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2035年までのコグニティブコンピューティング市場:コンポーネントタイプ別、技術タイプ別、展開タイプ別、企業タイプ別、エンドユーザタイプ別、地域別分布:業界動向と世界予測

2035年までのコグニティブコンピューティング市場:コンポーネントタイプ別、技術タイプ別、展開タイプ別、企業タイプ別、エンドユーザタイプ別、地域別分布:業界動向と世界予測


Cognitive Computing Market, Till 2035: Distribution by Type of Component, Type of Technology, Type of Deployment, Type of Enterprise, Type of End User, and Geographical Regions: Industry Trends and Global Forecasts

コグニティブコンピューティング市場の概要 Roots Analysisによると、コグニティブコンピューティングの世界市場規模は、2035年までの予測期間中に28.23%のCAGRで、現在の508.5億米ドルから2035年までに7,838億... もっと見る

 

 

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Roots Analysis
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2025年8月22日 US$3,499
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サマリー

コグニティブコンピューティング市場の概要
Roots Analysisによると、コグニティブコンピューティングの世界市場規模は、2035年までの予測期間中に28.23%のCAGRで、現在の508.5億米ドルから2035年までに7,838億米ドルに成長すると予測されている。



コグニティブ・コンピューティング市場の機会は、以下のセグメントに分布している:

コンポーネントの種類
- プラットフォーム
- サービス

テクノロジーの種類
- ディープラーニング
- 機械学習
- 自然言語処理
- その他

導入形態
- クラウドベース
- オンプレミス

企業タイプ
- 大企業
- 中小企業

エンドユーザーのタイプ
- BFSI
- 政府・防衛
- ヘルスケア
- IT・通信
- メディア&エンターテイメント
- 小売・Eコマース
- その他

地域
- 北米
- 米国
- カナダ
- メキシコ
- その他の北米諸国
- ヨーロッパ
- オーストリア
- ベルギー
- デンマーク
- フランス
- ドイツ
- アイルランド
- イタリア
- オランダ
- ノルウェー
- ロシア
- スペイン
- スウェーデン
- スイス
- 英国
- その他のヨーロッパ諸国
- アジア
- 中国
- インド
- 日本
- シンガポール
- 韓国
- その他のアジア諸国
- ラテンアメリカ
- ブラジル
- チリ
- コロンビア
- ベネズエラ
- その他のラテンアメリカ諸国
- 中東・北アフリカ
- エジプト
- イラン
- イラク
- イスラエル
- クウェート
- サウジアラビア
- アラブ首長国連邦
- その他のMENA諸国
- その他の国
- オーストラリア
- ニュージーランド
- その他の国

コグニティブ・コンピューティング市場:成長と動向
コグニティブ・コンピューティングは、コンピュータベースのフレームワークを通じて人間の認知プロセスを模倣する人工知能の一分野である。このシステムは、機械学習、自然言語処理、深層学習、自己適応アルゴリズム、データマイニング、パターン認識など、さまざまな技術を採用して人間の脳の機能を再現し、より大規模で迅速な意思決定と問題解決能力を可能にする。

コグニティブ・コンピューティング開発の目的は、通常人間の思考を必要とする複雑な問題に対処する能力をコンピュータに装備させることである。従来のコンピューティングとは異なり、コグニティブ・システムは、ユーザーのインタラクションに基づいて学習・調整したり、文脈や意味を把握しながら自然言語を処理・解釈したりすることができる。さらに、その推論と複雑な問題解決能力は、膨大な量の構造化・非構造化データを調べ、隠れた洞察を明らかにし、可能な解決策や推奨事項を提示することで、複雑な概念の解決を促進する。

時間の経過とともに、技術の継続的な進歩は、コンピュータのインテリジェンスを強化する新たな機会を開いてきた。その結果、コグニティブ・コンピューティング市場は急速に進化し、大きな成長を遂げている。人工知能や機械学習などのスマート技術の採用がさまざまな業界で増加していることが、コグニティブ・コンピューティング・ソリューションの需要をさらに促進している。これは特に、データ駆動型の意思決定や大規模なデータ処理に有益である。その未開発の可能性を認識し、ビジネスリーダーは技術開発に徐々に投資している。

クラウド・コンピューティングの統合の増加、ヘルスケアにおけるコグニティブ・ソリューションの応用の増加、継続的な技術進歩など、さまざまな要因に後押しされ、コグニティブ・コンピューティング市場は予測期間中に大きな成長を遂げる見込みである。

コグニティブ・コンピューティング市場:主要セグメント

コンポーネントタイプ別市場シェア
コンポーネントの種類に基づき、世界のコグニティブ・コンピューティング市場はプラットフォームとサービスに区分される。当社の推計によると、現在、プラットフォームセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、さまざまな業界で高度なアナリティクス・プラットフォームの採用が拡大しており、企業がニーズに応じてコグニティブ・コンピューティング・ソリューションを拡張できるようになっていることに起因している。このコンポーネントの需要を促進する主な機能には、拡張性、柔軟性、統合機能があり、企業はオンプレミスのインフラストラクチャに多額の投資をすることなく、コグニティブ・ソリューションを開始し、拡張することができる。

しかし、サービス・コンポーネントは予測期間中、相対的に高いCAGRで成長すると予測されている。この成長は、洗練されたコグニティブ・サービスを活用することで、コグニティブ・アナリティクスのタイムラインを短縮しようとする企業の需要の高まりや取り組みと関連付けることができる。

技術タイプ別市場シェア
技術の種類に基づき、コグニティブ・コンピューティング市場はディープラーニング、機械学習、自然言語処理、その他に区分される。当社の推計によると、現在、自然言語処理分野が市場の大半を占めている。これは、人間の言語を解釈・理解することで、人間とコンピュータのより直感的で有意義な対話を促進する基本的な能力に起因している。さらに、会話AI、テキスト分析、センチメント分析、文書自動化の台頭が自然言語処理の需要を押し上げている。

しかし、機械学習分野は予測期間中、相対的に高いCAGRで成長すると予測されている。

展開タイプ別市場シェア
コグニティブ・コンピューティング市場は、導入形態によってクラウドベースとオンプレミスに区分される。当社の推計によると、現在、クラウドベースのセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、合理的なコストを維持しながら、需要に応じてコグニティブ・コンピューティング機能を調整できることに起因している。さらに、その可用性により、組織は分散したチーム間やリモート環境でのコグニティブ・コンピューティング・アプリケーションの実装が可能になる。

しかし、オンプレミス展開セグメントは、予測期間中に比較的高いCAGRで成長すると予測されている。この背景には、セキュリティを向上させながら膨大なデータの管理を強化したいという大企業のニーズが高まっていることがある。

企業タイプ別市場シェア
企業のタイプに基づき、コグニティブ・コンピューティング市場は大企業と中小企業に区分される。当社の推計によると、現在、大企業セグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、先進的なコグニティブ・コンピューティング技術の採用が増加し、機械学習アプリケーションとIoTの統合が進んでいるためと考えられる。

