世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのフローズンデザート市場:製品タイプ別(フローズンアイスクリーム、フローズンヨーグルト、その他)、カテゴリー別(従来型、無糖)、販売チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他)、地域別、競合予測・機会:2019-2029F


India Frozen Dessert Market By Product Type (Frozen Ice Cream, Frozen Yogurt, and Others), By Category (Conventional, Sugar-free), By Sales Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online, and Others), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2019-2029F

2023年、インドのフローズンデザート市場は32.0億米ドルの評価額を達成し、2029年までの年間平均成長率(CAGR)は10.5%と予測され、予測期間中に力強い成長が見込まれている。インドのフローズンデザート市場は... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年11月7日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
72 英語

 

サマリー

2023年、インドのフローズンデザート市場は32.0億米ドルの評価額を達成し、2029年までの年間平均成長率(CAGR)は10.5%と予測され、予測期間中に力強い成長が見込まれている。インドのフローズンデザート市場は、消費者の嗜好や嗜好の進化と、こうした需要の変化に対応する食品業界の適応能力によって、近年著しい成長と変貌を遂げている。

インドの消費者はデザートの選択に冒険心を持つようになり、伝統的なスイーツを超えた革新的で多様な選択肢を積極的に求めるようになっている。この嗜好の変化は、アイスクリーム、ジェラート、シャーベット、フローズンヨーグルトなど、多種多様なフローズンデザートの需要を押し上げている。

インドでは中流階級の人口が拡大し、可処分所得の増加も相まって、フローズンデザートがより多くの層にとって身近なものとなっている。その結果、消費者は高級なフローズンデザートを好むようになっている。

都市中心部の急増とスーパーマーケット、ハイパーマーケット、デザート専門店などの近代的小売店の拡大が、消費者の多様な冷菓へのアクセスを簡素化し、市場成長に寄与している。

多くの消費者がより健康的なデザートの選択肢を積極的に求めており、それがフローズンヨーグルトや低脂肪・無糖の商品の人気につながっている。こうした健康的な代替品を提供するブランドは競争上の優位性を獲得している。

各ブランドは、革新的なフレーバー、食感、フォーマットを導入することで、斬新さとバラエティーを求める消費者の要望に応えてきた。これには、フュージョン・フレーバー、職人による創作、カスタマイズ・デザートなどが含まれる。

乳製品不使用やビーガンのフローズンデザートへの需要が高まっているため、各ブランドはココナッツ、アーモンド、豆乳などの原材料を使った植物由来のオプションを導入している。消費者は高品質で職人的なフローズンデザートにプレミアムを支払うことを厭わないため、グルメ・アイスクリーム・ショップやクラフト・アイスクリーム・ショップの成長が促進されている。

eコマースや食品宅配プラットフォームの拡大により、消費者は好みのフローズンデザートをオンラインで便利に注文できるようになり、市場拡大にさらに貢献している。オーダーメイドデザートとパーソナライズされたトッピングが人気を博し、消費者はユニークなデザート体験を創造できるようになった。

