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道路輸送ロジスティクス市場:車両タイプ別(小型商用車、中型商用車、大型商用車)、エンドユーザー別(農業、漁業、林業、製造業、石油・ガス、卸売・小売業、その他)、サービスタイプ別(エクスプレス・宅配サービス、貨物輸送、サードパーティロジスティクス)、仕向け地別(国内、海外):世界の機会分析と産業予測、2025-2034年

道路輸送ロジスティクス市場:車両タイプ別(小型商用車、中型商用車、大型商用車)、エンドユーザー別(農業、漁業、林業、製造業、石油・ガス、卸売・小売業、その他)、サービスタイプ別(エクスプレス・宅配サービス、貨物輸送、サードパーティロジスティクス)、仕向け地別(国内、海外):世界の機会分析と産業予測、2025-2034年


Road Transport Logistics Market By Vehicle Type (Light Commercial Vehicles, Medium Commercial Vehicles, Heavy Commercial Vehicles), By End User (Agriculture, Fishing and Forestry, Manufacturing, Oil and Gas, Wholesale and Retail Trade, Others), By Service Type (Express and Pracel Services, Freight Forwading, Third-Party Logistics), By Destination (Domestic, International): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2025-2034

道路輸送ロジスティクス市場は、2024年には4兆459億ドルと評価され、2034年には6兆8659億ドルに達すると推定され、2025年から2034年までの年平均成長率は5.7%である。 道路輸送ロジスティクスはグローバル・サプ... もっと見る

 

 

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サマリー

道路輸送ロジスティクス市場は、2024年には4兆459億ドルと評価され、2034年には6兆8659億ドルに達すると推定され、2025年から2034年までの年平均成長率は5.7%である。
道路輸送ロジスティクスはグローバル・サプライチェーンの重要な構成要素であり、広範な道路網を通じて物品の移動を保証する。この分野には、小型、中型、大型の商用車を使った貨物輸送、小包配達、流通サービスが含まれる。商品のタイムリーかつ効率的な配送を確保することで、電子商取引、小売業、製造業、農業などの産業を支える重要な役割を担っている。業務を最適化しコストを削減するため、企業はサードパーティー・ロジスティクス(3PL)、貨物フォワーディング、エクスプレス小包サービスへの依存度を高めている。
道路輸送ロジスティクス市場は、電子商取引の成長、ラストワンマイルデリバリーの需要の増加、デジタルロジスティクスの技術進歩などの要因によって活性化されている。リアルタイムの追跡、ルートの最適化、車両管理システムなどの革新が業務効率を高めている。電気自動車や自律走行車へのシフトも、持続可能な道路輸送ロジスティクスの将来を形成している。しかし、燃料費の高騰、原油価格の変動、厳しい政府規制などの課題が、市場成長の障害となっている。同時に、国境を越えた貿易の拡大と新たな自由貿易協定は、成長のための有利な機会を提供している。
さらに、デジタル・ロジスティクスとリアルタイム・トラッキングの技術的進歩は、効率、可視性、制御を改善することによって、道路輸送ロジスティクス市場の需要を促進している。GPS追跡、IoT対応車両管理、AIを活用したルート最適化などのツールは、物流企業のコスト削減、配送スピードの向上、顧客満足度の向上に役立っている。自動化システムとクラウドベースのプラットフォームへの依存の高まりは、業界をさらに変革し、より機敏でデータ主導型にしている。
加えて、電子商取引の台頭、ラスト・マイル・デリバリー・サービスの需要、電気自動車や持続可能な自動車の採用拡大が、市場の拡大に拍車をかけている。しかし、道路輸送ロジスティクス市場は、厳しい政府規制と高いコンプライアンス・コストに関連する課題に直面しており、これはロジスティクス・プロバイダーに財政的負担と運営上のハードルをもたらしている。
各国政府は、物流業務を支援するためのインフラ整備に投資している。インドでは、マルチモーダル・ロジスティクス・パーク(MMLP)の開発が、様々な輸送モードを統合することで、物流コストの削減と効率性の向上を目指している。同様に日本では、東京-大阪間の自動貨物輸送回廊の開発が、ドライバー不足への対応と排出量削減を目指している。
AIやモノのインターネット(IoT)などの技術の進歩は、道路輸送ロジスティクス市場に有利な機会を提供すると予想される。Uber Freightのような企業は、人工知能を活用してルート計画を強化し、非効率を減らしている。空車距離を最小限に抑え、配送経路を最適化することで、AIはコスト削減と二酸化炭素排出量の削減に貢献する。モノのインターネット(IoT)は、貨物のリアルタイム追跡と監視を可能にすることで、物流効率を高めている。IoTセンサーは、車両の位置や状況を可視化し、タイムリーな配送とサプライチェーン管理の改善を保証する。
さらに、自律走行車とコネクテッド・ビークルの技術の台頭は、このセクターに有望な機会をもたらしている。これらの技術革新は、リアルタイム通信、予知保全、ルート最適化を通じて、効率性、安全性、コスト削減の向上を可能にする。これらの技術を採用することで、企業は業務を合理化し、車両の稼働率を向上させ、ミスを減らし、ドライバー不足に対処することができ、それによって将来、よりスマートで自動化された効率的な道路輸送物流システムへの道を開くことができる。