しかし、中小企業セグメントは、予測期間中に比較的高いCAGRで成長すると予測されている。この急成長は、クラウドコンピューティングの利用が増加していることと関連している。クラウドコンピューティングは費用対効果が高いため、高価なオンプレミスハードウェアへの依存を減らし、運用経費を削減するとともに、小規模な実装を容易にする。

エンドユーザー別市場シェア
エンドユーザーのタイプに基づき、コグニティブ・コンピューティング市場は、BFSI、政府・防衛、ヘルスケア、IT・通信、メディア・エンターテインメント、小売・eコマース、その他に区分される。当社の推計によると、現在、BFSIセグメントが市場の大半のシェアを占めている。これは、膨大な量の取引データと行動データによって、不正検知とリスク管理の需要が高まっているためである。このニーズに応えるため、業界では、不正行為や潜在的なセキュリティ脅威を特定するためのリアルタイム・データ処理を容易にするコグニティブ・コンピューティング・システムが必要とされている。

さらに、ヘルスケア業界では、病気の診断や治療、個別化医療、医学研究、創薬などの目的でコグニティブ・コンピューティングを広く受け入れている。さらに、その自動推論機能は、公衆衛生の傾向を予測し、リスクのある集団を特定できる予測分析に有益であり、この分野で広く活用されている。その結果、このセグメントは予測期間中に相対的に高いCAGRを経験すると予測されている。

地域別市場シェア
コグニティブ・コンピューティング市場は、地域別に北米、欧州、アジア、中南米、中東・北アフリカ、その他の地域に区分される。当社の推計によると、現在、北米が市場の大半のシェアを占めている。しかし、アジアでは、産業化の進展、新興企業の台頭、企業向けコグニティブ・システムの大幅な導入などが追い風となり、予測期間中の複合年間成長率(CAGR)は高くなると予測されている。

コグニティブ・コンピューティング市場のプレーヤー例
- アキュイティ
- アルファベット
- AWS
- BurstlQ
- シスコ
- コグニティブスケール
- ColdLight Solutions
- エキスパートシステム
- イーゼスト
- グーグル
- IBM
- マイクロソフト
- ヌメンタ
- パランティア・テクノロジーズ
- レッドスキオス
- サフラン
- SAS
- スパークコグニション
- TCS
- テラデータ
- バンテージラボ
- Vicarious
- バーチューサ

コグニティブコンピューティング市場:調査範囲
この調査レポートは、コグニティブコンピューティング市場を調査・分析し、以下の市場調査結果を掲載しています:
- 市場規模と機会分析:A]コンポーネントの種類、[B]技術の種類、[C]展開の種類、[D]企業の種類、[E]エンドユーザーの種類、[F]地域など、主要な市場セグメントに焦点を当てたコグニティブコンピューティング市場の詳細分析。
- 競合情勢:A]設立年、[B]企業規模、[C]本社所在地、[D]所有構造など、いくつかの関連パラメータに基づいて、コグニティブコンピューティング市場に従事する企業を包括的に分析する。
- 企業プロフィール:A]本社所在地、[B]企業規模、[C]企業使命、[D]企業フットプリント、[E]経営陣、[F]連絡先詳細、[G]財務情報、[H]事業セグメント、[I]コグニティブ・コンピューティング・ポートフォリオ、[J]堀分析、[K]最近の開発、および情報に基づいた将来の見通しに関する詳細を提供します。
- メガトレンドコグニティブ・コンピューティング業界で進行中のメガトレンドの評価。
- 特許分析:A]特許の種類、[B]特許の公開年、[C]特許の年代、[D]主要プレーヤーを含む関連パラメータに基づく、コグニティブ・コンピューティング領域で出願/付与された特許の洞察に満ちた分析。
- 最近の動向:A]イニシアチブの年、[B]イニシアチブのタイプ、[C]地理的分布、[D]最も活発なプレーヤーなど、関連するパラメータに基づく分析とともに、コグニティブ・コンピューティング市場で行われた最近の開発の概要。
- ポーターのファイブフォース分析:新規参入の脅威、買い手の交渉力、供給者の交渉力、代替製品の脅威、既存競合企業間の競争など、コグニティブ・コンピューティング市場に存在する5つの競争力の分析。
- SWOT分析:洞察に満ちたSWOTフレームワークにより、当該領域における強み、弱み、機会、脅威を浮き彫りにします。さらに、各SWOTパラメータの相対的な影響を強調するハーベイボール分析を提供します。

本レポートでお答えする主な質問
- 現在、コグニティブ・コンピューティング市場に参入している企業は何社あるか?
- この市場における主要企業はどこか?
- この市場の進化に影響を与えそうな要因は何か?
- 現在と将来の市場規模は?
- この市場のCAGRは?
- 現在および将来の市場機会は、主要な市場セグメントにどのように分配されそうですか?

本レポートを購入する理由
- 当レポートは包括的な市場分析を提供し、市場全体と特定のサブセグメントに関する詳細な収益予測を提供します。この情報は、すでに市場をリードしている企業にとっても、新規参入企業にとっても貴重なものです。
- 利害関係者は、市場内の競争力学をより深く理解するためにレポートを活用することができます。競合状況を分析することで、企業は市場でのポジショニングを最適化し、効果的な市場参入戦略を策定するための情報に基づいた意思決定を行うことができます。
- 当レポートは、主要な促進要因、障壁、機会、課題など、市場の包括的な概要を関係者に提供します。この情報により、関係者は市場動向を把握し、成長の見込みを活用するためのデータ主導の意思決定を行うことができます。

その他の特典
- レポート内の全分析モジュールの無料エクセルデータパック
- 15%の無料コンテンツカスタマイズ
- 調査チームによる詳細レポートのウォークスルーセッション
- レポートが6-12ヶ月以上前の場合、無料更新レポート


