世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

宇宙打上げサービス市場:ペイロード別(衛星、有人宇宙飛行、貨物、試験プローブ、ストラトライト)、打上げプラットフォーム別(陸上、空中、海上)、サービスタイプ別(打上げ前、打上げ後)、打上げロケット別(小型ロケット、大型ロケット)、エンドユーザー別(政府・軍事、商業):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測

宇宙打上げサービス市場:ペイロード別(衛星、有人宇宙飛行、貨物、試験プローブ、ストラトライト)、打上げプラットフォーム別(陸上、空中、海上)、サービスタイプ別(打上げ前、打上げ後)、打上げロケット別(小型ロケット、大型ロケット)、エンドユーザー別(政府・軍事、商業):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測


Space Launch Services Market By Payload (Satellite, Human Spaceflight, Cargo, Testing Probes, Stratollites), By Launch Platform (Land, Air, Sea), By Service Type (Pre Launch, Post Launch), By Launch Vehicle (Small launch vehicle, Heavy Launch Vehicle), By End User (Government and Military, Commercial): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

宇宙打上げサービスには、民間企業、政府宇宙機関、国際機関の打上げから打上げ後のサービスまでのすべての活動が含まれ、地球の大気圏外に輸送するためのロケットや宇宙船の準備、打上げ、サポートのすべての側... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年1月30日 US$5,370
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
2-3営業日以内 280 英語

※当ページの内容はウェブ更新時の情報です。
最新版の価格やページ数などの情報についてはお問合せください。

日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

宇宙打上げサービスには、民間企業、政府宇宙機関、国際機関の打上げから打上げ後のサービスまでのすべての活動が含まれ、地球の大気圏外に輸送するためのロケットや宇宙船の準備、打上げ、サポートのすべての側面が含まれる。
世界の宇宙打上げサービス市場は、宇宙開発産業の発展に対する政府の関心の高まり、民間企業の台頭の成長、人工衛星の開発の成長によって牽引されている。逆に、宇宙打上げサービスに伴う初期投資の高さや、市場成長を阻害するスペースデブリの増加といった要因は、市場の成長を妨げると予想される。さらに、宇宙打上げサービスの価格引き下げへの注目の高まりや、宇宙旅行や商業宇宙旅行の増加は、市場に有利な成長機会を提供すると予想される。
宇宙打上げサービス市場は、ペイロード、打上げプラットフォーム、サービスタイプ、打上げロケット、エンドユーザー、地域に分けて分析される。ペイロード別では、衛星、有人宇宙飛行、貨物、試験プローブ、ストラトライトに分類される。打上げプラットフォーム別では、市場は陸上、航空、海洋に分別される。サービスタイプ別では、市場は打上げ前と打上げ後に区分される。ロケット別では、小型ロケットと大型ロケットに区分される。エンドユーザー別では、市場は政府・軍用と商業用に区分される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中南米、中東、アフリカで分析されている。
宇宙打ち上げサービスの進歩と宇宙打ち上げロケット製造コストの低下により、宇宙観光産業が増加している。宇宙観光の台頭により、打ち上げ技術の革新が進んでいる。各社は再使用可能なロケットやより効率的な打ち上げシステムを開発し、運用コストの削減と打ち上げ回数の増加を図っている。例えば、スペースX社のファルコン9ロケットは再利用が可能で、運用コストと所要時間を大幅に削減している。さらに、宇宙旅行に伴う打ち上げ回数の増加に対応するため、打ち上げインフラへの投資も拡大している。新しい宇宙船が開発され、既存の施設はより頻繁なフライトに対応できるようアップグレードされている。さらに、民間と公的セクターの両方からの投資も顕著に増加している。ベンチャーキャピタルは、商業宇宙旅行に関連する革新的な打上げソリューションや技術に主眼を置く新興企業への出資を増やしている。このように、宇宙旅行産業の発展に向けた投資の増加により、宇宙打上げサービス市場の牽引役となることが予想される。
さらに、北米市場は宇宙打上げサービス市場の約半分近くを占めている。この地域の市場を牽引している主な要因は、宇宙打上げサービス市場の成長を促進するための米国政府の取り組みによるものである。NASAや国防総省のような様々な政府機関があり、宇宙ベースの技術に多額の投資を行い、商業パートナーシップを支援している。さらに、宇宙技術の進歩が進み、民間企業が台頭していることから、北米市場は予測期間中も市場成長を牽引すると予想される。
しかし、スペースデブリの増大は市場の成長をある程度妨げると予想される。スペースデブリには、古くなったり活動を停止した衛星、ロケットステージ、その他計器カバーや分離ボルトのような廃棄されたハードウェアが含まれる。また、爆発や衝突を起こした乗り物の破片や、断熱材や塗装の破片など衛星から剥がれ落ちたデブリも含まれる。最近の推計によると、軌道上には27,000個を超える追跡可能なデブリがあり、検出が困難な小さな物体も多数存在する。スペースデブリが増え続けるにつれ、宇宙船の衝突事故も増加することが予想される。衝突の脅威が高まるにつれ、人工衛星やその他の打ち上げロケットにとって、より頻繁でコストのかかる回避操作が必要となり、宇宙打ち上げサービス市場の成長をさらに妨げることになる。
本レポートに掲載されている主要企業には、Starsem、Antrix Corporation Limited、Rocket Lab USA、SPACEX、United Launch Alliance, LLC、三菱重工業、Lockheed Martin Corporation、Northrop Grumman Corporation、China Aerospace Science and Technology Corporation、SAFRAN SAが含まれる。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの宇宙打上げサービス市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、宇宙打上げサービス市場の有力な機会を特定します。
主要な推進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
宇宙打上げサービス市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域別および世界別の宇宙打上げサービス市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

