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自動車タイヤ市場:シーズンタイプ別(夏用、オールシーズン、冬用)、リムサイズ別(15インチ未満、15~20インチ、20インチ以上)、車両タイプ別(乗用車、商用車、電気自動車):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測

自動車タイヤ市場:シーズンタイプ別(夏用、オールシーズン、冬用)、リムサイズ別(15インチ未満、15~20インチ、20インチ以上)、車両タイプ別(乗用車、商用車、電気自動車):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測


Automotive Tire Market By Season Type (Summer, All-Season and Winter), By Rim Size (Less Than 15 Inches, 15 to 20 Inches, More than 20 Inches), By Vehicle Type (Passenger Vehicle, Commercial Vehicle, Electric vehicle): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

自動車用タイヤ市場は、乗用車、商用車、二輪車などの自動車用タイヤの設計、生産、販売を包括している。自動車生産台数の増加、燃費効率の要求の高まり、環境に優しいタイヤやスマートタイヤを含むタイヤ技術の... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
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サマリー

自動車用タイヤ市場は、乗用車、商用車、二輪車などの自動車用タイヤの設計、生産、販売を包括している。自動車生産台数の増加、燃費効率の要求の高まり、環境に優しいタイヤやスマートタイヤを含むタイヤ技術の進歩といった要因が市場を牽引している。
2023年には、アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予想されている。アジア太平洋地域が収益面で市場を支配しており、欧州、北米、LAMEAがそれに続いている。アジア太平洋地域では、2023年に中国が自動車用タイヤ市場を支配しているが、予測期間中にはインドが大きな成長を遂げると予測されている。すべてのセグメントにわたる自動車セクターの急成長が、自動車タイヤ市場の成長を後押ししている。
世界的なタイヤメーカー間の競争激化や自動車の耐用年数の増加など、自動車タイヤ市場の成長を促進する顕著な要因がある。また、特殊用途のタイヤ需要の増加も自動車用タイヤ市場の成長を後押ししている。中国、インド、ブラジル、南アフリカなどの国々は経済成長している。したがって、これらの国々では製造業が顕著な成長を遂げており、自動車用タイヤ市場の成長に有利な機会を提供すると期待されている。また、一部の未開発国では自動車販売台数が増加しており、これが自動車用タイヤ市場を押し上げると予想される。さらに、自動車の寿命が延びることで、自動車用タイヤの世界市場の成長にアフターマーケットの機会が生まれると予想される。
摩耗したタイヤのトレッドを交換するプロセスは、再成形またはリトレッドとして知られている。タイヤの再製造プロセスとして認識され、リキャップまたはリモールドとも呼ばれる。新品のタイヤ製造と比較すると、タイヤの再製造工程はかなりの量の材料を節約できる。
その結果、この工程の材料は安価になる。さらに、新品を製造するのに比べれば、タイヤ代も材料費も大幅に節約できる。労力とコストが大幅に削減されるため、リトレッドは環境にやさしく、新品タイヤを購入するよりもはるかに安価である。1本のタイヤは最大10回までリトレッドすることができ、耐用年数を延ばし、製造工程におけるエネルギーと時間を大幅に節約することができる。長年にわたり、タイヤ製造業界は世界中で大きな進歩を遂げてきた。最初の耐用年数だけでなく、2年目、3年目、さらには4年目でも完璧な性能を発揮する高品質のタイヤを製造するために、プレミアム技術が使用されている。
さらに、タイヤリトレッド業界では、タイヤの再成形のために、より強いタイヤケーシング、改良された再製造手順、高品質のゴムコンパウンドの使用が大幅に増加している。リトレッドは直接的にアフターマーケットのコストを削減する。生産コストの高騰によるタイヤ価格の大幅な上昇が、リトレッドタイヤの需要を加速させている。リトレッドはタイヤに新たな命を与え、タイヤの状態に応じて2~3回行うことができる。これがリトレッドタイヤ市場を押し上げる一方で、自動車用タイヤ市場の成長を減速させている。
地球温暖化や公害に対する懸念の高まりから、電気自動車(EV)の利用が大幅に拡大すると予想される。2020年、世界の電気自動車販売台数は43%増加し、ノルウェーやオランダなど一部の地域では、販売台数がガソリン車やディーゼル車を上回った。
欧州の電気自動車販売台数は2020年に50万台を超え、米国政府は数百万台のEVを普及させるためのインセンティブを提案している。エネルギー効率の高い自動車の技術的進歩、厳しい排ガス規制の実施、EVの低運用コストは、世界中で自動車用タイヤの販売増加に貢献すると予想される。主要なEVメーカーは、自動車の全電気走行距離の向上に取り組んでいる。
タイヤはEVの性能を左右する要素のひとつであり、そのため、エアレスタイヤやプラスチックタイヤなど、完全に持続可能な素材やメンテナンスフリーのタイヤなど、高性能タイヤの開発が奨励されている。例えば、ゼネラルモーターズは2024年初頭にミシュランのエアレスタイヤを装着した乗用車を発売する計画を明らかにした。他の自動車に移行する前に、シボレー・ボルトEVでプロトタイプタイヤのテストを行っている。さらに、グッドイヤーはEV用エアレスタイヤの開発に注力しており、2033年までに完全に持続可能な素材でメンテナンスフリーのタイヤを商品化する予定である。
今後数年間でEVの利用が増加することで、先進的な高性能タイヤの開発が促進されると予測されており、予測期間中の自動車用タイヤ市場の成長に有益な機会を提供すると期待されている。
自動車用タイヤ市場は、シーズンタイプ、車両タイプ、リムサイズ、流通チャネル、ロードインデックス、地域によって区分される。シーズンタイプ別では、夏用タイヤ、冬用タイヤ、オールシーズンタイヤに分けられる。車種別では、乗用車、商用車、電気自動車に分けられる。商用車セグメントはさらに小型商用車と大型商用車に分けられる。リムサイズ別では、15インチ未満、15~20インチ、20インチ以上に分類される。販売チャネル別では、OEMとアフターマーケットに二分される。荷重指数別では、100までと100以上に分けられる。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分析される。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの自動車用タイヤ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、自動車用タイヤの市場機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
自動車タイヤ市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
自動車用タイヤの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
シーズンタイプ別
夏季
オールシーズンおよびウィンター
リムサイズ別
15インチ未満
15~20インチ
20インチ以上
車種別
乗用車
商用車
電気自動車
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
アルゼンチン
その他の地域
主要市場プレイヤー
アポロタイヤ
株式会社ブリヂストン(Bandag LLC)
CEAT Limited
コンチネンタルAG
ハンコック・アンド・カンパニー・リミテッド
JK TYRE & INDUSTRIES LTD.
MRF Limited.
ノキアンタイヤ
ピレリ・アンド・シー S.p.A.
Sailun Group Co.

