![]() 世界のADASと自律走行車市場The Global ADAS and Autonomous Car Market 内容 今後、自律走行車市場はどのように進化していくのか?本レポートでは、世界の主要な自動運転車プロジェクトに関する詳細な記述を網羅し、最新の動向と発展を取り上げる。ベルグインサ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー
内容
今後、自律走行車市場はどのように進化していくのか?本レポートでは、世界の主要な自動運転車プロジェクトに関する詳細な記述を網羅し、最新の動向と発展を取り上げる。ベルグインサイトは、自律走行車(SAEレベル3?4)の新規登録台数は、2024年のごく少数から2030年には1,000万台に達すると予測しています。ベンダー、製品、市場に関する最新情報を210ページの最新レポートでご覧ください。
世界のADASと自律走行車市場は、世界の自律走行車市場の最新動向を分析したBerg Insightの包括的なレポートです。Berg Insight社のこの戦略的調査レポートは、5年間の業界予測や専門家による解説など、ビジネス上の意思決定に役立つ独自のビジネスインテリジェンスを210ページにわたって提供しています。 本レポートのハイライト
Berg Insight、今後数年間で自律走行車技術が急速に普及すると予想
完全自律走行車とは、任意の地点Aから別の任意の地点Bまで、人間のドライバーが管理できるのと同じ環境条件で走行できる車と定義できる。これは、多かれ少なかれ自律走行車の連続体の最後のステップである。今日、多くの自動車は、部分的に自律走行を可能にする先進運転支援システム(ADAS)機能を搭載している。
SAEインターナショナルは、自動運転のさまざまなレベルを示す6つのレベル基準(0?5)を策定した。レベル0では自律性はまったくない。レベル1では、アダプティブ・クルーズ・コントロールやレーン・キープなどのアシスト機能が1つ導入されるが、ドライバーは引き続きコントロールしなければならない。レベル2では、特定の条件下でクルマがステアリングと速度の両方を同時に管理できるが、ドライバーは常に注意を払い、いつでも交代できるようにしておかなければならない。レベル3では、特定のシナリオにおいて車両がすべての運転タスクを処理し、ドライバーは道路から注意をそらすことができる。レベル4は完全な自律性を提供し、車両が運転設計領域にある限り、ドライバーはいかなる時点でも車両の制御を取り戻すことは期待されない。レベル5は完全な自律性を表し、車両があらゆる場所で、どんな状況でも、人間の入力をまったく必要とせずに運転できるようにする。
2024年には、世界で販売される自動車の68.6%がSAEレベル1(L1)以上の自動運転の要件を満たすとベルグインサイトは予測している。2024年に販売された全車両の約40.5%がL1セグメントに分類され、2024年に販売された全車両の28.1%がL2セグメントに分類された。2024年に販売された車のうち、L3に分類されたのはごく一部であった。L3は、米国(ネバダ州とカリフォルニア州)ではメルセデス・ベンツの一部車種に、ドイツではBMWの一部車種にのみ設定された。2030年には、世界で販売される自動車の90.4%がL1?L4自動運転の要件を満たすとベルグインサイトは予測している。2030年に販売される新車の約27.7パーセントがL1、51.2パーセントがL2に分類されると予想される。2030年には、全新車の約8.6%、770万台がL3機能を搭載して販売されると予想される。Berg Insightは、2030年にはレベル4の機能を搭載した乗用車が260万台販売されると予想しており、これは装着率2.9%に相当する。
洗練されたADASは、自動車メーカーにとって大きな差別化要因となっている。現在、レベル3のSAE要件に適合するADASは2つある。2023年、メルセデス・ベンツはDrive Pilotを発表し、米国の一部の道路で最高時速95kmの条件付き自動運転を提供した。2024年8月以降、BMWもBMW Personal Pilot L3システムを通じてレベル3の自律走行を提供している。テスラ(オートパイロットと完全自動運転)、フォード(ブルークルーズ)、ゼネラルモーターズ(スーパークルーズ)、アウディ(アウディ・プレセンス)など、他のOEMメーカーも高度なADASを提供している。トヨタ、日産、現代自動車は、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーン・アシスト、緊急ブレーキ・システムを含む包括的な安全スイートを提供している。洗練されたADASの導入に関しては、中国のOEMが徐々に主導権を握っている。中国の主要OEMには、BYD Auto、Changan、Chery、Geely、GWM、Leapmotor、Li Auto、NIO、SAICなどがある。
現在、主に米国と中国で完全自律走行車のタクシーサービスを提供している企業が数社ある。代表的なロボットタクシー企業の例としては、ウェイモ、バイドゥ(アポロ)、Pony.AI、WeRide、DiDi Autonomous Driving、May Mobility、Avride、AutoX、MOIA、Zooxなどがある。ロボットタクシーサービスのほとんどは中国と米国で見られる。