本レポートをご購入いただくと、以下の特典があります:
四半期ごとの最新情報および*(法人向けライセンスでのみご利用いただけます。)
無料アップデートとして、購入前または購入後に、ご希望の会社プロファイルを5つ追加。
5ユーザー・ライセンスおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスのご購入の場合、次期バージョンを無料でご提供します。
アナリストによる16時間のサポート* (購入後、レポートのレビューで追加のデータ要件が見つかった場合、質問や販売後の問い合わせを解決するためにアナリストによる16時間のサポートを受けることができます)
15% の無料カスタマイズ* (レポートの範囲またはセグメントがお客様の要件と一致しない場合、15% は 3 営業日の無料作業に相当します。)
ファイブおよびエンタープライズ・ユーザー・ライセンスの無料データ・パック。(エクセル版レポート)
レポートが6~12ヶ月以上前の場合、無料で更新。
24時間優先対応
業界の最新情報とホワイトペーパーを無料で提供

本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
発売プラットフォーム別
陸上
航空
海上
ロケット別
小型ロケット
大型ロケット
ペイロード別
有人宇宙飛行
貨物
試験プローブ
人工衛星
人工衛星
サービスタイプ別
打上げ前
打上げ後
エンドユーザー別
政府・軍事
商用
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
南アフリカ
その他の中東・アフリカ
中南米
ブラジル
アルゼンチン
その他のラテンアメリカ
主な市場プレイヤー
サフランSA
中国航天科技股份有限公司
ノースロップ・グラマン
三菱重工業株式会社
アントリックス株式会社
SPACEX
ロケットラボUSA
ユナイテッド・ローンチ・アライアンス
スターセム
ロッキード・マーチン社

