![]() インドランジェリー市場:製品タイプ別(ブラジャー、ニッカーズ&ショーツ、ラウンジウェア、シェイプウェア、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット/ハイパーマーケット、複数ブランド店舗、従来型店舗、オンライン、その他(専売店))、地域別、企業別、2018~2028F予測・機会India Lingerie Market By Product Type (Bra, Knickers & Panties, Lounge Wear, Shape Wear, Others), By Distribution Channel (Supermarkets/Hypermarkets, Multi-Branded Stores, Traditional Stores, Online, and Others (Exclusive Stores)), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドのランジェリー市場は、ソーシャルメディア・プラットフォームの人気の高まり、インターネット普及率の上昇、Eコマースの拡大により、予測期間中に成長する見込みである。 ランジェリーとは、女性の下着... もっと見る
サマリーインドのランジェリー市場は、ソーシャルメディア・プラットフォームの人気の高まり、インターネット普及率の上昇、Eコマースの拡大により、予測期間中に成長する見込みである。ランジェリーとは、女性の下着を示す言葉で、時代とともに進化してきた。当初は実用性や慎み深さに根ざしていたが、現在では機能的なものから装飾的なものまで多岐にわたる。現代のランジェリー市場は、主に2つのカテゴリーから構成されている。1つは、アウターの下に着用するスリップやキャミソールなどの実用性を重視したもので、もう1つは、装飾的で魅力的なもので、装飾的なコルセット、エレガントなブラジャーと下着のセット、ナイトガウン、さらにはスタイリッシュなショートローブやキャミソールなどがある。 女性のワードローブにおけるランジェリーの役割は、インドの都市化に後押しされて大きく成長している。市場は大幅な成長を遂げており、この軌道は今後も続くと予想される。 推進要因ソーシャルメディアとインターネットの普及 インドのインターネット利用が堅調なのは、ランジェリーに対する消費者の意識が高まっているためである。インスタグラム(2億3,030万人)、フェイスブック・メッセンジャー(1億2,250万人)、ツイッター(2,360万人)など、さまざまなソーシャルメディア・プラットフォームのアクティブ・ユーザー数が、同国のエンゲージメント・レベルの高さを裏付けている。2022年1月現在、インドのインターネット・ユーザーは6億5,800万人で、アクティブなソーシャルメディア・ユーザーは4億6,700万人である。この国の総人口の33.4%に相当する存在感は、ランジェリーの人気を高めている。その結果、ソーシャルメディア・プラットフォームの人気上昇とインターネット普及率の増加が、予測期間中のランジェリー需要を牽引することになるだろう。 マーケティング戦略:市場拡大の後押し 研究開発やマーケティング戦術に投資する企業は、インドのランジェリー市場を強化する構えだ。Zivameがインドの女優Kriti Sanonとコラボレートした「Grand Lingerie Festival」のように、有名人の推薦がブランドの認知度を高め、顧客を引きつけ、販売を促進する効果的な戦略となっている。ジバメが年2回開催する、幅広い商品を取り揃えたインティメート・ウェアのイベントは、マーケティング努力の力を明確に示している。このように、戦略的なマーケティング・イニシアティブへの支出の拡大は、インドのランジェリー市場の成長に貢献している。 戦略的な動きによる市場拡大 インドのランジェリー市場の需要は、顧客獲得のための企業の戦略的な動きによって急増する。Reliance Retail Ventures Limited(RRVL)によるCloviaの過半数株式の取得や、「Amante」ブランドの下着小売企業の買収などのM&Aは、ランジェリー市場の拡大に貢献している。こうした戦略的な試みは、市場での存在感、製品の提供、顧客へのリーチを強化し、市場の成長に貢献している。 生地とトレンド:主な市場牽引要因 インドのランジェリー市場の成長は、柔軟な生地を使用する傾向によって支えられている。レース、コットン、ナイロン、シルク、シアーテキスタイルなどの素材は、多様な消費者の嗜好に対応している。デザイナーはレースや刺繍などの豪華な要素を強調し、スタイルに敏感な消費者の共感を呼ぶエレガントな下着を生み出している。多用途でファッショナブルなデザインに重点を置くことで、技術革新が促進され、ランジェリー市場の持続的な成長が保証される。 結論として、インドのランジェリー市場は、ソーシャルメディアの影響やインターネットの普及から、マーケティング戦略、戦略的なビジネスの動き、生地のトレンドに至るまで、様々な要因が重なり合い、拡大に向かっている。この成長軌道は、インドにおけるランジェリー消費の展望を再定義することになるだろう。 市場の細分化 インドのランジェリー市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域、企業によって区分される。製品タイプ別では、市場はさらにブラジャー、ニッカーズ&ショーツ、ルームウェア、シェイプウェア、その他に細分化される。流通チャネルに基づくと、市場はさらにスーパーマーケット/ハイパーマーケット、マルチブランドストア、従来型店舗、オンライン、その他(専売店)に区分される。また、地域別にも市場は分析される。 市場プレイヤー Page Industries Ltd., Rupa & Company Limited, Triumph International (India) Pvt Ltd., Lovable Lingerie Ltd., Lux Industries Limited, Dixcy Textiles Pvt Ltd., Modenik Lifestyle Private Limited.(Enamor)、Mas Brands India Private Limited、Reliance Retail Limited (Zivame)、Tailor and Circus Clothing LLPがインドのランジェリー市場における主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドのランジェリー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのランジェリー市場:製品タイプ別 o ブラジャー o ニッカーズ&ショーツ o ラウンジウェア o シェイプウェア o その他 - インドのランジェリー市場:流通経路別 o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o マルチブランドストア o 伝統的店舗 o オンライン o その他 - インドのランジェリー市場、地域別 o 北部 o 西 南 東 競合状況 企業プロフィール:インドのランジェリー市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Challenges Faced After Purchase 5. India Lingerie Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Bra, Knickers & Panties, Lounge Wear, Shape Wear, Others) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Multi-Branded Stores, Traditional Stores, Online, and Others (Exclusive Stores)) 5.2.3. By Region Market Share Analysis 5.2.3.1. North Market Share Analysis 5.2.3.2. West Market Share Analysis 5.2.3.3. South Market Share Analysis 5.2.3.4. East Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Lingerie Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Bra Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis ((Padded-Wired, Non Padded-Wired, Padded-Non Wired and Non Padded- Non Wired) 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKUs 7. India Knickers & Panties Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (No Line, French Cuts, Classic Brief and Others) 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKUs 8. India Lounge Wear Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Camisoles, Lingerie Sets, Nighty and Others) 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKUs 9. India Shape Wear Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Body Shaper, Tummy and Thigh Shaper, Shaper Brief, and Others) 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKUs 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Rising internet usage 10.1.2. Increasing collaborations among companies 10.1.3. Product introductions are becoming more frequent. 