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自律型船舶市場:自律性のレベル別(半自律型、完全自律型)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、船舶タイプ別(商用船、防衛船、旅客船)、推進力別(完全電気、ハイブリッド):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年

自律型船舶市場:自律性のレベル別(半自律型、完全自律型)、コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア)、船舶タイプ別(商用船、防衛船、旅客船)、推進力別(完全電気、ハイブリッド):世界の機会分析と産業予測、2024-2033年


Autonomous Ships Market By Level of Autonomy (Semi-Autonomous, Fully-Autonomous), By Component (Hardware, Software), By Ship Type (Commercial ships, Defense ships, Passenger ship), By Propulsion (Full electric, Hybrid): Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2024-2033

クルーレス船としても知られる自律型船舶は、人間の介入なしに運航できるソフトウェアとハードウェアを備えている。センサー、自動航行、推進・補助システム、GPSトラッカーなどのコンポーネントが装備されており... もっと見る

 

 

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Allied Market Research
アライドマーケットリサーチ
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サマリー

クルーレス船としても知られる自律型船舶は、人間の介入なしに運航できるソフトウェアとハードウェアを備えている。センサー、自動航行、推進・補助システム、GPSトラッカーなどのコンポーネントが装備されており、環境条件に基づいて判断することができる。部分的に自動化された船舶は、船外のコントロール・センターによって監視・制御され、人間が監視する。しかし、完全自律型船舶は高度なオペレーティング・システムを備えており、独立して意思決定を行い、行動を実行することができる。
世界の自律型船舶市場の成長の原動力は、貨物輸送需要の増加、排出量削減への注目の高まり、船舶の運航安全性の向上である。しかし、高い開発・運用コストやサイバーセキュリティの懸念といった要因が市場の成長を妨げている。それとは逆に、リアルタイムデータ共有・接続ソリューションの進歩や、支持的な規制枠組みは、予測期間中の市場成長に有利な機会を提供すると予想される。
自律型船舶市場は、自律性のレベル、コンポーネント、船舶タイプ、推進力、地域に区分される。自律性のレベル別では、市場は半自律型と完全自律型に二分される。コンポーネント別では、市場はハードウェアとソフトウェアに分別される。船舶タイプ別では、商業船、防衛船、旅客船に細分化される。推進力別では、市場は完全電気式とハイブリッド式に分けられる。地域別では、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、中南米で分析される。
自律型船は、クルーレス船とも呼ばれ、ソフトウェアとハードウェアを備え、運航に人間の介入を必要としない。自律型船舶には、センサー、自動航行、推進・補助システム、GPSトラッカーなどのコンポーネントが搭載されており、さまざまな環境条件を分析して意思決定を行うことができる。世界の自律型船舶市場の成長は、貨物輸送需要の増加、排出量削減への注目の高まり、船舶の運用安全性の向上が原動力となっている。しかし、高い開発・運用コストやサイバーセキュリティの懸念といった要因が市場の成長を妨げている。逆に、リアルタイムデータ共有、接続性ソリューション、支持的な規制枠組みの進歩は、予測期間中の市場成長に有利な機会を提供すると予想される。
船舶のナビゲーション能力、運航効率、全体的な安全性を向上させるために使用されるため、自律走行車にリアルタイムデータ共有を統合する傾向が急増している。自律型船舶は、航路を最適化し、船舶の効率を高めるために、センサー、レーダー、カメラ、衛星からのリアルタイムデータに依存している。リアルタイム・データは、自律型船舶の状態の監視や遠隔診断を可能にする。さらに、Inmarsat、Iridium、SpaceXのStarlinkなどさまざまな衛星システムがあり、船舶や船舶にグローバルなカバレッジを提供している。したがって、リアルタイム・データ共有の進歩と接続ソリューションの成長は、自律型船舶市場に有利な機会を提供する。
しかし、自律型船舶は高度な技術を提供する反面、高い運用コストを必要とするため、その普及には課題がある。自律型船舶には、LiDAR、レーダー、カメラ、ソナー、赤外線センサーといったハイエンドのハードウェアが搭載されているが、これらは既存の船舶と統合するために高い初期費用が必要であり、維持にも高い初期費用がかかる。さらに、自律型船舶は、さまざまな気象条件下でシステムをテストするために、大規模な試験や海上試験を受ける。こうした試験には試作船や支援船の船団が必要になることが多く、全体的なコストはさらに増大する。さらに、自律型船舶は、国際海事機関(IMO)やその他の規制機関が定めた安全プロトコルへの適合要件を強化する必要があり、そのためには徹底的な試験と認証プロセスが必要となる。このように、高い開発コストと運用コストは、レビュー期間中に自律型船舶市場の成長を妨げると予想される主な要因である。
本レポートでは、WÄRTSILÄ社、Northrop Grumman社、ROLLS ROYCE社、Kongsberg Maritime社、MITSUI O.S.K. LINES社、BAE Systems社、L3Harris Technologies社、Fugro社、Hyundai Heavy Industries社、Marine Technologies, LLC社などの主要企業が紹介されている。
ステークホルダーにとっての主なメリット
本レポートは、2023年から2033年までの自律型船舶市場分析の市場セグメント、現在の動向、予測、ダイナミクスを定量的に分析し、自律型船舶市場の有力な機会を特定します。
主な促進要因、阻害要因、機会に関する情報とともに市場調査を提供します。
ポーターのファイブフォース分析により、バイヤーとサプライヤーの潜在力を明らかにし、ステークホルダーが利益重視のビジネス決定を下し、サプライヤーとバイヤーのネットワークを強化できるようにします。
自律型船舶市場のセグメンテーションを詳細に分析することで、市場機会を見極めることができます。
各地域の主要国を世界市場への収益貢献度に応じてマッピングしています。
市場プレイヤーのポジショニングはベンチマーキングを容易にし、市場プレイヤーの現在のポジションを明確に理解することができます。
地域および世界の自律型船舶市場動向、主要企業、市場セグメント、応用分野、市場成長戦略の分析を含みます。

