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航空機推進システム市場:エンジンタイプ別(ガスタービンエンジン、電気/ハイブリッド推進、ロケット推進、ピストンエンジン)、航空機タイプ別(ピストン機、ターボプロップ機、ビジネスジェット機)、エンドユーザー別(民間、軍事、一般):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年

航空機推進システム市場:エンジンタイプ別(ガスタービンエンジン、電気/ハイブリッド推進、ロケット推進、ピストンエンジン)、航空機タイプ別(ピストン機、ターボプロップ機、ビジネスジェット機)、エンドユーザー別(民間、軍事、一般):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年


Aircraft Propulsion System Market By Engine Type (Gas Turbine Engines, Electric/Hybrid Propulsion, Rocket Propulsion, Piston Engines), By Aircraft Type (Piston airplane, Turboprop airplane, Business jet), By End User (Commercial, Military, General): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

航空機推進システムとは、機械的、熱力学的、電気的プロセスの相互作用によって前進運動を生み出し、航空機の動力源となるメカニズムを指す。航空機推進システムには、ピストンエンジン、ジェットエンジン、電気... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
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2025年3月28日 US$5,370
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サマリー

航空機推進システムとは、機械的、熱力学的、電気的プロセスの相互作用によって前進運動を生み出し、航空機の動力源となるメカニズムを指す。航空機推進システムには、ピストンエンジン、ジェットエンジン、電気モーターなどの技術が含まれ、さまざまなタイプの飛行に必要な推力を満たします。
航空機推進システム市場は、電気およびハイブリッド航空機の進歩、航空旅行の増加、発展途上国からの新型航空機受注の増加といった要因によって支配されている。しかし、厳しい政府規制と高いメンテナンスコストが市場の成長を妨げている。さらに、軍用機の近代化、個人用航空機の販売増加は、予測期間中、航空機推進システム市場に有利な成長機会を提供すると予想される。
航空機推進システム市場は、エンジンタイプ、航空機タイプ、エンドユーザー、地域に区分される。エンジンタイプ別では、ガスタービンエンジン、電気/ハイブリッド推進、ロケット推進、ピストンエンジンに区分される。航空機タイプ別では、市場はピストン機、ターボプロップ機、ビジネスジェットに分けられる。エンドユーザー別では、商業用、軍事用、一般用に区分される。地域別では、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析される。
航空技術の進歩、消費者の嗜好の変化、利便性への要求の高まりが、個人用航空機の販売を増加させている。小型ジェット機、ターボプロップ機、単発機などの技術進歩が進み、燃料効率の向上とメンテナンスコストの削減が実現し、個人向け航空機の売上を押し上げている。さらに、アジア太平洋地域と中東地域でビリオネアの数が増加していることも、市場の成長を促進すると予想される。
エア・チャーター・アソシエーションが発表したレポートによると、中古プライベートジェット機市場は、法人顧客の回帰とアジア太平洋および中東市場の継続的成長によって成長を牽引され、2022年に最高記録を達成した。また、中古ビジネスジェットは、需要の増加と主要航空機メーカーのサプライチェーン問題により、過去2年間で売上が大きく伸びたとしている。同レポートによると、2024年には、発展途上国の力強い経済成長により、民間航空機の販売台数が増加すると予想されている。
さらに、発展途上国における航空旅行の増加と航空機の近代化プログラムにより、新型航空機の需要が増加している。新型航空機の需要は、特に経済成長、中間層人口の拡大、地域的・国際的な接続性の向上への注目の高まりが原動力となっている。同様に、発展途上国の政府も、新しい空港の開発や、より多くのフライトに対応できる古い空港の近代化に力を入れている。新型航空機に対する需要の高まりが、航空機推進システム市場の成長を後押ししている。
例えば、2024年12月9日、エア・インディアはA350ワイドボディ機10機とA320ナローボディ機90機の新型機を追加発注することでエアバスSEと合意したと発表した。また、エア・インディアは2023年に470機の航空機の発注を発表しており、そのうち250機がエアバスSEとの発注であった。今回の発注により、エア・インディアが2023年にエアバスSEに発注した航空機の総数は250機から現在350機に増加する見込みである。エア・インディアはまた、増加するA350航空機のメンテナンス要件をサポートするためのサービスおよび部品に関する契約をエアバスSEと結んだと発表した。
本レポートでは、ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー、ゼネラル・エレクトリック・カンパニー、プラット・アンド・ホイットニー、ハンファグループ、川崎重工業、CFMインターナショナル、サフランSA、ハネウェル・インターナショナル、MTU Aero Engines AG、Busek Co.Ltd.、ノースロップ・グラマン、3WインターナショナルGmbH、ロッキード・マーチン社、ウィリアムズ・インターナショナル、IHIエアロスペース株式会社。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの航空機推進システム市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、航空機推進システム市場の有力な機会を特定します。
市場調査は主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに提供されます。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、利害関係者が利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
航空機推進システム市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の航空機推進システム市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
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本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
エンジンタイプ別
ガスタービンエンジン
電気/ハイブリッド推進
ロケット推進
ピストンエンジン
航空機タイプ別
ピストン飛行機
ターボプロップ機
ビジネスジェット
エンドユーザー別
民間機
軍用機
一般機
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
スペイン
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
オーストラリア
その他のアジア太平洋地域
LAMEA
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
ロッキード・マーチン・コーポレーション
プラット・アンド・ホイットニー
CFMインターナショナル
MTU Aero Engines AG
ノースロップ・グラマン
ウィリアムズ・インターナショナル
ゼネラル・エレクトリック社
サフラン
ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
3W Modellmotoren
IHIエアロスペース ○ 川崎重工業
川崎重工業

