世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

消防航空機市場:航空機タイプ別(固定翼または航空機、回転翼またはヘリコプター)、タンク容量別(10,000リットル未満、10,000リットル以上30,000リットル未満、30,000リットル以上)、最大離陸重量別(8,000キログラム未満、8,000キログラム以上30,000キログラム未満、30,000キログラム以上)、航続距離別(1,000キロメートル未満、1,000キロメートル以上3,000キロメートル未満、3,000キロメートル以上):2025-2040年の世界機会分析と産業予測

消防航空機市場:航空機タイプ別(固定翼または航空機、回転翼またはヘリコプター)、タンク容量別(10,000リットル未満、10,000リットル以上30,000リットル未満、30,000リットル以上)、最大離陸重量別(8,000キログラム未満、8,000キログラム以上30,000キログラム未満、30,000キログラム以上)、航続距離別(1,000キロメートル未満、1,000キロメートル以上3,000キロメートル未満、3,000キロメートル以上):2025-2040年の世界機会分析と産業予測


Firefighting Aircraft Market By Aircraft Type (Fixed Wing or Airplanes, Rotorcraft or Helicopters), By Tank Capacity (Less than 10,000 litres, 10,000 to 30,000 litres, More than 30,000 litres), By Maximum Takeoff Weight (Less than 8,000 kg, 8,000 to 30,000 kg, More than 30,000 kg), By Range (Less than 1,000 km, 1,000 to 3,000 km, More than 3,000 km): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2025-2040

消防航空機は、山火事の影響を受けた地域に水や消火剤、泡などを投下して消火するために設計または適応された特殊な航空機である。これらの航空機は、特に地上作業員が困難に直面する遠隔地やアクセス困難な地域... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年4月30日 US$5,370
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 391 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

