米国の航空機客室インテリア市場概観、2030年United States Aircraft Cabin Interior Market Overview,2030 米国は航空機の客室内装品生産の世界的な中心地であり、概念設計から最終的な設置に至るまで、製造能力の全領域を網羅する非常に洗練されたエコシステムを擁している。主要な製造拠点は、確立された航空宇宙セン... もっと見る
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サマリー米国は航空機の客室内装品生産の世界的な中心地であり、概念設計から最終的な設置に至るまで、製造能力の全領域を網羅する非常に洗練されたエコシステムを擁している。主要な製造拠点は、確立された航空宇宙センター周辺に有機的に形成されており、特に、ボーイング社に近接するワシントン州には専門サプライヤーの複雑なネットワークが形成され、カンザス州にはビジネス航空セクターが高級内装品のカスタマイズにおいて卓越した専門技術を培ってきた。ノースカロライナ州シャーロットに本社を置くコリンズ・エアロスペース社は、航空機内装システムの世界最大級のサプライヤーとして、複数の州にまたがる大規模な製造施設を維持し、旅客座席から完全な厨房システムまであらゆるものを製造している。テキサス州ゲインズビルに拠点を置くサフラン・キャビンは、高級座席ソリューションと厨房機器に特化し、高度な製造技術を駆使して国際航空会社の厳しい基準を満たす製品を提供しています。ノースカロライナ州グリーンズボロで主要施設を運営するHAECO Americas社は、包括的な内装改造とメンテナンスサービスを提供し、最新のデザイントレンドと規制要件を反映したカスタマイズされたソリューションで、民間航空会社と民間運航会社の両方をサポートしている。アウトソーシングと内製化のバランスは、市場からの圧力と技術の進歩に応じて大きく進化しており、コスト効率と品質管理の両方を最適化するハイブリッド・アプローチを採用する企業が増えている。ボーイングのような大手航空機メーカーは、重要な設計と統合機能については社内の能力を維持する一方、部品製造については専門サプライヤーと提携することで、内装専門家の専門知識を活用しながら全工程の監督を維持している。国内の主要サプライヤーには、総合的な客室管理システムと高級座席ソリューションを製造するゾディアック・エアロスペース・アメリカズ、民間航空用の軽量座席システムを専門とするゲーヴェンUSA、BEエアロスペースなどがある。Bonafide Research社の調査レポート「米国の航空機客室内装品市場の概要、2030年」によると、米国の航空機客室内装品市場は2025年から2030年にかけて年平均成長率7.25%で成長すると予測されている。旅客の嗜好は、パーソナライゼーション、コネクティビティ、環境への配慮といった広範な文化的傾向を反映し、ますます洗練され多様化しており、機内デザインや機能性のあらゆる側面に影響を及ぼしている。文化的要因の影響は、基本的な快適性への配慮にとどまらず、多様な食事要件をサポートする食事準備エリア、共有スペースでの騒音障害を最小限に抑える音響設計、時差ぼけや機内疲労の影響を軽減する照明システムなどにも及んでいる。コリンズ・エアロスペースのようなアメリカのメーカーは、エミレーツ航空、シンガポール航空、ルフトハンザ航空にプレミアムキャビンの改修や新機材納入のために包括的なキャビンシステムを供給しており、ゾディアック・エアロスペース・アメリカズは、複数の航空機プログラムにまたがる長期的なパートナーシップ契約を通じて、エールフランス-KLMオランダ航空やブリティッシュ・エアウェイズに厨房機器や座席ソリューションを提供している。ボーイングは、航空機の内装仕様プロセスにおいて国際的な航空会社と幅広く協力しており、キャセイパシフィック航空と直接協力してカスタマイズされたビジネスクラス構成を開発したり、カタール航空と提携してアメリカの内装デザインの専門知識を航空会社固有のブランド要件に取り入れた独自のファーストクラススイートを作ったりしている。輸入品では、アメリカ企業が高級座席用にポルトローナ・フラウやナトゥッツィからイタリアンレザーを、客室管理システム用にディール・エアロシステムズからドイツの精密加工部品を、頭上格納容器や内装パネルに使用される軽量複合構造用に東レから日本の先端材料を調達している。Lumexisのような英国のサプライヤーは、機内エンターテイメントに特化したハードウェアを提供し、Thalesを含むフランスの企業は、客室システムとのインターフェイスとなるアビオニクス統合コンポーネントを提供している。炭素繊維材料は、三菱化学や東邦テナックスといった日本メーカーから頻繁に輸入されており、次世代の軽量内装部品に不可欠な優れた強度対重量比を提供している。米国の航空機客室内装品市場は、航空宇宙大手、洗練された航空会社、技術志向の消費者といった強力なエコシステムによって牽引され、世界的なイノベーションの最前線に立っている。あらゆる部品の中でも、航空機の座席は需要と技術進歩の両面で優位を占めている。コリンズ・エアロスペースやサフラン・シートUSAのような企業が牽引役となり、特にプレミアム・エコノミーやビジネスクラス向けの超軽量、人間工学的、モジュール式の座席システムに注目が集まっている。エンターテインメントとコネクティビティは、米国におけるもうひとつの大きな原動力であり、乗客は高速Wi-Fi、ライブTV、完全一体型シートバックシステムを期待している。カリフォルニアに本社を置くパナソニック・アビオニクスのような企業のおかげもあり、アメリカ市場は次世代IFEシステムの導入で世界をリードしている。機内照明は、LEDベースのムード照明の採用によって変革が進んでおり、乗客の体験とエネルギー効率の両方が向上している。米国の航空会社は、フライトのフェーズに適応するダイナミック照明システムへの投資を増やしており、時差ぼけを軽減し、雰囲気を向上させている。米国市場のギャレーと化粧室は、スペースの最適化、衛生管理、タッチレス技術を念頭に置いて設計されており、特にCOVID以降はその傾向が顕著である。ボーイングのスカイ・インテリア・イニシアチブは、近代的なギャレー構成と省スペースのラバトリー・モジュールの新たな基準を打ち立てた。窓や風防はもはや静的なデザイン要素ではなく、乗客の体験の一部となっている。ボーイング787ドリームライナーのような米国製航空機は、電子的に調光可能な窓を備えており、この技術は今や世界的なベンチマークとみなされている。また、収納ボックスも進化している。米国の航空会社は、機内持ち込み手荷物の増加傾向に対応するため、より大きくて利用しやすいオーバーヘッドビンを採用している。最後に、見過ごされがちな内装パネルだが、FAAの厳しい耐火性基準を満たしながら重量と騒音を軽減する複合材料の開発で注目を集めている。米国の航空機客室内装品市場は、OEMとアフターマーケットのアプリケーションの間で戦略的にバランスが取れており、それぞれが航空宇宙産業の優位性を形成する上で重要な役割を果たしている。OEM側では、シアトルに本社を置くボーイングが依然として圧倒的な強さを誇っている。OEMチャネルの客室内装は、コリンズ・エアロスペース、スピリット・エアロ・システムズ、サフランなどのサプライヤーと緊密に協力して設計され、その結果、組立ラインで統合されたオーダーメイドの内装ソリューションが生み出される。