ページTOPに戻る


目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:宇宙打上げサービス市場、ペイロード別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.衛星
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.有人宇宙飛行
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.貨物
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.検査用プローブ
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.ストラトライト
4.6.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.6.2.市場規模および予測、地域別
4.6.3.国別の市場シェア分析
第5章 宇宙打上げサービス市場:打上げプラットフォーム別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.土地
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.空気
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
5.4.海
5.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.4.2.地域別の市場規模と予測
5.4.3.国別の市場シェア分析
第6章 宇宙打上げサービス市場:サービスタイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.プレローンチ
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.発売後
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別の市場シェア分析
第7章 宇宙打上げサービス市場:打上げロケット別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.小型ロケット
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.大型ロケット
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別の市場シェア分析
第8章 宇宙打上げサービス市場:エンドユーザー別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測
8.2.政府・軍需
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.地域別の市場規模と予測
8.2.3.国別市場シェア分析
8.3.商業
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.地域別の市場規模と予測
8.3.3.国別の市場シェア分析
第9章 宇宙打上げサービス市場:地域別
9.1.概要
9.1.1.市場規模および予測 地域別
9.2.北米
9.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.2.2.ペイロード別の市場規模と予測
9.2.3.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.2.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.5.市場規模・予測:打上げロケット別
9.2.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.市場規模・予測:国別
9.2.7.1.米国
9.2.7.1.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.7.1.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.2.7.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.7.1.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.2.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.2.カナダ
9.2.7.2.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.7.2.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.2.7.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.2.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.2.7.3.メキシコ
9.2.7.3.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.2.7.3.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.2.7.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.2.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.2.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.欧州
9.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
9.3.2.ペイロード別の市場規模と予測
9.3.3.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.3.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.5.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.市場規模・予測:国別
9.3.7.1.英国
9.3.7.1.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.1.2.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.3.7.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.1.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.2.ドイツ
9.3.7.2.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.2.2.市場規模・予測、打上げプラットフォーム別
9.3.7.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.3.フランス
9.3.7.3.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.3.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.3.7.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.4.イタリア
9.3.7.4.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.4.2.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.3.7.4.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.4.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.5.ロシア
9.3.7.5.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.3.7.5.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.3.7.5.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.5.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.7.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.3.7.6.その他のヨーロッパ
9.3.7.6.1.市場規模および予測:ペイロード別
9.3.7.6.2.市場規模および予測:打上げプラットフォーム別
9.3.7.6.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.3.7.6.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.3.7.6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.アジア太平洋地域
9.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.4.2.ペイロード別の市場規模と予測
9.4.3.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.4.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.5.市場規模・予測:打上げロケット別
9.4.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.市場規模・予測:国別
9.4.7.1.中国
9.4.7.1.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.1.2.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.4.7.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.1.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.4.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.2.日本
