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2035年までの人工知能市場:提供タイプ別、技術タイプ別、展開形態別、AIタイプ別、処理タイプ別、応用分野別、企業規模別、エンドユーザー別、ビジネスモデル別、主要地域別分布

2035年までの人工知能市場:提供タイプ別、技術タイプ別、展開形態別、AIタイプ別、処理タイプ別、応用分野別、企業規模別、エンドユーザー別、ビジネスモデル別、主要地域別分布


Artificial General Intelligence Market, Till 2035: Distribution by Type of Offering, Type of Technology, Mode of Deployment, Type of AI, Type of Processing, Area of Application, Company Size, End User, Business Model and Key Geographical Regions

人工知能市場の概要 Roots Analysisによると、世界の人工知能市場規模は、2035年までの予測期間中に36.25%のCAGRで、現在の38.7億米ドルから2035年までに1160億米ドルに成長すると推定される。 人工知能市... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
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2025年8月22日 US$3,499
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サマリー

人工知能市場の概要
Roots Analysisによると、世界の人工知能市場規模は、2035年までの予測期間中に36.25%のCAGRで、現在の38.7億米ドルから2035年までに1160億米ドルに成長すると推定される。


人工知能市場の機会は、以下のセグメントに分布している:

提供タイプ
- ハードウェア
- ソフトウェア
- サービス

テクノロジーの種類
- 機械学習
- ディープラーニング
- 自然言語処理
- ロボット工学

導入形態
- クラウドベース
- オンプレミス
- ウェブベース

AGIのタイプ
- 弱いAI
- 強いAI
- 超知能

処理の種類
- 画像処理
- テキスト処理
- 音声処理

応用分野
- サイバーセキュリティ
- 金融取引
- ヘルスケア研究
- 製造業
- オンライン検索
- パーソナル・セキュリティ
- 予測分析
- ロボット支援手術
- スマートカー
- 遠隔医療
- バーチャル看護支援
- その他

企業規模
- 中小企業 (SMEs)
- 大企業

エンドユーザー
- 農業
- 自動車
- 銀行、金融サービス、保険 (BFSI)
- 教育機関
- 政府および防衛
- ヘルスケア
- ITおよび電気通信
- 製造業
- メディアおよびエンターテインメント
- 小売・eコマース
- 運輸・物流
- その他

ビジネスモデル
- B2B
- B2C
- B2B2C

地域
- 北米
- ヨーロッパ
- アジア
- ラテンアメリカ
- 中東・北アフリカ
- その他の地域

人工知能市場:成長と動向
人工知能(AGI)は、特に作業プロセス、精度、意思決定の面で、人間の生活を大きく変えた。AGIの概念が初めて紹介されたのは2007年、Ben GoertzelとCassio Pennachinが編集した『Artificial General Intelligence』というエッセイ集で、そこではAGIが定義されている。

AGIは、ソフトウェアとツールを使って人間の一般的な認知能力を模倣するシステムを表している。この分野における知能研究の頂点は、機械が未知の課題に取り組み、独自に解決策を考案することを可能にした。AGIの目的は、人間が実行できるあらゆるタスクを、同等の汎用性と適応性をもって実行することである。

近年、人工知能は進歩し、大きな市場へと発展している。それにもかかわらず、AIの改善は避けられないにもかかわらず、既存のシステムは主に狭い範囲のAIであり、画像認識、言語翻訳、戦略的なゲームプレイなどの特定のタスクに秀でている。これは、ディープラーニング、ニューラルネットワーク、その他の機械学習手法に依存しているためで、限られた領域で高い性能を発揮する。しかし、これらのシステムには、真のAGIを達成するために必要な汎化の能力がまだ欠けている。研究者たちは、強化学習、転移学習、ニューラルネットワークと記号的推論を統合したニューラル・シンボリックAIなど、このギャップを埋めるためのさまざまな戦略を研究している。

しかし、この画期的な技術が進歩するにつれて、医療、輸送、科学研究など、多くの産業を変革することになるだろう。さまざまな業界がAGI技術がもたらす機会を活用し、その能力を活用して競争力を強化している。AGIシステムをワークフローに組み込むことで、これらの産業はしばしば業務を強化し、生産性を向上させ、新たな成長機会を模索している。

AGI技術の継続的な進歩と、さまざまな応用分野における自動化需要の高まりに後押しされ、人工知能市場は予測期間中に大きな成長を遂げると予測されている。

人工知能市場:主要セグメント

提供タイプ別市場シェア
提供タイプに基づき、世界の人工知能市場はソフトウェア、ハードウェア、サービスに区分される。当社の推計によると、現在、ソフトウェア分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、洗練されたアルゴリズム、機械学習フレームワーク、自然言語処理ソフトウェアやAGIシステムの技術革新を推進するツールに対するニーズが高まっていることに起因している。