市場に技術を提供するティア1サプライヤー、半導体ソリューション・プロバイダー、テクノロジー企業、ソフトウェア企業、新興企業が数多く存在する。Bosch、Continental、Denso、ZF Group、Magna International、Valeo、Forvia、Hitachi Astemo、Aptiv、Hyundai Mobisなどの大手グローバルTier 1サプライヤーは、センサー、中央演算プラットフォーム、統合自律走行ソリューションなど、ADASと自律走行向けの包括的な製品ポートフォリオを提供している。HERE TechnologiesとTomTomは地図ソリューションを提供している。主要なLiDARセンサー・プロバイダーには、Hesai Technology、Innoviz、Luminar、RoboSense、Seyondなどがある。中国では、地元のティア1企業やテクノロジー企業が、既存の海外サプライヤーの優位性に挑戦している。中国の大手Tier 1サプライヤーの例としては、Desay SV Automotive、Beijing Jingwei HiRain Technologies、DeepRoute.ai、Momenta、Zhuoyu Technology、Huaweiなどがある。
エヌビディア、クアルコム、モービルアイ、ホライゾン・ロボティクス、ブラック・セサミ・テクノロジーズ、アンバレラ、ルネサスエレクトロニクス、テキサス・インスツルメンツなどの半導体ソリューション・プロバイダーは、自動運転向けのシステムオンチップ(SoC)を開発している。SoCと関連技術のサプライヤーは、ADASと自律走行における進歩の中核であり、これらは自律走行車に必要な高性能コンピューティングとAI機能を提供するからである。 本レポートでは、以下の質問に答える:
目次
目次
目次
図表一覧 エグゼクティブサマリー 1 ADASと自動運転の紹介
1.1 定義と分類
1.2 ADASと自律走行車の歴史
1.3 世界の乗用車市場
1.3.1 地域別の乗用車普及台数
1.3.2 乗用車の新規登録動向
1.3.3 電気自動車とPHEVの販売台数
1.4 自動車メーカー
1.4.1 トヨタ自動車
1.4.2 フォルクスワーゲン・グループ
1.4.3 フォード
1.4.4 ゼネラルモーターズ
1.4.5 ステランティス
1.4.6 BMWグループ
1.4.7 メルセデス・ベンツ・グループ
1.4.8 現代自動車グループ
1.4.9 本田技研工業
1.4.10 ルノー・日産・三菱アライアンス
1.4.11 テスラ 2 先進運転支援システム
2.1 最も一般的なADASの紹介
2.1.1 アダプティブ・クルーズ・コントロール
2.1.2 車線逸脱警報
2.1.3 車線維持支援
2.1.4 自動緊急ブレーキ
2.1.5 衝突回避システム
2.1.6 前方衝突警告
2.1.7 ブラインド・スポット・モニタリング
2.1.8 リアクロストラフィックアラート
2.1.9 道路標識検知
2.1.10 アダプティブ・ハイビーム・コントロール
2.1.11 ドライバー・モニタリング・システム
2.1.12 パーキング・アシスト
2.1.13 渋滞アシストと自動運転 3 ADASと自律走行技術
3.1 センサー
3.1.1 カメラ
3.1.2 LiDAR
3.1.3 レーダー
3.1.4 超音波および赤外線センサー
3.1.5 慣性ナビゲーション・システム
3.2 テレマティクス
3.2.1 位置追跡
3.2.2 地図
3.2.3 車両間通信(V2X)
3.3 コンピューティング・プラットフォーム
3.3.1 AI分類法
3.3.2 センサー・フュージョン
3.3.3 物体認識、解釈、意思決定
3.4 実行と関連技術
3.4.1 電子制御ユニット
3.4.2 ヒューマン・マシン・インターフェース
3.4.3 ドライバー・モニタリング・システム 4 OEM ADASおよび自動運転ソリューション
4.1 BMW
4.1.1 BMW乗用車モデルの概要
4.1.2 ADASと自動運転の提供
4.2 BYD Auto
4.2.1 BYD乗用車モデルの概要
4.2.2 ADAS製品ポートフォリオと自動運転車の開発
4.3 長安汽車
4.3.1 長安汽車の乗用車モデルの概要
4.3.2 ADASと自動運転の提供
4.4 奇瑞集団
4.4.1 奇瑞乗用車モデルの概要
4.4.2 ADASと自動運転の提供
4.5 フォード・モーター・カンパニー
4.5.1 フォード乗用車モデルの概要
4.5.2 ADASと自動運転の提供
4.6 吉利汽車
4.6.1 吉利乗用車モデルの概要
4.6.2 ADASと自動運転の提供
4.7 ゼネラルモーターズ
4.7.1 GMの主要乗用車ブランドの概要
4.7.2 ADASと自動運転の提供
4.8長城汽車
4.8.1 長城汽車の乗用車モデルの概要
4.8.2 ADASと自動運転サービス
4.9 本田技研工業
4.9.1 ホンダとアキュラの乗用車モデルの概要
4.9.2 ADASと自動運転サービス
4.10 現代自動車グループ
4.10.1 現代自動車と起亜自動車の乗用車モデルの概要
4.10.2 ADASと自動運転サービス
4.10.3 Motional
4.11 ジャガー・ランドローバー
4.11.1 ジャガー・ランドローバーの乗用車モデルの概要
4.11.2 ADASと自動運転サービス
4.12 Leapmotor
4.12.1 Leapmotorの乗用車モデルの概要
4.12.2 ADASと自動運転サービス
4.13 Li Auto
4.13.1 Li Autoの乗用車モデルの概要
4.13.2 ADASと自動運転サービス
4.14 マツダ株式会社
4.14.1 マツダ乗用車モデルの概要
4.14.2 ADASと自動運転サービス
4.15 メルセデス・ベンツグループ
