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世界のベビーフード包装市場素材別(プラスチック、紙、金属、ガラス、その他)、用途別(乾燥食品、調製食品、粉ミルク、その他)、地域別の分析とCOVID-19の影響と動向、2029年までの予測


Global Baby Food Packaging Market: Analysis By Material (Plastic, Paper, Metal, Glass, and Others), By Application (Dried and Prepared Food, Milk Formula, and Others), By Region Size and Trends with Impact of COVID-19 and Forecast up to 2029

ベビーフードの包装とは、乳幼児向けの食品を包装・保存するための材料や容器を指す。ベビーフード包装は、主に乳児用粉ミルク、ベビーシリアル、ピューレ、スナック菓子の包装に使用される。消費者は、ベビー... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Daedal Research
デダルリサーチ
2024年9月30日 US$2,250
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139 英語

 

サマリー

ベビーフードの包装とは、乳幼児向けの食品を包装・保存するための材料や容器を指す。ベビーフード包装は、主に乳児用粉ミルク、ベビーシリアル、ピューレ、スナック菓子の包装に使用される。消費者は、ベビーフード製品の安全性、衛生性、利便性、栄養価を保証するパッケージング・ソリューションを求めるようになっており、FDA認可パッケージングがこの市場で本格的に普及しているのはそのためである。ベビーフードの保存には、ガラス瓶、ラミネート・プラスチックやホイル製の袋、プラスチック容器など、さまざまな包装が使われている。ベビーフードの包装は過去10年間で完全に変化し、ガラス瓶から、割れにくく、再封可能で、移動可能なフレキシブル・パウチへと移行した。2023年のベビーフード包装の世界市場規模は692.2億米ドルで、2029年には1,067.5億米ドルに達すると予想されている。

世界のベビーフード包装は、世界人口の増加と革新的で持続可能な包装に対する需要の増加により、成長軌道に乗っている。特に発展途上国における核家族数の増加は、市場成長にプラスの影響を与えている。乳幼児を持つ働く母親の数が増加しているため、家庭で調理された食品よりも包装された幼児食の方が便利であることも、離乳食包装の人気が高まっている最も重要な要因である。また、軽量で使いやすく、安全で再利用可能な素材である板紙包装の需要が高いことも、市場の成長を後押ししている。将来的には、フレキシブル包装の需要の増加とベビーフードのための環境に優しい包装オプションの採用は、ベビーフード包装市場の成長を促進するであろう。また、デザインや素材の面で、製品の技術革新は、予測期間中に市場を後押しすると予測されている。世界のベビーフードパッケージング市場は、2024年から2029年の予測期間に7.54%のCAGRで成長すると予測される。

 

市場細分化分析:

素材別:
本レポートでは、ベビーフード包装の世界市場を素材別に、プラスチック、紙、金属、ガラス、その他の5つのセグメントに分類しています。プラスチックは、汎用性、耐久性、費用対効果に優れているため、ベビーフード包装市場の最大セグメントである。プラスチック容器は軽量でリサイクル可能だが、BPAフリー素材でなければ食品に化学物質を流出させる可能性がある。ボトル、ジャー、パウチ、コンテナなど、様々な包装形態に一般的に使用されている。プラスチックは湿気や汚染物質からの保護に優れ、離乳食製品の安全性と鮮度を保証する。板紙包装は、市場が紙ベースの包装など、より持続可能な包装オプションにシフトしているため、世界のベビーフード包装市場で最も急成長しているセグメントである。特に乾燥したベビーシリアルやスナック菓子のカートンや箱によく使用される。板紙はその持続可能性とリサイクル性で知られており、環境意識の高い子育ての増加傾向に合致している。メーカーは、栄養情報や魅力的なグラフィックなど、情報豊富で魅力的なデザインを板紙パッケージに印刷することができます。

用途別:
本レポートでは、世界のベビーフード包装市場を用途別に3つのセグメントに分類している:乾燥食品と調理食品、粉ミルク、その他。乾燥食品と調理済み食品は、ピューレやミールなどの幅広い製品群により市場シェアを独占している。調理済みベビーフードの包装は、親が簡単に授乳できるような利便性を提供し、製品の鮮度と安全性を確保しながら廃棄を最小限に抑えるように設計されている。乾燥ベビーフードの成長は、忙しいライフスタイルや多忙な仕事のスケジュールにより、発展途上国で耐久性があり持ち運びが簡単な乾燥ベビーフードへの需要が高いこと、環境に配慮する消費者がより環境に優しい選択肢を求めるようになり、リサイクル可能なパウチや瓶などの持続可能な包装オプションへの嗜好が高まっていることに起因している。粉ミルクは世界のベビーフード用包装市場で最も急速に成長している分野である。粉ミルクの包装は、製品の鮮度と衛生を維持するために極めて重要である。健康志向の子育てトレンドが拡大し続ける中、魅力的で情報量が多く、使い勝手の良い粉ミルク用パッケージの需要が高まることが予想される。

