世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

米国のホスピタリティ用マットレス市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(スプリング、フォーム、ハイブリッド)、サイズ別(シングル、ダブル、クイーン、キング)、エンドユース別(ホテル&リゾート、バケーションレンタル、ホステル)、セグメント別予測、2025年~2033年

米国のホスピタリティ用マットレス市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別(スプリング、フォーム、ハイブリッド)、サイズ別(シングル、ダブル、クイーン、キング)、エンドユース別(ホテル&リゾート、バケーションレンタル、ホステル)、セグメント別予測、2025年~2033年


U.S. Hospitality Mattress Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Innerspring, Foam, Hybrid), By Size (Single, Double, Queen, King), By End Use (Hotels & Resorts, Vacation Rental, Hostels), And Segment Forecasts, 2025 - 2033

米国のホスピタリティ用マットレス市場概要 米国のホスピタリティ用マットレス市場規模は2024年に18億9,630万米ドルと推定され、2025年から2033年にかけて年平均成長率5.0%で成長すると予測される。米国のホ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
Grand View Research
グランドビューリサーチ
2025年7月30日 US$3,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
電子ファイル - ご注文後3営業日前後 90 英語

 

サマリー

米国のホスピタリティ用マットレス市場概要

米国のホスピタリティ用マットレス市場規模は2024年に18億9,630万米ドルと推定され、2025年から2033年にかけて年平均成長率5.0%で成長すると予測される。米国のホスピタリティ用マットレスの需要は、安眠体験がレビューやリピートビジネスに直接影響するため、ゲストの快適性と満足度を高める必要性が主な要因となっている。現在、多くのホテルが、ブランドの差別化と顧客ロイヤルティ構築のために、カスタムデザインのマットレスで特徴的な睡眠体験を売り出している。

加えて、通常5~7年ごとに行われる定期的な改装と買い替えのサイクルと、ウェルネスに対するゲストの期待の高まりにより、整形外科的サポート、低刺激性素材、睡眠の質を向上させる高品質のマットレスへの投資が増加している。
ホテルが環境に配慮した慣行に沿い、環境意識の高い旅行者にアピールしようと努める中、米国の接客用マットレス市場では、持続可能性とESGへの取り組みがますます重要になっている。これには、天然ラテックス、植物性フォーム、再生スチールコイルなどのオーガニック素材やリサイクル素材を使ったマットレスの採用、CertiPUR-USやGREENGUARDなどのグリーン認証の遵守などが含まれる。マリオット・インターナショナルの「サステイン・サーブ360」イニシアチブはその代表的な例で、ゲストの快適性を維持しながら環境への影響を軽減するよう設計された環境に優しい寝具やマットレスなど、持続可能な調達方法をホテル全体に取り入れている。

米国のホスピタリティ用マットレス市場の需要を押し上げている主な要因の一つは、ホテルやリゾートのインフラが拡大し続けていることである。同国では、ホテルの建設、改築、転換が増え続けており、新しい寝具ソリューションのニーズが直接高まっている。Lodging Econometricsによると、2025年1月から3月にかけて、全米で161のホテルが新規オープンし、18,767室が開業した。また、ホテルの転換・改築は2025年第1四半期に過去最高を記録し、2,050件のプロジェクトが269,435室に及んだ。