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目次

セクション I:報告書の概要

1.はじめに
1.1.はじめに
1.2.市場シェア
1.3.主要市場インサイト
1.4.レポート範囲
1.5.主な質問に対する回答
1.6.各章の概要

2.研究方法論
2.1.章の概要
2.2.調査の前提
2.3.データベースの構築
2.3.1.データ収集
2.3.2.データの検証
2.3.3.データ分析

2.4.プロジェクトの方法論
2.4.1.二次調査
2.4.1.1.年次報告書
2.4.1.2.学術研究論文
2.4.1.3.企業ウェブサイト
2.4.1.4.投資家向けプレゼンテーション
2.4.1.5.規制当局への届出
2.4.1.6.ホワイトペーパー
2.4.1.7.業界出版物
2.4.1.8.会議およびセミナー
2.4.1.9.政府ポータル
2.4.1.10.メディアおよびプレスリリース
2.4.1.11.ニュースレター
2.4.1.12.業界データベース
2.4.1.13.ルーツ独自のデータベース
2.4.1.14.有料データベースと情報源
2.4.1.15.ソーシャルメディア・ポータル
2.4.1.16.その他の二次情報源
2.4.2.一次調査
2.4.2.1.はじめに
2.4.2.2.種類
2.4.2.2.1.質的
2.4.2.2.2.量的
2.4.2.3.利点
2.4.2.4.テクニック
2.4.2.4.1.インタビュー
2.4.2.4.2.アンケート調査
2.4.2.4.3.フォーカス・グループ
2.4.2.4.4.観察調査
2.4.2.4.5.ソーシャルメディア交流
2.4.2.5.ステークホルダー
2.4.2.5.1.企業幹部(CXO)
2.4.2.5.2.取締役会
2.4.2.5.3.社長および副社長
2.4.2.5.4.主要オピニオンリーダー
2.4.2.5.5.研究開発責任者
2.4.2.5.6.技術専門家
2.4.2.5.7.サブジェクト・マター・エキスパート
2.4.2.5.8.科学者
2.4.2.5.9.医師およびその他の医療提供者
2.4.2.6.倫理と誠実さ
2.4.2.6.1.研究倫理
2.4.2.6.2.データの完全性

2.4.3.分析ツールとデータベース

3.市場ダイナミクス
3.1.予測手法
3.1.1.トップダウンアプローチ
3.1.2.ボトムアップアプローチ
3.1.3.ハイブリッド・アプローチ
3.2.市場評価の枠組み
3.2.1.総アドレス可能市場(TAM)
3.2.2.サービス可能市場(SAM)
3.2.3.サービス可能市場(SOM)
3.2.4.現在獲得可能な市場(CAM)
3.3.予測ツールと技法
3.3.1.定性的予測
3.3.2.相関
3.3.3.回帰
3.3.4.時系列分析
3.3.5.外挿
3.3.6.収束
3.3.7.予測誤差分析
3.3.8.データの可視化
3.3.9.シナリオプランニング
3.3.10.感度分析
3.4.主な検討事項
3.4.1.人口統計
3.4.2.市場アクセス
3.4.3.償還シナリオ
3.4.4.業界再編
3.5.強固な品質管理
3.6.主要市場セグメント
3.7.制限事項

4.マクロ経済指標
4.1.章の概要
4.2.市場ダイナミクス
4.2.1.期間
4.2.1.1.過去のトレンド
4.2.1.2.現状と予測
4.2.2.通貨カバレッジ
4.2.2.1.市場に影響を与える主要通貨の概要
4.2.2.2.通貨変動の業界への影響
4.2.3.為替の影響
4.2.3.1.為替レートの評価と市場への影響
4.2.3.2.為替リスク軽減のための戦略
4.2.4.景気後退
4.2.4.1.過去の不況の歴史的分析と教訓
4.2.4.2.現在の経済状況の評価と市場への潜在的影響
4.2.5.インフレ
4.2.5.1.経済におけるインフレ圧力の測定と分析
4.2.5.2.インフレが市場に与える潜在的影響
4.2.6.金利
4.2.6.1.金利の概要と市場への影響
4.2.6.2.金利リスク管理戦略
4.2.7.商品フロー分析
4.2.7.1.商品の種類
4.2.7.2.原産地と仕向地
4.2.7.3.価値と重量
4.2.7.4.輸送手段
4.2.8.世界貿易のダイナミクス
4.2.8.1.輸入シナリオ
4.2.8.2.輸出シナリオ
4.2.9.戦争影響分析
4.2.9.1.ロシア・ウクライナ戦争
4.2.9.2.イスラエル・ハマス戦争
4.2.10.COVIDの影響/関連要因
4.2.10.1.世界経済への影響
4.2.10.2.産業別インパクト
4.2.10.3.政府の対応と景気刺激策
4.2.10.4.今後の見通しと適応戦略
4.2.11.その他の指標
4.2.11.1.財政政策
4.2.11.2.個人消費
4.2.11.3.国内総生産(GDP)
4.2.11.4.雇用
4.2.11.5.税金
4.2.11.6.研究開発イノベーション
4.2.11.7.株式市場のパフォーマンス
4.2.11.8.サプライチェーン
4.2.11.9.クロスボーダー・ダイナミクス

セクション II:定性的洞察

5.エグゼクティブサマリー

6.はじめに
6.1.章の概要
6.2.コグニティブ・コンピューティング市場の概要
6.2.1.コンポーネントの種類
6.2.2.技術の種類
6.2.3.展開のタイプ
6.2.4.企業のタイプ

6.3.将来の展望

7.規制シナリオ

セクション III: 市場概要

8.主要プレイヤーの総合データベース

9.競争環境
9.1.各章の概要
9.2.コグニティブ・コンピューティング市場全体の展望
9.2.1.設立年別分析
9.2.2.企業規模別分析
9.2.3.本社所在地別分析
9.2.4.所有形態別分析

10.ホワイトスペース分析

11.企業競争力分析

12.コグニティブ・コンピューティング市場における新興企業のエコシステム
12.1.コグニティブ・コンピューティング新興企業の市場環境
12.1.1.設立年別分析
12.1.2.企業規模別分析
12.1.3.企業規模別・設立年別分析
12.1.4.本社所在地別分析
12.1.5.企業規模別・本社所在地別分析
12.1.6.オーナーシップ構造による分析
12.2.主な調査結果

セクションIV:企業プロフィール

13.企業プロフィール
13.1.各章の概要
13.2.アキュイティ
13.2.1.会社概要
13.2.2.会社の使命
13.2.3.フットプリント
13.2.4.経営陣
13.2.5.連絡先
13.2.6.財務実績
13.2.7.事業セグメント
13.2.8.サービス/製品ポートフォリオ(プロジェクト別)
13.2.9.MOAT分析
13.2.10.最近の動向と将来展望

* その他の下記企業についても、公開情報に基づき同様の詳細を記載している。

13.3.アルファベット
13.4.AWS
13.5.バーストIQ
13.6.シスコ
13.7.コグニティブスケール
13.8.コールドライト・ソリューションズ
13.9.エキスパート・システム
13.10.イーゼスト
13.11.グーグル
13.12.IBM
13.13.マイクロソフト
13.14.ヌメンタ
13.15.パランティア・テクノロジーズ
13.16.レッド・スキオス
13.17.サフラン・テクノロジー
13.18.SAS
13.19.スパークコグニション
13.20.TCS
13.21.テラデータ
13.22.ヴァンテージ・ラボ
13.23.バイカリアス
13.24.ヴァーチュサ

セクションV:市場動向

14.メガトレンド分析

15.アンメット・ニーズ分析

16.特許分析

17.最近の動向
17.1.章の概要
17.2.最近の資金調達
17.3.最近のパートナーシップ
17.4.その他の最近の取り組み

第6節 市場機会分析

18.世界のコグニティブ・コンピューティング市場
18.1.各章の概要
18.2.主な前提条件と方法論
18.3.市場に影響を与えるトレンドの混乱
18.4.需要サイドの動向
18.5.供給サイドの動向
18.6.世界のコグニティブコンピューティング、過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
18.7.多変量シナリオ分析
18.7.1.保守的シナリオ
18.7.2.楽観的シナリオ
18.8.投資可能性指数
18.9.主要市場セグメント