4.15.1 メルセデス・ベンツ乗用車モデルの概要
4.15.2 ADASと自動運転サービス
4.16 NIO
4.16.1 Nio乗用車モデルの概要
4.16.2 ADASと自動運転サービス
4.17 日産自動車
4.17.1 日産とインフィニティ乗用車モデルの概要
4.17.2 ADASと自動運転サービス
4.18 ルノーグループ
4.18.1 ルノー乗用車の概要
4.18.2 ADASと自動運転サービス
4.19 上海汽車
4.19.1 上海汽車乗用車モデルの概要
4.19.2 ADASと自動運転サービス
4.20 ステランティス
4.20.1 ステランティス乗用車の概要モデル
4.20.2 ADASと自動運転の提供
4.21 テスラ
4.21.1 テスラ乗用車モデルの概要
4.21.2 ADASと自動運転の提供
4.22 トヨタ自動車
4.22.1 トヨタとレクサス乗用車モデルの概要
4.22.2 ADASと自動運転の提供
4.23 フォルクスワーゲングループ
4.23.1 フォルクスワーゲングループの乗用車ブランドとモデルの概要
4.23.2 フォルクスワーゲングループのADASと自動運転戦略
4.23.3 フォルクスワーゲンのADASと自動運転の提供
4.23.4 アウディのADASと自動運転の提供
4.23.5 ポルシェのADASと自動運転の提供
4.24 ボルボ・カーズ
4.24.1 ボルボ乗用車モデルの概要
4.24.2 ADASと自動運転の提供
4.24.3 Zenseact 5 テクノロジーサプライヤー
5.1 Tier 1 suppliers
5.1.1 Aptiv
5.1.2 Bosch
5.1.3 Continental
5.1.4 Deeproute.ai
5.1.5 Denso
5.1.6 Desay SV
5.1.7 Forvia
5.1.8 HERE Technologies
5.1.9 Hesai Technology
5.1.10 Hitachi Astemo
5.1.11 Huawei
5.1.12 Hyundai Mobis
5.1.13 Innoviz
5.1.14 Jingwei HiRain
5.1.15 Luminar
5.1.16 Magna International
5.1.17 Momenta
5.1.18 RoboSense
5.1.19 Seyond
5.1.20 TomTom
5.1.21 Valeo
5.1.22 ZF Group
5.1.23 Zhuoyu Technology
5.2 半導体ソリューションプロバイダー
5.2.1 Ambarella
5.2.2 Black Sesame Technologies
5.2.3 Horizon Robotics
5.2.4 Mobileye
5.2.5 NVIDIA
5.2.6 Qualcomm
5.2.7 Renesas Electronics
5.2.8 Texas Instruments 6 ロボタクシーサービス
6.1 ロボタクシーサービスプロバイダー
6.1.1 AutoX
6.1.2 Avride
6.1.3 Baidu (Apollo)
6.1.4 Didi Autonomous Driving
6.1.5 May Mobility
6.1.6 MOIA
6.1.7 Pony.ai
6.1.8 Waymo
6.1.9 WeRide
6.1.10 Zoox 7 市場予測と動向
7.1 自動車販売台数予測
7.2 ADASと自律走行車の販売予測
7.2.1 EU27+EFTA+英国のADASと自律走行車市場
7.2.2 北米のADASと自律走行車市場
7.2.3 中国のADASと自律走行車市場
7.2.4 日本と韓国のADASと自律走行車市場
7.2.5 RoWにおけるADASと自律走行車市場
7.2.6 将来展望: レベル4とレベル5のパーソナル・ビークルの出荷台数
7.3 市場の促進要因と障壁
7.3.1 競争環境
7.3.2 技術環境
7.3.3 規制環境
7.3.4 マクロ経済環境
7.4 バリューチェーン分析
7.4.1 自動車OEM
7.4.2 ティア1サプライヤー
7.4.3 半導体ソリューション・プロバイダー
7.4.4 モビリティ・サービス・プレイヤー
7.5 市場動向
7.5.1 多くの自動車メーカーがロボットタクシーサービスから撤退
7.5.2 OEMの自律走行開発は進化型アプローチが主流
7.5.3 自動車OEMはユースケースに基づいて専門技術サプライヤーを選ぶ
7.5.4 OEMは様々なセンサー構成を試すことが予想される
7.5.5 自律走行のためのエンド・ツー・エンドAIモデルへの業界動向
7.5.6 自動車評価プログラムがADAS需要を促進する
7.5.7 ADASの新機能を追加するためのOTA(Over-the-Air)アップデート
7.5.8 シェアード・モビリティ・サービスはL4自律走行車を活用できる
7.6 合併と買収 用語集 プレスリリース
2025-06-20 プレスリリース