インドのフローズンデザート市場は季節変動の影響を受け、暖かい季節に消費量が増えるため、ブランドは年間を通じて売上を維持するための戦略的計画を立てる必要がある。市場は熾烈な競争を繰り広げており、多数のプレーヤーが消費者の注目を集めようとしのぎを削っている。ブランドは絶えず革新を続け、差別化を図らなければならない。よりヘルシーな選択肢が求められる一方で、消費者は依然として冷菓の栄養価を意識しており、ブランドにとって適切なバランスをとることが課題となっている。
主要市場要因
進化する消費者の嗜好と健康志向
インド冷菓市場の堅調な成長を支えている最大の要因の一つは、消費者の嗜好の進化と健康志向である。インドが急速な都市化と経済発展を遂げるにつれて、消費者は消費する食品の品質と栄養成分についてますます目が肥えてきている。この嗜好の変化は、デザート・カテゴリーに顕著に表れている。
消費者は現在、食生活の選択と健康の目標に沿った冷菓を求めている。そのため、従来のアイスクリームやスイーツに代わる、よりヘルシーで軽いものへの需要が急増している。フローズンヨーグルト、シャーベット、フルーツベースのフローズンデザートは、より健康的でカロリーの低い選択肢として認識されることが多く、人気の高い選択肢として浮上している。
さらに、心を込めた嗜好のトレンドが、天然素材、低糖分、人工添加物不使用のデザートの需要を押し上げている。冷凍デザート・ブランドは、健康志向の消費者層に対応するため、よりクリーンな成分表示と透明性の高い栄養情報を備えた製品を提供することで対応している。
ベジタリアン、ビーガン、ラクトースフリーといった食生活嗜好の台頭が、市場の多様化をさらに後押ししている。メーカー各社は、こうした食生活の選択肢に対応した冷菓を開発し、消費者層を拡大するとともに、冷菓は罪悪感なく楽しめるという考えを強めている。
都市化と近代的小売インフラの拡大
都市化はインド冷菓市場の成長に極めて重要な役割を果たしている。より多くのインド人が都市部に移住し、ペースの速いライフスタイルを受け入れるようになったため、便利ですぐに食べられるデザートの需要が急増している。フローズンデザートは、手早く、手間のかからない甘い嗜好品を求める消費者にとって完璧なソリューションである。
スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストアを含む近代的な小売インフラの普及は、冷菓へのアクセスを著しく向上させた。これらの小売店は、人気の国際ブランドから地元の職人的生産者まで、多様なフローズンデザートの選択肢を提供している。日常的な食料品の買い物のついでにフローズンデザートを手に取るという利便性が一般化し、衝動買いや市場全体の成長を後押ししている。
さらに、eコマースやオンライン食料品プラットフォームの拡大が、冷菓ブランドのリーチをさらに広げている。消費者は好みの冷菓をオンラインで便利に注文できるようになり、市場の拡大と利便性主導の成長に寄与している。
イノベーションと製品の多様化
技術革新と製品の多様化は、インドの冷菓市場を新たな高みへと押し上げる重要な推進力となっている。メーカーは消費者の多様な嗜好に対応するため、味、食感、原材料を絶えず試している。
市場の注目すべきトレンドのひとつは、インドの伝統的な味とフローズンデザートの融合である。各ブランドは地域のスパイス、フルーツ、ナッツ、ハーブを使った冷菓を発売しており、インドの消費者の共感を呼ぶユニークで魅力的な風味を作り出している。例えば、サフラン入りアイスクリーム、カルダモン風味のフローズンヨーグルト、マンゴーシャーベットなどが人気を集めている。
さらに市場では、職人的なフローズンデザート・ブランドや工芸品的なフローズンデザート・ブランドが台頭してきている。これらの小規模生産者は、手作りで高級品質のフローズンデザートに力を入れており、地元産の天然素材を使用していることが多い。職人技を駆使したアイスクリーム、ジェラート、シャーベットは、消費者に独特で贅沢な体験を提供し、特別感と高級感を醸成する。
主な市場課題
激しい競争と市場の飽和
インドの冷菓市場における最も重要な課題の一つは、激しい競争と市場の飽和である。この分野では、アイスクリーム、フローズンヨーグルト、ジェラート、シャーベットなど、幅広いフローズンデザート製品を提供するプレーヤーが国内外を問わず急増している。この急増が市場の飽和を招き、新規参入企業が足場を築くのがますます難しくなっている。
Amul、Vadilal、Mother Dairy、Kwality Wallsといった大手数社が、数十年にわたって市場を支配してきた。彼らの広範な流通網、ブランド認知度、幅広い製品ポートフォリオが、新規参入企業が効果的に競争することを困難にしている。
全国的な大企業と並んで、数多くの地域ブランドやローカルブランドが、特にそれぞれの地域で忠実な顧客基盤を確立している。こうしたブランドは、地元消費者と根強いつながりを 持っていることが多く、大手ブランドがこうした市場に参入すること を困難にしている。
既存ブランドに対する消費者の忠誠心もハードルのひとつだ。多くの消費者は、特定のアイスクリームやフローズンデザートのブランドで育ってきたため、新しいものや馴染みのないものに切り替えることをためらう。
インドは人口が多様であるため、フレーバーやフローズンデザートの種類に対する嗜好も多様である。この多様性が幅広い製品ラインナップを必要とし、中小企業が幅広い嗜好に対応することを困難にしている。
インドの消費者の価格感度は、依然として重要な考慮事項である。高級冷菓ブランドはニッチ市場を形成しているが、大半の消費者は手頃な価格を求めている。価格競争は、経営資源が限られた中小企業にとって不利になる可能性がある。
この課題に対処するため、新興ブランドは製品の革新、差別化、ターゲットを絞ったマーケティング戦略に注力しなければならない。強力なブランド・アイデンティティの構築、ユニークなフレーバーと体験の提供、デジタル・マーケティングを通じた消費者とのエンゲージメントは、新興ブランドが競争環境の中でニッチを切り開くのに役立つ。
需要の季節性と気候への敏感さ
インドの冷菓市場におけるもう一つの課題は、需要の季節性と気候の敏感さである。インドの気候は寒暖の差が激しく、ほとんどの地域で灼熱の夏と比較的温暖な冬がある。その結果、冷菓の需要には顕著な季節性があり、夏季に消費のピークを迎える。
ピークでない冬季には、冷菓の売上は大幅に減少する傾向がある。これは、在庫管理、収益の維持、消費者の関心の維持という点で課題となりうる。
インドの地理は多様であるため、夏の始まりや暑さの強さは地域によって異なる。ブランドは地域の気候パターンに機敏に対応し、それに応じてマーケティングや流通戦略を適応させなければならない。
輸送や保管中に冷菓の品質を維持することは、特に極端な気温の地域では、物流上の課題となりうる。
季節性に対抗するため、ブランドは常に革新を続け、新製品や新フレーバーを投入し、年間を通じて消費者の関心を引き続ける必要がある。
こうした課題に対処するため、各ブランドは従来のアイスクリームだけでなく、フローズンヨーグルトやジェラート、あるいは冬季用の温かいデザートまで、製品ラインを拡大する機会を探ることができる。さらに、強固なサプライチェーン管理、冷蔵倉庫、効果的な需要予測に投資することで、季節性の影響を緩和することができる。
品質と原材料に関する懸念
品質と原材料への懸念は、インドの冷菓市場にもう一つの大きな課題をもたらしている。消費者はますます健康志向を強め、食品の選択に使用される原材料に気を配るようになっている。この傾向は、より健康的で高品質の原材料を使用していると認識される冷菓の需要につながっている。
消費者は、冷菓に使用されている原材料について透明性を求めている。ブランドは信頼を築くために、成分表と栄養情報を明確に伝えなければならない。
自然でわかりやすい原材料を使用するクリーン・ラベリングが重要性を増している。人工添加物、着色料、保存料を使用しているブランドは、消費者の抵抗に直面するかもしれない。
糖分や脂肪分を抑え、乳製品不使用やヴィーガンなど、特定の食事嗜好に対応したフローズンデザートへの需要が高まっている。
一貫した製品品質を維持し、冷菓に汚染物質や腐敗がないことを保証することは、消費者の信頼にとって極めて重要である。
法的リスクや風評リスクを回避するためには、食品安全規制や表示規制の遵守が不可欠である。
主な市場動向
健康志向の嗜好品
健康意識の高まりが顕著な時代において、インドの冷菓市場で最も顕著なトレンドのひとつは、健康的でありながら贅沢な選択肢を求める需要である。消費者はますます食生活に気を配るようになり、その意識はデザートの嗜好にも及んでいる。甘いものを食べたい欲求と、より健康的な素材を求める欲求のバランスが取れた冷菓を求めているのだ。
このトレンドの重要な側面は、植物由来のフローズンデザートの台頭である。インドでは、健康や環境への配慮から、菜食主義や乳製品を使わない食生活が人気を集めている。アーモンドミルクアイスクリームや大豆ベースのフローズンヨーグルトなどの植物ベースのフローズンデザートは、こうした消費者層の増加に対応している。これらの代替品は、味に妥協することなく、伝統的な乳製品デザートのクリーミーなテクスチャーと贅沢な風味を提供する。
消費者はまた、砂糖の含有量を減らし、カロリーを抑えたフローズンデザートを求めている。各ブランドは、ステビアやエリスリトールのような天然甘味料を使用した製品を開発したり、フルーツやナッツのような食材を取り入れることで、過剰な糖分を必要とせずに風味を加えることで対応している。こうした選択肢は、健康志向の消費者に罪悪感のない嗜好品を提供している。
職人技とプレミアム商品
インドのフローズンデザート市場におけるもう一つの重要なトレンドは、職人技を駆使したプレミアムフローズンデザートの人気の高まりである。消費者は、優れた味覚体験を提供する高品質で手作りのユニークなフローズンデザートにプレミアムを支払うことを望んでいる。この傾向は、本格的で革新的な味を求める消費者の欲求を反映している。
職人気質のブランドは、地域的・世界的な影響を反映したユニークなフレーバーを作り出している。カルダモンやサフランのようなエキゾチックなインドのスパイスから、ベルギーのチョコレートやイタリアのジェラートにインスパイアされた作品のような世界的に人気のあるものまで、フローズンデザート市場は味のルネッサンスを目撃している。消費者は、従来にとらわれない新しい味覚の探求を熱望している。
