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インドの電動三輪車市場:車両タイプ別(旅客輸送車と積載車)、バッテリー容量別(<101Ah and >101Ah)、タイプ別(鉛酸、リチウムイオン)、地域別、競争、機会、予測、2021-2031F

インドの電動三輪車市場:車両タイプ別(旅客輸送車と積載車)、バッテリー容量別(<101Ah and >101Ah)、タイプ別(鉛酸、リチウムイオン)、地域別、競争、機会、予測、2021-2031F


India Electric Three-Wheeler Market By Vehicle Type (Passenger Carrier and Load Carrier), By Battery Capacity (<101Ah and >101Ah), By Type (Lead Acid and Lithium Ion), By Region, By Competition, Opportunities and Forecast, 2021-2031F

市場概観インドの電動三輪車市場は、2025年に16億5,000万米ドルと評価され、2031年には33億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は12.60%である。同市場は、燃料費の高騰、費用対効果の高... もっと見る

 

 

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TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年7月14日 US$3,500
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サマリー

市場概観インドの電動三輪車市場は、2025年に16億5,000万米ドルと評価され、2031年には33億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は12.60%である。同市場は、燃料費の高騰、費用対効果の高いモビリティ・ソリューションのニーズ、FAME IIなどの制度による政府の支援策によって著しい成長を遂げている。このセグメントは、電動3輪車の低いランニングコストと運用効率により、物流業者や都市内輸送業者にとって特に魅力的なものとなっている。また、バッテリーシステムとドライブトレイン機能の技術的向上により、航続距離の延長と積載量の増加が可能になり、需要も拡大している。e-リキシャや電動カーゴ三輪車の商業的な魅力は、特に、信頼性が高く、メンテナンスの少ない輸送ソリューションを求める中小企業経営者や自営業ドライバーの間で高まり続けている。主な市場要因燃料費の上昇燃料価格の高止まりは、内燃エンジン車から電動代替車への移行を促す主な要因である。人力車運行業者やラスト・マイル・デリバリー業者などの商業ユーザーにとって、燃料は日々の出費に占める割合が大きい。キロメートルあたりのエネルギー使用量の削減とメンテナンスの簡素化によって可能になる電動三輪車の運転コストの低減は、長期的に大きな経済的メリットをもたらす。特定の地域では、電力補助金によって節約効果がさらに高まり、コスト予測がより予測しやすくなっている。このような経済的合理性が、特に予算重視のユーザー層での普及を促進している。事業者間の口コミによる支持や同業者からの影響力も、EVの認知を広め、都市部や半都市部でのEV普及を加速させている。主な市場課題初期費用が高い運用コストが低いにもかかわらず、電気三輪車は初期購入価格が高いため、多くの人にとって経済的に手が届かない。車両コストの大部分を占めるリチウムイオンバッテリーが、電動モデルと従来モデルの価格差の一因となっている。有利な融資や信用オプションへのアクセスが限られていることも、特に非正規部門の労働者や小規模事業者にとっての課題に拍車をかけている。伝統的な融資機関は、再販価値やバッテリーの減価償却を懸念して、電気自動車への融資をためらうことが多い。補助金が支給されたとしても、手頃な価格で購入できることが大きな障壁となっており、大規模な導入が遅れている。革新的な資金調達モデル、リース・オプション、より良いクレジット・アクセスがなければ、多くの購入希望者は引き続きICE車を好むかもしれない。主要市場動向リチウムイオン・バッテリーへのシフトリチウムイオン・バッテリー技術の採用は、インドの電動三輪車セグメント全体で勢いを増している。これらのバッテリーは、鉛バッテリーに比べてエネルギー密度が高く、高速充電が可能で、ライフサイクルが長く、メンテナンスが容易である。信頼性の高い性能と最小限の車両停止時間を必要とする商用ユーザーにますます好まれている。国内でのバッテリー生産が拡大し、技術革新によってコストが削減されるにつれて、リチウムイオン・ソリューションは購入者にとってより身近なものとなりつつある。メーカーは、安全性を確保し、性能を最適化し、バッテリー寿命を延ばすインテリジェント・バッテリー・マネジメント・システム(BMS)を車両に装備している。この傾向は製品設計に影響を与え、全体的な効率を高め、車両の耐久性と運用価値を向上させている。主要市場プレイヤー:Atul Motors Private Limited、Euler Motors Private Limited、Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd、Lohia Auto Industries Limited、Mahindra Electric Mobility Limited、Omega Seiki Mobility Private Limited、Piaggio Vehicles Pvt. Ltd、Saera Electric Auto Pvt.Ltd- Terra Motors India Private Limited- Vani Electric Vehicles Pvt. Ltd.レポートスコープ:本レポートでは、インドの電動三輪車市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:- インドの電動三輪車市場、車両タイプ別:o 乗用車用積載車- インドの電動三輪車市場、バッテリー容量別:o<101Aho >101Ah- インドの電動三輪車市場:タイプ別:o 鉛酸リチウムイオン- インドの電動三輪車市場:地域別:o 東インドo 西インドo 北インドo 南インド競合情勢企業プロフィール:インドの電動三輪車市場における主要企業の詳細分析:TechSci Research社のインド電動三輪車市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:企業情報-追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