9.4.7.2.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.2.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.4.7.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.4.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.3.インド
9.4.7.3.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.4.7.3.2.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.4.7.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.4.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.4.韓国
9.4.7.4.1.市場規模および予測:ペイロード別
9.4.7.4.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.4.7.4.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.4.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.4.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.4.7.5.その他のアジア太平洋地域
9.4.7.5.1.市場規模および予測:ペイロード別
9.4.7.5.2.市場規模および予測:打上げプラットフォーム別
9.4.7.5.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.4.7.5.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.4.7.5.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.中東・アフリカ
9.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.5.2.ペイロード別の市場規模と予測
9.5.3.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.5.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.5.市場規模・予測:打上げロケット別
9.5.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.市場規模・予測:国別
9.5.7.1.サウジアラビア
9.5.7.1.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.5.7.1.2.市場規模・予測、打上げプラットフォーム別
9.5.7.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.1.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.5.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.2.アラブ首長国連邦
9.5.7.2.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.5.7.2.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.5.7.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.5.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.3.南アフリカ
9.5.7.3.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.5.7.3.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.5.7.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.5.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.5.7.4.その他の中東・アフリカ
9.5.7.4.1.市場規模および予測:ペイロード別
9.5.7.4.2.市場規模および予測:打上げプラットフォーム別
9.5.7.4.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.5.7.4.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.5.7.4.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.中南米
9.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
9.6.2.ペイロード別の市場規模と予測
9.6.3.市場規模・予測:打上げプラットフォーム別
9.6.4.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.6.5.市場規模・予測:打上げロケット別
9.6.6.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.7.市場規模・予測:国別
9.6.7.1.ブラジル
9.6.7.1.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.6.7.1.2.市場規模・予測、打上げプラットフォーム別
9.6.7.1.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.6.7.1.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.6.7.1.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.7.2.アルゼンチン
9.6.7.2.1.市場規模・予測:ペイロード別
9.6.7.2.2.市場規模・予測、打上げプラットフォーム別
9.6.7.2.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.6.7.2.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.6.7.2.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
9.6.7.3.その他のラテンアメリカ
9.6.7.3.1.市場規模および予測:ペイロード別
9.6.7.3.2.市場規模および予測、打上げプラットフォーム別
9.6.7.3.3.市場規模・予測:サービスタイプ別
9.6.7.3.4.市場規模・予測:打上げロケット別
9.6.7.3.5.市場規模・予測:エンドユーザー別
第10章 競争環境
10.1.はじめに
10.2.上位の勝利戦略
10.3.トップ10選手の製品マッピング
10.4.競合ダッシュボード
10.5.競合ヒートマップ
10.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第11章 企業プロフィール
11.1.スターセム
11.1.1.会社概要
11.1.2.主要役員
11.1.3.スナップショット
11.1.4.事業セグメント
11.1.5.製品ポートフォリオ
11.1.6.業績
11.1.7.主な戦略的動きと展開
11.2.アントリックス株式会社
11.2.1.会社概要
11.2.2.主要役員
11.2.3.スナップショット
11.2.4.事業セグメント
11.2.5.製品ポートフォリオ
11.2.6.業績
11.2.7.主な戦略的動きと展開
11.3.ロケットラボUSA
11.3.1.会社概要
11.3.2.主要役員
11.3.3.スナップショット
11.3.4.事業セグメント
11.3.5.製品ポートフォリオ
11.3.6.業績
11.3.7.主な戦略的動きと展開
11.4.スパセックス
11.4.1.会社概要
11.4.2.主要役員
11.4.3.スナップショット
11.4.4.事業セグメント
11.4.5.製品ポートフォリオ
11.4.6.業績
11.4.7.主な戦略的動きと展開
11.5.ユナイテッド・ローンチ・アライアンス
11.5.1.会社概要
11.5.2.主要役員
11.5.3.スナップショット
11.5.4.事業セグメント
11.5.5.製品ポートフォリオ
11.5.6.業績
11.5.7.主な戦略的動きと展開
11.6.三菱重工業
11.6.1.会社概要
11.6.2.主要役員
11.6.3.スナップショット
11.6.4.事業セグメント
11.6.5.製品ポートフォリオ
11.6.6.業績
11.6.7.主な戦略的動きと展開
11.7.ロッキード・マーチン・コーポレーション
11.7.1.会社概要
11.7.2.主要役員
11.7.3.スナップショット
11.7.4.事業セグメント
11.7.5.製品ポートフォリオ
11.7.6.業績
11.7.7.主な戦略的動きと展開
11.8.ノースロップ・グラマン・コーポレーション
11.8.1.会社概要
11.8.2.主要役員
11.8.3.スナップショット
11.8.4.事業セグメント
11.8.5.製品ポートフォリオ
11.8.6.業績
11.8.7.主な戦略的動きと展開
11.9.中国航天科技股份有限公司
11.9.1.会社概要
11.9.2.主要役員
11.9.3.スナップショット
11.9.4.事業セグメント
11.9.5.製品ポートフォリオ
11.9.6.業績
11.9.7.主な戦略的動きと展開
11.10.サフランSA
11.10.1.会社概要
11.10.2.主要役員
11.10.3.スナップショット
11.10.4.事業セグメント
11.10.5.製品ポートフォリオ
11.10.6.業績
11.10.7.主な戦略的動きと展開