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目次

第1章:序論
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5フォース分析
3.3.1.サプライヤーの交渉力は中程度から高い
3.3.2.新規参入の脅威は低い~高い
3.3.3.代替品の脅威が低い~高い
3.3.4.ライバルの激しさが中程度から高い
3.3.5.買い手の交渉力が中程度から高い
3.4.市場力学
3.4.1.原動力
3.4.1.1.電気およびハイブリッド航空機の進歩の拡大
3.4.1.2.航空旅行の増加
3.4.1.3.発展途上国からの新型航空機受注の増加
3.4.2.阻害要因
3.4.2.1.厳しい政府規制
3.4.2.2.高いメンテナンスコスト
3.4.3.ビジネスチャンス
3.4.3.1.軍用機の近代化
3.4.3.2.個人用航空機の販売増加
第4章:航空機推進システム市場、エンジンタイプ別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.ガスタービンエンジン
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.電気/ハイブリッド推進
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.ロケット推進
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.ピストンエンジン
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
第5章:航空機推進システム市場:航空機タイプ別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.ピストン飛行機
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.ターボプロップ機
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.ビジネスジェット
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別市場シェア分析
第6章 航空機推進システム市場:エンドユーザー別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.商業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.軍事
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.概要
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別市場シェア分析
第7章:航空機推進システム市場、地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.エンジンタイプ別市場規模と予測
7.2.3.市場規模・予測:航空機タイプ別
7.2.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.2.5.1.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.2.5.2.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.2.5.3.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.欧州
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測、エンジンタイプ別
7.3.3.市場規模・予測:航空機タイプ別
7.3.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.英国
7.3.5.1.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.3.5.1.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.3.5.2.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.3.5.3.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.4.イタリア
7.3.5.4.1.市場規模および予測:エンジンタイプ別
7.3.5.4.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.5.スペイン
7.3.5.5.1.市場規模および予測:エンジンタイプ別
7.3.5.5.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.3.5.6.その他のヨーロッパ
7.3.5.6.1.市場規模および予測:エンジンタイプ別
7.3.5.6.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.3.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測、エンジンタイプ別
7.4.3.市場規模・予測:航空機タイプ別
7.4.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.4.5.1.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.4.5.2.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.4.5.3.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.4.韓国
7.4.5.4.1.市場規模および予測:エンジンタイプ別
7.4.5.4.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.5.オーストラリア
7.4.5.5.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.4.5.5.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.4.5.6.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.6.1.市場規模および予測:エンジンタイプ別
7.4.5.6.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.4.5.6.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.エンジンタイプ別市場規模および予測
7.5.3.市場規模・予測:航空機タイプ別
7.5.4.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.5.5.1.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模および予測:エンジンタイプ別
7.5.5.2.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:エンジンタイプ別
7.5.5.3.2.市場規模および予測:航空機タイプ別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:エンドユーザー別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.ロールス・ロイス・ホールディングス・ピーエルシー
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.2.ゼネラル・エレクトリック社
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.プラット・アンド・ホイットニー
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.3.7.主な戦略的動きと展開
9.4.川崎重工業
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.CFMインターナショナル
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.6.サフラン
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.7.MTU航空エンジンAG
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.8.ノースロップ・グラマン
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.3Wモデル
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.10.ロッキード・マーチン・コーポレーション
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.11.ウィリアムズ・インターナショナル
9.11.1.会社概要
9.11.2.主要役員
9.11.3.スナップショット
9.11.4.事業セグメント
9.11.5.製品ポートフォリオ
9.12.IHIエアロスペース(株
9.12.1.会社概要
9.12.2.主要役員
9.12.3.スナップショット
9.12.4.事業セグメント
9.12.5.製品ポートフォリオ
9.12.6.業績

