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電気自動車用電動モーター 2026-2036年:技術、材料、市場、予測

電気自動車用電動モーター 2026-2036年:技術、材料、市場、予測


Electric Motors for Electric Vehicles 2026-2036: Technologies, Materials, Markets, and Forecasts

電気自動車用モーターの世界市場。モーター技術、材料、レアアース削減、軸方向磁束、インホイール、熱管理、ベンチマーク、サプライヤー。詳細な地域別予測。自動車、マイクロEV、バス、バン、トラック。 ... もっと見る

 

 

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IDTechEx
アイディーテックエックス
2025年10月20日 US$7,500
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サマリー

電気自動車用モーターの世界市場。モーター技術、材料、レアアース削減、軸方向磁束、インホイール、熱管理、ベンチマーク、サプライヤー。詳細な地域別予測。自動車、マイクロEV、バス、バン、トラック。
 
電気モーターはまさに電気自動車(EV)の原動力です。バッテリーとパワーエレクトロニクスに加えて、電気モーターはドライブトレインの重要なコンポーネントです。電気モーターはもともと1800年代に開発されたにもかかわらず、新しい設計、パワーとトルク密度の向上、使用材料に関するより多くの配慮によって、市場は今日でも進化し続けています。これらは単なる漸進的な改善ではなく、軸流モーターやさまざまなOEMがレアアースを完全に排除するなどの開発が行われています。
 
IDTechExの「電気自動車用モーター 2026-2036年」レポートは、電気自動車用モーター市場におけるOEMの戦略、動向、新興技術について詳述しています。2015年から2024年の間に複数の地域で販売された700以上のEVモデルバリエーションの広範なモデルデータベースは、モーターのタイプ、性能、熱管理、市場シェアのきめ細かな市場分析に役立ちます。自動車、二輪車、三輪車、マイクロカー、小型商用車(バン)、トラック、バスについて、主要OEMの技術と戦略を、いくつかのユースケースと複数のモーターユニットのベンチマークとともに考察しています。また、軸流モータやインホイールモータなど、2036年までの市場予測とともに新技術も取り上げている。モーター要件とユースケースは、性能特性が要求される初期段階の市場として、eVTOL(電動垂直離着陸)航空機とeCTOL(電動従来型離着陸)航空機について詳述しています。
 
IDTechExは、BEVと新たな代替品におけるモーターの主要パラメータを分析している。出典"Electric Motors for Electric Vehicles 2026-2036"
 

材料とレアアース

EVモーター市場にとって重要な検討事項は磁性材料である。2015年から2024年にかけて、電気自動車市場における永久磁石(PM)モーターのシェアは、一貫して75%以上を維持しています。レアアース磁石は、そのサプライチェーンが中国に制約されていることと、歴史的な価格変動のため、2025年も引き続き懸念材料となっています。こうした懸念を回避するため、ルノーとBMWが巻線ローター・モーターを採用し、アウディが誘導モーターを採用するなど、欧州の複数のOEMが磁石を使用しない設計を選択している。2023年、テスラは次世代モーターをレアアース不使用のPMマシンにすると発表し、フェライト磁石などの代替磁性材料とそれが大量採用にもたらす課題への注目がさらに高まった。磁石価格は、2021年/2022年のピークを経て2023年に落ち着き、レアアース不使用の設計はやや遠ざかりましたが、輸出規制と地政学的緊張の継続により、2025年まで変動が続き、レアアースの使用は主要なトピックであり続けました。
 
本レポートでは、IDTechExがマグネットフリーのモーター設計、レアアース削減のルート、代替磁性材料のオプションについて分析しています。IDTechExは、PMモーターがモーターの支配的な形態であり続ける(特にEV市場における中国の優位性)と予測していますが、モーターあたりのレアアースはさらに削減され、代替磁性材料は市場でさらに進歩するでしょう。
 
自動車市場の大半は永久磁石モーターを使用している。出典「電気自動車用電動モーター 2026-2036"
 

新たな選択肢としての軸流磁束モーターとインホイールモーター

従来のEVに搭載されるラジアル磁束モーターに加え、多くの関心を集めながらも市場導入の初期段階にある2つの新たな選択肢、すなわち軸流磁束モーターとインホイールモーターがある。
 
軸流モータは磁束が回転軸に平行である(ラジアル磁束モータは垂直)。軸流モーターの利点には、出力とトルク密度の向上、さまざまなシナリオに組み込むのに理想的なパンケーキ型フォームファクターなどがある。以前は採用が進まなかったにもかかわらず、この技術は市場統合へと発展した。ダイムラーは主要プレーヤーであるYASAを買収し、同社のモーターを次期AMG電動プラットフォームに採用し、ルノーはWHYLOTと提携し、同社のハイブリッド車に軸流モータを採用している。中国勢もVoyahがアキシャルフラックスドライブユニットを展示するなど、アキシャルフラックスの発展を示している。
 
インホイールモーターは、数量限定のロードスタウントラックなど、一部のオンロード車に採用された。しかし、これまでのところ、インホイールモーターを使用すると表明されたほとんどの自動車プロジェクトは財政難に陥っている。にもかかわらず、重要な進展があったのはProteanで、東風は2023年にProteanDrive(インホイールモーター・プラットフォーム)を搭載した初のホモロゲーション乗用車を実証し、これに続いてフリートテストを実施している。
 
IDTechExは、特定の車両カテゴリーでは軸流モーターとインホイールモーターの需要が大幅に増加すると予測しているが、近い将来、従来の車載用ラジアルフラックスモーターに取って代わるとは予測していない。本レポートでは、新興モーター技術の性能と市場分析を行い、プレーヤー、採用、10年間の市場予測を掲載しています。
 

主な内容

自動車、二輪車、三輪車、マイクロカー、小型商用車(バン)、トラック、バス、eVTOL、eCTOL の BEV、PHEV、HEV における電気モーター市場の分析。
 
  • 異なるモータータイプ/トポロジーのベンチマーキングを含む
  • OEM 戦略
  • EV 業界のトレンドと電気モーターへの影響
  • モーター設計のトレンド
  • 新興モーター技術とベンチマーキング:アキシャルフラックス、インホイール、スイッチドリラクタンス
  • 材料利用:磁石(レアアースを含む)と巻線(丸型またはヘアピン型)
  • 電気モーターの熱管理
  • EVのユースケースとベンチマーク
  • OEMとティア1の供給関係
  • インタビューを含む企業プロファイル
10年市場予測と分析
  • 自動車用電気モーター予測 2015-2036年(地域別):中国、欧州、米国、その他の地域(台数、kW)
  • 自動車用電気モーター予測 2015-2036年(ドライブトレイン):BEV、PHEV、HEV(台数、kW)
  • 自動車用電動モーター予測 2015-2036年 (モータータイプ):交流誘導モーター(ACIM)、永久磁石(PM)、巻線ローター同期モーター(WRSM)、永久磁石レアアースフリー、その他レアアースフリー、軸流磁束(台数)
  • 自動車用電動モーター価値予測 (ドライブトレイン):BEV、PHEV、HEV(US$)
  • マイクロEVモーター予測:二輪車(<4kW、>4kW)、三輪車(<4kW、>4kW)、マイクロカー(台数、kW、US$)
  • 電気小型商用車(バン)モーター予測:BEV & PHEV(台数、kW、US$)
  • 電気トラック用モーター予測:中型および大型 BEV & PHEV(台数、kW、US$)
  • 電気バス用モーター予測:BEV & PHEV(台数、kW、US$)
  • 自動車用HEVモーター予測:中国、欧州、米国、日本、韓国、その他の地域(ユニット、kW)
  •  自動車用軸流モータ予測(台)
  • インホイールモータ予測(台)
  • モータ用磁石材料要素別予測(トン)
  • アルミニウム、銅、鉄鋼予測(トン)

 


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目次

1.要旨 

1.1.トラクション・モーターの種類の概要 
1.2.主要自動車メーカーによるPMモーターへの収束 
1.3.モータータイプの市場シェア予測 2015-2036年 
1.4.自動車用電動トラクションモーターの動向解説 
1.5.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年 (台数、地域別) 
1.6.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年(台数、ドライブトレイン) 
1.7.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年(台数、モータータイプ) 
1.8.マイクロEVのタイプ 
1.9.電動3輪車とマイクロカーに搭載されるモーター 
1.10.マイクロEVのモーターの種類 
1.11.ハブモーターとミッドドライブモーター 
1.12.マイクロEV用モーターの予測 2023-2036年 (台数、車種) 
1.13.IDTechEx LCVセグメンテーション 
1.14. ICEの性能に匹敵するeLCVモーター 
1.15.PMモーターが世界的に優勢 
1.16.2021~2036年のLCV電動モーター予測(台数、ドライブトレイン) 
1.17.BEVとFCEVのM&HDトラック:重量対モーター出力 
1.18.中型トラックモデルのモーター出力 
1.19.大型トラックモデルのモーター出力 
1.20.トラック用モーターの市場シェアと出力要件 
1.21.トラック用電動モーターの予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン&カテゴリー) 
1.22.バスのカテゴリーと電動化 
1.23.モーター取り付け - 中央または車軸取り付け 
1.24.バスの電動モーター予測 2021-2036年(台数、ドライブトレイン) 
1.25. 商用車用eAxleのベンチマーク:トルクとGAWR 
1.26. eVTOLモータのサイジング 
1.27.航空機タイプのエネルギーおよび電力要件の概要 
1.28.出力密度の比較:航空用モーター 
1.29.軸流モーターの出力とトルク密度のプレイヤーベンチマーク 
1.30.自動車用軸流モーターの予測 2021-2036年 (台) 
1.31.インホイールモーターの生産台数予測 2021-2036年 (台) 
1.32.モータータイプの出力密度ベンチマーク 
1.33.モータータイプ別出力・トルク密度の平均と範囲 
1.34.最高速度と出力密度 
1.35.OEM & Tier 1のレアアース排除への取り組み 
1.36.モーター巻線の進化 
1.37.ヘアピン巻線の地域市場シェア 
1.38.BEVモーター固定子の銅含有量ベンチマーク 
1.39.電動モーターの材料予測 2021-2036年 (kg) 
1.40.モーター冷却戦略の予測 2015-2036年 (単位) 
1.41.OEMとティア1の供給関係 (1) 
1.42.OEMとティア1の供給関係 (2) 
1.43.商用車OEMとTier1供給の関係(1) 
1.44.商用車OEMとTier1供給の関係 (2) 
1.45.2021-2036年年の自動車・ドライブトレイン別モーター総予測(単位) 
1.46.IDTechEx サブスクリプションでさらにアクセス  
 

