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サウジアラビアのボトル入り飲料水市場概観、2028年


Saudi Arabia Bottled Water Market Overview, 2028

サウジアラビアは、1年のかなりの期間、高温で乾燥した気候に見舞われる。このような気候は水分補給の必要性を高め、ボトル入り飲料水はこのような状況下での水分補給の要求を満たす実用的で便利な選択肢となって... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年5月31日 US$1,950
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56 英語

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サマリー

サウジアラビアは、1年のかなりの期間、高温で乾燥した気候に見舞われる。このような気候は水分補給の必要性を高め、ボトル入り飲料水はこのような状況下での水分補給の要求を満たす実用的で便利な選択肢となっている。この国は、水不足と降雨量の少なさという課題に直面している。乾燥した気候と限られた淡水源は、清潔で安全な飲料水へのアクセスをより困難にしている。ボトル入り飲料水は、水道水に代わる信頼できる代替手段となるが、水道水は水質に問題があったり、特に遠隔地では利用できる場所が限られていたりする。屋外での集会やイベント、宗教的な行事の際には、もてなしの気持ちとしてゲストにボトル入りの水を提供する習慣がある。この習慣は、水分補給の重要性を認識し、社交の場で安全な飲料水を利用できるようにするものである。さらに、サウジアラビアを含め、世界的に健康とウェルネスを重視する傾向が強まっている。暑い気候が、健康維持と水分補給の重要性をさらに際立たせている。ボトル入り飲料水は、糖分の多い飲料などに代わる健康的なものとして認識されることが多く、自分の健康に気を配るという文化的価値観に合致している。

Bonafide Research社の調査レポート「サウジアラビアのボトル入り飲料水市場概要、2028年」によると、サウジアラビアのボトル入り飲料水市場は2023年から2028年にかけて年平均成長率6.62%以上で成長すると予測されている。ボトル入り飲料水とは、プラスチック製またはガラス製のボトル入り飲料水のことである。サウジアラビアのボトル入り飲料水市場は、タイプ別、流通チャネル別、包装サイズ別に区分される。タイプ別では、市場はスティルウォーターとスパークリングウォーターに区分される。流通チャネル別では、小売チャネル、宅配・オフィスデリバリー、フードサービスに区分される。また、市場は包装サイズに基づいて、330ml未満、331ml~500ml、501ml~1000ml、1001ml~2000ml、2001ml~5000ml、5001ml以上に区分される。期間中、可処分所得の高さ、都市化の進展、スパークリングウォーター需要の増加により、市場の成長が促進される。このような要因は、主に病院などの施設からの需要増加に対応するため、世界および地域のボトル入り飲料水メーカーに成長機会を提供している。サウジアラビアのボトル入り飲料水市場は、グローバル企業と地域企業の両方が存在し、競争が激しい。さらに、各社は革新的なボトル入り飲料水を提供するため、研究・開発・マーケティングへの投資を増やし、市場での地位を維持するために流通網を拡大している。同市場における主なプレーヤーは、Hana Food Industries Company (Hana Water)、Bin Zomah Group Trading & Mfg (Safa)、Health Water Bottling Co. (Nova Water)、Pepsi Co.、Aloyoun Water Factory Inc.

これにより、主に宅配チャネルでのボトル入り飲料水の売上が増加した。さらに、個人衛生のための政府の取り組みは、ボトル入り飲料水の需要を促進すると予想されている。サウジアラビアのボトル入り飲料水市場は、観光産業の成長により大きく成長した。さらに、ホテルやレストランなどの外食チャネルも増加している。サウジアラビア標準化機構は、同国のボトル入り飲料水の規格と仕様を定めている。SASOは、水源、処理プロセス、パッケージング、ラベリング、品質管理など、ボトル入り飲料水の様々な側面をカバーする技術規則を策定し、更新している。さらに、企業はボトリングに使用する水が特定の品質基準を満たしていることを保証する必要がある。規制は、微生物学的汚染物質、化学物質、水源の物理的特性などのパラメーターの許容限度を規定することがある。環境の持続可能性に対する意識の高まりは、ボトル入り飲料水業界において、環境に優しいパッケージングや持続可能な慣行への消費者嗜好のシフトにつながる可能性がある。持続可能性を優先し、環境に優しい選択肢を提供する企業は、競争上の優位性を獲得する可能性がある。さらに、ボトル入り飲料水市場は、製品の提供と差別化という点で、革新的な動きを目の当たりにしている。企業は、特定の消費者の嗜好に応えるため、フレーバーウォーター、機能性ウォーター、その他の付加価値オプションを導入している。こうしたイノベーションは新規顧客を引き付け、市場の成長を促進する。