Berg Insight、今後10年間で自律走行車技術の急速な普及を予想 IoTアナリスト企業Berg Insightの新しい調査報告書によると、2024年にSAEレベル1(L1)以上の自動運転の要件を満たす自動車は、世界で販売された全自動車の68.6%に達する。2030年には、その割合は90.4%に達すると予測されている。さらに、L2自動運転システムを満たす新車販売台数の割合は、2024年の28.1%から2030年には51.2%に拡大する。L3自動運転機能を搭載した自動車の利用可能性は、今後数年間で大幅に増加する。Berg Insightは、今後数年間でさらに多くのOEMがL3車両を発売する予定であることから、2030年には全新車の8.6%、770万台に相当するL3機能を搭載した車両が販売されると予測している。Berg Insightは、2030年にはレベル4機能を搭載した乗用車が260万台販売されると予想しており、これは装着率2.9%に相当する。 ADASと自律走行に関する規制環境は、業界の将来を形作る上で大きな役割を果たす。ADASと自律走行の分野は、法的利害関係者によって安全面が重要視されるため、厳しく規制されている。歴史的に、中国と米国は一般的に、特に開発とテストの初期段階において、欧州に比べてそれほど厳しくない規制アプローチを示してきた。「規制環境は複雑で急速に進化しており、各国政府がイノベーションと安全性の適切なバランスを見出そうとしているため、地域によって大きな違いがある」と、Berg Insightのシニアアナリスト、Martin Cederqvistは述べている。 洗練されたADASは、自動車メーカーにとって大きな差別化要因となっている。現在、レベル3のSAE要件に適合するADASは2つある。2023年、メルセデス・ベンツは、米国の一部の道路で最高時速95kmの条件付き自動運転を提供するドライブ・パイロットを発表した。2024年8月以降、BMWもBMW Personal Pilot L3システムを通じてレベル3の自律走行を提供している。BMWとメルセデス・ベンツに続き、他の自動車メーカーも高度なADASを提供している。テスラはオートパイロットと完全自動運転を、フォードはブルークルーズを、ゼネラルモーターズはスーパークルーズを、アウディはアウディ・プレセンスを提供している。トヨタ、日産、現代自動車は、アダプティブ・クルーズ・コントロール、レーン・アシスト、緊急ブレーキ・システムを含む包括的な安全スイートを提供している。洗練されたADASの導入に関しては、中国のOEMが徐々に主導権を握っている。中国の主要OEMには、BYD Auto、Changan、Chery、Geely、GWM、Leapmotor、Li Auto、NIO、SAICなどがある。現在、主に米国と中国で完全自律走行車のタクシーサービスを提供している企業が数社ある。代表的なロボットタクシー企業の例としては、ウェイモ、バイドゥ(アポロ)、Pony.AI、WeRide、DiDi Autonomous Driving、May Mobility、Avride、AutoX、MOIA、Zooxなどがある。ロボットタクシーサービスのほとんどは中国と米国で見られる。 市場に技術を提供するTier1サプライヤー、半導体ソリューション・プロバイダー、テクノロジー企業、ソフトウェア企業、新興企業が数多く存在する。Bosch、Continental、Denso、ZF Group、Magna International、Valeo、Forvia、Hitachi Astemo、Aptiv、Hyundai Mobisなどの大手グローバルTier 1サプライヤーは、センサー、中央演算プラットフォーム、統合自律走行ソリューションなど、ADASと自律走行向けの包括的な製品ポートフォリオを提供している。HERE TechnologiesとTomTomは地図ソリューションを提供している。主要なLiDARセンサー・プロバイダーには、Hesai Technology、Innoviz、Luminar、RoboSense、Seyondなどがある。中国では、地元のティア1企業やテクノロジー企業が、既存の海外サプライヤーの優位性に挑戦している。中国の大手Tier 1サプライヤーの例としては、Desay SV Automotive、Beijing Jingwei HiRain Technologies、DeepRoute.ai、Momenta、Zhuoyu Technology、Huaweiなどがある。 NVIDIA、クアルコム、Mobileye、Horizon Robotics、Black Sesame Technologies、アンバレラ、ルネサスエレクトロニクス、テキサス・インスツルメンツなどの半導体ソリューションプロバイダーは、自動運転向けのシステムオンチップ(SoC)を開発している。「SoCと関連技術のサプライヤーは、ADASと自律走行における進歩の中核を担っています。SoCは自律走行車に必要な高性能コンピューティングとAI機能を提供するからです」とCederqvist氏は締めくくった。
Summary
Description
How will the market for autonomous cars evolve in the next years? The report covers the latest trends and developments covering detailed descriptions about the major self-driving car projects worldwide. Berg Insight forecasts that the total number of new registrations of autonomous cars (SAE level 3–4) will grow from a very small number in 2024 to reach 10 million units in 2030. Get up to date with the latest information about vendors, products and markets in this new 210-page report.