さらに、AIアルゴリズムの継続的な進歩と、特定のニーズに合わせて設計されたテーラーメイドのAGIソフトウェアソリューションに対する需要の高まりは、ソフトウェアセグメントが予測期間中により高い複合年間成長率(CAGR)を経験することを示唆している。

技術タイプ別市場シェア
人工知能市場は、技術の種類に基づき、機械学習、ディープラーニング、自然言語処理、ロボット工学に区分される。当社の推定によると、現在、機械学習分野が市場の大半を占めている。これは、様々な分野で機械学習アルゴリズムに対する嗜好が高まっていることに起因している。これらのアルゴリズムはAGIシステムの基盤を形成し、明示的なプログラミングを必要とせずにデータから学習し適応することを可能にする。

しかし、ディープラーニング分野は予測期間中、相対的に高いCAGRで成長すると予想されている。これは、自然言語処理、コンピュータ・ビジョン、生成的敵対ネットワーク(GAN)などの分野における卓越した性能と並んで、非構造化で複雑なデータを処理するディープ・ラーニングの優れた能力によるところが大きい。

展開形態別市場シェア
人工知能市場は、導入形態に基づき、クラウドベース、オンプレミス、ウェブベースに区分される。当社の推定によると、現在、フルサービス・セグメントが市場の大半のシェアを占めている。さらに、このセグメントは予測期間中に高いCAGRで成長すると予想されている。これは、スケーラビリティ、柔軟性、コスト効率など、クラウドベースのシステムの利点によるものである。

AGIのタイプ別市場シェア
AGIのタイプに基づき、人工知能市場は弱いAI、強いAI、超知能に区分される。当社の推計によると、現在、確立されたアルゴリズムとルールに導かれた特定のタスクを実行する能力により、弱いAIまたは狭いAI分野が市場の大半のシェアを占めている。

また、強力なAIはまだ理論的な概念にとどまっているが、今後数年間で最も高い複合年間成長率(CAGR)を経験すると予測されている。人間のような認知能力を持つAIシステムの構築を目指した継続的な研究開発が市場を牽引すると予想される。

処理タイプ別市場シェア
人工知能市場は、処理の種類によって、画像処理、テキスト処理、音声処理など複数の処理システムに区分される。当社の推計によると、現在、テキスト処理が市場の大半のシェアを占めている。この傾向は、テキスト処理システムに不可欠な要素である自然言語処理(NLP)や機械学習の進展と関連づけることができる。さらに、医療、銀行、製造など多様な分野でAIを搭載したツールやアプリケーションが広く採用されていることが、AGI市場におけるテキスト処理の重要性を高めている。

しかし、音声処理セグメントは予測期間中により高いCAGRを経験すると予想されている。この増加は、音声アシスタント、スマートスピーカー、その他の音声作動デバイスの人気が高まっていることに起因している。

応用分野別市場シェア
人工知能市場は、応用分野に基づき、サイバーセキュリティ、金融取引、ヘルスケア研究、製造、オンライン検索、個人セキュリティ、予測分析、ロボット支援手術、スマートカー、遠隔医療、バーチャル看護支援、その他に区分される。当社の推定によると、現在、ヘルスケア研究が市場の大半のシェアを占めている。

これは、特に予測3Dモデリング、自動診断、オーダーメイド治療計画など、ヘルスケア分野におけるAGIの統合が進んでいることに起因している。大量の医療データを処理し、トレンドを発見し、臨床的意思決定をサポートする医療分野におけるAGIの役割は、予測期間中の市場成長を促進すると予想される。

しかし、テレパシー分野は予測期間中により高いCAGRが見込まれる。この増加は、遠隔患者モニタリング、カスタマイズされた健康提案、効果的なトリアージを促進する様々なテレパシーサービスとAGIの融合によるものである。

企業規模別市場シェア
企業規模に基づき、人工知能市場は中小企業(SME)と大企業に区分される。当社の推計によると、現在、大企業セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、堅牢なインフラや先進技術の研究開発への多額の投資など、いくつかの要因によるものである。しかし、中小企業(SME)セグメントは、予測期間中に高いCAGRを経験すると予想される。

エンドユーザー別市場シェア
人工知能市場は、エンドユーザー別に、農業、自動車、銀行・金融・保険(BFSI)、教育機関、政府・防衛、医療、IT・通信、製造、メディア・娯楽、小売・eコマース、輸送・物流、その他に区分される。

当社の推定によると、現在、BFSI分野が市場の大半のシェアを占めている。これは、不正検知、リスク評価、顧客に合わせてカスタマイズされた顧客体験など、業務改善を目的としたAGI技術の早期統合に起因している。しかし、ヘルスケア分野は予測期間中、より高いCAGRを経験すると予想される。