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Space launch services include all the activities from launch to after launch service for private companies, government space agencies, or international organizations and include all aspects of preparing, launching, and supporting rockets or spacecraft for transport beyond Earth's atmosphere.
The global space launch service market is driven by the increase in government focus on development of the space exploration industry, growth in emergence of private sector players, and growing development of satellites. On the contrary, factors such as high initial investment associated with space launch services, and growing space debris to hinder the market growth are anticipated to hinder the growth of the market. Furthermore, growth in focus on price reduction for space launch services and increase in space tourism and commercial space travels to offer lucrative growth opportunity for the market.
The space launch services market is analyzed into payload, launch platform, service type, launch vehicle, end user, and region. On the basis of payload, the market is segregated into satellite, human spaceflight, cargo, testing probes, and stratollite. By launch platform, the market is segregated into land, air and sea. On the basis of service type, the market is fragmented into pre-launch and post launch. By launch vehicle, the global market is segregated into small launch vehicles and heavy launch vehicles. By end user, the market is segregated into government and military and commercial. Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, the Middle East and Africa.
With the advancement in the space launch service and decrease in cost of manufacturing space launch vehicles has increased the space tourism industry. The rise of space tourism has increased innovation in launch technologies. Companies are developing reusable rockets and more efficient launch systems to reduce operational costs and increase launch frequency. For instance, SpaceX's Falcon 9 a lunch rocket can be reused, thus significantly reducing operational costs and turnaround times. Additionally, to accommodate the increasing number of launches associated with space tourism, there is a growing investment in launch infrastructure. New space vehicles are being developed, and existing facilities are upgraded to handle more frequent flights. Additionally, there has been a notable increase in investments from both private and public sectors. Venture capitalists are increasingly funding startups majorly focused on innovative launch solutions and technologies related to commercial space travel. Thus, with the growing investment in development of space travel industries facilitates are anticipated to drive the market for space launch service market.
Additionally, the North American market accounted for close toaround half of the space launch services market. The primary factor driving the market in the region is due to the U.S. government initiatives in fostering the growth of the space launch services market. There are various government agencies like NASA and the Department of Defense, which are investing heavily in space-based technologies and supporting commercial partnerships. Furthermore, with the ongoing advancement in space technologies and emergence of private companies, the North American market is anticipated to continue to drive the market growth during the forecast period.
However, the growing space debris is anticipated to hinder the growth of the market to some extent. Space debris includes old or inactive satellites, rocket stages, and other discarded hardware such as instrument covers or separation bolts. It also includes fragments of vehicles that exploded or collided, and debris that is shed off from a satellite such as bits of insulation and paint. According to recent estimates, there are over 27,000 pieces of tracked debris in orbit, with many smaller objects that are difficult to detect. As space debris keeps growing, there is expected to be an increase in spacecraft collisions. The growing threat of collision necessitates more frequent and costly evasive maneuvers for satellites and other launch vehicles, further hindering the growth of the space launch service market.
The key companies profiled in the report include Starsem, Antrix Corporation Limited, Rocket Lab USA, SPACEX, United Launch Alliance, LLC., Mitsubishi Heavy Industries, LTD, Lockheed Martin Corporation., Northrop Grumman Corporation, China Aerospace Science and Technology Corporation, and SAFRAN SA.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the space launch services market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing space launch services market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the space launch services market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global space launch services market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Launch Platform
● Land
● Air
● Sea
By Launch Vehicle
● Small launch vehicle
● Heavy Launch Vehicle
By Payload
● Human Spaceflight
● Cargo
● Testing Probes
● Stratollites
● Satellite
By Service Type
● Pre Launch
● Post Launch
By End User
● Government and Military
● Commercial
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Italy
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● Middle East and Africa
○ Saudi Arabia
○ UAE
○ South Africa
○ Rest of Middle East And Africa
● Latin America
○ Brazil
○ Argentina
○ Rest of Latin America
● Key Market Players
○ Safran SA
○ China Aerospace Science and Technology Corporation
○ Northrop Grumman Corporation
○ Mitsubishi Heavy Industries, LTD
○ Antrix Corporation limited
○ SPACEX
○ Rocket Lab USA
○ United Launch Alliance, LLC.
○ Starsem
○ Lockheed Martin Corporation



