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衛星データサービス市場:分野別(エネルギー・電力、防衛・情報、エンジニアリング・インフラ、環境、農業、海事、保険、輸送・物流、その他)、サービス別(画像データ、データ分析)、最終用途別(商業、政府、軍事):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測

衛星データサービス市場:分野別(エネルギー・電力、防衛・情報、エンジニアリング・インフラ、環境、農業、海事、保険、輸送・物流、その他)、サービス別(画像データ、データ分析)、最終用途別(商業、政府、軍事):2024-2033年、世界の機会分析と産業予測


Satellite Data Services Market By Vertical (Energy and Power, Defense and Intelligence, Engineering and Infrastructure, Environmental, Agriculture, Maritime, Insurance, Transportation and Logistics, Others), By Service (Image Data, Data Analytics), By End Use (Commercial, Government and Military): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

衛星データサービスは、軌道上にある人工衛星を通じて地球に関する情報を収集する。これらの衛星は、地表の変化や気象パターンに関する重要なデータを提供し、多くの場合、撮像衛星を通じて撮影される。このデー... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
2025年1月30日 US$5,370
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サマリー

衛星データサービスは、軌道上にある人工衛星を通じて地球に関する情報を収集する。これらの衛星は、地表の変化や気象パターンに関する重要なデータを提供し、多くの場合、撮像衛星を通じて撮影される。このデータが商業的に利用される場合、商業衛星画像と呼ばれ、環境監視、エネルギー資源の安全保障、国境監視、建設プロジェクトのマッピングなどの分野で応用されている。
地球画像は、インフラ計画、エネルギー探査、災害管理、グリーンマッピング、交通管理、地形マッピングなど、さまざまな領域で重要な役割を果たしている。最も一般的な用途は地球観測(EO)である。さらに、衛星データは、スマートシティ開発やコネクテッド・ビークル・システムでますます利用されるようになっており、都市計画担当者はこのデータを活用して居住傾向を分析し、効率的なインフラ管理を実現している。こうした進歩は、持続可能で効率的な都市環境の形成における衛星データの重要性の急増を裏付けている。
衛星データサービス市場は、宇宙プログラムを実施するための洗練されたインフラが存在し、様々な産業で商業衛星画像を最も早くかつ最も多く採用していることから、特に北米でかなりの成長が見込まれる。商業および政府宇宙機関は、高度で革新的な機能を顧客に提供するために様々な革新的技術を採用している。
様々な産業分野からの衛星データに対する需要の急増、地球観測衛星に対する需要の増加、宇宙産業の民営化などの要因が市場成長を促進すると予想される。しかし、衛星の導入に対する政府の規制が厳しいことや、小型衛星専用の打ち上げロケットがないことが市場成長の妨げとなっている。さらに、宇宙分野における人工知能(AI)、機械学習(ML)、クラウド・コンピューティングの採用の増加、スマートシティやコネクテッド・ビークルの開発における衛星データの利用の増加、ニュースペース運動の急増などは、市場拡大の有利な機会を提供すると思われる要因の一部である。
建設、石油・ガス、農業、鉱業、その他など様々な産業分野での衛星データへのニーズの高まりは、市場拡大に貢献すると予測される。このような産業分野での衛星データの利用は、意思決定の強化、効率の向上、コストの削減、環境の持続可能性の実現、リスクの軽減、運用のための正確でスケーラブルな洞察の提供など、多くのメリットをもたらす。
インフラ・プロジェクトの建設は、高解像度の衛星画像を使用することによって、より詳細が重視されるようになり、衛星データはプランナーやエンジニアにグラフィカルなリファレンスを提供し、その結果、建設の精度が向上する。同様に、衛星画像は鉱業において、鉱物採掘の実現可能性の前段階や実現可能性の段階を通じて利用され、対象地域の鉱物の可能性に関するデータに基づく情報を得ることができる。
衛星データサービス市場は、業種、サービス、最終用途、地域によって区分される。業種別では、エネルギー・電力、防衛・情報、エンジニアリング・インフラ、環境、農業、海事、保険、輸送・物流、その他に分けられる。サービス別では、データ分析と画像データに二分される。最終用途別では、商業用と政府・軍事用に分類される。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで調査されている。
分析地域の中では、北米が最も収益貢献が高く、次いでアジア太平洋、欧州、LAMEAとなっている。北米は、衛星打ち上げを実施するための洗練されたインフラとともに、主要な市場プレーヤーの存在により、予測期間中もリードを維持すると予想される。
衛星データサービス市場の主要企業は、Airbus S.A.S.、East View Geospatial Inc.、ImageSat International、L3Harris Technologies, Inc.、Maxar Technologies、Planet Labs Inc.、Satellite Imaging Corporation、SpecTIR LLC、Trimble Inc.、Ursa Space Systems Inc.である。これらの企業は、市場でのポジショニングを向上させるために、製品の発売、契約、拡大、契約などの戦略を採用している。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの衛星データサービス市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、衛星データサービス市場の有力な機会を特定します。
主要な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を行い、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
衛星データサービス市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を、世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
衛星データサービスの地域別および世界市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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本レポートのカスタマイズの可能性(別途費用とスケジュールが必要です。)
クライアントの関心に応じた企業プロファイルの追加
国または地域の追加分析-市場規模と予測
SWOT分析
主要市場セグメント
分野別
エネルギー・電力
防衛・情報
エンジニアリング・インフラ
環境
農業
海事
保険
運輸・物流
その他
サービス別
画像データ
データ分析
エンドユーズ別
商用
政府・軍関係
地域別
北米
米国
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
イギリス
ドイツ
フランス
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
日本
インド
韓国
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ラテンアメリカ
中東
アフリカ
主な市場プレイヤー
L3Harris Technologies, Inc.