セグメントのレビュー
道路輸送ロジスティクス市場は、車両タイプ、エンドユーザー、サービスタイプ、目的地、地域によって区分される。車両タイプ別では、市場は小型商用車、中型商用車、大型商用車に分けられる。エンドユーザー別では、農業、漁業・林業、製造業、石油・ガス、卸売・小売業、その他に分類される。サービスタイプ別では、エクスプレス・小包サービス、貨物フォワーディング、サードパーティ・ロジスティクスに分類される。仕向け地別では、市場は国内と海外に二分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで調査している。
本レポートでは、DHLグループ、United Parcel Service of America, Inc.、FedEx、Kuehne+Nagel、DSV、CEVA Logistics、DB Schenker、C.H. Robinson Worldwide, Inc.、J.B. Hunt Transport Servicesなど、道路輸送ロジスティクス市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析している。


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規制ガイドライン
クライアントの関心に特化した追加企業プロファイル
主要市場セグメント
サービスタイプ別
エクスプレスおよびプレセル・サービス
貨物輸送
サードパーティロジスティクス
仕向地別
国内
国際
車種別
小型商用車
中型商用車
大型商用車
エンドユーザー別
農業
漁業・林業
製造業
石油・ガス
卸売・小売業
その他
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
フランス
ドイツ
イタリア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
DHL グループ
フェデックス
Kuehne+Nagel
CEVA Logistics
C.H.ロビンソン・ワールドワイド
ジオディスSA
DSV
ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ
DB シェンカー
J.B.ハント・トランスポート・サービス社

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.電子商取引とラストワンマイルデリバリーサービスの需要の増加
3.4.1.2.デジタル・ロジスティクスとリアルタイム・トラッキング・ソリューションの進歩
3.4.1.3.物流における持続可能な電気自動車の採用増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.燃料費の高騰と原油価格の変動
3.4.2.2.厳しい政府規制とコンプライアンスコスト
3.4.3.事業機会
3.4.3.1.国境を越えた貿易と自由貿易協定の拡大
3.4.3.2.自律走行車とコネクテッドカー技術の成長
第4章:道路輸送ロジスティクス市場、車両タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.小型商用車
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.中型商用車
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別市場規模および予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.大型商用車
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 道路輸送ロジスティクス市場:エンドユーザー別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.農業
5.2.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.漁業と林業
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.製造業
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.石油・ガス
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
5.6.卸売・小売業
5.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
5.6.2.地域別の市場規模と予測
5.6.3.国別市場シェア分析
5.7.その他
5.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.7.2.地域別の市場規模と予測
5.7.3.国別市場シェア分析
第6章 道路輸送ロジスティクス市場:サービスタイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.エクスプレス・サービス
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.貨物輸送
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.サードパーティロジスティクス
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章 道路輸送ロジスティクス市場:仕向地別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.国内
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別市場規模および予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.国際市場
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
第8章 道路輸送ロジスティクス市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模および予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(自動車タイプ別
8.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.2.5.市場規模・予測:仕向地別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:仕向地別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:車両タイプ別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:仕向地別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:仕向地別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(自動車タイプ別
8.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.3.5.市場規模・予測:仕向地別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:仕向地別
8.3.6.2.フランス
8.3.6.2.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:仕向地別
8.3.6.3.ドイツ
8.3.6.3.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:仕向地別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:仕向地別
8.3.6.5.その他のヨーロッパ
8.3.6.5.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:仕向地別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測(自動車タイプ別
8.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.4.5.市場規模・予測:仕向地別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:仕向地別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:仕向地別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:仕向地別
8.4.6.4.韓国
8.4.6.4.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:仕向地別
8.4.6.5.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.5.1.市場規模および予測:車両タイプ別
8.4.6.5.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:仕向地別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(自動車タイプ別
8.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.5.5.市場規模・予測:仕向地別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模・予測:自動車タイプ別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:仕向地別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:仕向地別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模および予測:自動車タイプ別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:エンドユーザー別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:仕向地別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2024年
第10章 企業プロフィール
10.1.DHLグループ
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.2.ユナイテッド・パーセル・サービス・オブ・アメリカ
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.3.フェデックス
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.クーネ・ナーゲル
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.DSV
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.6.CEVAロジスティクス
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.7.DB シェンカー
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.8.C.H.ロビンソン・ワールドワイド
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.9.J.B.ハント・トランスポート・サービス社
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.10.ジオディスSA
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

