米国の空港インフラ市場概観、2030年United States Airport Infrastructure Market Overview, 2030 米国は過去1世紀にわたり、空港インフラの著しい進化を目の当たりにし、ささやかな滑走路から、大量の旅客と貨物を処理できる世界クラスの国際ハブ空港へと変貌を遂げてきた。第二次世界大戦後の初期の開発は、ハ... もっと見る
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サマリー米国は過去1世紀にわたり、空港インフラの著しい進化を目の当たりにし、ささやかな滑走路から、大量の旅客と貨物を処理できる世界クラスの国際ハブ空港へと変貌を遂げてきた。第二次世界大戦後の初期の開発は、ハーツフィールド・ジャクソン・アトランタ国際空港、ロサンゼルス国際空港(LAX)、シカゴ・オヘア空港などの主要空港に代表されるように、国内・国際交通の中心的な結節点となった民間航空容量の拡大に重点を置いていた。数十年にわたり、技術の近代化が不可欠となり、自動手荷物ハンドリング、高度な航空管制システム、デジタル旅客管理ツールの採用により、業務効率と安全性が向上した。近年、米国の空港セクターはスマート空港のコンセプトを取り入れ、IoT、AI主導のアナリティクス、デジタル案内ソリューションを統合することで、旅客の流れを最適化し、遅延を減らし、全体的な旅行体験を向上させている。同時に、連邦および州の環境規制によって、持続可能性が重要な重点分野として浮上してきた。ロサンゼルス国際空港のような空港は、LEED認証を受けたターミナルの拡張、太陽光発電の設置、水のリサイクルシステムを導入しており、デンバー国際空港は、ターミナル運営に電力を供給するため、全米最大級の空港太陽光発電所を運営している。FAAの自主的空港低排出(VALE)プログラムは、地上サービス機器の電化、カーボン・フットプリントの削減、エネルギー効率の高い建物設計を全米の空港で支援している。電気自動車インフラ、LED照明、包括的な廃棄物管理プログラムなどの追加措置は、環境スチュワードシップへのコミットメントを強化している。Bonafide Research社の調査レポート「米国の空港インフラ市場概要、2030年」によると、米国の空港インフラ市場は2025年から2030年にかけて年平均成長率3.93%以上で成長すると予測されている。米国は、旅客輸送と貨物需要の増加を反映し、近代化、容量拡大、技術強化を目的とした数多くの進行中のプロジェクトを通じて、空港インフラに多額の投資を続けている。注目すべきプロジェクトには、ターミナル改築、コンコースの近代化、地上交通の統合改善を含むニューヨークのラガーディア空港再開発プログラムや、ゲート容量の拡大、スマート手荷物システムの導入、旅客アメニティの強化に重点を置いたサンフランシスコ国際空港のターミナル1改修などがある。同様に、ロサンゼルス国際空港(LAX)でも、ターミナル のアップグレード、自動ピープルムーバーの導入、持続可能なインフラ の改善など、多段階の近代化プロジェクトが進行中である。米国の空港インフラを取り巻く主なプレーヤーには、ニューヨーク・ニュージャージー港湾公社、ロサンゼルス世界空港、メトロポリタン・ワシントン空港公社などの空港運営会社、大規模プロジェクトの実行を担うベクテル、パーソンズ、スカンスカなどの建設・エンジニアリング会社、自動化、IoT、AI主導型ソリューションを提供するSITA、ハネウェル、シーメンス、アマデウスなどのテクノロジープロバイダーが含まれる。規制監督機関は主に連邦航空局(FAA)で、安全、セキュリティ、運用基準を実施し、空港改善プログラム(AIP)などのプログラムを通じてインフラ資金を誘導している。環境コンプライアンスは、国家環境政策法(NEPA)および自主的空港低排出(VALE)プログラムによって支えられており、エネルギー効率、二酸化炭素削減、地上サービスの電化を推進している。これらの進行中のプロジェクト、主要な利害関係者、および規制の枠組みは、米国の空港が効率的で、技術的に先進的で、環境的に持続可能なハブ空港へと進化し、安全性、コンプライアンス、および旅客体験の高水準を維持しながら、国内外の航空需要の増大に対応できることを保証するものである。エアサイド業務には、滑走路、誘導路、エプロン、ランプエリアでの航空機の移動が含まれ、連邦航空局(FAA)が航空交通管制、滑走路のキャパシティ、航空機の駐機などを規制している。米国の空港は、航空機のターンアラウンド時間を最適化し、遅延を減らすために、自動地上移動誘導、レーダーベースのモニタリング、IoT対応エプロン管理システムなどの先進技術を採用している。ターミナル業務には、旅客処理、保安検査、手荷物処理、小売サービスが含まれ、ロサンゼルス国際空港やデンバー国際空港などの空港では、生体認証チェックイン、自動手荷物システム、AIベースの旅客動線監視、デジタルサイネージなどを採用し、TSA保安要件に準拠しながら、効率性を高めて混雑を最小限に抑えている。米国の空港では、アクセシビリティと持続可能性を向上させるため、スマートパーキングシステム、電気自動車充電インフラ、自動シャトルサービス、リアルタイムの交通管理ソリューションの統合が進んでいる。サステイナビリティと環境コンプライアンスは、エネルギー効率の高い照明、電気式地上支援機器、水管理イニシアティブなど、すべての業務分野にわたって統合されている。米国の空港が、安全性、規制遵守、質の高い旅行体験を維持しながら、パンデミック前のアトランタだけでも1億1,000万人以上の旅客に対応できるよう、これらの運営部門が相乗効果を発揮している。米国では、空港ネットワークは国内空港、国際空港、複合用途空港に分類され、それぞれが独自の運営・市場ニーズに応える一方、世界最大級の航空システムを総体的に支えている。国内空港は、主に米国内の短・中距離便を中心に、旅客・貨物輸送を扱う。ラガーディア空港(ニューヨーク)、ミッドウェイ空港(シカゴ)、オークランド国際空港(カリフォルニア)などがその例で、これらの空港は、迅速なターンアラウンドタイム、効率的なゲート管理、合理化された旅客の流れに重点を置き、地域間の接続をサポートしている。国内ハブ空港では、自動チェックインキオスク、手荷物ハンドリングシステム、デジタルサイネージなどを組み込んで、高頻度フライトを効率的に管理している場合が多い。ハーツフィールド・ジャクソン・アトランタ国際空港、ロサンゼルス国際空港(LAX)、 マイアミ国際空港などの国際空港は、国境を越えた旅行や貿易を促進するた め、大規模な税関・出入国管理インフラ、ワイドボディ機に対応する大型滑走路、運輸保安 局(TSA)や米国税関・国境警備局(CBP)と連携した高度なセキュリティーと規制遵守を 必要とする。これらの空港は、バイオメトリクス処理、AIベースの運用監視、IoT対応の手荷物追跡など、旅客体験のためのテクノロジーに多額の投資を行っている。