The Global ADAS and Autonomous Car Market is a comprehensive report from Berg Insight analysing the latest developments on the autonomous car market worldwide. This strategic research report from Berg Insight provides you with 210 pages of unique business intelligence including 5-year industry forecasts and expert commentary on which to base your business decisions. Highlights from this report:
Berg Insight expects rapid adoption of autonomous vehicle technology in the coming years
A fully autonomous car can be defined as a car that is able to drive from an arbitrary point A to another arbitrary point B in the same environmental conditions as manageable by a human driver. This is the last step on a continuum of more or less autonomous cars. Many cars are today equipped with Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) features that partly enable autonomous driving.
SAE International has developed a six level standard (0–5), which describes the different levels of automated driving. At Level 0 there is no autonomy at all. Level 1 introduces a single assistive feature, such as adaptive cruise control or lane keeping, but the driver must remain in control. At Level 2, the car can manage both steering and speed simultaneously under certain conditions, but the driver must stay attentive and ready to take over at any moment. Level 3 allows the vehicle to handle all driving tasks in specific scenarios, letting the driver divert attention from the road, though the driver must be able to resume control when prompted. Level 4 provides full autonomy and the driver is not at any point expected to regain control of the vehicle as long as the vehicle is in the operational design domain. Level 5 represents complete autonomy, enabling the vehicle to drive anywhere, in any conditions, with no human input needed at all.
In 2024, Berg Insight estimates that 68.6 percent of all sold cars globally fulfilled requirements for SAE level 1 (L1) automated driving and higher levels. About 40.5 percent of all vehicles sold in 2024 was categorised under the L1 segment while 28.1 percent of all vehicles sold in 2024 was categorised under the L2 segment. Only a very small percentage of the cars sold during 2024 could be categorised as L3. L3 was only available on select Mercedes-Benz in the US (Nevada and California) and select BMW models in Germany during the year. In 2030, Berg Insight forecasts that 90.4 percent of all cars sold globally will fulfil requirements for L1–L4 automated driving. About 27.7 percent of all new cars sold in 2030 are then expected to be categorised as L1 and 51.2 percent as L2. About 8.6 percent of all new cars, corresponding to 7.7 million vehicles, are expected to be sold with L3 capabilities in 2030 as additional OEMs plan to launch L3 vehicles in the coming years. Berg Insight expects that 2.6 million passenger cars will be sold with level 4 capabilities in 2030, corresponding to an attach rate of 2.9 percent.
Sophisticated ADAS has become a major differentiator for automakers. There are two ADAS offerings that comply with Level 3 SAE requirements today. In 2023, Mercedes-Benz launched Drive Pilot that provides conditional automated driving at speeds of up to 95 km/h on select roads in the US. Since August 2024, BMW also offers Level 3 autonomous driving through its BMW Personal Pilot L3 system, initially available on the new 7 Series in Germany. Other OEMs also offer sophisticated ADAS including Tesla (Autopilot and Full Self-Driving), Ford (BlueCruise), General Motors (Super Cruise) and Audi (Audi pre sense). Toyota, Nissan and Hyundai offer comprehensive safety suites including adaptive cruise control, lane assist and emergency braking systems. Chinese OEMs are gradually taking the lead when it comes to introducing sophisticated ADAS. Leading Chinese OEMs include BYD Auto, Changan, Chery, Geely, GWM, Leapmotor, Li Auto, NIO and SAIC.
There are several companies today that offer fully autonomous vehicle taxi services primarily in the US and China. Examples of leading robotaxi players include Waymo, Baidu (Apollo), Pony.AI, WeRide, DiDi Autonomous Driving, May Mobility, Avride, AutoX, MOIA and Zoox. Most of the robotaxi services can be found in China and the US.
