![]() サウジアラビアの乳製品市場:種類別(飲用牛乳、バター、チーズ、ヨーグルト、その他)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、Baqala、オンライン、その他)、地域別、企業別、2018-2028F予測・機会Saudi Arabia Dairy Products Market, By Type (Drinking Milk, Butter, Cheese, Yogurt, & Others), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Baqala, Online, and Others), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F サウジアラビアの乳製品市場は予測期間中に目覚しいCAGRで成長すると予測されている。同市場は、酪農産業の隆盛と牛乳・乳製品の消費拡大により拡大している。さらに、サウジアラビアの食生活の大部分を乳製品が... もっと見る
サマリーサウジアラビアの乳製品市場は予測期間中に目覚しいCAGRで成長すると予測されている。同市場は、酪農産業の隆盛と牛乳・乳製品の消費拡大により拡大している。さらに、サウジアラビアの食生活の大部分を乳製品が占めていることを考慮すると、サウジアラビアの乳製品市場は、牛乳と乳製品の大幅な消費によって中期的に支配されるであろう。同国では、食生活のニーズを満たすために乳製品に高い価値を置いており、これが乳製品産業を後押ししている。さらに、牛乳と関連製品の利点に対する意識の高まりとフィットネス傾向の高まりが、サウジアラビアにおける予測期間中の市場成長を促進すると予想される。酪農は牛乳を保管し、バター、チーズ、ヨーグルト、その他の牛乳関連製品を製造する場所である。サウジアラビアの乳製品市場では、ギー、バター、チーズ、アイスクリーム、プロバイオティクス飲料など、付加価値の高い乳製品への需要が高まっている。 2021年の食糧農業機関のデータによると、サウジアラビアの牛乳・乳製品の生産統計は267万5,000トンである。牛乳・乳製品の輸入量は268.1万トン、輸出量は142.9万トンである。サウジアラビアのほとんどの乳製品会社は製品の価格を引き上げた。サウジアラビアでは最近、オーガニック、ラクトースフリー、非乳製品牛乳の売上が約31%増加しており、このような選択肢に対する需要が高いため、予測年中にはサウジアラビアの乳製品市場も拡大すると思われる。 乳製品需要の増加 乳製品はサウジアラビアの食生活において重要な要素である。サウジアラビアの乳製品市場は、牛乳と乳製品の高い消費量によって占められている。サウジアラビアは食生活のニーズを満たすために乳製品を重視しており、これがサウジアラビアの乳製品産業を牽引している。さらに、サウジアラビア料理の製造には牛乳とチーズが必要であり、これが家庭部門の乳製品需要をさらに押し上げている。さらに、サウジアラビアは世界有数の乳製品輸入国であり、チーズやその他の乳製品を大量に輸入している。市場は、チーズに関連する製品のイノベーションによって牽引されている。主要な市場プレーヤーは、様々な目的での乳製品の利用を促進することによって市場の成長を促進する、競争力のある新製品を頻繁に発表しているからである。このように、予測期間中、上記の要因がサウジアラビアの乳製品を牽引している。 ベーカリー製品の需要増加が市場成長を牽引 乳製品由来のフレーバーは、クッキーやケーキのようなベーカリー製品に多く使用される結果、人気が高まっている。また、サウジアラビアでは消費者のベーカリーへの関心が高まっているため、牛乳、バター、クリームなどの乳製品の需要が増加している。さらに、栄養、エネルギー、タンパク質の迅速かつ実用的な供給源として、外出先でのユニークな乳製品への需要が同国で継続的に高まっている。ほとんどのベーカリー製品は、牛乳、バター、ヨーグルトなどの乳製品を必要とする。そのため、ベーカリー需要の増加に伴い、サウジアラビアの乳製品市場は拡大している。 天然素材への消費者の嗜好が乳製品由来フレーバーの新たな基準を打ち立てる 健康志向の高まりにより、消費者は天然成分のみで作られた製品をより多く求めている。乳製品から作られる天然フレーバーの市場は、消費者の購買パターンの変化によって、メーカーが製品により多くの天然成分を利用するようになったことが後押ししている。消費者は依然として栄養よりも味に高い価値を置いているため、機能性乳製品のメーカーはこの傾向を観察しており、乳製品から作られるフレーバーの売上は増加傾向にある。今後数年間は、サウジアラビアにおける乳製品の需要も増加する天然成分への需要の増加により、乳製品由来のフレーバー市場が成長すると予想される。 市場区分 サウジアラビアの乳製品市場は、製品タイプと販売チャネルに区分される。製品タイプ別では、飲用乳、バター、チーズ、ヨーグルト、その他に区分される。販売チャネル別に見ると、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、Baqala、オンライン、その他に区分される。市場はまた、西部、北部&中部、東部、南部を含む地域セグメントを研究している。 市場プレイヤー Almarai Company、Saudia Dairy and Foodstuff Company (SADAFCO)、National Agriculture Development Company (NADEC)、Mondelēz Arabia for Trading LLC、Al Muhaidib Group (Nestle)、Al Faisaliah Group、Al Othman Agriculture Production and Processing Company (NADA)、Danya Foods Ltd、Al Safi Danone Ltd、Pinar Dairy Food Coなどがサウジアラビア乳製品市場の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、サウジアラビアの乳製品市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - サウジアラビアの乳製品市場:タイプ別 o 飲料用ミルク o バター o チーズ o ヨーグルト o その他 - サウジアラビアの乳製品市場:販売チャネル別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o コンビニエンスストア o Baqala o オンライン o その他 - サウジアラビアの乳製品市場、地域別 o 西部 o 北部・中部 o 東部 o 南部 競合状況 企業プロフィール:サウジアラビアの乳製品市場に進出している主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Sources of Awareness 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Challenges Faced Post Purchase 5. Saudi Arabia Dairy Products Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Drinking Milk, Butter, Cheese, Yogurt & Others) 5.2.2. By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Baqala, Online, & Others) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. Western Market Share Analysis 5.2.3.2. Northern & Central Market Share Analysis 5.2.3.3. Eastern Market Share Analysis 5.2.3.4. Southern Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Saudi Arabia Dairy Products Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Drinking Milk Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Skim Milk, Whole Milk, Flavored Milk) 6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKU’s 7. Saudi Arabia Butter Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Salted Butter, Unsalted Butter and Others (Clustered Butter, Clarified Butter, etc.) 7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKU’s 8. Saudi Arabia Cheese Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Mozzarella, Cheddar & Others) 8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKU’s 9. Saudi Arabia Yogurt Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Flavored and Non-Flavored) 9.2.2. By Fat Content Market Share Analysis (Regular, Low Fat, Fat-Free) 9.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKU’s 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increased Demand for Dairy Products 10.1.2. Rising Demand of Bakery Products Made from Dairy Products 10.1.3. High Consumption of Milk and Milk Products 10.2. Challenges 10.2.1. Increased Demand for Vegan Food 10.2.2. Shortage of Feed/Fodder 11. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Dairy Products Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising Per Capita Milk Consumption 12.2. Health Benefits by Consumption of Milk 12.3. Development in Retail Opportunities 12.4. Popularity of New Product Lines Derived from Milk 12.5. Boosting Purchasing Power of Consumers 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. Almarai Company 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Saudia Dairy and Foodstuff Company (SADAFCO) 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. National Agriculture Development Company (NADEC) 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Mondelēz Arabia for Trading LLC 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Al Muhaidib Group (Nestle) 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Al Faisaliah Group 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Al Othman Agriculture Production and Processing Company (NADA) 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Danya Foods Ltd 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. Al Safi Danone Ltd 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Pinar Dairy Food Co 15.1.10.1. Business Overview 15.1.10.2. Company Details 15.1.10.3. Products & Services 15.1.10.4. Financials (As Per Availability) 15.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.6. Recent Developments 15.1.10.7. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Type 16.3. Target Sales Channel 17. About & Disclaimer