シカゴ・オヘア国際空港やダラス・フォートワース国際空港のような複合型空港は、国内線と国際線の両方に対応しており、複雑なエアサイドとランドサイドのロジスティクス、高度なターミナル管理、エネルギー効率の高いHVAC、LED照明、再生可能エネルギーの採用などの持続可能性対策を統合しながら、短距離と長距離の運航のバランスをとっている。米国は、安全性、運航効率、旅客の利便性を最優先とし、技術導入とインフラ投資を活用することで、世界の航空業界のリーダーとしての地位を維持しながら、容量の増加、持続可能性、規制要件の進化に対応している。米国では、空港は旅客輸送量によって小規模空港、中規模空港、大規模空港に分類され、それぞれが全米の航空ネットワーク内で独自の運航上の役割を果たしている。小規模空港は、年間取扱旅客数が約100万人未満で、主に地域社会にサービスを提供し、より大きなハブ空港への重要な接続性を提供している。例としては、チャンドラー市営空港(アリゾナ州)、アストリア地域空港(オレゴン州)、バーハーバー空港(メイン州)などがある。これらの空港は、一般航空、限定的な商業フライト、基本的な旅客サービスに重点を置き、多くの場合、小規模なターミナル、最小限の手荷物取り扱いシステム、基本的な保安検査で運営され、インフラ整備は地元または州の資金に依存している。年間約100万~500万人の旅客を収容する中型空港は、中型都市と主要ハブ空港を結ぶ、地域および短距離の国内市場にサービスを提供している。オルバニー国際空港(ニューヨーク州)、フォートローダーデール・ハリウッド国際空港(フロリダ州)、ボイジー空港(アイダホ州)などの空港は、適度なターミナルの拡張、自動チェックインキオスク、陸上輸送の改善、業務効率化の取り組みに投資し、費用対効果と旅客体験の向上のバランスをとっている。ハーツフィールド・ジャクソン・アトランタ国際空港、ロサンゼルス国際空港(LAX)、シカゴ・オヘア空港、ダラス・フォートワース国際空港のようなハブ空港では、年間数千万人の旅客を扱っており、年間旅客数が約500万人を超える大規模空港が、国際線と国内線の航空交通を支配している。これらの施設は、高度なターミナル業務、エアサイド管理、AIを活用した予知保全、自動手荷物システム、生体認証処理、IoT対応モニタリング、エネルギー効率の高い持続可能性対策を統合し、業務効率、規制遵守、高い旅客処理能力を確保している。米国の空港は、FAAの安全規制と運用規制の厳格な遵守を維持し、ランドサイドとエアサイドのロジスティクスを最適化し、技術と持続可能性の実践をますます採用し、地域の移動ニーズと世界の航空需要の両方に対応できるバランスの取れたネットワークを確保している:基準年:2024年予測年:2025年2030年本レポートの対象分野- 空港インフラ市場の価値と予測、セグメント- 様々な推進要因と課題- 進行中のトレンドと開発- 注目企業- 戦略的提言運営地域別- エアサイド運営- ターミナル運営- ランドサイド運営空港タイプ別- 国内空港- 国際空港- 複合用途(国内外にサービスを提供)規模別カテゴリー- 小規模空港(<1 million passengers/year)• Medium Airports (1–500万ドル)• Large Airports (>500万ドル)目次目次1.エグゼクティブ・サマリー 2.市場構造 2.1.市場考察 2.2.前提条件 2.3.制限事項 2.4.略語 2.5.出典 2.6.定義 3.調査方法 3.1.二次調査 3.2.一次データ収集 3.3.市場形成と検証 3.4.レポート作成、品質チェック、納品 4.アメリカ地理 4.1.人口分布表 4.2.米国のマクロ経済指標 5.市場ダイナミクス 5.1.主要な洞察 5.2.最近の動向 5.3.市場促進要因と機会 5.4.市場の阻害要因と課題 5.5.市場動向 5.6.サプライチェーン分析 5.7.政策と規制の枠組み 5.8.業界専門家の見解 6.米国の空港インフラ市場概要 6.1.市場規模(金額ベース 6.2.市場規模および予測、運営地域別 6.3.市場規模および予測:空港タイプ別 6.4.市場規模・予測:サイズカテゴリー別 6.5.市場規模・予測:地域別 7.米国の空港インフラ市場セグメント 7.1.米国の空港インフラ市場:運営地域別 7.1.1.米国の空港インフラ市場規模:エアサイド業務別、2019年〜2030年 7.1.2.米国の空港インフラ市場規模:ターミナル業務別:2019-2030年 7.1.3.米国の空港インフラ市場規模:ランドサイド事業別:2019-2030年 7.2.米国の空港インフラ市場規模:空港タイプ別 7.2.1.米国の空港インフラ市場規模:国内空港別、2019-2030年 7.2.2.米国の空港インフラ市場規模:国際空港別、2019〜2030年 7.2.3.米国の空港インフラ市場規模:複合用途別、2019~2030年 7.3.米国の空港インフラ市場規模:規模分類別 7.3.1.米国の空港インフラ市場規模:小規模空港別、2019-2030年 7.3.2.米国の空港インフラ市場規模:中型空港別:2019-2030年 7.3.3.米国の空港インフラ市場規模:大型空港別:2019-2030年 7.4.米国の空港インフラ市場規模:地域別 7.4.1.米国の空港インフラ市場規模:北部別、2019-2030年 7.4.2.米国の空港インフラ市場規模:東部別、2019-2030年 7.4.3.米国の空港インフラ市場規模:西部別、2019-2030年 7.4.4.米国の空港インフラ市場規模:南部別、2019-2030年 8.米国の空港インフラ市場機会評価 8.1.運営地域別、2025年~2030年 8.2.空港タイプ別、2025~2030年 8.3.規模カテゴリー別、2025~2030年 8.4.地域別、2025~2030年 9.競争環境 9.1.ポーターの5つの力 9.2.会社概要 9.2.1.企業1 9.2.1.1.会社概要 9.2.1.2.会社概要 9.2.1.3.財務ハイライト 9.2.1.4.地理的洞察 9.2.1.5.事業セグメントと業績 9.2.1.6.製品ポートフォリオ 9.2.1.7.主要役員 9.2.1.8.戦略的な動きと展開 9.2.2.会社概要 9.2.3.会社3 9.2.4.4社目 9.2.5.5社目 9.2.6.6社 9.2.7.7社 9.2.8.8社 10.戦略的提言 11.