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サスペンション制御ユニット市場:サスペンションタイプ別(油圧サスペンション、エアサスペンション、磁気式サスペンション)、車両タイプ別(商用車、乗用車)、推進力別(ICE、電気)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測

サスペンション制御ユニット市場:サスペンションタイプ別(油圧サスペンション、エアサスペンション、磁気式サスペンション)、車両タイプ別(商用車、乗用車)、推進力別(ICE、電気)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測


Suspension Control Unit Market By Suspension Type (Hydraulic Suspension, Air Suspension, Magnetic Ride Suspension), By Vehicle Type (Commercial Vehicle, Passenger Cars), By Propulsion (ICE, Electric), By Sales Channel (OEM, Aftermarket): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

サスペンション・コントロール・ユニットは、乗り心地とハンドリングを向上させるために車両のサスペンション・システムを管理する電子部品である。道路状況、車速、ドライビングダイナミクスをセンサーで常時監... もっと見る

 

 

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サマリー

サスペンション・コントロール・ユニットは、乗り心地とハンドリングを向上させるために車両のサスペンション・システムを管理する電子部品である。道路状況、車速、ドライビングダイナミクスをセンサーで常時監視し、それに応じてサスペンションの設定を調整する。このシステムは、車体のロールを抑え、トラクションを向上させ、さまざまな地形に適応することで安定性を高める。さらに、最新のサスペンション・コントロール・ユニットは電子制御システムと統合されており、コンフォート、スポーツ、オフロードなどのモードを自動または運転者が選択できるようになっている。サスペンション・コントロール・ユニットは、性能を最適化するために、高級車、スポーツカー、オフロードカーによく使われている。サスペンション・コントロール・ユニットは、よりスムーズな乗り心地と優れた制御性を提供することで、全体的な運転の安全性と快適性に貢献している。
例えば、2023年8月、ピータービルト社は、ヘンドリクソン・トラック商用車システムと提携し、モデル567、579、589にPRIMAAX EX職業用エアサスペンションシステムを提供することで、過酷なサービスおよび重量運搬用途における耐久性と性能の向上を目指している。さらに2024年5月、ヘンドリクソン・トラック商用車システムは、オンハイウェイおよびオフハイウェイの過酷な用途向けに設計された、最も軽量な46,000ポンド容量のリア・エアサスペンション、ROADMAAX Zを発売した。ROADMAAX Zは、リフトアクスルでの使用と最大25%のオフハイウェイ走行が認可され、性能、乗り心地、荷物の保護を強化します。
ヘンドリクソンの特許取得済みZMD(Zero Maintenance Damping)ライドテクノロジーを採用し、トラックとトラクターに初めて利用可能になりました。このヘビーデューティドライブアクスルエアサスペンションシステムは、エアスプリングの寿命を通じて安定した乗り心地を保証し、過酷な運転条件下での耐久性と信頼性を提供します。