OEMの導入は、ボーイング777Xや737 MAXのような航空機革新プログラムによって推進され、よりスマートなレイアウト、軽量化、より高度な機内システムによってキャビンが再構築されている。過去10年間に米国で本格的な牽引力を得たのは、アフターマーケット部門である。世界最大級の老朽化した民間航空機を抱える米国の航空会社は、客室の改修に多額の投資を行っている。デルタ航空、ユナイテッド航空、アメリカン航空などの航空会社は、古い航空機を現代の乗客の期待に沿わせるため、大規模な改修プログラムを開始した。アフターマーケットはまた、FAAが支援するキャビンアップグレード認証の恩恵を受けており、迅速なターンアラウンドとモジュール交換を可能にしている。米国のMROハブ、特にフロリダ、テキサス、カリフォルニアなどの州では、客室の改修とアップグレードの需要が記録的なものとなっている。米国のアフターマー ケット・サプライヤーは、航空機のダウンタイムを短縮するモジ ュラー式内装キットに特化し、シート、ギャレー、IFEシス テムのプラグアンドプレイ・ソリューションを提供してい る。環境意識の高い航空会社の台頭も、アフターマーケッ トメーカー各社を、環境に優しい素材やリサイクル可能な部品への注 力へと押し上げている。顕著な傾向として、リース会社や格安航空会社が短期的な航空機のローテーション戦略の一環として内装を改修する、キャビン・アズ・ア・サービス・モデルの成長が挙げられる。米国では、航空機の客室内装品市場は圧倒的に民間航空セクターによって形成されているが、ビジネスジェットやプライベートジェットを中心とする非商用航空セクターの成長も根強い。デルタ航空、サウスウエスト航空、ユナイテッド航空、アメリカン航空といったメガキャリアが牽引する民間航空部門は、ますます高度化する利用者の要求に応えるべく、常に進化を続けている。米国の航空会社は、エコノミー、プレミアムエコノミー、ビジネス、ファーストクラスがそれぞれ異なる内装を提供するマルチキャビン構成への世界的なシフトの先頭に立っている。これにより、航空機の内装は単なる機能的スペースではなく、競争力のあるブランド資産となった。今やインテリアへの投資は、快適性だけでなく、持続可能性、衛生面、デジタル・パーソナライゼーションに重点を置いている。ボーイング787型機やエアバスA350型機のようなワイドボディ機は、大西洋横断路線や太平洋横断路線で多用されており、先進的な照明、ノイズリダクション、スマート・シート・システムを備えた豪華でハイテクなインテリアへの需要が高まっている。737 MAXのようなナローボディのジェット機では、より効率的な座席配置やスペースを最適化した化粧室など、狭い機内空間で乗客の快適性を最大限に高めることに焦点が当てられている。米国の航空会社は、IFEとWi-Fiの積極的な導入でも知られており、世界の航空会社よりも頻繁に内装を更新している。ガルフストリーム、ボンバルディアUSA、テキストロン・アビエーションのような国内企業を擁する米国は、高級インテリアのカスタマイズにおける世界的リーダーである。ここで注目されているのは、ライフラットシートからプライベートオフィス、フルキッチンまで、あらゆるものを備えたオーダーメイドのインテリアである。パンデミック後のプライベート旅行へのシフトは、特にCEO、セレブリティ、富裕層向けの超高級機内改装の需要を加速させている。本レポートで考察する航空機客室内装品市場- 歴史年:2019年- 基準年:2024年- 推計年:2024年2024年2025年-予測年2030年本レポートの対象分野- 航空機客室内装品市場の価値と予測およびセグメント- 様々な促進要因と課題- 進行中の動向と開発- 注目企業- 戦略的提言部品タイプ別- 航空機座席- エンターテインメントとコネクティビティ- 機内照明- ギャレー- ラバトリー- 窓とフロントガラス- 収納ボックス- インテリアパネル素材別- 合金- 複合材料- その他用途別- OEM- アフターマーケット航空機タイプ別- 民間- 非商用目次目次1.エグゼクティブ・サマリー 2.市場構造 2.1.市場考察 2.2.前提条件 2.3.制限事項 2.4.略語 2.5.出典 2.6.定義 3.調査方法 3.1.二次調査 3.2.一次データ収集 3.3.市場形成と検証 3.4.レポート作成、品質チェック、納品 4.アメリカ地理 4.1.人口分布表 4.2.米国のマクロ経済指標 5.市場ダイナミクス 5.1.主要な洞察 5.2.最近の動向 5.3.市場促進要因と機会 5.4.市場の阻害要因と課題 5.5.市場動向 5.6.サプライチェーン分析 5.7.政策と規制の枠組み 5.8.業界専門家の見解 6.米国の航空機客室インテリア市場概観 6.1.市場規模(金額ベース 6.2.部品タイプ別市場規模および予測 6.3.市場規模・予測:用途別 6.4.市場規模・予測:航空機タイプ別 6.5.市場規模・予測:地域別 7.米国の航空機客室内装品市場セグメント 7.1.米国の航空機客室内装品市場:部品タイプ別 7.1.1.米国の航空機客室内装品市場規模:航空機座席別、2019年〜2030年 7.1.2.米国の航空機客室インテリア市場規模:娯楽・コネクティビティ別、2019-2030年 7.1.3.米国の航空機客室インテリア市場規模:客室照明別:2019-2030年 7.1.4.米国の航空機客室インテリア市場規模:ギャレー別:2019-2030年 7.1.5.米国の航空機客室インテリア市場規模:化粧室別、2019-2030年 7.1.6.米国の航空機客室インテリア市場規模:窓・風防別、2019-2030年 7.1.7.米国の航空機客室内装品の市場規模:収納箱別、2019-2030年 7.1.8.米国の航空機キャビン内装の市場規模:内装パネル別、2019-2030年 7.2.米国の航空機客室内装品市場規模:用途別 7.2.1.米国の航空機客室内装品市場規模:OEM別、2019-2030年 7.2.2.米国の航空機客室内装品市場規模:アフターマーケット別、2019-2030年 7.3.米国の航空機客室内装品市場規模:航空機タイプ別 7.3.1.米国の航空機客室内装品市場規模:商用機別、2019年〜2030年 7.3.2.米国の航空機客室インテリア市場規模:非商用:2019-2030年 7.4.米国の航空機客室内装品市場規模:地域別 7.4.1.米国の航空機客室インテリア市場規模:北部別、2019年〜2030年 7.4.2.米国の航空機客室インテリア市場規模:東部別、2019〜2030年 7.4.3.米国の航空機客室内装品の市場規模:西部地域別、2019-2030年 7.4.4.米国の航空機客室内装品の市場規模:南部別、2019-2030年 8.米国の航空機客室内装品市場の機会評価 8.1.コンポーネントタイプ別、2025〜2030年 8.2.用途別、2025〜2030年 8.3.航空機タイプ別、2025~2030年 8.4.地域別、2025~2030年 9.競争環境 9.1.ポーターの5つの力 9.2.会社概要 9.2.1.企業1 9.2.1.1.会社概要 9.2.1.2.会社概要 9.2.1.3.財務ハイライト 9.2.1.4.地理的洞察 9.2.1.5.事業セグメントと業績 9.2.1.6.製品ポートフォリオ 9.2.1.7.