消防航空機は、山火事の影響を受けた地域に水や消火剤、泡などを投下して消火するために設計または適応された特殊な航空機である。これらの航空機は、特に地上作業員が困難に直面する遠隔地やアクセス困難な地域において、山火事鎮圧に重要な役割を果たしている。消防用航空機には、固定翼機、ヘリコプター、無人航空機(UAV)があり、それぞれ異なる運用ニーズに対応している。さらに、ウォーターボンバーのような固定翼機は大量の水や消火剤を運搬し、ヘリコプターはバンビバケツを使った精密な投下を行う。航空機の中には、火災検知・監視用の赤外線画像やセンサーを装備しているものもある。政府、民間企業、軍隊は、火災の延焼を防ぎ、被害を最小限に抑えるために消火用航空機を運用している。AIや自律型システムを含む空中消火技術の進歩は、火災鎮圧の効率と効果を向上させ続けている。例えば、2025年1月、コンエアは山火事鎮圧能力を強化するため、Daher TBM 960を取得した。この航空機のスピード、効率、高度なアビオニクスは、迅速な空中消火活動のための貴重な資産となっている。火災地域に迅速に到達し、消火チームを支援する能力により、対応時間が短縮されるため、山火事の封じ込めと緩和の取り組み全体が改善される。さらに2023年11月、サーブはスウェーデン民間非常事態庁(MSB)と新たな契約を結び、航空消防航空機と乗組員および後方支援を引き続き提供することになりました。この契約により、強力な消防能力が確保され、装備の整った航空機と経験豊富な人員により、山火事への迅速な対応が可能になる。
石油・ガス産業における火災関連事故の増加により、消火用航空機の需要が高まっている。これらの航空機は、製油所、掘削現場、貯蔵施設における大規模火災の制御に重要な役割を果たしている。迅速な対応能力と高度な消火システムにより、被害を最小限に抑え、インフラを保護し、業界全体の火災安全対策を強化するのに役立っている。さらに、山火事事故の増加や、山火事を消火するための航空機の使用が、消火用航空機市場の需要を押し上げている。しかし、消防航空機の取得と維持に必要な資本金が高いことが、市場の成長を制限している。調達、特殊装備、パイロット訓練、メンテナンスに関連するコストは、政府や民間事業者にとって財政的な障壁となっている。この課題は、航空機の拡張を制限し、アップグレードを遅らせ、山火事が発生しやすい地域における高度な空中消火ソリューションへのアクセスを低下させる。さらに、航空機の納入遅延が消防航空機市場の成長を妨げている。逆に、消火のための新技術の導入は、消防航空機市場に有利な機会をもたらしている。AIによる火災検知、自律型消火ドローン、強化された放水システムなどの先進技術の統合は、消火航空機市場に有利な機会を提示する。これらの技術革新は、効率、精度、応答時間を改善し、山火事の迅速な鎮圧を可能にし、世界的に技術的に高度な消防航空機の需要を増加させる。
消防航空機市場は、航空機タイプ、タンク容量、最大離陸重量、航続距離、地域によって区分される。航空機タイプ別では、市場は固定翼または航空機と回転翼またはヘリコプターに区分される。タンク容量別では、市場は1万リットル未満、1万~3万リットル、3万リットル以上に分けられる。最大離陸重量ベースでは、市場は8,000kg未満、8,000~30,000kg、30,000kg以上に分類される。航続距離別では、1,000KM未満、1,000~3,000KM、3,000KM以上に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されている。本レポートでは、SAAB、新明和工業、COULSON GROUP、Conair Aerial Firefighting、Lockheed Martin Corporation、Kaman Corporation、AIRBUS、Textron, Inc.、Leonardo S.p.A.、De Havilland Aircraft of Canada Limitedなど、消防航空機市場で事業を展開する主要企業のプロフィールを分析している。これらのプレーヤーは、市場への浸透を高め、消防航空機市場での地位を強化するために様々な戦略を採用している。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2024年から2040年までの消火用航空機市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、消火用航空機の市場機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
消防航空機市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
消火用航空機の地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(コーポレートライセンスの場合のみ、表示価格でのご提供となります)
ご購入前またはご購入後に、ご希望の企業プロフィールを5つ無料で追加更新。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートで可能なカスタマイズ(追加費用とスケジュールが必要です。)
製品ベンチマーク/製品仕様と用途
新製品開発/主要メーカーの製品マトリックス
規制ガイドライン
SWOT分析
主要市場セグメント
最大離陸重量別
8,000kg未満
8,000~30,000kg未満
30,000kg以上
航空機タイプ別
固定翼機または飛行機
回転翼機またはヘリコプター
タンク容量別
10,000リットル未満
10,000~30,000リットル
30,000リットル以上
航続距離別
1,000km未満
1,000~3,000キロ
3,000km以上
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
ロシア
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
タイ
マレーシア
インドネシア
その他のアジア太平洋地域
ラメア
ブラジル
南アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
アルゼンチン
その他の地域
主な市場プレイヤー
サーブ
クーソン・グループ
カマン株式会社
エアバス
テキストロン
レオナルド S.p.A.
新明和工業株式会社
ロッキード・マーチン・コーポレーション
コンエアー空中消防
デ・ハビランド・エアクラフト・オブ・カナダ・リミテッド