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.電気自動車とハイブリッド車の需要増加
3.4.1.2.性能と耐久性を向上させるタイヤ技術の進歩
3.4.1.3.自動車保有台数の増加と平均寿命の上昇
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.原材料価格の変動
3.4.2.2.タイヤの長寿命化によるアフターマーケット販売の減少。
3.4.3.機会
3.4.3.1.持続可能で環境に優しいタイヤソリューションの採用の増加。
3.4.3.2.自動車需要が伸びている新興国での市場拡大
第4章 自動車用タイヤ市場:シーズンタイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.夏
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別市場規模および予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.オールシーズンとウィンター
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 自動車用タイヤ市場:リムサイズ別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.15インチ未満
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.15~20インチ
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.20インチ以上
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 自動車用タイヤ市場:車種別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.乗用車
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.商用車
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.電気自動車
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章 自動車用タイヤ市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(シーズンタイプ別
7.2.3.市場規模・予測:リムサイズ別
7.2.4.市場規模・予測:車種別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:車種別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.2.5.2.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:車種別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.2.5.3.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:車種別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(シーズンタイプ別
7.3.3.市場規模・予測:リムサイズ別
7.3.4.市場規模・予測:車種別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.英国
7.3.5.1.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:車種別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:車種別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.3.5.3.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:車種別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:シーズンタイプ別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:車種別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:シーズンタイプ別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:車種別
7.3.5.6.その他の欧州
7.3.5.6.1.市場規模および予測:シーズンタイプ別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:車種別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(シーズンタイプ別
7.4.3.市場規模・予測:リムサイズ別
7.4.4.市場規模・予測:車種別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:車種別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.4.5.2.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:車種別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.4.5.3.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:車種別
7.4.5.4.韓国
7.4.5.4.1.市場規模および予測:シーズンタイプ別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:車種別
7.4.5.5.オーストラリア
7.4.5.5.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:車種別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模および予測:シーズンタイプ別
7.4.5.6.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:車種別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(シーズンタイプ別
7.5.3.市場規模・予測:リムサイズ別
7.5.4.市場規模・予測:車種別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ブラジル
7.5.5.1.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:車種別
7.5.5.2.アルゼンチン
7.5.5.2.1.市場規模・予測:シーズンタイプ別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:車種別
7.5.5.3.その他の地域
7.5.5.3.1.市場規模および予測:シーズンタイプ別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:リムサイズ別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:車種別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.アポロタイヤ
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.株式会社ブリヂストン(Bandag LLC)
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.CEATリミテッド
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.3.7.主な戦略的動きと展開
9.4.コンチネンタルAG
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.ハンコック・アンド・カンパニー
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6. JKタイヤ工業株式会社
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.MRFリミテッド
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.ノキアンタイヤ
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.ピレリ・アンド・シー S.p.A.
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.9.7.主な戦略的動きと展開
9.10.セーラングループ
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The automotive tire market encompasses the design, production, and sale of tires for vehicles, including passenger cars, commercial vehicles, and two-wheelers. It is driven by factors such as increase in vehicle production, rise in demand for fuel efficiency, and advancements in tire technology, including eco-friendly and smart tires.
In 2023, Asia-Pacific was anticipated to account for a major market share. The Asia-Pacific region is dominating the market in terms of revenue, followed by Europe, North America, and LAMEA. In Asia-Pacific, China dominated the automotive tire market in 2023, whereas India is expected to grow at a significant rate during the forecast period. The rapid growth of the automobile sector across all segments fuels the growth of the automotive tire market.