19.部品の種類に基づく市場機会
19.1.各章の概要
19.2.主要前提条件と方法論
19.3.収益シフト分析
19.4.市場の動き分析
19.5.普及-成長(P-G)マトリックス
19.6.プラットフォーム向けコグニティブコンピューティング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.7.サービス向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
19.8.データの三角測量と検証
19.8.1.二次情報源
19.8.2.一次情報源
19.8.3.統計モデリング

20.技術の種類に基づく市場機会
20.1.各章の概要
20.2.主要前提条件と方法論
20.3.収益シフト分析
20.4.市場の動き分析
20.5.普及-成長(P-G)マトリックス
20.6.ディープラーニング向けコグニティブコンピューティング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.7.機械学習向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.8.自然言語処理向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.9.その他のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
20.10.データの三角測量と検証
20.10.1.二次情報源
20.10.2.一次情報源
20.10.3.統計モデリング

21.展開タイプに基づく市場機会
21.1.概要
21.2.主要前提条件と方法論
21.3.収益シフト分析
21.4.市場の動き分析
21.5.普及-成長(P-G)マトリックス
21.6.クラウドベースのコグニティブコンピューティング市場過去の推移(2019年以降)と予測予測(2035年まで)
21.7.オンプレミス向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
21.8.データの三角測量と検証
21.8.1.二次情報源
21.8.2.一次情報源
21.8.3.統計モデリング

22.企業のタイプに基づく市場機会
22.1.概要
22.2.主要前提条件と方法論
22.3.収益シフト分析
22.4.市場の動き分析
22.5.普及-成長(P-G)マトリックス
22.6.大企業向けコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.7.中小企業向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
22.8.データの三角測量と検証
22.8.1.二次情報源
22.8.2.一次情報源
22.8.3.統計モデリング


23.エンドユーザーのタイプに基づく市場機会
23.1.各章の概要
23.2.主要前提条件と方法論
23.3.収益シフト分析
23.4.市場の動き分析
23.5.普及-成長(P-G)マトリックス
23.6.BFSI向けコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.7.政府・防衛向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.8.医療向けコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.9.IT・通信向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.10.メディア&エンターテインメント向けコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.11.小売・Eコマース向けコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.12.その他向けコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
23.13.データの三角測量と検証
23.13.1.二次情報源
23.13.2.一次情報源
23.13.3.統計モデリング

24.北米におけるコグニティブ・コンピューティングの市場機会
24.1.各章の概要
24.2.主な前提条件と方法論
24.3.収益シフト分析
24.4.市場の動き分析
24.5.普及-成長(P-G)マトリックス
24.6.北米のコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.1.米国のコグニティブコンピューティング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.2.カナダのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.3.メキシコのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.6.4.その他の北米諸国のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
24.7.データの三角測量と検証

25.欧州におけるコグニティブ・コンピューティングの市場機会
25.1.各章の概要
25.2.主な前提条件と方法論
25.3.収益シフト分析
25.4.市場の動き分析
25.5.普及-成長(P-G)マトリックス
25.6.欧州のコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.1.オーストリアのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.2.ベルギーのコグニティブコンピューティング市場ベルギーの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.3.デンマークのコグニティブコンピューティング市場デンマークの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.4.フランスのコグニティブコンピューティング市場フランスのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.5.ドイツのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.6.アイルランドのコグニティブコンピューティング市場アイルランドの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.7.イタリアのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.8.オランダのコグニティブコンピューティング市場オランダの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.9.ノルウェーのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.10.ロシアのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.11.スペインのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.12.スウェーデンのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.13.スウェーデンのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.14.スイスのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.15.イギリスのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.6.16.その他の欧州諸国のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
25.7.データの三角測量と検証

26.アジアにおけるコグニティブ・コンピューティングの市場機会
26.1.各章の概要
26.2.主な前提条件と方法論
26.3.収益シフト分析
26.4.市場の動き分析
26.5.普及-成長(P-G)マトリックス
26.6.アジアのコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.1.中国のコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.2.インドのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.3.日本のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.4.シンガポールのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.5.韓国のコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.6.6.その他のアジア諸国のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
26.7.データの三角測量と検証

27.中東・北アフリカ(MENA)におけるコグニティブコンピューティングの市場機会
27.1.各章の概要
27.2.主な前提条件と方法論
27.3.収益シフト分析
27.4.市場の動き分析
27.5.普及-成長(P-G)マトリックス
27.6.中東・北アフリカ(MENA)のコグニティブコンピューティング市場過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.1.エジプトのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(205年まで)
27.6.2.イランのコグニティブコンピューティング市場イランの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.3.イラクのコグニティブコンピューティング市場イラクの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.4.イスラエルのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.5.クウェートのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.6.サウジアラビアのコグニティブコンピューティング市場サウジアラビアの歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.7.アラブ首長国連邦(UAE)のニューロモーフィックコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.6.8.その他のMENA諸国のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
27.7.データの三角測量と検証

28.ラテンアメリカにおけるコグニティブコンピューティングの市場機会
28.1.各章の概要
28.2.主な前提条件と方法論
28.3.収益シフト分析
28.4.市場の動き分析
28.5.普及-成長(P-G)マトリックス
28.6.ラテンアメリカのコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.6.1.アルゼンチンのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.6.2.ブラジルのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.6.3.チリのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.6.4.コロンビアのコグニティブコンピューティング市場 過去のトレンド(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.6.5.ベネズエラのコグニティブコンピューティング市場:歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.6.6.その他のラテンアメリカ諸国のコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
28.7.データの三角測量と検証

29.その他の地域におけるコグニティブ・コンピューティングの市場機会
29.1.各章の概要
29.2.主要前提条件と方法論
29.3.収益シフト分析
29.4.市場の動き分析
29.5.普及-成長(P-G)マトリックス
29.6.その他の地域のコグニティブコンピューティング市場:過去の動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
29.6.1.オーストラリアのコグニティブコンピューティング市場過去の推移(2019年以降)と予測(2035年まで)
29.6.2.ニュージーランドのコグニティブコンピューティング市場歴史的動向(2019年以降)と予測(2035年まで)
29.6.3.その他の国のコグニティブコンピューティング市場
29.7.データの三角測量と検証

30.市場集中度分析:主要プレイヤー別分布
30.1.主要プレーヤー1
30.2.主要プレーヤー2
30.3.リーディングプレーヤー3
30.4.リーディングプレーヤー4
30.5.リーディングプレーヤー5
30.6.リーディングプレーヤー6
30.7.リーディングプレーヤー7
30.8.リーディングプレーヤー8

31.隣接市場分析

セクションVII:戦略ツール

32.主な勝利戦略
33.ポーターの5つの力分析
34.SWOT分析
35.バリューチェーン分析

36.ルーツ戦略的提言
36.1.章の概要
36.2.主要事業関連戦略
36.2.1.研究開発
36.2.2.製品製造
36.2.3.商品化/市場投入
36.2.4.販売とマーケティング
36.3.主要事業関連戦略
36.3.1.リスク管理
36.3.2.労働力
36.3.3.財務
36.3.4.その他

セクションVIII:その他の独占的洞察

37.一次調査からの洞察
38.レポートの結論

セクションIX付録
39.表データ
40.企業・団体リスト
41.カスタマイズの機会
42.ルーツサブスクリプションサービス
43.著者詳細

 

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Summary

Cognitive Computing Market Overview
As per Roots Analysis, the global cognitive computing market size is estimated to grow from USD 50.85 billion in the current year to USD 783.8 billion by 2035, at a CAGR of 28.23% during the forecast period, till 2035.