地域別:
本レポートでは、北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域という地域別に、世界のベビーフード包装市場に関する洞察を提供しています。北米はベビーフード包装の最大市場である。同地域は、多忙なライフスタイル、可処分所得の増加、革新的で利便性の高いパッケージングソリューションへの需要の高まり、外出先での離乳食オプションへの嗜好の高まり、ベビーフード製品の製品革新、安全性、賞味期限延長への重点の高まりなどを背景に、予測期間を通じて優位を占めると予想される。さらに、環境意識の高い消費者が自分の価値観に合った製品を求めているため、持続可能で環境に優しい包装材料が支持を集めている。北米ベビーフード包装市場の最大地域は米国である。米国のベビーフード包装メーカーは、スキン包装やバッグ・イン・ボックス形式など、プレミアムで高性能な製品に注力している。これらの製品は、袋、ラップ、缶のような従来の低コストの包装オプションよりも、保存期間の延長、軽量化、調剤の容易さ、衛生性の向上、より高級感のある外観など、さまざまなメリットを提供するからである。

アジア太平洋地域は、世界のベビーフード包装市場で最も急成長している地域であり、可処分所得水準の上昇、出生率の高さ、便利で手頃な価格という要因、中間層人口の増加、食品の安全性と衛生に対する意識の高まり、粉ミルクをベースにしたアイテムに対するニーズの急増、幅広い製品嗜好などがその要因となっている。さらに、先進国市場が提供するこのような包装形態のイノベーションに対応することに注力する有力市場プレイヤーの広範な存在感が、今後数年間の市場成長をさらに後押しする可能性が高い。中国は依然としてアジア太平洋地域最大の市場である。同市場は年々急速に拡大しており、ベビーフード製品の栄養面での利点に対する消費者の意識が高まっている。

 

市場ダイナミクス:

成長の原動力:
世界人口の増加、急速な都市化、可処分所得の増加、ガラス容器の需要増加、働く母親の増加、ミレニアル世代の親などの要因により、世界のベビーフード包装市場は過去数年間で急速に成長している。世界人口の増加は、ベビーフード包装市場の重要なドライバーである。様々な地域で人口が拡大するにつれて、ベビーフード製品の需要が上昇する。この人口動向は、ベビーフード包装の潜在的な市場を拡大し、着実な需要の伸びを生み出している。また近年、女性の労働参加に顕著な変化が見られる。世界銀行のデータによると、女性の労働力率は2022年の48%から2023年には49%に上昇する。家庭の外でキャリアを積む女性が増えるにつれ、女性の購買パターンや消費習慣は、乳幼児栄養の状況を大きく変えつつある。この消費者行動の変化はベビーフード市場の大幅な拡大につながり、ベビーフード用パッケージの需要を増大させている。

課題しかし、世界のベビーフード包装市場の成長は、厳しい業界規制、高い腐敗性などのような様々な課題によって悪影響を受けるだろう。ベビーフード業界の包装メーカーは、特定の製品の腐敗性の助けを必要としている。最大限の保存期間を確保するためには、特殊な包装材料や保存料が必要となり、これが業者のコストを上昇させ、製品価格に影響を与える。包装の欠陥は、ベビーフードの品質と腐敗性に大きな影響を与えます。ベビーフード製品に異物混入が発見された事件は、メーカーに懸念を抱かせ、ブランドイメージに影響を及ぼしている。こうした課題は、食品メーカーと包装ベンダーの関係にリスクをもたらし、市場の成長を妨げる可能性がある。

動向:
世界のベビーフード包装市場は、持続可能な包装材料への注目の高まり、技術革新、製品イノベーション、板紙包装と薄肉包装への高い需要、ポーションコントロール包装への注目の高まり、パウチ包装への需要の急増などにより、予測期間中に速いペースで成長すると予測される。持続可能な包装材料と環境に優しいソリューションへの注目の高まりは、ベビーフード包装市場の成長を促進すると予想される。消費者は包装材料が環境に与える影響を意識しており、リサイクル可能で生分解性のオプションを要求している。企業はまた、ガラス瓶やボトルなどの持続可能で安全な包装ソリューションでベビーフードを提供することに注力している。技術革新はベビーフード用包装市場で極めて重要な役割を果たしている。BPAフリーのプラスチックやリサイクル可能なオプションなどの高度な包装材料は、製品の安全性と持続可能性を保証する。

 

COVID-19の影響分析と今後の方向性:

