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世界の空港インフラ市場概要、2025-30年

世界の空港インフラ市場概要、2025-30年


Global Airport Infrastructure Market Overview, 2025-30

世界の空港インフラ・セクターは、滑走路、誘導路、エプロン、ターミナル、格納庫、航空管制塔、貨物ビル、地上アクセス・システムなど、重要な建設要素をカバーしている。プロジェクトは、グリーンフィールド建... もっと見る

 

 

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2025年8月31日 US$2,950
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サマリー

世界の空港インフラ・セクターは、滑走路、誘導路、エプロン、ターミナル、格納庫、航空管制塔、貨物ビル、地上アクセス・システムなど、重要な建設要素をカバーしている。プロジェクトは、グリーンフィールド建設(ゼロから建設される新しい空港用地)から、既存資産のブラウンフィールド改良まで多岐にわたる。過去10年間、インフラ整備は、空港開発リファレンス・マニュアルや炭素削減のための空港投資といったIATAのフレームワーク・ツールに支えられながら、パンデミック後の消極的な再建から積極的な世界的拡大へと進化しました。このセクターの進化は、旅客と貨物の需要、投資の流れの変化、ICAOとIATAの原則に基づく規制の調整、FAA、EASA、DGCAといった組織によるガバナンスの実施によって推進される空港近代化の世界的な協調段階を示している。旅客と貨物の量は、ほぼ普遍的な回復パターンをたどり、空港は季節的なピークに直面し、混雑を避けるためにターミナルとハンドリング・システムのアップグレードを推し進める動きが加速した。サステイナビリティ(持続可能性)が明確にクローズアップされるようになり、空港はソーラーパネル、LEED認証ターミナル、雨水利用などのグリーン・イニシアチブを採用し、デジタル・ツールやAIMはネット・ゼロ目標を目指した。投資と資金調達のプールには、政府予算、官民パートナーシップモデル、民間/国際的な資金調達が組み合わされている。Bonafide Researchが発行した調査レポート「世界の空港インフラ市場の概要、2030年」によると、世界の空港インフラ市場の2024年の市場規模は1,313億7,000万米ドル以上であった。世界のインフラ整備は現在、スマートで持続可能な空港システムとデジタルトランスフォーメーションを重視している。世界の空港は、スマート技術IoTセンサー、AI、相互接続システムを導入し、乗客の流れ、機器の性能、環境条件に関するリアルタイムのデータを取得することで、予測的意思決定、デジタルツインモデリング、システムのクラウド統合を可能にし、運営と乗客の利便性を高めている。旅客体験の向上には、非接触チェックイン、顔認識生体認証、デジタルIDシステムなどが含まれ、2028年までには、ほとんどの主要空港でチェックインから搭乗までの生体認証が完全に統合され、処理速度の向上とセキュリティの強化が図られる。デジタル・ツイン・プラットフォームと空港オペレーション・コマンド・センターは現在、エアサイド、ランドサイド、ターミナルのワークフローを統合し、機能間の予測と調整を可能にしており、パイロットにより混雑とサービス効率の具体的な改善が実証されている。持続可能性は、2050年までにCO₂排出量を正味ゼロにするというIATAのコミットメントと、AIMのようなツールに支えられており、業界プレーヤーは排出削減、廃棄物管理、騒音対策、持続可能な燃料をインフラ計画に統合している。AI、ロボット清掃員、自律型手荷物システムなどの自動化とロボット工学は、効率化と労働力制約への対応の鍵として空港サミットで取り上げられている。ガバナンスは世界的に異なっており、国や空港によって規制の成熟度が異なることが、特注のガバナンスフレームワークがICAOの基礎からしばしば乖離し、一貫性のない実施につながる理由となっている。市場促進要因-航空旅客と貨物需要の増加旅客数と貨物量の継続的な回復と増加により、空港は、急増する処理能力 に対応するため、インフラである滑走路、ターミナル、地上施設の拡張と アップグレードを余儀なくされている。空港運営会社は、特に主要ハブ空港において、混雑を回避し、遅延を減らし、キャパシティ・ニーズを満たすために、近代化への投資をますます増やしている。こうした需要の高まりが、世界の空港インフラの整備と近代化を後押ししている。-技術革新とスマート空港の導入AI、IoT、自動化、ロボット工学、デジタル・ツイン・システムの革新は、空港運営を変革しつつある。これらの技術は、旅客体験を向上させ(自動手荷物システム、生体認証処理など)、効率を高め、持続可能な運営をサポートしている。世界中の空港がスマートシステムを優先する中、こうした技術の進歩は、インフラのアップグレードの強力な推進力となっている。市場の課題-高い設備投資要件自動化、AI、デジタルシステム、拡張インフラによる空港の近代化は、巨額の資本支出を必要とする。小規模空港や発展途上市場では、公的資金や融資が十分でないことが多く、アップグレードのプロセスが滞ったり、中断したりすることがある。先進国であっても、官民パートナーシップ(PPP)や民間投資の確保は不可欠であるが、依然として複雑である。-サイバーセキュリティと統合の複雑性空港がクラウドプラットフォーム、生体認証、IoTなどのデジタルシステムを導入するにつれ、ハッキングやデータ漏洩など、サイバーセキュリティリスクの高まりに直面している。新技術とレガシーインフラの統合は技術的なハードルをもたらし、運用の信頼性を維持しながら安全なデータ管理を確保することは永遠の課題である。市場動向-スマート空港とデジタル・ツイン・プラットフォーム空港では、エアサイド、ランドサイド、ターミナルのワークフローをリアルタイムでシミュレートし、監視し、オペレーションを最適化するために、デジタルツイン技術やAIを活用したシステムの導入が進んでいる。これらのツールは、効率を高め、混雑を予測し、意思決定を改善するもので、インフラ近代化の大きな流れとなっている。-持続可能でエネルギー効率の高いインフラ持続可能性イニシアティブは、再生可能エネルギー(太陽光、風力)、グリーンターミナル、LEED認証、排出削減を中心としたインフラのアップグレードを推進している。IATAのネットゼロ2050コミットメントとCORSIAプログラムは、より環境に優しいインフラ整備の必要性を強化し、環境への責任を空港投資を形作る強力なトレンドにしています。エアサイド業務は、あらゆる航空機の移動に不可欠であり、常に運用上のストレスに直面し、安全性、効率性、技術基準を満たすために継続的なアップグレードを必要とするため、世界の空港インフラ活動の大半を占めている。エアサイド業務には、滑走路、誘導路、エプロン、航空機乗り場、飛行場照明、ナビゲーションシステム、給油インフラ、排水システム、雪氷対策、周辺フェンスなどが含まれ、これらはすべて、航空機が安全かつ効率的に運航できるようにするために不可欠なものである。すべての離陸、着陸、ターンアラウ ンドはこれらのシステムに依存しており、どの空港でも最も多用され、ミッションクリティカルな資産となっている。国際空港評議会(AIRC)は、世界の空港投資のかなりの部分が、特に交通量の急激な増加や厳しい気候条件に見舞われている地域のエアサイド工事に割り当てられていると指摘している。滑走路と誘導路は、航空機の重量と移動頻度による絶え間ないストレスに耐えるため、摩耗は避けられず、定期的な再舗装や改築の必要性が生じる。雪、氷、豪雨を含む過酷な天候は、この劣化を加速させ、高度な排水ネットワーク、高性能の解氷システム、効果的な除雪設備に対する需要を生み出している。国際民間航空機関(ICAO)の規制は、照明、航行補助装置、舗装の質の定期的な近代化を要求する厳しい安全・運用基準を設定することにより、アップグレードをさらに推進する。近年、空港はLED滑走路照明、GPSベースのナビゲーション、スマートエプロン管理システム、持続可能な給油ソリューションを広く採用している。アジア太平洋や中東の交通量の多いハブ空港では、より大型の航空機を管理するためにエアサイドのキャパシティを拡大しており、一方、寒冷地の空港では冬季運用技術に多額の投資を行っている。グリーンフィールド空港建設は、既存のインフラに制約されることなく、近代的で拡張性があり、将来に対応可能な空港を建設できるため、世界的に最も急成長しているインフラタイプである。グリーンフィールド・プロジェクトでは、未開発の土地にまったく新しい空港を建設するため、プランナーは、既存のインフラに制約されることなく、現在と将来の航空ニーズを満たす施設を自由に設計することができる。このクリーン・スレート・アプローチにより、最新世代の航空機に対応できる広い滑走路、遅延を最小限に抑える最適化された誘導路システム、旅客の移動を合理化するように設計されたターミナル・レイアウトを組み込むことができる。開発者は当初から、生体認証搭乗システム、自動手荷物ハンドリング、AIベースの交通・ゲート管理、高度なエアサイド監視ツールなどの最新技術を統合することができる。大規模太陽光発電、雨水利用、エネルギー効率の高いターミナル建築、電気地上サービス設備などの持続可能性対策も、初期設計に組み込むことができる。多くの高成長地域では、既存の空港は周囲の都市開発によって制約を受け、物理的な拡張は破壊的でコストがかかり、場合によっては運航に大きな支障をきたさない限り不可能である。グリーンフィールドの場合、密集市街地での改修や段階的建設、複雑な土地取得が不要なため、こうした課題を完全に回避することができる。有名な例としては、トルコのイスタンブール空港、中国の北京大興国際空港、オーストラリ アのウェスタン・シドニー空港などがある。このような柔軟性と拡張性により、グリーンフィールド開発は、世界の航空業界で最も急成長しているインフラタイプとなっている。国際空港は、国や地域の玄関口として機能しており、複雑なセキュリティ、税関貨物、複合一貫輸送の需要を兼ね備えているため、継続的な大規模改修を必要とするからだ。国際空港は、国境を越えた旅行貿易とロジスティクスの中心的な役割を担っており、その役割のために、多くのインフラ分野にわたって持続的な投資を余儀なくされている。これらのゲートウェイは、ワイドボディ機の長距離運航や大量の乗継旅客をサポートしなければならないため、より長い滑走路や広いエプロン、拡張された手荷物・貨物システム、統合された税関・国境施設が必要となる。世界的な航空会社や政府は、こうしたハブ空港を大規模な再開発のターゲットとしている。このことは、例を見れば明らかである。イスタンブール新空港や、主要なゲートウェイにおける多段階の再開発プログラムは、国際的な流れを処理し、最新技術を組み込むために、新しいターミナルや滑走路システムがどのように展開されているかを示している。米国では、主要な国際空港における複数の要素からなるプログラムが、多額の出費と複雑な工事を推進してきた。