ビジネスモデル別市場シェア
ビジネスモデルに基づいて、人工知能市場はB2B、B2C、B2B2Cに区分される。当社の推定によると、現在、B2Bセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、製造業、医療、金融を含む様々な業界でAGI技術の導入が増加していることに起因している。

さらに、B2Cモデルは、AGI技術がより消費者にやさしくなり、ユーザーがパーソナライズされたアプリケーション、スマートフォンとの統合、ユーザー体験の強化のためにAGIを求めるようになっているため、この予測期間中に顕著なCAGRで大きな成長を遂げると予測されています。

地域別市場シェア
人工知能市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推定によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。これは、最先端技術の早期導入、業界リーダーの存在、他のステークホルダーとの協力関係、革新的技術の研究開発への多額の投資など、いくつかの要因によるものと考えられる。

しかし、アジアの市場は、様々な分野でAI駆動型技術の採用が増加していることから、予測期間中に相対的に高いCAGRで成長すると予測されている。

人工知能市場のプレーヤー例
- エイダ・サポート
- AIBrain
- アルバート・テクノロジーズ
- アリババ
- アマゾン
- Anki
- アップル
- アステュート・ソリューションズ
- バイドゥ
- ブレインソフト
- ブライトリオン
- キャンブリコン
- グーグル
- H2O.ai
- ファーウェイ
- IBM
- IDEAL
- IFlyTek
- インテル
- イプソフト
- メグヴィ・テクノロジー
- メタ
- マイクロソフト
- NanoRep (LogMeIn)
- セールスフォース
- SAP
- センスタイム
- Sogou
- サウンドハウンド
- テンセント
- サンダー・ソフトウェア
- ウィプロ
- イソップ
- ゼブラ・メディカル・ビジョン

人工知能市場:調査範囲
この調査レポートは、人工知能市場を調査・分析したものです:
- 市場規模と機会分析:A]提供タイプ、[B]技術タイプ、[C]展開モード、[D]AGIタイプ、[E]処理タイプ、[F]応用分野、[G]企業規模、[H]エンドユーザー、[I]ビジネスモデル、[J]主要地域など、主要市場セグメントに焦点を当てた人工知能市場の詳細分析。
- 競合情勢:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造など、いくつかの関連パラメータに基づいて、人工知能市場に従事する企業を包括的に分析します。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先詳細、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]サービス/製品ポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の動向、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークにより、当該事業領域における強み、弱み、機会、脅威を浮き彫りにします。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在、人工知能市場に参入している企業は何社あるか?
- この市場の主要企業はどこか?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 15%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート


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目次

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.主な質問に対する回答
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源

2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.4.研究開発責任者
2.4.2.5.2.技術専門家
2.4.2.5.3.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.4.科学者
2.4.2.5.4.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.経済的およびその他のプロジェクト特有の考慮事項
3.1.予測方法
3.1.1.トップダウン・アプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ

3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)

3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.2.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析

3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編

3.5.強固な品質管理
3.6.主な市場セグメント
3.7. 制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測

4.2.2.通貨カバー率
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響

4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略

4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響

4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響

4.2.6.金利
4.2.5.1.金利の概要と市場への影響
4.2.5.2.金利リスク管理戦略

4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段

4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ

4.2.9.戦争の影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争

4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略

4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

5.要旨

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.人工知能(AGI)の概要
6.2.1.AGIの主な特徴
6.2.2.提供形態
6.2.3.技術の種類
6.2.4.展開形態
6.2.5.AGIのタイプ
6.2.6.処理の種類
6.2.7.適用地域
6.3.将来の展望

7.競争環境
7.1.各章の概要
7.2.人工知能市場全体の展望
7.2.1.設立年別分析
7.2.2.企業規模別分析
7.2.3.本社所在地別分析
7.2.4.所有形態別分析

8.会社概要
8.1.各章の概要
8.2.1.アマゾン
8.2.1.1.会社概要
8.2.1.2.企業使命
8.2.1.3.フットプリント
8.2.1.4.経営陣
8.2.1.5.連絡先
8.2.1.6.財務実績
8.2.1.7.事業セグメント
8.2.1.7.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
8.2.1.9.MOAT分析
8.2.1.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき、同様の詳細が記載されている。
公開情報に基づいている。

8.2.2.アップル
8.2.3.バイドゥ
8.2.4.IBM
8.2.5.インテル
8.2.6.メタ
8.2.7.マイクロソフト
8.2.7.オープンAI
8.2.9.セールスフォース
8.2.10.ウィプロ

9.バリューチェーン分析

10.SWOT分析

11.世界の人工知能市場
11.1.各章の概要
11.2.主要前提条件と方法論
11.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
11.4.世界の人工知能市場、過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
11.5.多変量シナリオ分析
11.5.1.保守的シナリオ
11.5.2.楽観的シナリオ
11.6.主要市場セグメント