The road transport logistics market was valued at $4,045.9 billion in 2024 and is estimated to reach $6,865.9 billion by 2034, exhibiting a CAGR of 5.7% from 2025 to 2034.
Road transport logistics is a critical component of the global supply chain, ensuring the movement of goods through an extensive network of roads. This sector encompasses freight transportation, parcel delivery, and distribution services using light, medium, and heavy commercial vehicles. It plays a vital role in supporting industries like e-commerce, retail, manufacturing, and agriculture by ensuring the timely and efficient delivery of goods. To optimize operations and reduce costs, companies increasingly rely on third-party logistics (3PL), freight forwarding, and express parcel services.
The road transport logistics market is fueled by factors such as the growth of e-commerce, the increasing demand for last-mile delivery, and technological advancements in digital logistics. Innovations like real-time tracking, route optimization, and fleet management systems are enhancing operational efficiency. The shift towards electric and autonomous vehicles is also shaping the future of sustainable road transport logistics. However, challenges such as high fuel costs, fluctuating oil prices, and stringent government regulations present obstacles to market growth. At the same time, expanding cross-border trade and new free trade agreements offer lucrative opportunities for growth.
Moreover, technological advancements in digital logistics and real-time tracking are driving demand in the road transport logistics market by improving efficiency, visibility, and control. Tools like GPS tracking, IoT-enabled fleet management, and AI-powered route optimization help logistics companies reduce costs, increase delivery speed, and boost customer satisfaction. The growing reliance on automated systems and cloud-based platforms is further transforming the industry, making it more agile and data-driven.
In addition, the rise of e-commerce, the demand for last-mile delivery services, and the increased adoption of electric and sustainable vehicles are fueling the market's expansion. However, the road transport logistics market faces challenges related to stringent government regulations and high compliance costs, which create financial burdens and operational hurdles for logistics providers.
Governments are investing in infrastructure to support logistics operations. In India, the development of Multi-Modal Logistics Parks (MMLPs) aims to reduce logistics costs and improve efficiency by integrating various modes of transport. Similarly, in Japan, the development of an automated cargo transport corridor between Tokyo and Osaka seeks to address driver shortages and reduce emissions.
Technological advancements such as AI and Internet of things (IoT) are expected to provide lucrative opportunities for the road transport logistics market. Companies such as Uber Freight are leveraging artificial intelligence to enhance route planning and reduce inefficiencies. By minimizing empty miles and optimizing delivery paths, AI contributes to cost savings and reduced carbon emissions. The Internet of Things (IoT) is enhancing logistics efficiency by enabling real-time tracking and monitoring of shipments. IoT sensors provide visibility into vehicle locations and conditions, ensuring timely deliveries and improved supply chain management.
In addition, rise of autonomous and connected vehicle technologies presents a promising opportunity for the sector. These innovations enable greater efficiency, safety, and cost savings through real-time communication, predictive maintenance, and route optimization. By adopting these technologies, companies can streamline operations, improve fleet utilization, reduce errors, and address driver shortages, thereby paving the way for a smarter, more automated and efficient road transport logistic system in the future.