ラ・ガーディア空港は、50年前のターミナルを新しいインフラと特注の道路・エアサイド・ソリューションに置き換える全面的な改築工事を行った。港湾局や空港運営会社の報告書によると、このようなプロジェクトは、ターミナルの交換滑走路工事と新しい地上交通リンクを1つのプログラムに組み合わせたものである。また、業界トラッカーやACIの分析によると、空港にはこのセクターで最も高額なプロジェクトが集中しており、国際ゲートウェイへの投資によって大規模な貨物施設やコールドチェーン施設、ロジスティクス・ハブが建設され、長期的なインフラ整備の必要性がさらに高まっていることが確認されている。国際ハブ空港は、大規模なグリーンフィールドおよびブラウンフィールド・プログラムの多くをホストしており、また、世界的な貿易ルートと国内ネットワークを結んでいるため、インフラ活動としては世界最大のタイプであり続けている。100万人から500万人の旅客を扱う中規模空港は、世界的に最も早く移転する。なぜなら、地域需要の高まりというスイートスポットに位置し、プロジェクトの複雑さを管理しやすく、資金調達メカニズムが迅速な納入を可能にするからだ。中型空港は、航空会社が新路線を就航したり、地域経済が観光やビジネ ス旅行で成長したりすると、迅速に対応することが多い。このような空港は、大規模なハブ空港に比べ、物理的・運営上の制約が少ないため、滑走路の延長、エプロンの改修、ターミナルのアップグレードを、日々のスケジュールに最小限の混乱をきたすことなく完了することができる。この機敏性により、主要な国際ゲートウェイよりも早く、需要の変化に適応することができる。ツイード・ニューヘイブン空港は、格安航空会社の参入後に急成長を遂げ、大規模なハブ空港の再開発よりもはるかに複雑でない滑走路の改良、ターミナルの拡張、エプロンのアップグレードへの即時投資につながった。資金調達のしやすさも、このスピードに拍車をかけている。国の空港改善プログラムやインフラ補助金の多くは、中小規模の空港に重点を置いている。なぜなら、これらのプロジェクトは、地域社会に明確な経済的利益をもたらし、しばしば強力な政治的支持を得るからである。連邦AIPの調査によると、中型空港は、補助金配分の大部分を獲得しており、これらの補助金は、空港ネットワーク全体にわたる多数の対象プロジェクトを支援している。さらに、これらの空港は、都市部のメガハブ空港よりも利用可能な土地が多く、取得コストが低いことが多いため、グリーンフィールド開発や段階的拡張が容易である。業界のプロジェクトデータからは、このカテゴリーで活発なプロジェクトが多いことが、世界の空港インフラ活動の急速な成長を促していることが確認できる。北米が世界の空港インフラをリードしているのは、持続的な大規模公共投資プログラムと、広範な航空ネットワークを継続的に更新・拡大する技術的近代化イニシアチブのためである。Over the past several years, U.S. and Canadian governments have committed unprecedented levels of funding to airport infrastructure, especially through federal grant programs that span modern terminal construction, control tower modernization, and systemic air-traffic upgrades. For example, under the Biden Harris administration’s Bipartisan Infrastructure Law, nearly $1 billion in grants went toward upgrading 125 airports across 46 states with improved baggage systems, larger security checkpoints, expanded gate capacity, multimodal access, and more accessible terminals spanning projects from Tampa to Guam to Montana . Simultaneously, the Infrastructure Investment and Jobs Act allocates $1 billion annually (through 2026) for airport terminals, enabling upgrades to aging infrastructure and intermodal connectivity nationwide. The FAA's Airport Improvement Program (AIP) has also grown most recently increasing its annual bookkeeping from around $3.35 billion to $4 billion, funded via aviation taxes yet is still only one part of a broader ecosystem of funding that includes Passenger Facility Charges and supplemental grants. Beyond funding, the U.S. is aggressively modernizing its air-traffic control architecture through the NextGen program. Since 2020 alone, the FAA has invested over $35 billion to replace legacy radar and navigation systems across more than 3,000 airports, delivering billions in efficiency and environmental gains from enhanced routing, safety, and fuel use. These efforts profoundly elevate capacity, reliability, and operational sophistication. This combination of deep, recurring public investment and sweeping technological overhaul sustains North America’s infrastructure edge allowing older airports like Atlanta, Seattle-Tacoma, and Denver to evolve continually, not only coping with traffic surges but anticipating future demand through resilient, smart design.-In March 2025, Delhi airport operator DIAL introduced the Unified Total Airside Management (UTAM) system as part of its efforts to optimize airside operations. The system is designed to reduce delays, enhance turnaround times, and monitor the speed of all airside vehicles to detect any violations, among other features. By integrating Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), Internet of Things (IoT), and radar systems, UTAM will collect critical data, identify potential issues or delays, and generate alerts to proactively address problems before they arise.-In February 2024, Skanska secures a $0.1 billion contract to construct LaGuardia Airport's Jet Fuel Transmission Systems, including the installation of transmission lines and infrastructure modifications. Additionally, Skanska divests its ownership interest in LGA's Terminal B to existing LaGuardia Gateway Partners members for $115 million, facilitating further development by Meridiam and Vantage Airport Group.-In 2023, Hensel Phelps had been appointed as the Construction Manager at Risk (CMaR) for the New Terminal Project at John Glenn Columbus International Airport by the Columbus Regional Airport Authority (CRAA). For the project, preconstruction and construction services will be supplied by the Hensel Phelps | Elford team. With this project, Hensel Phelps enters the Ohio market and strengthens its partnership with CRAA and Elford.-In 2022, AECOM announced that its joint venture with H.J. Russell & Company, Airfield Management Partners, had been selected to provide civil airside program and construction management services at Dallas Fort Worth International Airport. ***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.