2.序論 

2.1.電気自動車:基本原理 
2.2.電気自動車の定義 
2.3.ドライブトレインの仕様 
2.4.パラレル・ハイブリッドとシリーズ・ハイブリッド説明 
2.5.電気モーター  
 

3.電気トラクション・モーターの種類とベンチマーク 

3.1.1.電気トラクションモーターの種類 
3.1.2.トラクション・モーターの種類の概要 
3.1.3.電気トラクションモーターのベンチマーク 
3.1.4.ピーク特性と連続特性 
3.1.5. 101 モータのピーク性能と連続性能のベンチマーク 
3.1.6 出力 
3.1.6.65 モータのピーク性能と連続性能の比較 
3.1.7 トルク 
3.1.7.効率 
3.1.8.ブラシレスDCモーター(BLDC):動作原理 
3.1.9.BLDCモーター:利点、欠点 
3.1.10.BLDCモーター:ベンチマークスコア 
3.1.11.永久磁石同期モータ(PMSM):動作原理 
3.1.12.PMSM:利点、欠点 
3.1.13.PMSM:ベンチマークスコア 
3.1.14.PMSMとBLDCの違い 
3.1.15.巻線型ローター同期モーター(WRSM):動作原理 
3.1.16.ルノーのマグネットフリーモータ 
3.1.17.ローターの電力伝達:ブラシ対ワイヤレス 
3.1.18.WRSMモーターベンチマークスコア 
3.1.19.WRSM:利点、欠点 
3.1.20.AC インダクションモーター (ACIM):動作原理 
3.1.21.AC インダクションモーター (ACIM) 
3.1.22.AC インダクションモーター:ベンチマークスコア 
3.1.23.AC インダクションモーター:利点、欠点 
3.1.24.リラクタンスモーター 
3.1.25.リラクタンスモーター:動作原理 
3.1.26.スイッチドリラクタンスモーター(SRM) 
3.1.27.スイッチドリラクタンスモーターベンチマークスコア 
3.1.28.永久磁石アシスト型リラクタンス(PMAR) 
3.1.29.PMARモーターベンチマークスコア 
3.1.30.リラクタンスと相互作用トルクの寄与 
3.1.31.再生 
3.2.電気牽引モーター:まとめとベンチマーク結果 
3.2.1.トラクション・モーターの構造とメリットの比較 
3.2.2.モーター効率の比較 
3.2.3.電動トラクション・モーターのベンチマーク 
3.2.4.複数のモーター
 

4.電気自動車のモーター市場 

4.1.BEVとPHEVモータータイプの地域別市場シェア 2015-2024年
4.2.主要自動車メーカーによる PM モータへの収束 
4.3.モータータイプ市場シェア予測 2015-2036年 
4.4.自動車用電動トラクションモーターの動向解説 
4.5.自動車用電動モータの予測 2015-2036年 (台数、地域別) 
4.6.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年(台数、ドライブトレイン) 
4.7.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年(台数、モータータイプ) 
4.8.自動車用電動モータの出力予測 2015-2036年 (kW、地域別) 
4.9.自動車用電動モータの出力予測 2015-2036年 (kW、ドライブトレイン) 
4.10.自動車用電動モーターの価値予測 2021-2036年 (米ドル、ドライブトレイン)  
 

5.マイクロモビリティ 

5.1.マイクロEVの紹介 
5.2.マイクロEVのタイプ 
5.3.マイクロEVセグメントの比較 
5.4.三輪車の本場としてのアジア 
5.5.電動二輪車の分類 
5.6.電動二輪車:パワークラス 
5.7.二輪車のモーター技術 
5.8.インドの電動二輪車OEM 
5.9.電動二輪車の地域別動力 
5.10.電動二輪車のモーター出力 
5.11.三輪車の役割 
5.12.三輪車の分類 
5.13.中国とインド:主な三輪車市場 
5.14.インドE3Wのモデル例 
5.15.中国のE3Wモデル 
5.16.中国とインド以外の三輪車 
5.17. 三輪車用eアクスル 
5.18.マイクロカー都市型EVのゴルディロックス 
5.19.地域別マイクロカーの例 
5.20.電動3輪車とマイクロカーのモーター 
5.21.マイクロEVのモーターの種類 
5.22.ハブモーターとミッドドライブモーター 
5.23.マイクロモビリティのモーターメーカー 
5.24.マイクロEVモータの予測 2023-2036年 (台数、車種) 
5.25.マイクロモビリティ研究 
 

6.電気小型商用車(ELCV) 

6.1.電気式LCVの紹介 
6.2.小型商用車(LCV) 
6.3.IDTechEx LCVセグメンテーション 
6.4.地域別LCV販売台数 
6.5.電動LCV:推進要因と障壁 
6.6.欧州で普及している電動LCVの仕様 
6.7.中国で人気のある電動LCVの仕様 
6.8.電動LCVに使用されるモーター 
6.9.モーター出力の進化 
6.10. ICEの性能に匹敵するeLCVモーター 
6.11.PMモーターが世界的に優勢 
6.12.eLCVのティア1との既知の関係 
6.13.OEMはモーター開発を内製化 
6.14.LCV 電動モータの予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン) 
6.15.小型商用車リサーチ 
 

7.電気トラック 

7.1.トラックは資本財 
7.2.ゼロエミッショントラック:推進要因と障壁 
7.3.2021-2024 年の地域別モデル供給状況 
7.4.BEV と FCEV M&HD トラック:重量対モーター出力 
7.5.中型トラックモデルのモーター出力 
7.6.大型トラックモデルのモーター出力 
7.7.トラック・モーター・タイプの市場シェアと出力要件 
7.8.一体型e-Axleスペースの優位性 
7.9.AVL 
7.10.アリソン・トランスミッションのeGenパワーeアクスル 
7.11.ボルグワーナー 
7.12.Dana E-Axles 
7.13.ダナTM4 
7.14.ダンフォス・エディトロン 
7.15.デトロイトEアクスル 
7.16.FPT トラックモーターズ 
7.17.Accelera eAxles 
7.18.リナマーコーポレーション eAxles 
7.19.メリトール 14Xe 電動ドライブトレイン 
7.20.ボルボ・ドライブライン 
7.21.ZF セントラルドライブ 
7.22.トラック用電動モーター予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン&カテゴリー) 
7.23.電気トラック調査 
 

8.電気バス 

8.1.バスのカテゴリーと電動化 
8.2.バスの種類の概要と電動化の具体的課題 
8.3.排出削減バスの選択肢 
8.4.電気バス-グローバルな展望 
8.5.モーターの取り付け - 中央取り付けか車軸取り付けか 
8.6.電気バスのモータータイプ 
8.7.バスのモーターベンチマークと測定基準 
8.8.電気バス用トラクションモータ 
8.9.モーターサプライヤー - 概要 
8.10.PMの収束 
8.11.モーターOEM供給関係 
8.12.Dana TM4 
8.13.Equipmake - 改造用モーター 
8.14.Siemens/Cummins ACCELERA 
8.15.Traktionssysteme Austria (TSA) 
8.16.ヴォイス 
8.17.ヴォイス - セントラルモーターズのみ 
8.18.ZF Group - AxTraxとCeTrax 
8.19.ZF Group - 新型 AxTrax と CeTrax の PM モーターへの移行 
8.20.ボルボ電動バス 
8.21.バス用電動モーターの予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン) 
8.22.電気バス研究 
 

9.HEV駆動技術 

9.1.HEV自動車メーカー 
9.2.ハイブリッドシナジードライブ/トヨタハイブリッドシステム 
9.3.ハイブリッドシナジードライブ/トヨタハイブリッドシステム 
9.4.ホンダ 
9.5.ホンダの2モーターハイブリッドシステム 
9.6.日産ノートe-POWER 
9.7.ヒュンダイ・ソナタ・ハイブリッド 
9.8.トヨタ プリウス ドライブモーター:2004-2010年
9.9.トヨタ・プリウス・ドライブモーター:2004-2017年 
9.10.ハイブリッド MG の比較 
9.11.世界のHEV車用モーター/ジェネレーター動向 
9.12.HEV 車の MG の動向と前提条件 
9.13.世界の HEV 車用 MG 需要予測 2015-2036年 (台数, kW) 
9.14.高電圧ハイブリッド電気自動車リサーチ  
 