There are a number of Tier 1 suppliers, semiconductor solution providers, technology companies, software companies and startups that brings technology to the market. Leading global Tier 1 suppliers such as Bosch, Continental, Denso, ZF Group, Magna International, Valeo, Forvia, Hitachi Astemo, Aptiv and Hyundai Mobis offer comprehensive product portfolios for ADAS and autonomous driving, including sensors, central computing platforms and integrated autonomous driving solutions. HERE Technologies and TomTom provide map solutions. Leading LiDAR sensor providers include Hesai Technology, Innoviz, Luminar, RoboSense and Seyond. In China, local Tier 1s and technology companies are challenging the dominance of established foreign suppliers. Examples of leading Chinese Tier 1 suppliers include Desay SV Automotive, Beijing Jingwei HiRain Technologies, DeepRoute.ai, Momenta, Zhuoyu Technology and Huawei.
Semiconductor solution providers like NVIDIA, Qualcomm, Mobileye, Horizon Robotics, Black Sesame Technologies, Ambarella, Renesas Electronics and Texas Instruments are developing System-on-Chips (SoCs) for automated driving. Suppliers of SoCs and related technologies are at the core of the progress in ADAS and autonomous driving, as these provide the high-performance computing and AI capabilities needed for autonomous cars. This report answers the following questions:
Table of Contents
Table of Contents
Table of Contents
List of Figures
Executive summary 1 Introduction to ADAS and Autonomous Driving
1.1 Definitions and classifications
1.2 The history of ADAS and autonomous cars
1.3 The global passenger car market
1.3.1 Passenger cars in use by region
1.3.2 New passenger car registration trends
1.3.3 Electric vehicle and PHEV sales
1.4 Car manufactures
1.4.1 Toyota Motor Corporation
1.4.2 Volkswagen Group
1.4.3 Ford Motor Company
1.4.4 General Motors
1.4.5 Stellantis
1.4.6 BMW Group
1.4.7 Mercedes-Benz Group
1.4.8 Hyundai Motor Group
1.4.9 Honda Motor
1.4.10 Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance
1.4.11 Tesla 2 Advanced Driver Assistance Systems
2.1 Introduction to the most common ADAS
2.1.1 Adaptive cruise control
2.1.2 Lane departure warning
2.1.3 Lane keeping assist
2.1.4 Autonomous emergency braking
2.1.5 Collision avoidance system
2.1.6 Forward collision warning
2.1.7 Blind spot monitoring
2.1.8 Rear cross traffic alert
2.1.9 Road sign detection
2.1.10 Adaptive High Beam Control
2.1.11 Driver Monitoring Systems
2.1.12 Parking assist
2.1.13 Traffic jam assist and autopilot driving 3 ADAS and Autonomous Driving Technologies
3.1 Sensors
3.1.1 Cameras
3.1.2 LiDAR
3.1.3 Radar
3.1.4 Ultrasonic and infrared sensors
3.1.5 Inertial navigation system
3.2 Telematics
3.2.1 Location tracking
3.2.2 Maps
3.2.3 Vehicle-to-Everything (V2X) communications
3.3 Computing platforms
3.3.1 AI taxonomy
3.3.2 Sensor fusion
3.3.3 Object recognition, interpretation and decision making
3.4 Execution and related technologies
3.4.1 Electronic control units
3.4.2 Human machine interfaces
3.4.3 Driver monitoring systems 4 OEM ADAS and Autonomous Driving Offerings
4.1 BMW
4.1.1 Overview of BMW passenger car models
4.1.2 ADAS and automated driving offerings
4.2 BYD Auto
4.2.1 Overview of BYD passenger car models
4.2.2 ADAS product portfolio and autonomous car developments
4.3 Changan Motors
4.3.1 Overview of Changan Motors passenger car models
4.3.2 ADAS and automated driving offerings
4.4 Chery Group
4.4.1 Overview of Chery passenger car models
4.4.2 ADAS and automated driving offerings
4.5 Ford Motor Company
4.5.1 Overview of Ford passenger car models
4.5.2 ADAS and automated driving offerings
4.6 Geely
4.6.1 Overview of Geely passenger car models
4.6.2 ADAS and automated driving offerings
4.7 General Motors
4.7.1 Overview of the main GM passenger car brands
4.7.2 ADAS and automated driving offerings
4.8 Great Wall Motor
4.8.1 Overview of Great Wall Motor passenger car models
4.8.2 ADAS and automated driving offerings
4.9 Honda Motor Company
4.9.1 Overview of Honda and Acura passenger car models
4.9.2 ADAS and automated driving offerings
4.10 Hyundai Motor Group
4.10.1 Overview of Hyundai and Kia passenger car models
4.10.2 ADAS and automated driving offerings
4.10.3 Motional
4.11 Jaguar Land Rover
4.11.1 Overview of Jaguar Land Rover passenger car models
4.11.2 ADAS and automated driving offerings
4.12 Leapmotor
4.12.1 Overview of Leapmotor passenger car models
4.12.2 ADAS and automated driving offerings
4.13 Li Auto
4.13.1 Overview of Li Auto passenger car models
4.13.2 ADAS and automated driving offerings
4.14 Mazda Motor Corporation