12.提供タイプに基づく市場機会
12.1.概要
12.2.主要前提条件と方法論
12.3.収益シフト分析
12.4.市場の動き分析
12.5.普及-成長(P-G)マトリックス
12.6.ハードウェア向けAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
12.7.AGIのソフトウェア市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
12.8.サービス向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
12.9.データの三角測量と検証

13.技術の種類に基づく市場機会
13.1.各章の概要
13.2.主要前提条件と方法論
13.3.収益シフト分析
13.4.市場の動き分析
13.5.普及-成長(P-G)マトリックス
13.6.機械学習向けAGI市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.7.ディープラーニング向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.8.自然言語処理のAGI市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.9.ロボティクス向けAGI市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
13.10.データの三角測量と検証

14.展開モードに基づく市場機会
14.1.各章の概要
14.2.主要前提条件と方法論
14.3.収益シフト分析
14.4.市場の動き分析
14.5.普及-成長(P-G)マトリックス
14.6.クラウドベースソリューションのAGI市場過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.7.オンプレミスソリューションのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.8.WebベースソリューションのAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
14.9.データの三角測量と検証

15.AGIの種類に基づく市場機会
15.1.各章の概要
15.2.主要前提条件と方法論
15.3.収益シフト分析
15.4.市場の動き分析
15.5.普及-成長(P-G)マトリックス
15.6.弱小AI向けAGI市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
15.7.強いAI向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
15.8.超知能のAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
15.9.データの三角測量と検証

16.加工タイプに基づく市場機会
16.1.各章の概要
16.2.主要前提条件と方法論
16.3.収益シフト分析
16.4.市場の動き分析
16.5.普及-成長(P-G)マトリックス
16.6.画像処理向けAGI市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
16.7.テキスト処理向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
16.8.音声処理向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
16.9.データの三角測量と検証

17.応用分野に基づく市場機会
17.1.各章の概要
17.2.主要前提条件と方法論
17.3.収益シフト分析
17.4.市場の動き分析
17.5.普及-成長(P-G)マトリックス
17.6.サイバーセキュリティ向けAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.7.金融取引向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.8.ヘルスケアリサーチ向けAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.9.製造業向けAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.10.オンライン検索向けAGI市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.11.パーソナルセキュリティ向けAGI市場:歴史推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.12.予測分析向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.13.ロボット支援手術向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.14.スマートカー向けAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.15.テレヘルス向けAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.16.バーチャル看護支援のAGI市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
17.17.その他のAGI市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)

17.18.データの三角測量と検証

18.企業規模に基づく市場機会
18.1.各章の概要
18.2.主要前提条件と方法論
18.3.収益シフト分析
18.4.市場の動き分析
18.5.普及-成長(P-G)マトリックス
18.6.中小企業向けAGI市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
18.7.大企業向けAGI市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
18.8.データの三角測量と検証

19.エンドユーザーに基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.農業用AGI市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.7.自動車向けAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.8.銀行・金融サービス・保険(BFSI)向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.9.教育機関向けAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.10.政府・防衛向けAGI市場:歴史推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.11.医療向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.12.IT・通信向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.13.製造業向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.14.メディア・エンターテインメント向けAGI市場過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.15.小売・eコマース向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.16.運輸・物流向けAGI市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.17.その他のAGI市場歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
19.19.データの三角測量と検証

20.ビジネスモデルに基づく市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.B2B向けAGI市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
20.7.B2C向けAGI市場:過去の推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
20.8.B2B2C向けAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
20.9.データの三角測量と検証

21.北米における人工知能(AGI)の市場機会
21.1.各章の概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.北米のAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.1.米国のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.2.カナダのAGI市場過去のトレンド(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.3.メキシコのAGI市場メキシコのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.6.4.その他の北米諸国のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
21.7.データの三角測量と検証

22.欧州における人工知能(AGI)の市場機会
22.1.各章の概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.欧州のAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.1.オーストリアのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.2.ベルギーのAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.3.デンマークのAGI市場デンマークのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.4.フランスのAGI市場フランスのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.5.ドイツのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.6.アイルランドのAGI市場アイルランドのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.7.イタリアのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.8.オランダのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.9.ノルウェーのAGI市場ノルウェーのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.10.ロシアのAGI市場ロシアのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.11.スペインのAGI市場スペインの歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.12.スウェーデンのAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.13.スイスのAGI市場スイスのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.14.イギリスのAGI市場イギリスのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.6.15.その他の欧州諸国のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
22.7.データの三角測量と検証

23.アジアにおける人工知能(AGI)の市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.アジアのAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.1.中国のAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.2.インドのAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.3.日本のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.4.シンガポールのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.5.韓国のAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.6.6.その他アジア諸国のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
23.7.データの三角測量と検証