SummarySaudi Arabia dairy products market is anticipated to grow at an impressive CAGR during the forecast period. The market is expanding owing to the flourishing dairy industry and increasing consumption of milk and dairy products. Moreover considering that, dairy products account for a large portion of the Saudi Arabian diet, the Saudi Dairy Products Market will be dominated over the medium-term by significant consumption of milk and milk products. The country places a high value on dairy products to satisfy its dietary needs, which propel the dairy industry. Further, rising awareness towards the benefits of milk and related products and the growing trend of fitness is anticipated to drive the market growth during the forecast period in Saudi Arabia. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Sources of Awareness 4.5. Factors Influencing Purchase Decision 4.6. Challenges Faced Post Purchase 5. Saudi Arabia Dairy Products Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type Market Share Analysis (Drinking Milk, Butter, Cheese, Yogurt & Others) 5.2.2. By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Baqala, Online, & Others) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. Western Market Share Analysis 5.2.3.2. Northern & Central Market Share Analysis 5.2.3.3. Eastern Market Share Analysis 5.2.3.4. Southern Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Saudi Arabia Dairy Products Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Drinking Milk Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Skim Milk, Whole Milk, Flavored Milk) 6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKU’s 7. Saudi Arabia Butter Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Salted Butter, Unsalted Butter and Others (Clustered Butter, Clarified Butter, etc.) 7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKU’s 8. Saudi Arabia Cheese Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Mozzarella, Cheddar & Others) 8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKU’s 9. Saudi Arabia Yogurt Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Flavored and Non-Flavored) 9.2.2. By Fat Content Market Share Analysis (Regular, Low Fat, Fat-Free) 9.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKU’s 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increased Demand for Dairy Products 10.1.2. Rising Demand of Bakery Products Made from Dairy Products 10.1.3. High Consumption of Milk and Milk Products 10.2. Challenges 10.2.1. Increased Demand for Vegan Food 10.2.2. Shortage of Feed/Fodder 11. Impact of COVID-19 on Saudi Arabia Dairy Products Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising Per Capita Milk Consumption 12.2. Health Benefits by Consumption of Milk 12.3. Development in Retail Opportunities 12.4. Popularity of New Product Lines Derived from Milk 12.5. Boosting Purchasing Power of Consumers 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. Almarai Company 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Products & Services 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Saudia Dairy and Foodstuff Company (SADAFCO) 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Products & Services 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. National Agriculture Development Company (NADEC) 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Products & Services 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Mondelēz Arabia for Trading LLC 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Products & Services 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. Al Muhaidib Group (Nestle) 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Products & Services 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Al Faisaliah Group 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Products & Services 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Al Othman Agriculture Production and Processing Company (NADA) 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Products & Services 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Danya Foods Ltd 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Products & Services 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. Al Safi Danone Ltd 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Products & Services 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Pinar Dairy Food Co 15.1.10.1. Business Overview 15.1.10.2. Company Details 15.1.10.3. Products & Services 15.1.10.4. Financials (As Per Availability) 15.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.6. Recent Developments 15.1.10.7. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Type 16.3. Target Sales Channel 17. About & Disclaimer
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