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自動車用スマートアンテナ市場:タイプ別(シャークフィン、固定マスト、その他)、周波数別(高周波、超高周波、超高周波)、コンポーネント別(電子制御ユニット、トランシーバ、パワーモジュール、その他)、車両タイプ別(乗用車、商用車)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測

自動車用スマートアンテナ市場:タイプ別(シャークフィン、固定マスト、その他)、周波数別(高周波、超高周波、超高周波)、コンポーネント別(電子制御ユニット、トランシーバ、パワーモジュール、その他)、車両タイプ別(乗用車、商用車)、販売チャネル別(OEM、アフターマーケット):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測


Automotive Smart Antenna Market By Type (Shark-fin, Fixed Mast, Others), By Frequency (High Frequency, Very High Frequency, Ultra High Frequency), By Component (Electronic Control Unit, Transceivers, Power Modules, Others), By Vehicle Type (Passenger Vehicle, Commercial Vehicle), By Sales Channel (OEM, Aftermarket): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

車載用スマートアンテナは、現代の自動車に使用されている先進的なアンテナシステムである。車載用スマートアンテナには、シャークフィンアンテナ、固定マストアンテナ、ブレードアンテナ、パッチアンテナなどが... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年1月30日 US$4,650
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サマリー

車載用スマートアンテナは、現代の自動車に使用されている先進的なアンテナシステムである。車載用スマートアンテナには、シャークフィンアンテナ、固定マストアンテナ、ブレードアンテナ、パッチアンテナなどがある。車載用スマートアンテナは、GPS、携帯電話接続、Wi-Fi、Bluetooth、AM/FMラジオ、テレマティクス、衛星ラジオアプリケーションなど、さまざまな機能に使用される。スマートアンテナは、様々なセンサーを統合しながら、信号品質を提供し、干渉を低減し、全体的な通信の信頼性を高めます。スマートアンテナは、様々な車載システムや外部システムに対して、より優れた一貫性のある通信を可能にする。
自動車用スマートアンテナ市場の成長は、自律走行や車両接続ソリューションの進展、コネクテッドカーにおけるセルラー技術の利用の増加、スマートアンテナ技術の技術的進歩によってもたらされる。
近年、メンテナンスの軽減や排出ガスの低減といった大きなメリットから、電気自動車やハイブリッド車への消費者のシフトが進んでいる。さらに、航続距離の延長、購入コストの低減、充電時間の短縮といったハイブリッド車・電気自動車技術の進歩が、このセグメントの成長をさらに後押ししている。ハイブリッド車や電気自動車セグメントの成長と技術的に高度なソリューションへの需要の高まりは、自動車用スマートアンテナ市場を牽引すると予想される。
国際エネルギー機関(IEA)のデータによると、2023年には世界で販売される自動車のほぼ4台に1台が電気自動車になるという。このデータによると、2023年には約1,400万台の自動車が販売され、その95%は中国、欧州、米国で販売された。2023年の電気自動車販売台数は、2022年と比較すると350万台増加し、前年比35%増、2018年と比較すると6倍以上となった。このように、ハイブリッド車、電気自動車、その他の低燃費車への傾斜の高まりは、予測期間中、自動車用スマートアンテナ市場に有利な成長機会をもたらすと予想される。
しかし、スマートアンテナは最新の自動車で様々な機能に使用されているが、これらのアンテナは他の車両、クラウドサービス、インフラと通信するためにセルラーやインターネット技術に依存しているため、データの盗難やプライバシーに関する懸念が高い。自動車は位置情報、個人情報、車両診断、通信データなど膨大な量のデータを収集するため、データ漏洩やサイバー攻撃のリスクが高い。サイバー脅威に関する懸念は、最新の自動車の安全性、プライバシー、機能性を損なう可能性がある。
例えば、2024年3月23日、ホワイトハット・ハッカーがテスラ・モデル3をハイジャックした。テック企業Myskのサイバーセキュリティ研究者Tommy MyskとTalal Haj Bakryは、サイバー犯罪者がテスラのアカウントにアクセスし、被害者の車のロックを解除して走り去る前にデジタルキーを生成できるエクスプロイトを発見した。この悪用により、サイバー犯罪者はテスラ・モデル3のドアロックを解除し、2ファクタ認証(2FA)で保護されたアカウントにもかかわらず、車のロックを解除した。研究者たちは、169ドルの小型Flipper ZeroデバイスとWi-Fi開発ボードを利用し、無線周波数や近距離無線通信(NFC)タグ、無線リモコン、デジタル・アクセス・キー、その他の信号を読み取り、コピーし、エミュレートすることを可能にした。研究者は、Wi-Fi開発ボードと一緒にフリッパー・ゼロを利用し、偽のテスラログインページを生成・放送した。
自動車は高度な技術でますます接続されるようになっており、高度なレーダーやセンサーが実装され、データ漏洩やプライバシーに関する懸念が疑われるようになっている。したがって、最新の自動車におけるデータセキュリティとプライバシーに関する懸念の高まりが、予測期間中の世界の自動車用スマートアンテナ市場の成長を妨げると予想される。
車載用スマートアンテナの世界市場は、タイプ、周波数、コンポーネント、車種、販売チャネル、地域に区分される。タイプ別では、世界市場はシャークフィン、固定マスト、その他に分析される。周波数ベースでは、市場は高周波、超高周波、超高周波に分別される。コンポーネント別では、電子制御ユニット、トランシーバー、パワーモジュール、その他に分類される。車種別では、世界市場は乗用車と商用車に分析される。販売チャネルに基づき、市場はOEMとアフターマーケットに分別される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米に分析される。
本レポートに掲載されている主要企業には、Continental AG、TE Connectivity、Robert Bosch GmbH、Ficosa International S.A.、Denso Corporation、Harman International、NXP Semiconductors、WISI Communications GmbH & Co.KG、TDK Corporation、Harxon Corporationである。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの車載用スマートアンテナ市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、車載用スマートアンテナ市場の有力な機会を特定します。
主な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
自動車用スマートアンテナ市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
自動車用スマートアンテナの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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地域別の新規参入企業
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
販売チャネル別
OEM
アフターマーケット
タイプ別
シャークフィン
固定マスト
その他
周波数別
高周波
超高周波
超高周波
コンポーネント別
電子制御ユニット
トランシーバー
パワーモジュール
その他
車種別
乗用車
商用車
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
東南アジア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ブラジル
アルゼンチン
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦(UAE)
南アフリカ
その他の中東・アフリカ
主要市場プレイヤー
ハーマンインターナショナル
ロバート・ボッシュ
デンソー株式会社
TDK株式会社
コンチネンタル株式会社
ハーション・コーポレーション
フィコサ・インテルナシオナル SA
NXPセミコンダクターズ
TE コネクティビティ
WISI Communications GmbH & Co.KG

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの力
3.3.2.新規参入の脅威は中程度から高い
3.3.3.中程度から高い代替品の脅威
3.3.4.ライバルの激しさは中程度から高い