COVID-19による規制と健康への懸念が世界中の消費者の関心を引き続く中、ベビーフードおよび幼児用食品の包装はますます注目され、精査されるようになっている。子供たちの健康がこれまで以上に心配される中、業界ではベビー用包装食品の需要が急増している。特に、食料品店の棚を埋め尽くすような保存可能なベビーフードの包装材に対する需要が高まっていることが指摘されている。包装形態はコビド以降進化し、ブランドはスタンドアップパウチに移行している。また、特にCOVID-19以降、持続可能な包装資材の使用に対する消費者の嗜好の変化により、生分解性、リサイクル可能な持続可能な包装資材に対する需要が増加しており、多くのベビーフード・ブランドがプラスチック包装に代わるさまざまな環境に優しい包装資材の開発・上市にますます投資している。

 

競争環境:

世界のベビーフード用包装市場はかなり細分化されており、各地域で事業を展開する老舗企業は数社、中小規模の企業は数社である。

市場の主要プレーヤーは以下の通りである:

  • テトララバルグループ(テトラパックインターナショナルS.A)
  • Amcor PLC
  • ソノコ・プロダクツ・カンパニー
  • ウィンパック
  • ゲレスハイマーAG
  • ベトロパック・ホールディング・リミテッド
  • トリビウムパッケージングB.V.
  • フタマキ
  • グライナー・パッケージング
  • コンスタンチア・フレキシブル
  • プリントパック
  • ケアパック


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目次

1.エグゼクティブ・サマリー

2.はじめに

2.1 ベビーフードの包装:概要
2.1.1 長所と短所:ガラス瓶、プラスチック容器、パウチ

2.2 ベビーフード包装のセグメント化:概要
2.2.1 ベビーフード包装のセグメント化

3.世界市場分析

3.1 ベビーフード包装の世界市場:分析

3.1.1 ベビーフード包装の世界市場概要
3.1.2 ベビーフード包装の世界市場:金額別
3.1.3 ベビーフード包装の世界市場:素材別(プラスチック、紙、金属、ガラス、その他)
3.1.4 ベビーフード包装の世界市場:用途別(乾燥食品、調製食品、粉ミルク、その他)
3.1.5 ベビーフード包装の世界市場:地域別(北米、欧州、アジア太平洋地域、その他の地域)

3.2 ベビーフード包装の世界市場材料分析

3.2.1 ベビーフード包装の世界市場:素材別:概要
3.2.2 ベビーフード用プラスチック包装の世界市場:金額別
3.2.3 ベビーフード紙製包装の世界市場:金額別
3.2.4 ベビーフード用金属包装の世界市場:金額別
3.2.5 ベビーフード用ガラス包装の世界市場:金額別
3.2.6 その他のベビーフード包装の世界市場:金額別

3.3 ベビーフード包装の世界市場用途別分析

3.3.1 ベビーフード包装の世界市場:用途別分析概要
3.3.2 乾燥・調理済みベビーフード包装の世界市場:金額別
3.3.3 粉ミルク包装の世界市場:金額別
3.3.4 その他のベビーフード包装の世界市場:金額別

4.地域別市場分析

4.1 北米のベビーフード包装市場分析

4.1.1 北米のベビーフード包装市場概要
4.1.2 北米のベビーフード包装市場:金額別
4.1.3 北米のベビーフード包装市場:地域別(アメリカ、カナダ、メキシコ)
4.1.4 米国のベビーフード包装市場:金額別
4.1.5 カナダのベビーフード包装市場:金額別
4.1.6 メキシコのベビーフード包装市場:金額別

4.2 ヨーロッパのベビーフード包装市場分析

4.2.1 欧州ベビーフード包装市場概要
4.2.2 欧州ベビーフード包装市場:金額別
4.2.3 欧州ベビーフード包装市場:地域別(ドイツ、イギリス、フランス、イタリア、その他欧州)
4.2.4 ドイツのベビーフード包装市場:金額別
4.2.5 イギリスのベビーフード包装市場:金額別
4.2.6 フランスのベビーフード包装市場:金額別
4.2.7 スペインのベビーフード用包装パッケージ市場:金額別
4.2.8 その他のヨーロッパのベビーフード包装市場:金額別

4.3 アジア太平洋地域のベビーフード包装市場分析

4.3.1 アジア太平洋地域のベビーフード包装市場:概要
4.3.2 アジア太平洋地域のベビーフード包装市場:金額別
4.3.3 アジア太平洋地域のベビーフード包装市場:地域別(中国、インド、日本、その他のアジア太平洋地域)
4.3.4 中国ベビーフード包装市場:金額別
4.3.5 インドのベビーフード包装市場:金額別
4.3.6 日本のベビーフード包装市場:金額別
4.3.7 その他のアジア太平洋地域のベビーフード包装市場:金額別

4.4 その他の地域のベビーフード包装市場分析

4.4.1 その他の地域のベビーフード包装市場概要
4.4.2 ベビーフード包装のその他の世界市場:金額別

5.COVID-19の影響

5.1 COVID-19の影響

5.1.1 世界のベビーフード包装市場へのCOVID-19の影響
5.1.2 COVID-19後の影響

6.市場ダイナミクス

6.1 成長促進要因
6.1.1 世界人口の増加
6.1.2 急速な都市化
6.1.3 可処分所得の増加
6.1.4 ガラス容器の需要増加
6.1.5 働く母親の増加
6.1.6 ミレニアル世代の親