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目次

目次

1.エグゼクティブ・サマリー
2.市場ダイナミクス
2.1.市場促進要因と機会
2.2.市場の阻害要因と課題
2.3.市場動向
2.4.サプライチェーン分析
2.5.政策と規制の枠組み
2.6.業界専門家の見解
3.調査方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.市場構造
4.1.市場への配慮
4.2.前提条件
4.3.制限事項
4.4.略語
4.5.出典
4.6.定義
5.経済・人口統計
6.世界の空港インフラ市場の展望
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.地域別市場シェア
6.3.地域別市場規模および予測
6.4.市場規模・予測:オペレーションエリア別
6.4.1.市場規模・予測:エアサイド業務別
6.4.2.市場規模・予測:ターミナル業務別
6.4.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別
6.5.市場規模・予測:インフラタイプ別
6.6.市場規模・予測:空港タイプ別
6.7.市場規模・予測:サイズ分類別
7.北米空港インフラ市場の展望
7.1.市場規模:金額ベース
7.2.国別市場シェア
7.3.市場規模および予測、手術部位別
7.3.1.市場規模・予測:エアサイド業務別
7.3.2.市場規模・予測:ターミナル業務別
7.3.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別
7.4.市場規模・予測:インフラタイプ別
7.5.市場規模・予測:空港タイプ別
7.6.市場規模・予測:サイズ分類別
8.欧州空港インフラ市場の展望
8.1.市場規模:金額ベース
8.2.国別市場シェア
8.3.市場規模および予測、手術部位別
8.3.1.市場規模・予測:エアサイド業務別
8.3.2.市場規模・予測:ターミナル業務別
8.3.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別
8.4.市場規模・予測:インフラタイプ別
8.5.市場規模・予測:空港タイプ別
8.6.市場規模・予測:サイズ分類別
9.アジア太平洋地域の空港インフラ市場の展望
9.1.市場規模:金額ベース
9.2.国別市場シェア
9.3.市場規模および予測、手術部位別
9.3.1.市場規模・予測:エアサイド業務別
9.3.2.市場規模・予測:ターミナル業務別
9.3.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別
9.4.市場規模・予測:インフラタイプ別
9.5.市場規模・予測:空港タイプ別
9.6.市場規模・予測:サイズ分類別
10.南米の空港インフラ市場展望
10.1.市場規模:金額ベース
10.2.国別市場シェア
10.3.市場規模および予測、手術部位別
10.3.1.市場規模・予測:エアサイド業務別
10.3.2.市場規模・予測:ターミナル業務別
10.3.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別
10.4.市場規模・予測:インフラタイプ別
10.5.市場規模・予測:空港タイプ別
10.6.市場規模・予測:サイズ分類別
11.中東・アフリカの空港インフラ市場展望
11.1.市場規模:金額ベース
11.2.国別市場シェア
11.3.市場規模および予測、手術部位別
11.3.1.市場規模・予測:エアサイド業務別
11.3.2.市場規模・予測:ターミナル業務別
11.3.3.市場規模・予測:ランドサイド業務別
11.4.市場規模・予測:インフラタイプ別
11.5.市場規模・予測:空港タイプ別
11.6.市場規模・予測:サイズ分類別
12.競争環境
12.1.競合ダッシュボード
12.2.主要企業の事業戦略
12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2024年
12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス
12.5.ポーターの5つの力
12.6.企業プロフィール
12.6.1.ABB Ltd.
12.6.1.1.会社概要
12.6.1.2.会社概要
12.6.1.3.財務ハイライト
12.6.1.4.地理的洞察
12.6.1.5.事業セグメントと業績
12.6.1.6.製品ポートフォリオ
12.6.1.7.主要役員
12.6.1.8.戦略的な動きと展開
12.6.2.アコム
12.6.3.フラポート・AG・フランクフルト・エアポート・サービス・ワールドワイド
12.6.4.ターナーコンストラクションカンパニー
12.6.5.ベクテル・コーポレーション
12.6.6.PCLコンストラクション
12.6.7.ヒル・インターナショナル
12.6.8.ヘンセル・フェルプス・コンストラクション
12.6.9.オースティン・インダストリーズ
12.6.10.ウォルシュ・グループ
13.戦略的提言
14.付録
14.1.よくある質問
14.2.注意事項
14.3.関連レポート
15.免責事項

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図表リスト

フィギュアの種類

図1:世界の空港インフラ市場規模(10億ドル)、地域別、2024年・2030年
図2:市場魅力度指数(2030年地域別
図3:市場魅力度指数(2030年セグメント別
図4:空港インフラの世界市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル
図5:空港インフラの世界地域別市場シェア(2024年)
図6:北米の空港インフラ市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図7:北米の空港インフラ市場 国別シェア(2024年)
図8:欧州の空港インフラ市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図9:欧州空港インフラ市場 国別シェア(2024年)
図10:アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模:金額ベース(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図11:アジア太平洋地域の空港インフラ市場 国別シェア(2024年)
図12:南米の空港インフラ市場規模:金額(2019年、2024年、2030F)(単位:億米ドル)
図13:南米の空港インフラ市場 国別シェア(2024年)
図14:中東・アフリカ 空港インフラ市場規模:金額(2019年、2024年、2030F) (単位:億米ドル)
図15:中東・アフリカ空港インフラ市場 国別シェア(2024年)
図16:世界の空港インフラ市場のポーターの5つの力
表一覧