プレミアム・フローズンデザートは、その革新的な食感や内包物でも知られている。これには、高級チョコレート、ナッツ、フルーツのチャンクを組み込んで、デザート全体の体験を高めていることが含まれる。このようなデザートの食感遊びは、消費者が喜ぶ贅沢さと複雑さのレイヤーを追加してくれる。
電子商取引と宅配サービス
Eコマースと宅配サービスの利便性は、インドの冷菓市場において重要なトレンドとなっている。消費者は好みのフローズンデザートを注文するためにオンラインプラットフォームをますます利用するようになっており、玄関先まで届けてもらえる利便性を享受している。
消費者直販(DTC)ブランドは、市場で強力な力として台頭している。これらのブランドは、高品質のフローズンデザートを消費者に直接届けることに重点を置き、仲介業者を排除し、製品の鮮度を保証している。多くの場合、多様なフレーバーとカスタマイズ・オプションを提供している。
フローズンデザートの定期購入モデルが人気を集めている。消費者は好みのフローズン・スイーツを定期的に配送してもらうよう申し込むことができ、頻繁に店舗を訪れる必要なく、常に贅沢なスイーツを供給することができる。これらの定期購入には、限定フレーバーや割引が含まれることもあり、顧客ロイヤルティを高めるインセンティブとなっている。
セグメント別インサイト
製品タイプ別インサイト
インドのフローズンデザート市場では、フローズンアイスクリームが圧倒的なシェアを占めており、クリーミーで汎用性の高いおいしさで市場を席巻している。この市場の優位性は、アイスクリームを全国の消費者に愛されるスイーツにしている様々な要因の組み合わせによるものである。
アイスクリームに対する消費者の愛情:アイスクリームは、年齢、地域、機会を超えて、インドで普遍的な魅力を享受している。灼熱の夏の日であろうと、楽しいお祝いの日であろうと、アイスクリームは何百万人ものインド人がよく食べるデザートである。このアイスクリームへの変わらぬ愛が、フローズン・デザート市場におけるアイスクリームの確固たる地位を築いている。
多彩なフレーバー:インドのアイスクリーム・ブランドは、絶え間ない技術革新により、幅広い嗜好に応える多様なフレーバーを生み出してきた。バニラ、チョコレート、ストロベリーといった伝統的なフレーバーから、マンゴー、バタースコッチ、パーンといったエキゾチックなものまで、その種類は驚くほど豊富だ。このようなフレーバーの多様性により、すべての味覚に合うアイスクリームがあるのだ。
季節の多様性:インドの多様な気候のおかげで、アイスクリームは一年中食べることができる。アイスクリームは、灼熱の夏に必要な安らぎを与えてくれる一方で、モンスーンや冬の時期にも、その安らぎとお祝いの魅力によって喜びを与えてくれます。
プレミアムと職人技:インドにおけるアイスクリームのプレミアム化は、より高品質のデザートを求める消費者の共感を呼んでいる。各ブランドは、高品質の原材料を使用したプレミアム、職人技、グルメアイスクリームを提供することでこれに応えている。こうした商品は高価格帯であることが多く、贅沢を求める消費者にアピールしている。
革新的なパッケージと形態:アイスクリームは、コーン、カップ、スティック、ファミリーサイズのチューブなど、様々な便利な形態で販売されている。各ブランドは、消費者の利便性を高め、製品の差別化を図るため、革新的なパッケージも導入している。
小売への浸透:アイスクリームは広く小売店に浸透しており、各ブランドは、小規模の小売店から大手スーパーマーケット・チェーンまで、数多くの店舗で販売されている。このように広く普及しているため、消費者はお気に入りのアイスクリーム・ブランドを簡単に手に入れることができる。
ブランドと地域の特産品:国際的なアイスクリーム・ブランドと国内のアイスクリーム・ブランドの両方が、インドでその地位を確立している。Amul、Kwality Wall's、Vadilalのようなブランドは知名度を確立し、KulfiやGola(かき氷)のような地域の名物料理は繁栄を続けている。
特別な日やお祝い事誕生日や結婚式、お祭りなど、インドではお祝い事や特別な日にはアイスクリームが欠かせない。こうした祝祭期間にはアイスクリームの需要が急増し、市場シェアに大きく貢献している。
販売チャネル
オンライン販売チャネルは、インドのフローズンデザート市場において重要なプレーヤーとして台頭し、消費者がこれらのおいしいお菓子にアクセスし、楽しむ方法を変えている。このような消費者行動の変化とEコマースの台頭は、冷菓業界の様相を一変させ、その大幅な成長に寄与している。
Eコマース・ブーム:インドでは、インターネットの普及率、スマートフォンの利用率、デジタル・リテラシーの向上により、Eコマース・プラットフォームやオンライン・ショッピングが著しく急増している。これは、冷菓セグメントを含め、オンライン販売チャネルの繁栄のための肥沃な土壌を作り出した。
利便性とアクセシビリティ:オンライン・プラットフォームは、自宅や職場にいながらにして冷菓を注文できる利便性を消費者に提供する。この利便性は、フローズン・スイーツを手間をかけずに楽しむ方法を求める多忙な都市生活者にとって特に魅力的である。
多様な商品群:オンライン小売業者やデザート・ブランドは、デジタル・スペースを活用して、多様なフローズン・デザート製品を紹介している。アイスクリームやジェラートから、シャーベット、フローズンヨーグルト、革新的なデザート・ノベルティまで、消費者はオンラインで幅広い選択肢にアクセスできる。
カスタマイズとパーソナライゼーション:オンライン・プラットフォームでは、カスタマイズやパーソナライズのオプションが提供されていることが多く、消費者は自分の好みに合わせてフレーバーやトッピング、分量を選ぶことができる。このようなレベルのカスタマイズは、オンライン・ショッピング体験全体を向上させる。
宅配:オンライン・フローズン・デザート・ショッピングの最も魅力的な側面のひとつは、玄関先までの配達である。消費者は好きなフローズンスイーツを注文し、自宅まで配達してもらうことができるため、実店舗に出向く必要がなくなる。
季節や祝祭のプロモーション:オンライン・プラットフォームは、季節や祝祭のプロモーションを実施することに長けており、夏、祭り、祝日などの機会に、特別オファーや割引で消費者を魅了する。このマーケティング戦略は、売上と消費者のエンゲージメントを高める。
レビューと評価:オンラインショッピングの利用者は、カスタマーレビューや評価の透明性から恩恵を受ける。他の購入者の経験やフィードバックを考慮することで、十分な情報に基づいた選択が可能になり、オンライン購入プロセスにおける信頼が構築される。
地域別インサイト
インドの北部地域は、同国の冷菓市場において圧倒的な力を持ち、大きなシェアを確保し、業界の成長とダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たしている。この台頭は、同地域が冷菓分野で突出した存在となったいくつかの要因によるものである。
消費者の嗜好の変化:北部地域は、デザートに関する消費者の嗜好の変化を目の当たりにしてきた。伝統的なインドのスイーツは依然として特別な位置を占めているが、アイスクリーム、ジェラート、フローズンヨーグルトなどのフローズンスイーツを含む西洋スタイルのデザートへの顕著なシフトが見られる。特に北部の都市部では、こうしたフローズンデザートへの人気が高まっている。
都市化と中間層の増加北インドの急速な都市化は、中産階級の拡大とともに、可処分所得の増加とライフスタイルの変化につながった。都市部の消費者は高級で斬新なデザートを好む傾向にあり、冷菓需要を牽引している。
小売革命:北部には、近代的なスーパーマーケット、ハイパーマーケット、デザート・パーラー、オンライン・デリバリー・プラットフォームが存在し、発達した小売インフラを誇っている。これらの店舗は多種多様なフローズンデザートの選択肢を提供し、消費者が多様なフレーバーとフォーマットを探索し、楽しむのに便利である。
季節変動:灼熱の夏を特徴とする北インドの異常気象は、冷菓需要を増幅させている。アイスクリームや関連製品は、暑さをしのぐさわやかな方法として求められている。メーカー各社はこの季節性を利用し、さまざまなフレーバーやイノベーションを提供している。
若者の人口動態:北部地域には、新しく刺激的なデザートを試すことに前向きな若者が多い。この層は重要な消費者層であるだけでなく、革新的なデザートの創造やマーケティング戦略のインスピレーションの源でもある。
多様な料理風景:北部は豊かな食文化で知られ、その多様性はデザートにも及んでいる。クルフィ、ラブリ、ファル ーダといった郷土料理は、サンデーやシャーベットといった世界的な人気料理と並んで強い存在感を示している。このような料理の多様性が、フローズンデザートの幅広い選択肢に対する需要を後押ししている。
カスタマイズとイノベーション:北部の冷菓ブランドは、多様性と革新性を求める消費者の要望に応えてきた。地元の食材、スパイス、文化の影響を取り入れた革新的なフレーバーを導入し、ユニークで魅力的なフローズン・スイーツを生み出している。
主要市場プレイヤー
クリームベル(RJ社)
ジェラート・ヴィント
ヒンドスタン・ユニリーバ・リミテッド
ケベンター・グループ
ラッツァ・アイスクリーム
メンキーズ・インディア
ヴァディラル・インダストリーズ社
ココベリーレストラン&ディストリビュータープライベートリミテッド
プレステージ・アイスクリームズ(Prestige Ice Creams Pvt.
チーム24マーケティング・インディア社
レポートの範囲
本レポートでは、インドのフローズンデザート市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類している:
- インドのフローズンデザート市場:製品タイプ別
o フローズンアイスクリーム
o フローズンヨーグルト
o その他
- インドの冷凍デザート市場:カテゴリー別
o 従来型
砂糖不使用
- インドの冷凍デザート市場:販売チャネル別
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o オンライン
o その他
- インドの冷凍デザート市場:地域別
o 北部


