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深宇宙ロボット市場:ソリューション別(遠隔操作機、遠隔マニピュレータシステム、ソフトウェア、サービス)、用途別(宇宙探査、衛星サービス、宇宙インフラ組立)、エンドユーザー別(政府、商業):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年

深宇宙ロボット市場:ソリューション別(遠隔操作機、遠隔マニピュレータシステム、ソフトウェア、サービス)、用途別(宇宙探査、衛星サービス、宇宙インフラ組立)、エンドユーザー別(政府、商業):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年


Deep Space Robotics Market By Solution (Remotely Operated Vehicles, Remote Manipulator System, Software, Services), By Application (Space Exploration, Satellite Servicing, Space Infrastructure Assembly), By End User (Government, Commercial): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

深宇宙ロボット工学は、宇宙探査やミッション活動で人々や宇宙飛行士を助ける工学と科学の分野である。人工衛星のメンテナンス、組み立て、人工衛星の整備、宇宙空間の非常に厳しい環境での制約条件の収集などに... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
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サマリー

深宇宙ロボット工学は、宇宙探査やミッション活動で人々や宇宙飛行士を助ける工学と科学の分野である。人工衛星のメンテナンス、組み立て、人工衛星の整備、宇宙空間の非常に厳しい環境での制約条件の収集などに広く利用されている。宇宙ロボットを活用することで、スケジュールを迅速化し、コストを最小化することで、リスクを最小限に抑え、全体的なパフォーマンスを向上させることができる。宇宙ロボットは、宇宙飛行士により大きなハンドリング能力を提供することで、宇宙での人間の作業能力を向上させる。その結果、宇宙ロボットは、あらゆる惑星表面で自由に活動できる大規模なアプリケーションを見出すことになる。
軌道上での組み立て需要の増加、世界中の衛星サービスの増加、いくつかの国による宇宙探査活動への巨額の投資、デブリの除去などは、宇宙ロボットの需要を押し上げている主な要因のひとつである。政府および民間部門による宇宙近傍、深宇宙、地上への宇宙ロボットの先駆的な展開は、予測期間中の成長率を押し上げると予想される。
世界的な宇宙ロボットへの投資の増加、衛星打ち上げ需要の増加、ビジネスと地理的範囲を拡大するための主要企業による合弁事業の増加などの要因は、宇宙ロボット市場の主要な促進要因である。さらに、宇宙ロボット工学と宇宙探査ミッションに関わる過大なコストや、今後数年間で宇宙ロボット工学を妨げるスペースデブリの増加といった要因が、宇宙ロボット工学市場の成長を抑制している。
宇宙ロボットは宇宙探査のための重要なツールである。これらは、惑星や他の惑星の表面を動き回り、地形に関する情報を収集したり、液体、塵、岩石、土壌などのサンプルを収集したりするために作られた、完全または半自律的な装置である。世界中の多くの地域が、惑星上の貴重な元素や水、同様の物質の存在を検出するための宇宙探査プログラムに投資している。
米国、ロシア、中国、日本、フランスといった大国の政府は、過去に何千万ドルもの宇宙開発プロジェクトに資金を提供してきた。例えば、NASAは2020年7月30日、火星探査機「パーセバランス」と複数のロボットアームを使用する火星2020ミッションを打ち上げた。さらに中国は2020年7月23日に、探査機、着陸機、軌道周回機で構成される「天文1号」を打ち上げた。これらのプロジェクトはいずれも数百万ドルの価値がある。これらの宇宙ロボットは、火星の鉱物の同定や生命体の検出、利用可能な地質資源内のバイオシグネチャーの保存の可能性、火星表面のさまざまな種類の岩石などに役立つだろう。
さらに、世界中のさまざまな地域が、今後数年のうちにローバーを含む宇宙ミッションの実施を意図している。例えば、宇宙航空研究開発機構(JAXA)は、2024年までに火星の2つの衛星を探査する火星月探査ミッションの打ち上げを計画している。このミッションには、JAXAがフランスの宇宙機関CNESとドイツの宇宙機関DLRのチームと共同で開発中の宇宙ロボットが含まれる。さらに、インド宇宙研究機関(ISRO)は今後、チャンドラヤーン3号、月極探査ミッション、マンガリヤーン2号ミッションを打ち上げる予定である。地形を分析し、岩石や土壌の特性を調査するためのローバーや新しい宇宙ロボットの打ち上げを伴う宇宙ミッションへの投資の増加は、予測期間中の世界宇宙ロボット市場の成長を促進すると予想される。
しかし、スペースデブリには人工(人為的)軌道デブリと自然の流星粒が混在している。メテオロイドは太陽の軌道を回るが、人工デブリの多くは地球の軌道を回る。地球を周回する人工的なもので、スポンジのように貴重な役割を果たさないものは、軌道上のゴミと呼ばれる。破片、放棄された打ち上げロケットステージ、ミッション関連のゴミ、機能しない宇宙船もデブリの一種である。NASAの報告によると、スペースデブリは27,000個以上ある。これらのデブリの大きさは、地球を周回するソフトボールよりもはるかに大きい。通常、時速17,500マイル(時速約1500キロ)のスピードで移動する。この速度は、軌道上の小さな破片が宇宙ロボットや宇宙船、人工衛星にダメージを与えるのに十分な速さである。スペースデブリの数が増えれば増えるほど、国際宇宙ステーションや他の宇宙船を含むすべての宇宙船への危険性が高まる。
宇宙ロボットやその他の宇宙製品の開発における過大なコストは、常に宇宙産業発展の主な障害となってきた。ペイロードや衛星の小型化などの技術の進歩により、宇宙ロボットメーカーは、バリューチェーンにおける主要な機能を実行しながら、コスト削減を活用しようとしている。また、競争が激化しているため、世界中の企業が高品質で低コストの宇宙ロボットを製造している。技術の発展により、企業は製品の価格を維持しながら新しいタイプの宇宙ロボットを設計できるようになった。
新しく開発された宇宙ロボットは、特定の用途を目的としたエネルギー効率の高いものである。さらに、世界中の製造企業はエネルギー効率の高い宇宙ロボットを導入し、宇宙での重要な作業を中断することなく支援している。