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本レポートで可能なカスタマイズ(別途費用とスケジュールが必要です。)
地域別の新規参入/新規参入企業
製品/セグメント別プレーヤーの市場シェア分析
SWOT分析
主要市場セグメント
自律走行レベル別
半自律走行
完全自律型
コンポーネント別
ハードウェア
ソフトウェア
船舶タイプ別
商船
防衛船
旅客船
推進力別
フル電動
ハイブリッド
地域別
北米
アメリカ
カナダ
メキシコ
ヨーロッパ
ドイツ
イギリス
フランス
イタリア
ロシア
その他のヨーロッパ
アジア太平洋
中国
インド
日本
東南アジア
その他のアジア太平洋地域
ラテンアメリカ
ブラジル
アルゼンチン
その他のラテンアメリカ
中東・アフリカ
サウジアラビア
アラブ首長国連邦
南アフリカ
その他の中東・アフリカ
主な市場プレーヤー
WÄRTSILÄ
ノースロップグラマン
コングスバーグ・マリタイム
三井物産ラインズ
BAE システムズ
FUGRO
現代重工業
マリン・テクノロジーズ
ロールスロイス
L3Harris Technologies, Inc.

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目次

第1章:はじめに
1.1.報告書の記述
1.2.主要市場セグメント
1.3.ステークホルダーにとっての主なメリット
1.4.調査方法
1.4.1.一次調査
1.4.2.二次調査
1.4.3.アナリストのツールとモデル
第2章:エグゼクティブサマリー
2.1.CXOの視点
第3章 市場概要
3.1.市場の定義と範囲
3.2.主な調査結果
3.2.1.主な影響要因
3.2.2.投資ポケットの上位
3.3.ポーターの5つの力分析
3.4.市場ダイナミクス
3.4.1.促進要因
3.4.2.阻害要因
3.4.3.機会
第4章:自律型船舶市場、自律性のレベル別
4.1.概要
4.1.1.市場規模と予測
4.2.半自律型
4.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.2.2.地域別の市場規模と予測
4.2.3.国別市場シェア分析
4.3.完全自律型
4.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
4.3.2.地域別の市場規模と予測
4.3.3.国別の市場シェア分析
第5章:自律型船舶市場、コンポーネント別
5.1.概要
5.1.1.市場規模と予測
5.2.ハードウェア
5.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.2.2.地域別の市場規模と予測
5.2.3.国別市場シェア分析
5.3.ソフトウェア
5.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
5.3.2.地域別の市場規模と予測
5.3.3.国別の市場シェア分析
第6章:自律型船舶市場、船舶タイプ別
6.1.概要
6.1.1.市場規模と予測
6.2.商船
6.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.2.2.地域別の市場規模と予測
6.2.3.国別市場シェア分析
6.3.防衛船
6.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.3.2.地域別の市場規模と予測
6.3.3.国別市場シェア分析
6.4.旅客船
6.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
6.4.2.地域別の市場規模と予測
6.4.3.国別の市場シェア分析
第7章 自律型船舶市場:推進力別
7.1.概要
7.1.1.市場規模と予測
7.2.フル電動
7.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.2.2.地域別の市場規模と予測
7.2.3.国別市場シェア分析
7.3.ハイブリッド
7.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
7.3.2.地域別の市場規模と予測
7.3.3.国別の市場シェア分析
第8章 自律型船舶市場、地域別
8.1.概要
8.1.1.市場規模と予測 地域別
8.2.北米
8.2.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.2.2.市場規模および予測(自律性レベル別
8.2.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.4.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.2.5.市場規模・予測:推進力別
8.2.6.市場規模・予測:国別
8.2.6.1.米国
8.2.6.1.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.2.6.1.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.2.6.1.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.2.6.1.4.市場規模・予測:推進器別
8.2.6.2.カナダ
8.2.6.2.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.2.6.2.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.6.2.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.2.6.2.4.市場規模・予測:推進器別
8.2.6.3.メキシコ
8.2.6.3.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.2.6.3.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.2.6.3.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.2.6.3.4.市場規模・予測:推進力別
8.3.欧州
8.3.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.3.2.市場規模および予測(自律性レベル別
