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ドライビングシミュレータ市場:用途別(トレーニング、自動車テスト、エンターテインメント)、車両タイプ別(カーシミュレータ、トラック・バスシミュレータ)、シミュレータタイプ別(トレーニングシミュレータ、先進ドライビングシミュレータ)、予算別(50万ドル未満、50万ドル〜150万ドル、150万ドル以上)、エンドユーザー別(自動車産業、航空宇宙産業、防衛・公安、学術・研究機関、エンターテインメント、ゲーム)、モーションプラットフォーム別(自動車産業、航空宇宙産業、防衛・公安、商業トレーニングセンター、エンターテインメント、ゲーム5億ドル以上)、エンドユーザー別(自動車産業、航空宇宙産業、防衛・公安、学術・研究機関、商業トレーニングセンター、娯楽・ゲーム)、モーションプラットフォーム別(モーションプラットフォーム搭載シミュレータ、モーションプラットフォーム非搭載シミュレータ)、ディスプレイソリューション別(スクリーンベースディスプレイ、プロジェクターベースディスプレイ):2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測

ドライビングシミュレータ市場:用途別(トレーニング、自動車テスト、エンターテインメント)、車両タイプ別(カーシミュレータ、トラック・バスシミュレータ)、シミュレータタイプ別(トレーニングシミュレータ、先進ドライビングシミュレータ)、予算別(50万ドル未満、50万ドル〜150万ドル、150万ドル以上)、エンドユーザー別(自動車産業、航空宇宙産業、防衛・公安、学術・研究機関、エンターテインメント、ゲーム)、モーションプラットフォーム別(自動車産業、航空宇宙産業、防衛・公安、商業トレーニングセンター、エンターテインメント、ゲーム5億ドル以上)、エンドユーザー別(自動車産業、航空宇宙産業、防衛・公安、学術・研究機関、商業トレーニングセンター、娯楽・ゲーム)、モーションプラットフォーム別(モーションプラットフォーム搭載シミュレータ、モーションプラットフォーム非搭載シミュレータ)、ディスプレイソリューション別(スクリーンベースディスプレイ、プロジェクターベースディスプレイ):2024年~2033年の世界の機会分析と産業予測


Driving Simulator Market By Application (Training, Automotive Testing, Entertainment), By Vehicle Type (Car Simulator, Truck and Bus Simulator), By Simulator Type (Training Simulator, Advanced Driving Simulator), By Budget (Less Than $500k, $500k to $1.5 Mn, More than $1.5 Mn), By End user (Automotive Industry, Aerospace Industry, Defense and Public Security, Academic and Research Institutions, Commercial Training Centers, Entertainment and Gaming), By Motion platform (Simulators with Motion Platform, Simulators without Motion Platform), By Display solution (Screen Based Displays, Projector Based Displays): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

ドライビングシミュレータは、仮想環境において車両を運転する体験を人工的に再現する装置またはシステムである。運転者の視点をシミュレートし、ステアリングホイールやペダルなどの実際の入力装置を使ってシミ... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年1月30日 US$4,650
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サマリー

ドライビングシミュレータは、仮想環境において車両を運転する体験を人工的に再現する装置またはシステムである。運転者の視点をシミュレートし、ステアリングホイールやペダルなどの実際の入力装置を使ってシミュレートされた車両を操作することができる。ドライビング・シミュレータの目的は、評価、研究、訓練、娯楽などさまざまである。
ドライビングシミュレータ市場は、自律走行車の試験・開発需要の急増、従来の方法よりも費用対効果の高いトレーニングソリューション、ドライビングシミュレータへのAIやIoTの統合といった要因によって牽引されている。しかし、シミュレーターの初期費用が高く、実体験ができないことが市場成長の妨げになると予想される。さらに、仮想現実(VR)や拡張現実(AR)の採用、ドライバー・イン・ザ・ループ(DIL)シミュレーターの開発などは、市場成長に有利な機会を提供すると予想される要因の一部である。
自動車の総合的な性能を評価するには、研究とテストが必要である。車両の多様な能力を評価するための試験シミュレーターを提供する企業は数多くある。試験シミュレーションはTUV SUDなどの企業が提供している。ソフトウェアと数学的アルゴリズムを使用してシナリオと条件を生成することにより、シミュレーションシステムは車両の性能をテストします。自律走行システムの信頼性と安全性をテストするために、シミュレーション・プラットフォームを構築し、企業にシミュレーターを提供しているMORAI社など、自律走行車のシミュレーション・テストや研究データを提供している企業は数多くある。
さらに、さまざまな運転シミュレーション・ビデオゲームが娯楽として提供されている。ダート』、『ユーロ・トラック・シミュレーター』、『フォルツァ・モータースポーツ』などがビデオゲームに収録されている。エンターテイメント用のドライビングシミュレーターには、ステアリングホイール、ギアシフト、ペダルなどを備えた実際のキャビンのセットアップも含まれており、上記のシミュレーションビデオゲームのいずれかをスクリーンに接続して楽しむことができる。