主要役員 9.2.1.8.戦略的な動きと展開 9.2.2.会社概要 9.2.3.会社3 9.2.4.4社目 9.2.5.5社目 9.2.6.6社 9.2.7.7社 9.2.8.8社 10.戦略的提言 11.免責事項 図表リスト図表一覧図1:米国の航空機客室内装品市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル) 図2:市場魅力度指数(部品タイプ別 図3:市場魅力度指数:用途別 図4:市場魅力度指数:航空機タイプ別 図5:市場魅力度指数:地域別 図6:米国航空機客室内装品市場のポーターの5つの力 表一覧 表1:航空機客室内装品市場の影響要因(2024年 表2:米国の航空機客室内装品市場規模・予測:部品タイプ別(2019〜2030F)(単位:百万米ドル) 表3:米国の航空機客室内装品市場規模・予測:用途別(2019〜2030F) (単位:百万米ドル) 表4:米国の航空機客室内装品市場規模・予測:航空機タイプ別(2019〜2030F)(単位:百万米ドル) 表5:米国の航空機客室内装品市場規模・予測:地域別(2019〜2030F)(単位:百万米ドル) 表6:米国の航空機座席の機内インテリア市場規模推移予測(2019〜2030F)(単位:百万米ドル 表7:米国の航空機客室内装品の市場規模(2019〜2030年)(単位:百万米ドル 表8:米国の航空機客室内装品の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表9:米国の航空機客室内装品の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表10:米国の航空機客室内装品の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表11:米国の航空機客室内装の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表12:米国の航空機客室内装品の市場規模(2019〜2030年)(百万米ドル 表13:米国の航空機客室内装品の市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表14:米国の航空機客室内装品のOEM市場規模(2019〜2030年)(百万米ドル 表15:米国の航空機客室内装品のアフターマーケット市場規模(2019〜2030年)(百万米ドル 表16:米国の航空機客室内装品の市販市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表17:米国の航空機客室内装品の非商用市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表18:米国の航空機客室内装品の北部市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表19:米国の航空機客室内装品の東部市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表20:米国の航空機客室用内装品の西市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表21:米国の航空機客室内装品の南部市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル
SummaryThe United States stands as the global epicenter of aircraft cabin interior production, hosting an extraordinarily sophisticated ecosystem that encompasses the entire spectrum of manufacturing capabilities from conceptual design through final installation. Major manufacturing hubs have emerged organically around established aerospace centers, with particularly strong concentrations in Washington State, where proximity to Boeing's operations has fostered an intricate network of specialized suppliers, and in Kansas, where the business aviation sector has cultivated exceptional expertise in luxury interior customization. Collins Aerospace, headquartered in Charlotte, North Carolina, operates as one of the world's largest suppliers of aircraft interior systems, maintaining extensive manufacturing facilities across multiple states that produce everything from passenger seating to complete galley systems. Safran Cabin, with significant operations in Gainesville, Texas, specializes in premium seating solutions and galley equipment, leveraging advanced manufacturing techniques to deliver products that meet the exacting standards of international carriers. HAECO Americas, operating major facilities in Greensboro, North Carolina, provides comprehensive interior modification and maintenance services, supporting both commercial airlines and private operators with customized solutions that reflect the latest design trends and regulatory requirements. The balance between outsourcing and in-house production has evolved significantly in response to market pressures and technological advancement, with companies increasingly adopting hybrid