8.3.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.4.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.5.市場規模・予測:推進力別
8.3.6.市場規模・予測:国別
8.3.6.1.ドイツ
8.3.6.1.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.3.6.1.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.3.6.1.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.6.1.4.市場規模・予測:推進器別
8.3.6.2.英国
8.3.6.2.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.3.6.2.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.2.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.6.2.4.市場規模・予測:推進器別
8.3.6.3.フランス
8.3.6.3.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.3.6.3.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.3.6.3.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.6.3.4.市場規模・予測:推進器別
8.3.6.4.イタリア
8.3.6.4.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.3.6.4.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.3.6.4.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.6.4.4.市場規模・予測:推進器別
8.3.6.5.ロシア
8.3.6.5.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.3.6.5.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.3.6.5.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.6.5.4.市場規模・予測:推進器別
8.3.6.6.その他の欧州
8.3.6.6.1.市場規模および予測:自律性レベル別
8.3.6.6.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.3.6.6.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.3.6.6.4.市場規模・予測:推進力別
8.4.アジア太平洋
8.4.1.主な市場動向、成長要因、機会
8.4.2.市場規模および予測(自律性レベル別
8.4.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.4.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.4.5.市場規模・予測:推進力別
8.4.6.市場規模・予測:国別
8.4.6.1.中国
8.4.6.1.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.4.6.1.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.1.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.4.6.1.4.市場規模・予測:推進器別
8.4.6.2.インド
8.4.6.2.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.4.6.2.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.2.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.4.6.2.4.市場規模・予測:推進器別
8.4.6.3.日本
8.4.6.3.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.4.6.3.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.3.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.4.6.3.4.市場規模・予測:推進器別
8.4.6.4.東南アジア
8.4.6.4.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.4.6.4.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.4.6.4.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.4.6.4.4.市場規模・予測:推進器別
8.4.6.5.その他のアジア太平洋地域
8.4.6.5.1.市場規模および予測:自律性レベル別
8.4.6.5.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.4.6.5.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.4.6.5.4.市場規模・予測:推進器別
8.5.中南米
8.5.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.5.2.市場規模および予測(自律性レベル別
8.5.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.4.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.5.5.市場規模・予測:推進力別