24.中東・北アフリカ(MENA)における人工知能(AGI)の市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主要前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.中東・北アフリカ(MENA)のAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.エジプトのAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(205年まで)
24.6.2.イランのAGI市場イランのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.イラクのAGI市場イラクのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.イスラエルのAGI市場イスラエルのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.5.クウェートのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.6.サウジアラビアのAGI市場サウジアラビアのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.6.8.その他のMENA諸国のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.ラテンアメリカにおける人工知能(AGI)の市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主要前提条件と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.ラテンアメリカのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.アルゼンチンのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ブラジルのAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.チリのAGI市場チリのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.4.コロンビアのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.5.ベネズエラのAGI市場:歴史的推移(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.6.その他の中南米諸国のAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.7.データの三角測量と検証

26.その他の地域における人工知能(AGI)の市場機会
26.1.各章の概要
26.2.主要前提条件と方法論
26.3.収益シフト分析
26.4.市場の動き分析
26.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.その他の地域のAGI市場:過去の動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.オーストラリアのAGI市場歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ニュージーランドのAGI市場ニュージーランドのAGI市場:歴史的動向(2018年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.その他の国のAGI市場
25.7.データの三角測量と検証

27.表データ
28.企業・団体リスト
29.カスタマイズの機会
30.ルーツサブスクリプションサービス
31.著者詳細

 

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Summary

Artificial General Intelligence Market Overview
As per Roots Analysis, the global artificial general intelligence market size is estimated to grow from USD 3.87 billion in the current year to USD 116 billion by 2035, at a CAGR of 36.25% during the forecast period, till 2035.


The opportunity for artificial general intelligence market has been distributed across the following segments:

Type of Offering
- Hardware
- Software
- Service

Type of Technology
- Machine Learning
- Deep Learning
- Natural Language Processing
- Robotics

Mode of Deployment
- Cloud-based
- On Premise
- Web-based

Type of AGI
- Weak AI
- Strong AI
- Superintelligence

Type of Processing
- Image Processing
- Text Processing
- Voice Processing

Area of Application
- Cybersecurity
- Financial Trading
- Healthcare Research
- Manufacturing
- Online Search
- Personal Security
- Predictive Analytics
- Robot-Assisted Surgery
- Smart Cars
- Telehealth
- Virtual Nursing Assistance
- Others

Company Size
- Small and Medium-sized Enterprises (SMEs)
- Large Enterprises

End User
- Agriculture
- Automotive
- Banking, Financial Services and Insurance (BFSI)
- Educational Institutes
- Government and Defense
- Healthcare
- IT and Telecom
- Manufacturing
- Media and Entertainment
- Retail and eCommerce
- Transportation and Logistics
- Others

Business Model
- B2B
- B2C
- B2B2C

Geographical Regions
- North America
- Europe
- Asia
- Latin America
- Middle East and North Africa
- Rest of the World

ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE MARKET: GROWTH AND TRENDS
Artificial general intelligence (AGI) has significantly changed human life, particularly in terms of work processes, precision, and decision-making. The concept of AGI was first introduced in 2007 in a collection of essays titled Artificial General Intelligence, edited by Ben Goertzel and Cassio Pennachin, where AGI was defined.

AGI represents a system that mimics generalized human cognitive abilities using software and tools. The pinnacle of intelligence research in this area has allowed machines to address unknown challenges and devise solutions independently. The aim of AGI is to execute any tasks that humans can perform with comparable versatility and adaptability.

In recent years, artificial general intelligence has progressed and developed into a substantial market. Nonetheless, despite the inevitable improvements in AI, existing systems are mainly narrow AI, excelling in particular tasks like image recognition, language translation, and strategic game playing. This is due to their dependence on deep learning, neural networks, and other machine learning methods, which deliver high performance within confined areas. However, these systems still lack the capacity for generalization needed to attain genuine AGI. Researchers are investigating different strategies to close this gap, such as reinforcement learning, transfer learning, and neural symbolic AI, which integrate neural networks with symbolic reasoning.

However, as this groundbreaking technology progresses, it is set to transform numerous industries, including healthcare, transportation, scientific research, and more. Various sectors are capitalizing on the opportunities provided by AGI technologies, leveraging their capabilities to strengthen competitive edges. By incorporating AGI systems into their workflows, these industries often enhance their operations, boost productivity, and explore new growth opportunities.

Fueled by continued advancements in AGI technologies and rising demand for automation across different application fields, the artificial general intelligence market is projected to experience significant growth during the forecast period.

ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Offering
Based on type of offering, the global artificial general intelligence market is segmented into software, hardware, and services. According to our estimates, currently, software segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the growing need for sophisticated algorithms, machine learning frameworks, and natural language processing software and tools that drive innovation in AGI systems.