ページTOPに戻る


Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: SPACE LAUNCH SERVICES MARKET, BY PAYLOAD
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Satellite
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Human Spaceflight
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Cargo
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Testing Probes
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Stratollites
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: SPACE LAUNCH SERVICES MARKET, BY LAUNCH PLATFORM
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Land
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Air
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
5.4. Sea
5.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.4.2. Market size and forecast, by region
5.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: SPACE LAUNCH SERVICES MARKET, BY SERVICE TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Pre Launch
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Post Launch
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: SPACE LAUNCH SERVICES MARKET, BY LAUNCH VEHICLE
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Small launch vehicle
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Heavy Launch Vehicle
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: SPACE LAUNCH SERVICES MARKET, BY END USER
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast
8.2. Government and Military
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by region
8.2.3. Market share analysis by country
8.3. Commercial
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by region
8.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 9: SPACE LAUNCH SERVICES MARKET, BY REGION
9.1. Overview
9.1.1. Market size and forecast By Region
9.2. North America
9.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.2.2. Market size and forecast, by Payload
9.2.3. Market size and forecast, by Launch Platform
9.2.4. Market size and forecast, by Service Type
9.2.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.2.6. Market size and forecast, by End User
9.2.7. Market size and forecast, by country
9.2.7.1. U.S.
9.2.7.1.1. Market size and forecast, by Payload
9.2.7.1.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.2.7.1.3. Market size and forecast, by Service Type
9.2.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.2.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.2.7.2. Canada
9.2.7.2.1. Market size and forecast, by Payload
9.2.7.2.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.2.7.2.3. Market size and forecast, by Service Type
9.2.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.2.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.2.7.3. Mexico
9.2.7.3.1. Market size and forecast, by Payload
9.2.7.3.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.2.7.3.3. Market size and forecast, by Service Type
9.2.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.2.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.3. Europe
9.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.3.2. Market size and forecast, by Payload
9.3.3. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.4. Market size and forecast, by Service Type
9.3.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.6. Market size and forecast, by End User
9.3.7. Market size and forecast, by country
9.3.7.1. UK
9.3.7.1.1. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.1.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.7.1.3. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.2. Germany
9.3.7.2.1. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.2.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.7.2.3. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.3. France
9.3.7.3.1. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.3.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.7.3.3. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.4. Italy
9.3.7.4.1. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.4.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.7.4.3. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.4.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.5. Russia
9.3.7.5.1. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.5.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.7.5.3. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.5.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.7.5.5. Market size and forecast, by End User
9.3.7.6. Rest of Europe
9.3.7.6.1. Market size and forecast, by Payload
9.3.7.6.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.3.7.6.3. Market size and forecast, by Service Type
9.3.7.6.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.3.7.6.5. Market size and forecast, by End User
9.4. Asia-Pacific
9.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.4.2. Market size and forecast, by Payload
9.4.3. Market size and forecast, by Launch Platform
9.4.4. Market size and forecast, by Service Type
9.4.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.4.6. Market size and forecast, by End User
9.4.7. Market size and forecast, by country
9.4.7.1. China
9.4.7.1.1. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.1.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.4.7.1.3. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.4.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.2. Japan
9.4.7.2.1. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.2.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.4.7.2.3. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.4.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.3. India
9.4.7.3.1. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.3.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.4.7.3.3. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.4.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.4. South Korea
9.4.7.4.1. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.4.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.4.7.4.3. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.4.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.4.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.4.7.5. Rest of Asia-Pacific