3.3.5.買い手の交渉力は中程度から高い
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.自律走行と車両接続ソリューションの進展
3.4.1.2.コネクテッドカーにおけるセルラー技術の利用の増加
3.4.1.3.スマートアンテナの技術的進歩
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.コネクテッドカー機能搭載車のデータセキュリティとプライバシーに関する懸念
3.4.2.2.自動車業界の厳しい基準
3.4.3.機会
3.4.3.1.スマートアンテナへの5G技術の統合
3.4.3.2.ハイブリッド車・電気自動車セグメントへの傾斜の高まり
第4章: 車載用スマートアンテナ市場、タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.フカヒレ
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.固定マスト
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.その他
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
第5章 車載用スマートアンテナ市場:周波数別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.高周波
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.超高周波
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.超高周波
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別の市場シェア分析
第6章 車載用スマートアンテナ市場:コンポーネント別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.電子制御ユニット
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.トランシーバー
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.パワーモジュール
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.その他
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.地域別の市場規模と予測
6.5.3.国別市場シェア分析
第7章 車載用スマートアンテナ市場:車種別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.乗用車
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.商用車
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
第8章 車載用スマートアンテナ市場:販売チャネル別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.OEM
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.アフターマーケット
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別市場シェア分析
第9章 車載用スマートアンテナ市場:地域別
9.1.概要
9.1.1.市場規模と予測 地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.市場規模および予測(タイプ別
9.2.3.市場規模・予測:周波数別
9.2.4.市場規模・予測:コンポーネント別
9.2.5.市場規模・予測:車両タイプ別
9.2.6.市場規模・予測:販売チャネル別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.7.1.米国
9.2.7.1.1.市場規模・予測:タイプ別
9.2.7.1.2.市場規模・予測:周波数別
9.2.7.1.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.2.7.1.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.2.7.1.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.2.7.2.カナダ
9.2.7.2.1.市場規模・予測:タイプ別
9.2.7.2.2.市場規模・予測:周波数別
9.2.7.2.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.2.7.2.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.2.7.2.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.2.7.3.メキシコ
9.2.7.3.1.市場規模・予測:タイプ別
9.2.7.3.2.市場規模・予測:周波数別
9.2.7.3.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.2.7.3.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.2.7.3.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.欧州
9.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.3.2.市場規模および予測(タイプ別
9.3.3.市場規模・予測:周波数別
9.3.4.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.5.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.6.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.7.1.英国
9.3.7.1.1.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.1.2.市場規模・予測:周波数別
9.3.7.1.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.1.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.7.1.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.7.2.ドイツ
9.3.7.2.1.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.2.2.市場規模・予測:周波数別
9.3.7.2.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.2.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.7.2.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.7.3.フランス
9.3.7.3.1.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.3.2.市場規模・予測:周波数別
9.3.7.3.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.3.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.7.3.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.7.4.イタリア
9.3.7.4.1.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.4.2.市場規模・予測:周波数別
9.3.7.4.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.4.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.7.4.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.7.5.ロシア
9.3.7.5.1.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.5.2.市場規模・予測:周波数別
9.3.7.5.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.5.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.7.5.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.3.7.6.その他の欧州
9.3.7.6.1.市場規模・予測:タイプ別
9.3.7.6.2.市場規模および予測:周波数別