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度から高い
3.3.2.新規参入の脅威は低い~中程度
3.3.3.代替品の脅威は低い~中程度
3.3.4.ライバルの激しさは中程度から高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度から高い
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.山火事消火のための航空機利用
3.4.1.2.石油・ガス産業における火災事故の増加
3.4.1.3.山火事事故の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.高い資本要件
3.4.2.2.航空機納入の遅れ
3.4.3.機会
3.4.3.1.長期契約ビジネスの急増
3.4.3.2.消防航空機の技術進歩
3.5.消防航空機の将来分析
第4章: 消防航空機市場、航空機タイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.固定翼機
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.回転翼機またはヘリコプター
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
第5章 消防航空機市場:タンク容量別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.1万リットル未満
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.10,000~30,000リットル
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.3万リットル以上
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 消防航空機市場:最大離陸重量別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.8,000kg未満
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.8,000~30,000キログラム
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.30,000kg以上
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章:消防航空機市場:レンジ別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.1,000km未満
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.1,000~3,000km
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別市場シェア分析
7.4.3,000km以上
7.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.4.2.地域別の市場規模と予測
7.4.3.国別市場シェア分析
第8章 消防航空機市場:地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模・予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
8.2.3.市場規模・予測:タンク容量別
8.2.4.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.2.5.市場規模・予測:航続距離別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:航空機タイプ別
8.2.6.1.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:航続距離別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:航続距離別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
8.3.3.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.4.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.5.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.英国
8.3.6.1.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.1.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.2.ドイツ
8.3.6.2.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.4.ロシア
8.3.6.4.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.4.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.5.イタリア
8.3.6.5.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.5.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.6.スペイン
8.3.6.6.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.6.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:航続距離別
8.3.6.7.その他のヨーロッパ
8.3.6.7.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.3.6.7.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.3.6.7.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.3.6.7.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.アジア太平洋地域
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
8.4.3.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.4.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.5.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.2.日本
8.4.6.2.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.3.インド
8.4.6.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.4.韓国
8.4.6.4.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.5.オーストラリア
8.4.6.5.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.4.6.5.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.6.タイ
8.4.6.6.1.市場規模・予測:航空機タイプ別
8.4.6.6.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.6.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.6.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.7.マレーシア
8.4.6.7.1.市場規模・予測:航空機タイプ別
8.4.6.7.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.7.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.7.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.8.インドネシア
8.4.6.8.1.市場規模・予測:航空機タイプ別
8.4.6.8.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.4.6.8.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.8.4.市場規模・予測:航続距離別
8.4.6.9.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.9.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.4.6.9.2.市場規模および予測:タンク容量別
8.4.6.9.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.4.6.9.4.市場規模・予測:航続距離別
8.5.ラメア
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測、航空機タイプ別
8.5.3.市場規模・予測:タンク容量別
8.5.4.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.5.市場規模・予測:航続距離別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ブラジル
8.5.6.1.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:航続距離別
8.5.6.2.南アフリカ
8.5.6.2.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:航続距離別
8.5.6.3.サウジアラビア
8.5.6.3.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.5.6.3.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:航続距離別
8.5.6.4.アラブ首長国連邦
8.5.6.4.1.市場規模・予測:航空機タイプ別
8.5.6.4.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.5.6.4.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.6.4.4.市場規模・予測:航続距離別
8.5.6.5.アルゼンチン
8.5.6.5.1.市場規模および予測、航空機タイプ別
8.5.6.5.2.市場規模・予測:タンク容量別
8.5.6.5.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.6.5.4.市場規模・予測:航続距離別
8.5.6.6.その他の地域
8.5.6.6.1.市場規模および予測:航空機タイプ別
8.5.6.6.2.市場規模および予測:タンク容量別
8.5.6.6.3.市場規模・予測:最大離陸重量別
8.5.6.6.4.市場規模・予測:航続距離別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング、2024年
第10章 企業プロフィール
10.1.ロッキード・マーチン
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.SAAB
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.カマン株式会社
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.新明和工業
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.5.エアバス
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.カールソングループ
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.主な戦略的動きと展開
10.7.コンエアー空中消火
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.主な戦略的動きと展開
10.8.テキストロン
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.9.デ・ハビランド・エアクラフト・オブ・カナダ・リミテッド
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.主な戦略的動きと展開
10.10.レオナルド S.p.A.
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績

 

ページTOPに戻る


 