IoT対応マットレスの統合は、宿泊客の体験向上を目指す高級ホテルの間で拡大傾向にある。これらのスマートマットレスには、睡眠パターン、体の動き、温度、圧力ポイントを追跡するセンサーが組み込まれており、個別の快適性を確保するためにリアルタイムで調整できるようになっている。特に高級市場では、この技術は睡眠体験を向上させ、ゲストのロイヤリティを高める。
米国の大手ホテルチェーンは、マットレスメーカーと積極的に提携し、ゲストの期待に応えるブランド独自の睡眠ソリューションを提供している。例えば、ヒルトンはサータ・シモンズ・ベッドディングと提携し、独自のヒルトン・セレニティ・ベッドを開発した。このベッドは、ホテル仕様の耐久性と寝心地を実現するために設計された、個別のポケットコイル、ジェル入りメモリーフォーム、補強されたエッジを特徴としている。これらのマットレスは、ヒルトンを通じて一般家庭に直接販売される。さらに、マリオット・インターナショナルはテンピュール・シーリー・ホスピタリティと戦略的パートナーシップを結び、マリオット・ホテル、シェラトン、ウェスティンなど複数のホテルに高品質のマットレスを供給している。この提携により、シーリー・ポスチャーペディックとテンピュール・ペディックのマットレスをブランドの基準に合うよう特別に調整し、一貫した寝心地を提供している。

米国のホスピタリティ用マットレス市場レポート区分

本レポートでは、2021年から2033年までの国レベルでの収益成長を予測し、各サブセグメントにおける最新の業界動向とビジネスチャンスの分析を提供しています。この調査の目的のため、Grand View Research社は米国のホスピタリティ用マットレス市場レポートをタイプ別、規模別、エンド用途別に分類しています。

- タイプの展望(売上高、百万米ドル、2021年〜2033年)
- スプリング
- フォーム
- ハイブリッド
- その他
- サイズの展望(収益、百万米ドル、2021~2033年)
- シングル
- ダブル
- クイーン
- キング
- エンドユースの展望(売上高、百万米ドル、2021~2033年)
- ホテル&リゾート
- バケーションレンタル
- ホステル
- その他