世界中の防衛関連企業も、より安価な多機能宇宙ロボットを求めている。フォース・センシングもまた、宇宙産業にとって大きなチャンスをもたらしている技術である。このような技術は、ピックアンドプレース活動をより安価で容易にし、宇宙ロボット市場の成長を促進している。
フランス国立宇宙研究センター(CNES)、ドイツ航空宇宙センター(DLR)、欧州宇宙機関(ESA)、中国宇宙局(CNSA)、米国航空宇宙局(NASA)、ロシア連邦宇宙局(ロスコスモス)、その他の宇宙機関などの主要な宇宙機関は、除去および監視プロセスによってスペースデブリを制御するための一連の管理規範を定めている。しかし、ほとんどの規範は、スペースデブリの監視部分に限定されている。
デブリの除去に関する規範は、統治機関や主要機関によって起草されたり指定されたりしていない。これが宇宙ロボット産業の世界市場の成長を妨げている。スペースデブリのような問題を克服するために、世界中の科学者は将来スペースデブリを減らすための軌道使用料協定を期待している。宇宙労働者に軌道使用料を請求する世界的な協定を結ぶ必要がある。このような契約の下で、宇宙ロボットの衝突リスクは一定レベルまで減少させることができる。
宇宙ロボット市場は、ソリューション、アプリケーション、エンドユーザー、地域によって区分される。ソリューション別では、遠隔操作ビークル、遠隔マニピュレーターシステム、ソフトウェア、サービスに分けられる。アプリケーションベースでは、探査ミッション、衛星サービス、宇宙インフラ組み立てに分類される。エンドユーザー別では、商業用と政府用に分かれる。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
主要企業は、深宇宙ロボット市場における主要な開発戦略として、製品開発と製品発売を採用している。この市場に参入している主要企業は、Altius Space Machines、Astrobotic Technology、Honeybee Robotics、ispace Inc.、Maxar Technologies、Motiv Space Systems Inc.、Northrop Grumman Corporation、Oceaneering International, Inc.、Olis Robotics、Space Applications Servicesである。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの深宇宙ロボット市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、深宇宙ロボット市場の有力な市場機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
深宇宙ロボット市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
深宇宙ロボットの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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消費者の購買行動分析
流通業者のマージン分析
ブランドシェア分析
主要市場セグメント
ソリューション別
遠隔操作車両
遠隔マニピュレーターシステム
ソフトウェア
サービス
サブセグメント
アクティブ・デブリ除去(ADR)と軌道調整(最速)
ロボット・サービス
補給
組み立て
アプリケーション別
宇宙探査
衛星サービス
宇宙インフラ組立
エンドユーザー別
政府機関
商用
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
オーストラリア
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
マキサー・テクノロジーズ
セレスロボティクス
スペース・アプリケーション・サービス
ノースロップ・グラマン
アストロボティック・テクノロジー
ルナー・リソーシズ社
メイド・イン・スペース
モティブ・スペース・システムズ
ミツバチ・ロボティクス
株式会社アイスペース

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力の低さ
3.3.2.新規参入の脅威が低い
3.3.3.代替品の脅威が低い
3.3.4.ライバルの激しさが低い
3.3.5.買い手の交渉力が低い
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.原動力
3.4.1.1.世界的な宇宙ロボットへの投資の増加
3.4.1.2.衛星打ち上げ需要の増加
3.4.1.3.事業と地理的範囲を拡大するための主要企業による合弁事業の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.宇宙ロボット工学と宇宙探査ミッションに関わる過大なコスト
3.4.2.2.スペースデブリの増加による、今後の宇宙ロボット開発の障害
3.4.3.チャンス
3.4.3.1.宇宙産業における技術向上
3.4.3.2.宇宙ミッションの変更に柔軟に対応するための宇宙ロボットにおけるソフトウェア定義技術の使用
第4章:深宇宙ロボット市場、ソリューション別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.遠隔操作車
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.遠隔マニピュレーターシステム
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.ソフトウェア
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.サービス
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.5.4.サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
4.5.4.1.アクティブデブリ除去(ADR)と軌道調整(最速)市場規模・予測、地域別
4.5.4.2.アクティブデブリ除去(ADR)・軌道調整(最速)市場規模・予測:国別
4.5.4.3.ロボット整備市場規模・予測、地域別
4.5.4.4.ロボット保守サービス市場の規模・予測、国別
4.5.4.5.燃料補給の市場規模・予測:地域別
4.5.4.6.燃料補給の市場規模・予測、国別
4.5.4.7.組み立て市場の規模・予測:地域別
4.5.4.8.組み立て市場の規模・予測、国別