6.2 課題
6.2.1 厳しい業界規制
6.2.2 高い腐敗性

6.3 市場動向
6.3.1 持続可能性への注目の高まり
6.3.2 パッケージング技術の進歩
6.3.3 製品革新
6.3.4 板紙包装と薄肉包装への高い需要
6.3.5 ポーションコントロール包装への注目の高まり
6.3.6 パウチ包装の需要急増

7.競争環境

7.1 ベビーフード包装の世界市場:競争環境

8.企業プロフィール

8.1 テトララバルグループ(テトラパックインターナショナルS.A)
8.1.1 事業概要
8.1.2 産業グループ別売上高
8.1.3 事業戦略

8.2 アムコールPLC
8.2.1 事業概要
8.2.2 事業セグメント
8.2.3 事業戦略

8.3 ソノコ・プロダクツ・カンパニー
8.3.1 事業概要
8.3.2 事業セグメント
8.3.3 事業戦略

8.4 ウィンパック社
8.4.1 事業概要
8.4.2 事業セグメント
8.4.3 事業戦略

8.5 ゲレスハイマーAG
8.5.1 事業概要
8.5.2 部門別売上高
8.5.3 事業戦略

8.6 ベトロパック・ホールディング・リミテッド
8.6.1 事業概要
8.6.2 事業セグメント
8.6.3 事業戦略

8.7 トリビウム・パッケージングB.V.
8.7.1 事業概要
8.7.2 事業セグメント

8.8 フタマキ
8.8.1 事業概要
8.8.2 事業セグメント
8.8.3 事業戦略

8.9 グレイナー・パッケージング
8.9.1 事業概要
8.9.2 事業戦略

8.10 コンスタンシア・フレキシブル
8.10.1 事業概要
8.10.2 事業戦略

8.11 プリントパック
8.11.1 事業概要

8.12 ケアパック
8.12.1 事業概要

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図表リスト

図表一覧

図1:長所と短所:ガラス瓶、プラスチック容器、パウチ
図2:ベビーフード包装のセグメント化
図3:ベビーフード包装の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図4:ベビーフード包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図5:ベビーフード用包装材の世界市場:素材別; 2023 (割合, %)
図6:ベビーフード包装の世界市場:用途別; 2023 (割合, %)
図7:ベビーフード用プラスチック包装の世界市場:地域別; 2023 (割合, %)
図8:ベビーフード用プラスチック包装の世界市場:金額別; 2020-2023 (US$ Billion)
図9:ベビーフード用プラスチック包装の世界市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図10:ベビーフード用紙包装の世界市場:金額;2020年〜2023年(US$ Billion)
図11:ベビーフード用紙包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図12:ベビーフード用金属包装の世界市場:金額;2020-2023年(US$ Billion)
図13:ベビーフード用金属包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図14:ベビーフード用ガラス包装の世界市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図15:ベビーフード用ガラス包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図16:その他のベビーフード用包装材の世界市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図17:その他のベビーフード包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図18:乾燥・調理済みベビーフード包装の世界市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図19:乾燥・調理済みベビーフード包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図20:粉ミルク包装の世界市場:金額;2020-2023年(10億米ドル)
図21:ベビーミルクフォーミュラ包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図22:その他のベビーフード包装の世界市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図23:その他のベビーフード包装の世界市場:金額;2024-2029年(10億米ドル)
図24:北米のベビーフード用包装材市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図25:北米ベビーフード包装市場北米のベビーフード用包装材市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図26:北米ベビーフード包装市場北米のベビーフード用包装材地域別市場; 2023 (割合, %)
図27:米国のベビーフード用包装材市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図28:米国のベビーフード用包装材市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図29:カナダのベビーフード包装市場カナダのベビーフード用包装材市場:金額;2020〜2023年(10億米ドル)
図30:カナダのベビーフード包装市場カナダのベビーフード用包装材市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図31:メキシコのベビーフード包装市場メキシコのベビーフード包装市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図32:メキシコのベビーフード包装市場メキシコのベビーフード包装市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図33:ヨーロッパのベビーフード包装市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図34:ベビーフード用包装材のヨーロッパ市場:金額; 2024-2029 (US $ Billion)
図35:欧州ベビーフード包装市場ベビーフード用包装材のヨーロッパ地域別市場; 2023 (割合, %)
図36:ドイツドイツのベビーフード用包装パッケージ市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図37:ドイツのベビーフード包装市場ドイツのベビーフード用包装パッケージ市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図38:イギリスのベビーフード用包装材市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図39:イギリスのベビーフード包装市場イギリスのベビーフード包装市場:金額; 2024-2029 (US $ Billion)
図40:フランスのベビーフード用包装材市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図41:フランスのベビーフード包装市場フランスのベビーフード用包装パッケージ市場:金額; 2024-2029 (US $ Billion)
図42:スペインのベビーフード用包装パッケージ市場:金額;2020年〜2023年(10億米ドル)
図43:スペインのベビーフード用包装パッケージ市場:金額; 2024-2029 (US $ Billion)
