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モバイル付加価値サービス市場:現状分析と予測(2022-2030年)

モバイル付加価値サービス市場:現状分析と予測(2022-2030年)


Mobile Value-Added Services Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

モバイル付加価値サービス市場は、スマートフォンやタブレットのユーザー数の増加と通信業界の進歩により、約15%の安定した成長が見込まれている。モバイル付加価値サービスとは、モバイルネットワーク事業者(MN... もっと見る

 

 

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UnivDatos Market Insights
ユニブデイトズマーケットインサイト
2023年5月31日 US$3,999
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サマリー

モバイル付加価値サービス市場は、スマートフォンやタブレットのユーザー数の増加と通信業界の進歩により、約15%の安定した成長が見込まれている。モバイル付加価値サービスとは、モバイルネットワーク事業者(MNO)がユーザー体験を向上させ、収益を増加させるために提供する追加サービスのことである。これらのサービスには、SMSアラート、モバイルバンキング、音楽やビデオのダウンロード、ゲーム、モバイル広告などが含まれる。VASには、ナビゲーションやユーザーの位置に基づく広告などの位置情報サービスも含まれる。これらのサービスは、サブスクリプション・ベースで提供することも、利用ごとに課金することもできる。VASは、これらのサービスが提供する利便性や付加価値に対してユーザーが喜んでお金を払うため、キャリアにとって大きな収益機会となる。また、混雑した市場において、MNOに競争上の優位性をもたらす。さらに、スマートフォンやタブレットの利用者数の増加、モバイルアプリケーションやモバイルウェブの利用率の向上、マーケティング費用に対するリターンの増加は、市場の成長を促進する最も顕著な要因の一部である。さらに、インターネット普及率の急上昇やインターネット人口の増加といった要因も、市場の成長に寄与している。例えば、国際電気通信連合によると、世界のインターネット人口は2021年に49億人に達し、2022年には53億人に増加する。

同市場で事業を展開する主要企業には、アップル社、ボーダフォン・グループ社、サムスン電子、リライアンス・インダストリーズ社、ファーウェイ・テクノロジーズ社、オンモバイル・グローバル社、AT&T、エアテル・インディア、グーグル、ベライゾンなどがある。これらの企業は、ハイテクで革新的な製品・技術を顧客に提供するため、いくつかのM&Aやパートナーシップを結んでいる。

レポート中の洞察
"ソリューション別では、ショートメッセージングサービスが2021年の市場で大きなシェアを占める"
ソリューションは、ショートメッセージングサービス、マルチメディアメッセージングサービス、位置情報サービス、モバイル広告、その他に分類される。ショートメッセージングサービス分野は、2021年に市場で突出したシェアを占め、ショートメッセージングサービスの費用対効果と幅広いリーチにより、予測期間中に突出したCAGRで成長すると予測される。さらに、スマートフォンやモバイルインターネットの台頭もこのセグメントの成長に寄与している。

「産業別では、銀行・金融サービス分野が予測期間中に大幅なCAGRで成長"
産業別では、市場は銀行・金融サービス、メディア・エンターテインメント、ヘルスケア、情報通信技術、その他に分類される。このうち、銀行・金融サービス分野は予測期間中に大幅なCAGR成長が見込まれている。このセグメントの成長は、顧客と銀行の双方に提供される利便性、アクセシビリティ、手頃な価格、セキュリティに起因している。

「アジア太平洋地域が成長を牽引
アジア太平洋地域は予測期間中、堅調なCAGRで成長すると予想される。人口の増加、所得の増加、デジタル技術の採用、若く技術に精通した消費者層などが、市場の成長を牽引する最も顕著な要因となっている。さらに、アジア太平洋地域は、複数のプレーヤーが市場シェアを争っている競争の激しいモバイル市場として知られている。このため、革新的なビジネスモデル、価格戦略、サービス提供が開発され、市場成長にさらに貢献している。

本レポートを購入する理由
- 本レポートには、信頼できる主要な業界専門家によって検証された市場規模と予測分析が含まれています。
- 業界全体の業績を一目で把握できます。
- 主要な事業財務、製品ポートフォリオ、拡大戦略、最近の動向に焦点を当て、著名な同業他社の詳細な分析をカバーしています。
- 業界に存在する促進要因、阻害要因、主要トレンド、機会を詳細に検証します。
- 様々なセグメントにわたる市場を包括的にカバーしています。
- 業界を地域レベルで深く掘り下げた分析

カスタマイズオプション:
世界のモバイル付加価値サービス市場は、要件やその他の市場セグメントに応じてさらにカスタマイズすることができます。UMIでは、お客様独自のビジネスニーズがあることを理解しているため、お客様の要件に完全に適合したレポートを入手するため、お気軽にお問い合わせください。

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目次

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Mobile Value-Added Services Market
2.2. Research Methodology of the Mobile Value-Added Services Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET
6 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY SOLUTION
7.1. Short Messaging Service
7.2. Multimedia Messaging Service
7.3. Location-Based Services
7.4. Mobile Advertising
7.5. Others
8 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY
8.1. Banking & Financial Services
8.2. Media & Entertainment
8.3. Healthcare
8.4. Information & Communication Technology
8.5. Others
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe
9.2.1. Germany
9.2.2. U.K.
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. Rest of Asia-Pacific
9.4. Rest of World
10 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET OPPORTUNITIES
12 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
13.1. Demand Side Analysis
13.2. Supply Side Analysis
14 VALUE CHAIN ANALYSIS
15 PRICING ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. Apple Inc.
18.2. Vodafone Group Plc
18.3. SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD
18.4. Reliance Industries Limited
18.5. Huawei Technologies Co., Ltd.
18.6. OnMobile Global Limited
18.7. AT&T
18.8. Airtel India
18.9. Google
18.10. Verizon
19 DISCLAIMER