例えば、CXCシミュレーションは2022年にタクティカル・ドライビング・シミュレーターを発売したが、これは連邦法執行機関向けに戦術的な運転や追跡訓練を可能にするよう設計されている。さらに、交通事故やドライバーへの事前訓練施設などの課題に対処するために、様々な民間プレイヤーや政府は、ドライバーシミュレータの使用やその他の措置のようないくつかのトレーニングイニシアチブと事前訓練施設を推進している。シミュレーターは、学習者がさまざまなシナリオ、道路状況、問題にさらされるためのプラットフォームを提供し、全体的な準備を後押しする。
ドライビングシミュレータ市場は、シミュレータタイプ、アプリケーション、車両タイプ、モーションプラットフォーム、ディスプレイソリューション、予算、エンドユーザー、地域に区分される。アプリケーションタイプ別トレーニング、自動車テスト、エンターテインメント車両タイプ別:車両タイプ別:カーシミュレータ、トラック・バスシミュレータ、ドライバーインザループシミュレータ、その他。シミュレータタイプ別:トレーニングシミュレータ、先進運転シミュレータ、フルモーションシミュレータ、スタティックシミュレータ。モーションプラットフォーム別:モーションプラットフォーム搭載シミュレータ、モーションプラットフォーム非搭載シミュレータ。ディスプレイソリューション別:スクリーンベース・ディスプレイ、プロジェクターベース・ディスプレイ。予算別:50万ドル未満, 50万ドル~150万ドル, 150万ドル以上.エンドユーザー別: 自動車産業, 航空宇宙産業, 防衛・公安, 学術・研究機関, 商業トレーニングセンター, エンターテインメント・ゲーム.地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAに分類される。
北米はドライビングシミュレータ市場の主要地域の一つであり、米国、カナダ、メキシコで構成されている。バーチャルリアリティ(VR)ツールは、高精細ディスプレイ、リアルなグラフィックス、触覚フィードバックシステムの組み合わせであり、ドライバーの没入型運転体験を向上させると同時に、ユーザーを360度の仮想空間に巻き込むことで精度を高める運転シミュレーションの信憑性を確保し、より本格的な運転体験を提供する。
本レポートで紹介する主要企業は、Cruden、Tecknotrove、Hottinger Brel & Kjær (HBK)、AVSimulation、CXC Simulations、Thales、Arotech Corporation、Exail Technologies (旧GROUPE GORGE)、Moog Inc.、AB Dynamics PLCなどである。大手企業は、製品投入、提携、買収、拡大、協業などの戦略を採用し、市場での地位を強化している。
例えば、2023年7月、DIL(Driver-in-the-Loop)技術のパイオニアであるアンシブル・モーションは、有力企業である広州Zeer Testing Technology Co.(Ltd.(Zeer)と戦略的提携を結びました。このパートナーシップは、最先端のドライビング・シミュレーターを中国に導入し、同国の自動車分野における試験・開発能力の向上に貢献することを目的としている。
ステークホルダーにとっての主なメリット
当レポートは、2023年から2033年までのドライビングシミュレーター市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、ドライビングシミュレーター市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
ドライビングシミュレーター市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
ドライビングシミュレーターの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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世界/地域/国レベルでのプレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
車両タイプ別
カーシミュレータ
トラック・バスシミュレータ
アプリケーション別
トレーニング
自動車テスト
エンターテイメント
シミュレータタイプ別
トレーニングシミュレータ
先進運転シミュレータ
予算別
50万ドル未満
50~150万ドル
150万ドル以上
エンドユーザー別
防衛・公安
学術・研究機関
商業トレーニングセンター
エンターテインメントとゲーム
自動車産業
航空宇宙産業
モーションプラットフォーム別
モーションプラットフォーム付きシミュレーター
モーションプラットフォームなしのシミュレーター
ディスプレイソリューション別
スクリーンベースのディスプレイ
プロジェクターベースのディスプレイ
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
フランス
イタリア
イギリス
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
テックノートローブ
cxc シミュレーション
AVSimulation
タレス
Arotech Corporation
クルデンBV
Exail Technologies
Hottinger Brel & Kjr
AB ダイナミクス PLC
ムーグ
ラインメタル AG
エルビット・システムズ
KaTron A.S.
OKTAL SYDAC
Lander Simulation & Training Solutions
HAVELSAN Inc.
L3Harris Technologies, Inc.
Applied Intuition, Inc.
CKAS メカトロニクス Pty Ltd
CKAS Mechatronics Pty Ltd. ○ creativex consulting pte ltd.