4.14.1 Overview of Mazda passenger car models
4.14.2 ADAS and automated driving offerings
4.15 Mercedes-Benz Group
4.15.1 Overview of Mercedes-Benz passenger car models
4.15.2 ADAS and automated driving offerings
4.16 NIO
4.16.1 Overview of Nio passenger car models
4.16.2 ADAS and automated driving offerings
4.17 Nissan Motor Company
4.17.1 Overview of Nissan and Infiniti passenger car models
4.17.2 ADAS and automated driving offerings
4.18 Renault Group
4.18.1 Overview of Renault passenger cars
4.18.2 ADAS and automated driving offerings
4.19 SAIC Motor
4.19.1 Overview of SAIC Motor passenger car models
4.19.2 ADAS and automated driving offerings
4.20 Stellantis
4.20.1 Overview of Stellantis passenger car models
4.20.2 ADAS and automated driving offerings
4.21 Tesla
4.21.1 Overview of Tesla passenger car models
4.21.2 ADAS and automated driving offerings
4.22 Toyota Motor Corporation
4.22.1 Overview of Toyota and Lexus passenger car models
4.22.2 ADAS and automated driving offerings
4.23 Volkswagen Group
4.23.1 Overview of Volkswagen Group passenger car brands and models
4.23.2 Volkswagen Group ADAS and autonomous cars strategy
4.23.3 Volkswagen’s ADAS and automated driving offerings
4.23.4 Audi’s ADAS and automated driving offerings
4.23.5 Porsche’s ADAS and automated driving offerings
4.24 Volvo Cars
4.24.1 Overview of Volvo passenger car models
4.24.2 ADAS and automated driving offerings
4.24.3 Zenseact 5 Technology Suppliers
5.1 Tier 1 suppliers
5.1.1 Aptiv
5.1.2 Bosch
5.1.3 Continental
5.1.4 Deeproute.ai
5.1.5 Denso
5.1.6 Desay SV
5.1.7 Forvia
5.1.8 HERE Technologies
5.1.9 Hesai Technology
5.1.10 Hitachi Astemo
5.1.11 Huawei
5.1.12 Hyundai Mobis
5.1.13 Innoviz
5.1.14 Jingwei HiRain
5.1.15 Luminar
5.1.16 Magna International
5.1.17 Momenta
5.1.18 RoboSense
5.1.19 Seyond
5.1.20 TomTom
5.1.21 Valeo
5.1.22 ZF Group
5.1.23 Zhuoyu Technology
5.2 Semiconductor solution providers
5.2.1 Ambarella
5.2.2 Black Sesame Technologies
5.2.3 Horizon Robotics
5.2.4 Mobileye
5.2.5 NVIDIA
5.2.6 Qualcomm
5.2.7 Renesas Electronics
5.2.8 Texas Instruments 6 Robotaxi Services
6.1 Robotaxi service providers
6.1.1 AutoX
6.1.2 Avride
6.1.3 Baidu (Apollo)
6.1.4 Didi Autonomous Driving
6.1.5 May Mobility
6.1.6 MOIA
6.1.7 Pony.ai
6.1.8 Waymo
6.1.9 WeRide
6.1.10 Zoox 7 Market Forecasts and Trends
7.1 Car sales forecast
7.2 ADAS and autonomous car sales forecast
7.2.1 The ADAS and autonomous car market in EU27+EFTA+UK
7.2.2 The ADAS and autonomous car market in North America
7.2.3 The ADAS and autonomous car market in China
7.2.4 The ADAS and autonomous car market in Japan and South Korea
7.2.5 The ADAS and autonomous car market in RoW
7.2.6 Future outlook: Shipments of level 4 and level 5 personal vehicles
7.3 Market drivers and barriers
7.3.1 Competitive environment
7.3.2 Technology environment
7.3.3 Regulatory environment
7.3.4 Macroeconomic environment
7.4 Value chain analysis
7.4.1 Automotive OEMs
7.4.2 Tier 1 suppliers
7.4.3 Semiconductor solution providers
7.4.4 Mobility service players
7.5 Market trends
7.5.1 Many automotive OEMs exit robotaxi services
7.5.2 The evolutionary approach dominates OEMs’ autonomous development
7.5.3 Automotive OEMs choose specialised tech suppliers based on use case
7.5.4 OEMs are expected to experiment with various sensor configurations
7.5.5 The industry trends towards end-to-end AI models for autonomous driving
7.5.6 Car assessment programmes drive demand for ADAS
7.5.7 Over-the-air (OTA) updates to add new ADAS features
7.5.8 Shared mobility services can take advantage of L4 autonomous vehicles
7.6 Mergers and acquisitions Glossary Press Release
2025-06-20 Press releases
Berg Insight expects rapid adoption of autonomous vehicle technology in the next 10 years
According to a new research report from the IoT analyst firm Berg Insight, 68.6 percent of all sold cars globally fulfilled requirements for SAE level 1 (L1) automated driving and higher levels in 2024. By 2030, the percentage is forecasted to reach 90.4 percent. The percentage of new cars sold fulfilling L2 automated driving systems will moreover grow from 28.1 percent in 2024 to 51.2 percent in 2030. The availability of vehicles equipped with L3 autonomous driving capabilities is set to increase significantly in the coming years. Berg Insight projects that 8.6 percent of all new cars, corresponding to 7.7 million vehicles, are expected to be sold with L3 capabilities in 2030 as additional OEMs plan to launch L3 vehicles in the coming years. Berg Insight expects that 2.6 million passenger cars will be sold with level 4 capabilities in 2030, corresponding to an attach rate of 2.9 percent.