サテライト・イメージング・コーポレーション
プラネットラボ
SpecTIR
アーサ・スペース・システムズ
イーストビュー・ジオスペーシャル
ISI(イメージサット・インターナショナル)
マクサ・テクノロジーズ
AIRBUS
トリンブル社

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:衛星データサービス市場、業種別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.エネルギーと電力
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.防衛・情報
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別市場シェア分析
4.4.エンジニアリングとインフラ
4.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.4.2.地域別の市場規模と予測
4.4.3.国別市場シェア分析
4.5.環境
4.5.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.5.2.地域別の市場規模と予測
4.5.3.国別市場シェア分析
4.6.農業
4.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.6.2.地域別の市場規模と予測
4.6.3.国別市場シェア分析
4.7.海運
4.7.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.7.2.地域別の市場規模と予測
4.7.3.国別市場シェア分析
4.8.保険
4.8.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.8.2.地域別の市場規模と予測
4.8.3.国別市場シェア分析
4.9.輸送と物流
4.9.1.主要市場動向、成長要因、機会
4.9.2.地域別の市場規模と予測
4.9.3.国別市場シェア分析
4.10.その他
4.10.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.10.2.地域別の市場規模と予測
4.10.3.国別市場シェア分析
第5章 衛星データサービス市場:サービス別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.画像データ
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.データ分析
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別市場シェア分析
第6章 衛星データサービス市場:エンドユース別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.商業
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.政府・軍関係
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
第7章 衛星データサービス市場:地域別
7.1.概要
7.1.1.市場規模および予測 地域別
7.2.北米
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.市場規模および予測(業種別
7.2.3.市場規模・予測:サービス別
7.2.4.市場規模・予測:エンドユース別
7.2.5.市場規模・予測:国別
7.2.5.1.米国
7.2.5.1.1.市場規模・予測:業種別
7.2.5.1.2.市場規模・予測:サービス別
7.2.5.1.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.2.5.2.カナダ
7.2.5.2.1.市場規模・予測:業種別
7.2.5.2.2.市場規模・予測:サービス別
7.2.5.2.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.2.5.3.メキシコ
7.2.5.3.1.市場規模・予測:業種別
7.2.5.3.2.市場規模・予測:サービス別
7.2.5.3.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.3.欧州
7.3.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.3.2.市場規模および予測(業種別
7.3.3.市場規模・予測:サービス別
7.3.4.市場規模・予測:エンドユース別
7.3.5.市場規模・予測:国別
7.3.5.1.英国
7.3.5.1.1.市場規模・予測:業種別
7.3.5.1.2.市場規模・予測:サービス別
7.3.5.1.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.3.5.2.ドイツ
7.3.5.2.1.市場規模・予測、業種別
7.3.5.2.2.市場規模・予測:サービス別
7.3.5.2.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.3.5.3.フランス
7.3.5.3.1.市場規模・予測:業種別
7.3.5.3.2.市場規模・予測:サービス別
7.3.5.3.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.3.5.4.ロシア
7.3.5.4.1.市場規模・予測:業種別
7.3.5.4.2.市場規模・予測:サービス別
7.3.5.4.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.3.5.5.その他のヨーロッパ
7.3.5.5.1.市場規模・予測:業種別
7.3.5.5.2.市場規模・予測:サービス別
7.3.5.5.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.4.アジア太平洋地域
7.4.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.4.2.市場規模および予測(業種別
7.4.3.市場規模・予測:サービス別