インドラ・システマス

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.自律走行車の試験・開発需要の急増
3.4.1.2.従来の方法よりも費用対効果の高いトレーニングソリューション
3.4.1.3.AIとIoTのドライビングシミュレーターへの統合
3.4.2.制約事項
3.4.2.1.シミュレータの初期コストの高さ
3.4.2.2.実戦経験の不足
3.4.3.チャンス
3.4.3.1.仮想現実(VR)と拡張現実(AR)の採用
3.4.3.2.ドライバーインザループ(DIL)シミュレータの開発
第4章:ドライビングシミュレータ市場、用途別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.トレーニング
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.自動車試験
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.エンターテインメント
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章:ドライビングシミュレータ市場、車種別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.カーシミュレーター
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.トラック・バスシミュレータ
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 ドライビングシミュレータ市場:シミュレータタイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.トレーニングシミュレータ
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.先進ドライビングシミュレータ
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 ドライビングシミュレータ市場:予算別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.50万ドル未満
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.50万ドルから150万ドル
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.150万ドル以上
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
第8章 ドライビングシミュレータ市場:エンドユーザー別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.自動車産業
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.航空宇宙産業
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
8.4.防衛・公安
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.地域別の市場規模と予測
8.4.3.国別市場シェア分析
8.5.学術・研究機関
8.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.5.2.地域別の市場規模と予測
8.5.3.国別市場シェア分析
8.6.商業トレーニングセンター
8.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.6.2.地域別の市場規模と予測
8.6.3.国別市場シェア分析
8.7.エンターテインメントとゲーム
8.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.7.2.市場規模および予測、地域別
8.7.3.国別市場シェア分析
第9章:ドライビングシミュレータ市場:モーションプラットフォーム別
9.1.概要
9.1.1.市場規模と予測
9.2.モーションプラットフォーム付きシミュレーター
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.地域別の市場規模と予測
9.2.3.国別市場シェア分析
9.3.モーションプラットフォームなしのシミュレーター
9.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.3.2.地域別の市場規模と予測
9.3.3.国別市場シェア分析
第10章:ドライビングシミュレータ市場:ディスプレイソリューション別
10.1.概要
10.1.1.市場規模と予測
10.2.スクリーン・ベース・ディスプレイ
10.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
10.2.2.地域別の市場規模と予測
10.2.3.国別市場シェア分析
10.3.プロジェクター型ディスプレイ
10.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
10.3.2.地域別の市場規模と予測
10.3.3.国別市場シェア分析
第11章 ドライビングシミュレータ市場:地域別
11.1.概要
11.1.1.市場規模・予測 地域別
11.2.北米
11.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
11.2.2.市場規模および予測、用途別
11.2.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.2.4.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.2.5.市場規模・予測:予算別
11.2.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.2.7.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.2.8.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.2.9.市場規模・予測:国別
11.2.9.1.米国
11.2.9.1.1.市場規模・予測:用途別
11.2.9.1.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.2.9.1.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.2.9.1.4.市場規模・予測:予算別
11.2.9.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.2.9.1.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.2.9.1.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.2.9.2.カナダ
11.2.9.2.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.2.9.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.2.9.2.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.2.9.2.4.市場規模・予測:予算別
11.2.9.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.2.9.2.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.2.9.2.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.2.9.3.メキシコ
11.2.9.3.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.2.9.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.2.9.3.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.2.9.3.4.市場規模・予測:予算別
11.2.9.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.2.9.3.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.2.9.3.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.3.欧州
11.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
11.3.2.市場規模および予測、用途別
11.3.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.3.4.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.3.5.市場規模・予測:予算別
11.3.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.3.7.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.3.8.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.3.9.市場規模・予測:国別
11.3.9.1.ドイツ
11.3.9.1.1.市場規模・予測:用途別
11.3.9.1.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.3.9.1.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.3.9.1.4.市場規模・予測:予算別
11.3.9.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.3.9.1.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.3.9.1.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.3.9.2.フランス
11.3.9.2.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.3.9.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.3.9.2.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.3.9.2.4.市場規模・予測:予算別
11.3.9.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.3.9.2.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.3.9.2.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.3.9.3.イタリア
11.3.9.3.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.3.9.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.3.9.3.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.3.9.3.4.市場規模・予測:予算別
11.3.9.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.3.9.3.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.3.9.3.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.3.9.4.イギリス