10.電動航空機 

10.1. eVTOL モータ要件 
10.1.1. eVTOL モータ/パワートレイン要件 
10.1.2. eVTOL 航空機モータの出力サイジング 
10.1.3. eVTOL 電力要件:kW 見積もり 
10.1.4.電気モーターと分散型電気推進 
10.1.7. eVTOL 電気モーターの数 
10.1.8.モータサイジング 
10.2. eCTOL モータ要件 
10.2.1. eCTOL モータ/パワートレイン要件 
10.2.2.航空機タイプのエネルギーおよび電力要件の概要 
10.2.3.代表的な航空機エンジン 
10.2.4.航空機エンジンの出力と重量 
10.2.5.ターボファン出力の推定 
10.2.6.電気モーターと分散型電気推進 
10.2.7.100MW電気推進ユニット構築の課題 
10.3.航空用電気モーター:プレーヤー 
10.3.1.上昇 
10.3.2.エアバスと東芝:超電導エンジン 
10.3.3.コリンズ - モーター製品に取り組む航空宇宙サプライヤー 
10.3.4.ダクシオンはターボファンに代わるモーターを再発明している 
10.3.5.EMRAX 
10.3.6. ePropelled 
10.3.7.エボリート 
10.3.8.H3X 
10.3.9.MAGicALL 
10.3.10. MagniX 
10.3.11.mgmコンプロ
10.3.12.日本電産エアロスペース 
10.3.13.ロールス・ロイス/シーメンス 
10.3.14.ロールス・ロイス/シーメンス 
10.3.15.サフラン 
10.3.16.ライト・エレクトリックの高出力重量モーター 
10.3.17.ゼロアビア 
10.3.18.その他の選手の例 
10.3.19.出力密度の比較:航空用モーター 
10.3.20.トルク密度の比較:航空用モーター 
10.3.21. eCTOLとeVTOL研究  
 

11.新興モーター技術 

11.1.軸流モータ 
11.1.1.ラジアル磁束モーター 
11.1.2.軸流モータ 
11.1.3.ラジアル磁束モーターと軸流磁束モーター 
11.1.4.ヨーク付き軸流とヨークレス軸流 
11.1.5.軸流熱管理の課題 
11.1.6.軸流モーターのプレーヤー一覧 
11.1.7.ビヨンド・モーターズ 
11.1.8.AVIDはTurntideに買収された 
11.1.9.EMRAX 
11.1.10.エレメンタル・モーターズ 
11.1.11.エミル・モーターズ 
11.1.12.インフィニタム・エレクトリックプリント基板ステーター 
11.1.13.ランボルギーニ 
11.1.14.ケーニグセグ:ラキシャルフラックス 
11.1.15.マグナックス 
11.1.16.トラキシアル(マグナックス社) 
11.1.17.マジェレック・プロパルジョン 
11.1.18.Saietta 
11.1.19.トレサ・モーターズ 
11.1.20.ウィロット 
11.1.21.ホワイロットとルノー 
11.1.22.YASA軸流モーター 
11.1.23.YASAとケーニグセグ 
11.1.24.YASAとフェラーリ 
11.1.25.ランボルギーニ634-アキシャル・フラックスとV8 
11.1.26.ダイムラー、YASAを買収 
11.1.27.メルセデス・ビジョン・ワン・イレブン・コンセプト 
11.1.28.成長する中国のアキシャルフラックス 
11.1.29.商用軸流モーターの出力とトルク密度のベンチマーク 
11.1.30.軸流モーターの出力とトルク密度のプレーヤー・ベンチマーク 
11.1.31.自動車用軸流モーターの予測 2021-2036年 (台) 
11.2.インホイールモーター 
11.2.1.インホイールモーター 
11.2.2.インホイールモーターのリスクと機会 
11.2.3.インホイールモーターのリスクと機会 
11.2.4.インホイールモーターのリスクと機会 
11.2.5.コニファー 
11.2.6.ディープドライブ 
11.2.7.ドーナツラボ 
11.2.8.エラフェ 
11.2.9.フェラーリ 
11.2.10.ジェムモーターズ 
11.2.11.日立 
11.2.12.現代モービス 
11.2.13.日本電産 
11.2.14.オルビス電気 
11.2.15.プロテアンエレクトリック 
11.2.16.REEオートモーティブ 
11.2.17.ルノーとアルピーヌ、インホイールモーターを採用 
11.2.18.VWがインホイールモーターを検討中? 
11.2.19.シェフラー 
11.2.20.インホイールモーター搭載車の例 
11.3.インホイールモーターの軸流 
11.3.1.インホイールモーター生産予測 2021-2036 (台) 
11.3.2.軸流束とインホイールモーターの BEV モーターに対するベンチマーク 
11.3.3.モータータイプの出力密度ベンチマーク 
11.3.4.モータ・タイプのトルク密度ベンチマーク 
11.3.5.モータータイプ別出力とトルク密度の平均と範囲 
11.3.6.最高速度と出力密度 
11.4.スイッチドリラクタンスモータの問題の克服 
11.4.1.スイッチドリラクタンスモータ(SRM) 
11.4.2.SRMには永久磁石がない 
11.4.3.先進電気機械(AEM):商用車 
11.4.4.AEMとベントレー 
11.4.5.エネディム 
11.4.6.RETORQ Motors 
11.4.7.パンチ・パワートレイン 
11.4.8.ターンタイド・テクノロジーズ
11.4.9.EV用スイッチドリラクタンスプレーヤ 
11.5.その他の製造開発 
11.5.1.モーター製造の将来技術 
11.5.2.セグメント化されたステータ 
11.5.3.モーターラミネートのスクリーン印刷 
11.5.4.銅巻線へのグラフェンの添加
 

12.電気モーターの材料 

12.1.1.電気モーターに必要な材料とは? 
12.2.永久磁石の材料 
12.2.1.ローターの磁性材料分布 
12.2.2.ID4対リーフ対モデル3ローター 
12.2.3.モーター用磁石の組成 
12.2.4.レアアースの採掘 
12.2.5.レアアースの採掘、加工、金属化、磁石生産の地域市場シェア 
12.2.6.歴史的な価格変動と最近の技術および材料の輸出規制がレアアース供給の不確実性を煽る 
12.2.7.レアアース磁石のサプライチェーンと市場 
12.2.8.EVモーター材料の変動性 
12.2.9.レアアース排除に向けた市場の動き 
12.2.10.高性能モーター用軟磁性材料 
12.3.レアアースの削減と排除 
12.3.1.欧州のマグネットフリー設計への動き 
12.3.2.希土類フリー磁石の主要磁気特性と課題 
12.3.3.希土類磁石はほとんどの指標で競合技術を上回る 
12.3.4.テスラの次世代モーター 
12.3.5.テスラがレアアースを排除する方法(1) 
12.3.6.テスラがレアアースを排除する方法(2) 
12.3.7.テスラによるレアアース削減の可能性 (3) 
12.3.8.日本におけるレアアース削減の進展 
12.3.9.レアアース削減のためのモーター設計 
12.3.10.レアアースから移行するインド 
12.3.11.代替磁性材料 
12.3.12.代替磁性材料 
12.3.13.トヨタのネオジム還元磁石 
12.3.14.ナイロン・マグネティクス 
12.3.15.ナイロンの資金調達とパートナーシップ 
12.3.16.パッセンジャー希土類フリー磁石 
12.3.17.モーターにおけるフェライトの性能とネオジムの比較 
12.3.18.フェライトの性能とネオジムの比較 
12.3.19.レアアースのリサイクル 
12.3.20.レアアースを排除するOEM & Tier 1のアプローチ 
12.4.ローターとステーター巻線 
12.4.1.ローターのアルミニウムと銅の比較 
12.4.2.ステーターの丸線対銅のヘアピン 
12.4.3.丸線対ヘアピン対連続巻線 
12.4.4.モーター巻線の進化 
12.4.5.正方形巻線の多くの種類 
12.4.6.波巻き 
12.4.7.MGモーターズ(上海汽車) 
12.4.8.VWのMEB 
12.4.9.テスラ 
12.4.10.ラウンド巻とヘアピン巻:OEM 
12.4.11.BEVモーター固定子の銅含有量ベンチマーク 
12.4.12.ヘアピン巻線の地域シェア 
12.4.13.新しい巻線フォーマット? 
12.4.14.アルミ巻線と銅巻線の比較 
12.4.15.圧縮アルミニウム巻線 
12.4.16.アルミ巻線:プレーヤー 
12.5.モーター材料の環境影響と予測 
12.5.1.環境負荷の紹介 
12.5.2.材料の環境負荷 
12.5.3.BEV モーターの材料集約度 
12.5.4.複数のBEVモーターの環境影響 
12.5.5.レアアースモーター用磁石の材料 2021~2036年予測 (kg) 
12.5.6.レアアースとレアアースフリーの磁石材料の予測 2021-2036 (kg) 
12.5.7.電気モーターの2021~2036年予測(kg) 
 