第5章:深宇宙ロボット市場:用途別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.宇宙探査
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.衛星サービス
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.宇宙インフラ組立
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 深宇宙ロボット市場:エンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.政府
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.商業
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章:深宇宙ロボット市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模・予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(ソリューション別
7.2.2.1.北米サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.2.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.2.5.1.1.1.米国サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.2.5.2.1.1.カナダサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.2.5.3.1.1.メキシコのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(ソリューション別
7.3.2.1.欧州サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.英国
7.3.5.1.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.3.5.1.1.1.英国サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.3.5.2.1.1.ドイツのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.3.5.3.1.1.フランスサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.3.5.4.1.1.イタリアのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.5.ロシア
7.3.5.5.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.3.5.5.1.1.ロシアのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:ソリューション別
7.3.5.6.1.1.その他のヨーロッパのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.3.5.6.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、ソリューション別
7.4.2.1.アジア太平洋地域のサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.4.5.1.1.1.中国サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.4.5.2.1.1.日本サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.4.5.3.1.1.インドサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.4.オーストラリア
7.4.5.4.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.4.5.4.1.1.オーストラリアのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.5.韓国
7.4.5.5.1.市場規模および予測:ソリューション別
7.4.5.5.1.1.韓国サービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.5.5.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模および予測:ソリューション別
7.4.5.6.1.1.その他のアジア太平洋地域のサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.4.5.6.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(ソリューション別
7.5.2.1.LAMEAサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.5.3.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測、ソリューション別
7.5.5.1.1.1.中南米のサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.5.5.1.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.5.5.2.1.1.中東のサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:ソリューション別
7.5.5.3.1.1.アフリカのサービス深宇宙ロボット市場:サブセグメント別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:アプリケーション別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.ノースロップ・グラマン
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.メイド・イン・スペース
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.主な戦略的動きと展開
9.3. iSpace Inc.