11.3.9.4.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.3.9.4.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.3.9.4.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.3.9.4.4.市場規模・予測:予算別
11.3.9.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.3.9.4.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.3.9.4.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.3.9.5.その他のヨーロッパ
11.3.9.5.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.3.9.5.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
11.3.9.5.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.3.9.5.4.市場規模・予測:予算別
11.3.9.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.3.9.5.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.3.9.5.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.4.アジア太平洋地域
11.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
11.4.2.市場規模および予測、用途別
11.4.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.4.4.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.4.5.市場規模・予測:予算別
11.4.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.4.7.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.4.8.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.4.9.市場規模・予測:国別
11.4.9.1.中国
11.4.9.1.1.市場規模・予測:用途別
11.4.9.1.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.4.9.1.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.4.9.1.4.市場規模・予測:予算別
11.4.9.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.4.9.1.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.4.9.1.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.4.9.2.日本
11.4.9.2.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.4.9.2.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.4.9.2.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.4.9.2.4.市場規模・予測:予算別
11.4.9.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.4.9.2.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.4.9.2.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.4.9.3.インド
11.4.9.3.1.市場規模および予測:用途別
11.4.9.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.4.9.3.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.4.9.3.4.市場規模・予測:予算別
11.4.9.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.4.9.3.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.4.9.3.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.4.9.4.韓国
11.4.9.4.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.4.9.4.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.4.9.4.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.4.9.4.4.市場規模・予測:予算別
11.4.9.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.4.9.4.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.4.9.4.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.4.9.5.その他のアジア太平洋地域
11.4.9.5.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.4.9.5.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
11.4.9.5.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.4.9.5.4.市場規模・予測:予算別
11.4.9.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.4.9.5.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.4.9.5.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.5.ラメア
11.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
11.5.2.市場規模および予測(用途別
11.5.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.5.4.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.5.5.市場規模・予測:予算別
11.5.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.5.7.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.5.8.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.5.9.市場規模・予測:国別
11.5.9.1.ラテンアメリカ
11.5.9.1.1.市場規模・予測:用途別
11.5.9.1.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
11.5.9.1.3.市場規模・予測:シミュレータータイプ別
11.5.9.1.4.市場規模・予測:予算別
11.5.9.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.5.9.1.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.5.9.1.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.5.9.2.中東
11.5.9.2.1.市場規模および予測:用途別
11.5.9.2.2.市場規模および予測:自動車タイプ別
11.5.9.2.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.5.9.2.4.市場規模・予測:予算別
11.5.9.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.5.9.2.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.5.9.2.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
11.5.9.3.アフリカ
11.5.9.3.1.市場規模および予測:アプリケーション別
11.5.9.3.2.市場規模・予測:自動車タイプ別
11.5.9.3.3.市場規模・予測:シミュレータタイプ別
11.5.9.3.4.市場規模・予測:予算別
11.5.9.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
11.5.9.3.6.市場規模・予測:モーションプラットフォーム別
11.5.9.3.7.市場規模・予測:ディスプレイソリューション別
第12章 競争環境
12.1.はじめに
12.2.上位の勝利戦略
12.3.トップ10選手の製品マッピング
12.4.競合ダッシュボード
12.5.競合ヒートマップ
12.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第13章 企業プロフィール
13.1.テックノートローブ
13.1.1.会社概要
13.1.2.主要役員
13.1.3.スナップショット
13.1.4.事業セグメント
13.1.5.製品ポートフォリオ
13.2.CXCシミュレーション
13.2.1.会社概要
13.2.2.主要役員
13.2.3.スナップショット
13.2.4.事業セグメント
13.2.5.製品ポートフォリオ
13.2.6.主な戦略的動きと展開
13.3.クルーデンBV
13.3.1.会社概要
13.3.2.主要役員
13.3.3.スナップショット
13.3.4.事業セグメント
13.3.5.製品ポートフォリオ
13.3.6.主な戦略的動きと展開
13.4.AVSimulation
13.4.1.会社概要
13.4.2.主要役員
13.4.3.スナップショット
13.4.4.事業セグメント
13.4.5.製品ポートフォリオ
13.5.タレス
13.5.1.会社概要
13.5.2.主要役員
13.5.3.スナップショット
13.5.4.事業セグメント
13.5.5.製品ポートフォリオ
13.5.6.業績
13.5.7.主な戦略的動きと展開
13.6.ホッティンガー・ブレル&Kjr
13.6.1.会社概要
13.6.2.主要役員
13.6.3.スナップショット
13.6.4.事業セグメント
13.6.5.製品ポートフォリオ
13.7.アローテックコーポレーション
13.7.1.会社概要
13.7.2.主要役員
13.7.3.スナップショット
13.7.4.事業セグメント
13.7.5.製品ポートフォリオ
13.7.6.主な戦略的動きと展開
13.8.ムーグ社
13.8.1.会社概要
13.8.2.主要役員
13.8.3.スナップショット
13.8.4.事業セグメント
13.8.5.製品ポートフォリオ
13.8.6.業績
13.9.AB ダイナミクス PLC
13.9.1.会社概要
13.9.2.主要役員
13.9.3.スナップショット
13.9.4.事業セグメント
13.9.5.製品ポートフォリオ
13.9.6.業績
13.9.7.主な戦略的動きと展開
13.10.エクセイル・テクノロジーズ
13.10.1.会社概要
13.10.2.主要役員
13.10.3.スナップショット
13.10.4.事業セグメント
13.10.5.製品ポートフォリオ
13.10.6.主な戦略的動きと展開
13.11.KaTron A.S.
13.11.1.会社概要
13.11.2.主要役員
13.11.3.スナップショット
13.11.4.事業セグメント
13.11.5.製品ポートフォリオ
13.12.HAVELSAN Inc.