9.3.7.6.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.3.7.6.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.3.7.6.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.4.2.市場規模および予測、タイプ別
9.4.3.市場規模・予測:周波数別
9.4.4.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.5.市場規模・予測:車両タイプ別
9.4.6.市場規模・予測:販売チャネル別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.7.1.中国
9.4.7.1.1.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.1.2.市場規模・予測:周波数別
9.4.7.1.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.1.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.4.7.1.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.4.7.2.インド
9.4.7.2.1.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.2.2.市場規模・予測:周波数別
9.4.7.2.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.2.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.4.7.2.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.4.7.3.日本
9.4.7.3.1.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.3.2.市場規模・予測:周波数別
9.4.7.3.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.3.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.4.7.3.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.4.7.4.東南アジア
9.4.7.4.1.市場規模・予測:タイプ別
9.4.7.4.2.市場規模・予測:周波数別
9.4.7.4.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.4.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.4.7.4.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.4.7.5.その他のアジア太平洋地域
9.4.7.5.1.市場規模・予測、タイプ別
9.4.7.5.2.市場規模および予測:周波数別
9.4.7.5.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.4.7.5.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.4.7.5.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.5.中南米
9.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.5.2.市場規模および予測、タイプ別
9.5.3.市場規模・予測:周波数別
9.5.4.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.5.市場規模・予測:車両タイプ別
9.5.6.市場規模・予測:販売チャネル別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.7.1.ブラジル
9.5.7.1.1.市場規模・予測:タイプ別
9.5.7.1.2.市場規模・予測:周波数別
9.5.7.1.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.7.1.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.5.7.1.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.5.7.2.アルゼンチン
9.5.7.2.1.市場規模・予測:タイプ別
9.5.7.2.2.市場規模・予測:周波数別
9.5.7.2.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.7.2.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.5.7.2.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.5.7.3.その他のラテンアメリカ
9.5.7.3.1.市場規模・予測:タイプ別
9.5.7.3.2.市場規模および予測:周波数別
9.5.7.3.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.5.7.3.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.5.7.3.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.6.中東・アフリカ
9.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.6.2.市場規模および予測、タイプ別
9.6.3.市場規模・予測:周波数別
9.6.4.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.5.市場規模・予測:車両タイプ別
9.6.6.市場規模・予測:販売チャネル別
9.6.7.市場規模・予測:国別
9.6.7.1.サウジアラビア
9.6.7.1.1.市場規模・予測、タイプ別
9.6.7.1.2.市場規模・予測:周波数別
9.6.7.1.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.7.1.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.6.7.1.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.6.7.2.アラブ首長国連邦(UAE)
9.6.7.2.1.市場規模・予測:タイプ別
9.6.7.2.2.市場規模・予測:周波数別
9.6.7.2.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.7.2.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.6.7.2.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.6.7.3.南アフリカ
9.6.7.3.1.市場規模・予測:タイプ別
9.6.7.3.2.市場規模・予測:周波数別
9.6.7.3.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.7.3.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.6.7.3.5.市場規模・予測:販売チャネル別
9.6.7.4.その他の中東・アフリカ
9.6.7.4.1.市場規模・予測:タイプ別
9.6.7.4.2.市場規模・予測:周波数別
9.6.7.4.3.市場規模・予測:コンポーネント別
9.6.7.4.4.市場規模・予測:車両タイプ別
9.6.7.4.5.市場規模・予測:販売チャネル別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第11章 企業プロフィール
11.1.コンチネンタルAG
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.スナップショット
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.2.TEコネクティビティ
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.スナップショット
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.業績
11.3.ロバート・ボッシュ GmbH
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.スナップショット
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.3.7.主な戦略的動きと展開
11.4.フィコサ・インテルナシオナルSA
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.スナップショット