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.4.ミツバチロボティクス
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.主な戦略的動きと展開
9.5.モティブスペースシステムズ
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.主な戦略的動きと展開
9.6.マクサーテクノロジーズ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.7.アストロボット技術
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.主な戦略的動きと展開
9.8.宇宙アプリケーションサービス
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.主な戦略的動きと展開
9.9.セレスロボティクス
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.10.ルナー・リソーシズ社
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ

 

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Summary

Deep space robotics represents a field of engineering and science that helps the people and astronauts in space exploration and mission activities. It is widely used in satellite maintenance, assembling, satellite servicing and gathering constraints in exceptionally tough environments in space. It utilizes space robotics to accelerate schedules and minimize the costs which leads to incur minimal risks and improve overall performance. Space robots increase the ability of humans to work in space by offering greater handling capabilities to astronauts. As a result, space robotics finds massive application in freely operating on any planetary surface.
Rise in demand for on orbit assembly, increase in servicing of satellite across the globe, huge investments in the space exploration activities by several countries, and debris removal are among the major factors boosting the demand for space robotics. The pioneering deployment of space robots in near space, deep space, and ground from government and commercial sectors is expected to boost the growth rate in the forecast period.
Factors such as increase in investments for space robotics across the globe, rising demand for satellite launches, and rising joint ventures by key players to expand business and geographic reach are the major drivers for space robotics market. Moreover, the factors such as excessive costs involved in space robotics and space exploration missions and increasing space debris to hamper space robotics in the coming years restrain the growth of space robotics market.
Space robots are important tools for space explorations. These are fully or semi-autonomous devices that are created to move around the surfaces of planets or other planetary bodies to gather information regarding the terrain or to collect samples such as liquids, dust, rocks, and soil. Many regions across the world have invested in space exploration programs to detect presence of valuable elements, water, and similar materials on planets.
The governments in big nations such as the U.S., Russia, China, Japan, and France have financed their space projects worth thousands of millions in recent past. For instance, NASA launched its Mars 2020 mission on July 30, 2020, which included the use of Perseverance rover and several robotic arms. Moreover, China launched Tianwen-1 on July 23, 2020, which consists of a rover, a lander, and an orbiter. Both these projects are worth millions of dollars. These space robots would help in identification of minerals and detecting life on Mars, possibilities for preservation of biosignatures within available geological resources, and different kinds of rocks on the surface of Mars.
In addition, various regions across the globe have intended to implement space missions involving rovers in the coming years. For instance, Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) is planning to launch the Martian Moons Exploration mission to explore two moons of Mars by 2024. It would include a space robot that is being developed by JAXA in partnership with teams at French space agency CNES and German space agency DLR. Moreover, the Indian Space Research Organization (ISRO) is expected to launch Chandrayaan-3, Lunar Polar Exploration Mission, and Mangalyaan 2 mission in the future. The growth in investments in space missions involving launch of rovers and new space robots to analyze terrain and study characteristics of rocks and soil is expected to propel the growth of global space robotics market during the forecast period.