Segment Review:
The road transport logistics market is segmented on the basis of vehicle type, end user, service type, destination, and region. On the basis of vehicle type, the market is divided into light commercial vehicles, medium commercial vehicles, and heavy commercial vehicles. By end user, it is classified into agriculture, fishing & forestry, manufacturing, oil and gas, wholesale & retail trade, and others. On the basis of service type, it is categorized into express and parcel services, freight forwarding, and third-party logistics. By destination, the market is bifurcated into domestic, and international. Region-wise, it is studied across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The report analyzes the profiles of key players operating in the road transport logistics market such as DHL Group, United Parcel Service of America, Inc., FedEx, Kuehne+Nagel, DSV, CEVA Logistics, DB Schenker, C.H. Robinson Worldwide, Inc., and J.B. Hunt Transport Services.


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● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
Key Market Segments
By Service Type
● Express and Pracel Services
● Freight Forwading
● Third-Party Logistics
By Destination
● Domestic
● International
By Vehicle Type
● Light Commercial Vehicles
● Medium Commercial Vehicles
● Heavy Commercial Vehicles
By End User
● Agriculture
● Fishing and Forestry
● Manufacturing
● Oil and Gas
● Wholesale and Retail Trade
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ France
○ Germany
○ Italy
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ DHL GROUP
○ FedEx
○ Kuehne+Nagel
○ CEVA Logistics
○ C.H. Robinson Worldwide, Inc.
○ Geodis SA
○ DSV
○ United Parcel Service of America, Inc.
○ DB Schenker
○ J.B. Hunt Transport Services, Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rise in E-Commerce and Demand for Last-Mile Delivery Services
3.4.1.2. Advancements in Digital Logistics and Real-Time Tracking Solutions
3.4.1.3. Increase in Adoption of Sustainable and Electric Vehicles in Logistics
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High Fuel Costs and Fluctuating Oil Prices
3.4.2.2. Stringent Government Regulations and Compliance Costs
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Expansion of Cross-Border Trade and Free Trade Agreements
3.4.3.2. Growth of Autonomous and Connected Vehicle Technologies
CHAPTER 4: ROAD TRANSPORT LOGISTICS MARKET, BY VEHICLE TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Light Commercial Vehicles
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Medium Commercial Vehicles
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Heavy Commercial Vehicles
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: ROAD TRANSPORT LOGISTICS MARKET, BY END USER
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Agriculture
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Fishing and Forestry
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Manufacturing
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Oil and Gas
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
5.6. Wholesale and Retail Trade
5.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.6.2. Market size and forecast, by region
5.6.3. Market share analysis by country
5.7. Others
5.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.7.2. Market size and forecast, by region
5.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: ROAD TRANSPORT LOGISTICS MARKET, BY SERVICE TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Express and Pracel Services
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Freight Forwading
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Third-Party Logistics
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: ROAD TRANSPORT LOGISTICS MARKET, BY DESTINATION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Domestic
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. International
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: ROAD TRANSPORT LOGISTICS MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.3. Market size and forecast, by End User
8.2.4. Market size and forecast, by Service Type
8.2.5. Market size and forecast, by Destination
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by End User
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Service Type
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Destination
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by End User
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Service Type
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Destination
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by End User
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Service Type
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Destination
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.3. Market size and forecast, by End User
8.3.4. Market size and forecast, by Service Type
8.3.5. Market size and forecast, by Destination
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by End User
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Service Type
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Destination
8.3.6.2. France
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by End User
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Service Type
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Destination
8.3.6.3. Germany
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by End User
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Service Type
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Destination
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by End User
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Service Type
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Destination
8.3.6.5. Rest of Europe
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by End User
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Service Type
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Destination
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.3. Market size and forecast, by End User
8.4.4. Market size and forecast, by Service Type
8.4.5. Market size and forecast, by Destination
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by End User
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Service Type
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Destination
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by End User
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Service Type
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Destination
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by End User
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Service Type
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Destination
8.4.6.4. South Korea
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by End User
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Service Type
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Destination
8.4.6.5. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by End User
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Service Type
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Destination
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.3. Market size and forecast, by End User
8.5.4. Market size and forecast, by Service Type
8.5.5. Market size and forecast, by Destination
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by End User
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Service Type
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Destination
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by End User
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Service Type
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Destination
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Vehicle Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by End User
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Service Type
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Destination
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2024
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. DHL GROUP
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.2. United Parcel Service of America, Inc.
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.3. FedEx
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.3.7. Key strategic moves and developments
10.4. Kuehne+Nagel
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. DSV
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.6. CEVA Logistics
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Business performance
10.7. DB Schenker
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.8. C.H. Robinson Worldwide, Inc.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.9. J.B. Hunt Transport Services, Inc.
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Business performance
10.10. Geodis SA
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio

 

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