10.2. Challenges 10.2.1. Higher competition 10.2.2. Local and unorganized sellers provide reasonably priced goods. 11. Impact of COVID-19 on the India Lingerie Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Countries Impacted 11.1.4. Key Distribution Channel Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising working women population 12.2. Growing popularity of social media platforms 12.3. Companies spending on marketing strategies 12.4. Rapid Urbanization 12.5. Increasing adherence to western culture 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. Supply Chain Analysis 15. Import & Export Analysis 15.1. Top 5 Exporting Countries 15.1.1. By Value 15.2. Top 5 Importing Countries 15.2.1. By Value 16. SWOT Analysis 16.1. Strengths 16.2. Weaknesses 16.3. Opportunities 16.4. Threats 17. Policy & Regulatory Landscape 18. India Economic Profile 19. Competitive Landscape 19.1. Company Profiles 19.1.1. Page Industries Ltd 19.1.1.1. Company Details 19.1.1.2. Product & Services 19.1.1.3. Financials (As Per Availability) 19.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.1.5. Recent Developments 19.1.1.6. Key Management Personnel 19.1.2. RUPA & COMPANY LIMITED 19.1.2.1. Company Details 19.1.2.2. Product & Services 19.1.2.3. Financials (As Per Availability) 19.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.2.5. Recent Developments 19.1.2.6. Key Management Personnel 19.1.3. Triumph International (India) Pvt Ltd. 19.1.3.1. Company Details 19.1.3.2. Product & Services 19.1.3.3. Financials (As Per Availability) 19.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.3.5. Recent Developments 19.1.3.6. Key Management Personnel 19.1.4. Lovable Lingerie Ltd. 19.1.4.1. Company Details 19.1.4.2. Product & Services 19.1.4.3. Financials (As Per Availability) 19.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.4.5. Recent Developments 19.1.4.6. Key Management Personnel 19.1.5. Lux Industries Limited 19.1.5.1. Company Details 19.1.5.2. Product & Services 19.1.5.3. Financials (As Per Availability) 19.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.5.5. Recent Developments 19.1.5.6. Key Management Personnel 19.1.6. Dixcy Textiles Pvt Ltd. 19.1.6.1. Company Details 19.1.6.2. Product & Services 19.1.6.3. Financials (As Per Availability) 19.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.6.5. Recent Developments 19.1.6.6. Key Management Personnel 19.1.7. Modenik Lifestyle Private Limited. (Enamor) 19.1.7.1. Company Details 19.1.7.2. Product & Services 19.1.7.3. Financials (As Per Availability) 19.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.7.5. Recent Developments 19.1.7.6. Key Management Personnel 19.1.8. MAS BRANDS INDIA PRIVATE LIMITED 19.1.8.1. Company Details 19.1.8.2. Product & Services 19.1.8.3. Financials (As Per Availability) 19.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.8.5. Recent Developments 19.1.8.6. Key Management Personnel 19.1.9. Reliance Retail Limited (Zivame) 19.1.9.1. Company Details 19.1.9.2. Product & Services 19.1.9.3. Financials (As Per Availability) 19.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.9.5. Recent Developments 19.1.9.6. Key Management Personnel 19.1.10. Tailor and Circus Clothing LLP 19.1.10.1. Company Details 19.1.10.2. Product & Services 19.1.10.3. Financials (As Per Availability) 19.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.10.5. Recent Developments 19.1.10.6. Key Management Personnel 20. Strategic Recommendations/Action Plan 20.1. Key Focus Areas 20.2. Target Product Type 20.3. Target Distribution Channel 21. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Indian lingerie market is poised for growth in the forecast period due to the escalating popularity of social media platforms, increasing internet penetration, and the expansion of e-commerce avenues. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Challenges Faced After Purchase 5. India Lingerie Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Bra, Knickers & Panties, Lounge Wear, Shape Wear, Others) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Supermarkets/Hypermarkets, Multi-Branded Stores, Traditional Stores, Online, and Others (Exclusive Stores)) 5.2.3. By Region Market Share Analysis 5.2.3.1. North Market Share Analysis 5.2.3.2. West Market Share Analysis 5.2.3.3. South Market Share Analysis 5.2.3.4. East Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Lingerie Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Region Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Bra Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis ((Padded-Wired, Non Padded-Wired, Padded-Non Wired and Non Padded- Non Wired) 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKUs 7. India Knickers & Panties Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (No Line, French Cuts, Classic Brief and Others) 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKUs 8. India Lounge Wear Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Camisoles, Lingerie Sets, Nighty and Others) 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKUs 9. India Shape Wear Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Body Shaper, Tummy and Thigh Shaper, Shaper Brief, and Others) 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKUs 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Rising internet usage 10.1.2. Increasing collaborations among companies 10.1.3. Product introductions are becoming more frequent. 10.2. Challenges 10.2.1. Higher competition 10.2.2. Local and unorganized sellers provide reasonably priced goods. 11. Impact of COVID-19 on the India Lingerie Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Regions Impacted 11.1.3. Key Countries Impacted 11.1.4. Key Distribution Channel Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising working women population 12.2. Growing popularity of social media platforms 12.3. Companies spending on marketing strategies 12.4. Rapid Urbanization 12.5. Increasing adherence to western culture 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. Supply Chain Analysis 15. Import & Export Analysis 15.1. Top 5 Exporting Countries 15.1.1. By Value 15.2. Top 5 Importing Countries 15.2.1. By Value 16. SWOT Analysis 16.1. Strengths 16.2. Weaknesses 16.3. Opportunities 16.4. Threats 17. Policy & Regulatory Landscape 18. India Economic Profile 19. Competitive Landscape 19.1. Company Profiles 19.1.1. Page Industries Ltd 19.1.1.1. Company Details 19.1.1.2. Product & Services 19.1.1.3. Financials (As Per Availability) 19.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.1.5. Recent Developments 19.1.1.6. Key Management Personnel 19.1.2. RUPA & COMPANY LIMITED 19.1.2.1. Company Details 19.1.2.2. Product & Services 19.1.2.3. Financials (As Per Availability) 19.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.2.5. Recent Developments 19.1.2.6. Key Management Personnel 19.1.3. Triumph International (India) Pvt Ltd. 19.1.3.1. Company Details 19.1.3.2. Product & Services 19.1.3.3. Financials (As Per Availability) 19.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.3.5. Recent Developments 19.1.3.6. Key Management Personnel 19.1.4. Lovable Lingerie Ltd. 19.1.4.1. Company Details 19.1.4.2. Product & Services 19.1.4.3. Financials (As Per Availability) 19.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.4.5. Recent Developments 19.1.4.6. Key Management Personnel 19.1.5. Lux Industries Limited 19.1.5.1. Company Details 19.1.5.2. Product & Services 19.1.5.3. Financials (As Per Availability) 19.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.5.5. Recent Developments 19.1.5.6. Key Management Personnel 19.1.6. Dixcy Textiles Pvt Ltd. 19.1.6.1. Company Details 19.1.6.2. Product & Services 19.1.6.3. Financials (As Per Availability) 19.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.6.5. Recent Developments 19.1.6.6. Key Management Personnel 19.1.7. Modenik Lifestyle Private Limited. (Enamor) 19.1.7.1. Company Details 19.1.7.2. Product & Services 19.1.7.3. Financials (As Per Availability) 19.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.7.5. Recent Developments 19.1.7.6. Key Management Personnel 19.1.8. MAS BRANDS INDIA PRIVATE LIMITED 19.1.8.1. Company Details 19.1.8.2. Product & Services 19.1.8.3. Financials (As Per Availability) 19.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.8.5. Recent Developments 19.1.8.6. Key Management Personnel 19.1.9. Reliance Retail Limited (Zivame) 19.1.9.1. Company Details 19.1.9.2. Product & Services 19.1.9.3. Financials (As Per Availability) 19.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.9.5. Recent Developments 19.1.9.6. Key Management Personnel 19.1.10. Tailor and Circus Clothing LLP 19.1.10.1. Company Details 19.1.10.2. Product & Services 19.1.10.3. Financials (As Per Availability) 19.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 19.1.10.5. Recent Developments 19.1.10.6. Key Management Personnel 20. Strategic Recommendations/Action Plan 20.1. Key Focus Areas 20.2. Target Product Type 20.3. Target Distribution Channel 21. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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