図44:スペインのベビーフード包装市場その他のヨーロッパのベビーフード用包装材市場:金額;2020年〜2023年(US$ Billion)
図45:スペインのベビーフード包装市場その他のヨーロッパのベビーフード用包装材市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図46:アジア太平洋地域のベビーフード包装市場アジア太平洋地域のベビーフード用包装材市場:金額;2020年〜2023年(10億米ドル)
図47:アジア太平洋地域のベビーフード包装市場アジア太平洋地域のベビーフード用包装材市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図48:アジア太平洋地域のベビーフード包装市場アジア太平洋地域のベビーフード用包装材市場:地域別; 2023 (割合, %)
図49:中国ベビーフード包装市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図50:中国のベビーフード包装市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図51:インドのベビーフード包装市場インドのベビーフード用包装材市場:金額; 2020-2023 (US $ Billion)
図52:インドのベビーフード包装市場インドのベビーフード用包装材市場:金額; 2024-2029 (US $ Billion)
図53:日本のベビーフード包装市場日本のベビーフード用包装材市場:金額; 2020-2023 (US$ Billion)
図54:インドのベビーフード包装市場日本のベビーフード用包装材市場:金額; 2024-2029 (US$ Billion)
図55:その他のアジア太平洋地域のベビーフード包装市場:金額;2020年〜2023年(10億米ドル)
図56:その他のアジア太平洋地域のベビーフード包装市場アジア太平洋地域のその他のベビーフード用包装材市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図57:ベビーフード包装のその他の地域市場:金額;2020年〜2023年(10億米ドル)
図58:その他の地域のベビーフード包装市場ベビーフード包装のその他の世界市場:金額;2024年~2029年(10億米ドル)
図59:世界の人口; 2020-2024 (億米ドル)
図60:世界の都市人口;2017年、2022年、2050年(百万人)
図61:世界の一人当たりGDP(現行価格);2018年~2023年(千米ドル
図62:テトララバルグループの産業グループ別純売上高; 2023年 (パーセント, %)
図63:Amcor PLC セグメント別売上高; 2023 (パーセント, %)
図64:Sonoco Products Company セグメント別売上高; 2023年 (パーセント, %)
図65:Winpak LTD.セグメント別売上高; 2023 (パーセント, %)
図66:Gerresheimer AG 部門別売上高; 2023 (%)
図67:Vetropack Holding Ltd 部門別売上高; 2023年 (パーセント, %)
図68:Trivium Packaging B.V.セグメント別売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)
図69:フタマキのセグメント別売上高; 2023年 (パーセンテージ, %)

 

 

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Summary

Baby food packaging refers to the materials and containers used to package and store food designed for infants and toddlers. Baby food packaging is mainly used for packaging infant formula, baby cereals, purees, and snacks. Consumers are increasing looking for packaging solutions that ensure the safety, hygiene, convenience, and nutritional value of the baby food products, which is why FDA-approved packaging is really taking off in this market. Baby foods use a variety of packaging for storage, including glass jars, bags made of laminated plastic and foil, and plastic containers. Baby food packaging has completely transformed over the last decade, transitioned from glass jars to flexible pouches which are unbreakable, resealable and mobile. The global baby food packaging market value stood at US$69.22 billion in 2023, and is expected to reach US$106.75 billion by 2029.

Global baby food packaging is on a growth trajectory, driven by growing global population and increasing demand for innovative and sustainable packaging. An increasing number of nuclear families, especially in developing countries has a positive impact on the market growth. Convenience of packaged infant food over most home prepared foods is the other most important factor for the increasing popularity of baby food packaging, as there are rising number of working mothers with infants and toddlers. Also, high demand for paperboard packaging is driving the market growth, as these materials are lightweight, easy to use, safe, and reusable. Looking forward, a rise in demand for flexible packaging and the adoption of eco-friendly packaging options for baby food would drive the growth for baby food packaging market. In addition, product innovations, in terms of designs and materials, is projected to boost the market during the forecast period. The global baby food packaging market is expected to grow at a CAGR of 7.54% over the projected period of 2024-2029.