表1:空港インフラの世界市場スナップショット(セグメント別)(2024年・2030年)(単位:億米ドル
表2:空港インフラ市場の影響要因(2024年
表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年
表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年
表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート
表6:空港インフラの世界市場規模・予測(2019~2030F):地域別(単位:億米ドル)
表7:空港インフラの世界市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表8:空港インフラの世界市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表9:空港インフラの世界市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表10:空港インフラの世界市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表11:空港インフラの世界市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表12:空港インフラの世界市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表13:空港インフラの世界市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表14:北米の空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表15:北米の空港インフラ市場規模・予測:エアサイド業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表16:北米の空港インフラ市場規模・予測:ターミナル業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表17:北米の空港インフラ市場規模・予測:ランドサイド事業別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表18:北米の空港インフラ市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表19:北米の空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表20:北米の空港インフラ市場規模・予測:規模カテゴリ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表21:欧州の空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表22:欧州空港インフラ市場規模・予測:エアサイド業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表23:欧州の空港インフラ市場規模・予測:ターミナル業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表24:欧州の空港インフラ市場規模・予測:ランドサイド事業別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表25:欧州の空港インフラ市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表26:欧州の空港インフラ市場欧州の空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表27:欧州の空港インフラ市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表28:アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表29:アジア太平洋地域の空港インフラ市場アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:エアサイド業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表30:アジア太平洋地域の空港インフラ市場アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:ターミナル業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表31:アジア太平洋地域の空港インフラ市場アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:ランドサイド事業別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表32:アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表33:アジア太平洋地域の空港インフラ市場アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表34:アジア太平洋地域の空港インフラ市場アジア太平洋地域の空港インフラ市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表35:南米の空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表36:南米の空港インフラ市場南米の空港インフラ市場規模・予測:エアサイド業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表37:南米の空港インフラ市場南米の空港インフラ市場規模・予測:ターミナル業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表38:南米の空港インフラ市場規模・予測:ランドサイド事業別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表39:南米の空港インフラ市場南米の空港インフラ市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表40:南米の空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表41:南米の空港インフラ市場規模・予測:規模カテゴリ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表42:中東・アフリカの空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表43:中東・アフリカの空港インフラ市場中東・アフリカ空港インフラ市場規模・予測:エアサイド業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表44:中東・アフリカの空港インフラ市場中東・アフリカの空港インフラ市場規模・予測:ターミナル業務別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表45:中東・アフリカの空港インフラ市場中東・アフリカの空港インフラ市場規模・予測:ランドサイド事業別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表46:中東・アフリカの空港インフラ市場中東・アフリカの空港インフラ市場規模・予測:インフラタイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表47:中東・アフリカの空港インフラ市場中東・アフリカの空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:億米ドル)
表48:中東・アフリカの空港インフラ市場中東・アフリカの空港インフラ市場規模・予測:規模分類別(2019~2030F) (単位:億米ドル)
表49:中東・アフリカの空港インフラ市場上位5社の競争ダッシュボード(2024年
表50:空港インフラ市場の主要プレイヤーの市場シェア洞察と分析(2024年

 