There are prominent factors that drive the growth of the automotive tire market such as rise in the competition among global tire manufacturers and an increase in the operating life of automobiles. The increasing demand for special purpose tires also propels the growth of the automotive tire market. Countries such as China, India, Brazil, and South Africa are growing economies. Thus, the manufacturing sector is witnessing prominent growth in these countries, which is expected to provide lucrative opportunities for the growth of the automotive tire market. Also, in some undeveloped countries, there is an increase in automobile sales, which is expected to boost the automotive tire market. In addition, an increase in the operating life of vehicles is anticipated to create after market opportunities for the growth of the global automotive tire market.
The process of replacing the tread on worn tires is known as remolding or retreading. It is recognized as the tire re-manufacturing process and is also known as recap or remold. When compared to the manufacturing of a new tire, the re-manufacturing process of the tire saves a significant amount of material.
As a result, the materials for this procedure are less expensive. Furthermore, compared to building a new one, it saves a significant amount of money on tires and material costs. As the labor and costs are much lower, retreading is environmentally friendly and far less expensive than purchasing new tires. A single tire can be retreaded up to ten times, extending its service life and saving significant energy and time in the manufacturing process, all while lowering landfill waste and carbon emissions. Over the years, the tire manufacturing industry has made significant progress all over the world. Premium technologies are used to produce high-quality tires that will perform flawlessly not only in their first life, but also in their second, third, and even fourth.
Moreover, in the tire retreading industry, the use of stronger tire casings, improved re-manufacturing procedures, and high-quality rubber compounds is increasing significantly for tire remold. Retreading directly reduces aftermarket costs. A significant increase in tire prices due to high production costs has accelerated the demand for retreaded tires. Retreading gives tires a new lease on life, and it can be done two to three times depending on the condition of the tire. This boosts the retreading tire market while slowing the growth of the automotive tire market.
Owing to increase in concerns about global warming and pollution, the usage of electric vehicles (EVs) is anticipated to escalate considerably. In 2020, global electric vehicle sales increased by 43%, and in some regions, such as Norway and the Netherlands, sales surpassed petrol and diesel vehicles.
Electric vehicle sales in Europe exceeded half a million units in 2020, while the government in the U.S. is proposing incentives to put millions of EVs on the road. Technological advancements in energy-efficient vehicles, enforcement of stringent emission regulations, and low operating cost of EVs are expected to contribute to increasing the sales of automotive tires across the globe. Leading EV manufacturers are working to enhance the all-electric range of their vehicles.
Tires are one of the aspects that determine an EV’s performance, which encourages the development of high-performance tires such as entirely sustainable material and maintenance-free tires such as airless tires, plastic tires among others. For instance, General Motors revealed plans to launch passenger cars with Michelin airless tires in early 2024. It is engaged in testing the prototype tire on the Chevrolet Bolt EV before moving on to other automobiles. Furthermore, Goodyear is focusing on development of airless tires for EVs to commercialize the entirely sustainable material and maintenance-free tire by 2033.
The increased use of EVs in the coming years is projected to stimulate the development of advanced high-performance tires, which is anticipated to offer remunerative opportunities for the growth of the automotive tire market during the forecast period.
The automotive tire market is segmented on the basis of season type, vehicle type, rim size, distribution channel, load index and region. By season type, it is divided into summer, winter and all-season tires. By vehicle type, it is divided into passenger car, commercial vehicle, and electric vehicle. The commercial vehicles segment is further divided into light & heavy commercial vehicles. By rim size, the market is categorized into less than 15 inch, 15 to 20 inch, and more than 20 inch. By distribution channel, it is bifurcated into OEM and aftermarket. On the basis of load index, it is divided into up to 100, and above 100. By region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the automotive tire market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing automotive tire market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the automotive tire market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global automotive tire market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Season Type
● Summer
● All-Season and Winter
By Rim Size
● Less Than 15 Inches
● 15 to 20 Inches
● More than 20 Inches
By Vehicle Type
● Passenger Vehicle
● Commercial Vehicle
● Electric vehicle
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ Argentina
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ Apollo Tyres Ltd.
○ Bridgestone Corporation (Bandag LLC)
○ CEAT Limited
○ Continental AG
○ Hankook & Company Co., Ltd
○ jk tyre & industries ltd.
○ MRF Limited.
○ Nokian Tyres plc.
○ Pirelli & C. S.p.A.
○ Sailun Group Co., Ltd