13.電気モーターの熱管理 

13.1.1.電気モーターの冷却 
13.2.モーターの冷却戦略 
13.2.1.空冷 
13.2.2.水-グリコール冷却 
13.2.3.油冷却 
13.2.4.電気モーターの熱管理の概要 
13.2.5.出力別のモーター冷却戦略 
13.2.6.モータータイプ別冷却戦略 
13.2.7.冷却技術:OEM戦略 
13.2.8.地域別モーター冷却戦略 (2015-2024) 
13.2.9.モーター冷却戦略の市場シェア(2015-2024年) 
13.2.10.モーター冷却戦略の予測 2015-2036 (台) 
13.2.11.代替冷却構造 
13.2.12.巻線を通しての冷却 
13.2.13.冷媒冷却 
13.2.14.電動機における二相冷却(1) 
13.2.15.電動モーターにおける二相冷却(2) 
13.2.16.浸漬冷却 
13.2.17.相変化材料 
13.2.18.熱管理による重希土類の削減 
13.3.モーターの絶縁とカプセル化 
13.3.1.含浸とカプセル化 
13.3.2.ポッティングおよび封止:プレーヤー 
13.3.3.800Vモーター絶縁の課題 
13.3.4.PEEK代替としてのPPSU 
13.3.5.PEEKとPAEKの利点 
13.3.6.アクサルタ-モーター絶縁 
13.3.7.イートン - ナノコンポジットPEEK絶縁 
13.3.8.Elantas - 800V モーター用絶縁システム 
13.3.9.SABIC - 800V モーター絶縁 
13.3.10.ソルベイ - PEEK絶縁 
13.3.11.絶縁ヘアピン巻線 
13.4.PEEKモーター絶縁 
13.4.1.PEEKとPAEKの利点 
13.4.2.ベカルト-PEEK絶縁 
13.4.3.イートン - ナノコンポジットPEEK断熱材 
13.4.4.ソルベイ - PEEK断熱材 
13.4.5.Syensqo PEEKモーター絶縁 
13.4.6.ビクトレックス - PEEKモーター絶縁 
13.4.7.PEEKはいつ使用すべきか?   
 

14.EVモーター:OEMの使用例と供給パートナーシップ 

14.1.1.OEMとティア1サプライの関係(1) 
14.1.2.OEMとティア1サプライの関係(2) 
14.1.3.自社でのモーター開発に移行するOEM 
14.2.モーター事例 
14.2.1.アストンマーティン・ヴァルハラ(1) 
14.2.2.アストンマーティン・ヴァルハラ(2) 
14.2.3.アウディe-トロン 
14.2.4.アウディe-トロン 
14.2.5.アウディQ4 e-tron 
14.2.6.アウディ・プレミアムプラットフォーム・エレクトリック(PPE) 
14.2.7.BMW i3 2016 
14.2.8.BMW 第5世代ドライブ(ジャガー) 
14.2.9.BMW 第6世代 
14.2.10.BYD e-Platform 3.0 
14.2.11.BYD >30,000rpmモーター 
14.2.12.Chara Technologies 
14.2.13.シボレー・ボルト以降(LG) 
14.2.14.エキップメイク 
14.2.15.フォード・マスタング・マッハE(ボルグワーナー、マグナ) 
14.2.16.GAC 
14.2.17.GM ウルティウムドライブ 
14.2.18.ファーウェイ 
14.2.19.現代 E-GMP(ボルグワーナー) 
14.2.20.IAV:電動モーターにおける二相冷却(1) 
14.2.21.IAV:電動モーターにおける二相冷却(2) 
14.2.22.インフィモーション 
14.2.23.ジャガーI-PACE(AAM) 
14.2.24.ロードスタウン・モーターズ(エラフェ) 
14.2.25.ルーシッド・エア 
14.2.26.IRPシステムズ 
14.2.27.マグナの最新eドライブ 
14.2.28.メルセデスEQ 
14.2.29.メルセデスCLA 
14.2.30.日本電産・第2世代ドライブ 
14.2.31.日産アリヤ 
14.2.32.日産リーフ 
14.2.33.ポルシェ・テイカン 
14.2.34.リカルド・レアアース・フリードライブユニット 
14.2.35.リマック・テクノロジー・ドライブユニット 
14.2.36.リビアン 
14.2.37.リビアン自社製モーター 
14.2.38.SAIC - 油冷システム 
14.2.39.ステランティス・シェアード・プラットフォーム(Npe) 
14.2.40.テスラ誘導モーター 
14.2.41.テスラPMモーター 
14.2.42.テスラのカーボン巻きモーター 
14.2.43.テスラ・サイバートラック 
14.2.44.トヨタ・プリウス2004~2010 
14.2.45.UAES(ボッシュ) 
14.2.46.ボルボのモーター開発 
14.2.47.VW ID3/ID4 
14.2.48.VW APP550 
14.2.49.ゼロ・ゼロフォース・パワートレイン 
14.2.50.ZF 
14.2.51.ZFセレクト・プラットフォーム(1) 
14.2.52.ZF SELECTプラットフォーム(2) 
14.3.ティア 1 巻線ローター同期モーター/外部励磁同期モーター 
14.3.1.ボルグワーナーのEESM開発 
14.3.2.マーレ 
14.3.3.シェフラーの巻線ローター設計 
14.3.4.ヴィテスコ 
14.3.5.ZF 
14.4.供給関係 
14.4.1.商用車OEMとティア1の供給関係(1) 
14.4.2.商用車 OEM および Tier1 サプライ関係(2) 
14.4.3.アリソン・トランスミッション - Anadolu Isuzu 
14.4.4.アイシン精機、デンソー、トヨタ自動車がBluE Nexusを設立 
14.4.5.ボルグワーナーの提携と買収(1) 
14.4.6.ボルグワーナーの提携と買収(2) 
14.4.7.ボッシュ 
14.4.8.コンチネンタル 
14.4.9.Dana 供給関係と発表 
14.4.10.GKNオートモーティブ 
14.4.11.ルーシッド供給パートナーシップ 
14.4.12.日立 
14.4.13.ホースパワートレイン 
14.4.14.LGエレクトロニクスとマグナ 
14.4.15.マグナとメルセデス 
14.4.16.日本電産 
14.4.17.マベル 
14.4.18.シェフラー 
14.4.19.ヴァレオ 
14.4.20.ビテスコ・テクノロジーズ 
14.4.21.ヴィテスコとシェフラーの合併 
14.4.22.ヤマハ - ハイパーカー用電動モーター 
14.4.23.ZF 
 

15.EV モーター:OEMベンチマーク 

15.1.自動車 
15.1.1.BEV パワー密度ベンチマーク 
15.1.2.BEV トルク密度ベンチマーク 
15.1.3.BEVパワー・トルク密度ベンチマーク 
15.1.4.EV ドライブユニット仕様の概要 
15.2.商用車 
15.2.1.商用車モーター出力密度ベンチマーク 
15.2.2.商用車モータのトルク密度ベンチマーク 
15.2.3.商用車モーター出力トルク密度ベンチマーク 
15.2.4.商用車モータの仕様概要 
15.3.軽負荷 
15.3.1.小型車両用モーター出力密度ベンチマーク 
15.3.2.小型商用車モータのトルク密度ベンチマーク 
15.3.3.商用車用 eAxle 
15.4.1. 商用車用 eAxle のベンチマーク:商用車用 eAxle のベンチマーク:トルクと GAWR 
15.4.2:eAxle Specification Summary  
 

16.予測と前提条件 

16.1.予測方法と前提条件 
16.2.モーター価格の見通しと前提条件 
16.3.2024 年の車両カテゴリー別平均モーター出力(kW) 
16.4.1台当たりモーターと1台当たりkWの前提 
16.5.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年 (台数、地域別) 
16.6.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年 (台数、ドライブトレイン) 
16.7.自動車用電動モーターの予測 2015-2036年(台数、モータータイプ) 
16.8.自動車用電動モータの出力予測 2015-2036年 (kW、地域別) 
16.9.自動車用電動モータの出力予測 2015-2036年 (kW、ドライブトレイン) 
16.10.自動車用電動モータの価値予測 2021-2036年 (米ドル、ドライブトレイン) 
16.11.マイクロEVモータの予測 2023-2036 (台数、車両タイプ) 
16.12.LCV用電動モータの予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン) 
16.13.トラック用電動モータの予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン&カテゴリー) 
16.14.バス用電動モータの予測 2021-2036年 (台数、ドライブトレイン) 
16.15.HEV車用MGの世界需要予測 2015-2036年年 (台, kW) 
16.16.自動車用軸流モーターの予測 2021-2036年 (台) 
16.17.インホイールモーターの生産台数予測 2021-2036年 (台) 
16.18.レアアースモーター用磁石の素材 2021-2036年年予測 (kg) 
16.19.レアアース対レアアースフリー磁石材料の予測 2021-2036年 (kg) 
16.20.電気モーターの材料 2021~2036年予測(kg) 
16.21.自動車モーターの冷却戦略予測 2015-2036年 (台) 
16.22.自動車・ドライブトレイン別モーター総出力の予測 2021-2036年 (台) 
16.23.自動車・ドライブトレイン別モーター総出力の予測 2021-2036年 (kW) 
16.24.2021~2036年の自動車・ドライブトレイン別モーター総市場規模予測(10億米ドル)
 

17.企業プロファイル 

17.1.先進電気機械:レアアース不要モーター 
17.2.アリソン・トランスミッション:商用車用eアクスル 
17.3.AVIDテクノロジー 
17.4.アクサルタ・コーティング・システムズ電気モーター絶縁 
17.5.ビヨンド・モーターズ軸流モータ 
17.6.カーペンター電化:モーター用軟磁性材料 
17.7.DELO:自動車部品用接着剤 
17.8.イートン研究所電気モーター絶縁 
17.9.エラフェ(2021年) 
17.10.ダイナミックトルクスイッチング電動モーター 
17.11.エキップメイク電動モーターとパワーエレクトロニクス 
17.12.EVRモーター 
17.13.インフィニタム・エレクトリックプリント固定子付き軸流モータ 
17.14.インフィニタム・エレクトリックプリント基板固定子軸流モータ 
17.15.マグナックス 
17.16.モーダルモーター 
17.17.Monumo:AIモーター設計 
17.18.Monumo:モーター開発のための人工知能 
17.19.ニーロン・マグネティクスレアアース・フリー永久磁石 
17.20.プロテアン電機 
17.21.RETORQモーター 
17.22.サイエッタ・エレクトリック・ドライブ:軸流モータ 
17.23.シェフラーマグネットフリーモーター 
17.24.Traxial (a Magnax Company) 
17.25.究極のトランスミッションテスラがレアアースマグネットを避ける方法 
17.26.究極のトランスミッション電気モーターの熱管理 
17.27.ビクトレックス

 

 

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Summary

Global markets for electric vehicle motors. Motor technology, materials, rare-earth reduction, axial flux, in-wheel, thermal management, benchmarking, and suppliers. Granular regional forecasts. Cars, micro-EVs, buses, vans, and trucks.
 
