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位置情報サービス市場:コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、技術別(GPS、Cell ID、Wi-Fi、その他)、用途別(地図作成とナビゲーション、ビジネスインテリジェンスと分析、フリート管理、位置情報広告、ソーシャルネットワーキングとエンターテインメント、資産追跡、その他)、産業分野別(運輸と物流、製造、政府と公共事業、小売、ヘルスケアとライフサイエンス、メディアとエンターテインメント、ITとテレコム、BFSI、ホスピタリティ、その他):2024年~2034年の世界の機会分析と産業予測

位置情報サービス市場:コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、技術別(GPS、Cell ID、Wi-Fi、その他)、用途別(地図作成とナビゲーション、ビジネスインテリジェンスと分析、フリート管理、位置情報広告、ソーシャルネットワーキングとエンターテインメント、資産追跡、その他)、産業分野別(運輸と物流、製造、政府と公共事業、小売、ヘルスケアとライフサイエンス、メディアとエンターテインメント、ITとテレコム、BFSI、ホスピタリティ、その他):2024年~2034年の世界の機会分析と産業予測


Location Based Services Market By Component (Software, Services), By Technology (GPS, Cell ID, Wi-Fi, Others), By Application (Mapping and Navigation, Business Intelligence and Analytics, Fleet Management, Location-based Advertising, Social Networking and Entertainment, Asset Tracking, Others), By Industry Vertical (Transportation and Logistics, Manufacturing, Government and Public Utilities, Retail, Healthcare and Life Sciences, Media and Entertainment, IT and Telecom, BFSI, Hospitality, Others): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024 - 2034

世界のロケーションベースサービス市場規模は、2024年に703億5,730万ドルと評価され、2034年には2,350億6,280万ドルに達すると予測され、2025年から2034年までの年平均成長率は12.6%である。 位置情報サービスと... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年5月30日 US$4,335
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サマリー

世界のロケーションベースサービス市場規模は、2024年に703億5,730万ドルと評価され、2034年には2,350億6,280万ドルに達すると予測され、2025年から2034年までの年平均成長率は12.6%である。
位置情報サービスとは、地理的データを利用して、ユーザーの物理的位置に基づいた機能や情報を提供するデジタルサービスを指す。これらのサービスは、Wi-Fi、携帯電話ネットワーク、またはGPSを使用して位置を特定し、ナビゲーション、現地の天気予報、リアルタイムの交通状況などでユーザーを支援する。これらのサービスは主にモバイル・アプリケーションで利用されている。
ソーシャルメディアや電子商取引の採用増加、IoTやGPS技術の進歩が、位置情報サービス市場の成長を後押ししている。しかし、インフラ導入の初期コストが高いため、位置情報サービス市場の成長は制限される。とはいえ、パーソナライズされたコンテキスト認識体験のための拡張現実(AR)やAIと位置情報サービスの統合は、予測期間中、位置情報サービス市場に有利な成長機会を提供すると予想される。さらに、交通機関、医療、その他の分野でのリアルタイム位置情報分析に対する需要の高まりは、顧客エンゲージメントの向上に役立ち、将来の市場成長を促進すると予測される。
セグメント別レビュー
ロケーションベースサービス市場は、コンポーネント、テクノロジー、アプリケーション、業種、地域に区分される。コンポーネント別では、市場はソフトウェアとサービスに分類される。技術別では、市場はGPS、Cell ID、Wi-Fi、その他に分類される。アプリケーション別では、市場はマッピングとナビゲーション、ビジネスインテリジェンスと分析、車両管理、ロケーションベース広告、ソーシャルネットワーキングとエンターテインメント、資産追跡、その他に細分化される。業種別では、輸送・物流、製造、政府・公共事業、小売、ヘルスケア・ライフサイエンス、メディア・エンターテインメント、IT・通信、BFSI、ホスピタリティ、その他に細分化される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。
競合分析
本レポートでは、位置情報サービス市場で事業を展開する主要企業(AT&T Inc.、Microsoft Corporation、Google LLC、IBM Corporation、Apple, Inc.、Qualcomm Technologies, Inc.、Oracle Corporation、ALE International、HERE、ROHDE & SCHWARZ GmbH & Co.KG、Cisco Systems, Inc.、Telefonaktiebolaget LM Ericsson、Bharti Airtel Limited、Esri、Intellias、Foursquare。
キーポイント
コンポーネント別では、ソフトウェアセグメントが2024年のロケーションベースサービス市場で最大のシェアを占めた。
テクノロジー別では、GPSセグメントが2024年のロケーションベースサービス市場で最大のシェアを占めた。
アプリケーション別では、位置情報広告セグメントが2024年の位置情報サービス市場で最大のシェアを占めた。
業種別では、2024年のロケーションベースサービス市場で小売セグメントが最大シェアを占めた。
地域別では、アジア太平洋地域が2024年に最大の市場シェアを占めた。しかし、LAMEAは予測期間中に最も高いCAGRを目撃すると予想されている。
ステークホルダーにとっての主なメリット
当レポートでは、2024年から2034年までのロケーションベースサービス市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、ロケーションベースサービス市場の実勢機会を明らかにします。
市場調査は、主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析では、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるように、バイヤーとサプライヤーの潜在力を強調します。
ロケーションベースサービス市場のセグメンテーションの詳細な分析は、市場機会を決定するのに役立ちます。
各地域の主要国は、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングされている。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマークを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
この調査レポートは、地域別および世界別の位置情報サービス市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含んでいます。