13.12.1.会社概要
13.12.2.主要役員
13.12.3.スナップショット
13.12.4.事業セグメント
13.12.5.製品ポートフォリオ
13.12.6.主な戦略的動きと展開
13.13.エルビット・システムズ
13.13.1.会社概要
13.13.2.主要役員
13.13.3.スナップショット
13.13.4.事業セグメント
13.13.5.製品ポートフォリオ
13.13.6.業績
13.13.7.主な戦略的動きと展開
13.14.ラインメタルAG
13.14.1.会社概要
13.14.2.主要役員
13.14.3.スナップショット
13.14.4.事業セグメント
13.14.5.製品ポートフォリオ
13.14.6.業績
13.14.7.主な戦略的動きと展開
13.15.L3ハリス・テクノロジーズ・インク
13.15.1.会社概要
13.15.2.主要役員
13.15.3.スナップショット
13.15.4.事業セグメント
13.15.5.製品ポートフォリオ
13.15.6.業績
13.16.クリエイティブエックス・コンサルティング
13.16.1.会社概要
13.16.2.主要役員
13.16.3.スナップショット
13.16.4.事業セグメント
13.16.5.製品ポートフォリオ
13.17.ランダー・シミュレーション&トレーニング・ソリューション
13.17.1.会社概要
13.17.2.主要役員
13.17.3.スナップショット
13.17.4.事業セグメント
13.17.5.製品ポートフォリオ
13.18.インドラシステマス
13.18.1.会社概要
13.18.2.主要役員
13.18.3.スナップショット
13.18.4.事業セグメント
13.18.5.製品ポートフォリオ
13.18.6.業績
13.19.OKTAL SYDAC
13.19.1.会社概要
13.19.2.主要役員
13.19.3.スナップショット
13.19.4.事業セグメント
13.19.5.製品ポートフォリオ
13.19.6.業績
13.20.アプライド・インテュイション社
13.20.1.会社概要
13.20.2.主要役員
13.20.3.スナップショット
13.20.4.事業セグメント
13.20.5.製品ポートフォリオ
13.21.CKAS メカトロニクス社
13.21.1.会社概要
13.21.2.主要役員
13.21.3.スナップショット
13.21.4.事業セグメント
13.21.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

A driving simulator is a device or system that artificially recreates the experience of driving a vehicle in a virtual environment. It provides a simulated point of view of the driver and allows users to operate the simulated vehicle using real input devices such as steering wheels and pedals. The purpose of a driving simulator can vary, including assessment, research, training, and entertainment.
The driving simulator market is driven by factors such as surge in demand for testing and development of autonomous vehicles, cost effective training solution over traditional method, and integration of AI and IoT in driving simulators. However, the high initial cost of simulators and the lack of real-world experience are anticipated to hinder market growth. Further, adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR) and development of Driver-in-the-Loop (DIL) simulators are some of the factors that are expected to offer lucrative opportunities for market growth.
Assessment of the vehicle's overall performance necessitates research and testing. There are numerous companies that provide testing simulators to evaluate the varied capabilities of vehicles. Testing simulations are offered by companies such as TUV SUD. By generating scenarios and conditions with the use of software and mathematical algorithms, the simulation system tests the performance of the vehicle. There are many companies that provide simulation testing and research data for autonomous vehicles, including MORAI, a company that builds simulation platforms and offers simulators to businesses to test the reliability and safety of autonomous driving systems.
Furthermore, different driving simulation video games are available for entertainment. Dirt, Euro Truck Simulator, and Forza Motorsport are all featured in the video game. The driving simulator for entertainment also includes a real-world cabin setup with a steering wheel, gear shifters, and pedals that is connected to a screen where any of the abovementioned simulation video games may be played for enjoyable experiences.
For instance, CXC simulation in 2022 launched Tactical Driving Simulator and it is designed to enable tactical driving and pursuit training for federal law enforcement. Furthermore, to address challenges such as road accidents and advance training facility to driver, various private players and governments promote some training initiatives and advance training facilities like use of driver simulators and other measures. Simulators provide a platform for learners to be exposed to a variety of scenarios, road conditions, and problems, boosting their overall preparation.
The driving simulator market is segmented into simulator type, application, vehicle type, motion platform, display solution, budget, end user and region. By Application Type: Training, Automotive Testing, Entertainment. By Vehicle Type: Car Simulator, Truck and Bus Simulator, Driver-in-the-Loop Simulators, Others. By Simulator Type: Training Simulator, Advanced Driving Simulator, Full-Motion Simulators, Static Simulators. By Motion Platform: Simulators with Motion Platform, Simulators without Motion Platform. By Display Solution: Screen-Based Displays, Projector-Based Displays. By Budget: Less Than $500k, $500k to $1.5 Mn, More Than $1.5 Mn. By End User: Automotive Industry, Aerospace Industry, Defense and Public Security, Academic and Research Institutions, Commercial Training Centers, Entertainment and Gaming. Based on region the market is categorized into North America, Europe, Asia-Pacific and LAMEA.
North America is a one of the major regions in the driving simulator market, comprising the U.S., Canada, and Mexico. Virtual Reality (VR) tools, a combination of high-definition displays, realistic graphics, and haptic feedback systems, improve the immersive driving experience of the driver while also ensuring the authenticity of driving simulations that increases precision through involving users in a 360-degree virtual space & more authentic driving experience.
The key players profiled in the report include Cruden, Tecknotrove, Hottinger Brel & Kjær (HBK), AVSimulation, CXC Simulations, Thales, Arotech Corporation, Exail Technologies (former GROUPE GORGE), Moog Inc., and AB Dynamics PLC. The leading companies adopt strategies such as product launch, partnership, acquisition, expansion, and collaboration to strengthen their market position.