Electric motors truly are the driving force behind electric vehicles (EVs). In addition to the batteries and power electronics, the electric motor is a critical component within the drivetrain. Despite electric traction motors originally being developed in the 1800s, the market is still evolving today with new designs, improving power and torque density and more considerations around the materials used. These aren't just incremental improvements either, with developments such as axial flux motors and various OEMs eliminating rare-earths altogether.
 
This report from IDTechEx on Electric Vehicle Motors 2026-2036 details OEM strategies, trends, and emerging technologies within the motor market for EVs. An extensive model database of over 700 EV model variants sold between 2015-2024 in several geographic regions aids in a granular market analysis of motor type, performance, thermal management, and market shares. Technologies and strategies of major OEMs are considered for cars, two-wheelers, three-wheelers, microcars, light commercial vehicles (vans), trucks, and buses along with several use-cases and benchmarking of several motor units. Emerging technologies are also addressed with market forecasts through to 2036 such as axial flux and in-wheel motors. Motor requirements and use cases are detailed for eVTOL (electric vertical take-off and landing) and eCTOL (electric conventional take-off and landing) aircraft as a much earlier stage market, with demanding performance characteristics.
 
IDTechEx analyses key parameters of motors in BEVs and emerging alternatives. Source: "Electric Motors for Electric Vehicles 2026-2036"
 

Materials and Rare-earths

A key consideration for the EV motor market is that of magnetic materials. From 2015-2024 the share of permanent magnet (PM) motors in the electric car market remained consistently above 75%. Rare-earth magnets continue to be a concern in 2025 due to their supply chain being constrained to China and the historic price volatility. To avoid these concerns, several European OEMs have opted for magnet free designs including Renault and BMWs adoption of wound rotor motors and Audi's use of induction motors. In 2023, Tesla announced its next generation motor would be a PM machine without rare-earths, further bringing the focus to alternative magnetic materials such as ferrite magnets and the challenges they pose to mass adoption. Magnet prices settled in 2023 after a peak in 2021/2022 pushing rare earth free designs somewhat away from the fore, but the volatility continued into 2025 with export restrictions and continued geopolitical tensions meaning the use of rare earths continues to be a primary topic.
 
In this report, IDTechEx provides an analysis of magnet free motor designs, routes to rare-earth reduction, and options for alternative magnetic materials. IDTechEx predicts that PM motors will remain the dominant form of motor (especially with China's dominance in the EV market), but there will be further reductions in rare-earths per motor and alternative magnetic materials making greater progress in the market.
 
The vast majority of the car market is using permanent magnet motors. Source: "Electric Motors for Electric Vehicles 2026-2036"
 

Axial Flux and In-wheel Motors as Emerging Options

In addition to the traditional on-board radial flux motors in EVs, there are two emerging alternatives that have gained a lot of interest but are at early stages of market adoption, namely axial flux and in-wheel motors.
 
In axial flux motors the magnetic flux is parallel to the axis of rotation (compared to perpendicular in radial flux machines). The benefits of axial flux motors include increased power and torque density and a pancake form factor ideal for integration in various scenarios. Despite the previous lack of adoption, the technology has evolved to market integration. Daimler acquired key player YASA to use its motors in the upcoming AMG electric platform and Renault has partnered with WHYLOT to use axial flux motors in its hybrids. Chinese players are also showing developments in axial flux with Voyah showcasing an axial flux drive unit.
 
In-wheel motors made it into some on-road vehicles such as a limited quantity of Lordstown trucks. However, most automotive projects stated to use in-wheel motors so far have run into financial troubles. Despite this, key progress was made by Protean where Dongfeng demonstrated the first homologated passenger car with ProteanDrive (in-wheel motor platform) in 2023 and is following this with fleet testing.
 
IDTechEx expects a large increase in demand for axial flux and in-wheel motors for certain vehicle categories, but does not predict they will displace the traditional on-board radial flux machines in the near future. This report carries out performance and market analysis of emerging motor technologies with players, adoption, and 10 year market forecasts.
 

Key Aspects

Analysis of the electric motor markets in BEVs, PHEVs and HEVs across cars, two-wheelers, three-wheelers, microcars, light commercial vehicles (vans), trucks, buses, eVTOL, and eCTOL including
  • Benchmarking different motor types/topologies
  •  OEM strategies
  •  EV industry trends and the impact on electric motors
  •  Trends in motor design
  •  Emerging motor technologies and benchmarking: axial flux, in-wheel, and switched reluctance
  •  Materials utilization: magnets (including rare earths) and windings (round or hairpin)
  •  Thermal management of electric motors
  •  EV use-cases and benchmarking
  •  Supply relationships between OEMs and tier 1s
  •  Company profiles including interviews
10 Year Market Forecasts & Analysis
  •  Automotive electric motor forecast 2015-2036 (regional): China, Europe, US and rest of world (units, kW)
  •  Automotive electric motor forecast 2015-2036 (drivetrain): BEV, PHEV and HEV (units, kW)
  •  Automotive electric motor forecast 2015-2036 (motor type): alternating current induction motor (ACIM), permanent magnet (PM), wound rotor synchronous motor (WRSM), permanent magnet rare earth free, other rare earth free, axial flux (units)
  •  Automotive electric motor value forecast (drivetrain): BEV, PHEV and HEV (US$)
  •  Micro-EV motor forecast: two-wheelers (<4 kW and >4 kW), three-wheelers (<4 kW and >4 kW), microcars (units, kW, and US$)
  •  Electric light commercial vehicle (van) motor forecast: BEV & PHEV (units, kW, and US$)
  •  Electric truck motor forecast: medium- and heavy-duty BEV & PHEV (units, kW, and US$)
  •  Electric bus motor forecast: BEV & PHEV (units, kW, and US$)
  •  Automotive HEV motor forecast: China, Europe, US, Japan, South Korea and rest of world (units, kW)
  •  Automotive axial flux motor forecast (units)
  •  In-wheel motors forecast (units)
  •  Materials for motor magnets forecast split into elements (tonnes)
  •  Forecast for aluminum, copper, and steel (tonnes)

 


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Table of Contents

1. EXECUTIVE SUMMARY

1.1. Summary of Traction Motor Types
1.2. Convergence on PM Motors by Major Automakers
1.3. Motor Type Market Share Forecast 2015-2036
1.4. Commentary on Electric Traction Motor Trends in Cars
1.5. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, regional)
1.6. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, drivetrain)
1.7. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, motor type)
1.8. Micro EV Types
1.9. Motors in Electric Three-Wheelers and Microcars
1.10. Types of Motors in Micro EVs
1.11. Hub Motors vs. Mid-Drive Motors
1.12. Micro-EV Motor Forecast 2023-2036 (units, vehicle type)
1.13. IDTechEx LCV Segmentation
1.14. eLCV Motors Match ICE Performance
1.15. PM Motors Are Dominant Worldwide
1.16. LCV Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain)
1.17. BEV and FCEV M&HD Trucks: Weight vs Motor Power
1.18. Medium Duty Truck Models Motor Power
1.19. Heavy Duty Truck Models Motor Power
1.20. Truck Motor Type Market Share and Power Output Requirements
1.21. Truck Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain & category)
1.22. Bus Categories and Electrification
1.23. Motor Mounting - Central or Axle Mounted
1.24. Bus Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain)
1.25. eAxle for Commercial Vehicle Benchmarking: Torque and GAWR
1.26. eVTOL Motor Sizing
1.27. Overview of Plane Types Energy and Power Requirements
1.28. Power Density Comparison: Motors for Aviation
1.29. Player Benchmark of Axial Flux Motors Power and Torque Density
1.30. Automotive Axial Flux Motor Forecast 2021-2036 (units)
1.31. In-wheel Motors Production Forecast 2021-2036 (units)
1.32. Motor Type Power Density Benchmark
1.33. Average and Range of Power and Torque Density by Motor Type
1.34. Max Speed and Power Density
1.35. OEM & Tier 1 Approaches to Eliminate Rare Earths
1.36. Evolution of Motor Windings
1.37. Hairpin Winding Regional Market Shares
1.38. BEV Motor Stator Copper Content Benchmarking
1.39. Materials in Electric Motors Forecast 2021-2036 (kg)
1.40. Motor Cooling Strategy Forecast 2015-2036 (units)
1.41. OEM and Tier 1 Supply Relationships (1)
1.42. OEM and Tier 1 Supply Relationships (2)
1.43. Commercial Vehicle OEM and Tier 1 Supply Relationships (1)
1.44. Commercial Vehicle OEM and Tier 1 Supply Relationships (2)
1.45. Total Motors Forecast by Vehicle and Drivetrain 2021-2036 (units)
1.46. Access More With an IDTechEx Subscription
 