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目次

1.はじめに1.1.製品概要1.2.レポートの主なハイライト1.3.市場カバレッジ1.4.対象市場セグメント1.5.調査期間2.調査方法2.1.調査方法2.2.調査目的2.3.ベースライン手法2.4.スコープの設定2.5.前提条件と限界2.6.調査ソース2.7.市場調査のアプローチ2.8.市場規模と市場シェアの算出方法2.9.予測方法3.エグゼクティブサマリー3.1.市場の概要3.2.主要市場セグメントの概要3.3.主要市場プレーヤーの概要3.4.主要地域の概要3.5.市場促進要因、課題、トレンドの概要4.顧客の声4.1.ブランド認知度4.2.購入決定に影響を与える要因5.インドの電動三輪車市場展望5.1.市場規模と予測5.1.1.金額ベース5.2.市場シェアと予測5.2.1.車両タイプ別市場シェア分析(旅客運搬車、積載運搬車),5.2.2.バッテリー容量別市場シェア分析(<101Ah and >101Ah),5.2.3.タイプ別市場シェア分析(鉛酸、リチウムイオン)5.2.4.地域別市場シェア分析5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2025年)5.3.インドの電動三輪車市場マッピングと機会評価6.東インドの電動三輪車市場展望6.1.市場規模と予測6.1.1.金額ベース6.2.市場シェアと予測6.2.1.車両タイプ別市場シェア分析6.2.2.電池容量別市場シェア分析6.2.3.タイプ別市場シェア分析7.西インド電動三輪車市場の展望7.1.市場規模・予測7.1.1.金額別7.2.市場シェアと予測7.2.1.車両タイプ別市場シェア分析7.2.2.電池容量別市場シェア分析7.2.3.タイプ別市場シェア分析8.北インドの電動三輪車市場展望8.1.市場規模・予測8.1.1.金額別8.2.市場シェアと予測8.2.1.車両タイプ別市場シェア分析8.2.2.電池容量別市場シェア分析8.2.3.タイプ別市場シェア分析9.南インドの電動三輪車市場展望9.1.市場規模・予測9.1.1.金額別9.2.市場シェアと予測9.2.1.車両タイプ別市場シェア分析9.2.2.電池容量別市場シェア分析9.2.3.タイプ別市場シェア分析10.市場ダイナミクス10.1.促進要因10.2.課題11.市場動向と発展11.1.合併・買収(もしあれば)11.2.製品上市(もしあれば)11.3.最近の動向12.ポーターズファイブフォース分析12.1.業界の競争12.2.新規参入の可能性12.3.サプライヤーの力12.4.顧客の力12.5.代替製品の脅威13.政策と規制の状況14.インド経済プロフィール15.混乱:紛争、パンデミック、貿易障壁16.競争環境16.1.企業プロフィール16.1.1.アトゥール・モーターズ・プライベート・リミテッド16.1.1.1.会社概要16.1.1.2.車種16.1.1.3.財務状況(入手可能な情報による)16.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス16.1.1.5.最近の動向16.1.1.6.主要経営陣16.1.2.オイラー・モーターズ・プライベート・リミテッド16.1.3.キネティック・グリーン・エナジー&パワー・ソリューションズ社16.1.4.ロヒア・オート・インダストリーズ社16.1.5.マヒンドラ・エレクトリック・モビリティ・リミテッド16.1.6.オメガセイキ・モビリティ・プライベート・リミテッド16.1.7.ピアッジオ・ビークルズ社16.1.8.サエラ・エレクトリック・オート社16.1.9.テラモーターズ・インディア・プライベート・リミテッド16.1.10.Vani Electric Vehicles Pvt.Ltd.17. 戦略的提言18.会社概要と免責事項

 