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Summary

The global airport infrastructure sector covers critical built elements runways, taxiways, aprons, terminals, hangars, air-traffic control towers, cargo buildings, and ground-access systems typically excluding on-aircraft systems and off-site retail assets. Projects range from greenfield constructions (new airport sites built from scratch) to brownfield upgrades of existing assets. Over the past decade, infrastructure development evolved from reactive post-pandemic rebuilding into proactive global expansion, supported by IATA’s framework tools like the Airport Development Reference Manual and Airport Investments to Reduce Carbon. The sector’s evolution shows concerted global phases of airport modernization driven by passenger and cargo demand, shifting investment flows, and regulatory alignment under ICAO and IATA principles, with governance implemented by entities such as the FAA, EASA, and DGCA. Passenger and cargo volumes followed a pattern of near-universal rebound, with airports facing seasonal peaks that accelerated airports’ push to upgrade terminals and handling systems to avoid congestion. Sustainability moved into clear focus airports embrace green initiatives like solar panels, LEED-certified terminals, and rainwater harvesting, with digital tools and AIM aimed at net-zero goals. Investment and funding pools blend government budgets, public-private partnership models, and private/international financing. Major announcements increasingly align with sustainability, digitalization, and capacity demands, anchoring modernization as central to global aviation resilience and performance, guided by strategic frameworks and sustainable benchmarks. According to the research report "Global Airport Infrastructure Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the Global Airport Infrastructure market was valued at more than USD 131.37 Billion in 2024. Global infrastructure developments now emphasize smart and sustainable airport systems and digital transformation. Airports worldwide deploy smart technologies IoT sensors, AI, and interconnected systems for real-time data on passenger flow, equipment performance, and environmental conditions, enabling predictive decision-making, digital twin modeling, and cloud integration of systems to elevate operations and passenger convenience. Passenger experience enhancements include contactless check-in, facial-recognition biometrics, and digital identity systems, by 2028, most major airports will have fully integrated biometrics from check-in to boarding for faster throughput and higher security. Digital twin platforms and airport operations command centers now unify airside, landside, and terminal workflows, enabling prediction and coordination across functions and pilots have demonstrated tangible improvements in congestion and service efficiency. Sustainability is backed by IATA's commitment to net-zero CO₂ emissions by 2050 and tools like AIM, industry players integrate emissions reduction, waste management, noise control, and sustainable fuels into infrastructure plans. Automation and robotics, including AI, robot cleaners, and autonomous baggage systems, feature in airport summits as key to efficiency and responding to workforce constraints. Governance varies globally, with differing regulatory maturity across nations and airports a reason why bespoke governance frameworks often diverge from ICAO foundations, leading to inconsistent implementation. Market DriversRising Air Passenger and Cargo DemandThe ongoing rebound and growth of passenger travel and cargo volumes push airports to expand and upgrade infrastructure runways, terminals, and ground facilities to handle surging throughput. Airport operators increasingly invest in modernization to avoid congestion, reduce delays, and meet capacity needs, especially at major hubs. This rising demand fuels global airport infrastructure development and modernization. • Technological Innovation and Smart Airport AdoptionInnovations in AI, IoT, automation, robotics, and digital twin systems are transforming airport operations. These technologies enhance passenger experience (e.g., automated baggage systems, biometric processing), boost efficiency, and support sustainable operations. As airports worldwide prioritize smart systems, these tech advances serve as a strong driver for infrastructure upgrades. Market ChallengesHigh Capital Investment RequirementsModernizing airports with automation, AI, digital systems, and expanded infrastructure demands huge capital outlays. Smaller airports and developing markets often lack sufficient public funding or financing, dragging processes or halting upgrades. Even in advanced economies, securing public-private partnership (PPP) or private investment remains essential yet complex. • Cybersecurity and Integration ComplexityAs airports implement more digital systems cloud platforms, biometrics, IoT they face heightened cybersecurity risks, including hacking and data breaches. Integrating new technologies with legacy infrastructure presents technical hurdles, and ensuring secure data management while maintaining operational reliability is a persistent challenge. Market TrendsSmart Airports & Digital Twin PlatformsAirports increasingly adopt digital twin technology and AI-powered systems to simulate, monitor, and optimize operations in real time spanning airside, landside, and terminal workflows. These tools elevate efficiency, predict congestion, and improve decision-making, representing a major infrastructure modernization trend. • Sustainable and Energy-Efficient InfrastructureSustainability initiatives drive infrastructure upgrades focused on renewable energy (solar, wind), green terminals, LEED certification, and emissions reduction. IATA’s net-zero 2050 commitment and CORSIA programs reinforce the need for greener infrastructure, making environmental responsibility a powerful trend shaping airport investments. Airside operations dominate global airport infrastructure activity because they are essential for every aircraft movement, face constant operational stress, and require continuous upgrades to meet safety, efficiency, and technology standards. Airside operations include runways, taxiways, aprons, aircraft stands, airfield lighting, navigation systems, refueling infrastructure, drainage systems, snow and ice control, and perimeter fencing, all of which are essential for ensuring aircraft can operate safely and efficiently. Every takeoff, landing, and turnaround relies on these systems, making them the most heavily used and mission-critical assets at any airport. Airports Council International notes that a substantial portion of global airport investment is allocated to airside works, particularly in regions experiencing rapid traffic growth or challenging climatic conditions. Runways and taxiways endure constant stress from the weight and frequency of aircraft movements, leading to inevitable wear and the need for regular resurfacing or reconstruction. Harsh weather, including snow, ice, and heavy rainfall, accelerates this deterioration, creating a demand for advanced drainage networks, high-performance deicing systems, and effective snow removal equipment. International Civil Aviation Organization (ICAO) regulations further drive upgrades by setting strict safety and operational standards that require periodic modernization of lighting, navigation aids, and pavement quality. In recent years, airports have widely adopted LED runway lighting, GPS-based navigation, smart apron management systems, and sustainable refueling solutions. High-traffic hubs in Asia-Pacific and the Middle East are expanding airside capacity to manage larger aircraft, while airports in cold regions invest significantly in winter operations technology. Greenfield airport construction is the fastest-growing infrastructure type globally because it allows for building modern, scalable, and future-ready airports without the constraints of existing infrastructure. Greenfield projects involve building entirely new airports on undeveloped land, giving planners complete freedom to design facilities that meet present and future aviation needs without the limitations of existing infrastructure. This clean-slate approach allows for the incorporation of wide runways capable of accommodating the latest generation of aircraft, optimised taxiway systems that minimise delays, and terminal layouts designed to streamline passenger movement. From the start, developers can integrate modern technologies such as biometric boarding