2. INTRODUCTION

2.1. Electric Vehicles: Basic Principle
2.2. Electric Vehicle Definitions
2.3. Drivetrain Specifications
2.4. Parallel and Series Hybrids: Explained
2.5. Electric Motors
 

3. TYPES OF ELECTRIC TRACTION MOTOR AND BENCHMARKING

3.1.1. Electric Traction Motor Types
3.1.2. Summary of Traction Motor Types
3.1.3. Benchmarking Electric Traction Motors
3.1.4. Peak vs Continuous Properties
3.1.5. Peak vs Continuous Performance Benchmarking of 101 Motors: Power
3.1.6. Peak vs Continuous Performance Benchmarking of 65 Motors: Torque
3.1.7. Efficiency
3.1.8. Brushless DC Motors (BLDC): Working Principle
3.1.9. BLDC Motors: Advantages, Disadvantages
3.1.10. BLDC Motors: Benchmarking Scores
3.1.11. Permanent Magnet Synchronous Motors (PMSM): Working Principle
3.1.12. PMSM: Advantages, Disadvantages
3.1.13. PMSM: Benchmarking Scores
3.1.14. Differences Between PMSM and BLDC
3.1.15. Wound Rotor Synchronous Motor (WRSM): Working Principle
3.1.16. Renault's Magnet Free Motor
3.1.17. Rotor Power Transfer: Brushes vs Wireless
3.1.18. WRSM Motors: Benchmarking Scores
3.1.19. WRSM: Advantages, Disadvantages
3.1.20. AC Induction Motors (ACIM): Working Principle
3.1.21. AC Induction Motor (ACIM)
3.1.22. AC Induction Motors: Benchmarking Scores
3.1.23. AC Induction Motor: Advantages, Disadvantages
3.1.24. Reluctance Motors
3.1.25. Reluctance Motor: Working Principle
3.1.26. Switched Reluctance Motor (SRM)
3.1.27. Switched Reluctance Motors: Benchmarking Scores
3.1.28. Permanent Magnet Assisted Reluctance (PMAR)
3.1.29. PMAR Motors: Benchmarking Scores
3.1.30. Contributions from Reluctance and Interaction Torque
3.1.31. Regeneration
3.2. Electric Traction Motors: Summary and Benchmarking Results
3.2.1. Comparison of Traction Motor Construction and Merits
3.2.2. Motor Efficiency Comparison
3.2.3. Benchmarking Electric Traction Motors
3.2.4. Multiple Motors: Explained
 

4. MOTOR MARKET IN ELECTRIC CARS

4.1. BEV and PHEV Motor Type Market Share by Region 2015-2024
4.2. Convergence on PM Motors by Major Automakers
4.3. Motor Type Market Share Forecast 2015-2036
4.4. Commentary on Electric Traction Motor Trends in Cars
4.5. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, regional)
4.6. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, drivetrain)
4.7. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, motor type)
4.8. Automotive Electric Motor Power Forecast 2015-2036 (kW, regional)
4.9. Automotive Electric Motor Power Forecast 2015-2036 (kW, drivetrain)
4.10. Automotive Electric Motor Value Forecast 2021-2036 (US$, drivetrain)
 

5. MICROMOBILITY

5.1. Introduction to Micro EVs
5.2. Micro EV Types
5.3. Comparison of Micro EV Segments
5.4. Asia as the Home of the Three-Wheeler
5.5. Electric Two-wheeler Classification
5.6. Electric Two-wheelers: Power Classes
5.7. Motor Technologies in Two-wheelers
5.8. Indian Electric Two-wheeler OEMs
5.9. Electric Two-Wheelers Power by Region
5.10. Electric Two-Wheelers Motor Power
5.11. The Role of Three-Wheelers
5.12. Three-Wheeler Classification
5.13. China and India: Major Three-wheeler Markets
5.14. India E3W Example Models
5.15. Chinese E3W Example Models
5.16. Three-Wheelers Outside China & India
5.17. eAxles for 3 Wheelers
5.18. Microcars: The Goldilocks of Urban EVs
5.19. Examples of Microcars by Region
5.20. Motors in Electric Three-Wheelers and Microcars
5.21. Types of Motors in Micro EVs
5.22. Hub Motors vs. Mid-Drive Motors
5.23. Micromobility Motor Manufacturers
5.24. Micro-EV Motor Forecast 2023-2036 (units, vehicle type)
5.25. Micromobility Research
 

6. ELECTRIC LIGHT COMMERCIAL VEHICLES (ELCV)

6.1. Introduction to Electric LCVs
6.2. Light Commercial Vehicles (LCVs)
6.3. IDTechEx LCV Segmentation
6.4. Regional LCV Sales
6.5. Electric LCVs: Drivers and Barriers
6.6. Specifications of Popular Electric LCVs in Europe
6.7. Specifications of Popular Electric LCVs in China
6.8. Motors Used in eLCVs
6.9. Evolution of Motor Power
6.10. eLCV Motors Match ICE Performance
6.11. PM Motors Are Dominant Worldwide
6.12. Known Tier 1 Relationships for eLCVs
6.13. OEMs Moving Motor Development In-House
6.14. LCV Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain)
6.15. Light Commercial Vehicle Research
 

7. ELECTRIC TRUCKS

7.1. Trucks are Capital Goods
7.2. Zero Emission Trucks: Drivers and Barriers
7.3. Regional Model Availability 2021-2024
7.4. BEV and FCEV M&HD Trucks: Weight vs Motor Power
7.5. Medium Duty Truck Models Motor Power
7.6. Heavy Duty Truck Models Motor Power
7.7. Truck Motor Type Market Share and Power Output Requirements
7.8. Integrated e-Axle Space Advantage
7.9. AVL
7.10. Allison Transmission eGen Power e-Axles
7.11. BorgWarner
7.12. Dana E-Axles
7.13. Dana TM4
7.14. Danfoss Editron
7.15. Detroit eAxles
7.16. FPT Truck Motors
7.17. Accelera eAxles
7.18. Linamar Corporation eAxles
7.19. Meritor 14Xe Electric Drivetrain
7.20. Volvo Driveline
7.21. ZF Central Drive
7.22. Truck Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain & category)
7.23. Electric Truck Research
 

8. ELECTRIC BUSES

8.1. Bus Categories and Electrification
8.2. Overview of Bus Types and Specific Challenges to Electrification
8.3. Options for Reduced Emissions Buses
8.4. Electric Buses - a Global Outlook
8.5. Motor Mounting - Central or Axle Mounted
8.6. Electric Bus Motor Types
8.7. Motor Benchmarking and Metrics for Buses
8.8. Traction Motors of Choice for Electric Buses
8.9. Motor Suppliers - Overview
8.10. Convergence on PM
8.11. Motor OEM Supply Relationships
8.12. Dana TM4
8.13. Equipmake - Motors for Retrofitting
8.14. Siemens/Cummins ACCELERA
8.15. Traktionssysteme Austria (TSA)
8.16. Voith
8.17. Voith - Central Motors Only
8.18. ZF Group - AxTrax and CeTrax
8.19. ZF Group - New AxTrax and CeTrax Shift to PM Motors
8.20. Volvo Electric Buses
8.21. Bus Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain)
8.22. Electric Bus Research
 

9. HEV DRIVE TECHNOLOGY

9.1. HEV Car Manufacturers
9.2. Hybrid Synergy Drive/ Toyota Hybrid System
9.3. Hybrid Synergy Drive/ Toyota Hybrid System
9.4. Honda
9.5. Honda's 2 Motor Hybrid System
9.6. Nissan Note e-POWER
9.7. Hyundai Sonata Hybrid
9.8. Toyota Prius Drive Motor: 2004-2010
9.9. Toyota Prius Drive Motor: 2004-2017
9.10. Comparison of Hybrid MGs
9.11. Global HEV Car Motor/Generator Trends
9.12. HEV Car MGs Trends and Assumptions
9.13. Global HEV Car MG Demand Forecast 2015-2036 (units, kW)
9.14. High Voltage Hybrid Electric Vehicle Research
 