高級車や商用車におけるエアサスペンションや電子制御サスペンションシステムの採用拡大が、サスペンション・コントロール・ユニットの需要を牽引している。これらの先進システムは、乗り心地、安定性、道路状況への適応性を高める。自動車メーカーが性能と安全性を向上させるためにスマートサスペンション技術を統合しているため、市場では効率的なサスペンション・コントロール・ユニットへのニーズが高まり続けている。さらに、高級車へのエアサスペンションや電子制御サスペンションシステムの採用が増加し、自動車の安全性、安定性、乗り心地への注目が高まっていることも、サスペンション・コントロール・ユニット市場の需要を押し上げている。しかし、先進的なサスペンション・コントロール・ユニットのコストが高いため、特に格安車や中級車での採用が制限されている。これらのシステムは複雑な部品と高度な技術を必要とするため、車両全体のコストが上昇する。その結果、価格に敏感な消費者やメーカーは投資をためらい、乗り心地や車両安定性の向上に対する需要が高まっているにもかかわらず、市場の成長が鈍化する可能性がある。さらに、既存の車両システムとの統合の複雑さが、サスペンション・コントロール・ユニット市場の成長を妨げている。
逆に、電気自動車と自律走行車市場の拡大は、サスペンション・コントロール・ユニット市場に有利な機会をもたらす。これらの車両は、安定性、快適性、性能を向上させるために高度なサスペンションシステムを必要とする。スマートモビリティ・ソリューションへの投資の増加に伴い、インテリジェントなサスペンション・コントロール・ユニットに対する需要は拡大し、自動車産業における技術革新と採用が促進されると予想される。
世界のサスペンション・コントロール・ユニット市場は、サスペンション・タイプ、車両タイプ、推進力、販売チャネル、地域によって区分される。サスペンションタイプ別では、市場は油圧サスペンション、エアサスペンション、マグネットライドサスペンションに分けられる。車両タイプ別では、市場は商用車と乗用車に区分される。推進力別では、市場はICEと電動に区分される。販売チャネル別では、OEMとアフターマーケットに区分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
本レポートでは、Continental AG、ZF Friedrichshafen AG、Robert Bosch GmbH、Denso Corporation、Infineon Technologies AG、River Engineering Pvt Ltd.、Transtron Inc.、Stesalit Limited、APR LLC.、村田製作所など、サスペンションコントロールユニットで事業を展開する主要企業のプロフィールを分析しています。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、サスペンション・コントロール・ユニットにおける地位を強化するために様々な戦略を採用している。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までのサスペンションコントロールユニット市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、サスペンションコントロールユニット市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
サスペンションコントロールユニット市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
サスペンションコントロールユニットの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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投資機会
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
ブランドシェア分析
主要市場セグメント
サスペンションタイプ別
油圧サスペンション
エアサスペンション
マグネットライドサスペンション
車両タイプ別
商用車
乗用車
推進力別
ICE
電気
販売チャネル別
OEM
アフターマーケット
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
ロシア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
コンチネンタル
ロバート・ボッシュ
インフィニオン・テクノロジーズAG
トランストロン
ステサリット・リミテッド
ペクトロングループ
ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
株式会社村田製作所 ○ APR LLC
APR LLC
(株)日立製作所