systems, automated baggage handling, AI-based traffic and gate management, and advanced airside monitoring tools. Sustainability measures, including large-scale solar power generation, rainwater harvesting, energy-efficient terminal architecture, and electric ground service equipment, can also be embedded in the initial design. In many high-growth regions, existing airports are constrained by surrounding urban development, making physical expansion disruptive, costly, and in some cases impossible without major operational interruptions. Greenfield sites avoid these challenges entirely, as they require no retrofitting, phased construction, or complicated land acquisition in dense city areas. High-profile examples include Istanbul Airport in Turkey, Beijing Daxing International Airport in China, and the Western Sydney Airport in Australia, each planned to serve tens of millions of passengers with advanced facilities. This flexibility and scalability make greenfield developments the fastest-growing infrastructure type in global aviation. International airports dominate global infrastructure activity because they serve as national and regional gateways that combine complex security customs cargo and intermodal demands that require continual large scale upgrades. International airports act as focal points for cross border travel trade and logistics and that role forces sustained investment across many infrastructure categories. These gateways must support wide body aircraft long haul operations and large volumes of transfer passengers so they need longer runways larger aprons expanded baggage and cargo systems and integrated customs and border facilities. Global operators and governments continually target these hubs for major redevelopment because improvements there deliver national connectivity and economic impact at scale. Examples make this clear. Istanbul New Airport and the multi stage redevelopment programs at major gateways illustrate how new terminals and runway systems roll out to handle international flows and to embed modern technology. In the United States several multi element programs at major international airports have driven heavy spending and complex construction work. LaGuardia underwent a full rebuild that replaced a 50 year old terminal with new infrastructure and bespoke road and airside solutions. The Port Authority and airport operator reports show that such projects combine terminal replacement runway work and new ground transport links in a single program. Industry trackers and ACI analysis also confirm that airports concentrate much of the sector’s highest value projects and that investment in international gateways drives large scale cargo precincts cold chain facilities and logistics hubs which add another layer of long term infrastructure need. Because international hubs host many of the largest greenfield and brownfield programs and because they link global trade routes to domestic networks they remain the largest type by infrastructure activity worldwide. Medium size airports that handle one to five million passengers move fastest globally because they sit at the sweet spot of rising regional demand manageable project complexity and funding mechanisms that enable quicker delivery. Medium airports often respond quickly when airlines introduce new routes or when regional economies experience growth in tourism and business travel. These airports operate with fewer physical and operational constraints than large hubs, which allows for runway extensions, apron rehabilitations, and terminal upgrades to be completed with minimal disruption to daily schedules. This agility enables them to adapt to demand shifts faster than major international gateways. A clear example is Tweed New Haven Airport, which saw rapid growth after the arrival of low cost carriers, leading to immediate investment in runway improvements, terminal expansion, and apron upgrades that were far less complex than large-scale hub redevelopment. Funding access also fuels this speed. Many national airport improvement programs and infrastructure grants focus heavily on small and medium-sized airports because these projects deliver clear economic benefits to local communities and often gain strong political backing. A Federal AIP review shows that medium airports capture a significant portion of grant allocations, which support numerous targeted projects across the network. Additionally, these airports frequently have more available land and lower acquisition costs than urban mega hubs, enabling easier greenfield development or staged expansions. Industry project data confirms that the high number of active projects in this category drives rapid growth in global airport infrastructure activity. North America leads the global airport infrastructure landscape due to sustained, large-scale public investment programs and technological modernization initiatives that continuously renew and expand its extensive aviation network. Over the past several years, U.S. and Canadian governments have committed unprecedented levels of funding to airport infrastructure, especially through federal grant programs that span modern terminal construction, control tower modernization, and systemic air-traffic upgrades. For example, under the Biden Harris administration’s Bipartisan Infrastructure Law, nearly $1 billion in grants went toward upgrading 125 airports across 46 states with improved baggage systems, larger security checkpoints, expanded gate capacity, multimodal access, and more accessible terminals spanning projects from Tampa to Guam to Montana . Simultaneously, the Infrastructure Investment and Jobs Act allocates $1 billion annually (through 2026) for airport terminals, enabling upgrades to aging infrastructure and intermodal connectivity nationwide. The FAA's Airport Improvement Program (AIP) has also grown most recently increasing its annual bookkeeping from around $3.35 billion to $4 billion, funded via aviation taxes yet is still only one part of a broader ecosystem of funding that includes Passenger Facility Charges and supplemental grants. Beyond funding, the U.S. is aggressively modernizing its air-traffic control architecture through the NextGen program. Since 2020 alone, the FAA has invested over $35 billion to replace legacy radar and navigation systems across more than 3,000 airports, delivering billions in efficiency and environmental gains from enhanced routing, safety, and fuel use. These efforts profoundly elevate capacity, reliability, and operational sophistication. This combination of deep, recurring public investment and sweeping technological overhaul sustains North America’s infrastructure edge allowing older airports like Atlanta, Seattle-Tacoma, and Denver to evolve continually, not only coping with traffic surges but anticipating future demand through resilient, smart design. • In March 2025, Delhi airport operator DIAL introduced the Unified Total Airside Management (UTAM) system as part of its efforts to optimize airside operations. The system is designed to reduce delays, enhance turnaround times, and monitor the speed of all airside vehicles to detect any violations, among other features. By integrating Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), Internet of Things (IoT), and radar systems, UTAM will collect critical data, identify potential issues or delays, and generate alerts to proactively address problems before they arise. • In February 2024, Skanska secures a $0.1 billion contract to construct LaGuardia Airport's Jet Fuel Transmission Systems, including the installation of transmission lines and infrastructure modifications. Additionally, Skanska divests its ownership interest in LGA's Terminal B to existing LaGuardia Gateway Partners members for $115 million, facilitating further development by Meridiam and Vantage Airport Group. • In 2023, Hensel Phelps had been appointed as the Construction Manager at Risk (CMaR) for the New Terminal Project at John Glenn Columbus International Airport by the Columbus Regional Airport Authority (CRAA). For the project, preconstruction and construction services will be supplied by the Hensel Phelps | Elford team. With this project, Hensel Phelps enters the Ohio market and strengthens its partnership with CRAA and Elford. • In 2022, AECOM announced that its joint venture with H.J. Russell & Company, Airfield Management Partners, had been selected to provide civil airside program and construction management services at Dallas Fort Worth International Airport. ***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.