The opportunity for cognitive computing market has been distributed across the following segments:

Type of Component
- Platform
- Services

Type of Technology
- Deep Learning
- Machine Learning
- Natural Language Processing
- Others

Type of Deployment
- Cloud-based
- On-premises

Type of Enterprise
- Large Enterprises
- Small & Medium Enterprises

Type of End User
- BFSI
- Government and Defense
- Healthcare
- IT & Telecommunication
- Media & Entertainment
- Retail & E-commerce
- Others

Geographical Regions
- North America
- US
- Canada
- Mexico
- Other North American countries
- Europe
- Austria
- Belgium
- Denmark
- France
- Germany
- Ireland
- Italy
- Netherlands
- Norway
- Russia
- Spain
- Sweden
- Switzerland
- UK
- Other European countries
- Asia
- China
- India
- Japan
- Singapore
- South Korea
- Other Asian countries
- Latin America
- Brazil
- Chile
- Colombia
- Venezuela
- Other Latin American countries
- Middle East and North Africa
- Egypt
- Iran
- Iraq
- Israel
- Kuwait
- Saudi Arabia
- UAE
- Other MENA countries
- Rest of the World
- Australia
- New Zealand
- Other countries

COGNITIVE COMPUTING MARKET: GROWTH AND TRENDS
Cognitive computing is a sector of artificial intelligence that mimics human cognitive processes through a computer-based framework. This system employs a variety of technologies, including machine learning, natural language processing, deep learning, self-adaptive algorithms, data mining, and pattern recognition to replicate the functioning of the human brain, enabling quicker decision-making and problem-solving abilities on a larger scale.

The aim of cognitive computing development is to equip computers with the ability to deal with intricate issues that typically require human thinking. Unlike conventional computing, cognitive systems can learn and adjust based on user interactions, as well as process and interpret natural language while grasping context and meaning. Additionally, their reasoning and intricate problem-solving skills facilitate the resolution of complex concepts by examining vast amounts of structured and unstructured data, revealing hidden insights, and presenting possible solutions or recommendations.

With time, ongoing advancements in technology have opened up new opportunities for enhancing computer intelligence. As a result, the cognitive computing market is rapidly evolving and experiencing significant growth. The increasing adoption of smart technologies such as artificial intelligence and machine learning across various industries is further driving the demand for cognitive computing solutions. This is particularly beneficial for data-driven decision-making and large-scale data processing. Acknowledging its unexploited potential, business leaders are progressively investing in technological development.

Driven by various factors such as an increase in cloud computing integration, rise in the application of cognitive solutions in healthcare, and continuous technological progress, the cognitive computing market is expected to witness significant growth during the forecast period.

COGNITIVE COMPUTING MARKET: KEY SEGMENTS

Market Share by Type of Component
Based on type of component, the global cognitive computing market is segmented into platform and service. According to our estimates, currently, platform segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the growing adoption of advanced analytics platforms in various industries, allowing organizations to scale their cognitive computing solutions according to their needs. The key features driving demand for this component include its scalability, flexibility, and integration capabilities, which enable businesses to begin and expand their cognitive solutions without significant investments in on-premises infrastructure.

However, the service component is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period. This growth can be linked to the rising demand and initiatives taken by companies to reduce cognitive analytics timelines by utilizing sophisticated cognitive services.

Market Share by Type of Technology
Based on type of technology, the cognitive computing market is segmented into deep learning, machine learning, natural language processing, and others. According to our estimates, currently, natural language processing segment captures the majority of the market. This can be attributed to its fundamental capability to facilitate a more intuitive and meaningful interaction between humans and computers by interpreting and comprehending human language. Additionally, the rise of conversational AI, text analytics, sentiment analysis, and document automation is driving the demand for natural language processing.

However, the machine learning segment is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Type of Deployment
Based on type of deployment, the cognitive computing market is segmented into cloud-based and on-premises. According to our estimates, currently, cloud based segment captures the majority share of the market. This can be attributed to its ability to adjust cognitive computing capabilities in response to demand while maintaining reasonable costs. Moreover, its availability enables organizations to implement cognitive computing applications among distributed teams and in remote settings.

However, the on-premises deployment segment is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period. This is due to the rising need from large enterprises to enhance the management of their extensive data with improved security.

Market Share by Type of Enterprise
Based on type of enterprise, the cognitive computing market is segmented into large enterprises and small and medium enterprises. According to our estimates, currently, large enterprise segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the rise in adoption of advanced cognitive computing technologies and the integration of machine learning applications and IoT.

However, the small and medium enterprises segment is anticipated to grow at a relatively higher CAGR during the forecast period. This surge can be linked to the increased use of cloud computing, owing to its cost-effectiveness, which reduces the reliance on costly on-premises hardware and lowers operational expenses, along with facilitating smaller-scale implementations.

Market Share by Type of End User
Based on type of end user, the cognitive computing market is segmented into BFSI, government and defense, healthcare, it & telecommunication, media & entertainment, retail & e-commerce, and others. According to our estimates, currently, BFSI segment captures the majority share of the market. This can be attributed to the increasing demand for fraud detection and risk management, driven by the substantial amount of transactional and behavioral data. To meet this need, the industry requires cognitive computing systems that facilitate real-time data processing for identifying fraudulent activities and potential security threats.

In addition, the healthcare industry is widely embracing cognitive computing for purposes such as disease diagnosis and treatment, personalized medicine, medical research, and drug discovery. Further, its automated reasoning capabilities are beneficial for predictive analytics, which can anticipate public health trends and identify at-risk populations, making it extensively utilized in the field. Consequently, this segment is projected to experience a relatively higher CAGR during the forecast period.

Market Share by Geographical Regions
Based on geographical regions, the cognitive computing market is segmented into North America, Europe, Asia, Latin America, Middle East and North Africa, and the rest of the world. According to our estimates, currently, North America captures the majority share of the market. However, Asia is anticipated to experience a higher compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period, driven by increasing industrialization, the rise of startup companies, and a significant adoption of enterprise cognitive systems in the area.

