![]() インド手指消毒剤市場:製品タイプ別(ジェル、液体、フォーム)、タイプ別(アルコールベース、非アルコールベース)、パックサイズ別(小、中、大)、エンドユーザー別(ヘルスケア、住宅、HoReCa、その他(施設、商業など))、流通チャネル別(薬局/ドラッグストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、百貨店、オンライン、その他(直販、代理店・ディーラー販売など))、地域別、企業別、予測・機会、2018-2028FIndia Hand Sanitizer Market By Product Type (Gel, Liquid, Foam), By Type (Alcohol Based, Non-Alcohol Based), By Pack Size (Small, Medium, Large), By End User (Healthcare, Residential, HoReCa, and Others (Institution, Commercial, etc.), By Distribution Channel (Pharmacies/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Departmental Stores, Online, and Others (Direct Sales, Distributor & Dealer Sales, etc.), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F インドの手指消毒剤市場は予測期間中に顕著な年間平均成長率(CAGR)を示す見通しである。消毒液である手指消毒剤は、衛生や個人衛生に関する消費者の意識の高まりにより、需要の高まりが予測される。さらに、COV... もっと見る
サマリーインドの手指消毒剤市場は予測期間中に顕著な年間平均成長率(CAGR)を示す見通しである。消毒液である手指消毒剤は、衛生や個人衛生に関する消費者の意識の高まりにより、需要の高まりが予測される。さらに、COVID-19、ノロウイルス、インフルエンザを含む様々な伝染性感染症の予防に重要な役割を果たしている。COVID-19の大流行は、手指消毒剤の重要性を顕著に高め、公共スペース、交通ハブ、医療施設、家庭での使用の増加を促している。手指消毒剤は、手のひらや指を清潔にし、病気の原因となる細菌やウイルスから保護するよう設計されており、液体、泡状、ジェル状のものがある。また、アルコールベースのものとノンアルコールのものがある。石鹸や水が使えないときには、手指消毒剤が便利です。 食品・公共流通省(DFPD)のデータによると、インドの手指消毒剤の生産能力は、中央政府および州政府の支援により、年間わずか100万リットルから毎日300万リットルへと急増している。製糖工場やエタノール製造会社は、消毒剤の生産を増やすことでコヴィド19危機に対応している。900以上の蒸留所と独立系企業が手指消毒剤の生産を許可された。2021年の最初の5ヵ月間で、全国で約3.9兆リットルの手指消毒剤が製造された。豊富な供給量を背景に、インドは手指消毒剤の輸出を許可し、経済効果に貢献している。このように、衛生意識の高まりに後押しされ、インドでは手指消毒剤の需要が高まることが予想される。 労働人口の普及が牽引する市場拡大 インドにおける手指消毒剤の主な使用者は、他人と接する機会の多い労働人口である。その結果、手指消毒剤は感染予防の定番となっている。世界保健機関(WHO)は、自己防衛と感染予防のために手指消毒剤を推奨している。インドのSwachh Bharat Missionのような政府の取り組みと、公共スペースで手指消毒剤を配布する民間団体のキャンペーンが相まって、需要にプラスの影響を与えている。働く人々の間で安全に対する関心が高まる中、手指消毒剤市場は拡大している。 原動力となる消費者の健康意識 手の衛生、特に手洗いや消毒は、さまざまな病気を防ぐための基本的な習慣である。微生物は一日中手に付着しており、これらの細菌と接触することで様々な感染症を引き起こす可能性がある。COVID-19や呼吸器感染症などの病気は、接触によって広がる可能性がある。手指消毒剤は効率的に雑菌を除去するため、雑菌のない手を維持するために不可欠なツールである。雑菌による感染症の増加は、個人の意識を高め、インドにおける手指消毒剤の需要を牽引している。 手指消毒剤の幅広い製品ラインナップ ローズ、グリーンアップル、ピーチなど、フルーツや花の香りを特徴とする香り付き手指消毒剤の導入が市場成長に寄与している。製品ラインアップの拡大や発売により、消費者の手指消毒剤へのアクセスが向上している。メーカー各社は、泡状やジェル状の手指消毒剤を便利な小袋や小型のプラスチックボトルで提供している。ハンズフリー、電池式、足踏み式ディスペンサーなどのイノベーションにより、相互作用や二次汚染のリスクが軽減される。アルコールベースと非アルコールベースの両方のオプションが利用可能なため、市場の魅力がさらに増し、拡大につながる。 結論として、衛生意識の高まり、製品ラインナップの拡大、様々な層での採用拡大により、インドの手指消毒剤市場は今後数年で繁栄すると予想される。 市場細分化 インドの手指消毒剤市場は、製品タイプ、種類、パックサイズ、エンドユーザー、流通チャネルに基づいて細分化される。製品タイプに基づき、市場はジェル、液体、泡に区分される。タイプ別では、市場はアルコールベースと非アルコールベースに区分される。パックサイズに基づき、市場は小、中、大に区分される。エンドユーザー別では、市場はさらにヘルスケア、住宅、HoReCa、その他(施設、商業など)に区分される。流通チャネル別では、市場は薬局・薬店、スーパーマーケット・ハイパーマーケット、百貨店、オンライン、その他(直販、代理店・特約店販売など)に区分される。地域別では、市場は西、南、北、東に分けられる。 市場プレイヤー Reckitt Benckiser (India) Private Limited (Dettol)、ITC Limited (Savlon)、Dabur India Limited、Hindustan Unilever Limited (Lifebuoy)、The Himalaya Drug Company、Godrej Consumer Products Ltd.、Pristine Care Products Private Limited (CLARUS)、Raman and Weil Pvt. Ltd (Sterillium)、Colgate Palmolive (India) Limited、Herbal Strategi Homecare Private Limitedがインド手指消毒剤市場の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、インドの手指消毒剤市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています。 - インドの手指消毒剤市場:製品タイプ別 o ジェル o 液体 o 泡 - インドの手指消毒剤市場:タイプ別 o アルコールベース o 非アルコールベース - インドの手指消毒剤の市場:パックサイズ別 o 小型 o 中型 大型 - インドの手指消毒剤市場:エンドユーザー別 医療 o 住宅 o 医療 o その他 - インドの手指消毒剤市場:流通経路別 o 薬局/ドラッグストア o スーパーマーケット/ハイパーマーケット o 百貨店 o オンライン o その他 - インドの手指消毒剤市場、地域別 o西部 南 インド北部 東 競合状況 企業プロフィール:インドの手指消毒剤市場に存在する主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Sources of Awareness 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Challenges Faced Post Purchase 5. India Hand Sanitizer Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Gel, Liquid, Foam) 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Alcohol Based, Non-Alcohol Based) 5.2.3. By Pack Size Market Share Analysis (Small, Medium, Large) 5.2.4. By End User Market Share Analysis (Healthcare, Residential, HoReCa, and Others (Institution, Commercial, etc.)) 5.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis (Pharmacies/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Departmental Stores, Online, and Others (Direct Sales, Distributor & Dealer Sales, etc.)) 5.2.6. By Regional Market Share Analysis 5.2.6.1. West Market Share Analysis 5.2.6.2. South Market Share Analysis 5.2.6.3. North Market Share Analysis 5.2.6.4. East Market Share Analysis 5.2.7. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Hand Sanitizer Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Pack Size Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Gel Hand Sanitizer Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Pack Size Market Share Analysis 6.2.3. By End User Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India Liquid Hand Sanitizer Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Pack Size Market Share Analysis 7.2.3. By End User Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. India Foam Hand Sanitizer Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Pack Size Market Share Analysis 8.2.3. By End User Market Share Analysis 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Spread of Coronavirus Infection 9.1.2. Growing Health Awareness Among Consumers 9.1.3. Increase in Consumption and Manufacturing of the Product 9.2. Challenges 9.2.1. High Competition Among Brands 9.2.2. Cause Skin Dryness and Irritation 10. Impact of COVID-19 on India Hand Sanitizer Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Availability of Wide Range of Hand Sanitizer Products 11.2. Rising Consumer Spending on Health & Wellness Products 11.3. Rising Assistance Offered by Government 11.4. Increasing Awareness Regarding the Impact of Infections 11.5. Use of Eco-Friendly Sanitizers is Increasing 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Policy & Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Reckitt Benckiser (India) Private Limited (Dettol) 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. ITC Limited (Savlon) 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Dabur India Limited 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Hindustan Unilever Limited (Lifebuoy) 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. The Himalaya Drug Company 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Godrej Consumer Products Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Pristine Care Products Private Limited (CLARUS) 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Raman and Weil Pvt. Ltd (Sterillium) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Colgate Palmolive (India) Limited, 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Herbal Strategi Homecare Private Limited 16.1.10.1. Business Overview 16.1.10.2. Company Details 16.1.10.3. Products & Services 16.1.10.4. Financials (As Per Availability) 16.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.6. Recent Developments 16.1.10.7. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Product Type 17.3. Target Distribution Channel 18. About & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe Indian hand sanitizer market is poised to exhibit a remarkable Compound Annual Growth Rate (CAGR) over the forecast period. Hand sanitizer, an antiseptic solution, is projected to witness heightened demand owing to increasing consumer awareness regarding sanitation and personal hygiene. Furthermore, it plays a crucial role in preventing various contagious infections, including COVID-19, norovirus, and influenza. The COVID-19 pandemic has notably elevated the importance of hand sanitizers, prompting their increased usage in public spaces, transportation hubs, healthcare facilities, and households. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Sources of Awareness 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Challenges Faced Post Purchase 5. India Hand Sanitizer Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Gel, Liquid, Foam) 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Alcohol Based, Non-Alcohol Based) 5.2.3. By Pack Size Market Share Analysis (Small, Medium, Large) 5.2.4. By End User Market Share Analysis (Healthcare, Residential, HoReCa, and Others (Institution, Commercial, etc.)) 5.2.5. By Distribution Channel Market Share Analysis (Pharmacies/Drug Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Departmental Stores, Online, and Others (Direct Sales, Distributor & Dealer Sales, etc.)) 5.2.6. By Regional Market Share Analysis 5.2.6.1. West Market Share Analysis 5.2.6.2. South Market Share Analysis 5.2.6.3. North Market Share Analysis 5.2.6.4. East Market Share Analysis 5.2.7. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. India Hand Sanitizer Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Pack Size Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By End User Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.6. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Gel Hand Sanitizer Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type Market Share Analysis 6.2.2. By Pack Size Market Share Analysis 6.2.3. By End User Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. India Liquid Hand Sanitizer Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Pack Size Market Share Analysis 7.2.3. By End User Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. India Foam Hand Sanitizer Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Pack Size Market Share Analysis 8.2.3. By End User Market Share Analysis 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Market Dynamics 9.1. Drivers 9.1.1. Spread of Coronavirus Infection 9.1.2. Growing Health Awareness Among Consumers 9.1.3. Increase in Consumption and Manufacturing of the Product 9.2. Challenges 9.2.1. High Competition Among Brands 9.2.2. Cause Skin Dryness and Irritation 10. Impact of COVID-19 on India Hand Sanitizer Market 10.1. Impact Assessment Model 10.1.1. Key Segments Impacted 10.1.2. Key Regions Impacted 11. Market Trends & Developments 11.1. Availability of Wide Range of Hand Sanitizer Products 11.2. Rising Consumer Spending on Health & Wellness Products 11.3. Rising Assistance Offered by Government 11.4. Increasing Awareness Regarding the Impact of Infections 11.5. Use of Eco-Friendly Sanitizers is Increasing 12. Porter’s Five Forces Model 12.1. Competitive Rivalry 12.2. Bargaining Power of Buyers 12.3. Bargaining Power of Suppliers 12.4. Threat of New Entrants 12.5. Threat of Substitutes 13. SWOT Analysis 13.1. Strengths 13.2. Weaknesses 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Policy & Regulatory Landscape 15. India Economic Profile 16. Competitive Landscape 16.1. Company Profiles 16.1.1. Reckitt Benckiser (India) Private Limited (Dettol) 16.1.1.1. Company Details 16.1.1.2. Products & Services 16.1.1.3. Financials (As Per Availability) 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.1.5. Recent Developments 16.1.1.6. Key Management Personnel 16.1.2. ITC Limited (Savlon) 16.1.2.1. Company Details 16.1.2.2. Products & Services 16.1.2.3. Financials (As Per Availability) 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.2.5. Recent Developments 16.1.2.6. Key Management Personnel 16.1.3. Dabur India Limited 16.1.3.1. Company Details 16.1.3.2. Products & Services 16.1.3.3. Financials (As Per Availability) 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.3.5. Recent Developments 16.1.3.6. Key Management Personnel 16.1.4. Hindustan Unilever Limited (Lifebuoy) 16.1.4.1. Company Details 16.1.4.2. Products & Services 16.1.4.3. Financials (As Per Availability) 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.4.5. Recent Developments 16.1.4.6. Key Management Personnel 16.1.5. The Himalaya Drug Company 16.1.5.1. Company Details 16.1.5.2. Products & Services 16.1.5.3. Financials (As Per Availability) 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.5.5. Recent Developments 16.1.5.6. Key Management Personnel 16.1.6. Godrej Consumer Products Ltd. 16.1.6.1. Company Details 16.1.6.2. Products & Services 16.1.6.3. Financials (As Per Availability) 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.6.5. Recent Developments 16.1.6.6. Key Management Personnel 16.1.7. Pristine Care Products Private Limited (CLARUS) 16.1.7.1. Company Details 16.1.7.2. Products & Services 16.1.7.3. Financials (As Per Availability) 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.7.5. Recent Developments 16.1.7.6. Key Management Personnel 16.1.8. Raman and Weil Pvt. Ltd (Sterillium) 16.1.8.1. Company Details 16.1.8.2. Products & Services 16.1.8.3. Financials (As Per Availability) 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.8.5. Recent Developments 16.1.8.6. Key Management Personnel 16.1.9. Colgate Palmolive (India) Limited, 16.1.9.1. Company Details 16.1.9.2. Products & Services 16.1.9.3. Financials (As Per Availability) 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.9.5. Recent Developments 16.1.9.6. Key Management Personnel 16.1.10. Herbal Strategi Homecare Private Limited 16.1.10.1. Business Overview 16.1.10.2. Company Details 16.1.10.3. Products & Services 16.1.10.4. Financials (As Per Availability) 16.1.10.5. Key Market Focus & Geographical Presence 16.1.10.6. Recent Developments 16.1.10.7. Key Management Personnel 17. Strategic Recommendations/Action Plan 17.1. Key Focus Areas 17.2. Target Product Type 17.3. Target Distribution Channel 18. About & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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