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Summary

Market Overview India Electric Three-Wheeler Market was valued at USD 1.65 Billion in 2025 and is projected to reach USD 3.36 Billion by 2031, growing at a CAGR of 12.60% during the forecast period. The market is witnessing notable growth driven by rising fuel costs, the need for cost-effective mobility solutions, and supportive government incentives under schemes such as FAME II. The segment has become particularly attractive to logistics providers and intra-city transport operators due to the lower running costs and operational efficiency of electric three-wheelers. Demand is also being bolstered by technological improvements in battery systems and drivetrain capabilities, enabling longer range and greater load capacity. The commercial appeal of e-rickshaws and electric cargo three-wheelers continues to grow, especially among small business owners and self-employed drivers who seek dependable, low-maintenance transport solutions. Key Market Drivers Rising Fuel Costs Persistently high fuel prices are a major factor encouraging the transition from internal combustion engine vehicles to electric alternatives. For commercial users such as rickshaw operators and last-mile delivery providers, fuel represents a substantial share of daily expenses. The lower operating cost of electric three-wheelers—enabled by reduced per-kilometer energy usage and simpler maintenance—offers significant long-term financial benefits. Electricity subsidies in certain regions further enhance savings and make cost forecasting more predictable. This economic rationale is driving increased adoption, especially among budget-conscious user segments. Word-of-mouth endorsements and peer influence among operators are also helping spread awareness and accelerating EV adoption in urban and semi-urban pockets. Key Market Challenges High Upfront Costs Despite their lower operational costs, electric three-wheelers remain financially out of reach for many due to their high initial purchase price. Lithium-ion batteries, which make up a large portion of the vehicle’s cost, contribute to the pricing gap between electric and conventional models. Limited access to favorable financing and credit options adds to the challenge, particularly for informal sector workers and small businesses. Traditional lending institutions often hesitate to finance these vehicles due to concerns over resale value and battery depreciation. Even with subsidies, the perceived affordability barrier remains significant, delaying large-scale adoption. Without innovative financing models, leasing options, or better credit access, many prospective buyers may continue to prefer ICE vehicles. Key Market Trends Shift Toward Lithium-Ion Batteries The adoption of lithium-ion battery technology is gaining momentum across India’s electric three-wheeler segment. These batteries offer higher energy density, faster charging capabilities, extended life cycles, and lower maintenance compared to lead-acid counterparts. They are increasingly preferred by commercial users who require reliable performance and minimal vehicle downtime. As domestic battery production scales up and technological innovations reduce costs, lithium-ion solutions are becoming more accessible to buyers. Manufacturers are equipping vehicles with intelligent battery management systems (BMS) that ensure safety, optimize performance, and extend battery life. This trend is influencing product design and boosting overall efficiency, leading to better vehicle durability and operational value. Key Market Players • Atul Motors Private Limited • Euler Motors Private Limited • Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd • Lohia Auto Industries Limited • Mahindra Electric Mobility Limited • Omega Seiki Mobility Private Limited • Piaggio Vehicles Pvt. Ltd • Saera Electric Auto Pvt. Ltd • Terra Motors India Private Limited • Vani Electric Vehicles Pvt. Ltd. Report Scope: In this report, the India Electric Three-Wheeler Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below: • India Electric Three-Wheeler Market, By Vehicle Type: o Passenger Carrier o Load Carrier • India Electric Three-Wheeler Market, By Battery Capacity: o <101Ah o >101Ah • India Electric Three-Wheeler Market, By Type: o Lead Acid o Li-ion • India Electric Three-Wheeler Market, By Region: o East India o West India o North India o South India Competitive Landscape Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India Electric Three-Wheeler Market. Available Customizations: India Electric Three-Wheeler Market report with the given market data, TechSci Research, offers customizations according to the company’s specific needs. The following customization options are available for the report: Company Information • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

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Table of Contents

1. Introduction 1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Methodology Landscape 2.2. Objective of the Study 2.3. Baseline Methodology 2.4. Formulation of the Scope 2.5. Assumptions and Limitations 2.6. Sources of Research 2.7. Approach for the Market Study 2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares 2.9. Forecasting Methodology 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, and Trends 4. Voice of Customer 4.1. Brand Awareness 4.2. Factor Influencing Availing Decision 5. India Electric Three-Wheeler Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis (Passenger Carrier and Load Carrier), 5.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis (<101Ah and >101Ah), 5.2.3. By Type Market Share Analysis (Lead Acid and Lithium Ion) 5.2.4. By Region Market Share Analysis 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2025) 5.3. India Electric Three-Wheeler Market Mapping & Opportunity Assessment 6. East India Electric Three-Wheeler Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 6.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis 6.2.3. By Type Market Share Analysis 7. West India Electric Three-Wheeler Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 7.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis 7.2.3. By Type Market Share Analysis 8. North India Electric Three-Wheeler Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 8.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis 8.2.3. By Type Market Share Analysis 9. South India Electric Three-Wheeler Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Vehicle Type Market Share Analysis 9.2.2. By Battery Capacity Market Share Analysis 9.2.3. By Type Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 11.1. Merger & Acquisition (If Any) 11.2. Product Launches (If Any) 11.3. Recent Developments 12. Porters Five Forces Analysis 12.1. Competition in the Industry 12.2. Potential of New Entrants 12.3. Power of Suppliers 12.4. Power of Customers 12.5. Threat of Substitute Products 13. Policy & Regulatory Landscape 14. India Economic Profile 15. Disruptions: Conflicts, Pandemics and Trade Barriers 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Atul Motors Private Limited 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Vehicle Types 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. Euler Motors Private Limited 16.1.3. Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd 16.1.4. Lohia Auto Industries Limited 16.1.5. Mahindra Electric Mobility Limited 16.1.6. Omega Seiki Mobility Private Limited 16.1.7. Piaggio Vehicles Pvt. Ltd 16.1.8. Saera Electric Auto Pvt. Ltd 16.1.9. Terra Motors India Private Limited 16.1.10. Vani Electric Vehicles Pvt. Ltd. 17. Strategic Recommendations 18. About Us & Disclaimer

 

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