Summary

A firefighting aircraft is a specialized aircraft designed or adapted to combat wildfires by dropping water, fire retardants, or foam over affected areas. These aircraft play a crucial role in wildfire suppression, particularly in remote or difficult-to-access regions where ground crews face challenges. Firefighting aircraft include fixed-wing planes, helicopters, and unmanned aerial vehicles (UAVs), each serving different operational needs. Furthermore, fixed-wing aircraft, such as water bombers, carry large quantities of water or retardant, while helicopters provide precision drops using Bambi Buckets. Some aircraft are equipped with thermal imaging and sensors for fire detection and monitoring. Governments, private companies, and military forces operate firefighting aircraft to prevent fire spread and minimize damage. Advancements in aerial firefighting technology, including AI and autonomous systems, continue to improve fire suppression efficiency and effectiveness. For instance, in January 2025, Conair acquired the Daher TBM 960 to strengthen its wildfire suppression capabilities. The aircraft's speed, efficiency, and advanced avionics make it a valuable asset for rapid aerial firefighting operations. Its ability to quickly reach fire zones and support firefighting teams enhances response time, thereby improving overall wildfire containment and mitigation efforts. Moreover, in November 2023, Saab has signed a new contract with the Swedish Civil Contingencies Agency (MSB) to continue providing aerial firefighting aircraft, along with crew and logistical support. This agreement ensures a strong firefighting capability, enabling rapid response to wildfires through well-equipped aircraft and experienced personnel.
The rise in fire-related incidents in the oil and gas industry has led to a greater demand for firefighting aircraft. These aircraft play a crucial role in controlling large-scale fires in refineries, drilling sites, and storage facilities. With rapid response capabilities and advanced suppression systems, they help minimize damage, protect infrastructure, and enhance overall fire safety measures in the industry. Furthermore, increase in wildfire incidents, and use of aircraft to extinguish wildfire have driven the demand for the firefighting aircraft market. However, the high capital requirement for acquiring and maintaining firefighting aircraft is limiting market growth. Costs associated with procurement, specialized equipment, pilot training, and maintenance create financial barriers for governments and private operators. This challenge restricts fleet expansion, delaying upgrades and reducing accessibility to advanced aerial firefighting solutions in wildfire-prone regions. Furthermore, delayed delivery of aircraft is hampering the growth of the firefighting aircraft market. On the contrary, the incorporation of new technologies to put out fire presents a lucrative opportunity for the firefighting aircraft market. The integration of advanced technologies, such as AI-driven fire detection, autonomous firefighting drones, and enhanced water-dropping systems, presents a lucrative opportunity for the firefighting aircraft market. These innovations improve efficiency, accuracy, and response times, enabling faster suppression of wildfires and increasing demand for technologically advanced firefighting aircraft globally.
The firefighting aircraft market is segmented on the basis of aircraft type, tank capacity, maximum takeoff weight, range, and region. On the basis of aircraft type, the market is segmented into fixed-wing or airplanes, and rotary-wing or helicopter. By tank capacity, the market is divided into less than 10,000 liters, 10,000 to 30,000 liters, and more than 30,000 liters. On the basis of maximum takeoff weight, the market is categorized into less than 8,000 KG, 8,000 to 30,000 KG, and more than 30,000 KG. By range, the market is divided into less than 1,000 KM, 1,000 to 3,000 KM, and more than 3,000 KM. Region wise, it is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA. The report analyzes the profiles of key players operating in the firefighting aircraft market such as SAAB, ShinMaywa Industries, Ltd., COULSON GROUP, Conair Aerial Firefighting, Lockheed Martin Corporation, Kaman Corporation, AIRBUS, Textron, Inc., Leonardo S.p.A., and De Havilland Aircraft of Canada Limited. These players have adopted various strategies to increase their market penetration and strengthen their position in the firefighting aircraft market.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the firefighting aircraft market analysis from 2024 to 2040 to identify the prevailing firefighting aircraft market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the firefighting aircraft market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global firefighting aircraft market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Product Benchmarking / Product specification and applications
● New Product Development/ Product Matrix of Key Players
● Regulatory Guidelines
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Maximum Takeoff Weight
● Less than 8,000 kg
● 8,000 to 30,000 kg
● More than 30,000 kg
By Aircraft Type
● Fixed Wing or Airplanes
● Rotorcraft or Helicopters
By Tank Capacity
● Less than 10,000 litres
● 10,000 to 30,000 litres
● More than 30,000 litres
By Range
● Less than 1,000 km
● 1,000 to 3,000 km
● More than 3,000 km
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Russia
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Thailand
○ Malaysia
○ Indonesia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Brazil
○ South Africa
○ Saudi Arabia
○ UAE
○ Argentina
○ Rest of LAMEA
● Key Market Players
○ SAAB
○ COULSON GROUP
○ Kaman Corporation
○ AIRBUS
○ Textron, Inc.
○ Leonardo S.p.A.
○ ShinMaywa Industries, Ltd.
○ Lockheed Martin Corporation
○ Conair Aerial Firefighting
○ De Havilland Aircraft of Canada Limited