7.4.4.市場規模・予測:エンドユース別
7.4.5.市場規模・予測:国別
7.4.5.1.中国
7.4.5.1.1.市場規模・予測:業種別
7.4.5.1.2.市場規模・予測:サービス別
7.4.5.1.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.4.5.2.日本
7.4.5.2.1.市場規模・予測:業種別
7.4.5.2.2.市場規模・予測:サービス別
7.4.5.2.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.4.5.3.インド
7.4.5.3.1.市場規模・予測:業種別
7.4.5.3.2.市場規模・予測:サービス別
7.4.5.3.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.4.5.4.韓国
7.4.5.4.1.市場規模・予測:業種別
7.4.5.4.2.市場規模・予測:サービス別
7.4.5.4.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.4.5.5.その他のアジア太平洋地域
7.4.5.5.1.市場規模・予測:業種別
7.4.5.5.2.市場規模・予測:サービス別
7.4.5.5.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.5.ラメア
7.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
7.5.2.市場規模および予測(業種別
7.5.3.市場規模・予測:サービス別
7.5.4.市場規模・予測:エンドユース別
7.5.5.市場規模・予測:国別
7.5.5.1.ラテンアメリカ
7.5.5.1.1.市場規模・予測、業種別
7.5.5.1.2.市場規模・予測:サービス別
7.5.5.1.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.5.5.2.中東
7.5.5.2.1.市場規模・予測:業種別
7.5.5.2.2.市場規模・予測:サービス別
7.5.5.2.3.市場規模・予測:エンドユース別
7.5.5.3.アフリカ
7.5.5.3.1.市場規模・予測:業種別
7.5.5.3.2.市場規模・予測:サービス別
7.5.5.3.3.市場規模・予測:エンドユース別
第8章 競争環境
8.1.はじめに
8.2.上位の勝利戦略
8.3.トップ10選手の製品マッピング
8.4.競合ダッシュボード
8.5.競合ヒートマップ
8.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第9章 企業プロフィール
9.1.イーストビュー・ジオスペーシャル
9.1.1.会社概要
9.1.2.主要役員
9.1.3.スナップショット
9.1.4.事業セグメント
9.1.5.製品ポートフォリオ
9.1.6.業績
9.1.7.主な戦略的動きと展開
9.2.マクサーテクノロジーズ
9.2.1.会社概要
9.2.2.主要役員
9.2.3.スナップショット
9.2.4.事業セグメント
9.2.5.製品ポートフォリオ
9.2.6.業績
9.2.7.主な戦略的動きと展開
9.3.L3Harris Technologies, Inc.
9.3.1.会社概要
9.3.2.主要役員
9.3.3.スナップショット
9.3.4.事業セグメント
9.3.5.製品ポートフォリオ
9.3.6.業績
9.3.7.主な戦略的動きと展開
9.4.エアバス
9.4.1.会社概要
9.4.2.主要役員
9.4.3.スナップショット
9.4.4.事業セグメント
9.4.5.製品ポートフォリオ
9.4.6.業績
9.4.7.主な戦略的動きと展開
9.5.プラネットラボ社
9.5.1.会社概要
9.5.2.主要役員
9.5.3.スナップショット
9.5.4.事業セグメント
9.5.5.製品ポートフォリオ
9.5.6.業績
9.5.7.主な戦略的動きと展開
9.6.アーサ・スペース・システムズ
9.6.1.会社概要
9.6.2.主要役員
9.6.3.スナップショット
9.6.4.事業セグメント
9.6.5.製品ポートフォリオ
9.6.6.業績
9.6.7.主な戦略的動きと展開
9.7.トリンブル社
9.7.1.会社概要
9.7.2.主要役員
9.7.3.スナップショット
9.7.4.事業セグメント
9.7.5.製品ポートフォリオ
9.7.6.業績
9.7.7.主な戦略的動きと展開
9.8.ISI(イメージサット・インターナショナル)
9.8.1.会社概要
9.8.2.主要役員
9.8.3.スナップショット
9.8.4.事業セグメント
9.8.5.製品ポートフォリオ
9.8.6.業績
9.8.7.主な戦略的動きと展開
9.9.スペックティア
9.9.1.会社概要
9.9.2.主要役員
9.9.3.スナップショット
9.9.4.事業セグメント
9.9.5.製品ポートフォリオ
9.9.6.業績
9.9.7.主な戦略的動きと展開
9.10.株式会社サテライトイメージング
9.10.1.会社概要
9.10.2.主要役員
9.10.3.スナップショット
9.10.4.事業セグメント
9.10.5.製品ポートフォリオ
9.10.6.業績
9.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Satellite data services involve the collection of information about Earth through manmade satellites in orbit. These satellites provide critical data on surface changes and weather patterns, often captured through imaging satellites. When this data is used commercially, it is referred to as commercial satellite imaging, with applications in areas such as environmental monitoring, energy resource security, border surveillance, and construction project mapping.