8.5.6.市場規模・予測:国別
8.5.6.1.ブラジル
8.5.6.1.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.5.6.1.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.6.1.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.5.6.1.4.市場規模・予測:推進器別
8.5.6.2.アルゼンチン
8.5.6.2.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.5.6.2.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.5.6.2.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.5.6.2.4.市場規模・予測:推進器別
8.5.6.3.その他の中南米
8.5.6.3.1.市場規模および予測:自律性レベル別
8.5.6.3.2.市場規模および予測:コンポーネント別
8.5.6.3.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.5.6.3.4.市場規模・予測:推進力別
8.6.中東・アフリカ
8.6.1.主要市場動向、成長要因、機会
8.6.2.市場規模および予測(自律性レベル別
8.6.3.市場規模・予測:コンポーネント別
8.6.4.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.6.5.市場規模・予測:推進力別
8.6.6.市場規模・予測:国別
8.6.6.1.サウジアラビア
8.6.6.1.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.6.6.1.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.6.6.1.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.6.6.1.4.市場規模・予測:推進器別
8.6.6.2.アラブ首長国連邦
8.6.6.2.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.6.6.2.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.6.6.2.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.6.6.2.4.市場規模・予測:推進器別
8.6.6.3.南アフリカ
8.6.6.3.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.6.6.3.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.6.6.3.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.6.6.3.4.市場規模・予測:推進器別
8.6.6.4.その他の中東・アフリカ
8.6.6.4.1.市場規模・予測:自律性レベル別
8.6.6.4.2.市場規模・予測:コンポーネント別
8.6.6.4.3.市場規模・予測:船舶タイプ別
8.6.6.4.4.市場規模・予測:推進力別
第9章 競争環境
9.1.はじめに
9.2.上位の勝利戦略
9.3.トップ10選手の製品マッピング
9.4.競合ダッシュボード
9.5.競合ヒートマップ
9.6.トッププレーヤーのポジショニング(2023年
第10章 企業プロフィール
10.1.WÄRTSILÄ
10.1.1.会社概要
10.1.2.主要役員
10.1.3.スナップショット
10.1.4.事業セグメント
10.1.5.製品ポートフォリオ
10.1.6.業績
10.1.7.主な戦略的動きと展開
10.2.ノースロップ・グラマン
10.2.1.会社概要
10.2.2.主要役員
10.2.3.スナップショット
10.2.4.事業セグメント
10.2.5.製品ポートフォリオ
10.2.6.業績
10.2.7.主な戦略的動きと展開
10.3.ロールスロイス
10.3.1.会社概要
10.3.2.主要役員
10.3.3.スナップショット
10.3.4.事業セグメント
10.3.5.製品ポートフォリオ
10.3.6.業績
10.3.7.主な戦略的動きと展開
10.4.コングスバーグ・マリタイム
10.4.1.会社概要
10.4.2.主要役員
10.4.3.スナップショット
10.4.4.事業セグメント
10.4.5.製品ポートフォリオ
10.4.6.業績
10.4.7.主な戦略的動きと展開
10.5.商船三井ライン
10.5.1.会社概要
10.5.2.主要役員
10.5.3.スナップショット
10.5.4.事業セグメント
10.5.5.製品ポートフォリオ
10.5.6.業績
10.5.7.主な戦略的動きと展開
10.6.BAEシステムズ
10.6.1.会社概要
10.6.2.主要役員
10.6.3.スナップショット
10.6.4.事業セグメント
10.6.5.製品ポートフォリオ
10.6.6.業績
10.6.7.主な戦略的動きと展開
10.7.L3ハリス・テクノロジーズ・インク
10.7.1.会社概要
10.7.2.主要役員
10.7.3.スナップショット
10.7.4.事業セグメント
10.7.5.製品ポートフォリオ
10.7.6.業績
10.7.7.主な戦略的動きと展開
10.8.フグロ
10.8.1.会社概要
10.8.2.主要役員
10.8.3.スナップショット
10.8.4.事業セグメント
10.8.5.製品ポートフォリオ
10.8.6.業績
10.8.7.主な戦略的動きと展開
10.9.現代重工業
10.9.1.会社概要
10.9.2.主要役員
10.9.3.スナップショット
10.9.4.事業セグメント
10.9.5.製品ポートフォリオ
10.9.6.業績
10.9.7.主な戦略的動きと展開
10.10.マリン・テクノロジーズLLC
10.10.1.会社概要
10.10.2.主要役員
10.10.3.スナップショット
10.10.4.事業セグメント
10.10.5.製品ポートフォリオ
10.10.6.業績
10.10.7.主な戦略的動きと展開

