![]() 中国ランジェリー市場:製品タイプ別(ブラジャー、ニッカーズ&ショーツ、ラウンジウェア、シェイプウェア、その他)、流通チャネル別(オンライン、オフライン(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、個人小売店、その他)、地域別、企業別、予測&機会、2018-2028FChina Lingerie Market By Product Type (Bra, Knickers & Panties, Lounge Wear, Shape Wear, Others), By Distribution Channel (Online, Offline (Hypermarkets/ Supermarkets, Independent Retailers, Others), By Region, By Company, Forecast & Opportunities, 2018-2028F 中国ランジェリー市場は、ソーシャルメディア・プラットフォームの利用増加、衣料品への消費支出の増加、肌に優しい衣料品に関する消費者意識の高まりにより、予測期間中に成長すると予想される。 フランス語の... もっと見る
サマリー中国ランジェリー市場は、ソーシャルメディア・プラットフォームの利用増加、衣料品への消費支出の増加、肌に優しい衣料品に関する消費者意識の高まりにより、予測期間中に成長すると予想される。フランス語のランジェリーとは、下着や水着など、衣服の下に着用するすべてのものを指す。ランジェリーは、女性が衣服の下に着用する下着のカテゴリーである。女性は下着、ブラジャー、寝間着、薄手のローブなどの下着でランジェリーを着用する。シルク、ナイロン、ポリエステル、サテン、レースなどでできている。軽くて着やすい。ランジェリー」という言葉は、その衣服が魅力的であること、スタイリッシュであること、あるいはその両方を示唆する目的で意図的に選ばれている。ランジェリーのショッピングは個人的な決断であり、最良の選択肢は、多くの場合、最高のフィット感と快適さのための予算と製品の可用性に依存します。最高の下着は、フィット感がよく、高品質の素材を使い、手頃な価格で、様々なサイズがあることである。 中国紡績商業協会下着委員会と前山産業研究院が共同で発表した『2022年中国ランジェリー白書』によると、中国の女性がランジェリーを買うのは平均して年に4回だけだという。 ソーシャルメディア・プラットフォームの台頭とインターネットの普及が市場の需要を押し上げる 中国におけるランジェリーに対する消費者の意識の高まりは、同国のインターネット利用率の高さによるところが大きい。QZone(1億9,000万人のアクティブユーザー)、RenRen(1億3,000万人以上のユーザー)など、あらゆるソーシャルメディア・プラットフォームで最もアクティブなユーザーを抱えている。中国インターネット・ネットワーク情報センターが発表した「第50回中国インターネット発展統計報告」によると、2022年6月の中国のインターネット利用者は10.5億人で、その99.6%が携帯電話を利用している(CNNIC)。したがって、インターネット普及率の上昇とソーシャル・メディア・プラットフォームの人気の高まりが、中国におけるランジェリー市場の需要に拍車をかけている。 企業の研究開発費とマーケティング戦略の増加が市場成長を促進する 製品の成長を高めるために企業が研究開発活動や市場戦略に投資することは、予測期間中に中国のランジェリー市場を活性化させる重要な側面である。中国のビジネスメディア36Krの報道によると、中国のランジェリー企業の1つであるNeiwaiは、正体不明の国際投資会社によって組織された1億米ドルのシリーズD資金調達ラウンドを終えたばかりである。同ブランドによると、この資金は研究開発、ブランド開発、国内外での販路拡大に使われるという。Neiwaiは毎シーズン、400から500のSKUを発表している。同社はeコマース・プラットフォームに加え、全国32の一流・二流都市に120以上のオフライン店舗を開設している。したがって、収益増加のための企業による投資の増加は、予測期間中の中国ランジェリー市場を活性化させる。 企業プレゼンスの拡大が最終的に市場成長を後押し 中国企業は、顧客獲得のためにライバル企業との合併や買収など革新的なマーケティング手法を導入しており、それによって予測期間中の中国ランジェリーの需要を促進している。例えば、2022年、中国繊維商業協会の下着委員会と共同で、中国の「トップ下着株」であり女性用下着の生産者であるコスモレディは、国内女性用下着市場に関する白書を発表した。モールドカップ、機能性、高級素材、研究開発、厳格なテストという5つの重要な要素がコスモレディの下着の基礎となっている。また、ヴィクトリアズ・シークレットは2021年、中国のランジェリーメーカー、レジーナ・ミラクル・インターナショナルと提携し、中国事業の49%のシェアを獲得した。この取り決めによると、レジーナ・ミラクル・インターナショナルはヴィクトリアズ・シークレットに4,500万米ドルの現金を提供し、ヴィクトリアズ・シークレットは合弁会社の51%を保有する。商品開発、流通、マーケティングを通じて事業を拡大するため、両社は合弁会社を設立し、中国におけるヴィクトリアズ・シークレットの全店舗と関連するeコマース企業を運営する。従って、両社のプレゼンス拡大は、予測期間中の中国におけるランジェリー需要を促進する。 企業の女性福祉への取り組みが市場成長を牽引 中国のランジェリー企業は、女性の健康と福祉の向上にも取り組んでいる。例えば、クリスタル・インターナショナルは、地域社会への参加イニシアティブの改善に動いている。中国にあるクリスタル・インターナショナルのインティメート工場では、16,000着のプロ用ランジェリーを贈り、江西省の恵まれない女性にヘルスケアの知識と援助を提供するコミュニティ参加プログラムを開始した。バッグにはQRコードが入っており、女性はそれを使って女性の健康やケアについて学ぶことができる。その結果、消費者のヘルスケアに対する企業の取り組みが、予測期間中の中国ランジェリー市場の拡大を促進するだろう。 市場区分 中国のランジェリー市場は、製品タイプ、流通チャネル、地域、企業に区分される。製品タイプ別では、ブラジャー、ニッカーズ&ショーツ、ルームウェア、シェイプウェア、その他に区分される。流通チャネルに基づき、市場はオンライン、オフライン(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、独立系小売店、その他)に区分される。また、市場分析では、地域別の市場セグメンテーションを考案するため、地域別のセグメンテーションも研究している。 市場プレイヤー Shenzhen Huijie Group Co., Ltd.、Cosmo Lady (China) Holdings Company Limited、Victoria's Secret & Co.、Yancheng International Women's Fashion Co., Ltd.、6IXTY 8IGHT LIMITED、Aimer Group、Wacoal (China) Fashion Co., Ltd.、Etam Group、Chun Wing Intimate Factory Ltd.、Embry Holdings Limitedが中国ランジェリー市場の主要市場プレイヤーである。 レポートの範囲 本レポートでは、中国ランジェリー市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - 中国ランジェリー市場:製品タイプ別 o ブラジャー o ニッカーズ&ショーツ o ラウンジウェア o シェイプウェア o その他 - 中国ランジェリー市場:流通チャネル別 o オンライン o オフライン ハイパーマーケット/スーパーマーケット 個人小売店 その他 - 中国のランジェリー市場、地域別 o 中南部 o 南西部 o 東部 o 北東 o 西北 o 北 競合他社の状況 企業プロフィール:中国ランジェリー市場に進出している主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Brand Satisfaction 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Sources of Awareness 4.5. Challenges Faced After Purchase 5. China Lingerie Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Bra, Knickers & Panties, Lounge Wear, Shape Wear, Others) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Offline (Hypermarkets/ Supermarkets, Independent Retailers, Others)) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. South-Central Market Share Analysis 5.2.3.2. South-West Market Share Analysis 5.2.3.3. East Market Share Analysis 5.2.3.4. North-East Market Share Analysis 5.2.3.5. North-West Market Share Analysis 5.2.3.6. North Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. China Lingerie Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. China