ページTOPに戻る


目次

目次

第1章.方法論とスコープ
1.1.市場セグメンテーションとスコープ
1.2.市場の定義
1.3.情報調達
1.3.1.購入データベース
1.3.2.GVRの内部データベース
1.3.3.セカンダリータイプと第三者の視点
1.3.4.一次調査
1.4.情報分析
1.4.1.データ分析モデル
1.5.市場形成とデータの可視化
1.6.データの検証と公開
第2章.エグゼクティブ・サマリー
2.1.市場概要
2.2.タイプ別展望
2.3.サイズ展望
2.4.最終用途の見通し
2.5.競争環境スナップショット
第3章.米国の接客用マットレス市場の変数と動向
3.1.市場紹介
3.2.普及と成長展望マッピング
3.3.業界バリューチェーン分析
3.3.1.原材料の動向
3.4.規制の枠組み
3.5.市場ダイナミクス
3.5.1.市場促進要因分析
3.5.2.市場阻害要因分析
3.5.3.市場機会
3.5.4.市場の課題
3.6.業界分析ツール
3.6.1.ポーターのファイブフォース分析
3.7.市場参入戦略
第4章.米国の接客用マットレス市場タイプ別推定と動向分析
4.1.ホスピタリティ用マットレス市場:タイプ別主要項目
4.2.タイプ別動向分析と市場シェア、2024年および2033年
4.3.市場予測:タイプ別、2021年〜2033年(百万米ドル)
4.3.1.スプリング
4.3.1.1.市場の推定と予測、2021〜2033年(USD Million)
4.3.2.フォーム
4.3.2.1.市場の推定と予測、2021~2033年(USD Million)
4.3.3.ハイブリッド
4.3.3.1.市場の推計と予測、2021~2033年 (百万米ドル)
4.3.4.その他
4.3.4.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
第5章.米国のホスピタリティ用マットレス市場市場規模推計と動向分析
5.1.ホスピタリティ用マットレス市場:サイズ別主要項目
5.2.2024年と2033年の市場規模推移分析と市場シェア
5.3.市場予測:サイズ別、2021年〜2033年(百万米ドル)
5.3.1.シングル
5.3.1.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
5.3.2.ダブル
5.3.2.1.市場の推計と予測、2021~2033年 (百万米ドル)
5.3.3.クイーン
5.3.3.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
5.3.4.キング
5.3.4.1.市場の推計と予測、2021~2033年(USD Million)
第6章.米国の接客用マットレス市場エンドユースの推定と動向分析
6.1.ホスピタリティ用マットレス市場:エンドユース別主要項目
6.2.エンドユースの動向分析と市場シェア、2024年および2033年
6.3.市場予測:エンドユース別、2021年〜2033年(百万米ドル)
6.3.1.ホテル&リゾート
6.3.1.1.市場の予測・予測、2021年~2033年(USD Million)
6.3.2.バケーションレンタル
6.3.2.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(百万米ドル)
6.3.3.ホステル
6.3.3.1.市場の推計と予測、2021年~2033年(USD Million)
6.3.4.その他
6.3.4.1.市場の推定と予測、2021年~2033年(USD Million)
第7章.米国の接客用マットレス市場競合分析
7.1.主要市場参入企業の最新動向と影響分析
7.2.企業分類
7.3.参入企業の概要
7.4.業績
7.5.製品ベンチマーク
7.6.企業市場シェア分析、2024年(%)
7.7.企業ヒートマップ分析、2024年
7.8.戦略マッピング
7.9.企業プロフィール
7.9.1.サータ・シモンズ・ベッドディング社
7.9.1.1.会社概要
7.9.1.2.業績
7.9.1.3.サービスポートフォリオ
7.9.1.4.戦略的イニシアティブ
7.9.2.テンピュール・シーリー・インターナショナル
7.9.2.1.会社概要
7.9.2.2.業績
7.9.2.3.サービスポートフォリオ
7.9.2.4.戦略的イニシアティブ
7.9.3.キングコイルライセンシング社
7.9.3.1.会社概要
7.9.3.2.業績
7.9.3.3.サービスポートフォリオ
7.9.3.4.戦略的イニシアティブ
7.9.4.ヒルディング・アンダース・インターナショナルAB
7.9.4.1.会社概要
7.9.4.2.業績
7.9.4.3.サービスポートフォリオ
7.9.4.4.戦略的イニシアティブ
7.9.5.コルシカナマットレス社
7.9.5.1.会社概要
7.9.5.2.業績
7.9.5.3.サービスポートフォリオ
7.9.5.4.戦略的イニシアティブ
7.9.6.レストニックマットレスコーポレーション
7.9.6.1.会社概要
7.9.6.2.業績
7.9.6.3.サービスポートフォリオ
7.9.6.4.戦略的イニシアティブ
7.9.7.キングスダウン
7.9.7.1.会社概要
7.9.7.2.業績
7.9.7.3.サービスポートフォリオ
7.9.7.4.戦略的イニシアティブ
7.9.8.ホワイトストーン・ホームファニシングス・エルエルシー(サー トヴァ)
7.9.8.1.会社概要
7.9.8.2.業績
7.9.8.3.サービスポートフォリオ
7.9.8.4.戦略的イニシアティブ
7.9.9.セラペディックインターナショナル
7.9.9.1.会社概要
7.9.9.2.業績
7.9.9.3.サービスポートフォリオ
7.9.9.4.戦略的イニシアティブ
7.9.10.ブルックリンベッドディング
7.9.10.1.会社概要
7.9.10.2.業績
7.9.10.3.サービスポートフォリオ
7.9.10.4.戦略的イニシアティブ




 

ページTOPに戻る


 

Summary

U.S. Hospitality Mattress Market Summary

The U.S. hospitality mattress market size was estimated at USD 1,896.3 million in 2024 and is expected to grow at a CAGR of 5.0% from 2025 to 2033. The demand for the U.S. hospitality mattress is primarily driven by the need to enhance guest comfort and satisfaction, as a restful sleep experience directly impacts reviews and repeat business. Many hotels now market signature sleep experiences with custom-designed mattresses to differentiate their brand and build customer loyalty.