9.4.7.5.1. Market size and forecast, by Payload
9.4.7.5.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.4.7.5.3. Market size and forecast, by Service Type
9.4.7.5.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.4.7.5.5. Market size and forecast, by End User
9.5. Middle East and Africa
9.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.5.2. Market size and forecast, by Payload
9.5.3. Market size and forecast, by Launch Platform
9.5.4. Market size and forecast, by Service Type
9.5.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.5.6. Market size and forecast, by End User
9.5.7. Market size and forecast, by country
9.5.7.1. Saudi Arabia
9.5.7.1.1. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.1.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.5.7.1.3. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.5.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.2. UAE
9.5.7.2.1. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.2.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.5.7.2.3. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.5.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.3. South Africa
9.5.7.3.1. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.3.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.5.7.3.3. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.5.7.3.5. Market size and forecast, by End User
9.5.7.4. Rest of Middle East And Africa
9.5.7.4.1. Market size and forecast, by Payload
9.5.7.4.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.5.7.4.3. Market size and forecast, by Service Type
9.5.7.4.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.5.7.4.5. Market size and forecast, by End User
9.6. Latin America
9.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
9.6.2. Market size and forecast, by Payload
9.6.3. Market size and forecast, by Launch Platform
9.6.4. Market size and forecast, by Service Type
9.6.5. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.6.6. Market size and forecast, by End User
9.6.7. Market size and forecast, by country
9.6.7.1. Brazil
9.6.7.1.1. Market size and forecast, by Payload
9.6.7.1.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.6.7.1.3. Market size and forecast, by Service Type
9.6.7.1.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.6.7.1.5. Market size and forecast, by End User
9.6.7.2. Argentina
9.6.7.2.1. Market size and forecast, by Payload
9.6.7.2.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.6.7.2.3. Market size and forecast, by Service Type
9.6.7.2.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.6.7.2.5. Market size and forecast, by End User
9.6.7.3. Rest of Latin America
9.6.7.3.1. Market size and forecast, by Payload
9.6.7.3.2. Market size and forecast, by Launch Platform
9.6.7.3.3. Market size and forecast, by Service Type
9.6.7.3.4. Market size and forecast, by Launch Vehicle
9.6.7.3.5. Market size and forecast, by End User
CHAPTER 10: COMPETITIVE LANDSCAPE
10.1. Introduction
10.2. Top winning strategies
10.3. Product mapping of top 10 player
10.4. Competitive dashboard
10.5. Competitive heatmap
10.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 11: COMPANY PROFILES
11.1. Starsem
11.1.1. Company overview
11.1.2. Key executives
11.1.3. Company snapshot
11.1.4. Operating business segments
11.1.5. Product portfolio
11.1.6. Business performance
11.1.7. Key strategic moves and developments
11.2. Antrix Corporation limited
11.2.1. Company overview
11.2.2. Key executives
11.2.3. Company snapshot
11.2.4. Operating business segments
11.2.5. Product portfolio
11.2.6. Business performance
11.2.7. Key strategic moves and developments
11.3. Rocket Lab USA
11.3.1. Company overview
11.3.2. Key executives
11.3.3. Company snapshot
11.3.4. Operating business segments
11.3.5. Product portfolio
11.3.6. Business performance
11.3.7. Key strategic moves and developments
11.4. SPACEX
11.4.1. Company overview
11.4.2. Key executives
11.4.3. Company snapshot
11.4.4. Operating business segments
11.4.5. Product portfolio
11.4.6. Business performance
11.4.7. Key strategic moves and developments
11.5. United Launch Alliance, LLC.
11.5.1. Company overview
11.5.2. Key executives
11.5.3. Company snapshot
11.5.4. Operating business segments
11.5.5. Product portfolio
11.5.6. Business performance
11.5.7. Key strategic moves and developments
11.6. Mitsubishi Heavy Industries, LTD
11.6.1. Company overview
11.6.2. Key executives
11.6.3. Company snapshot
11.6.4. Operating business segments
11.6.5. Product portfolio
11.6.6. Business performance
11.6.7. Key strategic moves and developments
11.7. Lockheed Martin Corporation
11.7.1. Company overview
11.7.2. Key executives
11.7.3. Company snapshot
11.7.4. Operating business segments
11.7.5. Product portfolio
11.7.6. Business performance
11.7.7. Key strategic moves and developments
11.8. Northrop Grumman Corporation
11.8.1. Company overview
11.8.2. Key executives
11.8.3. Company snapshot
11.8.4. Operating business segments
11.8.5. Product portfolio
11.8.6. Business performance
11.8.7. Key strategic moves and developments
11.9. China Aerospace Science and Technology Corporation
11.9.1. Company overview
11.9.2. Key executives
11.9.3. Company snapshot
11.9.4. Operating business segments
11.9.5. Product portfolio
11.9.6. Business performance
11.9.7. Key strategic moves and developments
11.10. Safran SA
11.10.1. Company overview
11.10.2. Key executives
11.10.3. Company snapshot
11.10.4. Operating business segments
11.10.5. Product portfolio
11.10.6. Business performance
11.10.7. Key strategic moves and developments

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Allied Market Research社の 航空宇宙・防衛分野 での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(satellite)の最新刊レポート


よくあるご質問


Allied Market Research社はどのような調査会社ですか?


アライドマーケットリサーチ(Allied Market Research)は世界の多様な市場に関する戦略や将来推計、成長/衰退予測、機会分析、消費者調査などを行い、市場調査レポートを積極的に出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/10/10 10:27

154.09 円

178.61 円

207.69 円

ページTOPに戻る