 

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Summary

An aircraft propulsion system refers to the mechanism that is responsible for powering an aircraft by creating forward motion and through the interaction of mechanical, thermodynamic, or electric processes. Aircraft propulsion system includes technologies such as piston engines, jet engines, or electric motors to meet the thrust requirements for different types of flight.
The aircraft propulsion system market is governed by factors such as growing advancement in the electric and hybrid aircrafts, increase in air travel, and growing orders of new aircraft from developing countries. However, stringent government regulations and high maintenance cost hinder the growth of the market. Furthermore, modernization of military aircrafts, and increase in sales of personal aircrafts are expected to provide lucrative growth opportunities for the aircraft propulsion system market during the forecast period.
The aircraft propulsion system market is segmented into engine type, aircraft type, end user, and region. By engine type, the market is segmented into gas turbine engines, electric/hybrid propulsion, rocket propulsion, and piston engines. By aircraft type, the market is divided into piston airplane, turboprop airplane, and business jet. Based on end user, the market is segmented into commercial , military, and general. Region-wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Advancement in aviation technology, changing consumer preferences, and rise in demand for convenience increase the sales of personal aircrafts. The growing technological advancement on light jets, turboprops, and single-engine aircrafts now offer increased fuel efficiency and reduced maintenance costs, which is driving up the sales of personal aircrafts. Moreover, growing number of billonaires in Asia-Pacific and middle east regions is expectd to drive the growth of the market.
According to a report published by the Air Charter Association, the pre-owned private jet market experienced highest record in 2022 with growth driven by the return of corporate clients and continued growth in Asia-Pacific and Middle East markets. The company also stated that pre-owned business jets has seen strong growth in sales over the last two years due to increase in demand and supply chain issues at major aircraft manufacturers. According to the report. sales of private aircrafts is expected to rise in 2024, owing to strong economic growth in developing countries.
Additionally, the growth in air travel and fleet modernization program in the developing countries has resulted in increased demand for new aircrafts. The demand for new aircrafts is particularly driven by economic growth, expanding middle-class populations, and growing focus on improving regional and international connectivity. Similarly, governments in developing countries are also focusing on developing new airport and modernization of older airports, which can handle more flights. Rise in demand for new aircrafts is driving the growth of the aircraft propulsion system market.
For instance, on December 9, 2024, Air India announced its agreement with Airbus SE for the orders of 10 A350 widebody, and 90 A320 narrowbody family of newer aircraft to be added to its fleet. Also, in 2023, Air India announced the order of 470 aircraft, out of which 250 were with Airbus SE. The latest order is expected to increase the total number of aircraft that Air India ordered from Airbus SE in 2023 from 250 aircraft to 350 currently. Air India has also announced that it has done an agreement with Airbus SE for services and component to support the maintenance requirements of its growing A350 fleet.
The key companies profiled in the report include Rolls-Royce Holdings plc., General Electric Company, Pratt & Whitney, Hanwha Group, Kawasaki Heavy Industries, Ltd., CFM International, Safran SA, Honeywell International Inc., MTU Aero Engines AG, Busek Co. Inc, Northrop Grumman, 3W International GmbH, Lockheed Martin Corporation., Williams International, and IHI AEROSPACE Co., Ltd.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the aircraft propulsion system market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing aircraft propulsion system market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the aircraft propulsion system market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global aircraft propulsion system market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Engine Type
● Gas Turbine Engines
● Electric/Hybrid Propulsion
● Rocket Propulsion
● Piston Engines
By Aircraft Type
● Piston airplane
● Turboprop airplane
● Business jet
By End User
● Commercial
● Military
● General
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Spain
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Australia