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投資機会
技術動向分析
規制ガイドライン
顧客の関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
企業プロファイルの拡張リスト
過去の市場データ
顧客/消費者/原料供給者のリスト-バリューチェーン分析
SWOT分析
主要市場セグメント
コンポーネント別
ソフトウェア
サービス
技術別
GPS
セルID
Wi-Fi
その他
アプリケーション別
地図とナビゲーション
ビジネスインテリジェンスと分析
車両管理
位置情報広告
ソーシャルネットワーキングとエンターテインメント
資産追跡
その他
業種別
運輸・物流
製造業
政府・公共事業
小売業
ヘルスケア・ライフサイエンス
メディア・娯楽
IT・通信
BFSI
ホスピタリティ
その他
地域別
北米
米国
カナダ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
AT&T Inc.
マイクロソフト
グーグル
アップル
クアルコム・テクノロジーズ
ALE インターナショナル
HERE
ROHDE & SCHWARZ GmbH & Co.KG
シスコシステムズ
シスコシステムズ社 ○ Telefonaktiebolaget LM Ericsson
Esri
インテリアス
フォースクエア
IBMコーポレーション
オラクル
Bharti Airtel Limited

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの高い交渉力
3.3.2.新規参入の脅威が中程度から高い
3.3.3.中程度から高い代替品の脅威
3.3.4.ライバルの激しさは中程度から高い
3.3.5.買い手の交渉力は中程度
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.モバイルコマースとソーシャルメディアの普及
3.4.1.2.GPS、GIS、IoT技術の進歩
3.4.1.3.スマートフォン、モバイル機器の普及
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.インフラ導入コストの高さ
3.4.2.2.運用上の課題
3.4.3.機会
3.4.3.1.拡張現実(AR)やAIとの統合
第4章:位置情報サービス市場、コンポーネント別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ソフトウェア
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.サービス
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 位置情報サービス市場:技術別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.GPS
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.セルID
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.Wi-Fi
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
5.5.その他
5.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.5.2.地域別の市場規模と予測
5.5.3.国別市場シェア分析
第6章 位置情報サービス市場:アプリケーション別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.マッピングとナビゲーション
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.ビジネスインテリジェンスと分析
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.フリート管理
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
6.5.位置情報広告
6.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.5.2.市場規模および予測、地域別
6.5.3.国別市場シェア分析
6.6.ソーシャルネットワーキングとエンターテインメント
6.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.6.2.地域別の市場規模と予測
6.6.3.国別市場シェア分析
6.7.資産追跡
6.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.7.2.地域別の市場規模と予測
6.7.3.国別市場シェア分析
6.8.その他
6.8.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.8.2.地域別の市場規模と予測
6.8.3.国別市場シェア分析
第7章 位置情報サービス市場:産業別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.輸送と物流
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.製造業
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.政府・公益事業
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
7.5.小売
7.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測、地域別
7.5.3.国別市場シェア分析
7.6.ヘルスケアとライフサイエンス
7.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.6.2.地域別の市場規模と予測
7.6.3.国別市場シェア分析
7.7.メディアとエンターテインメント
7.7.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.7.2.地域別の市場規模と予測
7.7.3.国別市場シェア分析
7.8.IT・通信
7.8.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.8.2.地域別の市場規模と予測
7.8.3.国別市場シェア分析
7.9.BFSI
7.9.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.9.2.地域別の市場規模と予測
7.9.3.国別市場シェア分析
7.10.ホスピタリティ
7.10.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.10.2.地域別の市場規模と予測
7.10.3.国別市場シェア分析
7.11.その他
7.11.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.11.2.地域別の市場規模と予測
7.11.3.国別市場シェア分析