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate to high bargaining power of suppliers
3.3.2. Low to moderate threat of new entrants
3.3.3. Low to moderate threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate to high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Use of Aircraft to Extinguish Wildfire
3.4.1.2. Increase in Fire-related Incidents in the Oil & Gas Industry
3.4.1.3. Increase in Wildfire Incidents
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. High Capital Requirement
3.4.2.2. Delayed Delivery of Aircraft
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Surge in contracts and agreements for long-term businesses
3.4.3.2. Technological advancements in firefighting aircraft
3.5. Firefighting Aircraft Future Analysis
CHAPTER 4: FIREFIGHTING AIRCRAFT MARKET, BY AIRCRAFT TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Fixed Wing or Airplanes
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Rotorcraft or Helicopters
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: FIREFIGHTING AIRCRAFT MARKET, BY TANK CAPACITY
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Less than 10,000 litres
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. 10,000 to 30,000 litres
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. More than 30,000 litres
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: FIREFIGHTING AIRCRAFT MARKET, BY MAXIMUM TAKEOFF WEIGHT
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Less than 8,000 kg
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. 8,000 to 30,000 kg
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. More than 30,000 kg
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: FIREFIGHTING AIRCRAFT MARKET, BY RANGE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Less than 1,000 km
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. 1,000 to 3,000 km
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
7.4. More than 3,000 km
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by region
7.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: FIREFIGHTING AIRCRAFT MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.3. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.2.4. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.2.5. Market size and forecast, by Range
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Range
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Range
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Range
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.3. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.4. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.5. Market size and forecast, by Range
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. UK
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Range
8.3.6.2. Germany
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Range
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Range
8.3.6.4. Russia
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Range
8.3.6.5. Italy
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Range
8.3.6.6. Spain
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by Range
8.3.6.7. Rest of Europe
8.3.6.7.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.3.6.7.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.3.6.7.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.3.6.7.4. Market size and forecast, by Range
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.3. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.4. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.5. Market size and forecast, by Range
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.2. Japan
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.3. India
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.4. South Korea
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.5. Australia
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.6. Thailand
8.4.6.6.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.6.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.6.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.6.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.7. Malaysia
8.4.6.7.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.7.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.7.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.7.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.8. Indonesia
8.4.6.8.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.8.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.8.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.8.4. Market size and forecast, by Range
8.4.6.9. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.9.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.4.6.9.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.4.6.9.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.4.6.9.4. Market size and forecast, by Range
8.5. LAMEA
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.3. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.4. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.5. Market size and forecast, by Range
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Brazil
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Range
8.5.6.2. South Africa
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Range
8.5.6.3. Saudi Arabia
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Range
8.5.6.4. UAE
8.5.6.4.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.4.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.6.4.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.6.4.4. Market size and forecast, by Range
8.5.6.5. Argentina
8.5.6.5.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.5.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.6.5.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.6.5.4. Market size and forecast, by Range
8.5.6.6. Rest of LAMEA
8.5.6.6.1. Market size and forecast, by Aircraft Type
8.5.6.6.2. Market size and forecast, by Tank Capacity
8.5.6.6.3. Market size and forecast, by Maximum Takeoff Weight
8.5.6.6.4. Market size and forecast, by Range
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2024
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. Lockheed Martin Corporation
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. SAAB
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Kaman Corporation
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.3.7. Key strategic moves and developments
10.4. ShinMaywa Industries, Ltd.
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.5. AIRBUS
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. COULSON GROUP
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Key strategic moves and developments
10.7. Conair Aerial Firefighting
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Key strategic moves and developments
10.8. Textron, Inc.
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.9. De Havilland Aircraft of Canada Limited
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Key strategic moves and developments
10.10. Leonardo S.p.A.
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Allied Market Research社の 航空宇宙・防衛分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(aircraft)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/10/10 10:27

154.09 円

178.61 円

207.69 円

ページTOPに戻る