For instance, in July 2023, Ansible Motion, a pioneer in Driver-in-the-Loop (DIL) technology, formed a strategic partnership with Guangzhou Zeer Testing Technology Co., Ltd. (Zeer), a prominent player in the Chinese automotive industry. This partnership aims to introduce state-of-the-art driving simulators to China, contributing to the advancement of testing and development capabilities in the automotive sector of country.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the driving simulator market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing driving simulator market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the driving simulator market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global driving simulator market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Market share analysis of players at global/region/country level
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Vehicle Type
● Car Simulator
● Truck and Bus Simulator
By Application
● Training
● Automotive Testing
● Entertainment
By Simulator Type
● Training Simulator
● Advanced Driving Simulator
By Budget
● Less Than $500k
● $500k to $1.5 Mn
● More than $1.5 Mn
By End user
● Defense and Public Security
● Academic and Research Institutions
● Commercial Training Centers
● Entertainment and Gaming
● Automotive Industry
● Aerospace Industry
By Motion platform
● Simulators with Motion Platform
● Simulators without Motion Platform
By Display solution
● Screen Based Displays
● Projector Based Displays
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ France
○ Italy
○ UK
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Tecknotrove
○ CXC SIMULATIONS
○ AVSimulation
○ Thales
○ Arotech Corporation
○ Cruden BV
○ Exail Technologies
○ Hottinger Brel & Kjr
○ AB Dynamics PLC
○ Moog Inc.
○ Rheinmetall AG
○ Elbit Systems Ltd.
○ KaTron A.S.
○ OKTAL SYDAC
○ Lander Simulation & Training Solutions
○ HAVELSAN Inc.
○ L3Harris Technologies, Inc.
○ Applied Intuition, Inc.
○ CKAS Mechatronics Pty Ltd
○ CREATIVEX CONSULTING PTE LTD.
○ Indra Sistemas



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Surge in demand of testing and development of autonomous vehicle
3.4.1.2. Cost effective training solution over traditional method
3.4.1.3. Integration of AI and IoT in driving simulators
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High initial cost of simulators
3.4.2.2. The lack of the real-world experience
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Adoption of virtual reality (VR) and augmented reality (AR)
3.4.3.2. Development of Driver-in-the-Loop (DIL) simulators
CHAPTER 4: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY APPLICATION
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Training
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Automotive Testing
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Entertainment
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY VEHICLE TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Car Simulator
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Truck and Bus Simulator
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY SIMULATOR TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Training Simulator
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Advanced Driving Simulator
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY BUDGET
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Less Than $500k
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. $500k to $1.5 Mn
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. More than $1.5 Mn
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY END USER
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. Automotive Industry
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Aerospace Industry
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
8.4. Defense and Public Security
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by region
8.4.3. Market share analysis by country
8.5. Academic and Research Institutions
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by region
8.5.3. Market share analysis by country
8.6. Commercial Training Centers
8.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.6.2. Market size and forecast, by region
8.6.3. Market share analysis by country
8.7. Entertainment and Gaming
8.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.7.2. Market size and forecast, by region
8.7.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY MOTION PLATFORM
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast
9.2. Simulators with Motion Platform
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by region
9.2.3. Market share analysis by country
9.3. Simulators without Motion Platform
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by region
9.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 10: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY DISPLAY SOLUTION
10.1. Overview
10.1.1. Market size and forecast
10.2. Screen Based Displays
10.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
10.2.2. Market size and forecast, by region
10.2.3. Market share analysis by country
10.3. Projector Based Displays
10.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
10.3.2. Market size and forecast, by region
10.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 11: DRIVING SIMULATOR MARKET, BY REGION
11.1. Overview
11.1.1. Market size and forecast By Region
11.2. North America
11.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.2.2. Market size and forecast, by Application
11.2.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.2.4. Market size and forecast, by Simulator Type