第8章 位置情報サービス市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模・予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(コンポーネント別
8.2.3.市場規模・予測:技術別
8.2.4.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.5.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.3.欧州
8.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(コンポーネント別
8.3.3.市場規模・予測:技術別
8.3.4.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.5.市場規模・予測:産業別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.3.6.2.ドイツ
8.3.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.3.6.5.スペイン
8.3.6.5.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.3.6.6.その他のヨーロッパ
8.3.6.6.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.6.2.市場規模・予測:技術別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、コンポーネント別
8.4.3.市場規模・予測:技術別
8.4.4.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.5.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.6.4.オーストラリア
8.4.6.4.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.6.5.韓国
8.4.6.5.1.市場規模および予測:コンポーネント別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:技術別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.4.6.6.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.6.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.6.2.市場規模・予測:技術別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(コンポーネント別
8.5.3.市場規模・予測:技術別
8.5.4.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.5.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ラテンアメリカ
8.5.6.1.1.市場規模および予測、コンポーネント別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:技術別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.5.6.2.中東
8.5.6.2.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:技術別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
8.5.6.3.アフリカ
8.5.6.3.1.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:技術別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:産業バーティカル別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2024年
第10章 企業プロフィール
10.1.シスコシステムズ
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.アップル
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.バーティ・エアテル・リミテッド
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.4.IBMコーポレーション
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.マイクロソフト株式会社
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.ALEインターナショナル
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.主な戦略的動きと展開
10.7.オラクル
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.AT&T Inc.
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.グーグル合同会社
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.ここ
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.主な戦略的動きと展開
10.11.クアルコム・テクノロジーズ
10.11.1.会社概要
10.11.2.主要役員
10.11.3.スナップショット
10.11.4.事業セグメント
10.11.5.製品ポートフォリオ
10.11.6.業績
10.11.7.主な戦略的動きと展開
10.12.ROHDE & SCHWARZ GmbH & Co.KG
10.12.1.会社概要
10.12.2.主要役員
10.12.3.スナップショット
10.12.4.事業セグメント
10.12.5.製品ポートフォリオ
10.12.6.主な戦略的動きと展開
10.13.LMエリクソン
10.13.1.会社概要
10.13.2.主要役員
10.13.3.スナップショット
10.13.4.事業セグメント
10.13.5.製品ポートフォリオ
10.13.6.業績
10.13.7.主な戦略的動きと展開
10.14.フォースクエア
10.14.1.会社概要
10.14.2.主要役員
10.14.3.スナップショット
10.14.4.事業セグメント
10.14.5.製品ポートフォリオ
10.14.6.主な戦略的動きと展開
10.15.エスリ
10.15.1.会社概要
10.15.2.主要役員
10.15.3.スナップショット
10.15.4.事業セグメント
10.15.5.製品ポートフォリオ
10.15.6.主な戦略的動きと展開
10.16.インテリアス
10.16.1.会社概要
10.16.2.主要役員
10.16.3.スナップショット
10.16.4.事業セグメント
10.16.5.製品ポートフォリオ
10.16.6.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