10. ELECTRIC AVIATION

10.1. eVTOL Motor Requirements
10.1.1. eVTOL Motor / Powertrain Requirements
10.1.2. eVTOL Aircraft Motor Power Sizing
10.1.3. eVTOL Power Requirement: kW Estimate
10.1.4. eVTOL Power Requirement
10.1.5. eVTOL Power Requirement: kW Estimate
10.1.6. Electric Motors and Distributed Electric Propulsion
10.1.7. eVTOL Number of Electric Motors
10.1.8. Motor Sizing
10.2. eCTOL Motor Requirements
10.2.1. eCTOL Motor / Powertrain Requirements
10.2.2. Overview of Plane Types Energy and Power Requirements
10.2.3. Typical Airplane Engines
10.2.4. Airplane Engines Power and Weight
10.2.5. Turbofan Power Estimations
10.2.6. Electric Motors and Distributed Electric Propulsion
10.2.7. Challenges in Building a 100MW Electric Propulsion Unit
10.3. Electric Motors for Aviation: Players
10.3.1. Ascendance
10.3.2. Airbus and Toshiba: superconducting engine
10.3.3. Collins - Aerospace Suppliers Working on Motor Products
10.3.4. Duxion is Reinventing the Motor to Replace Turbofans
10.3.5. EMRAX
10.3.6. ePropelled
10.3.7. Evolito
10.3.8. H3X
10.3.9. MAGicALL
10.3.10. magniX
10.3.11. MGM COMPRO
10.3.12. Nidec Aerospace
10.3.13. Rolls-Royce / Siemens
10.3.14. Rolls-Royce / Siemens
10.3.15. SAFRAN
10.3.16. Wright Electric's High Power-to-Weight Motor
10.3.17. ZeroAvia
10.3.18. Other Player Examples
10.3.19. Power Density Comparison: Motors for Aviation
10.3.20. Torque Density Comparison: Motors for Aviation
10.3.21. eCTOL and eVTOL Research
 

11. EMERGING MOTOR TECHNOLOGIES

11.1. Axial Flux Motors
11.1.1. Radial Flux Motors
11.1.2. Axial Flux Motors
11.1.3. Radial Flux vs Axial Flux Motors
11.1.4. Yoked vs Yokeless Axial Flux
11.1.5. Challenges with Axial Flux Thermal Management
11.1.6. List of Axial Flux Motor Players
11.1.7. Beyond Motors
11.1.8. AVID Acquired by Turntide
11.1.9. EMRAX
11.1.10. Elemental Motors
11.1.11. Emil Motors
11.1.12. Infinitum Electric: Printed PCB Stator
11.1.13. Lamborghini
11.1.14. Koenigsegg - raxial flux
11.1.15. Magnax
11.1.16. Traxial (a Magnax company)
11.1.17. Magelec Propulsion
11.1.18. Saietta
11.1.19. Tresa Motors
11.1.20. WHYLOT
11.1.21. WHYLOT and Renault
11.1.22. YASA Axial Flux Motors
11.1.23. YASA and Koenigsegg
11.1.24. YASA and Ferrari
11.1.25. Lamborghini 634 - V8 with Axial Flux
11.1.26. Daimler Acquires YASA
11.1.27. Mercedes Vision One Eleven Concept
11.1.28. China's Growing Axial Flux Presence
11.1.29. Commercial Axial Flux Motors Power and Torque Density Benchmark
11.1.30. Player Benchmark of Axial Flux Motors Power and Torque Density
11.1.31. Automotive Axial Flux Motor Forecast 2021-2036 (units)
11.2. In-wheel Motors
11.2.1. In-wheel Motors
11.2.2. Risks and Opportunities for In-wheel Motors
11.2.3. Risks and Opportunities for In-wheel Motors
11.2.4. Risks and Opportunities for In-wheel Motors
11.2.5. Conifer
11.2.6. DeepDrive
11.2.7. Donut Lab
11.2.8. Elaphe
11.2.9. Ferrari
11.2.10. Gem Motors
11.2.11. Hitachi
11.2.12. Hyundai Mobis
11.2.13. Nidec
11.2.14. Orbis Electric
11.2.15. Protean Electric
11.2.16. REE Automotive
11.2.17. Renault and Alpine Using In-wheel Motors
11.2.18. VW Considering In-wheel?
11.2.19. Schaeffler
11.2.20. Examples of Vehicles with In-wheel Motors
11.3. Axial Flux for In-wheel Motors
11.3.1. In-wheel Motors Production Forecast 2021-2036 (units)
11.3.2. Axial Flux and In-wheel Motors Benchmarking Against BEV Motors
11.3.3. Motor Type Power Density Benchmark
11.3.4. Motor Type Torque Density Benchmark
11.3.5. Average and Range of Power and Torque Density by Motor Type
11.3.6. Max Speed and Power Density
11.4. Overcoming Issues with Switched Reluctance Motors
11.4.1. Switched Reluctance Motor (SRM)
11.4.2. No Permanent Magnets for SRMs
11.4.3. Advanced Electric Machines (AEM): Commercial Vehicles
11.4.4. AEM and Bentley
11.4.5. Enedym
11.4.6. RETORQ Motors
11.4.7. Punch Powertrain
11.4.8. Turntide Technologies
11.4.9. Switched Reluctance Players for EVs
11.5. Other Manufacturing Developments
11.5.1. Future Technologies for Motor Production
11.5.2. Segmented Stators
11.5.3. Screen Printing Motor Laminations
11.5.4. Adding Graphene to Copper Windings
 

12. MATERIALS FOR ELECTRIC MOTORS

12.1.1. Which Materials are Required for Electric Motors?
12.2. Materials for Permanent Magnets
12.2.1. Magnetic Material Distribution in Rotors
12.2.2. ID4 vs Leaf vs Model 3 Rotors
12.2.3. Magnet Composition for Motors
12.2.4. Mining of Rare-Earth Metals
12.2.5. Regional market share of rare earth mining, processing, metallization, and magnet production
12.2.6. Historical price volatility and recent technology and material export restrictions fuel rare earth supply uncertainty
12.2.7. Rare Earth Magnets Supply Chain and Market
12.2.8. Volatility of EV Motor Materials
12.2.9. The Market Drive to Eliminate Rare Earths
12.2.10. Soft Magnetic Materials for High Performance Motors
12.3. Rare Earth Reduction and Elimination
12.3.1. Europe's Move to Magnet Free Designs
12.3.2. Key Magnetic Properties and Challenges with Rare Earth Free Magnets
12.3.3. Rare earth magnets outperform competing technologies on most metrics
12.3.4. Tesla's Next Generation Motor
12.3.5. How Tesla Could Eliminate Rare-earths (1)
12.3.6. How Tesla Could Eliminate Rare-earths (2)
12.3.7. How Tesla Could Eliminate Rare-earths (3)
12.3.8. Rare Earth Reduction Progress in Japan
12.3.9. Motor Design to Reduce Rare Earths
12.3.10. India Moving from Rare Earths
12.3.11. Alternative Magnetic Materials
12.3.12. Alternative Magnetic Materials
12.3.13. Toyota's Neodymium Reduced Magnet
12.3.14. Niron Magnetics
12.3.15. Niron Funding and Partnerships
12.3.16. PASSENGER Rare Earth Free Magnets
12.3.17. Ferrite Performance vs Neodymium in Motors
12.3.18. Ferrite Performance vs Neodymium
12.3.19. Recycling Rare Earths
12.3.20. OEM & Tier 1 Approaches to Eliminate Rare Earths
12.4. Rotor and Stator Windings
12.4.1. Aluminium vs Copper in Rotors
12.4.2. Round Wire vs Hairpins for Copper in Stators
12.4.3. Round Wire vs Hairpin vs Continuous Winding
12.4.4. Evolution of Motor Windings
12.4.5. The Many Types of Square Winding
12.4.6. Wave Winding
12.4.7. MG Motors (SAIC)
12.4.8. VW's MEB
12.4.9. Tesla
12.4.10. Round vs Hairpin Windings: OEMs
12.4.11. BEV Motor Stator Copper Content Benchmarking
12.4.12. Hairpin Winding Regional Market Shares
12.4.13. A New Winding Format?
12.4.14. Aluminum vs Copper Windings
12.4.15. Compressed Aluminum Windings
12.4.16. Aluminum Windings: Players
12.5. Motor Materials Environmental Impact and Forecasts
12.5.1. Environmental Impact Introduction
12.5.2. Environmental Impact of Materials
12.5.3. Material Intensity for BEV Motors
12.5.4. Environmental Impact of Several BEV Motors
12.5.5. Materials in Rare Earth Motor Magnets Forecast 2021-2036 (kg)
12.5.6. Rare Earth vs Rare Earth Free Magnet Material Forecast 2021-2036 (kg)
12.5.7. Materials in Electric Motors Forecast 2021-2036 (kg)
 

13. THERMAL MANAGEMENT OF ELECTRIC MOTORS

13.1.1. Cooling Electric Motors
13.2. Motor Cooling Strategies
13.2.1. Air Cooling
13.2.2. Water-glycol Cooling
13.2.3. Oil Cooling
13.2.4. Electric Motor Thermal Management Overview
13.2.5. Motor Cooling Strategy by Power
13.2.6. Cooling Strategy by Motor Type
13.2.7. Cooling Technology: OEM strategies
13.2.8. Motor Cooling Strategy by Region (2015-2024)
13.2.9. Motor Cooling Strategy Market Share (2015-2024)
13.2.10. Motor Cooling Strategy Forecast 2015-2036 (units)
13.2.11. Alternate Cooling Structures
13.2.12. Cooling Through the Windings
13.2.13. Refrigerant Cooling
13.2.14. Two-phase Cooling in an Electric Motor (1)
13.2.15. Two-phase Cooling in an Electric Motor (2)
13.2.16. Immersion Cooling
13.2.17. Phase Change Materials
13.2.18. Reducing Heavy Rare Earths Through Thermal Management
13.3. Motor Insulation and Encapsulation
13.3.1. Impregnation and Encapsulation
13.3.2. Potting and Encapsulation: Players
13.3.3. Challenges Insulating 800V Motors
13.3.4. PPSU as a PEEK Alternative
13.3.5. Benefits of PEEK and PAEK
13.3.6. Axalta - Motor Insulation
13.3.7. Eaton - Nanocomposite PEEK Insulation
13.3.8. Elantas - Insulation Systems for 800V Motors
13.3.9. SABIC - 800V Motor Insulation
13.3.10. Solvay - PEEK Insulation
13.3.11. Insulating Hairpin Windings
13.4. PEEK Motor Insulation
13.4.1. Benefits of PEEK and PAEK
13.4.2. Bekaert - PEEK Insulation
13.4.3. Eaton - Nanocomposite PEEK Insulation
13.4.4. Solvay - PEEK Insulation
13.4.5. Syensqo PEEK Motor Insulation
13.4.6. Victrex - PEEK Motor Insulation
13.4.7. When Should PEEK be Used?
 