Moreover, ongoing advancements in AI algorithms and a rising demand for tailored AGI software solutions designed for specific needs suggest that the software segment will also experience a higher compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period.

Market Share by Type of Technology
Based on type of technology, the artificial general intelligence market is segmented into machine learning, deep learning, natural language processing, and robotics. According to our estimates, currently, machine learning segment captures the majority of the market. This is attributed to the increasing preference for machine learning algorithms across various sectors. These algorithms form the foundation of AGI systems, enabling them to learn and adapt from data without the need for explicit programming.

However, the deep learning segment is expected to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period. This is largely driven by deep learning's superior capabilities in handling unstructured and intricate data, alongside its exceptional performance in areas such as natural language processing, computer vision, and generative adversarial networks (GANs).

Market Share by Mode of Deployment
Based on mode of deployment, the artificial general intelligence market is segmented into cloud-based, on-premise, and web-based. According to our estimates, currently, full service segment captures the majority share of the market. Further, this segment is expected to grow at a higher CAGR during the forecast period. This can be attributed to the advantages of cloud based systems, including scalability, flexibility, and cost-efficiency.

Market Share by Type of AGI
Based on type of AGI, the artificial general intelligence market is segmented into weak AI, strong AI, and superintelligence. According to our estimates, currently, weak AI or narrow AI segment captures the majority share of the market, owing its capability to execute specific tasks guided by established algorithms and rules.

In addition, strong AI remains largely a theoretical concept but is projected to experience the highest compound annual growth rate (CAGR) in the coming years. Continuous research and development aimed at creating AI systems with human-like cognitive abilities are anticipated to drive market.

Market Share by Type of Processing
Based on type of processing, the artificial general intelligence market is segmented into multiple processing systems, such as image processing, text processing, and voice processing. According to our estimates, currently, text processing captures the majority share of the market. This trend can be linked to the progress in natural language processing (NLP) and machine learning, which are essential elements of the text processing system. Additionally, the widespread adoption of AI-powered tools and applications across diverse sectors such as healthcare, banking, and manufacturing is enhancing the significance of text processing in the AGI market.

However, voice processing segment is expected to experience a higher CAGR during the forecast period. This increase is attributed to the rising popularity of voice assistants, smart speakers, and other voice-activated devices.

Market Share by Area of Application
Based on area of application, the artificial general intelligence market is segmented into cybersecurity, financial trading, healthcare research, manufacturing, online search, personal security, predictive analytics, robot-assisted surgery, smart cars, telehealth, virtual nursing assistance and others. According to our estimates, currently, healthcare research captures the majority share of the market.

This can be attributed to the increasing integration of AGI in the healthcare sector, particularly for predictive 3D modeling, automated diagnoses, and tailored treatment plans. The role of AGI in the healthcare field to process large volumes of medical data, discover trends, and support clinical decision-making is anticipated to drive market growth during the forecast period.

However, telepathy segment is expected to experience a higher CAGR during the forecast period. This increase is attributed to the due merging of AGI with various telepathy services that facilitate remote patient monitoring, customized health recommendations, and effective triage.

Market Share by Company Size
Based on company size, the artificial general intelligence market is segmented into small and medium-sized enterprises (SMEs) and large enterprises. According to our estimates, currently, large enterprises segment captures the majority share of the market. This can be attributed to several factors, including their robust infrastructure and significant investments in research and development for advancing technologies. However, the small and medium enterprise (SME) segment is expected to experience a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by End User
Based on end user, the artificial general intelligence market is segmented into agriculture, automotive, banking, financial services and insurance (BFSI), educational institutes, government and defense, healthcare, it and telecom, manufacturing, media and entertainment, retail and ecommerce, transportation and logistics and others.

According to our estimates, currently, BFSI segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its early integration of AGI technologies aimed at improving its operations, including fraud detection, risk assessment, and tailored customer experiences. However, the healthcare segment is expected to experience a higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Business Model
Based on business model, the artificial general intelligence market is segmented into B2B, B2C and B2B2C. According to our estimates, currently, B2B segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the rising implementation of AGI technology across various industries, including manufacturing, healthcare, and finance.

Additionally, the B2C model is projected to experience significant growth at a notable CAGR during this forecast period, as AGI technologies become more consumer-friendly and users increasingly seek AGI for personalized applications, smartphone integration, and enhanced user experiences.

Market Share by Geographical Regions
Based on geographical regions, the artificial general intelligence market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and the rest of the world. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. This can be attributed to several factors including early embrace of cutting-edge technologies, the presence of industry leaders, their collaborations with other stakeholders, and substantial investments in research and development for innovative technologies.

However, the market in Asia is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period, due to the rising adoption of AI-driven technologies across various sectors.