Earth imagery plays a crucial role in various domains, including infrastructure planning, energy exploration, disaster management, green mapping, traffic management, and topographical mapping. The most common application is in Earth Observation (EO). In addition, satellite data is increasingly used in smart city development and connected vehicle systems, where urban planners utilize this data to analyze settlement trends and ensure efficient infrastructure management. These advancements underscore the surge in importance of satellite data in shaping sustainable and efficient urban environments.
The satellite data service market is projected to witness considerable growth, especially in North America, owing to the presence of sophisticated infrastructure to undertake space programs and the earliest & highest adoption of commercial satellite imaging across various industries. Commercial and government space organizations have adopted various innovative techniques to provide customers with advanced and innovative feature offerings.
Factors such as surge in demand for satellite data from various industry verticals, increase in demand for earth observation satellites, and privatization of the space industry are expected to drive market growth. However, stringent government regulations for the implementation of satellites and lack of dedicated launch vehicles for small satellites hinder market growth. Further, increase in adoption of artificial intelligence (AI), machine learning (ML), & cloud computing in the space sector, rise in the use of satellite data in the development of smart cities & connected vehicles, and surge in NewSpace movement are some of the factors that are likely to offer lucrative opportunities for market expansion.
Increased need for satellite data in various industry verticals such as construction, oil & gas, agriculture, mining, and others is projected to help the market expand. The use of satellite data in such industry verticals provides a number of benefits by enhancing decision-making, improving efficiency, reducing costs, enabling environmental sustainability, mitigating risks, and providing accurate, scalable insights for operations.
The building of infrastructure projects has become more detail oriented with the use of high-resolution satellite images, and the satellite data gives a graphical reference for planners and engineers, resulting in more accuracy in their construction. Similarly, satellite imaging could be used in the mining industry throughout the pre-feasibility and feasibility phases of mineral extraction to obtain data-based information about the mineral possibility of the area in question.
The satellite data services market is segmented on the basis of vertical, service, end use, and region. On the basis of vertical, the market is divided into energy & power, defense & intelligence, engineering & infrastructure, environmental, agriculture, maritime, insurance, transportation & logistics, and others. By service, it is bifurcated into data analytics and image data. On the basis of end use, it is categorized into commercial and government & military. Region wise, it is studied across North America, Europe, Asia-Pacific, and LAMEA.
Among the analyzed regions, North America was the highest revenue contributor, followed by Asia-Pacific, Europe, and LAMEA. North America is expected to maintain its lead during the forecast period, owing to the presence of the leading market players along with the sophisticated infrastructure to undertake satellite launch.
The key players in the satellite data services market are Airbus S.A.S., East View Geospatial Inc., ImageSat International, L3Harris Technologies, Inc., Maxar Technologies, Planet Labs Inc., Satellite Imaging Corporation, SpecTIR LLC, Trimble Inc. and Ursa Space Systems Inc. These companies have adopted strategies such as product launches, contracts, expansions, agreements, and others to improve their market positioning.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the satellite data services market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing satellite data services market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the satellite data services market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global satellite data services market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
● 5 additional Company Profile of client Choice pre- or Post-purchase, as a free update.
● Free Upcoming Version on the Purchase of Five and Enterprise User License.
● 16 analyst hours of support* (post-purchase, if you find additional data requirements upon review of the report, you may receive support amounting to 16 analyst hours to solve questions, and post-sale queries)
● 15% Free Customization* (in case the scope or segment of the report does not match your requirements, 15% is equivalent to 3 working days of free work, applicable once)
● Free data Pack on the Five and Enterprise User License. (Excel version of the report)
● Free Updated report if the report is 6-12 months old or older.
● 24-hour priority response*
● Free Industry updates and white papers.