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.5.株式会社デンソー
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.スナップショット
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.6.ハーマンインターナショナル
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.スナップショット
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.6.7.主な戦略的動きと展開
11.7.NXPセミコンダクターズ
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.7.7.主な戦略的動きと展開
11.8.WISI Communications GmbH & Co.KG
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.9.TDK株式会社
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.9.6.業績
11.10.ハーション・コーポレーション
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.スナップショット
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

An automotive smart antenna are advanced antenna systems that are used in modern automobiles. Automotive smart antennas may include shark fin antennas, fixed mast antennas, blade antennas, patch antennas and others. Automotive smart antennas are used for various functions such as GPS, cellular connectivity, Wi-Fi and Bluetooth, AM/FM Radio, telematics and satellite radio applications. Smart antennas provide signal quality, reduce interference, and enhance overall communication reliability while integrating various sensors. Smart antennas enable better and more consistent communication for various in-car and external systems.
The automotive smart antenna market growth is driven by growing advancement in autonomous driving and vehicle connectivity solutions, increasing use of cellular technology in connected vehicles, and technological advancement in the smart antenna technology.
In recent years there has been a growing shift of consumers towards electric and hybrid vehicles due to major benefits such as lower maintenance and lower emissions. Moreover, advancements in hybrid and electric vehicle technology, such as increased range, lower purchasing costs, and faster charging times, have further helped in the growth of the segment. The growth in hybrid and electric vehicle segments coupled with growing demand for technologically advanced solutions are anticipated to drive the automotive smart antenna market.
According to the data from the International Energy Agency (IEA), in 2023, nearly one in four car sold globally was an electric vehicle. According to the data around 14 million cars were sold in 2023, 95% of which were in China, Europe and the U.S. Electric car sales in 2023 were 3.5 million higher as compared to 2022, a 35% year-on-year increase, and more than six times higher when compared to 2018. Thus, the growing inclination towards hybrid, electric and other fuel-efficient vehicles is expected to create lucrative growth opportunities for the automotive smart antenna market during the forecast period.
However, the smart antennas are used for various functions in modern automobiles; however, as these antennas rely on cellular and internet technology to communicate with other vehicles, cloud service and infrastructure, and thus are highly prone to data theft and privacy concerns. A vehicle collects vast amount of data related to location, personal data, vehicle diagnostic and communication data and are at high risk of data breaches and cyberattacks. The concerns regarding cyber threats can compromise the safety, privacy, and functionality of modern vehicles.
For instance, on March 23, 2024, White hat hackers hijacked a Tesla Model 3; Cybersecurity researchers Tommy Mysk and Talal Haj Bakry, working for tech firm Mysk, discovered an exploit that allows cybercriminals to access Tesla accounts to generate a digital key before unlocking a victim's car and driving away. They unlocked the door of a Tesla Model 3 — despite the account being protected by two-factor authentication (2FA). The researchers utilized small Flipper Zero device and a Wi-Fi development board both costing $169 the simple hack allows the researcher to read, copy and emulate radio-frequency and near-field communication (NFC) tags, radio remotes, digital access keys and other signals. The researchers utilized a Flipper Zero alongside the Wi-Fi development board to generate and broadcast a fake Tesla login page, before duping a victim into sharing their login credentials.