approaches that optimize both cost efficiency and quality control. Major aircraft manufacturers like Boeing have retained in-house capabilities for critical design and integration functions while partnering with specialized suppliers for component manufacturing, allowing them to maintain oversight of the entire process while leveraging the expertise of dedicated interior specialists. Key domestic suppliers include Zodiac Aerospace Americas, which produces comprehensive cabin management systems and premium seating solutions, Geven USA, which specializes in lightweight seating systems for commercial aviation, and BE Aerospace. According to the research report "US Aircraft Cabin Interior Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the US Aircraft Cabin Interior market is anticipated to grow at 7.25% CAGR from 2025 to 2030. Passenger preferences have become increasingly sophisticated and diverse, reflecting broader cultural trends toward personalization, connectivity, and environmental consciousness that influence every aspect of cabin design and functionality. The influence of cultural factors extends beyond basic comfort considerations to encompass food preparation areas that support diverse dietary requirements, acoustic design that minimizes noise disturbance in shared spaces, and lighting systems that help mitigate the effects of jet lag and cabin fatigue. Export partnerships and import relationships reflect the global nature of the aircraft interior market, with American manufacturers like Collins Aerospace supplying comprehensive cabin systems to Emirates, Singapore Airlines, and Lufthansa for their premium cabin retrofits and new aircraft deliveries, while Zodiac Aerospace Americas provides galley equipment and seating solutions to Air France-KLM and British Airways through long-term partnership agreements that span multiple aircraft programs. Boeing collaborates extensively with international airlines during aircraft interior specification processes, working directly with Cathay Pacific to develop customized business class configurations and partnering with Qatar Airways to create unique first-class suites that incorporate American interior design expertise with airline-specific branding requirements. The import landscape involves American companies sourcing Italian leather from Poltrona Frau and Natuzzi for premium seating applications, German precision-engineered components from Diehl Aerosystems for cabin management systems, and Japanese advanced materials from Toray Industries for lightweight composite structures used in overhead bins and interior panels. British suppliers like Lumexis provide specialized in-flight entertainment hardware, while French companies including Thales contribute avionics integration components that interface with cabin systems. Carbon fiber materials are frequently imported from Japanese manufacturers like Mitsubishi Chemical and Toho Tenax, which offer superior strength-to-weight ratios essential for next-generation lightweight interior components. The U.S. aircraft cabin interior market stands at the forefront of global innovation, driven by a powerful ecosystem of aerospace