Market Segmentation Analysis:

By Material: The report provides the bifurcation of the global baby food packaging market into five segments on the basis of material, namely, Plastic, Paper, Metal, Glass, and Others. Plastic segment is the largest segment of baby food packaging market owing to due to its versatility, durability, and cost-effectiveness. Plastic containers are lighter and recyclable, but they may drain chemicals into food if not made from BPA-free Material. It is commonly used for various packaging formats, including bottles, jars, pouches, and containers. Plastic offers excellent protection against moisture and contaminants, ensuring the safety and freshness of baby food products. Paperboard packaging is the fastest growing segment of global baby food packaging market as the market has been shifting toward more sustainable packaging options, such as paper-based packaging. It is often used for cartons and boxes, especially for dry baby cereals and snacks. Paperboard is known for its sustainability and recyclability, which align with the growing trend of eco-conscious parenting. Manufacturers can print informative and attractive designs on paperboard packaging, including nutritional information and engaging graphics.

By Application: The report provides the bifurcation of the global baby food packaging market into three segments on the basis of application: Dried and Prepared Food, Milk Formula, ad Others. Dried and Prepared Food dominated the market share due to its wide range of products, including purees and meals. Packaging for prepared baby food is designed to provide convenience to parents for easy feeding and minimizes waste while ensuring the freshness and safety of the product. The growth for dry baby food is attributed to the high demand for durable and easy to carry dried baby foods in developing countries due to busy lifestyles and hectic work schedules, and growing preference for sustainable packaging options, such as recyclable pouches and jars, as eco-conscious consumers seek more environmentally friendly choices. Baby milk formula is the fastest growing segment of global baby food packaging market. Packaging for milk formula is crucial to maintain product freshness and hygiene. As health-conscious parenting trends continue to grow, the demand for appealing, informative, and user-friendly packaging for baby milk formula is expected to rise.

By Region: The report provides insight into the global baby food packaging market based on regions namely, North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of World. North America is the largest market for baby food packaging. The region is expected to dominate throughout the forecasted period, driven by busy lifestyles, rising disposable income, growing demand for innovative and convenient packaging solutions, rising preference for on-the-go baby food options, and growing emphasis on product innovation, safety, and shelf life extensions of baby food products. In addition, sustainable and eco-friendly packaging materials are gaining traction as environmentally conscious consumers seek products that align with their values. The US is the largest region of North America baby food packaging market. Baby food packaging manufactures in the US are focusing on premium, high-performance products, such as skin packaging and bag-in-box formats as they offer a variety of benefits, including extended shelf-life, lighter weight, ease of dispensing, improved sanitation, and a more premium appearance over traditional, lower-cost packaging options like bags, wrap, and cans.

Asia Pacific is the fastest-growing region of global baby food packaging market, driven by rising disposable income levels, high birth rates, convenient & affordability factors, growing middle-class population, increasing awareness of food safety and hygiene, surging need for items based on milk formula, and a wide range of product preferences. Furthermore, the extensive presence of prominent market players coupled with their focus to meet the innovations in such packaging formats offered by the developed markets is further likely to aid the market growth in the coming years. China remains the largest market in the Asia Pacific. The market has been rapidly expanding year after year, as there is increasing awareness of consumers regarding the nutritional benefits of packaged baby food products.

Market Dynamics:

Growth Drivers: The global baby food packaging market has been rapidly growing over the past few years, due to factors such as increase in global population, rapid urbanization, rising disposable income, rising demand for glass containers, growing number of working mothers, millennial parents etc. The increase in global population is a significant driver of the baby food packaging market. As population expand in various regions, the demand for baby food products rises. This demographic trend expands the potential market for baby food packaging, creating a steady and growing demand. Also, in recent years, a notable shift has been observed in the participation of women in the workforce. According to World Bank data, female labor force participation rate increased to 49% in 2023, from 48% in 2022. As more women pursue careers outside the home, their purchasing patterns and consumption habits are reshaping the landscape of infant nutrition. This shift in consumer behavior has led to a significant expansion of the baby food market, which in turn, augment the demand for baby food packaging.

Challenges: However, the global baby food packaging market growth would be negatively impacted by various challenges such as, stringent industry regulations, high perishability, etc. Packaging manufacturers in the baby food industry need help with the perishability of certain products. Special packaging materials and preservatives are required to ensure maximum shelf life, which increases the cost of vendors and impacts product prices. Packaging defects can significantly impact the quality and perishability of baby food. Incidents of contamination found in baby food products have raised concerns and affected the brand image of the manufacturers. The challenges pose risks to the relationship between food manufacturers and packaging vendors and can hinder the growth of the market.

Trends: The global baby food packaging market is projected to grow at a fast pace during the forecasted period, owing to increasing focus on sustainable packaging materials, technological innovations, product innovation, high demand for paperboard packaging and thin wall packaging, growing focus on portion controlled packaging, surge in demand for pouch packaging, etc. The increasing focus on sustainable packaging materials and eco-friendly solutions is expected to drive the growth of the baby food packaging market. Consumers are conscious of the environmental impact of packaging materials and demand recyclable and biodegradable options. Companies are also focused on offering baby foods in sustainable and safe packaging solutions such as glass jars or bottles. Technological innovations play a pivotal role in the baby food packaging market. Advanced packaging materials, such as BPA-free plastics and recyclable options, ensure product safety and sustainability.