西
競合状況
企業プロフィール:インドの冷菓市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
インドのフローズンデザート市場レポートは所定の市場データを使用して、Tech Sci Research社は企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced Post Purchase
5. India Frozen Dessert Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Frozen Ice Cream, Frozen Yogurt, and Others)
5.2.2. By Category Market Share Analysis (Conventional, Sugar-free)
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online, and Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North Market Share Analysis
5.2.4.2. South Market Share Analysis
5.2.4.3. East Market Share Analysis
5.2.4.4. West Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. India Frozen Dessert Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Frozen Ice Cream Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Category Market Share Analysis
6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7. India Frozen Yogurt Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category Market Share Analysis
7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.2. Challenges
9. Impact of COVID-19 on India Frozen Dessert Market
9.1. Impact Assessment Model
9.1.1. Key Segments Impacted
9.1.2. Key Regions Impacted
10. Market Trends & Developments
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Buyers
11.3. Bargaining Power of Suppliers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Policy and Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Creambell (RJ Corp.)
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Product & Services
15.1.1.3. Financials (As Per Availability)
15.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.1.5. Recent Developments
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. Aeroplane Rice Ltd.
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Product & Services
15.1.2.3. Financials (As Per Availability)
15.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.2.5. Recent Developments
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. Gelato Vinto
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Product & Services
15.1.3.3. Financials (As Per Availability)
15.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.3.5. Recent Developments
15.1.3.6. Key Management Personnel
15.1.4. Keventer Group
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Product & Services
15.1.4.3. Financials (As Per Availability)
15.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.4.5. Recent Developments
15.1.4.6. Key Management Personnel
15.1.5. Lazza Ice Cream
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Product & Services
15.1.5.3. Financials (As Per Availability)
15.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.5.5. Recent Developments
15.1.5.6. Key Management Personnel
15.1.6. Menchie’s India
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Product & Services
15.1.6.3. Financials (As Per Availability)
15.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.6.5. Recent Developments
15.1.6.6. Key Management Personnel
15.1.7. Vadilal Industries Limited
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Product & Services
15.1.7.3. Financials (As Per Availability)
15.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.7.5. Recent Developments
15.1.7.6. Key Management Personnel
15.1.8. Cocoberry Restaurants and Distributors Private Limited
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Product & Services
15.1.8.3. Financials (As Per Availability)
15.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.8.5. Recent Developments
15.1.8.6. Key Management Personnel
15.1.9. Prestige Ice Creams Pvt. Ltd.
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Product & Services
15.1.9.3. Financials (As Per Availability)
15.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.9.5. Recent Developments
15.1.9.6. Key Management Personnel
15.1.10. Team24 Marketing India Pvt. Ltd.
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Product & Services
15.1.10.3. Financials (As Per Availability)
15.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.10.5. Recent Developments
15.1.10.6. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations
16.1. Key Focus Areas
16.2. Target Product Type
16.3. Target Sales Channel
17. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

