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米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(湧水、スパークリングウォーター、ミネラルウォーター)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン)、国別、セグメント別予測、2025年~2033年

米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場規模、シェア、動向分析レポート:製品別(湧水、スパークリングウォーター、ミネラルウォーター)、流通チャネル別(スーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン)、国別、セグメント別予測、2025年~2033年


U.S. And Canada Premium Bottled Water Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Spring Water, Sparkling Water, Mineral Water), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Specialty Stores, Online), By Country, And Segment Forecasts, 2025 - 2033

米国とカナダのプレミアムボトル市場概要 米国とカナダのプレミアム・ボトル入り飲料水市場規模は、2024年に68.8億米ドルと推定され、2033年には137.4億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平... もっと見る

 

 

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Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年7月15日 US$3,950
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サマリー

米国とカナダのプレミアムボトル市場概要

米国とカナダのプレミアム・ボトル入り飲料水市場規模は、2024年に68.8億米ドルと推定され、2033年には137.4億米ドルに達すると予測され、2025年から2033年までの年平均成長率は8.1%である。プレミアム・ボトル入り飲料水は、特定の消費者層に訴求する独自の販売提案によって大衆市場の選択肢と差別化され、高価格での販売を可能にしている。

コーヒー、紅茶、ソフトドリンクのような飲料よりもプレミアム・ボトル入り飲料水の需要が高まっているのは、その自然さ、水道水と比べた優れた味わい、ミネラル分の添加、純度といった要因が背景にある。さらに、より健康的な飲料への消費者の嗜好の変化が、炭酸入り清涼飲料よりもボトル入り飲料水の消費拡大に寄与しており、この傾向は予測期間を通じて続くと予想される。

Beverage Marketing Corp.(BMC)のデータに基づく国際ボトルウォーター協会(IBWA)の2024年版報告書によると、ボトル入り飲料水は9年連続で米国における数量ベースの主要飲料であり続けた。2024年の消費量は164億ガロンで、2.9%の伸びを記録し、他のすべての飲料カテゴリーを上回った。

ボトル入り飲料水は、その利便性と携帯性から、外出先での飲用に理想的であるとして支持されている。店舗、自動販売機、複数の流通チャネルを通じて広く入手できるため、地域からのアクセスも容易である。スーパーマーケットやハイパーマーケットの存在感が強いため、このアクセス性がさらに高まり、消費者は多種多様なプレミアム・ボトル入り飲料水を一か所で手に入れることができ、ブランド、種類、価格を簡単に比較することができる。さらに、1回分のボトルから大容量のマルチパックまで、さまざまなサイズのものが入手可能なため、消費者の嗜好や利用ニーズの多様化に対応している。

米国とカナダのプレミアムボトル入り飲料水市場レポート・セグメンテーション

本レポートでは、国レベルでの収益成長を予測し、2021年から2033年までの各サブセグメントにおける最新動向と機会の分析を提供しています。この調査レポートは米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場を製品、流通チャネル別に分類しています:

- 製品の展望(売上高、10億米ドル、2021年~2033年)
- スプリングウォーター
- スパークリングウォーター
- ミネラルウォーター
- その他
- 流通チャネルの展望(売上、10億米ドル、2021~2033年)
- スーパーマーケットとハイパーマーケット
- 専門店
- オンライン
- その他
- 国の展望(売上高、10億米ドル、2021~2033年)
- 米国
- カナダ