 

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Summary

Autonomous ships, also known as crewless ships, are equipped with software and hardware, which are capable of operating without human intervention. They are equipped with components such as sensors, automated navigation, propulsion & auxiliary systems, & GPS trackers, which allow the ships to make decisions based on environmental conditions. Partially automated ships are monitored and controlled by off-board control centers, with human oversight. However, fully autonomous ships have advanced operating systems that enable them to make decisions and perform actions independently.
The global autonomous ships market growth is driven by increase in demand for cargo transportation, surge in focus on reducing emissions, and increase in operational safety of ships. However, factors such as high development & operational cost and cybersecurity concerns hinder the growth of the market. On the contrary, advancement in real-time data sharing & connectivity solutions and supportive regulatory frameworks are anticipated to offer lucrative opportunities for the growth of the market during the forecast period.
The autonomous ships market is segmented into level of autonomy, component, ship type, propulsion, and region. By level of autonomy, the market is bifurcated into semi-autonomous and fully autonomous. On the basis of component, the market is segregated into hardware and software. By ship type, the market is fragmented into commercial ships, defense ships, and passenger ships. By propulsion, the market is divided into fully electric and hybrid. Region wise, the market is analyzed across North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East & Africa, and Latin America.
Autonomous ships, also known as crewless ships, are equipped with software and hardware, and do not need human intervention for operation. They are equipped with components such as sensors, automated navigation, propulsion & auxiliary systems, GPS trackers, which enable ships to make decisions by analyzing different environmental conditions. The global autonomous ships market growth is driven by increase in demand for cargo transportation, surge in focus on reducing emissions, and increase in operational safety of ships. However, factors such as high development & operational cost and cybersecurity concerns hinder the growth of the market. On the contrary, advancement in real-time data sharing, connectivity solutions, and supportive regulatory frameworks are anticipated to offer lucrative opportunity for the growth of the market during the forecast period.
A surge in trend of integrating real-time data sharing in autonomous vehicles has been witnessed as it is used to improve navigation capabilities, operational efficiency, and overall safety of ships. Autonomous ships rely on real-time data from sensors, radars, cameras, and satellites to optimize routes and increase the efficiency of ships. Real time data allows monitoring the status of autonomous vessels and remote diagnostics. Moreover, there are various satellite systems such as Inmarsat, Iridium, and SpaceX’s Starlink, which provides global coverage to ships and vessels, thus the advancement in real time data sharing and growth of connectivity solution offer lucrative opportunity for the autonomous ships market.
However, as autonomous ships offer advanced technologies, they require high operational costs, thus posing challenges for their widespread adoption. They are equipped with high-end hardware such as LiDAR, radar, cameras, sonar, and infrared sensors, which require high upfront cost to integrate with existing ships and require high upfront cost to maintain. In addition, autonomous ships undergo extensive testing and sea trials to test their systems in different weather conditions. These trials often require a fleet of prototype vessels and support ships, further increasing the overall costs. Moreover, autonomous ships require strengthening compliance requirement with safety protocols established by the International Maritime Organization and other regulatory bodies, which require exhaustive testing and certification processes. Thus, the high development and operational cost are the major factors that are anticipated to hinder the growth of the autonomous ship market during the review period.
The key companies profiled in the report include WÄRTSILÄ, Northrop Grumman, ROLLS ROYCE, Kongsberg Maritime, MITSUI O.S.K. LINES, BAE Systems, L3Harris Technologies, Inc., Fugro, Hyundai Heavy Industries, and Marine Technologies, LLC.
Key Benefits For Stakeholders
●This report provides a quantitative analysis of the market segments, current trends, estimations, and dynamics of the autonomous ships market analysis from 2023 to 2033 to identify the prevailing autonomous ships market opportunities.
●The market research is offered along with information related to key drivers, restraints, and opportunities.
●Porter's five forces analysis highlights the potency of buyers and suppliers to enable stakeholders make profit-oriented business decisions and strengthen their supplier-buyer network.
●In-depth analysis of the autonomous ships market segmentation assists to determine the prevailing market opportunities.
●Major countries in each region are mapped according to their revenue contribution to the global market.
●Market player positioning facilitates benchmarking and provides a clear understanding of the present position of the market players.
●The report includes the analysis of the regional as well as global autonomous ships market trends, key players, market segments, application areas, and market growth strategies.