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Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers & Opportunities
2.2. Market Restraints & Challenges
2.3. Market Trends
2.4. Supply chain Analysis
2.5. Policy & Regulatory Framework
2.6. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Global Airport Infrastructure Market Outlook
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Share By Region
6.3. Market Size and Forecast, By Geography
6.4. Market Size and Forecast, By Operation Area
6.4.1. Market Size and Forecast, By Airside Operations
6.4.2. Market Size and Forecast, By Terminal Operations
6.4.3. Market Size and Forecast, By Landside Operations
6.5. Market Size and Forecast, By Infrastructure Type
6.6. Market Size and Forecast, By Airport Type
6.7. Market Size and Forecast, By Size Category
7. North America Airport Infrastructure Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Share By Country
7.3. Market Size and Forecast, By Operation Area
7.3.1. Market Size and Forecast, By Airside Operations
7.3.2. Market Size and Forecast, By Terminal Operations
7.3.3. Market Size and Forecast, By Landside Operations
7.4. Market Size and Forecast, By Infrastructure Type
7.5. Market Size and Forecast, By Airport Type
7.6. Market Size and Forecast, By Size Category
8. Europe Airport Infrastructure Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast, By Operation Area
8.3.1. Market Size and Forecast, By Airside Operations
8.3.2. Market Size and Forecast, By Terminal Operations
8.3.3. Market Size and Forecast, By Landside Operations
8.4. Market Size and Forecast, By Infrastructure Type
8.5. Market Size and Forecast, By Airport Type
8.6. Market Size and Forecast, By Size Category
9. Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Outlook
9.1. Market Size By Value
9.2. Market Share By Country
9.3. Market Size and Forecast, By Operation Area
9.3.1. Market Size and Forecast, By Airside Operations
9.3.2. Market Size and Forecast, By Terminal Operations
9.3.3. Market Size and Forecast, By Landside Operations
9.4. Market Size and Forecast, By Infrastructure Type
9.5. Market Size and Forecast, By Airport Type
9.6. Market Size and Forecast, By Size Category
10. South America Airport Infrastructure Market Outlook
10.1. Market Size By Value
10.2. Market Share By Country
10.3. Market Size and Forecast, By Operation Area
10.3.1. Market Size and Forecast, By Airside Operations
10.3.2. Market Size and Forecast, By Terminal Operations
10.3.3. Market Size and Forecast, By Landside Operations
10.4. Market Size and Forecast, By Infrastructure Type
10.5. Market Size and Forecast, By Airport Type
10.6. Market Size and Forecast, By Size Category
11. Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Outlook
11.1. Market Size By Value
11.2. Market Share By Country
11.3. Market Size and Forecast, By Operation Area
11.3.1. Market Size and Forecast, By Airside Operations
11.3.2. Market Size and Forecast, By Terminal Operations
11.3.3. Market Size and Forecast, By Landside Operations
11.4. Market Size and Forecast, By Infrastructure Type
11.5. Market Size and Forecast, By Airport Type
11.6. Market Size and Forecast, By Size Category
12. Competitive Landscape
12.1. Competitive Dashboard
12.2. Business Strategies Adopted by Key Players
12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2024
12.4. Key Players Market Positioning Matrix
12.5. Porter's Five Forces
12.6. Company Profile
12.6.1. ABB Ltd.
12.6.1.1. Company Snapshot
12.6.1.2. Company Overview
12.6.1.3. Financial Highlights
12.6.1.4. Geographic Insights
12.6.1.5. Business Segment & Performance
12.6.1.6. Product Portfolio
12.6.1.7. Key Executives
12.6.1.8. Strategic Moves & Developments
12.6.2. AECOM
12.6.3. Fraport AG Frankfurt Airport Services Worldwide
12.6.4. Turner Construction Company
12.6.5. Bechtel Corporation
12.6.6. PCL Construction
12.6.7. Hill International, Inc.
12.6.8. Hensel Phelps Construction Co.
12.6.9. Austin Industries, Inc.
12.6.10. The Walsh Group, Ltd.
13. Strategic Recommendations
14. Annexure
14.1. FAQ`s
14.2. Notes
14.3. Related Reports
15. Disclaimer