観光業はサウジアラビアの経済成長にとって重要な要素であり、宗教的・非宗教的活動の両方が拡大の大きな可能性を秘めている。観光センターへの国内外からの観光客の流入が増加していることから、同国では処理水、すなわちボトル入り飲料水の消費量が増加すると予想される。観光客の増加に伴い、サウジアラビアではホテルやレストランなどの外食チャネルが増加している。そのため、観光客に質の高いサービスを提供するため、ボトル入り飲料水の売上高シェアも高くなっており、主にボトル入り飲料水の売上高シェアが高くなっている。2021年のサウジアラビア観光省のデータによると、サウジアラビアでは153万2,000人の観光客がホテルに宿泊した。観光産業の著しい成長により、サウジアラビアでボトル入り飲料水を製造する企業は、利用者が便利に持ち運べる様々なサイズのボトル入り飲料水を開発・販売している。

本レポートの考察
- 地理サウジアラビア
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- サウジアラビアの市場価値とセグメント別予測
- ドイツのボトル入り飲料水市場の国別分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

製品タイプ別

- スティルウォーター
- スパークリングウォーター
- 機能水
- 強化水

販売チャネル別
- オン・トレード
- オフ・トレード

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースの分析などの第三者情報源からなる。二次ソースからデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーと電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、冷凍食品市場に関連する団体・組織、政府機関、その他関係者が市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。






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目次

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Africa Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Types
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations
7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types
7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028
7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028
7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028
7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028
7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028
7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028
8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Types, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022
Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million

 

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Summary

Saudi Arabia experiences a hot and arid climate for a significant part of the year, with high temperatures and low rainfall. This climate creates a greater need for hydration, making bottled water a practical and convenient choice to meet the demands of staying hydrated in such conditions. Country has faces challenges in terms of water scarcity and low rainfall. The arid climate and limited freshwater sources make access to clean and safe drinking water more challenging. Bottled water provides a reliable alternative to tap water, which may have quality concerns or limited availability in some areas, particularly in remote regions. During outdoor gatherings, events, or religious occasions, it is customary to provide bottled water to guests as a gesture of hospitality. This practice recognizes the importance of hydration and ensures that individuals have access to safe drinking water in social settings. Additionally, there is a growing emphasis on health and wellness globally, including in Saudi Arabia. The hot climate further accentuates the importance of maintaining good health and staying hydrated. Bottled water is often perceived as a healthier alternative to sugary drinks or other beverages, aligning with the cultural value of taking care of one's well-being.

According to the research report "Saudi Arabia Bottled Water Market Overview, 2028," published by Bonafide Research, The Saudi Arabia Bottled Water market is expected to grow at above 6.62% CAGR from 2023 to 2028. Bottled water is drinking water packaged in plastic or glass water bottles. Saudi Arabia bottled water market is segmented by type, distribution channel, and by packaging size. By type, the market is segmented into still water and sparkling water. Based on distribution channels, the market studied is segmented into retail channels, home and office delivery, and foodservice. The market is also divided based on packaging size into less than 330 ml, 331 ml–500 ml, 501 ml–1000 ml, 1001 ml–2000 ml, 2001 ml–5000 ml, and more than 5001 ml. Over the period, the market growth is augmented by high disposable income, growing urbanization, and increasing demand for sparkling water. Such factors provide growth opportunities to global and regional bottled water manufacturers, primarily to cater to the increasing demand from institutions such as hospitals. The Saudi Arabian bottled water market is highly competitive with the presence of both global and regional players. Furthermore, companies are increasing their investments in research, development, and marketing and expanding their distribution network to maintain their position in the market to offer innovative bottled water. The prominent players in the market are Hana Food Industries Company (Hana Water), Bin Zomah Group Trading & Mfg (Safa), Health Water Bottling Co. (Nova Water), Pepsi Co., and Aloyoun Water Factory Inc.