The regulatory environment for ADAS and autonomous driving plays a major role in shaping the future for the industry. The field of ADAS and autonomous driving is heavily regulated as the safety aspect is considered important by legal stakeholders. Historically, both China and the US have generally exhibited a less stringent regulatory approach compared to Europe, especially in the early stages of development and testing. “The regulatory environment is complex and rapidly evolving, with significant differences across regions as governments work to find the right balance between innovation and safety”, said Martin Cederqvist, Senior Analyst at Berg Insight.
Sophisticated ADAS has become a major differentiator for automakers. There are two ADAS offerings that comply with Level 3 SAE requirements today. In 2023, Mercedes-Benz launched Drive Pilot that provides conditional automated driving at speeds up to 95 km/h on select roads in the US. Since August 2024, BMW also offers Level 3 autonomous driving through its BMW Personal Pilot L3 system, initially available on the new 7 Series in Germany. Other OEMs are also following BMW and Mercedes-Benz in offering sophisticated ADAS. Tesla offers Autopilot and Full Self-Driving, Ford offers BlueCruise, General Motors offers Super Cruise and Audi offers Audi pre sense. Toyota, Nissan and Hyundai offer comprehensive safety suites including adaptive cruise control, lane assist and emergency braking systems. Chinese OEMs are gradually taking the lead when it comes to introducing sophisticated ADAS. Leading Chinese OEMs include BYD Auto, Changan, Chery, Geely, GWM, Leapmotor, Li Auto, NIO and SAIC. There are several companies today that offer fully autonomous vehicle taxi services primarily in the US and China. Examples of leading robotaxi players include Waymo, Baidu (Apollo), Pony.AI, WeRide, DiDi Autonomous Driving, May Mobility, Avride, AutoX, MOIA and Zoox. Most of the robotaxi services can be found in China and the US.
There are a number of Tier 1 suppliers, semiconductor solution providers, technology companies, software companies and startups that brings technology to the market. Leading global Tier 1 suppliers such as Bosch, Continental, Denso, ZF Group, Magna International, Valeo, Forvia, Hitachi Astemo, Aptiv and Hyundai Mobis offer comprehensive product portfolios for ADAS and autonomous driving, including sensors, central computing platforms and integrated autonomous driving solutions. HERE Technologies and TomTom provide map solutions. Leading LiDAR sensor providers include Hesai Technology, Innoviz, Luminar, RoboSense and Seyond. In China, local Tier 1s and technology companies are challenging the dominance of established foreign suppliers. Examples of leading Chinese Tier 1 suppliers include Desay SV Automotive, Beijing Jingwei HiRain Technologies, DeepRoute.ai, Momenta, Zhuoyu Technology and Huawei.
Semiconductor solution providers like NVIDIA, Qualcomm, Mobileye, Horizon Robotics, Black Sesame Technologies, Ambarella, Renesas Electronics and Texas Instruments are developing System-on-Chips (SoCs) for automated driving. “Suppliers of SoCs and related technologies are at the core of the progress in ADAS and autonomous driving, as these provide the high-performance computing and AI capabilities needed for autonomous cars”, concluded Mr. Cederqvist.
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Berg Insight社の自動車分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(adas)の最新刊レポート
よくあるご質問Berg Insight社はどのような調査会社ですか?スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)は、モバイルM2Mや位置情報サービス(LBS)、モバイルVAS、次世代技術など、通信関連市場を専門に調査しています。特に、M2Mと位... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|