Bra Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Push-Up Bra, Padded Bra, Sports Bra, Underwire Bra, Full Cup Bra & Others) 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKUs 7. China Knickers & Panties Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Boy Shorts, Classic Briefs, French Cut Panties, Seamless Panties, Bikini & Others) 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKUs 8. China Lounge Wear Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Mini Dress, Capris, Shorts, Pajama Set, Nighty & Others) 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKUs 9. China Shape Wear Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Bikini Shaper, Body Shaper, Tummy Shaper & Thigh Shaper) 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKUs 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing internet penetration 10.1.2. Rising mergers & acquisitions among companies 10.1.3. Growing number of product launches 10.2. Challenges 10.2.1. Higher competition 10.2.2. Higher production cost 11. Impact of COVID-19 on the China Lingerie Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Distribution Channel Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising working women population 12.2. Growing popularity of social media platforms 12.3. Increasing consumer spending on physical appearance 12.4. Rising demand from a younger generation 12.5. Growing adoption of the western lifestyle 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. Shenzhen Huijie Group Co., Ltd. 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Product 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Cosmo Lady (China) Holdings Company Limited 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Product 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Victoria’s Secret & Co. 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Product 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Yancheng International Women's Fashion Co., Ltd. 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Product 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. 6IXTY 8IGHT LIMITED 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Product 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Aimer Group 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Product 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Wacoal (China) Fashion Co., Ltd. 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Product 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Etam Group 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Product 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. Chun Wing Intimate Factory Ltd. 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Product 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Embry Holdings Limited 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Product 15.1.10.3. Financials (As Per Availability) 15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Recent Developments 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Product Type 16.3. Target Distribution Channel 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryChina Lingerie market is anticipated to grow during the forecast period due to rising usage of social media platforms, increasing consumer spending on clothing items, and growing consumer awareness regarding skin-friendly clothes. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Brand Awareness 4.2. Brand Satisfaction 4.3. Factors Influencing Purchase Decision 4.4. Sources of Awareness 4.5. Challenges Faced After Purchase 5. China Lingerie Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Bra, Knickers & Panties, Lounge Wear, Shape Wear, Others) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Offline (Hypermarkets/ Supermarkets, Independent Retailers, Others)) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. South-Central Market Share Analysis 5.2.3.2. South-West Market Share Analysis 5.2.3.3. East Market Share Analysis 5.2.3.4. North-East Market Share Analysis 5.2.3.5. North-West Market Share Analysis 5.2.3.6. North Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. China Lingerie Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. China Bra Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Push-Up Bra, Padded Bra, Sports Bra, Underwire Bra, Full Cup Bra & Others) 