Additional benefits you will get with this purchase are:
● Quarterly Update and* (only available with a corporate license, on listed price)
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● Upcoming/New Entrant by Regions
● Market share analysis of players by products/segments
● SWOT Analysis
Key Market Segments
By Level of Autonomy
● Semi-Autonomous
● Fully-Autonomous
By Component
● Hardware
● Software
By Ship Type
● Commercial ships
● Defense ships
● Passenger ship
By Propulsion
● Full electric
● Hybrid
By Region
● North America
○ U.S.
○ Canada
○ Mexico
● Europe
○ Germany
○ UK
○ France
○ Italy
○ Russia
○ Rest of Europe
● Asia-Pacific
○ China
○ India
○ Japan
○ South East Asia
○ Rest of Asia-Pacific
● Latin America
○ Brazil
○ Argentina
○ Rest of Latin America
● Middle East and Africa
○ Saudi Arabia
○ UAE
○ South Africa
○ Rest of Middle East And Africa
● Key Market Players
○ WÄRTSILÄ
○ Northrop Grumman
○ Kongsberg Maritime
○ MITSUI O.S.K. LINES
○ BAE Systems
○ FUGRO
○ Hyundai Heavy Industries
○ Marine Technologies, LLC
○ Rolls Royce
○ L3Harris Technologies, Inc.