Possible Customization with this report (with additional cost and timeline, please talk to the sales executive to know more)
● Additional company profiles with specific to client's interest
● Additional country or region analysis- market size and forecast
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Vertical
● Energy and Power
● Defense and Intelligence
● Engineering and Infrastructure
● Environmental
● Agriculture
● Maritime
● Insurance
● Transportation and Logistics
● Others
By Service
● Image Data
● Data Analytics
By End Use
● Commercial
● Government and Military
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ UK
○ Germany
○ France
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ Japan
○ India
○ South Korea
○ Rest of Asia-Pacific
● LAMEA
○ Latin America
○ Middle East
○ Africa
● Key Market Players
○ L3Harris Technologies, Inc.
○ Satellite Imaging Corporation
○ Planet Labs Inc.
○ SpecTIR
○ Ursa Space Systems Inc.
○ East View Geospatial
○ ISI (ImageSat International)
○ Maxar Technologies
○ AIRBUS
○ Trimble Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: SATELLITE DATA SERVICES MARKET, BY VERTICAL
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Energy and Power
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Defense and Intelligence
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
4.4. Engineering and Infrastructure
4.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.4.2. Market size and forecast, by region
4.4.3. Market share analysis by country
4.5. Environmental
4.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.5.2. Market size and forecast, by region
4.5.3. Market share analysis by country
4.6. Agriculture
4.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.6.2. Market size and forecast, by region
4.6.3. Market share analysis by country
4.7. Maritime
4.7.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.7.2. Market size and forecast, by region
4.7.3. Market share analysis by country
4.8. Insurance
4.8.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.8.2. Market size and forecast, by region
4.8.3. Market share analysis by country
4.9. Transportation and Logistics
4.9.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.9.2. Market size and forecast, by region
4.9.3. Market share analysis by country
4.10. Others
4.10.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.10.2. Market size and forecast, by region
4.10.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: SATELLITE DATA SERVICES MARKET, BY SERVICE
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Image Data
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Data Analytics
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: SATELLITE DATA SERVICES MARKET, BY END USE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Commercial
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Government and Military
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: SATELLITE DATA SERVICES MARKET, BY REGION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast By Region
7.2. North America
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by Vertical
7.2.3. Market size and forecast, by Service
7.2.4. Market size and forecast, by End Use
7.2.5. Market size and forecast, by country
7.2.5.1. U.S.
7.2.5.1.1. Market size and forecast, by Vertical
7.2.5.1.2. Market size and forecast, by Service
7.2.5.1.3. Market size and forecast, by End Use
7.2.5.2. Canada
7.2.5.2.1. Market size and forecast, by Vertical
7.2.5.2.2. Market size and forecast, by Service
7.2.5.2.3. Market size and forecast, by End Use
7.2.5.3. Mexico
7.2.5.3.1. Market size and forecast, by Vertical
7.2.5.3.2. Market size and forecast, by Service
7.2.5.3.3. Market size and forecast, by End Use
7.3. Europe
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by Vertical
7.3.3. Market size and forecast, by Service
7.3.4. Market size and forecast, by End Use
7.3.5. Market size and forecast, by country
7.3.5.1. UK
7.3.5.1.1. Market size and forecast, by Vertical
7.3.5.1.2. Market size and forecast, by Service
7.3.5.1.3. Market size and forecast, by End Use
7.3.5.2. Germany
7.3.5.2.1. Market size and forecast, by Vertical
7.3.5.2.2. Market size and forecast, by Service
7.3.5.2.3. Market size and forecast, by End Use
7.3.5.3. France
7.3.5.3.1. Market size and forecast, by Vertical
7.3.5.3.2. Market size and forecast, by Service
7.3.5.3.3. Market size and forecast, by End Use
7.3.5.4. Russia
7.3.5.4.1. Market size and forecast, by Vertical
7.3.5.4.2. Market size and forecast, by Service