11.2.5. Market size and forecast, by Budget
11.2.6. Market size and forecast, by End user
11.2.7. Market size and forecast, by Motion platform
11.2.8. Market size and forecast, by Display solution
11.2.9. Market size and forecast, by country
11.2.9.1. U.S.
11.2.9.1.1. Market size and forecast, by Application
11.2.9.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.2.9.1.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.2.9.1.4. Market size and forecast, by Budget
11.2.9.1.5. Market size and forecast, by End user
11.2.9.1.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.2.9.1.7. Market size and forecast, by Display solution
11.2.9.2. Canada
11.2.9.2.1. Market size and forecast, by Application
11.2.9.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.2.9.2.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.2.9.2.4. Market size and forecast, by Budget
11.2.9.2.5. Market size and forecast, by End user
11.2.9.2.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.2.9.2.7. Market size and forecast, by Display solution
11.2.9.3. Mexico
11.2.9.3.1. Market size and forecast, by Application
11.2.9.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.2.9.3.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.2.9.3.4. Market size and forecast, by Budget
11.2.9.3.5. Market size and forecast, by End user
11.2.9.3.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.2.9.3.7. Market size and forecast, by Display solution
11.3. Europe
11.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.3.2. Market size and forecast, by Application
11.3.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.3.4. Market size and forecast, by Simulator Type
11.3.5. Market size and forecast, by Budget
11.3.6. Market size and forecast, by End user
11.3.7. Market size and forecast, by Motion platform
11.3.8. Market size and forecast, by Display solution
11.3.9. Market size and forecast, by country
11.3.9.1. Germany
11.3.9.1.1. Market size and forecast, by Application
11.3.9.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.3.9.1.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.3.9.1.4. Market size and forecast, by Budget
11.3.9.1.5. Market size and forecast, by End user
11.3.9.1.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.3.9.1.7. Market size and forecast, by Display solution
11.3.9.2. France
11.3.9.2.1. Market size and forecast, by Application
11.3.9.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.3.9.2.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.3.9.2.4. Market size and forecast, by Budget
11.3.9.2.5. Market size and forecast, by End user
11.3.9.2.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.3.9.2.7. Market size and forecast, by Display solution
11.3.9.3. Italy
11.3.9.3.1. Market size and forecast, by Application
11.3.9.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.3.9.3.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.3.9.3.4. Market size and forecast, by Budget
11.3.9.3.5. Market size and forecast, by End user
11.3.9.3.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.3.9.3.7. Market size and forecast, by Display solution
11.3.9.4. UK
11.3.9.4.1. Market size and forecast, by Application
11.3.9.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.3.9.4.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.3.9.4.4. Market size and forecast, by Budget
11.3.9.4.5. Market size and forecast, by End user
11.3.9.4.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.3.9.4.7. Market size and forecast, by Display solution
11.3.9.5. Rest of Europe
11.3.9.5.1. Market size and forecast, by Application
11.3.9.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.3.9.5.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.3.9.5.4. Market size and forecast, by Budget
11.3.9.5.5. Market size and forecast, by End user
11.3.9.5.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.3.9.5.7. Market size and forecast, by Display solution
11.4. Asia-Pacific
11.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.4.2. Market size and forecast, by Application
11.4.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.4.4. Market size and forecast, by Simulator Type
11.4.5. Market size and forecast, by Budget
11.4.6. Market size and forecast, by End user
11.4.7. Market size and forecast, by Motion platform
11.4.8. Market size and forecast, by Display solution
11.4.9. Market size and forecast, by country
11.4.9.1. China
11.4.9.1.1. Market size and forecast, by Application
11.4.9.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.4.9.1.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.4.9.1.4. Market size and forecast, by Budget
11.4.9.1.5. Market size and forecast, by End user
11.4.9.1.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.4.9.1.7. Market size and forecast, by Display solution
11.4.9.2. Japan
11.4.9.2.1. Market size and forecast, by Application
11.4.9.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.4.9.2.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.4.9.2.4. Market size and forecast, by Budget
11.4.9.2.5. Market size and forecast, by End user
11.4.9.2.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.4.9.2.7. Market size and forecast, by Display solution
11.4.9.3. India
11.4.9.3.1. Market size and forecast, by Application
11.4.9.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.4.9.3.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.4.9.3.4. Market size and forecast, by Budget
11.4.9.3.5. Market size and forecast, by End user
11.4.9.3.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.4.9.3.7. Market size and forecast, by Display solution
11.4.9.4. South Korea
11.4.9.4.1. Market size and forecast, by Application
11.4.9.4.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.4.9.4.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.4.9.4.4. Market size and forecast, by Budget
11.4.9.4.5. Market size and forecast, by End user
11.4.9.4.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.4.9.4.7. Market size and forecast, by Display solution
11.4.9.5. Rest of Asia-Pacific
11.4.9.5.1. Market size and forecast, by Application
11.4.9.5.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.4.9.5.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.4.9.5.4. Market size and forecast, by Budget