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Table of Contents

CHAPTER 1: INTRODUCTION
1.1. Report description
1.2. Key market segments
1.3. Key benefits to the stakeholders
1.4. Research methodology
1.4.1. Primary research
1.4.2. Secondary research
1.4.3. Analyst tools and models
CHAPTER 2: EXECUTIVE SUMMARY
2.1. CXO perspective
CHAPTER 3: MARKET OVERVIEW
3.1. Market definition and scope
3.2. Key findings
3.2.1. Top impacting factors
3.2.2. Top investment pockets
3.3. Porter’s five forces analysis
3.4. Market dynamics
3.4.1. Drivers
3.4.2. Restraints
3.4.3. Opportunities
CHAPTER 4: AUTONOMOUS SHIPS MARKET, BY LEVEL OF AUTONOMY
4.1. Overview
4.1.1. Market size and forecast
4.2. Semi-Autonomous
4.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.2.2. Market size and forecast, by region
4.2.3. Market share analysis by country
4.3. Fully-Autonomous
4.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
4.3.2. Market size and forecast, by region
4.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 5: AUTONOMOUS SHIPS MARKET, BY COMPONENT
5.1. Overview
5.1.1. Market size and forecast
5.2. Hardware
5.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.2.2. Market size and forecast, by region
5.2.3. Market share analysis by country
5.3. Software
5.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
5.3.2. Market size and forecast, by region
5.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 6: AUTONOMOUS SHIPS MARKET, BY SHIP TYPE
6.1. Overview
6.1.1. Market size and forecast
6.2. Commercial ships
6.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.2.2. Market size and forecast, by region
6.2.3. Market share analysis by country
6.3. Defense ships
6.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.3.2. Market size and forecast, by region
6.3.3. Market share analysis by country
6.4. Passenger ship
6.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
6.4.2. Market size and forecast, by region
6.4.3. Market share analysis by country
CHAPTER 7: AUTONOMOUS SHIPS MARKET, BY PROPULSION
7.1. Overview
7.1.1. Market size and forecast
7.2. Full electric
7.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.2.2. Market size and forecast, by region
7.2.3. Market share analysis by country
7.3. Hybrid
7.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
7.3.2. Market size and forecast, by region
7.3.3. Market share analysis by country
CHAPTER 8: AUTONOMOUS SHIPS MARKET, BY REGION
8.1. Overview
8.1.1. Market size and forecast By Region
8.2. North America
8.2.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.2.2. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.2.3. Market size and forecast, by Component
8.2.4. Market size and forecast, by Ship Type
8.2.5. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6. Market size and forecast, by country
8.2.6.1. U.S.
8.2.6.1.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.2.6.1.2. Market size and forecast, by Component
8.2.6.1.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.2.6.1.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.2. Canada
8.2.6.2.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.2.6.2.2. Market size and forecast, by Component
8.2.6.2.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.2.6.2.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.2.6.3. Mexico
8.2.6.3.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.2.6.3.2. Market size and forecast, by Component
8.2.6.3.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.2.6.3.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3. Europe
8.3.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.3.2. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.3. Market size and forecast, by Component
8.3.4. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.5. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6. Market size and forecast, by country
8.3.6.1. Germany
8.3.6.1.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.6.1.2. Market size and forecast, by Component
8.3.6.1.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.6.1.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.2. UK
8.3.6.2.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.6.2.2. Market size and forecast, by Component
8.3.6.2.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.6.2.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.3. France
8.3.6.3.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.6.3.2. Market size and forecast, by Component
8.3.6.3.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.6.3.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.4. Italy
8.3.6.4.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.6.4.2. Market size and forecast, by Component
8.3.6.4.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.6.4.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.5. Russia
8.3.6.5.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.6.5.2. Market size and forecast, by Component
8.3.6.5.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.6.5.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.3.6.6. Rest of Europe
8.3.6.6.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.3.6.6.2. Market size and forecast, by Component
8.3.6.6.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.3.6.6.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.4. Asia-Pacific
8.4.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.4.2. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.4.3. Market size and forecast, by Component
8.4.4. Market size and forecast, by Ship Type
8.4.5. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6. Market size and forecast, by country
8.4.6.1. China
8.4.6.1.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.4.6.1.2. Market size and forecast, by Component
8.4.6.1.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.4.6.1.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.2. India
8.4.6.2.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.4.6.2.2. Market size and forecast, by Component