giants, sophisticated airline fleets, and tech-forward consumers. Among all components, aircraft seating dominates in both demand and technological advancement. With companies like Collins Aerospace and Safran Seats USA leading the charge, the focus has shifted toward ultra-lightweight, ergonomic, and modular seating systems especially for premium economy and business class configurations. Entertainment & Connectivity is another major driver in the U.S., where passengers expect high-speed Wi-Fi, live TV, and fully integrated seatback systems. The American market leads globally in deploying next-gen IFE systems, thanks in part to companies like Panasonic Avionics based in California. Cabin lighting is undergoing a transformation with the adoption of LED-based mood lighting, enhancing both passenger experience and energy efficiency. U.S. carriers are increasingly investing in dynamic lighting systems that adapt to flight phases, reducing jet lag and improving ambiance. Galleys and lavatories in the U.S. market are being designed with space optimization, hygiene, and touchless technology in mind particularly post-COVID. Boeing’s Sky Interior initiative set new standards for modern galley configurations and space-saving lavatory modules. Windows and windshields are no longer static design elements they're now part of the passenger experience. U.S.-made aircraft like the Boeing 787 Dreamliner feature electronically dimmable windows, a technology now considered a benchmark globally. Stowage bins are also evolving; U.S. airlines are opting for larger, more accessible overhead bins to meet growing carry-on luggage trends. Lastly, interior panels, often overlooked, are getting attention with developments in composite materials that reduce weight and noise while meeting strict FAA fire resistance standards. The U.S. aircraft cabin interior market is strategically balanced between OEM and Aftermarket applications, each playing a critical role in shaping the nation's aerospace dominance. On the OEM side, Boeing, headquartered in Seattle, remains a dominant force. Cabin interiors in OEM channels are designed in close collaboration with suppliers such as Collins Aerospace, Spirit Aero Systems, and Safran, resulting in tailor-made interior solutions integrated at the assembly line. OEM installations are driven by aircraft innovation programs like the Boeing 777X and 737 MAX, where cabins are reimagined with smarter layouts, reduced weight, and more advanced inflight systems. It’s the Aftermarket segment that has gained serious traction in the U.S. over the past decade. With one of the largest aging commercial fleets in the world, U.S. airlines are heavily investing in cabin retrofits. Airlines like Delta, United, and American have launched massive retrofit programs to align older aircraft with modern passenger expectations. The aftermarket is also benefiting from FAA-backed cabin upgrade certifications, enabling quicker turnaround and modular replacements. MRO hubs in the U.S. especially in states like Florida, Texas, and California are seeing record demand for cabin refurbishments and upgrades. U.S. aftermarket suppliers have specialized in