In 2023, the India Frozen Dessert Market has achieved a valuation of USD 3.20 billion and is poised for robust growth in the forecast period, with a projected Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 10.5% through 2029. The India frozen dessert market has undergone significant growth and transformation in recent years, driven by evolving consumer tastes and preferences, as well as the food industry's ability to adapt to meet these changing demands.

Indian consumers have become increasingly adventurous in their dessert choices, actively seeking innovative and diverse options that extend beyond traditional sweets. This shift in preferences has propelled the demand for a wide variety of frozen desserts, including ice creams, gelato, sorbets, frozen yogurts, and more.

The expanding middle-class population in India, coupled with rising disposable incomes, has made frozen desserts more accessible to a larger segment of the population. Consequently, consumers are more inclined to indulge in premium frozen dessert offerings.

The proliferation of urban centers and the expansion of modern retail outlets, such as supermarkets, hypermarkets, and specialty dessert stores, have simplified access to a diverse range of frozen desserts for consumers, thereby contributing to market growth.

Many consumers are actively seeking healthier dessert options, which has led to the popularity of frozen yogurts and low-fat or sugar-free variants. Brands that offer these healthier alternatives have gained a competitive advantage.

Brands have been responsive to consumer demands for novelty and variety by introducing innovative flavors, textures, and formats. These include fusion flavors, artisanal creations, and customized desserts.

There is a growing demand for dairy-free and vegan frozen desserts, prompting brands to introduce plant-based options made from ingredients like coconut, almond, and soy milk. Consumers are willing to pay a premium for high-quality and artisanal frozen desserts, which has driven the growth of gourmet and craft ice cream shops.

With the expansion of e-commerce and food delivery platforms, consumers can now conveniently order their favorite frozen desserts online, further contributing to market expansion. Made-to-order desserts and personalized toppings have gained popularity, allowing consumers to create unique dessert experiences.