Additionally, regular renovation and replacement cycles, typically every 5 to 7 years, and growing guest expectations around wellness have increased investment in high-quality mattresses offering orthopedic support, hypoallergenic materials, and improved sleep quality.
Sustainability and ESG commitments are becoming increasingly important in the U.S. hospitality mattress market, as hotels strive to align with environmentally responsible practices and appeal to eco-conscious travelers. This includes adopting mattresses made from organic or recycled materials, such as natural latex, plant-based foams, or recycled steel coils, and adherence to green certifications like CertiPUR-US or GREENGUARD. A notable example is Marriott International’s “Sustain Serve 360” initiative, which incorporates sustainable sourcing practices across its properties, including eco-friendly bedding and mattresses designed to reduce environmental impact while maintaining guest comfort.

One of the main factors boosting demand in the U.S. hospitality mattress market is the ongoing expansion of hotel and resort infrastructure. The country continues to see growth in hotel construction, renovations, and conversions, which directly increases the need for new bedding solutions. According to Lodging Econometrics, between January and March 2025, 161 new hotels with 18,767 rooms opened across the U.S. Additionally, hotel conversion and renovation activities reached a record high in Q1 2025, with 2,050 projects involving 269,435 rooms.

The integration of IoT-enabled mattresses is a growing trend among luxury hotels aiming to enhance the guest experience. These smart mattresses incorporate embedded sensors to track sleep patterns, body movements, temperature, and pressure points, allowing for real-time adjustments to ensure personalized comfort. Especially valuable in the luxury market, this technology improves the sleep experience and fosters guest loyalty.
Major hotel chains in the U.S. actively form partnerships with mattress manufacturers to offer exclusive, brand-specific sleep solutions that meet their guests’ expectations. For example, Hilton works with Serta Simmons Bedding to create the proprietary Hilton Serenity Bed, which features individually pocketed coils, gel-infused memory foam, and reinforced edges designed for hotel-grade durability and comfort. These mattresses are sold directly through Hilton to homes. Additionally, Marriott International has formed a strategic partnership with Tempur Sealy Hospitality to supply high-quality mattresses across several hotels, including Marriott Hotels, Sheraton, and Westin. This collaboration ensures consistent sleep comfort by offering a range of Sealy Posturepedic and Tempur-Pedic mattresses specifically tailored to meet brand standards.

U.S. Hospitality Mattress Market Report Segmentation

This report forecasts revenue growth at the country level and provides an analysis of the latest industry trends and opportunities in each of the sub-segments from 2021 to 2033. For the purpose of this study, Grand View Research has segmented the U.S. hospitality mattress market report by type, size, and end use.

• Type Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Innerspring
• Foam
• Hybrid
• Others
• Size Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Single
• Double
• Queen
• King
• End Use Outlook (Revenue, USD Million, 2021 - 2033)
• Hotels & Resorts
• Vacation Rental
• Hostels
• Others