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.先進運転支援システム(ADAS)と車両自動化に対する需要の高まり
3.4.1.2.高級車や商用車におけるエアサスペンションや電子サスペンションシステムの採用増加
3.4.1.3.車両の安全性、安定性、乗り心地への注目の高まり
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.既存の車両システムとの統合の複雑さ
3.4.2.2.先進サスペンション制御ユニットの高コスト
3.4.3.機会
3.4.3.1.電気自動車と自律走行車市場の拡大
3.4.3.2.AIとIoTの統合によるスマートサスペンション技術の進歩
第4章:サスペンション制御ユニット市場、サスペンションタイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.油圧サスペンション
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.エアサスペンション
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.磁気式サスペンション
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 サスペンションコントロールユニット市場:車種別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.商用車
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.乗用車
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 サスペンションコントロールユニット市場:推進力別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.ICE
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.電気
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 サスペンションコントロールユニット市場:販売チャネル別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.OEM
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.アフターマーケット
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
第8章 サスペンションコントロールユニット市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(サスペンションタイプ別
8.2.3.市場規模・予測:車両タイプ別
8.2.4.市場規模・予測:推進力別
8.2.5.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:車種別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:推進力別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:車種別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:推進力別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:車種別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:推進力別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(サスペンションタイプ別
8.3.3.市場規模・予測:車両タイプ別
8.3.4.市場規模・予測:推進力別
8.3.5.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:車種別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.2.ドイツ
8.3.6.2.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:車種別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.3.2.市場規模および予測:車種別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.4.2.市場規模および予測:車種別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.5.ロシア
8.3.6.5.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:車種別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.6.スペイン
8.3.6.6.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.6.2.市場規模および予測:車種別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.3.6.7.その他のヨーロッパ
8.3.6.7.1.市場規模および予測:サスペンションタイプ別
8.3.6.7.2.市場規模および予測:車種別
8.3.6.7.3.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.7.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.アジア太平洋
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測(サスペンションタイプ別
8.4.3.市場規模・予測:車両タイプ別
8.4.4.市場規模・予測:推進力別
8.4.5.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:車種別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:推進力別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:車種別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:推進力別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:車種別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:推進力別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.4.韓国
8.4.6.4.1.市場規模および予測:サスペンションタイプ別
8.4.6.4.2.市場規模および予測:車種別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:推進力別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.4.6.5.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.5.1.市場規模および予測:サスペンションタイプ別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:車種別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:推進力別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(サスペンションタイプ別
8.5.3.市場規模・予測:車両タイプ別
8.5.4.市場規模・予測:推進力別
8.5.5.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.5.6.1.2.市場規模および予測:車種別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:推進力別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模および予測:サスペンションタイプ別
8.5.6.2.2.市場規模および予測:車種別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:推進力別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:販売チャネル別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:サスペンションタイプ別
8.5.6.3.2.市場規模および予測:車種別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:推進力別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:販売チャネル別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.コンチネンタルAG
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.2.ゼット・エフ・フリードリヒスハーフェンAG
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.ロバート・ボッシュ GmbH
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.4.インフィニオンテクノロジーズAG
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.5.トランストロン
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.6.ステサリット・リミテッド
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.7.エーピーアール・エルエルシー
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.8.株式会社村田製作所
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.9.ペクトロングループ
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.10.株式会社日立製作所
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績