14. EV MOTORS: OEM USE-CASES AND SUPPLY PARTNERSHIPS

14.1.1. OEM and Tier 1 Supply Relationships (1)
14.1.2. OEM and Tier 1 Supply Relationships (2)
14.1.3. OEMs Moving to In-house Motor Development
14.2. Motor Examples
14.2.1. Aston Martin Valhalla (1)
14.2.2. Aston Martin Valhalla (2)
14.2.3. Audi e-tron
14.2.4. Audi e-tron
14.2.5. Audi Q4 e-tron
14.2.6. Audi Premium Platform Electric (PPE)
14.2.7. BMW i3 2016
14.2.8. BMW 5th Gen Drive (Jaguar)
14.2.9. BMW 6th Gen
14.2.10. BYD e-Platform 3.0
14.2.11. BYD >30,000rpm motor
14.2.12. Chara Technologies
14.2.13. Chevrolet Bolt Onwards (LG)
14.2.14. Equipmake
14.2.15. Ford Mustang Mach-E (BorgWarner and Magna)
14.2.16. GAC
14.2.17. GM Ultium Drive
14.2.18. Huawei
14.2.19. Hyundai E-GMP (BorgWarner)
14.2.20. IAV: Two-phase Cooling in an Electric Motor (1)
14.2.21. IAV: Two-phase Cooling in an Electric Motor (2)
14.2.22. InfiMotion
14.2.23. Jaguar I-PACE (AAM)
14.2.24. Lordstown Motors (Elaphe)
14.2.25. Lucid Air
14.2.26. IRP Systems
14.2.27. Magna's Latest eDrive
14.2.28. Mercedes EQ
14.2.29. Mercedes CLA
14.2.30. Nidec - Gen.2 drive
14.2.31. Nissan Ariya
14.2.32. Nissan Leaf
14.2.33. Porsche Taycan
14.2.34. Ricardo Rare Earth Free Drive Unit
14.2.35. Rimac Technology Drive Units
14.2.36. Rivian
14.2.37. Rivian In-house Motors
14.2.38. SAIC - Oil cooling system
14.2.39. Stellantis Shared Platform (Npe)
14.2.40. Tesla Induction Motor
14.2.41. Tesla PM Motor
14.2.42. Tesla's Carbon Wrapped Motor
14.2.43. Tesla Cybertruck
14.2.44. Toyota Prius 2004 to 2010
14.2.45. UAES (Bosch)
14.2.46. Volvo's Motor Development
14.2.47. VW ID3/ID4
14.2.48. VW APP550
14.2.49. Zero Z-Force Powertrain
14.2.50. ZF
14.2.51. ZF SELECT Platform (1)
14.2.52. ZF SELECT Platform (2)
14.3. Tier 1 Wound Rotor Synchronous Motors/Externally Excited Synchronous Motors
14.3.1. BorgWarner's EESM Development
14.3.2. MAHLE
14.3.3. Schaeffler Wound Rotor Design
14.3.4. Vitesco
14.3.5. ZF
14.4. Supply Relationships
14.4.1. Commercial Vehicle OEM and Tier 1 Supply Relationships (1)
14.4.2. Commercial Vehicle OEM and Tier 1 Supply Relationships (2)
14.4.3. Allison Transmission - Anadolu Isuzu
14.4.4. Aisin Seiki, DENSO and Toyota Motor form BluE Nexus
14.4.5. BorgWarner Partnerships and Acquisitions (1)
14.4.6. BorgWarner Partnerships and Acquisitions (2)
14.4.7. Bosch
14.4.8. Continental
14.4.9. Dana Supply Relationships and Announcements
14.4.10. GKN Automotive
14.4.11. Lucid Supply Partnerships
14.4.12. Hitachi
14.4.13. Horse Powertrain
14.4.14. LG Electronics and Magna
14.4.15. Magna and Mercedes
14.4.16. Nidec
14.4.17. Mavel
14.4.18. Schaeffler
14.4.19. Valeo
14.4.20. Vitesco Technologies
14.4.21. Vitesco and Schaeffler Merger
14.4.22. Yamaha - Hypercar Electric Motor
14.4.23. ZF
 

15. EV MOTORS: OEM BENCHMARKING

15.1. Automotive
15.1.1. BEV Power Density Benchmarking
15.1.2. BEV Torque Density Benchmarking
15.1.3. BEV Power and Torque Density Benchmark
15.1.4. EV Drive Unit Specification Summary
15.2. Commercial Vehicles
15.2.1. Commercial Vehicle Motors Power Density Benchmarking
15.2.2. Commercial Vehicle Motors Torque Density Benchmarking
15.2.3. Commercial Vehicle Motors Power and Torque Density Benchmark
15.2.4. Commercial Vehicle Motor Specification Summary
15.3. Light Duty
15.3.1. Light Duty Vehicle Motors Power Density Benchmarking
15.3.2. Light Duty Vehicle Motors Torque Density Benchmarking
15.3.3. Light Duty Vehicle Motor Specification Summary
15.4. eAxles for Commercial Vehicles
15.4.1. eAxle for Commercial Vehicle Benchmarking: Torque and GAWR
15.4.2. eAxle for Commercial Vehicle Benchmarking: Power and Torque
15.4.3. eAxle Specification Summary
 

16. FORECASTS AND ASSUMPTIONS

16.1. Forecast Methodology & Assumptions
16.2. Motor Price Forecast and Assumptions
16.3. Average Motor Power 2024 by Vehicle Category (kW)
16.4. Motor per Vehicle and kW per Vehicle Assumptions
16.5. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, regional)
16.6. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, drivetrain)
16.7. Automotive Electric Motor Forecast 2015-2036 (units, motor type)
16.8. Automotive Electric Motor Power Forecast 2015-2036 (kW, regional)
16.9. Automotive Electric Motor Power Forecast 2015-2036 (kW, drivetrain)
16.10. Automotive Electric Motor Value Forecast 2021-2036 (US$, drivetrain)
16.11. Micro-EV Motor Forecast 2023-2036 (units, vehicle type)
16.12. LCV Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain)
16.13. Truck Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain & category)
16.14. Bus Electric Motor Forecast 2021-2036 (units, drivetrain)
16.15. Global HEV Car MG Demand Forecast 2015-2036 (units, kW)
16.16. Automotive Axial Flux Motor Forecast 2021-2036 (units)
16.17. In-wheel Motors Production Forecast 2021-2036 (units)
16.18. Materials in Rare Earth Motor Magnets Forecast 2021-2036 (kg)
16.19. Rare Earth vs Rare Earth Free Magnet Material Forecast 2021-2036 (kg)
16.20. Materials in Electric Motors Forecast 2021-2036 (kg)
16.21. Automotive Motor Cooling Strategy Forecast 2015-2036 (units)
16.22. Total Motors Forecast by Vehicle and Drivetrain 2021-2036 (units)
16.23. Total Motor Power Forecast by Vehicle and Drivetrain 2021-2036 (kW)
16.24. Total Motor Market Size Forecast by Vehicle and Drivetrain 2021-2036 (US$ billions)
 

17. COMPANY PROFILES

17.1. Advanced Electric Machines: Rare Earth Free Motors
17.2. Allison Transmission: eAxles for Commercial Vehicles
17.3. AVID Technology
17.4. Axalta Coating Systems: Electric Motor Insulation
17.5. Beyond Motors: Axial Flux Motors
17.6. Carpenter Electrification: Soft Magnetic Materials for Motors
17.7. DELO: Adhesives for Automotive Components
17.8. Eaton Research Laboratories: Electric Motor Insulation
17.9. Elaphe (2021)
17.10. ePropelled: Dynamic Torque-switching Electric Motor
17.11. Equipmake: Electric Motors and Power Electronics
17.12. EVR Motors
17.13. Infinitum Electric: Axial Flux Motor with Printed Stator
17.14. Infinitum Electric: PCB Stator Axial Flux Motor
17.15. Magnax
17.16. Modal Motors
17.17. Monumo: AI Motor Design
17.18. Monumo: Artificial Intelligence for Motor Development
17.19. Niron Magnetics: Rare Earth Free Permanent Magnets
17.20. Protean Electric
17.21. RETORQ Motors
17.22. Saietta Electric Drive: axial flux motors
17.23. Schaeffler: Magnet Free Motors
17.24. Traxial (a Magnax Company)
17.25. Ultimate Transmissions: How Tesla Could Avoid Rare-Earth Magnets
17.26. Ultimate Transmissions: Thermal Management of Electric Motors
17.27. Victrex

 

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