Example Players in Artificial General Intelligence Market
- Ada Support
- AIBrain
- Albert Technologies
- Alibaba
- Amazon
- Anki
- Apple
- Astute Solutions
- Baidu
- Brainasoft
- Brighterion
- Cambricon
- Google
- H2O.ai
- Huawei
- IBM
- IDEAL
- IFlyTek
- Intel
- Ipsoft
- Megvii Technology
- Meta
- Microsoft
- NanoRep (LogMeIn)
- Salesforce
- SAP
- SenseTime
- Sogou
- SoundHound
- Tencent
- Thunder Software
- Wipro
- Yseop
- Zebra Medical Vision

ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the artificial general intelligence market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the artificial general intelligence market, focusing on key market segments, including [A] type of offering, [B] type of technology, [C] mode of deployment, [D] type of AGI, [E] type of processing, [F] area of application, [G] company size, [H] end user, [I] business model and [J] key geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the artificial general intelligence market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters and [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the artificial general intelligence market, providing details on [A] location of headquarters, [B] company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] service / product portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in artificial general intelligence market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 15% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



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Table of Contents

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources

2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.4. Research and Development Heads
2.4.2.5.2. Technical Experts
2.4.2.5.3. Subject Matter Experts
2.4.2.5.4. Scientists
2.4.2.5.4. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. ECONOMIC AND OTHER PROJECT SPECIFIC CONSIDERATIONS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach

3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)

3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.2.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis

3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation

3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7 Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates

4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry

4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk

4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market

4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution

4.2.6. Interest Rates
4.2.5.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.5.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk

4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation

4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario

4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War

4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies

4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Artificial General Intelligence (AGI)
6.2.1. Key Characteristics of AGI
6.2.2. Type of Offering
6.2.3. Type of Technology
6.2.4. Mode of Deployment
6.2.5. Type of AGI
6.2.6. Type of Processing
6.2.7. Area of Application
6.3. Future Perspective

7. COMPETITIVE LANDSCAPE
7.1. Chapter Overview
7.2. Artificial General Intelligence: Overall Market Landscape
7.2.1. Analysis by Year of Establishment
7.2.2. Analysis by Company Size
7.2.3. Analysis by Location of Headquarters
7.2.4. Analysis by Ownership Structure

8. COMPANY PROFILES
8.1. Chapter Overview
8.2.1. Amazon*
8.2.1.1. Company Overview
8.2.1.2. Company Mission
8.2.1.3. Company Footprint
8.2.1.4. Management Team
8.2.1.5. Contact Details
8.2.1.6. Financial Performance
8.2.1.7. Operating Business Segments
8.2.1.7. Service / Product Portfolio (project specific)
8.2.1.9. MOAT Analysis
8.2.1.10. Recent Developments and Future Outlook

* similar detail is presented for other below mentioned companies based on
information in the public domain

8.2.2. Apple
8.2.3. Baidu
8.2.4. IBM
8.2.5. Intel
8.2.6. Meta
8.2.7. Microsoft
8.2.7. OpenAI
8.2.9. Salesforce
8.2.10. Wipro

9. VALUE CHAIN ANALYSIS

10. SWOT ANALYSIS

11. GLOBAL ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE MARKET
11.1. Chapter Overview
11.2. Key Assumptions and Methodology
11.3. Trends Disruption Impacting Market
11.4. Global Artificial General Intelligence Market, Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
11.5. Multivariate Scenario Analysis
11.5.1. Conservative Scenario
11.5.2. Optimistic Scenario
11.6. Key Market Segmentations

12. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF OFFERING
12.1. Chapter Overview
12.2. Key Assumptions and Methodology
12.3. Revenue Shift Analysis
12.4. Market Movement Analysis
12.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
12.6. AGI Market for Hardware: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.7. AGI Market for Software: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.8. AGI Market for Service: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
12.9. Data Triangulation and Validation

13. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF TECHNOLOGY
13.1. Chapter Overview
13.2. Key Assumptions and Methodology
13.3. Revenue Shift Analysis
13.4. Market Movement Analysis
13.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
13.6. AGI Market for Machine Learning: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.7. AGI Market for Deep Learning: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.8. AGI Market for Natural Language Processing: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.9. AGI Market for Robotics: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
13.10. Data Triangulation and Validation

14. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON MODE OF DEPLOYEMENT
14.1. Chapter Overview
14.2. Key Assumptions and Methodology
14.3. Revenue Shift Analysis
14.4. Market Movement Analysis
14.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
14.6. AGI Market for Cloud-based Solutions: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.7. AGI Market for On Premise Solutions: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.8. AGI Market for Web-based Solutions: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
14.9. Data Triangulation and Validation

15. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF AGI
15.1. Chapter Overview
15.2. Key Assumptions and Methodology
15.3. Revenue Shift Analysis
15.4. Market Movement Analysis
15.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
15.6. AGI Market for Weak AI: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.7. AGI Market for Strong AI: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.8. AGI Market for Superintelligence: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
15.9. Data Triangulation and Validation

16. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF PROCESSING
16.1. Chapter Overview
16.2. Key Assumptions and Methodology
16.3. Revenue Shift Analysis
16.4. Market Movement Analysis
16.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
16.6. AGI Market for Image Processing: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.7. AGI Market for Text Processing: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.8. AGI Market for Voice Processing: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
16.9. Data Triangulation and Validation

17. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON AREA OF APPLICATION
17.1. Chapter Overview
17.2. Key Assumptions and Methodology
17.3. Revenue Shift Analysis
17.4. Market Movement Analysis
17.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
17.6. AGI Market for Cybersecurity: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.7. AGI Market for Financial Trading: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.8. AGI Market for Healthcare Research: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.9. AGI Market for Manufacturing: Historical Trends Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.10. AGI Market for Online Search: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.11. AGI Market for Personal Security: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.12. AGI Market for Predictive Analytics: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.13. AGI Market for Robot-Assisted Surgery: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.14. AGI Market for Smart Cars: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.15. AGI Market for Telehealth: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.16. AGI Market for Virtual Nursing Assistance: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
17.17. AGI Market for Others: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)

17.18. Data Triangulation and Validation

18. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON COMPANY SIZE
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Revenue Shift Analysis
18.4. Market Movement Analysis
18.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
18.6. AGI Market for Small and Medium-sized Enterprises (SMEs): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. AGI Market for Large Enterprises: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.8. Data Triangulation and Validation

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON END USER
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. AGI Market for Agriculture: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. AGI Market for Automotive: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.8. AGI Market for Banking, Financial Services and Insurance (BFSI): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.9. AGI Market for Educational Institutes: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.10. AGI Market for Government and Defense: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.11. AGI Market for Healthcare: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.12. AGI Market for IT and Telecom: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.13. AGI Market for Manufacturing: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.14. AGI Market for Media and Entertainment: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.15. AGI Market for Retail and eCommerce: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.16. AGI Market for Transportation and Logistics: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.17. AGI Market for Others: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.19. Data Triangulation and Validation

20. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON BUSINESS MODEL
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. AGI Market for B2B: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. AGI Market for B2C: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.8. AGI Market for B2B2C: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.9. Data Triangulation and Validation

21. MARKET OPPORTUNITIES FOR ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE (AGI) IN NORTH AMERICA
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. AGI Market in North America: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.1. AGI Market in the US: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.2. AGI Market in Canada: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.3. AGI Market in Mexico: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.6.4. AGI Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Data Triangulation and Validation

22. MARKET OPPORTUNITIES FOR ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE (AGI) IN EUROPE
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. AGI Market in Europe: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.1. AGI Market in the Austria: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.2. AGI Market in Belgium: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.3. AGI Market in Denmark: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.4. AGI Market in France: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.5. AGI Market in Germany: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.6. AGI Market in Ireland: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.7. AGI Market in Italy: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.8. AGI Market in Netherlands: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.9. AGI Market in Norway: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.10. AGI Market in Russia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.11. AGI Market in Spain: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.12. AGI Market in Sweden: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.13. AGI Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.14. AGI Market in the UK: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.6.15. AGI Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Data Triangulation and Validation

23. MARKET OPPORTUNITIES FOR ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE (AGI) IN ASIA
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. AGI Market in Asia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.1. AGI Market in China: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.2. AGI Market in India: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.3. AGI Market in Japan: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.4. AGI Market in Singapore: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.5. AGI Market in South Korea: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.6.6. AGI Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Data Triangulation and Validation

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE (AGI) IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. AGI Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. AGI Market in Egypt: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 205)
24.6.2. AGI Market in Iran: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. AGI Market in Iraq: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. AGI Market in Israel: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.5. AGI Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.6. AGI Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.7. AGI Market in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.8. AGI Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES FOR ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE (AGI) IN LATIN AMERICA
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. AGI Market in Latin America: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. AGI Market in Argentina: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. AGI Market in Brazil: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. AGI Market in Chile: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.4. AGI Market in Colombia Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.5. AGI Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.6. AGI Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.7. Data Triangulation and Validation

26. MARKET OPPORTUNITIES FOR ARTIFICIAL GENERAL INTELLIGENCE (AGI) IN REST OF THE WORLD
26.1. Chapter Overview
26.2. Key Assumptions and Methodology
26.3. Revenue Shift Analysis
26.4. Market Movement Analysis
26.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. AGI Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. AGI Market in Australia: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. AGI Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2018) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. AGI Market in Other Countries
25.7. Data Triangulation and Validation

27. TABULATED DATA
28. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
29. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
30. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
31. AUTHOR DETAILS

 

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