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目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.二次情報源と第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場展望
2.2.製品の展望
2.3.流通チャネルの展望
第3章.米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場の変数、動向とスコープ
3.1.市場系統の展望
3.2.普及と成長の展望マッピング
3.3.業界バリューチェーン分析
3.3.1.製造と原材料の動向
3.3.2.販売チャネル分析
3.3.3.利益率分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.市場促進要因分析
3.4.2.市場阻害要因分析
3.4.3.業界の課題
3.4.4.産業機会
3.5.事業環境分析
3.5.1.業界分析 - ポーターの分析
3.6.市場参入戦略
第4章 消費者行動分析消費者行動分析
4.1.デモグラフィック分析
4.2.消費者の動向と嗜好
4.3.購買決定に影響を与える要因
4.4.消費者の製品採用
4.5.考察と提言
第5章.米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場:製品の推定と動向分析
5.1.製品動向分析と市場シェア、2024年・2033年
5.2.湧水
5.2.1.市場の推計と予測、2021~2033年(10億米ドル)
5.3.スパークリングウォーター
5.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
5.4.ミネラルウォーター
5.4.1.市場の推計と予測、2021~2033年(10億米ドル)
5.5.その他
5.5.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Billion)
第6章.米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場流通チャネルの推定と動向分析
6.1.流通チャネルの動向分析と市場シェア(2024年・2033年
6.2.スーパーマーケットとハイパーマーケット
6.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(10億米ドル)
6.3.専門店
6.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Billion)
6.4.オンライン小売店
6.4.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
6.5.その他の小売店
6.5.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
第7章.米国とカナダのプレミアムボトルウォーター市場各国の推定と動向分析
7.1.各国の動向分析と市場シェア、2024年・2033年
7.2.米国
7.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
7.3.カナダ
7.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Billion)
第8章.競合分析
8.1.主要市場参入企業による最近の動向と影響分析
8.2.企業分類
8.3.参加企業の概要
8.4.財務実績
8.5.製品ベンチマーク
8.6.各社の市場シェア分析、2024年(%)
8.6.1.米国
8.6.2.カナダ
8.7.企業ヒートマップ分析
8.8.戦略マッピング
8.9.企業プロフィール
8.9.1.ダノン・ウォーターズ・オブ・アメリカ(エビアン)
8.9.1.1.会社概要
8.9.1.2.業績
8.9.1.3.製品ポートフォリオ
8.9.1.4.戦略的イニシアティブ
8.9.2.フィジーウォーター社
8.9.2.1.会社概要
8.9.2.2.業績
8.9.2.3.製品ポートフォリオ
8.9.2.4.戦略的イニシアティブ
8.9.3.サンペレグリノS.p.A.
8.9.3.1.会社概要
8.9.3.2.業績
8.9.3.3.製品ポートフォリオ
8.9.3.4.戦略的イニシアティブ
8.9.4.ペリエ・インターナショナル
8.9.4.1.会社概要
8.9.4.2.業績
8.9.4.3.製品ポートフォリオ
8.9.4.4.戦略的イニシアティブ
8.9.5.アクアパンナ
8.9.5.1.会社概要
8.9.5.2.業績
8.9.5.3.製品ポートフォリオ
8.9.5.4.戦略的イニシアティブ
8.9.6.コアニュートリションLLC
8.9.6.1.会社概要
8.9.6.2.業績
8.9.6.3.製品ポートフォリオ
8.9.6.4.戦略的イニシアティブ
8.9.7.コカ・コーラ社
8.9.7.1.会社概要
8.9.7.2.業績
8.9.7.3.製品ポートフォリオ
8.9.7.4.戦略的イニシアティブ
8.9.8.ボスUSA
8.9.8.1.会社概要
8.9.8.2.業績
8.9.8.3.製品ポートフォリオ
8.9.8.4.戦略的イニシアティブ
8.9.9.フロー・ハイドレーション
8.9.9.1.会社概要
8.9.9.2.業績
8.9.9.3.製品ポートフォリオ
8.9.9.4.戦略的イニシアティブ
8.9.10.アイスランド・グラシアル社
8.9.10.1.会社概要
8.9.10.2.業績
8.9.10.3.製品ポートフォリオ
8.9.10.4.戦略的イニシアティブ

 

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Summary

U.S. And Canada Premium Bottled Market Summary

The U.S. and Canada premium bottled water market size was estimated at USD 6.88 billion in 2024 and is expected to reach USD 13.74 billion by 2033, growing at a CAGR of 8.1% from 2025 to 2033. Premium bottled waters distinguish themselves from mass-market options through unique selling propositions that appeal to a specific consumer segment, allowing them to command higher prices.

The rising demand for premium bottled water over beverages like coffee, tea, and soft drinks is driven by factors such as its perceived naturalness, superior taste compared to tap water, added mineral content, and purity. Additionally, the shift in consumer preference toward healthier drink options has contributed to increased bottled water consumption over carbonated soft drinks, a trend expected to continue throughout the forecast period.

According to a 2024 report by the International Bottled Water Association (IBWA), based on Beverage Marketing Corp. (BMC) data, bottled water remained the leading beverage by volume in the U.S. for the ninth consecutive year. It recorded a consumption of 16.4 billion gallons in 2024, reflecting a 2.9% growth, outpacing all other beverage categories, most of which saw a decline in volume.

Bottled water is favored for its convenience and portability, making it ideal for on-the-go consumption. Its widespread availability through stores, vending machines, and multiple distribution channels ensures easy regional access. The strong presence of supermarkets and hypermarkets further enhances this accessibility, offering consumers a wide variety of premium bottled water options in one place, enabling easy comparison of brands, types, and prices. Moreover, the availability of various sizes, from single-serve bottles to larger multi-packs, caters to diverse consumer preferences and usage needs.