The Indian frozen dessert market is influenced by seasonal variations, with higher consumption during warmer months, necessitating strategic planning by brands to maintain sales throughout the year. The market is fiercely competitive, with numerous players vying for consumer attention. Brands must continuously innovate and differentiate themselves. While there is a demand for healthier options, consumers remain conscious of the nutritional content of frozen desserts, presenting a challenge for brands to strike the right balance.
Key Market Drivers
Evolving Consumer Preferences and Health Consciousness
One of the foremost drivers behind the robust growth of the India frozen dessert market is the evolving palate and health-consciousness of consumers. As India undergoes rapid urbanization and economic development, consumers are becoming increasingly discerning about the quality and nutritional content of the food they consume. This shift in preferences is notably evident in the dessert category.
Consumers are now seeking frozen desserts that align with their dietary choices and wellness goals. This has led to a surge in demand for healthier and lighter alternatives to traditional ice creams and sweets. Frozen yogurts, sorbets, and fruit-based frozen desserts have emerged as popular choices, often perceived as more wholesome and less calorific options.
Moreover, the trend of mindful indulgence is driving the demand for desserts that incorporate natural ingredients, low sugar content, and no artificial additives. Frozen dessert brands are responding by offering products with cleaner ingredient labels and transparent nutritional information, catering to the health-conscious consumer segment.
The rise of dietary preferences such as vegetarian, vegan, and lactose-free has further propelled the market's diversification. Manufacturers are developing frozen desserts that cater to these dietary choices, expanding their consumer base and reinforcing the idea that frozen desserts can be enjoyed guilt-free.
Expansion of Urbanization and Modern Retail Infrastructure
Urbanization has played a pivotal role in the growth of the India frozen dessert market. As more Indians migrate to urban centers and embrace fast-paced lifestyles, the demand for convenient and ready-to-eat desserts has surged. Frozen desserts offer the perfect solution for consumers seeking quick, hassle-free sweet indulgences.
The proliferation of modern retail infrastructure, including supermarkets, hypermarkets, and convenience stores, has significantly enhanced the accessibility of frozen desserts. These retail outlets provide a diverse range of frozen dessert options, from popular international brands to local artisanal producers. The convenience of picking up a frozen dessert during routine grocery shopping has become commonplace, driving impulse purchases and overall market growth.
Additionally, the expansion of e-commerce and online grocery platforms has further extended the reach of frozen dessert brands. Consumers can now conveniently order their favorite frozen treats online, contributing to the market's expansion and convenience-driven growth.
Innovation and Product Diversification
Innovation and product diversification have been key drivers propelling the India frozen dessert market to new heights. Manufacturers are continuously experimenting with flavors, textures, and ingredients to cater to the diverse tastes of consumers.
One notable trend in the market is the fusion of traditional Indian flavors with frozen desserts. Brands are introducing frozen desserts infused with regional spices, fruits, nuts, and herbs, creating a unique and appealing flavor profile that resonates with Indian consumers. For instance, saffron-infused ice creams, cardamom-flavored frozen yogurts, and mango sorbets are gaining popularity.
Furthermore, the market has witnessed the emergence of artisanal and craft frozen dessert brands. These small-scale producers focus on handcrafted, premium-quality frozen desserts, often using locally sourced and natural ingredients. Artisanal ice creams, gelatos, and sorbets offer consumers a distinctive and indulgent experience, fostering a sense of exclusivity and luxury.
Key Market Challenges
Intense Competition and Market Saturation
One of the most significant challenges in the Indian frozen dessert market is the intense competition and market saturation. The sector has witnessed a surge in the number of players, both domestic and international, offering a wide array of frozen dessert products, including ice creams, frozen yogurts, gelato, sorbets, and more. This proliferation has led to market saturation, making it increasingly difficult for new entrants to establish a foothold.
A few major players like Amul, Vadilal, Mother Dairy, and Kwality Walls have dominated the market for decades. Their extensive distribution networks, brand recognition, and wide product portfolios make it challenging for newcomers to compete effectively.
Alongside the national giants, numerous regional and local brands have established loyal customer bases, particularly in their respective territories. They often have deep-rooted connections with local consumers, making it challenging for larger brands to penetrate these markets.
Consumer loyalty to established brands is another hurdle. Many consumers have grown up with certain ice cream or frozen dessert brands and are hesitant to switch to new or unfamiliar options.
India's diverse population translates into varied preferences for flavors and types of frozen desserts. This diversity necessitates a broad product range, making it challenging for smaller players to cater to a wide spectrum of tastes.
Price sensitivity among Indian consumers remains a key consideration. While premium frozen dessert brands have a niche market, the majority of consumers seek affordable options. Price wars can be detrimental to smaller players with limited resources.
To address this challenge, emerging brands must focus on product innovation, differentiation, and targeted marketing strategies. Building a strong brand identity, offering unique flavors and experiences, and engaging with consumers through digital marketing can help newcomers carve a niche in the competitive landscape.
Seasonal Nature of Demand and Climate Sensitivity
Another challenge in the Indian frozen dessert market is the seasonal nature of demand and climate sensitivity. India's climate is characterized by significant temperature variations, with scorching summers and relatively mild winters in most regions. As a result, the demand for frozen desserts experiences pronounced seasonality, with peak consumption during the summer months.
During the off-peak winter months, frozen dessert sales tend to drop significantly. This can pose challenges in terms of managing inventory, sustaining revenue, and retaining consumer interest.
India's diverse geography means that the onset of summer and the intensity of heat can vary from region to region. Brands must be agile in responding to local climate patterns and adapting their marketing and distribution strategies accordingly.
Maintaining the quality of frozen desserts during transportation and storage can be a logistical challenge, especially in regions with extreme temperatures.
To counter seasonality, brands must continually innovate, introducing new products and flavors to keep consumers engaged throughout the year.
To address these challenges, brands can explore opportunities to extend their product lines beyond traditional ice creams and into frozen yogurt, gelato, or even warm dessert options for the winter months. Additionally, investing in robust supply chain management, cold storage facilities, and effective demand forecasting can help mitigate the impact of seasonality.
Quality and Ingredient Concerns
Quality and ingredient concerns pose another significant challenge in the Indian frozen dessert market. Consumers are becoming increasingly health-conscious and mindful of the ingredients used in their food choices. This trend has led to a demand for frozen desserts that are perceived as healthier and made from high-quality ingredients.
Consumers are seeking transparency regarding the ingredients used in frozen desserts. Brands must clearly communicate their ingredient lists and nutritional information to build trust.
Clean labeling, which involves using natural and easily recognizable ingredients, is gaining importance. Brands using artificial additives, colors, or preservatives may face consumer resistance.