 

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Summary

The Mobile Value-Added Services Market is expected to grow at a steady rate of around 15% owing to the rising number of smartphone and tablet users and advancements in the telecom industry. Mobile Value-Added Services are additional services provided by mobile network operators (MNOs) to enhance the user experience and increase revenue. These services include SMS alerts, mobile banking, music and video downloads, games, and mobile advertising. VAS can also include location-based services such as navigation and advertising based on a user's location. These services can be offered on a subscription basis or charged per use. VAS offers a considerable revenue opportunity for MNOs as users are willing to pay for the convenience and added value these services provide. They also provide a competitive advantage for MNOs in a crowded market. Moreover, the increasing number of smartphone and tablet users, higher use of mobile applications and mobile web, and increased return on marketing expenditure are some of the most prominent factors driving the growth of the market. Further on, factors such as the rapidly increasing internet penetration rate and growing internet population are also contributing to the growth of the market. For instance, according to the International Telecommunication Union, the global internet population stood at 4.9 billion in 2021 and this number increased to 5.3 billion in 2022.

Some of the major players operating in the market include Apple Inc.; Vodafone Group Plc; SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD; Reliance Industries Limited; Huawei Technologies Co., Ltd.; OnMobile Global Limited; AT&T; Airtel India; Google; and Verizon. Several M&As along with partnerships have been undertaken by these players to facilitate customers with hi-tech and innovative products/technologies.

Insights Presented in the Report
“Amongst solution, the short messaging service held a significant share of the market in 2021”
Based on solution, the market is segmented into short messaging service, multimedia messaging service, location-based services, mobile advertising, and others. The short messaging service segment held a prominent share of the market in 2021 and is expected to grow at a prominent CAGR during the forecasted period owing to the cost-effectiveness and wider reach of short messaging services. Further, the rise of smartphones and mobile internet also contributed to the growth of this segment.

“Amongst industry, the banking & financial services segment to grow at a substantial CAGR during the forecast period”
On the basis of industry, the market is categorized into banking & financial services, media & entertainment, healthcare, information & communication technology, and others. Among these, the banking & financial services segment is expected to grow at a robust CAGR during the forecast period. The growth of this segment can be attributed to the convenience, accessibility, affordability, and security that it offers to both customers and banks.

“Asia-Pacific to lead the growth”
Asia-Pacific is expected to grow at a robust CAGR during the forecast period. A large and growing population, rising incomes, the adoption of digital technologies, and a young and tech-savvy consumer base are some of the most prominent factors driving the growth of the market. Further on, Asia-Pacific is known as a highly competitive mobile market with multiple players competing for market share. This leads to the development of innovative business models, pricing strategies, and service offerings that further contribute to market growth.

Reasons to buy this report:
• The study includes market sizing and forecasting analysis validated by authenticated key industry experts.
• The report presents a quick review of overall industry performance at one glance.
• The report covers an in-depth analysis of prominent industry peers with a primary focus on key business financials, product portfolios, expansion strategies, and recent developments.
• Detailed examination of drivers, restraints, key trends, and opportunities prevailing in the industry.
• The study comprehensively covers the market across different segments.
• Deep dive regional level analysis of the industry.

Customization Options:
The global mobile value-added services market can further be customized as per the requirement or any other market segment. Besides this, UMI understands that you may have your own business needs, hence feel free to connect with us to get a report that completely suits your requirements.



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Table of Contents

1 MARKET INTRODUCTION
1.1. Market Definitions
1.2. Main Objective
1.3. Stakeholders
1.4. Limitation
2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION
2.1. Research Process of the Mobile Value-Added Services Market
2.2. Research Methodology of the Mobile Value-Added Services Market
2.3. Respondent Profile
3 MARKET SYNOPSIS
4 EXECUTIVE SUMMARY
5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET
6 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET REVENUE, 2020-2030F
7 MARKET INSIGHTS BY SOLUTION
7.1. Short Messaging Service
7.2. Multimedia Messaging Service
7.3. Location-Based Services
7.4. Mobile Advertising
7.5. Others
8 MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY
8.1. Banking & Financial Services
8.2. Media & Entertainment
8.3. Healthcare
8.4. Information & Communication Technology
8.5. Others
9 MARKET INSIGHTS BY REGION
9.1. North America
9.1.1. U.S.
9.1.2. Canada
9.1.3. Rest of North America
9.2. Europe
9.2.1. Germany
9.2.2. U.K.
9.2.3. France
9.2.4. Italy
9.2.5. Spain
9.2.6. Rest of Europe
9.3. Asia-Pacific
9.3.1. China
9.3.2. Japan
9.3.3. India
9.3.4. Rest of Asia-Pacific
9.4. Rest of World
10 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET DYNAMICS
10.1. Market Drivers
10.2. Market Challenges
10.3. Impact Analysis
11 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET OPPORTUNITIES
12 MOBILE VALUE-ADDED SERVICES MARKET TRENDS
13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS
13.1. Demand Side Analysis
13.2. Supply Side Analysis
14 VALUE CHAIN ANALYSIS
15 PRICING ANALYSIS
16 STRATEGIC INSIGHTS
17 COMPETITIVE SCENARIO
17.1. Competitive Landscape
17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis
18 COMPANY PROFILED
18.1. Apple Inc.
18.2. Vodafone Group Plc
18.3. SAMSUNG ELECTRONICS CO., LTD
18.4. Reliance Industries Limited
18.5. Huawei Technologies Co., Ltd.
18.6. OnMobile Global Limited
18.7. AT&T
18.8. Airtel India
18.9. Google
18.10. Verizon
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