Forecast By Body Type
8.9.5. Market Size and Forecast By end users
8.10. Italy Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.10.1. Market Size by Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
8.10.3. Market Size and Forecast By Propulsion
8.10.4. Market Size and Forecast By Body Type
8.10.5. Market Size and Forecast By end users
8.11. Spain Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.11.1. Market Size by Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
8.11.3. Market Size and Forecast By Propulsion
8.11.4. Market Size and Forecast By Body Type
8.11.5. Market Size and Forecast By end users
8.12. Russia Medium and Heavy Duty Market Outlook
8.12.1. Market Size by Value
8.12.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
8.12.3. Market Size and Forecast By Propulsion
8.12.4. Market Size and Forecast By Body Type
8.12.5. Market Size and Forecast By end users
9. Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Class
9.4. Market Size and Forecast, By Propulsion
9.5. Market Size and Forecast, By Body Type
9.6. Market Size and Forecast, By end users
9.7. China Medium and Heavy Duty Market Outlook
9.7.1. Market Size by Value
9.7.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
9.7.3. Market Size and Forecast By Propulsion
9.7.4. Market Size and Forecast By Body Type
9.7.5. Market Size and Forecast By end users
9.8. Japan Medium and Heavy Duty Market Outlook
9.8.1. Market Size by Value
9.8.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
9.8.3. Market Size and Forecast By Propulsion
9.8.4. Market Size and Forecast By Body Type
9.8.5. Market Size and Forecast By end users
9.9. India Medium and Heavy Duty Market Outlook
9.9.1. Market Size by Value
9.9.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
9.9.3. Market Size and Forecast By Propulsion
9.9.4. Market Size and Forecast By Body Type
9.9.5. Market Size and Forecast By end users
9.10. Australia Medium and Heavy Duty Market Outlook
9.10.1. Market Size by Value
9.10.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
9.10.3. Market Size and Forecast By Propulsion
9.10.4. Market Size and Forecast By Body Type
9.10.5. Market Size and Forecast By end users
9.11. South Korea Medium and Heavy Duty Market Outlook
9.11.1. Market Size by Value
9.11.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
9.11.3. Market Size and Forecast By Propulsion
9.11.4. Market Size and Forecast By Body Type
9.11.5. Market Size and Forecast By end users
10. South America Medium and Heavy Duty Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Class
10.4. Market Size and Forecast, By Propulsion
10.5. Market Size and Forecast, By Body Type
10.6. Market Size and Forecast, By end users
10.7. Brazil Medium and Heavy Duty Market Outlook
10.7.1. Market Size by Value
10.7.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
10.7.3. Market Size and Forecast By Propulsion
10.7.4. Market Size and Forecast By Body Type
10.7.5. Market Size and Forecast By end users
10.8. Argentina Medium and Heavy Duty Market Outlook
10.8.1. Market Size by Value
10.8.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
10.8.3. Market Size and Forecast By Propulsion
10.8.4. Market Size and Forecast By Body Type
10.8.5. Market Size and Forecast By end users
10.9. Colombia Medium and Heavy Duty Market Outlook
10.9.1. Market Size by Value
10.9.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
10.9.3. Market Size and Forecast By Propulsion
10.9.4. Market Size and Forecast By Body Type
10.9.5. Market Size and Forecast By end users
11. Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Class
11.4. Market Size and Forecast, By Propulsion
11.5. Market Size and Forecast, By Body Type
11.6. Market Size and Forecast, By end users
11.7. United Arab Emirates (UAE) Medium and Heavy Duty Market Outlook
11.7.1. Market Size by Value
11.7.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
11.7.3. Market Size and Forecast By Propulsion
11.7.4. Market Size and Forecast By Body Type
11.7.5. Market Size and Forecast By end users
11.8. Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Market Outlook
11.8.1. Market Size by Value
11.8.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
11.8.3. Market Size and Forecast By Propulsion
11.8.4. Market Size and Forecast By Body Type
11.8.5. Market Size and Forecast By end users
11.9. South Africa Medium and Heavy Duty Market Outlook
11.9.1. Market Size by Value
11.9.2. Market Size and Forecast By Vehicle Class
11.9.3. Market Size and Forecast By Propulsion
11.9.4. Market Size and Forecast By Body Type
11.9.5. Market Size and Forecast By end users
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2024
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. Mercedes-Benz Group AG
12.6.1.1. Company Snapshot
12.6.1.2. Company Overview
12.6.1.3. Financial Highlights
12.6.1.4. Geographic Insights
12.6.1.5. Business Segment & Performance
12.6.1.6. Product Portfolio
12.6.1.7. Key Executives
12.6.1.8. Strategic Moves & Developments
12.6.2. Isuzu Motors Limited
12.6.3. Toyota Motor Corporation
12.6.4. AB Volvo
12.6.5. Ford Motor Company
12.6.6. Volkswagen AG
12.6.7. Iveco Group N.V.
12.6.8. PACCAR Inc.
12.6.9. Tata Motors Limited
12.6.10. Ashok Leyland Limited
12.6.11. Badger Truck & Auto Group
12.6.12. Electric Autonomy
12.6.13. Autocar Company Inc.
12.6.14. Czechoslovak Group
12.6.15. Mahindra & Mahindra Limited
12.6.16. China FAW Group Corporation Limited
12.6.17. Dongfeng Motor Corporation
12.6.18. Beijing Automotive Group Co., Ltd.
12.6.19. Patterson Cheney Holdings Pty Ltd
12.6.20. China National Heavy Duty Truck Group Co., Ltd.
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer


 

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List of Tables/Graphs

List of Figures

Figure 1: Global Medium and Heavy Duty Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Global Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Medium and Heavy Duty Market Share By Region (2024)
Figure 6: North America Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Medium and Heavy Duty Market Share By Country (2024)
Figure 8: US Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Canada Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 10: Mexico Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Europe Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 12: Europe Medium and Heavy Duty Market Share By Country (2024)
Figure 13: Germany Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 14: United Kingdom (UK) Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 15: France Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 16: Italy Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 17: Spain Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 18: Russia Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 19: Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 20: Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Share By Country (2024)
Figure 21: China Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 22: Japan Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 23: India Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 24: Australia Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 25: South Korea Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 26: South America Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 27: South America Medium and Heavy Duty Market Share By Country (2024)
Figure 28: Brazil Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 29: Argentina Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 30: Colombia Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 31: Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 32: Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Share By Country (2024)
Figure 33: United Arab Emirates (UAE) Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 34: Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 35: South Africa Medium and Heavy Duty Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 36: Porter's Five Forces of Global Medium and Heavy Duty Market
 

List pf Tables

Table 1: Global Medium and Heavy Duty Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Medium and Heavy Duty Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Geography (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Global Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Global Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: Global Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Global Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: North America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: North America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: North America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: North America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: United States Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: United States Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: United States Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: United States Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: Canada Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: Canada Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 21: Canada Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 22: Canada Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 23: Mexico Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 24: Mexico Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 25: Mexico Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 26: Mexico Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 27: Europe Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 28: Europe Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 29: Europe Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 30: Europe Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 31: Germany Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 32: Germany Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 33: Germany Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 34: Germany Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 35: United Kingdom (UK) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 36: United Kingdom (UK) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 37: United Kingdom (UK) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 38: United Kingdom (UK) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 39: France Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 40: France Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 41: France Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 42: France Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 43: Italy Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 44: Italy Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 45: Italy Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 46: Italy Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 47: Spain Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 48: Spain Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 49: Spain Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 50: Spain Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 51: Russia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 52: Russia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 53: Russia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 54: Russia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 55: Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 56: Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 57: Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 58: Asia-Pacific Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 59: China Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 60: China Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 61: China Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 62: China Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 63: Japan Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 64: Japan Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 65: Japan Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 66: Japan Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 67: India Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 68: India Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 69: India Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 70: India Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 71: Australia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 72: Australia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 73: Australia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 74: Australia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 75: South Korea Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 76: South Korea Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 77: South Korea Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 78: South Korea Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 79: South America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 80: South America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 81: South America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 82: South America Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 83: Brazil Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 84: Brazil Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 85: Brazil Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 86: Brazil Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 87: Argentina Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 88: Argentina Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 89: Argentina Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 90: Argentina Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 91: Colombia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 92: Colombia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 93: Colombia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 94: Colombia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 95: Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 96: Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 97: Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 98: Middle East & Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast, By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 99: United Arab Emirates (UAE) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 100: United Arab Emirates (UAE) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 101: United Arab Emirates (UAE) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 102: United Arab Emirates (UAE) Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 103: Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 104: Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 105: Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 106: Saudi Arabia Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 107: South Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Vehicle Class (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 108: South Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Propulsion (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 109: South Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By Body Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 110: South Africa Medium and Heavy Duty Market Size and Forecast By end users (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 111: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024
Table 112: Key Players Market Share Insights and Anaylysis for Medium and Heavy Duty Market 2024

 

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