Impact Analysis of COVID-19 and Way Forward:

Packaging for baby and toddler foods has come under increased focus and scrutiny as COVID-19 lockdown restrictions and health worries continue to occupy consumers’ concerns around the globe. With people concerned about their child’s health more than ever, the industry has seen a rapid increase in demand for packaged food items for baby. There has been a noted higher demand for packaging materials, especially for shelf-ready baby food packaging to fill up the grocery store shelves. Packaging format has evolved post-covid, as brands are moving towards stand-up pouches. Also, due to shift in consumer’s preference towards the use of sustainable packaging materials, especially after COVID-19, there is an increasing demand for biodegradable, recyclable and sustainable packaging materials with many baby food brands increasingly investing on the development and launch of different eco-friendly alternatives to plastic packaging.

Competitive Landscape:

The global baby food packaging market is quite fragmented with the presence of few well-established and several small- and medium-scale players operating in different regions.

The key players of the market are:

Tetra Laval Group (TetraPak International S.A)
Amcor PLC
Sonoco Products Company
Winpak LTD
Gerresheimer AG
Vetropack Holding Ltd
Trivium Packaging B.V.
Huhtamaki
Greiner Packaging
Constantia Flexibles
Printpack
CarePac



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Table of Contents

1. Executive Summary

2. Introduction

2.1 Baby Food Packaging: An Overview
2.1.1 Pros and Cons: Glass Jars, Plastic Containers and Pouches

2.2 Baby Food Packaging Segmentation: An Overview
2.2.1 Baby Food Packaging Segmentation

3. Global Market Analysis

3.1 Global Baby Food Packaging Market: An Analysis

3.1.1 Global Baby Food Packaging Market: An Overview
3.1.2 Global Baby Food Packaging Market by Value
3.1.3 Global Baby Food Packaging Market by Material (Plastic, Paper, Metal, Glass, and Others)
3.1.4 Global Baby Food Packaging Market by Application (Dried and Prepared Food, Milk Formula, and Others)
3.1.5 Global Baby Food Packaging Market by Region (North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of World)

3.2 Global Baby Food Packaging Market: Material Analysis

3.2.1 Global Baby Food Packaging Market by Material: An Overview
3.2.2 Global Baby Food Plastic Packaging Market by Value
3.2.3 Global Baby Food Paper Packaging Market by Value
3.2.4 Global Baby Food Metal Packaging Market by Value
3.2.5 Global Baby Food Glass Packaging Market by Value
3.2.6 Global Other Baby Food Packaging Market by Value

3.3 Global Baby Food Packaging Market: Application Analysis

3.3.1 Global Baby Food Packaging Market by Application: An Overview
3.3.2 Global Dried and Prepared Baby Food Packaging Market by Value
3.3.3 Global Baby Milk Formula Packaging Market by Value
3.3.4 Global Other Baby Food Packaging Market by Value

4. Regional Market Analysis

4.1 North America Baby Food Packaging Market: An Analysis

4.1.1 North America Baby Food Packaging Market: An Overview
4.1.2 North America Baby Food Packaging Market by Value
4.1.3 North America Baby Food Packaging Market by Region (The US, Canada, and Mexico)
4.1.4 The US Baby Food Packaging Market by Value
4.1.5 Canada Baby Food Packaging Market by Value
4.1.6 Mexico Baby Food Packaging Market by Value

4.2 Europe Baby Food Packaging Market: An Analysis

4.2.1 Europe Baby Food Packaging Market: An Overview
4.2.2 Europe Baby Food Packaging Market by Value
4.2.3 Europe Baby Food Packaging Market by Region (Germany, UK, France, Italy, and rest of Europe)
4.2.4 Germany Baby Food Packaging Market by Value
4.2.5 UK Baby Food Packaging Market by Value
4.2.6 France Baby Food Packaging Market by Value
4.2.7 Spain Baby Food Packaging Market by Value
4.2.8 Rest of Europe Baby Food Packaging Market by Value

4.3 Asia Pacific Baby Food Packaging Market: An Analysis

4.3.1 Asia Pacific Baby Food Packaging Market: An Overview
4.3.2 Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Value
4.3.3 Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Region (China, India, Japan, and Rest of Asia Pacific)
4.3.4 China Baby Food Packaging Market by Value
4.3.5 India Baby Food Packaging Market by Value
4.3.6 Japan Baby Food Packaging Market by Value
4.3.7 Rest of Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Value