免責事項 図表リスト図表一覧図1:米国の空港インフラ市場規模(金額ベース)(2019年、2024年、2030F)(単位:百万米ドル 図2:市場魅力度指数(運営地域別 図3:市場魅力度指数(空港タイプ別 図4:市場魅力度指数:規模カテゴリー別 図5:市場魅力度指数(地域別 図6:米国空港インフラ市場のポーターの5つの力 表一覧 表1:空港インフラ市場の影響要因(2024年 表2:米国の空港インフラ市場規模・予測:運営地域別(2019~2030F)(単位:百万米ドル) 表3:米国の空港インフラ市場規模・予測:空港タイプ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル) 表4:米国の空港インフラ市場規模・予測:規模カテゴリ別(2019~2030F)(単位:百万米ドル) 表5:米国の空港インフラ市場規模・予測:地域別(2019~2030F) (単位:百万米ドル) 表6:米国のエアサイド事業の空港インフラ市場規模(2019~2030年度)(単位:百万米ドル 表7:米国の空港インフラ市場規模:ターミナル業務(2019年~2030年)(単位:百万米ドル 表8:米国の空港インフラ市場:ランドサイド業務の市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル 表9:米国の国内空港の空港インフラ市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表10:米国の国際空港の空港インフラ市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル 表11:米国の複合用途の空港インフラ市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表12:米国の小規模空港の空港インフラ市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表13:米国の中規模空港の空港インフラ市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表14:米国の大規模空港の空港インフラ市場規模(2019~2030年)(百万米ドル 表15:米国の北部の空港インフラ市場規模(2019年~2030年)(百万米ドル 表16:米国の空港インフラ市場規模(2019~2030年):東部(百万米ドル 表17:米国の空港インフラ市場規模(2019~2030年):西部(百万米ドル 表18:米国の空港インフラ市場規模(2019年~2030年)(単位:百万米ドル
SummaryThe United States has witnessed significant evolution in airport infrastructure over the past century, transforming from modest airstrips into world-class international hubs capable of handling massive passenger and cargo volumes. Early post-World War II developments focused on expanding commercial aviation capacity, exemplified by major airports such as Hartsfield-Jackson Atlanta International, Los Angeles International (LAX), and Chicago O’Hare, which became central nodes for domestic and international traffic. Over the decades, technological modernization became integral, with the adoption of automated baggage handling, advanced air traffic control systems, and digital passenger management tools enhancing operational efficiency and safety. In recent years, the US airport sector has embraced smart airport concepts, integrating IoT, AI-driven analytics, and digital wayfinding solutions to optimize passenger flow, reduce delays, and improve overall travel experience. Concurrently, sustainability has emerged as a critical focus area, driven by federal and state environmental regulations. Airports such as LAX have implemented LEED-certified terminal expansions, solar power installations, and water recycling systems, while Denver International Airport operates one of the nation’s largest airport solar farms to power terminal operations. The FAA’s Voluntary Airport Low Emissions (VALE) Program supports electrification of ground service equipment, carbon footprint reduction, and energy-efficient building designs across US airports. Additional measures, including electric vehicle infrastructure, LED lighting, and comprehensive waste management programs, reinforce the commitment to environmental stewardship. These developments illustrate a dual trajectory of continuous technological modernization and robust sustainability integration, positioning US airports as bests in efficient, environmentally responsible, and passenger-centric infrastructure. According to the research report "US Airport Infrastructure Market Overview, 2030," published by Bonafide Research, the US Airport Infrastructure market is anticipated to grow at more than 3.93% CAGR from 2025 to 2030. The United States continues to invest heavily in