As automobiles are becoming more and more connected with advanced technologies, they are implemented with advanced radars and sensors and are suspectable to data breaches and privacy concerns. Thus the growing data security and privacy concerns in modern automobiles are anticipated to hinder the growth of the global automotive smart antennas market during the forecast period.
The global automotive smart antenna market is segmented into type, frequency, component, vehicle type, sales channel and region. On the basis of type the global market is analyzed into shark fin, fixed mast and others. Based on frequency, the market is segregated into high frequency, very high frequency, and ultra-high frequency. Based on components, the global market is segregated into electronic control units, transceivers, power modules and others. On the basis of vehicle type, the global market is analyzed into passenger vehicles and commercial vehicles. Based on sales channel, the market is segregated into OEM and aftermarket. Region wise the market is analyzed into North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and Africa and Latin America.
The key companies profiled in the report include Continental AG, TE Connectivity, Robert Bosch GmbH, Ficosa International S.A., Denso Corporation, Harman International, NXP Semiconductors, WISI Communications GmbH & Co. KG, TDK Corporation and Harxon Corporation.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the automotive smart antenna market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing automotive smart antenna market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the automotive smart antenna market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global automotive smart antenna market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
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● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
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● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Upcoming/New Entrant by Regions
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Sales Channel
● OEM
● Aftermarket
By Type
● Shark-fin
● Fixed Mast
● Others
By Frequency
● High Frequency
● Very High Frequency
● Ultra High Frequency
By Component
● Electronic Control Unit
● Transceivers
● Power Modules
● Others
By Vehicle Type
● Passenger Vehicle
● Commercial Vehicle
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Japan
○ Southeast Asia
○ Rest of Asia-Pacific
● Latin America
○ Brazil
○ Argentina
○ Rest of Latin America
● Middle East and Africa
○ Saudi Arabia
○ United Arab Emirates (Uae)
○ South Africa
○ Rest of Middle East And Africa
● Key Market Players
○ HARMAN International
○ Robert Bosch GmbH
○ DENSO CORPORATION
○ TDK Corporation
○ Continental AG
○ Harxon Corporation
○ Ficosa Internacional SA
○ NXP Semiconductors
○ TE Connectivity
○ WISI Communications GmbH & Co. KG



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate power of suppliers
3.3.2. Moderate to high threat of new entrants
3.3.3. Moderate to high threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate to high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growing advancement in autonomous driving and vehicle connectivity solutions
3.4.1.2. Increasing use of cellular technology in connected vehicles
3.4.1.3. Technological advancement in the smart antenna
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Data security and privacy concerns for vehicles equipped with connected car features
3.4.2.2. Stringent standards for the automotive industry
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Integration of 5G technology in smart antennas
3.4.3.2. Growing inclination towards hybrid and electric vehicle segment
CHAPTER 4: AUTOMOTIVE SMART ANTENNA MARKET, BY TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Shark-fin
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Fixed Mast
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Others
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: AUTOMOTIVE SMART ANTENNA MARKET, BY FREQUENCY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. High Frequency
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Very High Frequency
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Ultra High Frequency
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: AUTOMOTIVE SMART ANTENNA MARKET, BY COMPONENT
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Electronic Control Unit
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Transceivers
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Power Modules
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Others
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: AUTOMOTIVE SMART ANTENNA MARKET, BY VEHICLE TYPE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Passenger Vehicle
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Commercial Vehicle
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: AUTOMOTIVE SMART ANTENNA MARKET, BY SALES CHANNEL
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. OEM