U.S. And Canada Premium Bottled Water Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at country levels and provides an analysis of the latest trends and opportunities in each sub-segment from 2021 to 2033. For this study, Grand View Research has segmented the U.S. and Canada premium bottled water market report based on product, distribution channel:

• Product Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Spring Water
• Sparkling Water
• Mineral Water
• Others
• Distribution Channel Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• Supermarkets & Hypermarkets
• Specialty Stores
• Online
• Others
• Country Outlook (Revenue, USD Billion, 2021 - 2033)
• U.S.
• Canada



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Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Outlook
2.2. Product Outlook
2.3. Distribution Channel Outlook
Chapter 3. U.S. and Canada Premium Bottled Water Market Variables, Trends & Scope
3.1. Market Lineage Outlook
3.2. Penetration and Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Manufacturing & Raw Material Trends
3.3.2. Sales Channel Analysis
3.3.3. Profit Margin Analysis
3.4. Market Dynamics
3.4.1. Market Driver Analysis
3.4.2. Market Restraint Analysis
3.4.3. Industry Challenges
3.4.4. Industry Opportunities
3.5. Business Environment Analysis
3.5.1. Industry Analysis - Porter’s
3.6. Market Entry Strategies
Chapter 4. Consumer Behavior Analysis
4.1. Demographic Analysis
4.2. Consumer Trends and Preferences
4.3. Factors Affecting Buying Decision
4.4. Consumer Product Adoption
4.5. Observations & Recommendations
Chapter 5. U.S. and Canada Premium Bottled Water Market: Product Estimates & Trend Analysis
5.1. Product Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
5.2. Spring Water
5.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.3. Sparkling Water
5.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.4. Mineral Water
5.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
5.5. Others
5.5.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 6. U.S. and Canada Premium Bottled Water Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis
6.1. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
6.2. Supermarkets and Hypermarkets
6.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.3. Specialty Stores
6.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.4. Online Retail Stores
6.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
6.5. Other Retail Stores
6.5.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 7. U.S. and Canada Premium Bottled Water Market: Country Estimates & Trend Analysis
7.1. Country Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
7.2. U.S.
7.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
7.3. Canada
7.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Billion)
Chapter 8. Competitive Analysis
8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
8.2. Company Categorization
8.3. Participant’s Overview
8.4. Financial Performance
8.5. Product Benchmarking
8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
8.6.1. U.S.
8.6.2. Canada
8.7. Company Heat Map Analysis
8.8. Strategy Mapping
8.9. Company Profiles
8.9.1. Danone Waters of America (Evian)
8.9.1.1. Company Overview
8.9.1.2. Financial Performance
8.9.1.3. Product Portfolios
8.9.1.4. Strategic Initiatives
8.9.2. FIJI Water Company LLC
8.9.2.1. Company Overview
8.9.2.2. Financial Performance
8.9.2.3. Product Portfolios
8.9.2.4. Strategic Initiatives
8.9.3. Sanpellegrino S.p.A.
8.9.3.1. Company Overview
8.9.3.2. Financial Performance
8.9.3.3. Product Portfolios
8.9.3.4. Strategic Initiatives
8.9.4. Perrier International
8.9.4.1. Company Overview
8.9.4.2. Financial Performance
8.9.4.3. Product Portfolios
8.9.4.4. Strategic Initiatives
8.9.5. Acqua Panna
8.9.5.1. Company Overview
8.9.5.2. Financial Performance
8.9.5.3. Product Portfolios
8.9.5.4. Strategic Initiatives
8.9.6. CORE Nutrition LLC
8.9.6.1. Company Overview
8.9.6.2. Financial Performance
8.9.6.3. Product Portfolios
8.9.6.4. Strategic Initiatives
8.9.7. The Coca‑Cola Company
8.9.7.1. Company Overview
8.9.7.2. Financial Performance
8.9.7.3. Product Portfolios
8.9.7.4. Strategic Initiatives
8.9.8. Voss USA, Inc.
8.9.8.1. Company Overview
8.9.8.2. Financial Performance
8.9.8.3. Product Portfolios
8.9.8.4. Strategic Initiatives
8.9.9. Flow Hydration
8.9.9.1. Company Overview
8.9.9.2. Financial Performance
8.9.9.3. Product Portfolios
8.9.9.4. Strategic Initiatives
8.9.10. Icelandic Glacial, Inc.
8.9.10.1. Company Overview
8.9.10.2. Financial Performance
8.9.10.3. Product Portfolios
8.9.10.4. Strategic Initiatives

 

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2025/10/09 10:26

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