There is a growing demand for frozen desserts with reduced sugar content, lower fat levels, and options catering to specific dietary preferences, such as dairy-free or vegan.
Maintaining consistent product quality and ensuring that frozen desserts remain free from contaminants and spoilage is critical to consumer trust.
Compliance with food safety and labeling regulations is essential to avoid legal and reputational risks.
Key Market Trends
Health-Conscious Indulgence
In an era marked by heightened health awareness, one of the most prominent trends in the Indian frozen dessert market is the demand for healthier yet indulgent options. Consumers are increasingly mindful of their dietary choices, and this consciousness extends to their dessert preferences. They seek frozen desserts that strike a balance between the desire for a sweet treat and the need for healthier ingredients.
A key aspect of this trend is the rise of plant-based frozen desserts. Veganism and dairy-free diets have gained traction in India, driven by health and environmental concerns. Plant-based frozen desserts, such as almond milk ice creams and soy-based frozen yogurt, cater to this growing segment of consumers. These alternatives offer the creamy texture and indulgent flavors of traditional dairy desserts without compromising on taste.
Consumers are also looking for frozen desserts with reduced sugar content and lower calorie counts. Brands are responding by developing products that use natural sweeteners like stevia or erythritol, and by incorporating ingredients like fruits and nuts for added flavor without the need for excessive sugar. These options provide guilt-free indulgence for health-conscious consumers.
Artisanal and Premium Offerings
Another significant trend in the Indian frozen dessert market is the growing popularity of artisanal and premium frozen desserts. Consumers are willing to pay a premium for high-quality, handcrafted, and unique frozen desserts that offer a superior taste experience. This trend is a reflection of consumers' desire for authentic and innovative flavors.
Artisanal brands are crafting unique flavors that reflect regional and global influences. From exotic Indian spices like cardamom and saffron to international favorites like Belgian chocolate or Italian gelato-inspired creations, the frozen dessert market is witnessing a flavor renaissance. Consumers are eager to explore new taste sensations beyond the conventional.
Premium frozen desserts are also known for their innovative textures and inclusions. This includes the incorporation of chunks of premium chocolates, nuts, and fruits to elevate the dessert's overall experience. The texture-play in these desserts provides an added layer of indulgence and complexity that consumers appreciate.
E-Commerce and Delivery Services
The convenience of e-commerce and home delivery services has become a significant trend in the Indian frozen dessert market. Consumers are increasingly turning to online platforms to order their favorite frozen desserts, enjoying the convenience of having these treats delivered to their doorstep.
Direct-to-consumer (DTC) brands are emerging as a powerful force in the market. These brands focus on delivering high-quality frozen desserts directly to consumers, cutting out intermediaries and ensuring product freshness. They often offer a diverse range of flavors and customization options.
Subscription-based models for frozen desserts are gaining traction. Consumers can subscribe to receive regular deliveries of their favorite frozen treats, ensuring a constant supply of indulgence without the need for frequent store visits. These subscriptions may also include exclusive flavors or discounts, incentivizing customer loyalty.
Segmental Insights
Product Type Insights
Frozen ice cream unquestionably holds a substantial share in the India frozen dessert market, dominating the landscape with its deliciously creamy and versatile offerings. This market dominance can be attributed to a combination of factors, making ice cream a beloved treat for consumers across the nation.
Consumer Love for Ice Cream: Ice cream enjoys universal appeal in India, transcending age, region, and occasion. Whether it's a scorching summer day or a joyous celebration, ice cream is often the go-to dessert for millions of Indians. This enduring love for ice cream has cemented its position as the undisputed leader in the frozen dessert market.
Wide Variety of Flavors: Ice cream brands in India have innovated relentlessly to create a diverse array of flavors that cater to a broad spectrum of tastes. From traditional flavors like vanilla, chocolate, and strawberry to more exotic options like mango, butterscotch, and paan, the variety is staggering. This flavor diversity ensures that there's an ice cream for every palate.
Seasonal Versatility: India's diverse climate allows for year-round consumption of ice cream. While it provides much-needed relief during the scorching summers, ice cream also adds joy to the monsoon and winter months, thanks to its comforting and celebratory appeal.
Premium and Artisanal Offerings: The premiumization of ice cream in India has resonated with consumers seeking higher-quality desserts. Brands have responded by offering premium, artisanal, and gourmet ice creams made with high-quality ingredients. These offerings often command a higher price point and appeal to those looking for indulgence.
Innovative Packaging and Formats: Ice cream is available in a range of convenient formats, including cones, cups, sticks, and family-sized tubs. Brands have also introduced innovative packaging to enhance consumer convenience and differentiate their products.
Retail Penetration: Ice cream enjoys extensive retail penetration, with brands available in a multitude of outlets, from small mom-and-pop stores to large supermarket chains. This widespread availability ensures that consumers can easily access their favorite ice cream brands.
Brands and Regional Specialties: Both international and domestic ice cream brands have made their mark in India. Brands like Amul, Kwality Wall's, and Vadilal have established themselves as household names, while regional specialties like Kulfi and Gola (shaved ice) continue to thrive.
Special Occasions and Celebrations: Ice cream is an integral part of celebrations and special occasions in India, be it birthdays, weddings, or festivals. The demand for ice cream surges during these festive periods, contributing significantly to its market share.
Sales Channel Insights
The online sales channel has emerged as a significant player in the India frozen dessert market, transforming the way consumers access and enjoy these delectable treats. This shift in consumer behavior and the rise of e-commerce have reshaped the landscape of the frozen dessert industry, contributing to its substantial growth.
E-Commerce Boom: India has witnessed a remarkable surge in e-commerce platforms and online shopping, driven by increasing internet penetration, smartphone usage, and digital literacy. This has created a fertile ground for the online sales channel to flourish, including the frozen dessert segment.
Convenience and Accessibility: Online platforms offer consumers the convenience of ordering frozen desserts from the comfort of their homes or workplaces. This convenience factor is particularly attractive for busy urban dwellers who seek hassle-free ways to indulge in frozen treats.
Diverse Product Range: Online retailers and dessert brands have leveraged the digital space to showcase a diverse range of frozen dessert products. From ice creams and gelato to sorbets, frozen yogurts, and innovative dessert novelties, consumers have access to a wide variety of options online.
Customization and Personalization: Online platforms often provide options for customization and personalization, allowing consumers to select flavors, toppings, and portion sizes according to their preferences. This level of customization enhances the overall online shopping experience.
Doorstep Delivery: One of the most compelling aspects of online frozen dessert shopping is doorstep delivery. Consumers can order their favorite frozen treats and have them delivered right to their homes, eliminating the need for a trip to a physical store.