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List of Tables/Graphs

ist of Figures

Figure 1: Global Airport Infrastructure Market Size (USD Billion) By Region, 2024 & 2030
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2030
Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2030
Figure 4: Global Airport Infrastructure Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 5: Global Airport Infrastructure Market Share By Region (2024)
Figure 6: North America Airport Infrastructure Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 7: North America Airport Infrastructure Market Share By Country (2024)
Figure 8: Europe Airport Infrastructure Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 9: Europe Airport Infrastructure Market Share By Country (2024)
Figure 10: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 11: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Share By Country (2024)
Figure 12: South America Airport Infrastructure Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 13: South America Airport Infrastructure Market Share By Country (2024)
Figure 14: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size By Value (2019, 2024 & 2030F) (in USD Billion)
Figure 15: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Share By Country (2024)
Figure 16: Porter's Five Forces of Global Airport Infrastructure Market
List of Tables

Table 1: Global Airport Infrastructure Market Snapshot, By Segmentation (2024 & 2030) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Airport Infrastructure Market, 2024
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2022
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2022
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Geography (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 7: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 8: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 9: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 10: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 11: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Infrastructure Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 12: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airport Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 13: Global Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Size Category (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 14: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 15: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 16: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Terminal Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 17: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Landside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 18: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Infrastructure Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 19: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airport Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 20: North America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Size Category (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 21: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 22: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 23: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Terminal Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 24: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Landside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 25: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Infrastructure Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 26: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airport Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 27: Europe Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Size Category (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 28: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 29: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 30: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Terminal Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 31: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Landside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 32: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Infrastructure Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 33: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airport Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 34: Asia-Pacific Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Size Category (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 35: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 36: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 37: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Terminal Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 38: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Landside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 39: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Infrastructure Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 40: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airport Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 41: South America Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Size Category (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 42: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Operation Area (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 43: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 44: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Terminal Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 45: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Landside Operations (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 46: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Infrastructure Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 47: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Airport Type (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 48: Middle East & Africa Airport Infrastructure Market Size and Forecast, By Size Category (2019 to 2030F) (In USD Billion)
Table 49: Competitive Dashboard of top 5 players, 2024
Table 50: Key Players Market Share Insights and Anaylysis for Airport Infrastructure Market 2024

 

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2025/11/11 10:26

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