This increased bottled water sales, primarily in the home delivery channel. Furthermore, government initiatives for personal hygiene are expected to drive the demand for bottled water. The Saudi Arabian bottled water market witnessed significant growth due to the rising tourism industry. Moreover, the country's food service channels, such as hotels and restaurants, are also increasing. Therefore, to offer quality service to their tourists, they also contribute to a significant share of sales in the bottled water market. he Saudi Arabian Standards Organization sets the standards and specifications for bottled water in the country. SASO develops and updates technical regulations that cover various aspects of bottled water, including water source, treatment processes, packaging, labelling, and quality control. Additionally, companies are required to ensure that the water used for bottling meets specific quality standards. The regulations may specify permissible limits for parameters such as microbiological contaminants, chemical substances, and physical properties of the water source. Increasing awareness of environmental sustainability may lead to a shift in consumer preferences towards eco-friendly packaging and sustainable practices in the bottled water industry. Companies that prioritize sustainability and offer environmentally friendly options may gain a competitive advantage. Additionally, The bottled water market is witnessing innovation in terms of product offerings and differentiation. Companies are introducing flavoured water, functional water, and other value-added options to cater to specific consumer preferences. Such innovations can attract new customers and drive market growth.

Tourism is an important component of Saudi Arabia's economic growth, where both religious and non-religious activities have significant potential for expansion. With the rising influx of both local and foreign tourists in tourist centers, it is expected to increase the consumption of treated water, i.e., bottled water, in the country. Due to the increasing tourism in the country, the foodservice channels, such as hotels and restaurants, are increasing in Saudi Arabia. Therefore, to offer quality service to their tourist, they are also contributing to the high share of sales in bottled water, primarily from the still-bottled water segment. According to the Ministry of Tourism Saudi Arabia data from 2021, 1,532,000 tourists stayed in hotels in Saudi Arabia. Owing to significant growth in the tourism industry, companies manufacturing bottled water in Saudi Arabia are developing and marketing various sizes of bottled water, which can be conveniently carried by users.

Considered in this report
• Geography: Saudi Arabia
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Saudi Arabia market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Germany Bottled water market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Product Type

• Still Water
• Sparkling Water
• Functional Water
• Enhanced Water

BY Sales Channel
• On trade
• Off trade

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and analysing government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us. we have started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to Frozen Food Market, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.






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Table of Contents

Table of Contents
1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Africa Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Product Types
6.3. Market Size and Forecast By Distribution Channel
7. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Segmentations
7.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Product Types
7.1.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit Juice, 2017-2028
7.1.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Vegetable Juice, 2017-2028
7.1.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Fruit and Vegetable Blend, 2017-2028
7.1.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Nectar, 2017-2028
7.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market, By Distribution Channel
7.2.1. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Supermarkets/Hypermarkets, 2017-2028
7.2.2. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Convenience Stores, 2017-2028
7.2.3. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Online, 2017-2028
7.2.4. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size, By Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.), 2017-2028
8. South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Opportunity Assessment
8.1. By Product Types, 2023 to 2028
8.2. By Distribution Channel, 2023 to 2028
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures
Figure 1: South Africa Fruit & Vegetable Juice Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Product Types
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Distribution Channel
Figure 4: Porter's Five Forces of South Africa Fruit & Vegetable Juice Market

List of Table
Table 1 : Influencing Factors for Global Fruit & Vegetable Juice Market, 2022
Table 2: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Product Types (2017, 2022 & 2028F)
Table 3: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size and Forecast By Distribution Channel (2017, 2022 & 2028F)
Table 4: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 5: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Vegetable Juice (2017 to 2028) in USD Million
Table 6: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Fruit and Vegetable Blend (2017 to 2028) in USD Million
Table 7: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Nectar (2017 to 2028) in USD Million
Table 8: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Supermarkets/Hypermarkets (2017 to 2028) in USD Million
Table 9: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Convenience Stores (2017 to 2028) in USD Million
Table 10: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Online (2017 to 2028) in USD Million
Table 11: Colombia Fruit & Vegetable Juice Market Size of Others (Cafes, Clubs, Restaurants, Etc.) (2017 to 2028) in USD Million

 

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