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Aftermarket
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: AUTOMOTIVE SMART ANTENNA MARKET, BY REGION
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast By Region
9.2. North America
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by Type
9.2.3. Market size and forecast, by Frequency
9.2.4. Market size and forecast, by Component
9.2.5. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.2.6. Market size and forecast, by Sales Channel
9.2.7. Market size and forecast, by country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.1.1. Market size and forecast, by Type
9.2.7.1.2. Market size and forecast, by Frequency
9.2.7.1.3. Market size and forecast, by Component
9.2.7.1.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.2.7.1.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.2.7.2. Canada
9.2.7.2.1. Market size and forecast, by Type
9.2.7.2.2. Market size and forecast, by Frequency
9.2.7.2.3. Market size and forecast, by Component
9.2.7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.2.7.2.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.2.7.3. Mexico
9.2.7.3.1. Market size and forecast, by Type
9.2.7.3.2. Market size and forecast, by Frequency
9.2.7.3.3. Market size and forecast, by Component
9.2.7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.2.7.3.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3. Europe
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by Type
9.3.3. Market size and forecast, by Frequency
9.3.4. Market size and forecast, by Component
9.3.5. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.6. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3.7. Market size and forecast, by country
9.3.7.1. UK
9.3.7.1.1. Market size and forecast, by Type
9.3.7.1.2. Market size and forecast, by Frequency
9.3.7.1.3. Market size and forecast, by Component
9.3.7.1.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.7.1.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3.7.2. Germany
9.3.7.2.1. Market size and forecast, by Type
9.3.7.2.2. Market size and forecast, by Frequency
9.3.7.2.3. Market size and forecast, by Component
9.3.7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.7.2.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3.7.3. France
9.3.7.3.1. Market size and forecast, by Type
9.3.7.3.2. Market size and forecast, by Frequency
9.3.7.3.3. Market size and forecast, by Component
9.3.7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.7.3.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3.7.4. Italy
9.3.7.4.1. Market size and forecast, by Type
9.3.7.4.2. Market size and forecast, by Frequency
9.3.7.4.3. Market size and forecast, by Component
9.3.7.4.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.7.4.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3.7.5. Russia
9.3.7.5.1. Market size and forecast, by Type
9.3.7.5.2. Market size and forecast, by Frequency
9.3.7.5.3. Market size and forecast, by Component
9.3.7.5.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.7.5.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.3.7.6. Rest of Europe
9.3.7.6.1. Market size and forecast, by Type
9.3.7.6.2. Market size and forecast, by Frequency
9.3.7.6.3. Market size and forecast, by Component
9.3.7.6.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.3.7.6.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.4.2. Market size and forecast, by Type
9.4.3. Market size and forecast, by Frequency
9.4.4. Market size and forecast, by Component
9.4.5. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.4.6. Market size and forecast, by Sales Channel
9.4.7. Market size and forecast, by country
9.4.7.1. China
9.4.7.1.1. Market size and forecast, by Type
9.4.7.1.2. Market size and forecast, by Frequency
9.4.7.1.3. Market size and forecast, by Component
9.4.7.1.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.4.7.1.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.4.7.2. India
9.4.7.2.1. Market size and forecast, by Type
9.4.7.2.2. Market size and forecast, by Frequency
9.4.7.2.3. Market size and forecast, by Component
9.4.7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.4.7.2.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.4.7.3. Japan
9.4.7.3.1. Market size and forecast, by Type
9.4.7.3.2. Market size and forecast, by Frequency
9.4.7.3.3. Market size and forecast, by Component
9.4.7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.4.7.3.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.4.7.4. Southeast Asia
9.4.7.4.1. Market size and forecast, by Type
9.4.7.4.2. Market size and forecast, by Frequency
9.4.7.4.3. Market size and forecast, by Component
9.4.7.4.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.4.7.4.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.4.7.5. Rest of Asia-Pacific
9.4.7.5.1. Market size and forecast, by Type
9.4.7.5.2. Market size and forecast, by Frequency
9.4.7.5.3. Market size and forecast, by Component