7.3.5.4.3. Market size and forecast, by End Use
7.3.5.5. Rest of Europe
7.3.5.5.1. Market size and forecast, by Vertical
7.3.5.5.2. Market size and forecast, by Service
7.3.5.5.3. Market size and forecast, by End Use
7.4. Asia-Pacific
7.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.4.2. Market size and forecast, by Vertical
7.4.3. Market size and forecast, by Service
7.4.4. Market size and forecast, by End Use
7.4.5. Market size and forecast, by country
7.4.5.1. China
7.4.5.1.1. Market size and forecast, by Vertical
7.4.5.1.2. Market size and forecast, by Service
7.4.5.1.3. Market size and forecast, by End Use
7.4.5.2. Japan
7.4.5.2.1. Market size and forecast, by Vertical
7.4.5.2.2. Market size and forecast, by Service
7.4.5.2.3. Market size and forecast, by End Use
7.4.5.3. India
7.4.5.3.1. Market size and forecast, by Vertical
7.4.5.3.2. Market size and forecast, by Service
7.4.5.3.3. Market size and forecast, by End Use
7.4.5.4. South Korea
7.4.5.4.1. Market size and forecast, by Vertical
7.4.5.4.2. Market size and forecast, by Service
7.4.5.4.3. Market size and forecast, by End Use
7.4.5.5. Rest of Asia-Pacific
7.4.5.5.1. Market size and forecast, by Vertical
7.4.5.5.2. Market size and forecast, by Service
7.4.5.5.3. Market size and forecast, by End Use
7.5. LAMEA
7.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.5.2. Market size and forecast, by Vertical
7.5.3. Market size and forecast, by Service
7.5.4. Market size and forecast, by End Use
7.5.5. Market size and forecast, by country
7.5.5.1. Latin America
7.5.5.1.1. Market size and forecast, by Vertical
7.5.5.1.2. Market size and forecast, by Service
7.5.5.1.3. Market size and forecast, by End Use
7.5.5.2. Middle East
7.5.5.2.1. Market size and forecast, by Vertical
7.5.5.2.2. Market size and forecast, by Service
7.5.5.2.3. Market size and forecast, by End Use
7.5.5.3. Africa
7.5.5.3.1. Market size and forecast, by Vertical
7.5.5.3.2. Market size and forecast, by Service
7.5.5.3.3. Market size and forecast, by End Use
CHAPTER 8: COMPETITIVE LANDSCAPE
8.1. Introduction
8.2. Top winning strategies
8.3. Product mapping of top 10 player
8.4. Competitive dashboard
8.5. Competitive heatmap
8.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 9: COMPANY PROFILES
9.1. East View Geospatial
9.1.1. Company overview
9.1.2. Key executives
9.1.3. Company snapshot
9.1.4. Operating business segments
9.1.5. Product portfolio
9.1.6. Business performance
9.1.7. Key strategic moves and developments
9.2. Maxar Technologies
9.2.1. Company overview
9.2.2. Key executives
9.2.3. Company snapshot
9.2.4. Operating business segments
9.2.5. Product portfolio
9.2.6. Business performance
9.2.7. Key strategic moves and developments
9.3. L3Harris Technologies, Inc.
9.3.1. Company overview
9.3.2. Key executives
9.3.3. Company snapshot
9.3.4. Operating business segments
9.3.5. Product portfolio
9.3.6. Business performance
9.3.7. Key strategic moves and developments
9.4. AIRBUS
9.4.1. Company overview
9.4.2. Key executives
9.4.3. Company snapshot
9.4.4. Operating business segments
9.4.5. Product portfolio
9.4.6. Business performance
9.4.7. Key strategic moves and developments
9.5. Planet Labs Inc.
9.5.1. Company overview
9.5.2. Key executives
9.5.3. Company snapshot
9.5.4. Operating business segments
9.5.5. Product portfolio
9.5.6. Business performance
9.5.7. Key strategic moves and developments
9.6. Ursa Space Systems Inc.
9.6.1. Company overview
9.6.2. Key executives
9.6.3. Company snapshot
9.6.4. Operating business segments
9.6.5. Product portfolio
9.6.6. Business performance
9.6.7. Key strategic moves and developments
9.7. Trimble Inc.
9.7.1. Company overview
9.7.2. Key executives
9.7.3. Company snapshot
9.7.4. Operating business segments
9.7.5. Product portfolio
9.7.6. Business performance
9.7.7. Key strategic moves and developments
9.8. ISI (ImageSat International)
9.8.1. Company overview
9.8.2. Key executives
9.8.3. Company snapshot
9.8.4. Operating business segments
9.8.5. Product portfolio
9.8.6. Business performance
9.8.7. Key strategic moves and developments
9.9. SpecTIR
9.9.1. Company overview
9.9.2. Key executives
9.9.3. Company snapshot
9.9.4. Operating business segments
9.9.5. Product portfolio
9.9.6. Business performance
9.9.7. Key strategic moves and developments
9.10. Satellite Imaging Corporation
9.10.1. Company overview
9.10.2. Key executives
9.10.3. Company snapshot
9.10.4. Operating business segments
9.10.5. Product portfolio
9.10.6. Business performance
9.10.7. Key strategic moves and developments

 

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