However, the artificial (human-made) orbital debris and natural meteoroids are integrated in space debris. The meteoroids orbit the sun, while most human-made debris orbit the Earth. Any artificial type of item in orbit around the Earth that no spongy implements a valuable role is called orbital trash. The fragmentation debris, abandoned launch vehicle stages, mission-related junk, and nonfunctional spacecraft is a type of debris. As per the NASA report, there are more than 27,000 pieces of space debris. These debris are much bigger in size than softball orbiting the Earth. They usually move at speeds up to 17,500 mph. The speed is fast enough for a small piece of orbital debris to damage a space robot or a spacecraft or satellite. The increasing population of space debris enhances the possible danger to all space vehicles, including the International Space Station and other spacecraft.
The excessive cost in developing space robots and other space products has always been a main obstacle to the development of the space industry. Owing to advancement in technologies such as the miniaturization of payloads and satellites, space robot manufacturers seek to leverage cost reduction while executing key functions in the value chain. The companies around the world are also producing high-quality and low-cost space robots due to growth in competition. The developments in technology enable companies to design new type of space robots while maintaining the affordability of the product.
Newly developed space robots are energy-effective that are intended to provide specific applications. Furthermore, manufacturing companies around the world are implementing energy-efficient space robots to assist in playing critical tasks in space without any interruption.
The defense companies across the globe are also looking for less expensive multifunctional space robots. Force sensing is another technology that is having a major opportunity for the space industry. Such technologies have made pick-and-place activities much cheaper and easier, hence driving the growth of the space robotics market.
The key space agencies, such as Centre National d'Etudes Spatiales (CNES) (France), German Aerospace Center (DLR), European Space Agency (ESA), China National Space Administration (CNSA), National Aeronautics and Space Administration (NASA), Russian Federal Space Agency (Roscosmos), and other space agencies, have demarcated a set of governing norms to control space debris by removal and monitoring process. Though, most of the norms are limited to the monitoring portion of space debris.
The debris removal norms are not drafted or specified by the governing bodies and key agencies. This has stemmed in the global market growth of the space robotics industry. To overcome such issues like space debris, the scientists around the world have anticipated the orbital-use fees agreement to reduce space debris in future. The universal agreement needs to be made to charge the space workers on an orbital-use fees basis. Under such contract, the space robotics collision risk can be decreased to a certain level.
The space robotics market is segmented on the basis of solution, application, end user, and region. On the basis of solution, it is divided into remotely operated vehicles, remote manipulator system, software, and services. On the basis of application, it is classified into exploration missions, satellite servicing, and space infrastructure assembly. On the basis of end user, it is bifurcated into commercial and government. On the basis of region, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
The key players have adopted product development and product launch as their key development strategies in the deep space robotics market. The key players operating in this market are Altius Space Machines, Astrobotic Technology, Honeybee Robotics, ispace Inc., Maxar Technologies, Motiv Space Systems Inc., Northrop Grumman Corporation, Oceaneering International, Inc., Olis Robotics, and Space Applications Services.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the deep space robotics market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing deep space robotics market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the deep space robotics market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global deep space robotics market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
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● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
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● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Consumer Buying Behavior Analysis
● Distributor margin Analysis
● Brands Share Analysis
Key Market Segments
By Solution
● Remotely Operated Vehicles
● Remote Manipulator System
● Software
● Services
○ Sub-segment
○ Active Debris Removal (ADR) and Orbit Adjustment (Fastest)
○ Robotic Servicing
○ Refuelling
○ Assembly
By Application
● Space Exploration
● Satellite Servicing
● Space Infrastructure Assembly
By End User
● Government
● Commercial
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ Australia
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Maxar Technologies
○ Ceres Robotics Inc.