airport infrastructure through numerous ongoing projects aimed at modernization, capacity expansion, and technological enhancement, reflecting both rising passenger traffic and cargo demands. Notable projects include the LaGuardia Airport Redevelopment Program in New York, which involves terminal reconstruction, modernized concourses, and improved ground transportation integration, and San Francisco International Airport’s Terminal 1 renovation, focused on expanding gate capacity, implementing smart baggage systems, and enhancing passenger amenities. Similarly, Los Angeles International Airport (LAX) is undergoing a multi-phase modernization project, featuring terminal upgrades, automated people movers, and improved sustainability infrastructure. Key players in the US airport infrastructure landscape include airport operators such as the Port Authority of New York and New Jersey, Los Angeles World Airports, and the Metropolitan Washington Airports Authority, as well as construction and engineering firms like Bechtel, Parsons Corporation, and Skanska, which are responsible for large-scale project execution, and technology providers including SITA, Honeywell, Siemens, and Amadeus, supplying automation, IoT, and AI-driven solutions. Regulatory oversight is provided primarily by the Federal Aviation Administration (FAA), which enforces safety, security, and operational standards, and guides infrastructure funding through programs like the Airport Improvement Program (AIP). Environmental compliance is supported by the National Environmental Policy Act (NEPA) and the Voluntary Airport Low Emissions (VALE) Program, promoting energy efficiency, carbon reduction, and electrification of ground services. These ongoing projects, key stakeholders, and regulatory frameworks ensure that US airports evolve into efficient, technologically advanced, and environmentally sustainable hubs, capable of meeting growing domestic and international aviation demands while maintaining high standards of safety, compliance, and passenger experience. In the United States, airport operations are divided into three primary areas airside, terminal, and landside operations each critical to maintaining efficiency, safety, and passenger experience across major hubs such as Hartsfield-Jackson Atlanta International, Los Angeles International (LAX), and Chicago O’Hare. Airside operations encompass aircraft movement on runways, taxiways, aprons, and ramp areas, with the Federal Aviation Administration (FAA) regulating air traffic control, runway capacity, and aircraft parking. US airports have adopted advanced technologies including automated surface movement guidance, radar-based monitoring, and IoT-enabled apron management systems to optimize aircraft turnaround times and reduce delays. Terminal operations involve passenger processing, security screening, baggage handling, and retail services, airports such as LAX and Denver International employ biometric check-in, automated baggage systems, AI-based passenger flow monitoring, and digital