 

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Summary

A suspension control unit is an electronic component that manages a vehicle’s suspension system to improve ride comfort and handling. It continuously monitors road conditions, vehicle speed, and driving dynamics using sensors and adjusts the suspension settings accordingly. This system enhances stability by reducing body roll, improving traction, and adapting to different terrains. Furthermore, modern suspension control units are integrated with electronic control systems, allowing for automatic or driver-selected modes such as comfort, sport, or off-road. They are commonly used in luxury, sports, and off-road vehicles to optimize performance. By providing smoother ride and better control, the suspension control unit contributes to overall driving safety and comfort.
For instance, in August 2023, Peterbilt, partnered with Hendrickson truck commercial vehicle systems, aims to enhance durability and performance in severe service and heavy-haul applications by offering the PRIMAAX EX vocational air suspension system on its Models 567, 579, and 589. Moreover, in May 2024, Hendrickson truck commercial vehicle systems launched ROADMAAX Z, its lightest 46,000-pound capacity rear air suspension, designed for demanding on- and off-highway applications. Approved for use with lift axles and up to 25% off-highway operation, ROADMAAX Z enhances performance, ride quality, and cargo protection.
It features Hendrickson’s patented Zero Maintenance Damping (ZMD) ride technology, now available for trucks and tractors for the first time. This heavy-duty drive axle air suspension system ensures a consistent ride over the life of the air spring, providing durability and reliability in severe operating conditions.
The growing adoption of air and electronic suspension systems in luxury and commercial vehicles is driving demand for suspension control units. These advanced systems enhance ride comfort, stability, and adaptability to road conditions. As automakers integrate smart suspension technologies for improved performance and safety, the need for efficient suspension control units continues to rise in the market. Furthermore, increasing adoption of air and electronic suspension systems in luxury and rise in focus on vehicle safety, stability, and ride comfort have driven the demand for the suspension control unit market. However, the high cost of advanced suspension control units is limiting their adoption, particularly in budget and mid-range vehicles. These systems require complex components and sophisticated technology, increasing overall vehicle costs. As a result, price-sensitive consumers and manufacturers may hesitate to invest, slowing market growth despite the rising demand for enhanced ride comfort and vehicle stability. Furthermore, complexity in integration with existing vehicle systems is hampering the growth of the suspension control unit market.
On the contrary, the expansion of electric and autonomous vehicle markets presents a lucrative opportunity for the suspension control unit market. These vehicles require advanced suspension systems for improved stability, comfort, and performance. With increasing investments in smart mobility solutions, the demand for intelligent suspension control units is expected to grow, driving innovation and adoption in the automotive industry.
The global suspension control unit market is segmented on the basis of suspension type, vehicle type, propulsion, sales channel, and region. On the basis of suspension type, the market is divided into hydraulic suspension, air suspension, and magnetic ride suspension. By vehicle type, the market is segmented into commercial vehicle and passenger cars. On the basis of propulsion, the market is segmented into ICE, and Electric. By sales channel, the market is segmented into OEM , and Aftermarket. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The report analyzes the profiles of key players operating in the suspension control unit such as Continental AG, ZF Friedrichshafen AG, Robert Bosch GmbH, Denso Corporation, Infineon Technologies AG, River Engineering Pvt Ltd., Transtron Inc, Stesalit Limited, APR LLC., and Murata Manufacturing Co., Ltd. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the Suspension Control Unit.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the suspension control unit market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing suspension control unit market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the suspension control unit market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global suspension control unit market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Investment Opportunities
● Market share analysis of players by products/segments
● Brands Share Analysis
Key Market Segments
By Suspension Type
● Hydraulic Suspension
● Air Suspension
● Magnetic Ride Suspension
By Vehicle Type
● Commercial Vehicle
● Passenger Cars
By Propulsion
● ICE
● Electric
By Sales Channel
● OEM
● Aftermarket
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Russia
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Continental AG
○ Robert Bosch GmbH
○ Infineon Technologies AG
○ Transtron Inc.
○ StesaLIT Limited
○ Pektron Group Ltd
○ ZF Friedrichshafen AG
○ Murata Manufacturing Co., Ltd.
○ APR LLC
○ Hitachi, Ltd.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growing demand for advanced driver assistance systems (ADAS) and vehicle automation
3.4.1.2. Increasing adoption of air and electronic suspension systems in luxury and commercial vehicle
3.4.1.3. Rise in focus on vehicle safety, stability, and ride comfort
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Complexity in Integration with Existing Vehicle Systems
3.4.2.2. High Cost of Advanced Suspension Control Units
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Expansion of electric and autonomous vehicle markets
3.4.3.2. Advancements in smart suspension technology with AI and IoT integration
CHAPTER 4: SUSPENSION CONTROL UNIT MARKET, BY SUSPENSION TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Hydraulic Suspension
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Air Suspension
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Magnetic Ride Suspension
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: SUSPENSION CONTROL UNIT MARKET, BY VEHICLE TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Commercial Vehicle
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Passenger Cars
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: SUSPENSION CONTROL UNIT MARKET, BY PROPULSION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. ICE
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Electric
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: SUSPENSION CONTROL UNIT MARKET, BY SALES CHANNEL
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. OEM
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Aftermarket
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: SUSPENSION CONTROL UNIT MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Suspension Type
8.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.5. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.5. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.5. Russia
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.6. Spain
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.3.6.7. Rest of Europe
8.3.6.7.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.3.6.7.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.7.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.7.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Suspension Type
8.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.5. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.4. South Korea
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.4.6.5. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Suspension Type
8.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.5. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Sales Channel
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Suspension Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Sales Channel
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Continental AG
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.2. ZF Friedrichshafen AG
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Robert Bosch GmbH
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.4. Infineon Technologies AG
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.5. Transtron Inc.
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.6. StesaLIT Limited
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.7. APR LLC
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.8. Murata Manufacturing Co., Ltd.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.9. Pektron Group Ltd
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.10. Hitachi, Ltd.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance

 

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