The global location based services market was size was valued at $70,357.3 million in 2024, and is projected to reach $235,062.8 million by 2034, growing at a CAGR of 12.6% from 2025 to 2034.
Location-Based Services refer to digital services which use geographic data to provide functionality or information based on the physical location of the user. These services use Wi-Fi, cellular networks, or GPS to determine the location and help the user with navigation, local weather updates, or real-time traffic conditions. These services are majorly used in mobile applications.
Increase in adoption of social media and e-commerce and advancements in IoT and GPS technologies drive the growth of the location based services market. However, high initial cost of infrastructure deployment limits the growth of the location based services market. Nevertheless, integration of location based services with Augmented Reality (AR) and AI for personalized and context-aware experiences is anticipated to provide lucrative growth opportunities for the location based services market during the forecast period. Moreover, rise in demand for real-time location analytics across transportation, healthcare, and other sectors help improve customer engagement, which is projected to foster the market growth in the future.
Segment Review
The location based services market is segmented into component, technology, application, industry vertical, and region. On the basis of component, the market is classified into software and services. By technology, the market is segregated into GPS, Cell ID, Wi-Fi, and others. As per application, the market is fragmented into mapping and navigation, business intelligence and analytics, fleet management, location-based advertising, social networking and entertainment, asset tracking, and others. Depending on industry vertical, the market is segmented into transportation and logistics, manufacturing, government and public utilities, retail, healthcare and life sciences, media and entertainment, IT and telecom, BFSI, hospitality, and others. Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Competition Analysis
The report analyzes the profiles of key players operating in the location based services market are AT&T Inc., Microsoft Corporation, Google LLC, IBM Corporation, Apple, Inc., Qualcomm Technologies, Inc., Oracle Corporation, ALE International, HERE, ROHDE & SCHWARZ GmbH & Co. KG, Cisco Systems, Inc., Telefonaktiebolaget LM Ericsson, Bharti Airtel Limited, Esri, Intellias, and Foursquare.
Key Takeaways:
By Component, the software segment held the largest share in the location based services market for 2024.
By Technology, the GPS segment held the largest share in the location based services market for 2024.
By Application, the location-based advertising segment held the largest share in the location based services market for 2024.
By Industry Vertical, the retail segment held the largest share in the location based services market for 2024.
Region-wise, Asia-Pacific held largest market share in 2024. However, LAMEA is expected to witness the highest CAGR during the forecast period.
Key Benefits For Stakeholders
This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the location based services market analysis from 2024 to 2034 to identify the prevailing location based services market opportunities.
The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
In-depth analysis of the location based services market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
The report includes the analysis of the regional as well as global location based services market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.


Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
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● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
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● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Investment Opportunities
● Technology Trend Analysis
● Regulatory Guidelines
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● Expanded list for Company Profiles
● Historic market data
● List of customers/consumers/raw material suppliers- value chain analysis
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Component
● Software
● Services
By Technology
● GPS
● Cell ID
● Wi-Fi
● Others
By Application
● Mapping and Navigation
● Business Intelligence and Analytics
● Fleet Management
● Location-based Advertising
● Social Networking and Entertainment
● Asset Tracking
● Others
By Industry Vertical
● Transportation and Logistics
● Manufacturing
● Government and Public Utilities
● Retail
● Healthcare and Life Sciences
● Media and Entertainment
● IT and Telecom
● BFSI
● Hospitality
● Others
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ AT&T Inc.
○ Microsoft Corporation
○ Google LLC
○ Apple, Inc.
○ Qualcomm Technologies, Inc.
○ ALE International
○ HERE
○ ROHDE & SCHWARZ GmbH & Co. KG
○ Cisco Systems, Inc.
○ Telefonaktiebolaget LM Ericsson
○ Esri
○ Intellias
○ Foursquare
○ IBM Corporation
○ Oracle Corporation
○ Bharti Airtel Limited