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.3. Best Selling SKUs 7. China Knickers & Panties Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Boy Shorts, Classic Briefs, French Cut Panties, Seamless Panties, Bikini & Others) 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.3. Best Selling SKUs 8. China Lounge Wear Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Mini Dress, Capris, Shorts, Pajama Set, Nighty & Others) 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.3. Best Selling SKUs 9. China Shape Wear Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Bikini Shaper, Body Shaper, Tummy Shaper & Thigh Shaper) 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.3. Best Selling SKUs 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.1.1. Increasing internet penetration 10.1.2. Rising mergers & acquisitions among companies 10.1.3. Growing number of product launches 10.2. Challenges 10.2.1. Higher competition 10.2.2. Higher production cost 11. Impact of COVID-19 on the China Lingerie Market 11.1. Impact Assessment Model 11.1.1. Key Segments Impacted 11.1.2. Key Distribution Channel Impacted 12. Market Trends & Developments 12.1. Rising working women population 12.2. Growing popularity of social media platforms 12.3. Increasing consumer spending on physical appearance 12.4. Rising demand from a younger generation 12.5. Growing adoption of the western lifestyle 13. Porter’s Five Forces Model 13.1. Competitive Rivalry 13.2. Bargaining Power of Buyers 13.3. Bargaining Power of Suppliers 13.4. Threat of New Entrants 13.5. Threat of Substitutes 14. SWOT Analysis 14.1. Strengths 14.2. Weaknesses 14.3. Opportunities 14.4. Threats 15. Competitive Landscape 15.1. Company Profiles 15.1.1. Shenzhen Huijie Group Co., Ltd. 15.1.1.1. Company Details 15.1.1.2. Product 15.1.1.3. Financials (As Per Availability) 15.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.1.5. Recent Developments 15.1.1.6. Key Management Personnel 15.1.2. Cosmo Lady (China) Holdings Company Limited 15.1.2.1. Company Details 15.1.2.2. Product 15.1.2.3. Financials (As Per Availability) 15.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.2.5. Recent Developments 15.1.2.6. Key Management Personnel 15.1.3. Victoria’s Secret & Co. 15.1.3.1. Company Details 15.1.3.2. Product 15.1.3.3. Financials (As Per Availability) 15.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.3.5. Recent Developments 15.1.3.6. Key Management Personnel 15.1.4. Yancheng International Women's Fashion Co., Ltd. 15.1.4.1. Company Details 15.1.4.2. Product 15.1.4.3. Financials (As Per Availability) 15.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.4.5. Recent Developments 15.1.4.6. Key Management Personnel 15.1.5. 6IXTY 8IGHT LIMITED 15.1.5.1. Company Details 15.1.5.2. Product 15.1.5.3. Financials (As Per Availability) 15.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.5.5. Recent Developments 15.1.5.6. Key Management Personnel 15.1.6. Aimer Group 15.1.6.1. Company Details 15.1.6.2. Product 15.1.6.3. Financials (As Per Availability) 15.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.6.5. Recent Developments 15.1.6.6. Key Management Personnel 15.1.7. Wacoal (China) Fashion Co., Ltd. 15.1.7.1. Company Details 15.1.7.2. Product 15.1.7.3. Financials (As Per Availability) 15.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.7.5. Recent Developments 15.1.7.6. Key Management Personnel 15.1.8. Etam Group 15.1.8.1. Company Details 15.1.8.2. Product 15.1.8.3. Financials (As Per Availability) 15.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.8.5. Recent Developments 15.1.8.6. Key Management Personnel 15.1.9. Chun Wing Intimate Factory Ltd. 15.1.9.1. Company Details 15.1.9.2. Product 15.1.9.3. Financials (As Per Availability) 15.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.9.5. Recent Developments 15.1.9.6. Key Management Personnel 15.1.10. Embry Holdings Limited 15.1.10.1. Company Details 15.1.10.2. Product 15.1.10.3. Financials (As Per Availability) 15.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 15.1.10.5. Recent Developments 15.1.10.6. Key Management Personnel 16. Strategic Recommendations/Action Plan 16.1. Key Focus Areas 16.2. Target Product Type 16.3. Target Distribution Channel 17. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
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