11.4.9.5.5. Market size and forecast, by End user
11.4.9.5.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.4.9.5.7. Market size and forecast, by Display solution
11.5. LAMEA
11.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
11.5.2. Market size and forecast, by Application
11.5.3. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.5.4. Market size and forecast, by Simulator Type
11.5.5. Market size and forecast, by Budget
11.5.6. Market size and forecast, by End user
11.5.7. Market size and forecast, by Motion platform
11.5.8. Market size and forecast, by Display solution
11.5.9. Market size and forecast, by country
11.5.9.1. Latin America
11.5.9.1.1. Market size and forecast, by Application
11.5.9.1.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.5.9.1.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.5.9.1.4. Market size and forecast, by Budget
11.5.9.1.5. Market size and forecast, by End user
11.5.9.1.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.5.9.1.7. Market size and forecast, by Display solution
11.5.9.2. Middle East
11.5.9.2.1. Market size and forecast, by Application
11.5.9.2.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.5.9.2.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.5.9.2.4. Market size and forecast, by Budget
11.5.9.2.5. Market size and forecast, by End user
11.5.9.2.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.5.9.2.7. Market size and forecast, by Display solution
11.5.9.3. Africa
11.5.9.3.1. Market size and forecast, by Application
11.5.9.3.2. Market size and forecast, by Vehicle Type
11.5.9.3.3. Market size and forecast, by Simulator Type
11.5.9.3.4. Market size and forecast, by Budget
11.5.9.3.5. Market size and forecast, by End user
11.5.9.3.6. Market size and forecast, by Motion platform
11.5.9.3.7. Market size and forecast, by Display solution
CHAPTER 12: COMPETITIVE LANDSCAPE
12.1. Introduction
12.2. Top winning strategies
12.3. Product mapping of top 10 player
12.4. Competitive dashboard
12.5. Competitive heatmap
12.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 13: COMPANY PROFILES
13.1. Tecknotrove
13.1.1. Company overview
13.1.2. Key executives
13.1.3. Company snapshot
13.1.4. Operating business segments
13.1.5. Product portfolio
13.2. CXC SIMULATIONS
13.2.1. Company overview
13.2.2. Key executives
13.2.3. Company snapshot
13.2.4. Operating business segments
13.2.5. Product portfolio
13.2.6. Key strategic moves and developments
13.3. Cruden BV
13.3.1. Company overview
13.3.2. Key executives
13.3.3. Company snapshot
13.3.4. Operating business segments
13.3.5. Product portfolio
13.3.6. Key strategic moves and developments
13.4. AVSimulation
13.4.1. Company overview
13.4.2. Key executives
13.4.3. Company snapshot
13.4.4. Operating business segments
13.4.5. Product portfolio
13.5. Thales
13.5.1. Company overview
13.5.2. Key executives
13.5.3. Company snapshot
13.5.4. Operating business segments
13.5.5. Product portfolio
13.5.6. Business performance
13.5.7. Key strategic moves and developments
13.6. Hottinger Brel & Kjr
13.6.1. Company overview
13.6.2. Key executives
13.6.3. Company snapshot
13.6.4. Operating business segments
13.6.5. Product portfolio
13.7. Arotech Corporation
13.7.1. Company overview
13.7.2. Key executives
13.7.3. Company snapshot
13.7.4. Operating business segments
13.7.5. Product portfolio
13.7.6. Key strategic moves and developments
13.8. Moog Inc.
13.8.1. Company overview
13.8.2. Key executives
13.8.3. Company snapshot
13.8.4. Operating business segments
13.8.5. Product portfolio
13.8.6. Business performance
13.9. AB Dynamics PLC
13.9.1. Company overview
13.9.2. Key executives
13.9.3. Company snapshot
13.9.4. Operating business segments
13.9.5. Product portfolio
13.9.6. Business performance
13.9.7. Key strategic moves and developments
13.10. Exail Technologies
13.10.1. Company overview
13.10.2. Key executives
13.10.3. Company snapshot
13.10.4. Operating business segments
13.10.5. Product portfolio
13.10.6. Key strategic moves and developments
13.11. KaTron A.S.
13.11.1. Company overview
13.11.2. Key executives
13.11.3. Company snapshot
13.11.4. Operating business segments
13.11.5. Product portfolio
13.12. HAVELSAN Inc.
13.12.1. Company overview
13.12.2. Key executives
13.12.3. Company snapshot
13.12.4. Operating business segments
13.12.5. Product portfolio
13.12.6. Key strategic moves and developments
13.13. Elbit Systems Ltd.
13.13.1. Company overview
13.13.2. Key executives
13.13.3. Company snapshot
13.13.4. Operating business segments
13.13.5. Product portfolio
13.13.6. Business performance
13.13.7. Key strategic moves and developments
13.14. Rheinmetall AG
13.14.1. Company overview
13.14.2. Key executives
13.14.3. Company snapshot
13.14.4. Operating business segments
13.14.5. Product portfolio
13.14.6. Business performance
13.14.7. Key strategic moves and developments
13.15. L3Harris Technologies, Inc.
13.15.1. Company overview
13.15.2. Key executives
13.15.3. Company snapshot
13.15.4. Operating business segments
13.15.5. Product portfolio
13.15.6. Business performance
13.16. CREATIVEX CONSULTING PTE LTD.
13.16.1. Company overview
13.16.2. Key executives
13.16.3. Company snapshot
13.16.4. Operating business segments
13.16.5. Product portfolio
13.17. Lander Simulation & Training Solutions
13.17.1. Company overview
13.17.2. Key executives
13.17.3. Company snapshot
13.17.4. Operating business segments
13.17.5. Product portfolio
13.18. Indra Sistemas
13.18.1. Company overview
13.18.2. Key executives
13.18.3. Company snapshot
13.18.4. Operating business segments
13.18.5. Product portfolio
13.18.6. Business performance
13.19. OKTAL SYDAC
13.19.1. Company overview
13.19.2. Key executives
13.19.3. Company snapshot
13.19.4. Operating business segments
13.19.5. Product portfolio
13.19.6. Business performance
13.20. Applied Intuition, Inc.
13.20.1. Company overview
13.20.2. Key executives
13.20.3. Company snapshot
13.20.4. Operating business segments
13.20.5. Product portfolio
13.21. CKAS Mechatronics Pty Ltd
13.21.1. Company overview
13.21.2. Key executives
13.21.3. Company snapshot
13.21.4. Operating business segments
13.21.5. Product portfolio

 

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