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. High bargaining power of suppliers
3.3.2. Moderate to high threat of new entrants
3.3.3. Moderate to high threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Rising adoption of mobile commerce & social media
3.4.1.2. Advancements in GPS, GIS, and IoT technologies
3.4.1.3. Proliferation of smartphones & mobile devices
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High cost of infrastructure deployment
3.4.2.2. Operational challenges
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Integration with Augmented Reality (AR) and AI
CHAPTER 4: LOCATION BASED SERVICES MARKET, BY COMPONENT
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Software
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Services
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: LOCATION BASED SERVICES MARKET, BY TECHNOLOGY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. GPS
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Cell ID
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Wi-Fi
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
5.5. Others
5.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.5.2. Market size and forecast, by region
5.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: LOCATION BASED SERVICES MARKET, BY APPLICATION
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Mapping and Navigation
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Business Intelligence and Analytics
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Fleet Management
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
6.5. Location-based Advertising
6.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.5.2. Market size and forecast, by region
6.5.3. Market share analysis by country
6.6. Social Networking and Entertainment
6.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.6.2. Market size and forecast, by region
6.6.3. Market share analysis by country
6.7. Asset Tracking
6.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.7.2. Market size and forecast, by region
6.7.3. Market share analysis by country
6.8. Others
6.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.8.2. Market size and forecast, by region
6.8.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: LOCATION BASED SERVICES MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Transportation and Logistics
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Manufacturing
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. Government and Public Utilities
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
7.5. Retail
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by region
7.5.3. Market share analysis by country
7.6. Healthcare and Life Sciences
7.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.6.2. Market size and forecast, by region
7.6.3. Market share analysis by country
7.7. Media and Entertainment
7.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.7.2. Market size and forecast, by region
7.7.3. Market share analysis by country
7.8. IT and Telecom
7.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.8.2. Market size and forecast, by region
7.8.3. Market share analysis by country
7.9. BFSI
7.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.9.2. Market size and forecast, by region
7.9.3. Market share analysis by country
7.10. Hospitality
7.10.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.10.2. Market size and forecast, by region
7.10.3. Market share analysis by country
7.11. Others
7.11.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.11.2. Market size and forecast, by region
7.11.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: LOCATION BASED SERVICES MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Component
8.2.3. Market size and forecast, by Technology
8.2.4. Market size and forecast, by Application
8.2.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Application
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Application
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Component
8.3.3. Market size and forecast, by Technology
8.3.4. Market size and forecast, by Application
8.3.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Application
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Application
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Application
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Application
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.5. Spain
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Application
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Component
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Technology
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Application
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Component
8.4.3. Market size and forecast, by Technology
8.4.4. Market size and forecast, by Application
8.4.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Application
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Application
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Application
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.4. Australia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Application
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.5. South Korea
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Application
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.4.6.6. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Component
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Technology
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Application
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Component
8.5.3. Market size and forecast, by Technology
8.5.4. Market size and forecast, by Application
8.5.5. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Latin America
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Component
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Application
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5.6.2. Middle East
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Component
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Application
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
8.5.6.3. Africa
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Component
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Technology
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Application
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Industry Vertical
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2024
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Cisco Systems, Inc.
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. Apple, Inc.
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Bharti Airtel Limited
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.4. IBM Corporation
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. Microsoft Corporation
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. ALE International
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Key strategic moves and developments
10.7. Oracle Corporation
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.7.7. Key strategic moves and developments
10.8. AT&T Inc.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.8.7. Key strategic moves and developments
10.9. Google LLC
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Business performance
10.9.7. Key strategic moves and developments
10.10. HERE
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Key strategic moves and developments
10.11. Qualcomm Technologies, Inc.
10.11.1. Company overview
10.11.2. Key executives
10.11.3. Company snapshot
10.11.4. Operating business segments
10.11.5. Product portfolio
10.11.6. Business performance
10.11.7. Key strategic moves and developments
10.12. ROHDE & SCHWARZ GmbH & Co. KG
10.12.1. Company overview
10.12.2. Key executives
10.12.3. Company snapshot
10.12.4. Operating business segments
10.12.5. Product portfolio
10.12.6. Key strategic moves and developments
10.13. Telefonaktiebolaget LM Ericsson
10.13.1. Company overview
10.13.2. Key executives
10.13.3. Company snapshot
10.13.4. Operating business segments
10.13.5. Product portfolio
10.13.6. Business performance
10.13.7. Key strategic moves and developments
10.14. Foursquare
10.14.1. Company overview
10.14.2. Key executives
10.14.3. Company snapshot
10.14.4. Operating business segments
10.14.5. Product portfolio
10.14.6. Key strategic moves and developments
10.15. Esri
10.15.1. Company overview
10.15.2. Key executives
10.15.3. Company snapshot
10.15.4. Operating business segments
10.15.5. Product portfolio
10.15.6. Key strategic moves and developments
10.16. Intellias
10.16.1. Company overview
10.16.2. Key executives
10.16.3. Company snapshot
10.16.4. Operating business segments
10.16.5. Product portfolio
10.16.6. Key strategic moves and developments

 

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2025/10/10 10:27

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