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ Lockheed Martin Corporation.
○ Pratt & Whitney
○ CFM International
○ MTU Aero Engines AG
○ Northrop Grumman
○ Williams International
○ General Electric Company
○ Safran
○ Rolls-Royce Holdings plc.
○ 3W Modellmotoren
○ IHI AEROSPACE Co., Ltd.
○ Kawasaki Heavy Industries, Ltd.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.3.1. Moderate to high bargaining power of suppliers
3.3.2. Low to high threat of new entrants
3.3.3. Low to high threat of substitutes
3.3.4. Moderate to high intensity of rivalry
3.3.5. Moderate to high bargaining power of buyers
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.1.1. Growing advancement in the electric and hybrid aircrafts
3.4.1.2. Increase in air travel
3.4.1.3. Growing orders of new aircraft from developing countries
3.4.2. Restraints
3.4.2.1. Stringent government regulations
3.4.2.2. High maintenance cost
3.4.3. Opportunities
3.4.3.1. Modernization of military aircrafts
3.4.3.2. Increase in sales of personal aircrafts
CHAPTER 4: AIRCRAFT PROPULSION SYSTEM MARKET, BY ENGINE TYPE
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Gas Turbine Engines
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Electric/Hybrid Propulsion
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Rocket Propulsion
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Piston Engines
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: AIRCRAFT PROPULSION SYSTEM MARKET, BY AIRCRAFT TYPE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Piston airplane
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Turboprop airplane
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Business jet
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: AIRCRAFT PROPULSION SYSTEM MARKET, BY END USER
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Commercial
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Military
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. General
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: AIRCRAFT PROPULSION SYSTEM MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Engine Type
7.2.3. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.4. Market size and forecast, by End User
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.3. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.4. Market size and forecast, by End User
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.4. Italy
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.5. Spain
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.3.5.6. Rest of Europe
7.3.5.6.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.3.5.6.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.3.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.3. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.4. Market size and forecast, by End User
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.5. Australia
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by End User
7.4.5.6. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.6.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.4.5.6.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.4.5.6.3. Market size and forecast, by End User
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Engine Type
7.5.3. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.4. Market size and forecast, by End User
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by End User
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Engine Type
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Aircraft Type
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. Rolls-Royce Holdings plc.
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.2. General Electric Company
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. Pratt & Whitney
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.3.7. Key strategic moves and developments
9.4. Kawasaki Heavy Industries, Ltd.
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. CFM International
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.6. Safran
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.7. MTU Aero Engines AG
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.8. Northrop Grumman
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. 3W Modellmotoren
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.10. Lockheed Martin Corporation.
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.11. Williams International
9.11.1. Company overview
9.11.2. Key executives
9.11.3. Company snapshot
9.11.4. Operating business segments
9.11.5. Product portfolio
9.12. IHI AEROSPACE Co., Ltd.
9.12.1. Company overview
9.12.2. Key executives
9.12.3. Company snapshot
9.12.4. Operating business segments
9.12.5. Product portfolio
9.12.6. Business performance

 

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