4.4 Rest of World Baby Food Packaging Market: An Analysis

4.4.1 Rest of World Baby Food Packaging Market: An Overview
4.4.2 Rest of World Baby Food Packaging Market by Value

5. Impact of COVID-19

5.1 Impact of COVID-19

5.1.1 Impact of COVID-19 on Global Baby Food Packaging Market
5.1.2 Post COVID-19 Impact

6. Market Dynamics

6.1 Growth Drivers
6.1.1 Growing Global Population
6.1.2 Rapid Urbanization
6.1.3 Increase in Disposable Income
6.1.4 Rising Demand for Glass Containers
6.1.5 Growing Number of Working Mothers
6.1.6 Millennial Parents

6.2 Challenges
6.2.1 Stringent Industry Regulations
6.2.2 High Perishability

6.3 Market Trends
6.3.1 Rising Focus on Sustainability
6.3.2 Technological Advancements in Packaging
6.3.3 Product Innovation
6.3.4 High Demand for Paperboard Packaging and Thin Wall Packaging
6.3.5 Growing Focus on Portion Controlled Packaging
6.3.6 Surge in Demand for Pouch Packaging

7. Competitive Landscape

7.1 Global Baby Food Packaging Market: Competitive Landscape

8. Company Profiles

8.1 Tetra Laval Group (TetraPak International S.A)
8.1.1 Business Overview
8.1.2 Net Sales by Industry Groups
8.1.3 Business Strategy

8.2 Amcor PLC
8.2.1 Business Overview
8.2.2 Operating Segments
8.2.3 Business Strategy

8.3 Sonoco Products Company
8.3.1 Business Overview
8.3.2 Operating Segments
8.3.3 Business Strategy

8.4 Winpak LTD.
8.4.1 Business Overview
8.4.2 Operating Segments
8.4.3 Business Strategy

8.5 Gerresheimer AG
8.5.1 Business Overview
8.5.2 Revenues by Division
8.5.3 Business Strategy

8.6 Vetropack Holding Ltd
8.6.1 Business Overview
8.6.2 Operating Segments
8.6.3 Business Strategy

8.7 Trivium Packaging B.V.
8.7.1 Business Overview
8.7.2 Operating Segments

8.8 Huhtamaki
8.8.1 Business Overview
8.8.2 Operating Segments
8.8.3 Business Strategy

8.9 Greiner Packaging
8.9.1 Business Overview
8.9.2 Business Strategy

8.10 Constantia Flexibles
8.10.1 Business Overview
8.10.2 Business Strategy

8.11 Printpack
8.11.1 Business Overview

8.12 CarePac
8.12.1 Business Overview

List of Figures

Figure 1: Pros and Cons: Glass Jars, Plastic Containers and Pouches
Figure 2: Baby Food Packaging Segmentation
Figure 3: Global Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 4: Global Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 5: Global Baby Food Packaging Market by Material; 2023 (Percentage, %)
Figure 6: Global Baby Food Packaging Market by Application; 2023 (Percentage, %)
Figure 7: Global Baby Food Packaging Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 8: Global Baby Food Plastic Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 9: Global Baby Food Plastic Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 10: Global Baby Food Paper Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 11: Global Baby Food Paper Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 12: Global Baby Food Metal Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 13: Global Baby Food Metal Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 14: Global Baby Food Glass Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 15: Global Baby Food Glass Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 16: Global Other Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 17: Global Other Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 18: Global Dried and Prepared Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 19: Global Dried and Prepared Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 20: Global Baby Milk Formula Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 21: Global Baby Milk Formula Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 22: Global Other Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 23: Global Other Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 24: North America Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 25: North America Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 26: North America Baby Food Packaging Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 27: The US Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 28: The US Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 29: Canada Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 30: Canada Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 31: Mexico Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 32: Mexico Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 33: Europe Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 34: Europe Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 35: Europe Baby Food Packaging Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 36: Germany Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 37: Germany Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 38: UK Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 39: UK Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 40: France Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 41: France Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 42: Spain Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 43: Spain Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 44: Rest of Europe Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 45: Rest of Europe Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 46: Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 47: Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 48: Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Region; 2023 (Percentage, %)
Figure 49: China Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 50: China Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 51: India Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 52: India Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 53: Japan Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 54: Japan Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 55: Rest of Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 56: Rest of Asia Pacific Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 57: Rest of World Baby Food Packaging Market by Value; 2020-2023 (US$ Billion)
Figure 58: Rest of World Baby Food Packaging Market by Value; 2024-2029 (US$ Billion)
Figure 59: Global Population; 2020-2024 (Billion)
Figure 60: Global Urban Population; 2017, 2022 & 2050 (Million)
Figure 61: Global GDP Per Capita at Current Prices; 2018-2023 (US$ Thousand)
Figure 62: Tetra Laval Group Net Sales by Industry Groups; 2023 (Percentage, %)
Figure 63: Amcor PLC Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 64: Sonoco Products Company Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 65: Winpak LTD. Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 66: Gerresheimer AG Revenues by Division; 2023 (Percentage, %)
Figure 67: Vetropack Holding Ltd Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 68: Trivium Packaging B.V. Revenue by Segments; 2023 (Percentage, %)
Figure 69: Huhtamaki Net Sales by Segments; 2023 (Percentage, %)

 

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