8.4.6.2.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.4.6.2.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.3. Japan
8.4.6.3.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.4.6.3.2. Market size and forecast, by Component
8.4.6.3.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.4.6.3.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.4. South East Asia
8.4.6.4.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.4.6.4.2. Market size and forecast, by Component
8.4.6.4.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.4.6.4.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.4.6.5. Rest of Asia-Pacific
8.4.6.5.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.4.6.5.2. Market size and forecast, by Component
8.4.6.5.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.4.6.5.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.5. Latin America
8.5.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.5.2. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.5.3. Market size and forecast, by Component
8.5.4. Market size and forecast, by Ship Type
8.5.5. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6. Market size and forecast, by country
8.5.6.1. Brazil
8.5.6.1.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.5.6.1.2. Market size and forecast, by Component
8.5.6.1.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.5.6.1.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.2. Argentina
8.5.6.2.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.5.6.2.2. Market size and forecast, by Component
8.5.6.2.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.5.6.2.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.5.6.3. Rest of Latin America
8.5.6.3.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.5.6.3.2. Market size and forecast, by Component
8.5.6.3.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.5.6.3.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.6. Middle East and Africa
8.6.1. Key market trends, growth factors and opportunities
8.6.2. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.6.3. Market size and forecast, by Component
8.6.4. Market size and forecast, by Ship Type
8.6.5. Market size and forecast, by Propulsion
8.6.6. Market size and forecast, by country
8.6.6.1. Saudi Arabia
8.6.6.1.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.6.6.1.2. Market size and forecast, by Component
8.6.6.1.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.6.6.1.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.6.6.2. UAE
8.6.6.2.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.6.6.2.2. Market size and forecast, by Component
8.6.6.2.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.6.6.2.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.6.6.3. South Africa
8.6.6.3.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.6.6.3.2. Market size and forecast, by Component
8.6.6.3.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.6.6.3.4. Market size and forecast, by Propulsion
8.6.6.4. Rest of Middle East And Africa
8.6.6.4.1. Market size and forecast, by Level of Autonomy
8.6.6.4.2. Market size and forecast, by Component
8.6.6.4.3. Market size and forecast, by Ship Type
8.6.6.4.4. Market size and forecast, by Propulsion
CHAPTER 9: COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Introduction
9.2. Top winning strategies
9.3. Product mapping of top 10 player
9.4. Competitive dashboard
9.5. Competitive heatmap
9.6. Top player positioning, 2023
CHAPTER 10: COMPANY PROFILES
10.1. WÄRTSILÄ
10.1.1. Company overview
10.1.2. Key executives
10.1.3. Company snapshot
10.1.4. Operating business segments
10.1.5. Product portfolio
10.1.6. Business performance
10.1.7. Key strategic moves and developments
10.2. Northrop Grumman
10.2.1. Company overview
10.2.2. Key executives
10.2.3. Company snapshot
10.2.4. Operating business segments
10.2.5. Product portfolio
10.2.6. Business performance
10.2.7. Key strategic moves and developments
10.3. Rolls Royce
10.3.1. Company overview
10.3.2. Key executives
10.3.3. Company snapshot
10.3.4. Operating business segments
10.3.5. Product portfolio
10.3.6. Business performance
10.3.7. Key strategic moves and developments
10.4. Kongsberg Maritime
10.4.1. Company overview
10.4.2. Key executives
10.4.3. Company snapshot
10.4.4. Operating business segments
10.4.5. Product portfolio
10.4.6. Business performance
10.4.7. Key strategic moves and developments
10.5. MITSUI O.S.K. LINES
10.5.1. Company overview
10.5.2. Key executives
10.5.3. Company snapshot
10.5.4. Operating business segments
10.5.5. Product portfolio
10.5.6. Business performance
10.5.7. Key strategic moves and developments
10.6. BAE Systems
10.6.1. Company overview
10.6.2. Key executives
10.6.3. Company snapshot
10.6.4. Operating business segments
10.6.5. Product portfolio
10.6.6. Business performance
10.6.7. Key strategic moves and developments
10.7. L3Harris Technologies, Inc.
10.7.1. Company overview
10.7.2. Key executives
10.7.3. Company snapshot
10.7.4. Operating business segments
10.7.5. Product portfolio
10.7.6. Business performance
10.7.7. Key strategic moves and developments
10.8. FUGRO
10.8.1. Company overview
10.8.2. Key executives
10.8.3. Company snapshot
10.8.4. Operating business segments
10.8.5. Product portfolio
10.8.6. Business performance
10.8.7. Key strategic moves and developments
10.9. Hyundai Heavy Industries
10.9.1. Company overview
10.9.2. Key executives
10.9.3. Company snapshot
10.9.4. Operating business segments
10.9.5. Product portfolio
10.9.6. Business performance
10.9.7. Key strategic moves and developments
10.10. Marine Technologies, LLC
10.10.1. Company overview
10.10.2. Key executives
10.10.3. Company snapshot
10.10.4. Operating business segments
10.10.5. Product portfolio
10.10.6. Business performance
10.10.7. Key strategic moves and developments

 

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