Seasonal and Festive Promotions: Online platforms are adept at running seasonal and festive promotions, enticing consumers with special offers and discounts during occasions like summer, festivals, and holidays. This marketing strategy boosts sales and consumer engagement.
Reviews and Ratings: Online shoppers benefit from the transparency of customer reviews and ratings. They can make informed choices by considering the experiences and feedback of other buyers, building trust in the online purchase process.
Regional Insights
The North region of India has emerged as a dominant force in the country's frozen dessert market, securing a significant share and playing a pivotal role in shaping the industry's growth and dynamics. This ascendancy can be attributed to several factors that have contributed to the region's prominence in the frozen dessert sector.
Changing Consumer Preferences: The North region has witnessed a transformation in consumer preferences when it comes to desserts. While traditional Indian sweets still hold a special place, there has been a notable shift towards western-style desserts, including frozen treats like ice creams, gelatos, and frozen yogurts. The urban population in the North, in particular, has developed a growing fondness for these frozen delights.
Urbanization and Rising Middle Class: The rapid urbanization of North India, accompanied by an expanding middle-class population, has led to increased disposable incomes and changing lifestyles. Urban consumers are more inclined to indulge in premium and novel dessert experiences, driving the demand for frozen desserts.
Retail Revolution: The North boasts a well-developed retail infrastructure, with the presence of modern supermarkets, hypermarkets, dessert parlors, and online delivery platforms. These outlets offer a wide variety of frozen dessert options, making it convenient for consumers to explore and enjoy a diverse range of flavors and formats.
Seasonal Variability: The extreme weather conditions in North India, characterized by scorching summers, have amplified the demand for frozen desserts. Ice creams and related products are sought after as a refreshing way to beat the heat. Manufacturers have capitalized on this seasonality by offering a wide array of flavors and innovations.
Youthful Demographics: The North region has a substantial youth population that is open to trying new and exciting dessert offerings. This demographic segment is not only a key consumer base but also a source of inspiration for innovative dessert creations and marketing strategies.
Diverse Culinary Landscape: The North is known for its rich culinary heritage, and this diversity extends to desserts. Regional specialties like kulfi, rabri, and falooda have a strong presence, alongside global favorites like sundaes and sorbets. This culinary diversity fuels the demand for a wide range of frozen dessert options.
Customization and Innovation: Frozen dessert brands in the North have responded to consumer demands for variety and innovation. They introduce innovative flavors that incorporate local ingredients, spices, and cultural influences, creating unique and appealing frozen treats.
Key Market Players
Creambell (RJ Corp.)
Gelato Vinto
Hindustan Unilever Limited
Keventer Group
Lazza Ice Cream
Menchie’s India
Vadilal Industries Limited
Cocoberry Restaurants and Distributors Private Limited
Prestige Ice Creams Pvt. Ltd.
Team24 Marketing India Pvt. Ltd.
Report Scope:
In this report, the India frozen dessert market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Frozen Dessert Market, By Product Type:
o Frozen Ice Cream
o Frozen Yogurt
o Others
• India Frozen Dessert Market, By Category:
o Conventional
o Sugar-free
• India Frozen Dessert Market, By Sales Channel:
o Supermarkets/Hypermarkets
o Convenience Stores
o Online
o Others
• India Frozen Dessert Market, By Region:
o North
o South
o East
o West
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the India frozen dessert market.
Available Customizations:
India Frozen Dessert Market report with the given market data, Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)
4.1. Brand Awareness
4.2. Factors Influencing Purchase Decision
4.3. Challenges Faced Post Purchase
5. India Frozen Dessert Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value & Volume
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Frozen Ice Cream, Frozen Yogurt, and Others)
5.2.2. By Category Market Share Analysis (Conventional, Sugar-free)
5.2.3. By Sales Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Convenience Stores, Online, and Others)
5.2.4. By Regional Market Share Analysis
5.2.4.1. North Market Share Analysis
5.2.4.2. South Market Share Analysis
5.2.4.3. East Market Share Analysis
5.2.4.4. West Market Share Analysis
5.2.5. By Company Market Share Analysis
5.3. India Frozen Dessert Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Category Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment
6. India Frozen Ice Cream Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Category Market Share Analysis
6.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
7. India Frozen Yogurt Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category Market Share Analysis
7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis
8. Market Dynamics
8.1. Drivers
8.2. Challenges
9. Impact of COVID-19 on India Frozen Dessert Market
9.1. Impact Assessment Model
9.1.1. Key Segments Impacted
9.1.2. Key Regions Impacted
10. Market Trends & Developments
11. Porter’s Five Forces Model
11.1. Competitive Rivalry
11.2. Bargaining Power of Buyers
11.3. Bargaining Power of Suppliers
11.4. Threat of New Entrants
11.5. Threat of Substitutes
12. SWOT Analysis
12.1. Strengths
12.2. Weaknesses
12.3. Opportunities
12.4. Threats
13. Policy and Regulatory Landscape
14. India Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Creambell (RJ Corp.)
15.1.1.1. Company Details
15.1.1.2. Product & Services
15.1.1.3. Financials (As Per Availability)
15.1.1.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.1.5. Recent Developments
15.1.1.6. Key Management Personnel
15.1.2. Aeroplane Rice Ltd.
15.1.2.1. Company Details
15.1.2.2. Product & Services
15.1.2.3. Financials (As Per Availability)
15.1.2.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.2.5. Recent Developments
15.1.2.6. Key Management Personnel
15.1.3. Gelato Vinto
15.1.3.1. Company Details
15.1.3.2. Product & Services
15.1.3.3. Financials (As Per Availability)
15.1.3.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.3.5. Recent Developments
15.1.3.6. Key Management Personnel
15.1.4. Keventer Group
15.1.4.1. Company Details
15.1.4.2. Product & Services
15.1.4.3. Financials (As Per Availability)
15.1.4.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.4.5. Recent Developments
15.1.4.6. Key Management Personnel
15.1.5. Lazza Ice Cream
15.1.5.1. Company Details
15.1.5.2. Product & Services
15.1.5.3. Financials (As Per Availability)
15.1.5.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.5.5. Recent Developments
15.1.5.6. Key Management Personnel
15.1.6. Menchie’s India
15.1.6.1. Company Details
15.1.6.2. Product & Services
15.1.6.3. Financials (As Per Availability)
15.1.6.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.6.5. Recent Developments
15.1.6.6. Key Management Personnel
15.1.7. Vadilal Industries Limited
15.1.7.1. Company Details
15.1.7.2. Product & Services
15.1.7.3. Financials (As Per Availability)
15.1.7.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.7.5. Recent Developments
15.1.7.6. Key Management Personnel
15.1.8. Cocoberry Restaurants and Distributors Private Limited
15.1.8.1. Company Details
15.1.8.2. Product & Services
15.1.8.3. Financials (As Per Availability)
15.1.8.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.8.5. Recent Developments
15.1.8.6. Key Management Personnel
15.1.9. Prestige Ice Creams Pvt. Ltd.
15.1.9.1. Company Details
15.1.9.2. Product & Services
15.1.9.3. Financials (As Per Availability)
15.1.9.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.9.5. Recent Developments
15.1.9.6. Key Management Personnel
15.1.10. Team24 Marketing India Pvt. Ltd.
15.1.10.1. Company Details
15.1.10.2. Product & Services
15.1.10.3. Financials (As Per Availability)
15.1.10.4. Key market Focus & Geographical Presence
15.1.10.5. Recent Developments
15.1.10.6. Key Management Personnel
16. Strategic Recommendations
16.1. Key Focus Areas
16.2. Target Product Type
16.3. Target Sales Channel
17. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/07/23 10:28

157.74 円

172.13 円

206.60 円

ページTOPに戻る