Example Players in Cognitive Computing Market
- Acuiti
- Alphabet
- AWS
- BurstlQ
- Cisco
- CognitiveScale
- ColdLight Solutions
- Expert System
- E-Zest
- Google
- IBM
- Microsoft
- Numenta
- Palantir Technologies
- Red Skios
- Saffron
- SAS
- SparkCognition
- TCS
- Teradata
- Vantage Labs
- Vicarious
- Virtusa

COGNITIVE COMPUTING MARKET: RESEARCH COVERAGE
The report on the cognitive computing market features insights on various sections, including:
- Market Sizing and Opportunity Analysis: An in-depth analysis of the cognitive computing market, focusing on key market segments, including [A] type of component, [B] type of technology, [C] type of deployment, [D] type of enterprise, [E] type of end user, and [F] geographical regions.
- Competitive Landscape: A comprehensive analysis of the companies engaged in the cognitive computing market, based on several relevant parameters, such as [A] year of establishment, [B] company size, [C] location of headquarters and [D] ownership structure.
- Company Profiles: Elaborate profiles of prominent players engaged in the cognitive computing market, providing details on [A] location of headquarters, [B]company size, [C] company mission, [D] company footprint, [E] management team, [F] contact details, [G] financial information, [H] operating business segments, [I] cognitive computing portfolio, [J] moat analysis, [K] recent developments, and an informed future outlook.
- Megatrends: An evaluation of ongoing megatrends in cognitive computing industry.
- Patent Analysis: An insightful analysis of patents filed / granted in the cognitive computing domain, based on relevant parameters, including [A] type of patent, [B] patent publication year, [C] patent age and [D] leading players.
- Recent Developments: An overview of the recent developments made in the cognitive computing market, along with analysis based on relevant parameters, including [A] year of initiative, [B] type of initiative, [C] geographical distribution and [D] most active players.
- Porter’s Five Forces Analysis: An analysis of five competitive forces prevailing in the cognitive computing market, including threats of new entrants, bargaining power of buyers, bargaining power of suppliers, threats of substitute products and rivalry among existing competitors.
- SWOT Analysis: An insightful SWOT framework, highlighting the strengths, weaknesses, opportunities and threats in the domain. Additionally, it provides Harvey ball analysis, highlighting the relative impact of each SWOT parameter.

KEY QUESTIONS ANSWERED IN THIS REPORT
- How many companies are currently engaged in cognitive computing market?
- Which are the leading companies in this market?
- What factors are likely to influence the evolution of this market?
- What is the current and future market size?
- What is the CAGR of this market?
- How is the current and future market opportunity likely to be distributed across key market segments?

REASONS TO BUY THIS REPORT
- The report provides a comprehensive market analysis, offering detailed revenue projections of the overall market and its specific sub-segments. This information is valuable to both established market leaders and emerging entrants.
- Stakeholders can leverage the report to gain a deeper understanding of the competitive dynamics within the market. By analyzing the competitive landscape, businesses can make informed decisions to optimize their market positioning and develop effective go-to-market strategies.
- The report offers stakeholders a comprehensive overview of the market, including key drivers, barriers, opportunities, and challenges. This information empowers stakeholders to stay abreast of market trends and make data-driven decisions to capitalize on growth prospects.

ADDITIONAL BENEFITS
- Complimentary Excel Data Packs for all Analytical Modules in the Report
- 15% Free Content Customization
- Detailed Report Walkthrough Session with Research Team
- Free Updated report if the report is 6-12 months old or older



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Table of Contents

SECTION I: REPORT OVERVIEW

1. PREFACE
1.1. Introduction
1.2. Market Share Insights
1.3. Key Market Insights
1.4. Report Coverage
1.5. Key Questions Answered
1.6. Chapter Outlines

2. RESEARCH METHODOLOGY
2.1. Chapter Overview
2.2. Research Assumptions
2.3. Database Building
2.3.1. Data Collection
2.3.2. Data Validation
2.3.3. Data Analysis

2.4. Project Methodology
2.4.1. Secondary Research
2.4.1.1. Annual Reports
2.4.1.2. Academic Research Papers
2.4.1.3. Company Websites
2.4.1.4. Investor Presentations
2.4.1.5. Regulatory Filings
2.4.1.6. White Papers
2.4.1.7. Industry Publications
2.4.1.8. Conferences and Seminars
2.4.1.9. Government Portals
2.4.1.10. Media and Press Releases
2.4.1.11. Newsletters
2.4.1.12. Industry Databases
2.4.1.13. Roots Proprietary Databases
2.4.1.14. Paid Databases and Sources
2.4.1.15. Social Media Portals
2.4.1.16. Other Secondary Sources
2.4.2. Primary Research
2.4.2.1. Introduction
2.4.2.2. Types
2.4.2.2.1. Qualitative
2.4.2.2.2. Quantitative
2.4.2.3. Advantages
2.4.2.4. Techniques
2.4.2.4.1. Interviews
2.4.2.4.2. Surveys
2.4.2.4.3. Focus Groups
2.4.2.4.4. Observational Research
2.4.2.4.5. Social Media Interactions
2.4.2.5. Stakeholders
2.4.2.5.1. Company Executives (CXOs)
2.4.2.5.2. Board of Directors
2.4.2.5.3. Company Presidents and Vice Presidents
2.4.2.5.4. Key Opinion Leaders
2.4.2.5.5. Research and Development Heads
2.4.2.5.6. Technical Experts
2.4.2.5.7. Subject Matter Experts
2.4.2.5.8. Scientists
2.4.2.5.9. Doctors and Other Healthcare Providers
2.4.2.6. Ethics and Integrity
2.4.2.6.1. Research Ethics
2.4.2.6.2. Data Integrity

2.4.3. Analytical Tools and Databases

3. MARKET DYNAMICS
3.1. Forecast Methodology
3.1.1. Top-Down Approach
3.1.2. Bottom-Up Approach
3.1.3. Hybrid Approach
3.2. Market Assessment Framework
3.2.1. Total Addressable Market (TAM)
3.2.2. Serviceable Addressable Market (SAM)
3.2.3. Serviceable Obtainable Market (SOM)
3.2.4. Currently Acquired Market (CAM)
3.3. Forecasting Tools and Techniques
3.3.1. Qualitative Forecasting
3.3.2. Correlation
3.3.3. Regression
3.3.4. Time Series Analysis
3.3.5. Extrapolation
3.3.6. Convergence
3.3.7. Forecast Error Analysis
3.3.8. Data Visualization
3.3.9. Scenario Planning
3.3.10. Sensitivity Analysis
3.4. Key Considerations
3.4.1. Demographics
3.4.2. Market Access
3.4.3. Reimbursement Scenarios
3.4.4. Industry Consolidation
3.5. Robust Quality Control
3.6. Key Market Segmentations
3.7. Limitations