signage to enhance efficiency and minimize congestion, while complying with TSA security requirements. Landside operations cover access roads, parking facilities, ground transportation, and passenger pick-up/drop-off zones, US airports increasingly integrate smart parking systems, electric vehicle charging infrastructure, automated shuttle services, and real-time traffic management solutions to improve accessibility and sustainability. Sustainability and environmental compliance are integrated across all operational areas, with energy-efficient lighting, electric ground support equipment, and water management initiatives. These operational divisions work synergistically to ensure that US airports can handle high passenger volumes Atlanta alone served over 110 million passengers pre-pandemic while maintaining safety, regulatory compliance, and a high-quality travel experience, reflecting a combination of advanced technology adoption, process optimization, and infrastructure investment that keeps US airports among the world’s most efficient. In the United States, the airport network is categorized into domestic, international, and mixed-use airports, each serving distinct operational and market needs while collectively supporting one of the world’s largest aviation systems. Domestic airports primarily handle internal passenger and cargo traffic, focusing on short- and medium-haul flights within the US. Examples include LaGuardia Airport (New York), Midway Airport (Chicago), and Oakland International Airport (California), which emphasize quick turnaround times, efficient gate management, and streamlined passenger flow to support regional connectivity. Domestic hubs often incorporate automated check-in kiosks, baggage handling systems, and digital signage to manage high-frequency flights efficiently. International airports, such as Hartsfield-Jackson Atlanta International, Los Angeles International (LAX), and Miami International, facilitate cross-border travel and trade, requiring extensive customs and immigration infrastructure, large runways to accommodate wide-body aircraft, and advanced security and regulatory compliance aligned with the Transportation Security Administration (TSA) and U.S. Customs and Border Protection (CBP). These airports invest heavily in technology for passenger experience, including biometric processing, AI-based operational monitoring, and IoT-enabled baggage tracking. Mixed-use airports, like Chicago O’Hare International and Dallas/Fort Worth International, serve both domestic and international traffic, balancing short-haul and long-haul operations while integrating complex airside and landside logistics, advanced terminal management, and sustainability measures such as energy-efficient HVAC, LED lighting, and renewable energy adoption. US prioritizes safety, operational efficiency, and passenger convenience, leveraging technological adoption and infrastructure investment to maintain its position as a global aviation leader while addressing capacity growth, sustainability, and evolving regulatory requirements. In the United States, airports are categorized by passenger traffic into small, medium, and large airports, each serving unique operational roles within the national aviation network. Small airports, handling fewer than approx. 