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increasing demand for electric and hybrid vehicles
3.4.1.2. Advancements in tire technology for improved performance and durability
3.4.1.3. Growth in vehicle ownership and rising average vehicle lifespan
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Volatility in raw material prices
3.4.2.2. Extended tire longevity reducing aftermarket sales.
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Rising adoption of sustainable and eco-friendly tire solutions
3.4.3.2. Expanding markets in emerging economies with growing automotive demand
CHAPTER 4: AUTOMOTIVE TIRE MARKET, BY SEASON TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Summer
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. All-Season and Winter
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: AUTOMOTIVE TIRE MARKET, BY RIM SIZE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Less Than 15 Inches
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. 15 to 20 Inches
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. More than 20 Inches
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: AUTOMOTIVE TIRE MARKET, BY VEHICLE TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Passenger Vehicle
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Commercial Vehicle
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Electric vehicle
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: AUTOMOTIVE TIRE MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Season Type
7.2.3. Market size and forecast, by Rim Size
7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Season Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Season Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Season Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Season Type
7.3.3. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Season Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Season Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Season Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Season Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Season Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Season Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Season Type
7.4.3. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Season Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Season Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Season Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Season Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.5. Australia
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Season Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Season Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Season Type
7.5.3. Market size and forecast, by Rim Size
7.5.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Brazil
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Season Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.2. Argentina
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Season Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
7.5.5.3. Rest of LAMEA
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Season Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Rim Size
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Apollo Tyres Ltd.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Bridgestone Corporation (Bandag LLC)
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. CEAT Limited
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.3.7. Key strategic moves and developments
9.4. Continental AG
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Hankook & Company Co., Ltd
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. jk tyre & industries ltd.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. MRF Limited.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. Nokian Tyres plc.
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. Pirelli & C. S.p.A.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.9.7. Key strategic moves and developments
9.10. Sailun Group Co., Ltd
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.10.7. Key strategic moves and developments

 

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