○ Space Applications Services
○ Northrop Grumman
○ Astrobotic Technology
○ Lunar Resources, Inc.
○ Made In Space,Inc.
○ Motiv Space Systems Inc.
○ Honeybee Robotics
○ iSpace Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Low bargaining power of suppliers
3.3.2. Low threat of new entrants
3.3.3. Low threat of substitutes
3.3.4. Low intensity of rivalry
3.3.5. Low bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Increase in investments for space robotics across the globe
3.4.1.2. Rising demand for satellite launches
3.4.1.3. Rising joint ventures by key players to expand business and geographic reach
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Excessive costs involved in space robotics and space exploration missions
3.4.2.2. Increasing space debris to hamper space robotics in the coming years
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Technological upgrades in space industry
3.4.3.2. Use of software defined technology in space robots for flexibility to alter space missions
CHAPTER 4: DEEP SPACE ROBOTICS MARKET, BY SOLUTION
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Remotely Operated Vehicles
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Remote Manipulator System
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Software
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Services
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.5.4. Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
4.5.4.1. Active Debris Removal (ADR) and Orbit Adjustment (Fastest) Market size and forecast, by region
4.5.4.2. Active Debris Removal (ADR) and Orbit Adjustment (Fastest) Market size and forecast, by country
4.5.4.3. Robotic Servicing Market size and forecast, by region
4.5.4.4. Robotic Servicing Market size and forecast, by country
4.5.4.5. Refuelling Market size and forecast, by region
4.5.4.6. Refuelling Market size and forecast, by country
4.5.4.7. Assembly Market size and forecast, by region
4.5.4.8. Assembly Market size and forecast, by country
CHAPTER 5: DEEP SPACE ROBOTICS MARKET, BY APPLICATION
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Space Exploration
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Satellite Servicing
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Space Infrastructure Assembly
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: DEEP SPACE ROBOTICS MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Government
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Commercial
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: DEEP SPACE ROBOTICS MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Solution
7.2.2.1. North America Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.2.3. Market size and forecast, by Application
7.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Solution
7.2.5.1.1.1. U.S. Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Solution
7.2.5.2.1.1. Canada Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Solution
7.2.5.3.1.1. Mexico Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Solution
7.3.2.1. Europe Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.3. Market size and forecast, by Application
7.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Solution
7.3.5.1.1.1. UK Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Solution
7.3.5.2.1.1. Germany Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Solution
7.3.5.3.1.1. France Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Solution
7.3.5.4.1.1. Italy Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.5. Russia
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Solution
7.3.5.5.1.1. Russia Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Solution
7.3.5.6.1.1. Rest of Europe Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Solution
7.4.2.1. Asia-Pacific Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.3. Market size and forecast, by Application
7.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Solution
7.4.5.1.1.1. China Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Solution
7.4.5.2.1.1. Japan Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Solution
7.4.5.3.1.1. India Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.4. Australia
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Solution
7.4.5.4.1.1. Australia Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.5. South Korea
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Solution
7.4.5.5.1.1. South Korea Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Solution
7.4.5.6.1.1. Rest of Asia-Pacific Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Application
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Solution
7.5.2.1. LAMEA Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.5.3. Market size and forecast, by Application
7.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Solution
7.5.5.1.1.1. Latin America Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Solution
7.5.5.2.1.1. Middle East Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Solution
7.5.5.3.1.1. Africa Services Deep Space Robotics Market by Sub-segment
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Application
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Northrop Grumman
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Made In Space,Inc.
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Key strategic moves and developments
9.3. iSpace Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.4. Honeybee Robotics
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Key strategic moves and developments
9.5. Motiv Space Systems Inc.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Key strategic moves and developments
9.6. Maxar Technologies
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.7. Astrobotic Technology
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Key strategic moves and developments
9.8. Space Applications Services
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Key strategic moves and developments
9.9. Ceres Robotics Inc.
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. Lunar Resources, Inc.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio

 

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