9.4.7.5.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.4.7.5.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.5. Latin America
9.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.5.2. Market size and forecast, by Type
9.5.3. Market size and forecast, by Frequency
9.5.4. Market size and forecast, by Component
9.5.5. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.5.6. Market size and forecast, by Sales Channel
9.5.7. Market size and forecast, by country
9.5.7.1. Brazil
9.5.7.1.1. Market size and forecast, by Type
9.5.7.1.2. Market size and forecast, by Frequency
9.5.7.1.3. Market size and forecast, by Component
9.5.7.1.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.5.7.1.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.5.7.2. Argentina
9.5.7.2.1. Market size and forecast, by Type
9.5.7.2.2. Market size and forecast, by Frequency
9.5.7.2.3. Market size and forecast, by Component
9.5.7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.5.7.2.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.5.7.3. Rest of Latin America
9.5.7.3.1. Market size and forecast, by Type
9.5.7.3.2. Market size and forecast, by Frequency
9.5.7.3.3. Market size and forecast, by Component
9.5.7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.5.7.3.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.6. Middle East and Africa
9.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.6.2. Market size and forecast, by Type
9.6.3. Market size and forecast, by Frequency
9.6.4. Market size and forecast, by Component
9.6.5. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.6.6. Market size and forecast, by Sales Channel
9.6.7. Market size and forecast, by country
9.6.7.1. Saudi Arabia
9.6.7.1.1. Market size and forecast, by Type
9.6.7.1.2. Market size and forecast, by Frequency
9.6.7.1.3. Market size and forecast, by Component
9.6.7.1.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.6.7.1.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.6.7.2. United Arab Emirates (Uae)
9.6.7.2.1. Market size and forecast, by Type
9.6.7.2.2. Market size and forecast, by Frequency
9.6.7.2.3. Market size and forecast, by Component
9.6.7.2.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.6.7.2.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.6.7.3. South Africa
9.6.7.3.1. Market size and forecast, by Type
9.6.7.3.2. Market size and forecast, by Frequency
9.6.7.3.3. Market size and forecast, by Component
9.6.7.3.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.6.7.3.5. Market size and forecast, by Sales Channel
9.6.7.4. Rest of Middle East And Africa
9.6.7.4.1. Market size and forecast, by Type
9.6.7.4.2. Market size and forecast, by Frequency
9.6.7.4.3. Market size and forecast, by Component
9.6.7.4.4. Market size and forecast, by Vehicle Type
9.6.7.4.5. Market size and forecast, by Sales Channel
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top winning strategies
10.3. Product mapping of top 10 player
10.4. Competitive dashboard
10.5. Competitive heatmap
10.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. Continental AG
11.1.1. Company overview
11.1.2. Key executives
11.1.3. Company snapshot
11.1.4. Operating business segments
11.1.5. Product portfolio
11.1.6. Business performance
11.2. TE Connectivity
11.2.1. Company overview
11.2.2. Key executives
11.2.3. Company snapshot
11.2.4. Operating business segments
11.2.5. Product portfolio
11.2.6. Business performance
11.3. Robert Bosch GmbH
11.3.1. Company overview
11.3.2. Key executives
11.3.3. Company snapshot
11.3.4. Operating business segments
11.3.5. Product portfolio
11.3.6. Business performance
11.3.7. Key strategic moves and developments
11.4. Ficosa Internacional SA
11.4.1. Company overview
11.4.2. Key executives
11.4.3. Company snapshot
11.4.4. Operating business segments
11.4.5. Product portfolio
11.5. DENSO CORPORATION
11.5.1. Company overview
11.5.2. Key executives
11.5.3. Company snapshot
11.5.4. Operating business segments
11.5.5. Product portfolio
11.5.6. Business performance
11.6. HARMAN International
11.6.1. Company overview
11.6.2. Key executives
11.6.3. Company snapshot
11.6.4. Operating business segments
11.6.5. Product portfolio
11.6.6. Business performance
11.6.7. Key strategic moves and developments
11.7. NXP Semiconductors
11.7.1. Company overview
11.7.2. Key executives
11.7.3. Company snapshot
11.7.4. Operating business segments
11.7.5. Product portfolio
11.7.6. Business performance
11.7.7. Key strategic moves and developments
11.8. WISI Communications GmbH & Co. KG
11.8.1. Company overview
11.8.2. Key executives
11.8.3. Company snapshot
11.8.4. Operating business segments
11.8.5. Product portfolio
11.9. TDK Corporation
11.9.1. Company overview
11.9.2. Key executives
11.9.3. Company snapshot
11.9.4. Operating business segments
11.9.5. Product portfolio
11.9.6. Business performance
11.10. Harxon Corporation
11.10.1. Company overview
11.10.2. Key executives
11.10.3. Company snapshot
11.10.4. Operating business segments
11.10.5. Product portfolio
11.10.6. Key strategic moves and developments

 

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