4. MACRO-ECONOMIC INDICATORS
4.1. Chapter Overview
4.2. Market Dynamics
4.2.1. Time Period
4.2.1.1. Historical Trends
4.2.1.2. Current and Forecasted Estimates
4.2.2. Currency Coverage
4.2.2.1. Overview of Major Currencies Affecting the Market
4.2.2.2. Impact of Currency Fluctuations on the Industry
4.2.3. Foreign Exchange Impact
4.2.3.1. Evaluation of Foreign Exchange Rates and Their Impact on Market
4.2.3.2. Strategies for Mitigating Foreign Exchange Risk
4.2.4. Recession
4.2.4.1. Historical Analysis of Past Recessions and Lessons Learnt
4.2.4.2. Assessment of Current Economic Conditions and Potential Impact on the Market
4.2.5. Inflation
4.2.5.1. Measurement and Analysis of Inflationary Pressures in the Economy
4.2.5.2. Potential Impact of Inflation on the Market Evolution
4.2.6. Interest Rates
4.2.6.1. Overview of Interest Rates and Their Impact on the Market
4.2.6.2. Strategies for Managing Interest Rate Risk
4.2.7. Commodity Flow Analysis
4.2.7.1. Type of Commodity
4.2.7.2. Origins and Destinations
4.2.7.3. Values and Weights
4.2.7.4. Modes of Transportation
4.2.8. Global Trade Dynamics
4.2.8.1. Import Scenario
4.2.8.2. Export Scenario
4.2.9. War Impact Analysis
4.2.9.1. Russian-Ukraine War
4.2.9.2. Israel-Hamas War
4.2.10. COVID Impact / Related Factors
4.2.10.1. Global Economic Impact
4.2.10.2. Industry-specific Impact
4.2.10.3. Government Response and Stimulus Measures
4.2.10.4. Future Outlook and Adaptation Strategies
4.2.11. Other Indicators
4.2.11.1. Fiscal Policy
4.2.11.2. Consumer Spending
4.2.11.3. Gross Domestic Product (GDP)
4.2.11.4. Employment
4.2.11.5. Taxes
4.2.11.6. R&D Innovation
4.2.11.7. Stock Market Performance
4.2.11.8. Supply Chain
4.2.11.9. Cross-Border Dynamics

SECTION II: QUALITATIVE INSIGHTS

5. EXECUTIVE SUMMARY

6. INTRODUCTION
6.1. Chapter Overview
6.2. Overview of Cognitive Computing Market
6.2.1. Type of Component
6.2.2. Type of Technology
6.2.3. Type of Deployment
6.2.4. Type of Enterprise

6.3. Future Perspective

7. REGULATORY SCENARIO

SECTION III: MARKET OVERVIEW

8. COMPREHENSIVE DATABASE OF LEADING PLAYERS

9. COMPETITIVE LANDSCAPE
9.1. Chapter Overview
9.2. Cognitive Computing: Overall Market Landscape
9.2.1. Analysis by Year of Establishment
9.2.2. Analysis by Company Size
9.2.3. Analysis by Location of Headquarters
9.2.4. Analysis by Ownership Structure

10. WHITE SPACE ANALYSIS

11. COMPANY COMPETITIVENESS ANALYSIS

12. STARTUP ECOSYSTEM IN THE COGNITIVE COMPUTING MARKET
12.1. Cognitive Computing: Market Landscape of Startups
12.1.1. Analysis by Year of Establishment
12.1.2. Analysis by Company Size
12.1.3. Analysis by Company Size and Year of Establishment
12.1.4. Analysis by Location of Headquarters
12.1.5. Analysis by Company Size and Location of Headquarters
12.1.6. Analysis by Ownership Structure
12.2. Key Findings

SECTION IV: COMPANY PROFILES

13. COMPANY PROFILES
13.1. Chapter Overview
13.2. Acuiti*
13.2.1. Company Overview
13.2.2. Company Mission
13.2.3. Company Footprint
13.2.4. Management Team
13.2.5. Contact Details
13.2.6. Financial Performance
13.2.7. Operating Business Segments
13.2.8. Service / Product Portfolio (project specific)
13.2.9. MOAT Analysis
13.2.10. Recent Developments and Future Outlook

* similar detail is presented for other below mentioned companies based on information in the public domain

13.3. Alphabet
13.4. AWS
13.5. BurstIQ
13.6. Cisco
13.7. CognitiveScale
13.8. ColdLight Solutions
13.9. Expert System
13.10. E-Zest
13.11. Google
13.12. IBM
13.13. Microsoft
13.14. Numenta
13.15. Palantir Technologies
13.16. Red Skios
13.17. Saffron Technology
13.18. SAS
13.19. SparkCognition
13.20. TCS
13.21. Teradata
13.22. Vantage Labs
13.23. Vicarious
13.24. Virtusa

SECTION V: MARKET TRENDS

14. MEGA TRENDS ANALYSIS

15. UNMEET NEED ANALYSIS

16. PATENT ANALYSIS

17. RECENT DEVELOPMENTS
17.1. Chapter Overview
17.2. Recent Funding
17.3. Recent Partnerships
17.4. Other Recent Initiatives

SECTION VI: MARKET OPPORTUNITY ANALYSIS

18. GLOBAL COGNITIVE COMPUTING MARKET
18.1. Chapter Overview
18.2. Key Assumptions and Methodology
18.3. Trends Disruption Impacting Market
18.4. Demand Side Trends
18.5. Supply Side Trends
18.6. Global Cognitive Computing, Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
18.7. Multivariate Scenario Analysis
18.7.1. Conservative Scenario
18.7.2. Optimistic Scenario
18.8. Investment Feasibility Index
18.9. Key Market Segmentations

19. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF COMPONENT
19.1. Chapter Overview
19.2. Key Assumptions and Methodology
19.3. Revenue Shift Analysis
19.4. Market Movement Analysis
19.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
19.6. Cognitive Computing Market for Platform: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.7. Cognitive Computing Market for Service: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
19.8. Data Triangulation and Validation
19.8.1. Secondary Sources
19.8.2. Primary Sources
19.8.3. Statistical Modeling

20. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF TECHNOLOGY
20.1. Chapter Overview
20.2. Key Assumptions and Methodology
20.3. Revenue Shift Analysis
20.4. Market Movement Analysis
20.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
20.6. Cognitive Computing Market for Deep Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.7. Cognitive Computing Market for Machine Learning: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.8. Cognitive Computing Market for Natural Language Processing: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.9. Cognitive Computing Market for Other: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
20.10. Data Triangulation and Validation
20.10.1. Secondary Sources
20.10.2. Primary Sources
20.10.3. Statistical Modeling

21. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF DEPLOYMENT
21.1. Chapter Overview
21.2. Key Assumptions and Methodology
21.3. Revenue Shift Analysis
21.4. Market Movement Analysis
21.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
21.6. Cognitive Computing Market for Cloud-Based: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.7. Cognitive Computing Market for On-Premises: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
21.8. Data Triangulation and Validation
21.8.1. Secondary Sources
21.8.2. Primary Sources
21.8.3. Statistical Modeling

22. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF ENTERPRISE
22.1. Chapter Overview
22.2. Key Assumptions and Methodology
22.3. Revenue Shift Analysis
22.4. Market Movement Analysis
22.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
22.6. Cognitive Computing Market for Large Enterprise: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.7. Cognitive Computing Market for Small and Medium Enterprise: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
22.8. Data Triangulation and Validation
22.8.1. Secondary Sources
22.8.2. Primary Sources
22.8.3. Statistical Modeling


23. MARKET OPPORTUNITIES BASED ON TYPE OF END USER
23.1. Chapter Overview
23.2. Key Assumptions and Methodology
23.3. Revenue Shift Analysis
23.4. Market Movement Analysis
23.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
23.6. Cognitive Computing Market for BFSI: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.7. Cognitive Computing Market for Government and Defense: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.8. Cognitive Computing Market for Healthcare: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.9. Cognitive Computing Market for IT & Telecommunication: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.10. Cognitive Computing Market for Media & Entertainment: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.11. Cognitive Computing Market for Retail & E-commerce: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.12. Cognitive Computing Market for Others: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
23.13. Data Triangulation and Validation
23.13.1. Secondary Sources
23.13.2. Primary Sources
23.13.3. Statistical Modeling

24. MARKET OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE COMPUTING IN NORTH AMERICA
24.1. Chapter Overview
24.2. Key Assumptions and Methodology
24.3. Revenue Shift Analysis
24.4. Market Movement Analysis
24.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
24.6. Cognitive Computing Market in North America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.1. Cognitive Computing Market in the US: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.2. Cognitive Computing Market in Canada: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.3. Cognitive Computing Market in Mexico: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.6.4. Cognitive Computing Market in Other North American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
24.7. Data Triangulation and Validation

25. MARKET OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE COMPUTING IN EUROPE
25.1. Chapter Overview
25.2. Key Assumptions and Methodology
25.3. Revenue Shift Analysis
25.4. Market Movement Analysis
25.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
25.6. Cognitive Computing Market in Europe: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.1. Cognitive Computing Market in Austria: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.2. Cognitive Computing Market in Belgium: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.3. Cognitive Computing Market in Denmark: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.4. Cognitive Computing Market in France: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.5. Cognitive Computing Market in Germany: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.6. Cognitive Computing Market in Ireland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.7. Cognitive Computing Market in Italy: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.8. Cognitive Computing Market in the Netherlands: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.9. Cognitive Computing Market in Norway: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.10. Cognitive Computing Market in Russia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.11. Cognitive Computing Market in Spain: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.12. Cognitive Computing Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.13. Cognitive Computing Market in Sweden: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.14. Cognitive Computing Market in Switzerland: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.15. Cognitive Computing Market in the UK: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.6.16. Cognitive Computing Market in Other European Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
25.7. Data Triangulation and Validation

26. MARKET OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE COMPUTING IN ASIA
26.1. Chapter Overview
26.2. Key Assumptions and Methodology
26.3. Revenue Shift Analysis
26.4. Market Movement Analysis
26.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
26.6. Cognitive Computing Market in Asia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.1. Cognitive Computing Market in China: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.2. Cognitive Computing Market in India: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.3. Cognitive Computing Market in Japan: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.4. Cognitive Computing Market in Singapore: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.5. Cognitive Computing Market in South Korea: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.6.6. Cognitive Computing Market in Other Asian Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
26.7. Data Triangulation and Validation

27. MARKET OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE COMPUTING IN MIDDLE EAST AND NORTH AFRICA (MENA)
27.1. Chapter Overview
27.2. Key Assumptions and Methodology
27.3. Revenue Shift Analysis
27.4. Market Movement Analysis
27.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
27.6. Cognitive Computing Market in Middle East and North Africa (MENA): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.1. Cognitive Computing Market in Egypt: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 205)
27.6.2. Cognitive Computing Market in Iran: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.3. Cognitive Computing Market in Iraq: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.4. Cognitive Computing Market in Israel: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.5. Cognitive Computing Market in Kuwait: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.6. Cognitive Computing Market in Saudi Arabia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.7. Neuromorphic Computing Marke in United Arab Emirates (UAE): Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.6.8. Cognitive Computing Market in Other MENA Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
27.7. Data Triangulation and Validation

28. MARKET OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE COMPUTING IN LATIN AMERICA
28.1. Chapter Overview
28.2. Key Assumptions and Methodology
28.3. Revenue Shift Analysis
28.4. Market Movement Analysis
28.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
28.6. Cognitive Computing Market in Latin America: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.6.1. Cognitive Computing Market in Argentina: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.6.2. Cognitive Computing Market in Brazil: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.6.3. Cognitive Computing Market in Chile: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.6.4. Cognitive Computing Market in Colombia Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.6.5. Cognitive Computing Market in Venezuela: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.6.6. Cognitive Computing Market in Other Latin American Countries: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
28.7. Data Triangulation and Validation

29. MARKET OPPORTUNITIES FOR COGNITIVE COMPUTING IN REST OF THE WORLD
29.1. Chapter Overview
29.2. Key Assumptions and Methodology
29.3. Revenue Shift Analysis
29.4. Market Movement Analysis
29.5. Penetration-Growth (P-G) Matrix
29.6. Cognitive Computing Market in Rest of the World: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
29.6.1. Cognitive Computing Market in Australia: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
29.6.2. Cognitive Computing Market in New Zealand: Historical Trends (Since 2019) and Forecasted Estimates (Till 2035)
29.6.3. Cognitive Computing Market in Other Countries
29.7. Data Triangulation and Validation

30. MARKET CONCENTRATION ANALYSIS: DISTRIBUTION BY LEADING PLAYERS
30.1. Leading Player 1
30.2. Leading Player 2
30.3. Leading Player 3
30.4. Leading Player 4
30.5. Leading Player 5
30.6. Leading Player 6
30.7. Leading Player 7
30.8. Leading Player 8

31. ADJACENT MARKET ANALYSIS

SECTION VII: STRATEGIC TOOLS

32. KEY WINNING STRATEGIES
33. PORTER'S FIVE FORCES ANALYSIS
34. SWOT ANALYSIS
35. VALUE CHAIN ANALYSIS

36. ROOTS STRATEGIC RECOMMENDATIONS
36.1. Chapter Overview
36.2. Key Business-related Strategies
36.2.1. Research & Development
36.2.2. Product Manufacturing
36.2.3. Commercialization / Go-to-Market
36.2.4. Sales and Marketing
36.3. Key Operations-related Strategies
36.3.1. Risk Management
36.3.2. Workforce
36.3.3. Finance
36.3.4. Others

SECTION VIII: OTHER EXCLUSIVE INSIGHTS

37. INSIGHTS FROM PRIMARY RESEARCH
38. REPORT CONCLUSION

SECTION IX: APPENDIX
39. TABULATED DATA
40. LIST OF COMPANIES AND ORGANIZATIONS
41. CUSTOMIZATION OPPORTUNITIES
42. ROOTS SUBSCRIPTION SERVICES
43. AUTHOR DETAILS

 

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