ページTOPに戻る


Table of Contents

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope
1.1. Market Segmentation & Scope
1.2. Market Definition
1.3. Information Procurement
1.3.1. Purchased Database
1.3.2. GVR’s Internal Database
1.3.3. Secondary Type & Third-Party Perspectives
1.3.4. Primary Research
1.4. Information Analysis
1.4.1. Data Analysis Models
1.5. Market Formulation & Data Visualization
1.6. Data Validation & Publishing
Chapter 2. Executive Summary
2.1. Market Snapshot
2.2. Type Outlook
2.3. Size Outlook
2.4. End Use Outlook
2.5. Competitive Landscape Snapshot
Chapter 3. U.S. Hospitality Mattress Market Variables and Trends
3.1. Market Introduction
3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
3.3. Industry Value Chain Analysis
3.3.1. Raw Material Trends
3.4. Regulatory Framework
3.5. Market Dynamics
3.5.1. Market Driver Analysis
3.5.2. Market Restraint Analysis
3.5.3. Market Opportunities
3.5.4. Market Challenges
3.6. Industry Analysis Tools
3.6.1. Porter’s Five Forces Analysis
3.7. Market Entry Strategies
Chapter 4. U.S. Hospitality Mattress Market: Type Estimates & Trend Analysis
4.1. Hospitality Mattress Market, By Type: Key Takeaways
4.2. Type Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
4.3. Market Estimates & Forecasts, By Type, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.1. Innerspring
4.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.2. Foam
4.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.3. Hybrid
4.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
4.3.4. Others
4.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 5. U.S. Hospitality Mattress Market: Size Estimates & Trend Analysis
5.1. Hospitality Mattress Market, By Size: Key Takeaways
5.2. Size Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
5.3. Market Estimates & Forecasts, By Size, 2021 - 2033 (USD Million)
5.3.1. Single
5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
5.3.2. Double
5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
5.3.3. Queen
5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
5.3.4. King
5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 6. U.S. Hospitality Mattress Market: End Use Estimates & Trend Analysis
6.1. Hospitality Mattress Market, By End Use: Key Takeaways
6.2. End Use Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2033
6.3. Market Estimates & Forecasts, By End Use, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.1. Hotels & Resorts
6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.2. Vacation Rental
6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.3. Hostels
6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
6.3.4. Others
6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2021 - 2033 (USD Million)
Chapter 7. U.S. Hospitality Mattress Market: Competitive Analysis
7.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
7.2. Company Categorization
7.3. Participant’s Overview
7.4. Financial performance
7.5. Product Benchmarking
7.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
7.7. Company Heat Map Analysis, 2024
7.8. Strategy Mapping
7.9. Company Profiles
7.9.1. Serta Simmons Bedding, LLC
7.9.1.1. Company Overview
7.9.1.2. Financial performance
7.9.1.3. Service Portfolios
7.9.1.4. Strategic Initiatives
7.9.2. Tempur Sealy International, Inc.
7.9.2.1. Company Overview
7.9.2.2. Financial performance
7.9.2.3. Service Portfolios
7.9.2.4. Strategic Initiatives
7.9.3. King Koil Licensing Company, Inc.
7.9.3.1. Company Overview
7.9.3.2. Financial performance
7.9.3.3. Service Portfolios
7.9.3.4. Strategic Initiatives
7.9.4. Hilding Anders International AB
7.9.4.1. Company Overview
7.9.4.2. Financial performance
7.9.4.3. Service Portfolios
7.9.4.4. Strategic Initiatives
7.9.5. Corsicana Mattress Company
7.9.5.1. Company Overview
7.9.5.2. Financial performance
7.9.5.3. Service Portfolios
7.9.5.4. Strategic Initiatives
7.9.6. Restonic Mattress Corporation
7.9.6.1. Company Overview
7.9.6.2. Financial performance
7.9.6.3. Service Portfolios
7.9.6.4. Strategic Initiatives
7.9.7. Kingsdown, Inc
7.9.7.1. Company Overview
7.9.7.2. Financial performance
7.9.7.3. Service Portfolios
7.9.7.4. Strategic Initiatives
7.9.8. Whitestone Home Furnishings, LLC (Saatva)
7.9.8.1. Company Overview
7.9.8.2. Financial performance
7.9.8.3. Service Portfolios
7.9.8.4. Strategic Initiatives
7.9.9. Therapedic International
7.9.9.1. Company Overview
7.9.9.2. Financial performance
7.9.9.3. Service Portfolios
7.9.9.4. Strategic Initiatives
7.9.10. Brooklyn Bedding, LLC.
7.9.10.1. Company Overview
7.9.10.2. Financial performance
7.9.10.3. Service Portfolios
7.9.10.4. Strategic Initiatives




 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(耐久財)の最新刊レポート

Grand View Research社の ホームケア&デコレーション分野 での最新刊レポート


よくあるご質問


Grand View Research社はどのような調査会社ですか?


グランドビューリサーチ(Grand View Research)は通信技術、化学品、材料、ヘルスケア、エネルギーなど広範な市場を対象にした調査報告書を出版しています。 もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

 

2025/10/09 10:26

153.74 円

179.24 円

208.85 円

ページTOPに戻る