1 million passengers per year, primarily serve regional communities and provide essential connectivity to larger hubs, examples include Chandler Municipal Airport (Arizona), Astoria Regional Airport (Oregon), and Bar Harbor Airport (Maine). These airports focus on general aviation, limited commercial flights, and basic passenger services, often operating with smaller terminals, minimal baggage handling systems, and basic security screening, while relying on local or state funding for infrastructure development. Medium airports, accommodating roughly 1–5 million passengers annually, serve regional and short-haul domestic markets, connecting mid-sized cities to major hubs, airports such as Albany International (New York), Fort Lauderdale-Hollywood International (Florida), and Boise Airport (Idaho) invest in moderate terminal expansions, automated check-in kiosks, improved landside transport, and operational efficiency initiatives, balancing cost-effectiveness with passenger experience enhancements. Large airports, exceeding approx. 5 million passengers per year, dominate international and domestic air traffic, with hubs like Hartsfield-Jackson Atlanta International, Los Angeles International (LAX), Chicago O’Hare, and Dallas/Fort Worth International handling tens of millions of passengers annually. These facilities integrate advanced terminal operations, airside management, AI-driven predictive maintenance, automated baggage systems, biometric processing, IoT-enabled monitoring, and energy-efficient sustainability measures to ensure operational efficiency, regulatory compliance, and high passenger throughput. US airports maintain strict adherence to FAA safety and operational regulations, optimize landside and airside logistics, and increasingly adopt technology and sustainability practices, ensuring a balanced network capable of handling both regional mobility needs and global aviation demands. Considered in this report • Historic Year: 2019 • Base year: 2024 • Estimated year: 2025 • Forecast year: 2030 Aspects covered in this report • Airport Infrastructure Market with its value and forecast along with its segments • Various drivers and challenges • On-going trends and developments • Top profiled companies • Strategic recommendation By Operation Area • Airside Operations • Terminal Operations • Landside Operations By Airport Type • Domestic Airports • International Airports • Mixed Use (serving both domestic and international) By Size Category • Small Airports (<1 million passengers/year) • Medium Airports (1–5 million) • Large Airports (>5 million)Table of ContentsTable of Content List of Tables/GraphsList of Figures
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(宇宙・防衛)の最新刊レポート
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