modular interior kits that reduce aircraft downtime, offering plug-and-play solutions for seats, galleys, and IFE systems. The rise of eco-conscious airlines has also pushed aftermarket players to focus on green materials and recyclable components. One standout trend is the growth in cabin-as-a-service models, where leasing companies and low-cost carriers refurbish interiors as part of short-term aircraft rotation strategies. In the U.S., the aircraft cabin interior market is overwhelmingly shaped by its commercial aviation sector, yet there’s a strong undercurrent of growth in non-commercial aviation, particularly business and private jets. The commercial segment, led by mega-carriers such as Delta, Southwest, United, and American Airlines, is constantly evolving to meet the demands of an increasingly sophisticated flying public. U.S. carriers are spearheading the global shift toward multi-cabin configurations, where economy, premium economy, business, and first class each offer distinct interior treatments. This has made aircraft interiors not just functional spaces but competitive branding assets. Interior investments now go beyond comfort focusing on sustainability, hygiene, and digital personalization. Wide-body aircraft like the Boeing 787 and Airbus A350, heavily used on transatlantic and transpacific routes, have driven demand for luxurious and high-tech interiors with advanced lighting, noise reduction, and smart seating systems. On narrow-body jets like the 737 MAX, the focus remains on maximizing passenger comfort in tighter cabin spaces, leading to more efficient seating arrangements and space-optimized lavatories. U.S. airlines are also known for their aggressive IFE and Wi-Fi rollouts, often updating interiors more frequently than their global counterparts. The non-commercial segment encompassing business jets, VIP transport, and government aircraft is a significant contributor to the cabin interior market in the U.S. With domestic players like Gulfstream, Bombardier USA, and Textron Aviation, the U.S. is a world leader in luxury interior customization. Here, the focus is on bespoke interiors featuring everything from lie-flat seats to private offices and full kitchens. The post-pandemic shift toward private travel has accelerated demand for ultra-high-end cabin retrofits, particularly for CEOs, celebrities, and high-net-worth individuals. Aircraft Cabin Interior Market Considered in this report • Historic Year: 2019 • Base year: 2024 • Estimated year: 2025 • Forecast year: 2030 Aspects covered in this report • Aircraft Cabin Interior Market with its value and forecast along with its segments • Various drivers and challenges • On-going trends and developments • Top profiled companies • Strategic recommendation By Component Type • Aircraft Seating • Entertainment & Connectivity • Cabin Lighting • Galley • Lavatory • Windows & Windshields • Stowage Bins • Interior Panels By Material • Alloys • Composites • Others By Enduse • OEM • Aftermarket By Aircraft Type • Commercial • Non-CommercialTable of ContentsTable of Content List of Tables/GraphsList of Figures
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